CL 500 - kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

CL 500 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Alkaa näyttämään siltä, että tuo nykyinen käyttöfarkku vaihtaa taloutta hyvinkin pikaisesti ja uutta autoa tarvittaisiin. Omakustanteiset ajomäärät (kilometrikorvauksettomat siis) ovat romahtaneet jo helmikuussa (työpaikan vaihto ja vaimolle hankittu käyttöauto) niiden ollessa nykyisin luokkaa 15-25 km per arkipäivä ... E-mallin farkkuihin (4 kpl viimeisen 5 vuoden aikana) olen hukannut pienen omaisuuden, joten jotain seksikkäämpää olisi hakusessa. Ja silmäni olen iskenyt 2000-luvun CL 500 -malliin. Kaikilla höysteillä tottakai (onko niitä edes niitä ...). Kyseeseen tulisi joku 100-150 tkm rullannut yksilö (1 omistaja, aukoton historia, kaikki varusteet jne), millä ajettaisiin sitten pari vuotta a' 20 tkm (ml. yksityisajot ja pakolliset työreissut). Veroineen tuollainen auto asettuu hankintahetkellä luokkaan 30-35 k€ joten rahaakaan ei kauheasti tarvitsisi käyttää? Porsche 928-malleilla ajoin 1993-2006 joten edes iso kulutus ja vee-8 -tekniikka (ml. sähköhärpäkkeet) ei pelota, mikä mainittakoon tässä yhteydessä :D

Joten kokemuksia kaivataan s / cl -500 soveltuvuudesta arkiajokiksi! Mielellään ei mutua, vaan aidompaa omakohtaista kokemusta;

* huoltokuluista
* vikaherkkyydestä
* käyttövarmuudesta
* käyttömukavuudesta
* jne asioista, joiden luulette kiinnostavan tälläistä Stuttgart-fanaatikkoa :oops:

- kiitos jo etukäteen -

EDIT: esimerkiksi tuota olen kuolannut tänään (anteeksi pitkä linkki - korjatkoon modet jos viitsivät)

Linkki
Viimeksi muokannut Avantgarde, La 12.07.2008 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jos/kun 2000-luvun alun V8:n nykymittapuun mukaan suurehko kulutus ei haittaa niin tilojensa puolesta CL kelpaa erinomaisesti jokapäiväiseen käyttöön. CL:stä ei sinänsä omia kokemuksia laajalti ole, mutta ei se tiloiltaan CLK:ta häpeä, joten sen puolesta uskallan sanoa että tilat riittää mainiosti jos takaovien puuten ei häiritse. CLK:n takapenkillä matkustaa aikuinenkin suhteellisen mukavasti, CL:n takana näin ollen vieläkin mukavammin.

Minun silmääni CL on ulkomuotojensa puolesta erittäin hyvännäköinen auto ja myöskin onnistuneesti aikaa kestävästi muotoiltu. Tietämättömän on vaikea arvioida minkä ikäisestä autosta on kyse kun CL vastaan tulee.

Muutenkin CL on yksi Mersun malliston kuninkaista, jos ei jopa ehdoton kruunu koko mallistolle ja sen puolesta siihen on perinteisesti ladattu kaikki se osaaminen mitä Mersulta löytyy, joten tuskin tarvitsee pelätä ostavansa lähtökohtaisesti vikapommia jos CL:n ostaa.
Tietysti kateelliset voivat uskotella että hieno tekniikka kätkee sisäänsä E-sarjasta tuttujen jarruongelmien kaltaisia ongelmia, mutta toisaalta kun puhutaan CL:stä joka on ensirekisteröity 2000-luvun alkupuolella, on mitä todennäköisintä että jos ko yksilössä on jotain pahempia vikoja/ongelmia ollut, ne on korjattu vähin äänin silloin kun ne ovat ilmenneet..jo sen vuoksi että CL on, kuten aiemmin jo kävi ilmi, yksi Mersun malliston ehdottomia lippulaivoja.

Jos pitäisi puutteita etsiä niin ne löytyy sieltä konepellin alta..tosin ne ovat korkeintaan "puutteita".
Tuo 2000-luvun alun V8 on ilman muuta hieno moottori, mutta siinä mielessä ominaisuuksiltaan hiukan "vanha" että se on nykykaseihin verrattuna aavistuksen tehoton, ulkomuistista ladellen "vain" 300hv joka on kuitenkin suhteellisen "vähän" siihen nähden että auto on massaltaan muistaakseni jossain lähellä 1900kg. No, toki nuo tehot autoa liikuttaa kiitettävästi, olikohan 6.5sek paikkeilla 0-100 ja ohituskiihtyvyydet samassa suhteessa. Ja toisaalta on myös niin että ehkä CL:n luonteeseen ei edes istuisi se että sen moottori olisi huippu-urheilullinen räjähtävä tykki, koska CL jos mikä on kuitenkin mukavuuspainotteinen, luksus-coupe, joka liikkuu kyllä, mutta äärimmäisen sivistyneesti.

Eli minun käsitykseni mukaan tuskin menee pieleen jos CL:n päättää hankkia..jo se taannee sen että kyseessä tosiaankin on Mersumalliston yksi ehdottomista lippulaivoista.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

nettiautossa halvin cl 500 vm 00 oli 48900e..ilmeisesti kannattas tuoda itse?
w 210 e420
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

nettiautossa halvin cl 500 vm 00 oli 48900e..ilmeisesti kannattas tuoda itse?
Gigantin mainontaa lainaillen; "on se vaan tyhmää maksaa liikaa ... "

Eli juuri näin - vastaava käypänen auto tingittynä MAKSIMISSAAN 18 k€, verot MAKSIMISSAAN 14 k€ (elveineen, mitkä saa aikanaan takaisin) ja haku 1 k€ = 33 k€ ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Jakke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 28.04.2004 00:30

Viesti Kirjoittaja Jakke »

CL 500:sta ei ole kokemusta, mutta CL 600:n olen omistanut. Ajelin autolla lähes kaikki ajoni kesällä ja talvella.

Huoltokustannukset eivät ole mitenkään mahdottomia, kuten moni ajattelee. Öljyä menee moottoriin ja vaihteistoon hieman enemmän kuin pienempi moottorisiin, mutta muuten huollot ja normaali huolto-osat ovat kohtuuhintaisia. Tietenkin esim. jarrulevyt ovat kalliimmat kuin vaikka normi c-mallissa.

Vikaherkkyys on tietenkin sellainen asia, joka VOI (!) olla ongelma taloudellisesti. Auto on täynnä hienoa tekniikkaa ja paljon kallista elektroniikkaa antureineen/ohjainbokseineen.
Jos auto on ollut huonolla pidolla, tai sattuu "maanantaikappale" niin kalliiksi voi tulla. CL:ssä on ongelmia esim. ovien johtosarjassa, oven läpiviennissä. CL:n oven aukeamismekanismi on erilainen normaaliin oveen verrattuna. Ovi aukeaa ja menee samalla ulos/eteen päin. Johdot saattavat katketa pakkasella, koska johtosarja on suunniteltu S-sarjan oveen, eikä kestä pitkän päälle CL:n oven pitkää/erikoista liikerataa. Ongelmana on myös suuri virrankulutus. Arkiajo (esim. lyhyt työmatka-ajo) ainakin talvella kuluttaa akun virtaa enemmän kuin laturi kerkeää ladata. Ongelmana siis akun loppuminen lähes varoittamatta startatessa. Virta riittää esim. valoihin, stereoihin, penkinlämmitimeen yms., mutta auto ei jaksa startata. Ratkaisuna voisi olla esim. akkulaturilla varustettu moottorinlämmitin ja tietenkin terve 100Ah akku. Myöskin karmittomat ovet voivat aiheuttaa pakkasella ongelmia, jos tiivisteet on jäässä. Kalleimmassa tapauksessa ikkunamekanismi voi rikkoutua.
Muutaman käyttäjän kokemuksia kuunneltuani tiedän, että ainoat lähes varmat ongelmat Suomen talvessa ovat ovien johtosarjat ja virran kulutus lyhyessä ajossa.

Käyttömukavuus on parasta Mersun tarjoamaa luokkaa, mutta S-sarja on ehkä hieman hiljaisempi. CL antaa sisälle melua lähinnä ovien tiivisteiden välistä suhinana kovassa vauhdissa, tai tuulessa. Rengasmelu ei vaivaa, kunhan alla ei ole liian kovat renkaat.

Vinkkinä ostoon annan:
- Älä osta halvinta
- Älä osta paljon ajettua (varmasti vaikea päästä eroon jo yli 150tkm ajettuna)
- Osta vain huollettu ja hyvällä historialla oleva yksilö
- Testaa tarkkaan ennen ostoa, että kaikki elektroniikka pelaa
- Verotus tullee CO2-päästöjen mukaan, koska CL 500 ja 600 on EU-tyyppihyväksytty myös CO2-päästöjen osalta. 500:een veroa taitaa tulla hieman enemmän kuin 14000Eur, johtuen tullin käyttämästä markkina-arvon määrityksestä (korkeahko, koska vertaa myynnissä olevien hintaa) ja korkeahkosta veroprosentista.

Lisää vinkkejä ja kokemuksia kerron mielelläni kysyttäessä, jos jokin jäi kaiveleen... :)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Verotus tullee CO2-päästöjen mukaan, koska CL 500 ja 600 on EU-tyyppihyväksytty myös CO2-päästöjen osalta.
Menee kokonaispainon mukaan! Esim www.ottoauto.de :n sivuilta löytyy pari tapausta uuden verolain ajalta - eli kokonaispainon mukaan menevä veroprosentti on hieman pienempi kuin aikaisempi yksilöity prosentti. Todellinen ekoauto siis!
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Menee kokonaispainon mukaan jos auto on ensirekisteröity 2000 tai ennen, 2001-> menee päästöjen mukaan.
Joka sinänsä on mielestäni väärin,vaikkakin kuluttajaystävällistä, koska kuten Jakke sanoi: CL:iin on olemassa ja saatavissa normin mukaan mitatut Co2-päästöt jo ennen vuotta 2001 rekisteröityihinkin autoihin.
Tässä jälleen yksi kohta joka osoittaa ettei verouudistusta valmisteltu loppuun asti huolellisesti, vaan sinne jäi taas kerran suuntaan tai toiseen epäoikeudenmukaisia kohtia ja perusteita.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Muista tarkistaa puhelin ja Comand jotta niihin saa vielä levyjä taikka SIM kortteja, onnistuin itse ostamaan S500 / 01 johon ei enään saanut olikos se nyt yksitaajuus SIM kortteja sekä Comand oli syystä taikka toisesta sitä ensimmäistä mallia johon ei myöskään saanut levyjä, ihan vaan ettei käy niinkuin minulle.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

jva kirjoitti:Tuo 2000-luvun alun V8 on ilman muuta hieno moottori, mutta siinä mielessä ominaisuuksiltaan hiukan "vanha" että se on nykykaseihin verrattuna aavistuksen tehoton, ulkomuistista ladellen "vain" 300hv joka on kuitenkin suhteellisen "vähän" siihen nähden että auto on massaltaan muistaakseni jossain lähellä 1900kg. No, toki nuo tehot autoa liikuttaa kiitettävästi, olikohan 6.5sek paikkeilla 0-100 ja ohituskiihtyvyydet samassa suhteessa.
Kokemuksia tuosta koneesta paritonnisessa farkussa:

Tehoa on tosiaan "vain" 306 hv, mutta maksimivääntö on 460Nm alkaen jostain parista tonnista. Ainakin farkku on vaan välitetty niin pitkäksi että täyden ilon tuosta saa vapaan rajoituksen motareilla. Vauhtia ei kuule eikä tunne (luulen että CL:ssä sama juttu), joten fiilistelysyistä kannattaa ehkä harkita viritysputkia/vaimentimia. Keskikulutus on viimeisen 6t km aikana ollut n. 13l/100km (melko paljon kaupunkiajoa). En pidä pahana. Ja toki jos 306 hv ei riitä niin Kleemannilta löytyy tuohon koneeseen ahdin jolla saa 455 hv lompakkoystävälliseen EUR 134/lisä-hv hintaan :)

Comand APS (mulla siis -04), CL:ssä tietääkseni sama:

Puhelimen kanssa ainoa järkevä vaihtoehto voi olla 6310:n etsiminen huuto.netistä ja rinnakkais-SIM. Ainakin mulla viime huollossa totesivat että vielä löytyy naviin uusia levyjä. Navigointi toimii varsin hyvin, mitä nyt pikkukaupungeissa kääntöopastus usein puuttuu. Mersun oma iPod-liitäntä on kallis ja kömpelö, AUX-plugi voi olla käytössä kivempi.

Muuta:

Huolenpitosoppari on mulla tuonut "sijoituksen" hyvin takaisin, se maksaa kuussa reilun tankillisen verran ja tähän mennessä kattanut noin 4t EUR huolto- ja korjauskuluja sekä antanut todella paljon mielenrauhaa. Eikä tarvitse vängätä mistään takuista tai vaihtokampanjoista.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

CL500 olisi ehdottomasti meikäläisenkin toivelistalla - ei vain rahkeet riitä ellei myisi kumpaakin nykymersua pois. Ja vaimo jäisi sitten mersutta.. :oops:
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

CL:stä puheenollen..
Sattui osumaan aamusta tienpäällä silmiin hopeinen CL500 AMG-stailattuna ja kyllä on sanottava että se on erittäin hyvännäköinen auto ja ikää on mahdoton arvioida, sen verran hyvin on muotoilu onnistunut.
Erittäin hyvännäköinen Coupe kertakaikkiaan!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

Juu, ei ole käyttökokemusta minullakaan. CL tai SL mersun hankinta on kumminkin haaveena - sitten joskus. Käyttäjäkokemuksia CL:stä taitaa olla aika harvalla. TM:n mukaan CL-sarjaa myytiin Suomessa vuonna 2007 kokonaista 9 kpl. Sitä edellisten vuosien saldo on arvatenkin samaa luokkaa. Vähäiset myyntimäärät tekevät sen, että käytettynä niitä ei ole myynnissä kuin pari kolme kerrallaan koko maassa. Jos on vähänkään vaatimuksia värin, varustelun tai vuosimallin suhteen, on pakko kääntää katse ulkomaiden tarjonnan puoleen.

Ylläpitokustannukset eivät ole ainakaan halvemmat kuin S-mersulla. Uudempien S-sarjalaisten omistajat voisivat kommentoida huoltokustannuksia, saisi osviittaa.

Ulkomaisilla keskustelupalstoilla korostetaan kerta toisensa jälkeen ostettavan auton perusteellista tarkistamista ennakkoon. Viisainta olisi viedä auto huoltamolle, jossa voisivat tarkistaa tietokoneella mitä auton muistista löytyy. Ainakin amerikkalaiset asiakkaat tuntuvat olevan halukkaita satsaamaan huomattavia summia yksityisiltä firmoilta erikseen ostettavalle käytetyn auton takuuseen. Minusta se kertoo jotakin mahdollisten remonttien kalleudesta. Onkohan Suomessa vastaavanlaisia takuita?

MB:n lippulaivoissa - kuten CL- ja S-sarjassa - sovelletaan aina ensimmäiseksi uutta tekniikkaa, esim. sähköhydraulisia jarruja. Seurauksena on riski joutua korjaamaan lastentauteja. CL:ssä erikoisinta on kori, ja varsinkin ovet. Ulkopuoli on alumiinia ja sisäpuoli magnesiumvalua. Ovien saranointi on monimutkainen. Ajatuksena on helpottaa sisäänkäyntiä ahtaissa paikoissa. Saranapuolikin siirtyy sivusuunnassa avattaessa.

Ajatellaan että tapahtuu vahinko, esim. lumitöitä tekevä trakrori työntää kauhalla oven luttuun (Näin kävi vaimon autolle toissa talvena työpaikan parkkipaikalla). Missä pajassa osataan työstää alumiini- ja magnesiumpeltiä? Kori on kasattu suurelta osin niittaamalla ja liimaamalla. Tiedetäänkö pajalla että alumiinin ja magnesiumia ei saa liittää toisiinsa galvaanisen korroosion takia? Korjaustyöt saattavat olla yllättävän vaativia, niin vaativia että koko auto saatetaan joutua lähettämään Saksaan korjattavaksi.

Laitan tähän loppuun vielä ruotsalaiselta mbsca-palstalta kopioidun viestin, jossa ihan oikea CL-omistaja kommentoi aihetta asiantuntevasti. Onnea auton hankintaan!

"Modigt i dessa dyrtider. En så hopplöst opraktisk bil som dessutom är dyr att äga och vars andrahandsvärde rusar mot avgrunden måste man ju vara idiot om man köper. Varje gång jag tänkt så och kommer ut i garaget för att ta en tur så tänker jag "Det var inget" Fy f-n vad den är vacker.... Följande information har jag fått från bekanta i branschen, från forum, och från egna erfarenheter med den CL jag köpte i våras. Texten nedan innehåller säkert en del felaktigheter och åsikterna är mina egna. Själv letade jag efter ett välvårdat standardex med 17" fälgar då jag avsåg att ha den som "glidare". Några tråkigheter hittade jag men inget katastrofalt. Man bör dock se till att ha en reservkassa för någonting dyker garanterat upp när man börjar lyfta på lister och mattor. Chansen att en CL55AMG är hårt körd torde vara något högre än en standardutrustad CL500...
1. Håll Dig till 500'an. V8 är en beprövad motor med få problem. V12 "Något kinkigare". Jag har sett åtskilliga inlägg på olika forum som beskriver motorproblem med V12. Tändmodulerna till V12 kostar 14.000 per styck. V12 har 2 stycken... Vissa bilar har ZAS (Cylinder shut down) ett system som man hade problem med och som försvann från en viss årsmodell.
2. C215 är hopnitad och innehåller olika material. Stål, Aluminium, Magnesium, Plast. Se upp med dörrarna! Utsidan är av Aluminium. Insidan är gjuten i magnesium. Benz har haft stora problem med att isolera delarna galvaniskt. De nedre dörrsidorna kexar på insidan (magnesiumen offras). Äldre bilar omfattas inte av garanti. Får man en plåtskada har dessa bilar hittills blivit tvungna att skickas till Kiel efterssom det inte funnits någon plåtverkstad som kan metoderna för det ganska avancerade chassiet i C215. Chassiet är delvis NITAT. Framskärmarna, bakluckan och om jag inte har helt fel motorhuven är av plast/glasfiberarmerad plast. Bakskärmarna av aluminium. Man bör NOGA (!!!) gå igenom ett tilltänkt köpeobjekt. Hissa upp det och leta oljeläckor, rost och eventuella spår av "avvikelser ut i naturen"
3. ABC-pumpen kostar 15.000. Stötdämparna ca 10.000/styck. På olika USA-forum beskrivs hemska historier om hur pumparna lagt av vilket gör att bilarna säckar ihop. Jag har inte hört liknande från mina sagesmän om att dessa pumpar skulle vara särskilt olycksdrabbade. Benz påstår att oljan inte behöver bytas. Bull-Sh.t Den *måste* bytas då den härsknar och det som från början är en klargrön olja blir en grådaskigt illaluktande vätska med tvivelaktiga prestanda. Benz har ett provprogram i sin "Star-Diagnos" kallat "Rodeo". När man kör det står bilen och hoppar varvid pumpen ansträngs till det yttersta. Eventuella problem avslöjas ganska klart då.
4. Nu letar Du 2001+. Tidiga 2000 har en Comand-enhet som inte går att uppgradera (flasha) med "Servicepack" på mjukvaran. En uppgraderad/uppgraderingsbar visar Benz trestjärnelogga vid uppstart. De kräver också CD-skivor typ "DX".
5. Observera att CL sålts i versioner utan Comand. Om inte osäljbar så i vart fall bör priset bli därefter.
6. Kontrollera luftpumpsystemet (till C-lås och stolssvankstöd). När bilen startats skall det lugna "F-tunk...F-tunk...F-tunk..." som hörs från bakom vänster baksäte upphöra strax. Slutar inte pumpen att gå finns läckage i systemet. En hel del av slangar och nipplar sitter UNDER golvmattorna. Inge kul att riva upp. Man kan dock leta fel ganska lätt genom att plugga de olika anslutningarna till läckan hittas.
7. Bensinförbrukningen för V8 ligger på runt litern på motorväg och uppåt 1.8 i stadstrafik. Kör inga korta sträckor! Att värma blocket kostar mycket $$$. Tack och lov klarar den sig med 95BF. Att köra med viss inblandning av Etanol fungerar utmärkt.
8. Se till att hitta bra serviceverkstad INNAN Du slår till. Det finns en forumtråd här om bra och "mindre bra" verkstäder. Det är inga speciellt "konstiga" servicar, men modellens allmänna prisnivå gör att man tydligen skall betala extra mycket för lyxen att ha den.
9. Det finns en faceliftad version (jag bryr mig inte om utsidan) som invärtes sett innehåller en nyare Comand som använder DVD för navigatorn. Gamla bilar kan moddas för denna och sådana enheter finns att köpa. Dock måste man köpa en ny mittkonsoll (annan formfaktor på Comand och knappsats)
10. Kul med genomlastningslucka för skidor eller det där kylskåpet för champagnen. Notera att bensintanken sitter bakom bakstolarnas ryggsäte. Finesserna ovan resulterar i mindre bränslevolym i sådana bilar.
11. Benz attityd gällande "Check-Engine" (DTC'er) är att om felen är tillfälliga tänds visserligen en julgran av lampor när systemen noterar fel men om man efter ett sådant tillfälle svänger av vägen, väntar en minut eller så och startar om igen gör systemet en check och om felorsaken är borta (exvis tillfällig störning i en cylinder (typ: skit i bensinen)) så slocknar fellamporna. Felkoderna är dock lagrade och kan läsas ut via ODB2. Den mjukvara som sitter i är inte helt stabil (och blev det aldrig). En hel del felflaggor är i verkligheten faktiskt felaktiga i sig så man behöver inte gråta blod när man får en flera sidor lång fellista. Dock nollas ALDRIG ABS-fel vid återstart även om dessa var "glitchar". Dessa kan endast nollas av Benz serviceverkstad. (Ev kan det gå med ett fristående ODB2-instrument, Jag vet inte säkert)
12. Instrumentclustret belyses av ett lysrör (!) Vars spänningsomvandlare inte är helt felfri.luultavasti Förmodligen går den att reparera eftersom omvandlarens transistorer är av standardtyp, men en hel del mickel blir det. Ett nytt cluster lär kosta 10.000
Bilen har inte bara nackdelarna listade ovan, utan det faktum att märket är "känt" gör att det vimlar av olika sajter som listar mods, FAQ's, tillbehör och mer eller mindre oficiella verkstadsdokument som kan vara bra att samla på sig. Den som Googlar; Han finner.Är man inte rädd utav sig och inte har en helt "centralmonterad" tumme kan man faktiskt reilugöra en hel del själv. Det finns ingen extrem teknologi i dessa bilar. Fallhöjden från drygt en million ner till dagens 300K för de tidiga C215/V8 får någon annan gärna ta. En kollega det så här: "Den här bilen är ett hopplock av olika standarddelar från Benz parat med ett komplicerat chassie. Det är tveksamt om Benz någonsin kommer att försöka sig på det här igen, så om Du tar Dig an en så var rädd om den, för den har stora chanser att bli en raritet om några år". "
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Signeeraus päivitetty kalustoa vastaavaksi :D
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:Signeeraus päivitetty kalustoa vastaavaksi :D
Jaahas, kovasti vaan onnea :!: . Tuotahan pitää tulla ihan katsomaan; ei ole hirveästi (suomen kilvissä) täällä päin näkynyt :D . Yksi kauneimpia mersumalleja, mielestäni; onko se nyt C220 - siis korimalli :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tuotahan pitää tulla ihan katsomaan; ei ole hirveästi (suomen kilvissä) täällä päin näkynyt
Tervetuloa! Saan auton maanantaina alle ja kotona sitten perjantaina ... Jos tulet ISOLLA coupella niin voidaan ottaa vaikkapa ryhmäpotrettikuva ja ihmetellä, miten maailma onkin muuttunut muutamassa kymmenessä vuodessa ...

215 on korimalli. Hakusessa ainakin allekirjoittaneella vielä, onko kyseessä w vai c :roll:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Avantgarde kirjoitti:
Tuotahan pitää tulla ihan katsomaan; ei ole hirveästi (suomen kilvissä) täällä päin näkynyt
Tervetuloa! Saan auton maanantaina alle ja kotona sitten perjantaina ... Jos tulet ISOLLA coupella niin voidaan ottaa vaikkapa ryhmäpotrettikuva ja ihmetellä, miten maailma onkin muuttunut muutamassa kymmenessä vuodessa ...

215 on korimalli. Hakusessa ainakin allekirjoittaneella vielä, onko kyseessä w vai c :roll:


Kyllähän se taitaa olla C215 CL 500 :wink:

e: fontin koko sekoilee :roll:
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kyllähän se taitaa olla C215 CL 500
Kiitos tuosta tiedosta! Ihmetyttää vaan, mitä kaikkea sitä tuleekaan ostettua puutteellisiin perustietoihin nojautuen :oops:

Mutta tässä faktaa:

* 2000-luvun alkupuolen tuotoksia
* myyjänä Mercedes-Benzin organisaatio
* jos joku ihmettelee edellistä (miten mersu myy omassa organisaatiossaan yli kaksivuotiasta autoa), niin tässä meriselitys:

Auto on ostettu, huolenpidetty (myyjän mukaan EI SIIS HUOLLETTU, VAAN HUOLENPIDETTY!!!) ja otettu vaihtoon samassa MB-liikkeessä = tuntevat auton kuin omat taskunsa ja autossa on näinollen 100% varma menneisyys. Luottavat siis autoon?

* 1 liikemies-omistaja uudesta aina tähän viikkoon (ostin auton näkemättä kuvaakaan siitä samana päivänä, kun se tuli liikkeeseen - kiitokset varmalla pohjalla olevalle historialle ja mb-statukselle, kuten myös aktiiviselle ja auttavaiselle myyjälle. Normaalistihan nämä myydään jobbareille saman tien eikä niitä tähtimyymälöissä juurikaan näy ...)
* 109 tkm
* silver-hopea metalliväri (juuri se, mitä etsin)
* antrasiitti nahkaverhoilu
* tumma pähkinäpuu
* paremmat penkit (seats with multiple contour backrest)
* ABC aktiivijousitus
* comand (kyllä - tähän saa blaukkarilta uudet kartat 88 €)
* tv
* gsm keskinojassa (kyllä - tässä toimii Soneran uusi per paid-liittymä)
* jne jne runsaan vakiovarustuksen kera = kaikki kuviteltavissa olevat härpäkkeet :?: - ainoat mitkä mielestäni puuttuvat ovat keyless go ja adaptiivinen vakkari (distronic). Tietoni voivat olla myös puutteelliset ...
* ei taatusti mobile.de:n halvin, mutta toivottavasti hyvä!
* kokonaisbudjetti tavoitteellisesti noin 40 k€, mikä pitää sisällään perheloman Saksassa - raportoin aikanaan miten käy!
Viimeksi muokannut Avantgarde, La 12.07.2008 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Ilmeisen hieno auto!

Onnittelut hankinnasta ja nautinnollisia kilsoja!

Sulla on nyt sellainen autopari käytössä että kateeksi käy!

Possun rattiin silloin kun haluaa hiukan äärimmäisempää urheiluautofiilistä ja CL:llä liikkeelle silloin kun haluaa nautiskella ylellisestä menosta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Kuulostaa todella maukkaalta, kuvia kehiin 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

onnea vaan hieno pirsii!!
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Onnea vaan, väri ja kaikki kohdillaan, kai sitä voi joskus tulla katsomaankin, kun Lappeenrannassa tulee nyt taas kesä vietettyä. ;)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Jep, tervetuloa vaan katsomaan! Mailatkaa tai soitelkaa niin olen paikalla ...

Komia peli (ainakin minun mielestä) , musta mistä hitosta se on oikein tehty?

Tänään tutkittiin porukalla ja esim. magneetti ei tartu mihinkään ja kopina pintamateriaaleissa on aivan outo?

Ilmeisesti;

* etupelti on alumiinia (tai sen seosta) päätellen TOX-liitoksista
* etulokasuojat ovat muovia päätellen reunoista
* ovet ovat magnesiumvalua ja alumiinia (tämän tiedän kiitos American Machinist-lehden vuodelta 2000)
* takakyljet ovat ??? (muovi vai alumiini? )
* takaluukku on ilmeisesti alumiinia???
* katto on muovia? tai alumiinia?
* polttoaineluukku on muovia!!!
* puskurit ovat muovia!

Etupellin alla kaikki tukipalkit ja poikkipalkit ovat jotain kevytmetallia!

Ainoat asiat, mihin sain magneetin tarttumaan olivat;

* iskunvaimentimien yläpäät etupäässä-
* takaluukun verhoilun alta tavaratilan lattia ...

... ja varmaan myös pohjalevy? (ei jaksanut alkaa kyykkimään shortseissa).

Joten kaikki tieto on tervetullutta :shock:

Juu, ja PS; kuvia tulossa :D
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

prkkkkle ja v****tu s***tana!

:oops:

Pakko todeta näin, vaikka vuorokauden on rauhoittunut ...

Nimittäin onko aavistusta siitä, mitä tuontiauton katsastus maksaa silloin kun siinä on saksalainen katsastus voimassa?

Lappeenrannassa 215 euroa :shock: :shock: :shock:

Sillä saa nimittäin vaikkapa kolme perheyöpymistä hyvissä majataloissa/hotelleissa (siis Saksassa) aamiaisineen. Ja viimeeksi kun kävin konttorilla katsastamassa tuontiporsaan, hinta oli luokkaa 140 juuroa?

Itse katsastus meni toki hyvin ja auto näyttäisi olevan kunnossa myös alustan puolelta (lähinnä vain uuden näköistä outojen materiaalien allakin siis). Ainoa ongelma oli, kun inssi meinasi mäjäyttää hallin peräseinään kaasuttaessaan pois jarrurullilta :D En ennen tiennytkään, että esp-autot voivat sutia ... Ja pitihän inssin kokeilla sitten kick-downia pihalla minun suostumuksella. Eli kyllä se pikkupoika asuu meissä kaikissa miehissäkin?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mulla vähennettiin vuosikatsastuksen hinta loppusummasta, joka jäikin siis 76€ hintaiseksi entisen 99€ sijaan -> vähensivät 23€ vuosikatsastussumman.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Järjetöntä tuo katsastus juttu. Viime kesänä kun toin -04 ML:n Saksasta niin sama juttu kuin sinulla. Saksassa katsastettiin ja heti parin pv:n sisällä Suomessa uudestaan.
Kallista lystiä... vaikka autossa ei ollut mitään vikaa kummallakaan katsastus kerralla.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

EWF kirjoitti:"Modigt i dessa dyrtider. En så hopplöst opraktisk bil som dessutom är dyr att äga och vars andrahandsvärde rusar mot avgrunden måste man ju vara idiot om man köper. Varje gång jag tänkt så och kommer ut i garaget för att ta en tur så tänker jag "Det var inget" Fy f-n vad den är vacker.... ".
Jotenkin tuli omakin auto mieleen tuosta tekstistä :)

Coupe-mersu sen olla pitää :twisted:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tänään tuli sitten uusi kartasto naviin caraudio24.de:n kautta.

Tilasin tämän:
Blaupunkt Tele Atlas Skandinavien / Norden DX 2007/2008 (100% Detailstraßennetz für Dänemark, Schweden, Norwegen und Finnland)

mutta tulikin sitten samaan hintaan (88 € + pk + paypal-maksu = 113 €) uudempi 2008/2009 -kartasto :D Hyvä näin!

Hyvin näyttäisi POI:t ja tiepohjat olevan ajan tasalla...

Nyt ei enää puutu kuin talvipyörät! Michelin Pilot Alpine PA2:ta ajattelin 225-55-17 -koossa! Kokemuksia kenelläkään ko. kitkoista?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kuvia lupausten mukaisesti!

http://personal.inet.fi/cool/cl500

Ja auto on kuvissa sitten suoraan ajosta ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Nätti on..ja CL on yksi niistä autoista joille kuvat eivät useinkaan tee oikeutta ulkonäön puolesta!
Livenä nähtynä CL on huomattavasti vielä kuvienkin antamaa vaikutelmaa näyttävämpi auto!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Avantgarde kirjoitti:Kuvia lupausten mukaisesti!

http://personal.inet.fi/cool/cl500

Ja auto on kuvissa sitten suoraan ajosta ...
on hieno :P
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Vastaa Viestiin