CL 500 - kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:
karra kirjoitti:Tuotahan pitää tulla ihan katsomaan; ei ole hirveästi (suomen kilvissä) täällä päin näkynyt
Tervetuloa! Saan auton maanantaina alle ja kotona sitten perjantaina ... Jos tulet ISOLLA coupella niin voidaan ottaa vaikkapa ryhmäpotrettikuva ja ihmetellä, miten maailma onkin muuttunut muutamassa kymmenessä vuodessa ...
On se... Das Auto :!: vai pitäisikö sano Der Wagen :P .

Etenkin luonnossa upea ilmestys; näitä en ole nähnyt livenä oikeastaan kuin ulkomailla sekä kotikaupungissa "pitkillä kilvillä" .

Jos Coupét pannaan rinnakkain niin toki se isompi on verrokki, etenkin kun "E-Klassen esi-isä-coupe" sai eilen uuden kodin :wink: .

Laitetaanhan tähän alustusta aiheeseen; mikä on ensimmäinen S-sarjalainen Coupé :?: - onko se W111 vai sitä edeltänyt iso 300 Coupe (W-sarjaa en tiedä), jota myös avona sai...

Eikös tuo 300 ollut tavallaan se suurin (ja mahtavin) jonka jälkeen sai W111 korisarjan lanseerauksen jälkeen yläpuolelleen W112:n . Eli tahdon sanoa että W111 Coupé olisi ensimmäinen "S-sarjalainen coupé" , siis kokonsa puolesta jota Coupéna sai :roll: . Loppuhan on selkeää kauraa eli W111 sai seuraajikseen W107 eli SLC, W126 eli SEC, ja C140 (menikö oikein) ja sitten tämä C215 ja eikös se ihan uusikin ole jo olemassa :? .
Viimeksi muokannut karra, Su 20.07.2008 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

EDIT: miten sain aikaiseksi tuplaviestin, prkl...joka tapauksessa en löytänyt enää linkkiä kuvaan jossa avona tuo 50-lukuinen kolmesatanen. Tässä uusi kuva: http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... vo300s.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tilinteon aika!

Eli aika purkaa auki kustannusrakenne ja se, mitä jäi käteen;

Jäi käteen:
* unelmieni auto Saksan mersulta ostettuna - täysin virheetön ja 101% varmennettu historia
* olen edelleen sanaton auton edessä!
* ei mitään negatiivista sanottavaa kyseisestä autoyksilöstä
* merkkiorganisaation virhevastuseen liittyvä turvallisuudentunne 07/09 asti
* upea, ensimmäinen yhteinen perheloma Saksassa

Mitä maksoi:
* käteisellä ostotilanteessa 17400 €, sisältää vientirekisteröinnin
* hakureissu sisälsi koko perheen autoiluloman Saksassa upeine maisemineen, kokemuksineen, helteisine hiekkarantoineen ja ykkösluokan hotelleineen, joten voiko sitä edes laskea miinusmerkkisesti?
* sovitaan hakureissun hinnaksi tässä yhteydessä kuitenkin se vakio toimintatonni!
* katsastukset ja pakolliset; 300€ on varmasti riittävä näihin
* verot 13100 €, joista aion saada takaisin joskus 10-15 vuoden ajanjaksolla 3000 € (ELV ja "hämärä" lähdeaineisto)
* huollot jne kuuluvat käyttökuluihin, joten niitä ei noteerata?
* talvirenkaat Hankook w300 225-55-17 480 € (uudet asennettuna syksymmällä)

Ynnättynä tämä muodostaa priiman ja virheettömän CL:n arvoksi (ei siis "pyyntihinnaksi" tai tullin mallintamaksi "myyntihinnaksi") yhteensä;

17400 + 1000 + 300 + 13100 + 480 = 32280 €

Jokainen voi laskea mielessään, kannattiko!

Minun mielestä kannatti!

Suomessa on aika "tabua" kertoa jonkin objektin hinnasta, mutta tätä autoa en aikonut vähään aikaan myydä! Nautiskelen seuraavat pari vuotta mahtavasta kyydistä ja sitten vasta aloitan uuden kaluston miettimiset! Mutta ottakaa hintatieto vinkiksi tuonnin edullisuudesta :)

Ja muista tämä hinta/laatu-laskelma seuraavan kerran, kun olet itse autokaupoilla! - se oli tämän tilinteon tarkoitus ja päämäärä!!!

Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Siinä sitten säästi melkee toisen mokoman! :) Tänään taas ihailin samanlaista mutta mustaa kaupungilla. On se vaan hieno automalli. Kyllä mäkin sitten isona...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kyllä mäkin sitten isona...
Ota ihmeessä yhteyttä parin vuoden päästä :lol:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mut se ei oo musta ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

mut se ei oo musta
oletko sinä :wink:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Täytyy tässä onnitella hyvän yksilön hankinnan johdosta! Mielestäni oli todella kannattava ostos :idea:
Hieno auto kerrassaan...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Tässä esimerkki Suomessa myynnissä olevasta

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... Hae+%3E%3E

Eli vm. 2002 ja aika luotettavan oloinen laite tuntuu olevan, kaksilla renkailla, liekö kaksia vanteita sitten myös? Hinta ei siis aivan hirveä ole enää Suomessakaan (35.900eur), ehkä tuosta saisi tingittyäkin hiukan. Kun reilu puoli vuotta sitten katselin viime talvena mitä noista C215 CL:istä pyydettiin Suomessa, niin oli ne halvimmat tosiaan jotain 50.000eur. Liekö sitten bensiinin hinta + autoveromuutos aiheuttanut sen että näitä viisilitraisia V8 Mersuja alkaa saada melkein jo sillä hinnalla mitä on Saksan hinta + verot + kulut? Alkaa W220 S-mersut viissatasina olla myös jo melko "edullisia" jopa Suomessa (kun vertaa muutaman vuoden takaisiin hintoihin), esimerkki:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... Hae+%3E%3E

eli 23.900eur, mutta huomasinpa että saa sitten toisaalta jopa dieselin

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... Hae+%3E%3E

halvemmalla, mutta kilometrejäkin alkaa sitten olla melko lailla (400.000)

halvin W220 näyttää olevan kuitenkin 320 bensa:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... Hae+%3E%3E

ja melko varmasti noiden kolmenkin hinnoista saisi tingittyä jonkin verran vielä.

Kyllä tietysti ilman muuta 500 V8 olisi ehdoton valinta jos kilometrejä ei tule kovin paljoa. Jos ajoa tulisi esim. vain 10.000km vuodessa niin polttoaineenkulutuseron aiheuttamalla "lisämaksulla" ei olisi kyllä mitään väliä jos ajot ajaisi CL 500 joka kuluttaisi vaikkapa 12 litraa satasella tai sitten jollain "perusautolla" joka kuluttaisi 7 litraa satasella, kun laskee että hiontaero olisi bensa 1,50eur/l ja bensaa palaisi 1200 litraa tai 700 litraa ja ero bensakuluissa olisi vuodessa siis 1800eur - 1050eur = 750eur. Eli pari euroa päivässä lisää siitä että ajelee 500:sella Isolla Mersulla. Sitten tietysti alkaa varmasti bensapumpulla hieman eri lailla ahdistamaan jos kilometrejä kertyy vaikkapa 40.000-50.000km vuodessa ja saa käydä tankkailemassa melko tiheään isoa tankkia ja maksaa aina jotain 120-130 euroa per tankkauskerta...

Jos esim. työmatka-ajoa ei tule juuri yhtään vaan pääsee kävellen tai pyörällä töihin ja haluaa autolta jotain extraa ja pitää autoa myös vähän niin kuin "harrastusvälineenä", niin kyllä tuollainen C215 CL olisi ehdottoman upea valinta autoksi. Henkilökohtaisesti pidän C215 CL:ää yhtenä upeimmin muotoilluista Mersuista ja C215 on mielestäni paremman näköinen kuin C216, ainakin takaa tai takaviistosta päin katsottuna.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Hinta ei mielestäni ole tärkeä peruste enemmän lasken painoarvoa auton historialle, nämä kaverit jotka tuovat autoja niin heillä on vain ja ainoastaan yksi tavoite, katteen maksimointi.

Etsitään auto jolla on Suomen maassa korkeat pyynnit ja etsitään sellainen mahdollisimman halvalla ja käytetään se auton meikkaajalla.

Seuraavaa autoa ostettaessa koetan välttää sitä kuumetta siellä autohäkissä ja toimia kuten edellä on toimittu, vielä kerran komia auto, todella.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Eli vm. 2002 ja aika luotettavan oloinen laite tuntuu olevan, kaksilla renkailla, liekö kaksia vanteita sitten myös?
:D
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ei taida tarvita paljon ruostesuojausta tuo auto, kun ei magneetti tartu.

Joskus tilasin auto motor und sport -lehteä ja kerran siinä oli kuva CL:sta,
jossa oli punainen maali ja kermanvärinen sisustus. Oli varsin
houkuttelevan näköinen ja muistan sen varmasti vielä dementoituneenakin.

40 tonnia tuosta kuulostaa kohtuulliselta hinnalta - 32 puoli-ilmaiselta.

Jos jotain huonoja puolia yrittää keksimällä keksiä, niin kai se olisi
ylläpidon kalleus. Toisaalta se painaa käytettyjen hintoja alas Saksassa.
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: CL 500 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Herätelläänpä vanhaa ketjua pitkiltä unilta.

Kesäauto hakusessa ja tuossa tuli vähän puskista vaihtoehdoksi vm. 2006 CL 500. Ajettu n. 150 tkm. AMG -paketti, ilmajousituksella yms. herkuilla. Moottorina 388 heppainen 5,5l V8.

Onko nämä miten vikaherkkiä ja joitain tiettyjä heikkoja lenkkejä yleensä? Mitenkäs tuon moottorin kesto?
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: CL 500 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Olen luullut että noissa on ABC vakiona?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CL 500 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Joo moni sekoittaa pneumaattisen AirMaticin ja hydraulisen ABC:n.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin