Waxenberger: aika kultaa muistot?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

karra kirjoitti:Kuinka hän, siviilinä, pystyi auton ostamaan on vissiin arvoitus mutta Tähdelliset-lehti on luvannut palata tähän aiheeseen...onko näin tehty jo sitä en tiedä :) .

Olenkohan edes oikeillä jäljillä, voisiko herra D raottaa jännityksen esirippua
Hah, no itse asiassa se Tähdellisten juttu (4/03?) oli yhtä lailla allekirjoittaneen kirjoittama. En vaan viitsinyt laittaa siihen omaa nimeäni, kun oli ihan talkoohommia. Mutta siis tuo "joskus" viittaa kirjaimellisesti ajankohtaan joskus, ehkä kymmenen vuoden kuluttua. :wink:
DBFI kirjoitti:Mikäs tämä auto "allekirjoituksessa" on? Tunnistaako joku foorumin jäsenen?

http://www.mbworld.org/forums/3235207-post88.html
Tuo taitaa olla se Saksassa vähän aikaa sitten tehty replika. En ulkoa muista, kuka sen teki, mutta sekin tieto on jossain tuolla papereissa.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onpa mukava huomata, että (no museon vakioasiakkaana ja olen saanut kyseisen laitteen jopa käynnistää - pakokaasut ohjattiin pahvilaatikkoon kun sisällä oltiin :lol: ) alan auktoritääriset henkilöt pitävät sinällään iäkästä topikkia yllä.
Lupaan ottaa selvää vielä avoinna olevista asioista. UL:n kummipoika veljensä kera on kaveripiirissä, joten tietoa löytynee - sällit ovat tuota pirssiä Särkänniemen mäessä ja muutenkin Mansessa kurmoottoneet. Veikkaan kyllä, notta A..S itse museolta tietää vieläkin enemmän.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
josapappa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 14.02.2008 02:16
Paikkakunta: helsinki

itse näin 2003 american car showssa

Viesti Kirjoittaja josapappa »

Itse Muistan 2003 american car showssa nähneeni waxenbergerin
ei ajokorttia mutta autoja ihaillaan.olisi upeaa omistaa eri merkkisiä autoja
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

video "kopiosta"

muitakin vastaavia löytyy siitä "vierestä"
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä on lyhyt tarina 1971-1972 ajalta Waxenbergeriin liittyen:

http://www.f1rejects.com/drivers/heyer/biography.html
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Klubin 300SE-mekaanikko Olli linkitti tällaisen:

http://www.autobild.de/artikel/300-sel- ... 56127.html

Tässä on se alkuperäinen replika verrattuna uuteen AMG:hen.

Huonompi replika on myynnissä alla, katsokaas ei ole ilmajousituksen pääventtiiliä eikä ilmakompressorilta lähde edes letkuja :P . Eli taitaa olla rautajousinen.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Lisäksi myynnissä on jonkinlainen Panamerica-tekele:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2

Onkohan tässä seuraavassa artikkelissa nyt sitten alkuperäinen replika vaiko tuo näköistekele?

http://www.autofiends.com/2008/06/pictu ... -rote-sau/
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä filminpätkässä näkyy itse Erich Waxenberger, kohdassa 51 sek tyylikkäisiin Yves St Laurent'in aurinkolaseihin verhoituneena:

http://www.youtube.com/watch?v=DmitU-SNoqE

Tässä linkissä on tyylikkäitä 6.3 kuvia, nuolilla voi scrollata:

http://www.motor-klassik.de/fahrbericht ... 03222.html

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

taitaapi olla virallinen kopio, kun kuvakin on otettu Mersumuseon alakerran kilpaosastolla....ainakin näyttää tosipaljon samalta. Lisäksi alla on jotku -60 lukulaiset renkaat... noita ei nykyään ole liikkeillä "järjin" paljon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Hippasen harmittaa se keväällä myynnissä ollut Pullman, ettei kiinnostunut siitä edes lainarahalla. Pyyntihän oli vain 30 000 €.
Samoin harmittaa tiedossa ollut 300 SEL 6,3, mikä pilaantui ulkona.
On kuitenkin kuulemma pelastettu.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Harri126 kirjoitti:Hippasen harmittaa se keväällä myynnissä ollut Pullman, ettei kiinnostunut siitä edes lainarahalla. Pyyntihän oli vain 30 000 €.
Samoin harmittaa tiedossa ollut 300 SEL 6,3, mikä pilaantui ulkona.
On kuitenkin kuulemma pelastettu.
Jaamitkä ja missä? Suomessa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

unski kirjoitti:
taitaapi olla virallinen kopio, kun kuvakin on otettu Mersumuseon alakerran kilpaosastolla....ainakin näyttää tosipaljon samalta. Lisäksi alla on jotku -60 lukulaiset renkaat... noita ei nykyään ole liikkeillä "järjin" paljon...
Auto on myynissä mobilessa hintaan 165ke, katso päivän bongaukset netistä, siellä linkki.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Auto on myynissä mobilessa hintaan 165ke, katso päivän bongaukset netistä, siellä linkki.
...ei ole sama auto, siitähän tässä juuri juteltiin...
Onkohan tässä seuraavassa artikkelissa nyt sitten alkuperäinen replika vaiko tuo näköistekele?

http://www.autofiends.com/2008/06/pictu ... -rote-sau/
.

Tämä 165k€ Mobilessa myynnissä oleva on se "huono kopio" kts. esim vanteet. ei kisaa ajeta valetuilla Rialelilla :)

165€ kopio
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Timo L. kirjoitti:
Jaamitkä ja missä? Suomessa?
Suomessapa hyvinkin, molemmat.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Taas yksi klooni myynnissä:

http://www.carandclassic.co.uk/car/C105249/#

Saksassa oleva yksi alkuperäisistä eli Behrmannin hopea auto oli esillä IAA:n juuri päättyneessä Frankfurtin näyttelyssä:

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tosi härskin näköiset nuo renkaat. :shock:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Syyskuussa Nurburgringillä kameran kortille taltioitu R107 on vissiin aika harvinaisuus:

Kuva

Auton on rakentanut Hans Heyer joka ajoi McLarenilla Interserietä ainakin vuonna 1972 tuplaturbo M100 moottorisella autolla.
Toiset McLarenit taisi olla vauhditettu Chevrolet-moottorilla.

Yritin guuglettaa aihetta mutta ei ihan varmaa tietoa löytynyt, tuo olettamus R107:sta esitettiin M100-foorumilla.
Kuitenkin sen tekniikka olisi otettu hylätyksi joutuneesta mersumoottorisesta Interserie McLarenista :) .

http://www.mercedes-benzsa.co.za/merced ... years_AMG/

http://www.wspr-racing.com/wspr/results ... e1972.html

http://www.f1rejects.com/drivers/heyer/index.html

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Tässä on lyhyt tarina 1971-1972 ajalta Waxenbergeriin liittyen:

http://www.f1rejects.com/drivers/heyer/biography.html
Ja tässähän sitä tarinaa olikin jo :oops: :oops: :
Heyer and Schickentanz did, however, start the non-championship Le Mans 4hrs event, where the 300 SEL was the fastest car down the straight, clocking 285 km/h. But the car retired after a mere four laps, and by 1973, touring car regulations limited engines to 5 litres, and the gigantic Mercedes was ousted from competition. But in 1972 Heyer had also been involved with Mercedes-Benz in another way, when he was part of their first abortive collaboration with McLaren, long before their F1 partnership of the past decade.

Apart from the 300 SEL project, AMG had also been working on a McLaren M8F sports car, fitted with the 6.8 litre Mercedes engine, for the Interserie championship. Heyer was signed to drive, and the car debuted at Imola, only for Hans to have a light accident in practice, followed by an engine detonation in the first heat, when he over-revved an engine that clearly was way underpowered. It was 200 horsepower down on the leading Interserie engines, but was heavier to boot! The project was quickly and quietly shelved.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

unski kirjoitti:Tämä 165k€ Mobilessa myynnissä oleva on se "huono kopio" kts. esim vanteet. ei kisaa ajeta valetuilla Rialelilla :)
En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.

Nämä kuvan 1 vanteet...
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla
ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.

Nämä kuvan 1 vanteet...
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Tuon tapaisia on ebayssa aina silloin tällöin kaupan BBSsinä, ja hinnat saattaa olla aika koviakin.
Etenkin jos on takuuvarmasti kilpavanteet eli Rennsportfelgen niin ykkösella alkaa minimihinta :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

En nyt takuuseen mene noin huonosta kuvasta mutta mun mielestä ne on kyllä BBS Motorsportin moniosaiset magnesium keskustoilla
ja kromikeskiöillä kuten tohon aikaan oli tapana.
toivottavasti on, siis kisaahan ei Rialeilla kannattaisi ajaa... enemmän viittasin humoristisesti ;) siihen, että aidoissa Waxembergeissä on ylensä ollut alla nuo AMG:n viisipuolaiset "Pentat"
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, nuo waxen pentat o pentojen kunkut. Kunnon tynnyrit. Tollaset pitäs saaha 9 ja 10 tuumaset ni olisin tyytyväinen mun 200D pystis ulkonäköön :P
karra kirjoitti:Tuon tapaisia on ebayssa aina silloin tällöin kaupan BBSsinä, ja hinnat saattaa olla aika koviakin.
Etenkin jos on takuuvarmasti kilpavanteet eli Rennsportfelgen niin ykkösella alkaa minimihinta :) .
Niin tommonen 9x17 painaa 16lbs... siis 7,2kg mikä on 2kg vähemmän kuin 8x16 RS :) Mut kandee olla tarkkana jos tollasia ostaa. Niitä nääs löytyy kahta eri seinämävahvuutta, 3 ja 5mm, en muista koodia mutta tyyliin: (xx30 tai xx50). Jälkimäiset o tietty tän kokoluokan autoille ja ohuemmat hieman kevyemmille. Em. paino on tuolle paksummalle. Ohut on ... ohuen ohut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuvassa esiintyvä AMG McLaren sinetöi AMG:n kohtalon. Projekti tuli niin kalliiksi että se vei firman lähes perikatoon ja osittain siksi AMG ajautui Daimler-Benzin huomaan.

Tekniikka jonka Hans Heyer otti talteen projektin tultua haudatuksi sai kuorrutuksekseen R107 korin. Kuulemma tuo spoilerihirviö-R107 on tuossa tilassaan edelleen keskimoottorinen; siksi kyljissä olevat ilmanottoaukot. Ja akselivälikin on lyhyempi mitä vakio R107:ssa.

Voi kun Risto ja Jussi olisivat saaneet konepellin tuosta auki (todetakseen siellä vain tyhjyyden :D ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuommoset Pentathan voisi värkätä ....etsii jostain kierot 15" Pentat ja sitten sorvaa kehät pois, sitten istuttaa keskiöt 16" irtokehiin...kuten esim noissa Discoveryn "tuunaussarjoissa" ja avot...niinpä olis ehjät, suorat ja mieleisen levyiset Pentat...ja varmaan kohtuu edullisesti... ;)
Viimeksi muokannut unski, La 17.10.2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Tuossa voisi olla otetta, harmi kun Suomessa tuon rekisteröinti on hiukka hankalampaa...

http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... p?id=40974
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

unski kirjoitti:Tuossa voisi olla otetta, harmi kun Suomessa tuon rekisteröinti on hiukka hankalampaa...

http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... p?id=40974
Tuon omistaja haikailee autonsa hintaa, olisko ehkä laittamassa myyntiin :roll:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuossa autossa kiteytyisi koko mun autounelmien sekamelska. V8 coupe... Olis sitä mania niin ostaisin ja ajelisin ruottin kilvillä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä on AMG-pakettien hintoja ilmeisesti vuodelta 1977. Niitä pystyi näköjään tilaamaan kotiinkin ja asentaa itse :lol: .

Kuva

Saatavana mm. "tontitusta" lievästi negatiivisella camberilla :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

karra kirjoitti:Tuon omistaja haikailee autonsa hintaa, olisko ehkä laittamassa myyntiin :roll:

[ http://www.m-100.cc/forum/uploaded/246GTS/200910210439_300SE%202.jpg ]

[ http://www.m-100.cc/forum/uploaded/246GTS/20091021051_300SE%203.jpg ]
Miksi tuo ei ole jo pihassani, väri ja kaikki.... menisi kyllä ihan tehtaan originaalilla koneellakin. On se maailma epäoikeudenmukaisuudella muotoonsa pantu :evil: :cry:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

6.3 kohtaa 6.3:en :

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kun luin tuosta uudesta SLS:stä Mercedes-lehdestä, niin ihmettelin tuon sporttipurkin ilmanvastusarvoa. Se oli jotain 0,36 - eli vähän samaa kuin jollain Panther-panssarivaunulla.

Miten ihmeessä tuommoinen pulkka vastustaa ilmaa pystyseinän kanssa yhtä hyvin. :shock:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Vastaa Viestiin