Jännä farmarimersu!!
Jännä farmarimersu!!
Saksan Ebayssa myynnissä jänskä 'projekti'. Paljon olen mersuja nähnyt mutta harvemmin tällaista. Korityön tehnyt Crayford niminen lafka, liekö englantilaiset asialla??
Siitä jollekin harrastusta...
http://cgi.ebay.de/Mercedes-W116-280SE- ... dZViewItem
Siitä jollekin harrastusta...
http://cgi.ebay.de/Mercedes-W116-280SE- ... dZViewItem
Ja toinen..
Ja samaisessa paikassa aika autenttinen 123 farmari.. Toiselta omistajalta 240 td ja täytyy kyllä sanoa että on upea vaikken autosta niin muuten perusta..
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-MB-W12 ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-MB-W12 ... dZViewItem
Re: Jännä farmarimersu!!
Jep. Englantilainen koripaja Crayford teki farmari muunnoksia Mercedes autoista vuosina 1972-80.waild kirjoitti:...Korityön tehnyt Crayford niminen lafka, liekö englantilaiset asialla??
1960-luvulla firma teki muutamia "one-off" tutkielmia mm. W108/109 S-mallien pohjalta.
Ensimmäisinä suuressa mittakaavassa valmistui W114/115 "pystärien" (200, 220) pohjalta farmarimalleja, joiden takaosan "tyylistä" voipii olla monta mieltä. Myös 280E mallia käytettiin pohjana. Noin 400 kpl valmistui. Myös lang farmariversioita valmistui nimellä "airport taxi", autoon mahtui 12 henkilöä.
Vuodesta 1974 lähtien valmistui W116 ässän pohjalta farmareita, joissa oli jo jonkinverran yritystä (?) myös muotoilun osalta. Farmari-takaosa oli lainattu Ford Granadasta! Valmistuneiden lukumäärästä ei ole tarkkaa tietoa ainakaan minulla.
Viimeinen Crayfordin farmari-konversio valmistettiin 1980 ja pohjana oli C107 450SLC! Auton kutsumanimi oli "Condor Sports Estate". Ilmeisesti ainoastaan yksi kappale valmistettiin.
Farmareiden lisäksi Crayford valmisti muutamia W123:en perustuvia avomalleja, nimeltään "St Tropez".
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
...hyi saatana
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Allaolevalta sivulta voi downloadata Crayfordin esitteen pdf-muodossa. Aika hirveän näköinen varsinkin tuo W114 farmarimuunnos...
http://www.strichachtclub.de/c_download ... spekte.php
http://www.strichachtclub.de/c_download ... spekte.php
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Totta. Ollut muutamaan kertaan kuvia foorumilla esillä mustasta farkusta. En vaan haullakaan löytänyt...marisani kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä mutta ihan kuin olisin netissä varmaankin nähnyt 190E farmarin? Eli just tollaisen jonkun "prototyypin" tms.?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Joo, tämän parempaa esitystä ei löytynyt tähän hätään, tämäkin näyttää olevan vain tietokoneella tehty näkemys..KaiM kirjoitti:Miika H. kirjoitti:W140 Ässästä tehdyn farkun muistan joskus nähneeni, joten kyllä kai niitä väännellään ja käännellään .
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Tuossa on italialainen ruumisauto kyseessä. Siellä on tapana että "koko suku" pääsee kyytiin viimeiselle retkelle..Eldorado kirjoitti:Tällainenkin viritys on näköjään, aika hurjan näköinen.
[ http://i77.photobucket.com/albums/j52/Handes/5posti.jpg ]
Tässä vielä pari autenttista kuvaa Crayfordin W116 farkusta. Kuvat kopsattu Klubin Filippiino-foorumilta johon ne saatu kuulemma aussifoorumilta:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tässä lisää ässäfarkkuja, Klubin foorumilta:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Koko perheen ruumisauto W201 kahdella taka-akselilla.
Hatchback, joita on silloin tällöin saksassa myynnissäkin
CE
TE
TE 2.3 16V
Invaversio liukuovella
Baur Cabrio
Ja Vollcabrio
CityFUN proto 2-paikkainen
W201:stä on moneksi...
Hatchback, joita on silloin tällöin saksassa myynnissäkin
CE
TE
TE 2.3 16V
Invaversio liukuovella
Baur Cabrio
Ja Vollcabrio
CityFUN proto 2-paikkainen
W201:stä on moneksi...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Nuihin edellisiin korimuutoksiin verrattuna ei netistä bongattu c36 tekniikka farkkuun laitettuna ole mitään.
Moinen olisi itseä kiinostava muutos. Kun tekniikka on ja kori kaipaisi fiksiä niin miksei suoraan laittais johonkin ruosteettomaan farkkukoriin... kaiketi takapuskimen laitto vaatisi jotain pientä säätöä. Ja miten lienee akseliväli?
Saikos 202 farkkua nelivetona? Tai onko M104 moottoria käytetty 4matikeissa?
202 nelivetona ja c36 tekniikalla ois varsin hauska. Miten se etulaatikko saa moottorilta voiman? Voiko edes muuttaa moisella pervolla tavalla ilman suurempia muutoksia?
Ja takas maan pinnalle....
Moinen olisi itseä kiinostava muutos. Kun tekniikka on ja kori kaipaisi fiksiä niin miksei suoraan laittais johonkin ruosteettomaan farkkukoriin... kaiketi takapuskimen laitto vaatisi jotain pientä säätöä. Ja miten lienee akseliväli?
Saikos 202 farkkua nelivetona? Tai onko M104 moottoria käytetty 4matikeissa?
202 nelivetona ja c36 tekniikalla ois varsin hauska. Miten se etulaatikko saa moottorilta voiman? Voiko edes muuttaa moisella pervolla tavalla ilman suurempia muutoksia?
Ja takas maan pinnalle....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tehdas muistaakseni teki yhden kokeilukappaleen, joka olisi omasta mielestäni ollut täysin valmis ja menestys, mutta sitä ei koskaan otettu tuotantoon. Olisiko tuo sininen ollut se? Joka tapauksessa korifirmat ovat noita tehneet. Niitä ovat muutkin W201-kuvat ylemmässä viestissä.
Telialustainen farkku taisi olla sen ranskalaisen pajan teelmä, joka teki CX:stä ym. vastaavia versioita. Olisiko ollut joku Heuliez tms. Joka tapauksessa mukava kuvakooste.
Telialustainen farkku taisi olla sen ranskalaisen pajan teelmä, joka teki CX:stä ym. vastaavia versioita. Olisiko ollut joku Heuliez tms. Joka tapauksessa mukava kuvakooste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu, tehtaalla tosiaan tehtiin tuo metallinsininen avo-201, muistelen lukeneeni jostain että siinä on pellin alla M103 3-litran kuutonen. Mallia kaavailtiin valmistettavaksi A124:n rinnalla samalla tuotantolinjalla, mutta eräs selitys hyllytykseen on että ko. linjan koko kapasiteetti tarvittiinkin pelkästään A124:n valmistukseen. Tehtiinköhän tuosta 201:stä koskaan kovakattoista coupé-protoa tehtaan toimesta, tietääkö kukaan?Timo L. kirjoitti:Tehdas muistaakseni teki yhden kokeilukappaleen, joka olisi omasta mielestäni ollut täysin valmis ja menestys, mutta sitä ei koskaan otettu tuotantoon...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Jännä farmarimersu!!
W16 farkkua pukkaa: http://bringatrailer.com/2010/01/30/fam ... el-estate/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jännä farmarimersu!!
Myynti-ilmoitus vuodelta 1989:
Voi olla sama auto kun tässä artikkelissa, tämä on W109 detaljien perustella kuulemma:
Tässä vielä farkku-6.3:
http://bringatrailer.com/2011/04/24/sup ... 00tel-6-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vähän aikaisemmin olleen linkin kaltainen W116-farkku mutta eri auto:
http://bringatrailer.com/2011/05/15/ano ... sel-wagon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voi olla sama auto kun tässä artikkelissa, tämä on W109 detaljien perustella kuulemma:
Tässä vielä farkku-6.3:
http://bringatrailer.com/2011/04/24/sup ... 00tel-6-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vähän aikaisemmin olleen linkin kaltainen W116-farkku mutta eri auto:
http://bringatrailer.com/2011/05/15/ano ... sel-wagon/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Jännä farmarimersu!!
MBExot-site kirjoitti:Hallo,
ich bin nun seit fast 10 Jahren im Besitz meines bei Pollmann in Bremen umgebauten w116 450sel 6,9 Kombis.
Dieses Fahrzeug ist das Erstgebaute mit einer Stufe im Dach hinter dem Schiebedach. Der Erstbesitzer war ein Herr Manfred Sittmann aus Ditzingen.
Bei meiner Recherche teilte mir Herr Klaus Kienle mit, das er damals an diesem Fahrzeug noch selber geschraubt habe und verwies mich an Merz & Pabst in Stuttgart. Nach einem Jahr stand mein Fahrzeug dann bei der Firma Merz & Pabst in Stuttgart zum Verkauf, da Herr S. als Autonarr galt und pro Jahr dort mehrere Fahrzeuge erwarb.
Frau Merz wusste mir von einem Prototypen zu berichten, welcher dann auf Herrn Sittmann als Strohmann zugelassen wurde bevor der Umbau als Neufahrzeug geschah. Bei der Firma Merz & Pabst wurde mein Fahrzeug dann auch für den Artikel in der AMS abgelichtet. Die Überschrift lautete Hundehütte.
Danach war er im Besitz eines Antiquitätenhändlers aus Stuttgart.
Der letzte Besitzer hatte für dieses Fahrzeug auf einer Autoausstellung, wo er dieses Fahrzeug sah, bereits bei einem Mercedes-Benz Verkaufsleiter einen bindenden Vorvertrag unterschrieben. Einige Wochen später erhielt er dann eine Absage von MB mit der Begründung, dass man dieses Fahrzeug doch nicht in einer Kleinserie bauen würde. Es vergingen 5 Jahre. Durch einen Zufall sah er während eines Einkaufsbummels mit seiner Gattin in München sein Wunschauto wieder. Er befestigte einen Zettel unter dem Scheibenwischer und wurde 3 Tage später zum Besitzer. Als ich ihn in München anrief, wollte seine Frau das Fahrzeug sofort zurück kaufen, womit ich verständlicher Weise nicht einverstanden war. Dies ist ein Orginal und seine Historie ist lückenlos belegbar. Auch die vorgenommenen Umbauten sind alle belegt.Es ist die Fahrgestellnummer 116036...618.
Ich bin aber immer noch auf der Suche nach dem Lastenheft und Bauunterlagen von Pollmann. Die im Forum zu sehenden Bilder von der linken Seite und dem Heck (ohne diese hässliche Trittstufe) sind von mir. Das eine Bild mit der Ansicht von vorn entstand auf einem Treffen mit Herrn Rauter in Bonn.
Über Antworten auf meinen Eintrag an meine angegebene E-Mail Adresse würde ich mich freuen.
Sternengrüsse aus Mönchengladbach
Uwe Rokitta
uwe.rokitta (at) gmx.de
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224