Waxenberger: aika kultaa muistot?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no pitäähän se jotenki pitää tiessä. Oha F1 kilpureidenkin ilmanvastus tyyliin 3-4 normihenkilöauton verran.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä pari kuvaa MB Classic lehdestä: Erich Waxenberger käskee kahdeksankymppisenä M100 moottorisia mersuja radalla.
Tuossa 6.3:ssa on muuten 15" barokit alla :D . Hyvä artikkeli.

Kuva

EDIT täällähän se oli jo koko juttu: http://forum.mercedes-benz-clubs.com/vi ... highlight=
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

On se tuo kuussatanen...namnam...kaukainen haave vailla todellisuuspohjaa. :cry:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mesedesi kirjoitti:On se tuo kuussatanen...namnam...kaukainen haave vailla todellisuuspohjaa. :cry:
Mikäs se uusimmassa Tähdellisissä ollut auto on, oli ollut myytävänä Lahdessa :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

JuuTuubissa on pätkä Hill Climbingista jossa ajetaan tällä retrolla punaisella emakolla (Rote Sau - meniköhän oikein...? ) :

http://www.youtube.com/watch?v=F9tECqNP ... re=related
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ihan niin kuin 2-3 vaihto lipsuis lähdössä...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Heps, näin tämän punaisen replika tänään Essenin messuilla :D .

Oli hauska tapaus kun edellisessä hallissa ostin M100 moottoriin venttiilikoppien päälle huohotinkumisysteemit, 90 asteen mutkalla olevat. Näytti niin tutun näköiseltä rompemyyjän hyllyssä ne ja ajattelin että varmaan nuo käy. 5,80 maksoi pari ja pääsin tarkastamaan varaosanumeron oikeellisuuden tuosta punaisesta replikasta - matching numbers oli 615 016 00 81 :lol: . Oli ainut pari sillä MB-osamyyjällä.

Samoin katsoin yhden 280 SE:n sulakerasian mallia eräästä näyttelyautosta ja ostin samanlaisen puutttuvan (kansi puuttuu minulta) rompemyyjältä :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

karra kirjoitti:Heps, näin tämän punaisen replika tänään Essenin messuilla :D .

Oli hauska tapaus kun edellisessä hallissa ostin M100 moottoriin venttiilikoppien päälle huohotinkumisysteemit, 90 asteen mutkalla olevat. Näytti niin tutun näköiseltä rompemyyjän hyllyssä ne ja ajattelin että varmaan nuo käy. 5,80 maksoi pari ja pääsin tarkastamaan varaosanumeron oikeellisuuden tuosta punaisesta replikasta - matching numbers oli 615 016 00 81 :lol: . Oli ainut pari sillä MB-osamyyjällä.

Samoin katsoin yhden 280 SE:n sulakerasian mallia eräästä näyttelyautosta ja ostin samanlaisen puutttuvan (kansi puuttuu minulta) rompemyyjältä :P .
Kyseistä kumiputkea saa esim autohausaz.com, hinta 3,92$ kpl, sama osa on esim m115 moottorin huohottimessa, tilasin aikanaan pari itelle. :wink:

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Kyseistä kumiputkea saa esim autohausaz.com, hinta 3,92$ kpl, sama osa on esim m115 moottorin huohottimessa, tilasin aikanaan pari itelle. :wink:

https://www.autohausaz.com/secure/PartI ... 160081.jpg
Katsoppas tämä topicin kuvia. Osassa on lyhyt kaula ja osassa pitkä. Minulla ja Lahtisella on lyhyt malli. Nyt ku menit tonkimaan asiaa :lol: niin paljastetaan sen verran jotta se MB osamyyjä tsekkas läppäristään että sopivat minulle, tais siis sellaiseen moottoriin jonka moottorin numeron on viisisataa ja jotain...ylöspäin... :D . Mutta silti menin ja tarkistin numerot Rote Sausta :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

karra kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Kyseistä kumiputkea saa esim autohausaz.com, hinta 3,92$ kpl, sama osa on esim m115 moottorin huohottimessa, tilasin aikanaan pari itelle. :wink:

https://www.autohausaz.com/secure/PartI ... 160081.jpg
Katsoppas tämä topicin kuvia. Osassa on lyhyt kaula ja osassa pitkä. Minulla ja Lahtisella on lyhyt malli. Nyt ku menit tonkimaan asiaa :lol: niin paljastetaan sen verran jotta se MB osamyyjä tsekkas läppäristään että sopivat minulle, tais siis sellaiseen moottoriin jonka moottorin numeron on viisisataa ja jotain...ylöspäin... :D . Mutta silti menin ja tarkistin numerot Rote Sausta :P .
Kuva ei taida olla oikea kun nyt kun muistelen niin se on tosiaan lyhyempi kuin tuo kuvan osa eli olin oikeassa :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Täällä on kaivettu esiin muinainen auton myynti-ilmoitus vuodelta 1972:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuo ylläoleva myynti-ilmoitus sai M100-foorumilla aikaan keskustelua niistä alkupään kilpa-autoista ja Waxenbergerin osuudesta . Tällainen lainaus löyty artikkelista nimeltään Hot Wax, M100 kerhon arkistoista:
His ultimate goal was to race a car. Any car which could run down the 911 S crowd - even a two-ton charger with the frontal area of a small barn - had to be a winner in the saloon class. So he and his team build a handful. Perceived wisdom has always claimed only three, the figure Waxenberger repeated automatically this summer. But once we added up his back-door efforts, we came to five. The sole rhd version remained in Asia after Waxenberger drove it to the Macao win. He took the scat because local pilots were 5 secs off the pace. He took pole and victory, during all but 20 mins of the six-hour enduro and he had to sling the long saloon sideways every lap to make the hairpin. Although the cars were always called 6.3s, Wax'l soon added an engine man to his team for flow tests and to bore units to 6.8 litres for the 24 hours of Spa in 1969. They removed the vibration damper and learned to hurry through the critical realm between 5400 and 5800rpm.Following a 24-hour test at Hockenheim, Waxenberger realised tyre fatigue was the killer. Dieted to the limit, the car still weighed 3500lb. He asked for fender flares 'like every other team used', but was refused unless he would promise they were standard SEL wear. M-B decided to Spa anyway, changing rubber every 15-20 laps.
The tyre problem was chunking, not wear. These heavyweights were pulling 1 lateral g, even on narrow tyres. Ickx/Herrmann had 358bhp, Glemser/Aaltonen 352 and Waxenberger/Ahrens drove the second (lhd) 6.3 car from Macao. Scherenberg was worried about thrown treads and pulled the team out before the race. Flares and wide tyres were approved immediately but the board vetoed Wax’l’s plan to run in the European Saloon Championship.
The cars were sold - two going to Aufrecht who'd founded AMG in 1967. He prepared them for Spa in 1970 and Wax'l spent every free evening helping. But Scherenberg caught him going out the front gate on Friday before the race, so Wax'l had to race manage by phone.
It could have been worse. He was nearly caught racing himself, prior to Spa. AMG wanted to test the car and picked an event at Salzburg Ring. When the driver couldn’t make it, guess who happened to be visiting his parents nearby and had his license with him? Running as 'Enrico', be was spotted by a journalist who suppressed the news for a scoop if M-B ever did come back.
Preparing for these appearances, Wax'l had tested the 6.8 on seven European tracks, establishing comparisons with turbocharged works BMWs, Capris and Camaros. His own best lap of Nurburgring was 9:38 - 17 secs behind the fastest BMW. At that pace, he was running at 6mpg. He was faster than the works Capris and took nearly 2.5 secs off a good 911 time at Monza. But he couldn’t understand Herrmann being 0.2 secs faster around Jarama, until he realised he was 50lbs heavier. He had the car ballasted and satisfied Bavarian honour with an equal time.
At Spa, AMG could use a five speed manual thanks to homologation by the factory. Waxenberger was a little worried: "We could build just one to race but had to make copies if anybody asked. I finally said: 'Okay' DM 20,000 [about £7000] for a road version, plus installation. One owner insisted and became our best customer. He was overjoyed to have the fastest road-licensed 6.3." Mercedes never raced the cars again and let homologation lapse.
Macaon kisasta:
The First three RHD cars raced in the Macao grand prix belonged to the Honk Kong Dealer ship and one of the club members knows one of the cars and where it is...

Re the original Guia Race. It was held at the end of May in 1969 and was 101 laps of the 3.8 miles (384 miles) Guia circuit at Macao. As mentioned the race was won by Waxenberger in a Mercedes and was co-driven by Albert Poon, a very popular and well-known racing driver from Hong Kong. 2nd was a Porsche 911 driven by Herb Adamczyk and Klaus Doerr. 3rd was another Mercedes driven by Jan Bussell and a Hong Kong based Army major, Ted Moorat .
Some more corrections and additional information about the 1969 Guia 101 .

1969 Guia 101.
Race distance: 101 laps of the 3.8 mile circuit = 383.8 miles.
Date: 18 May 1969 .
Race time: 5h 57m 15s.
43 starters. 26 finishers.

Results:
1. Mercedes 300SEL 6.3* Drivers: Erich Waxenberger / Albert Poon.
2. Porsche 911S* Drivers: Klaus Doerr / Herb Adamczyk.
3. Mercedes 300SEL 6.3 Drivers: Jan Bussell / Ted Moorat.
4. Porsche 911S Drivers: Henry Lee / Teddy Yip
5. Lancia 1.3 HF* Drivers: John Macdonald / Roly Levis.
* = class winners

The race started at 14.00hrs and this meant that the closing laps were done in the dark. Note that Hong Kong had daylight saving time in those days.
All future events were shorter and incorporated into the main Macau GP weekend.
Span kisoista:
1969 SPA:
all three cars were withdrawn ..
no 4: Jacky Ickx + Hans Herrmann Qualifyingtime : 4.15,0
no 5: Rauno Aaltonen + Dieter Glemser Qualifyingtime : 4.15,8
third 6.3: Kurt Ahrens + Erich Waxenberger Qualifyingtime : 4.23,1

1970 SPA:
no 6.3 raced

1971 SPA:
only AMG 6,8 ltr by Hans Heyer + Clemens Schickentanz: second place
Tässä 1969 kisoista: http://homepage.mac.com/frank_de_jong/R ... 20Spa.html

Tässä 1971 kisoista kuvattua matskua, AMG mersu kohdasta 06:30 ja loppuun: http://www.youtube.com/watch?v=ETEWBstktU0

Tässä yleensä kuvia kisoista mersuun liittyen: http://www.forum-auto.com/sport-auto/th ... 379157.htm
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pari uutta kuvaa 1969 Spasta, Waxenbergerillä ei ole ajopukua mutta kypärä päässä.

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä pitäisi oleman mainos 6.3 mersun orkkisrengastuksesta eli Dunlop 195VR14:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä AMG linkki jossa historiajuttuja, ja teho-sekä vääntömomenttikäppyröitä:

http://www.amg-classics.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä videossa näkyy miten 6.3 antaa omat voimasauhut kun polkaistaan (huom, kyseessä M100-moottoroitu R113):

http://www.youtube.com/watch?v=nN12MogL ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuvan pitäisi oleman AMG:n pajalta:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Voronkovich
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.12.2010 10:39

Re:

Viesti Kirjoittaja Voronkovich »

karra kirjoitti:Tässä tarinaa Suomen ensimmäisistä virallisista kiihdytysajoista vuodelta 1975:
http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/7.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
FHRA Drag Race Keimola 18.6. 1975 Kaikki ajoneuvotyypit ja luokat
10 Urpo Lahtinen MB Waxenberger automaatti 14,42 (nopein katurekisterissä)
11 Henri Toivonen Simca rII 14,57
12 Jyrki Kalpala BMW 2002 Turbo 14,63

Kooltaan Urpo Lahtisen 2 280 kg painava Waxenberger 6,8 L Veekasilla vertautuu hyvin jenkkirassien kanssa.
Tehoa löytyy 428 hv, 0 - 100 km/h 4,4 s.
Keimolassa ajanut BMW Turbo oli sekin näillä leveysasteilla melkoinen harvinaisuus. Toinen maahantuojan kautta tulleista yksilöistä.

Vauhdin Maailma-lehti järjesti elokuussa 1982 ensimmäisen vain katuautoille tarkoitetun kiihdytyskilpailun; VM-Finn Am Street Race. Mukana oli silloin Mercedes Waxenberg, HEL-933. Puikoissa Heikki Paavola ja auto ajoi D-ryhmässä (yli 6-litraiset). M-B oli luokassaan 11. ajalla 14,779. Luokassa ajoi 24 autoa. Ajanottolaitteet olivat jo sen verran kehittyneempiä, että näitä Hangossa ajettuja aikoja pidetään realistisempina kuin "muinaisia" Keimolan aikoja.

Kuva
Teksti ja Kuva VM 9/82

Kuva

Etsi kuvasta Waxenberg... On muitakin punaisia autoja, että en minä ainakaan löytänyt.

Olin tuolloin vielä katsomon puolella, mutta muistan elävästi Waxenbergin lähdöt...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

M-100 foorumilla väännetään jälleen Waxen ja 6.3 alkuajoista, esi eli alku-kuuspistekolmosista jne :P . Uusia AMG linkkejä minulle:

http://amgmarket.com/amg/the-history-of ... edes-benz/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.europeancarweb.com/features/ ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Noissa saattaa olla asiavirheitä tosin, kuulemma...

Tässä on hyvä Wax'lin haastattelu, bitte auf deutsch tosin:

http://www.motor-klassik.de/oldtimer/er ... 05123.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Alkuwaxe eli W109.018 Genevessä 1968:

Kuva
Noita oli vissiin kaksi eli toinen show ja toinen go :D .

Tässä yksi alkupään auto:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä kuva Spasta vuonna 1969 jossa numerot 4 ja 5, sinisiä ovat:

Kuva

Viitonen tosi toimessa:

Kuva

Alempi kuva saattaa kuulemma olla autosta numero 6 joka on vaaleampi väriltään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
TexFinn
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 08.03.2012 21:48
Paikkakunta: Denton, TX

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja TexFinn »

Ai kerpele etta toi Lahtisen Waxenberger oli kylla hieno kapistus joskus silloin vuonna miekka ja kirves kun se tuli nahtya kiihdytysskaboissa. :shock: Hienoja kuvia ja muutakin juttua tassa topikissa. :clap: Pitaapa tutkiskella oikein ajan kanssa noita kaikkia linkkeja.
83 MB 500SE
01 BMW 330i
03 Chevy Silverado 5.3
05 MB C230 Kompressor Sport
08 MB C350 Sport
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Digi-waxe vauhdissa:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vh3kFhM9rps[/youtube]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Orkkis kilpuri varikolla:

Kuva

Sinipaitainen hemmo rengas kainalossa on AMG:n perustajia kuulemma, kumpi? Ja siellä takana kulmassa on kuulemma joku merkkihenkilö, kuka?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä kuva siitä waxesta joka joutui testihommiin pidennysleikkauksen kautta:

Kuva

Ja auton alla olleet ur-AMG levipellit:

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

M100 foorumille oli hiljattain postattu tämä video jossa on startattu viritetty 6.3 kone, tekstissä oli mainittu että korkeapuristeinen 6.5 jossa Crane Cams nokka-akselit. Hyvät lotinat kumminkin :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jzX9H9DoqVc[/youtube]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja raul »

8)

Hyvä ettei imassu peittoa torveensa :geek:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä tuossa on samat saundit kuin silloin 2002 Vehoniemen automuseossa, kun Lahtisen Waxenberger käynnistettiin 8) .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva

Bandama-rallissa 1979 ja 1980
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

Waxenberger oli kertonut yhdelle M-100 Klubin jäsenelle että pitkänmatkanralleissa autoissa oli melko paljon tiedonkeruu- ym analyysilaitteita mutta ne eivät kestäneet kunnossa röykytyksen takia. Ratkaisu oli laittaa herkät laitteet helikopteriin ja sieltä kaapeli autoon. Olivat sellaista siis kokeilleet; tarina ei kerro miten hyvin homma toimi, kaapelissa oli samanlainen jousto kun niissä 60-luvun mittalaiteautojen kaapeleissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13273
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Waxenberger: aika kultaa muistot?

Viesti Kirjoittaja karra »

280 SL 6.3:

http://www.w194.com/280sl-supercar.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Erkki-sedällä sormet pelissä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin