RVS omakohtaisia kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

RVS omakohtaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja jo vain »

Olisiko kenellä kokemuksia RVS:n tuotteista?

http://www.rvs.fi/Tuotteet/index.html

Uskoni horjuu....voiko näin hyvää ainetta olla olemassakaan?
Jos toimii mainoksen mukaisesti niin miksi RVS:n aineita ei lisättäisi nokare jokaiseen voiteluaineeseen? Ehkä lisätäänkin?

Houkuttaisi silti kokeilla kyseisen perheen aineksia yli 460 t km ajettuun bensa Audiin.

Jo Vain
300 SE
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Hetken aikaa jos maltat odotella, niin saan erään tuttavan kokemukset tästä kyseessä olevasta ihmetököttimestä.

Hän tilasi juuri tänään purnukan sellaista velliä, ja lupasi laittaa laadukkaaseen DaimlerChrysler tuotteeseen nimeltä Dodge Aspen, joka on varustettu tällä laajavääntö-slant six -kuutosella.

Tällähetkellä on jo diagnosoitu, että kuutossylinterissä on jotain vakavaa virhettä. Joten tältä pohjalta lähdemme tutkimaan aineen korjaavia ominaisuuksia. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jo vain kirjoitti: Uskoni horjuu....voiko näin hyvää ainetta olla olemassakaan?
Jos olisi, niin varaosavalmistajat ja -kauppiaat, korjaamot ja öljy-yhtiöt olisivat jo konkurssissa ja vähintään kyseinen aine olisi julistettu laittomaksi :roll:

Paljon on luvattu...... ja vielä kun kuski laittaa magneettipohjalliset kenkiin, niin auto kulkeekin jo neljättä sataa.. :shock: :lol:
Henkilökohtainen ja kyyninen mielipide on, että nämä ihmeaineet, jotka "rakentavat moottoria uudestaan sisäpuolelta" eivät korjaa lopulta kuin valmistajan ja myyjän taloudellista tilannetta. Lupaukset tehon noususta, kulutuksen laskusta, melutason alenemisesta, tasaisesta käynnistä jne. ovat toki hienoja, mutta harvemmin todistettavissa. Näitä öljyyn lisättäviä ihmemetalleja on ollut markkinoilla jo 60-luvulta lähtien ja aina ne ovat hävinneet yhtä nopeasti kun ovat tulleetkin.

Varsinkin uho moottorin käyttöiän moninkertaistumisesta on pesunkestävää huuhaata. Paljonko on paljon, paljonko on moninkertainen, hmmm.. mielestäni ehkä x 3-5. Siis tällä aineella esim. tuttu ja turvallinen 200D jolkottaisi viitisen miljoonaa kilometriä vain tankkaamalla - noin kärjistetysti sanoen 8)

Ns. ihmeaineet, jotka sen sijaan poistavat koneesta jotain (= epäpuhtaudet, karsta) saattavat jopa toimia ilmoitetulla tavalla.

Mitä enemmän mainoksissa näkee hienoja sivistyssanoja sulkeissa, viittauksia erilaisiin tutkimusinstituutteihin, tyytyväisten käyttäjien lausuntoja, formuloiden kuvia, valkotakkisia höynäprofessoreita ja mikroskooppimaisemia, niin sitä varmemmin tuote on karnaubevahan, lamppuöljyn, urean ja Plastic Paddingin seosta nätisti pakattuna :lol: :twisted:

MOTOR UP! 4EVER!!! :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: RVS omakohtaisia kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kaapo kirjoitti:Mitä enemmän mainoksissa näkee hienoja sivistyssanoja sulkeissa, viittauksia erilaisiin tutkimusinstituutteihin, tyytyväisten käyttäjien lausuntoja, formuloiden kuvia, valkotakkisia höynäprofessoreita ja mikroskooppimaisemia, niin sitä varmemmin tuote on karnaubevahan, lamppuöljyn, urean ja Plastic Paddingin seosta nätisti pakattuna :lol: :twisted:

MOTOR UP! 4EVER!!! :shock:
Perkama, jos noin helpolla reseptillä saa tehtyä jotain TeeVeeshoppimömmöä jolla voi ottaa Kuopion tammimarkkinoilla ukonkutaleilta rahat pois, niin enpä enää kuse pisaraakaan vessanpönttöön. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin! Tänään Aspeni sai moottoriöljyn sisään tuon kyseessäolevan ihmemörrin, ja ensimmäinen havainto on sellainen, että tyhjäkäyntikierrokset kasvoivat kahdellasadalla kierroksella per minuutti.

Eli jouduttiin ruuvaamaan tyhjäkäyntihanikkaa pienemmälle.

Nyt tässä pienen ajon jälkeen on tarkoitus laittaa purkki nro 2 koneen sisään, ja sitten jatketaan tutkimustulosten raportointia. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
mhassinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 16.11.2003 13:49
Paikkakunta: Kuopio

RVS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja mhassinen »

Kävin sitten eilen tämän topicin innostamana ostamassa RVS:n bensiinimoottoriöljyn lisäainetta sekä vastavaa mömmöä tasauspyörästöön. Lähin paikka missä aineita oli myytävänä, oli syrjäinen pikku kunta nimeltään Maaninka! Kuopiossa ei virallisten tietojen mukaan ole RVS:sää myytävänä missään liikkeessä.

Kaivelin tänään 124 300E:n paksun lumikinoksen alta ja sain varattua ajan parin tunnin päähän paikalliselle korjaamolle. Ajaessani sinne perä mourusi oikeastaan vielä pahemmin kuin muistinkaan, kuin "vesikauhuinen virtahepo tulvassa", sarjassamme aina yhtä osuvia GTI:n knoppeja!

Perän lisäaineen luvataan hiljentävän ylimääräisiä ääniä jopa 40 prosenttia. Ja tässä toivossa sitä lisättiinkin peräöljyn joukkoon. Hieman mietitytti sen yhteensopivuus asd:n kanssa, mutta testaus-vaiheessa sekin huoli väistyi. Autoa pitäisi nimittäin pyörittää tyhjäkäynnillä toinen takapyörä ilmassa suurimmalla vaihteella ensin viisi minuuttia ja sitten toista pyörää jälleen toiset viisi minuuttia. Mutta koska asd:tä ei ryhdytty senkummemmin kytkemään pois pelistä, niin tyydyttiin vain pyörittämään molempia takarenkaita samanaikaisesti.

Lähdin sitten ajelemaan korjaamolta kohti kotia. Perän vonkuminen oli vähentynyt jonkun verran, mutta vain vähän. Tosin en alkanut ajelemaan huvikseen suositeltua tunnin rupeamaa, vaan ajoin auton kotipihalle parkkiin. Aineen täydellisestä vaikutuksesta ei vielä tässä vaiheessa pysty sanomaan, mutta lähden jälleen huomenaamulla parin kuukauden tauon jälkeen tällä autolla töihin, joten mahdolliset vaikutukset käyvät kyllä ilmi.

Tällä hetkellä näyttää siltä, ettei RVS korvannut kiusallista laakeriremonttia, mutta yritys hyvä!

Kuitenkin perässä on tällähetkellä sen verran kalliit öljyt, ettei niitä ihan heti lasketa jäteöljykaukaloon!

Moottorissakin on ihan kokeilumielessä omaa lisäainettaan, jonka vaikutukset jäävät ymmärrettävästi kunnossa olevaan moottoriin aika vähäisiksi. Öljynpaineet ovat ehkä aavistuksen verran kohonneet ja moottori sammuu paljon nätimmin kuin joskus aikaisemmin.

Yhteenvetona todettakoon ettei näistä aineista haittaakaan ole, jos ei välttämättä kovin suurta hyötyäkään. Lisäaineiden tuottamat edut ja hyödyt vaihtelevat lisäksi tapauskohtaisesti.
"Sydän ei tunne järjen ääntä"
Sanoi joku, joskus...

Ex:ät, monia käyttö- ja harraste Mersuja

Nykyiset:
MB W210 220CDI Aut. T-modell -02 "viimeisin hankinta, suurinpiirtein kunnossa"
MB W163 320 Aut. -98 "kunnossa, mutta liian kallis käyttökuluiltaan"
MB Unimog 280B 60-luvun lopulta "käyttöentisöity, täysin läpikäyty tekniikka"
MB W202 280 Aut. -93 "projekti"
MB W123 300D Manual -84 "projekti"
MB W123 240D Manual "projekti tai purkuauto"
MB W116 450SEL Automatic -79 "purkuauto"
MB W126 280SE Automatic -84 "purkuauto"
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Mhassinen, Odottelen innolla jatkoraporttia tuosta, perän äänistä. Mulla vonkuu kuudessakympissä, että jos äänet hiljenee, niin ei muuta kun raporttia niin pistän sit itekkin ko. mömmöä...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

etl kirjoitti: Mulla vonkuu kuudessakympissä, että jos äänet hiljenee, niin ei muuta kun raporttia niin pistän sit itekkin ko. mömmöä...
Edelleen kyyynistä linjaa jatkaen Kaapo tietää, että näissä perävonkumistapauksissa varsinkin ns. nurmikkojobbarit ovat menestyksellä käyttäneet vaimennukseen sahanpurua :shock: Ei sen jälkeen banjo vongu, ei kolahtele, ei lotise.... Toimii kuulemma hyvin pidemmänkin koeajon verran, ja muutenhan näissä peleissä onkin vain perävalotakuu :lol:

Asiallisesti ottaen lisäaineiden yksi tuntuvimmista vaikutuksista lienee juuri melutason alentuminen jonkinlaisella asteikolla mitattuna. Tarpeeksi paljon kun mönjään laitetaan kitkaa runsaasti alentavia aineksia, niin tähän varmasti päästään myös aivan oikeasti.
Tai sitten aine on sen verran vahvaa mujua, että se yksinkertaisesti sulkee hälyäänet sisälleen (vrt. puru :? )
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Uusimmassa TM:ssä oli "ko. mömmön" mainos, jossa oli ihan yliopistotasoisia tutkimuksia vaikutuksista. Muun muassa 300 tkm ajetun vm. 85 Talbot Horizonin puristukset nousivat 0,7 baaria... :o

Tiedä sitten voiko nuihin tutkimuksiin luottaa, vai onko niitä tehty ollenkaan... :?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

rolle kirjoitti:...85 Talbot Horizonin puristukset nousivat 0,7 baaria... :o
Vai oliskohan siinä pitänyt lukea...puristukset nousivat 0,7 baariin. :shock: :lol:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

rolle kirjoitti:Uusimmassa TM:ssä oli "ko. mömmön" mainos, jossa oli ihan yliopistotasoisia tutkimuksia vaikutuksista. Muun muassa 300 tkm ajetun vm. 85 Talbot Horizonin puristukset nousivat 0,7 baaria... :o

Tiedä sitten voiko nuihin tutkimuksiin luottaa, vai onko niitä tehty ollenkaan... :?
No, TM:hän tutki bensankulutukseen vaikuttavia ihmevehkeitä muutamia vuosia sitten. Eräänkin vekottimen mukana oli tullut juuri jonkun japanilaisen puolueettoman tutkimuslaitoksen "tutkimuspöytäkirjoja" ja mitä lie dokumentteja, oikein hienolle paperille painettuja ja leimattuja juttuja. Teeämmäläisillä oli herännyt epäilys ja olivat tutkituttaneet vuorostaan, minkähän tason tutkimuslaitos on kysessä. Annetusta osoitteesta Japaniassa oli löytynyt rakentamaton tontti...

Eli kyllä noita tutkijatahojakin voidaan keksiä, miksei sitten olemassaolevan laitoksen nimissä tehtyjä mutta kuitenkin tekemättömiä tutkimuksia...

Olipa metka lause. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kevään yhdessä Vauhdin Maailma -lehden numerossa oli testattu kyseistä ainetta ja olivat saaneet jopa jotain parannustakin lyhyehköllä testipätkällä. :shock:
Itsekin suhtaudun hieman skeptisesti näihin ihmeaineisiin, mutta tuosta artikkelista sai sen kuvan että RVS ei olisi ainakaan ihan humpuukia...

Mielenkiinnolla odottelen tämän palstan käyttäjien "testituloksia".
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko tuo aine kotimaista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Timo L. kirjoitti:Onko tuo aine kotimaista?
http://www.rvs-tec.com/
Muistelisin, että ko. aineen peruskoostumus olis alunperin kehitelty itänaapurin sotakoneita :shock: varten. Voi olla, että muistan väärin.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

M.K kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Onko tuo aine kotimaista?
http://www.rvs-tec.com/
Muistelisin, että ko. aineen peruskoostumus olis alunperin kehitelty itänaapurin sotakoneita :shock: varten. Voi olla, että muistan väärin.
No tuon takia minä kysyinkin. Itse muistelen lukeneeni aineesta ens. kerran pari vuotta sitten Mobilistista, ja siitä jäi jotenkin tuo Venäjänmaa mieleen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kyllä se Jewgeenin älynväläyksiä vissiin on...Keksitty kuulemma vähän niinkuin vahingossa jossain öljynporaushommissa.

En itsekään laittaisi moista tököttiä täysin normaalisti toimivaan moottoriin, mutta jos on joku tuollainen männänrengasvika jo todettu, niin eihän se enää pahasti siellä paikkoja voi pilata. Antaa korkeintaan vaan vauhtia sille koneremontin tekemiselle. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eihän se ihmemössö vikoja korjaa mutta jos esim sylintereissä on pahoja kulumia yms epätasaisuuksia, niitä se hieman siloittaa. Pitäs ton olla ihan pätevää tavaraa kun K-hätälän autosähköliikekin sitä kauppaa.(jos ette tiiä ni se on pätevä mersunkorjaaja, olarissa)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
count
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2003 19:02

Viesti Kirjoittaja count »

Just Venäjän "poikahan" käyttää tota mömmöä panssarivaunuissaan jolloin niillä ajellaan vielä vähintään 200 km ilman moottoriöljyjä... :twisted:
Puskuri taisi myös testata RVS:ää vanhalla autolla ajamalla Helsingistä Tampereelle ilman moottoriöljyä :P taisi vaan nokkaakselin stefa palaa matkalla aiheuttaen keskeytyksen 8)
345 # 650
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Otteita VM:n artikkelista...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

VM 1/04 kirjoitti: ...
Venäjällä alun perin teollisuuden tarpeisiin keksittyihin ja kehitettyihin mineraaleihin perustuva tuote on nykyään suomalaisissa käsissä.
...
N-ryhmä vireinen 1.3 litran Suzuki mitattiin ST-Motorsin dynamometrissä kahdesti. Mittausten välillä ajettiin n. 1500km sisäänajo RVS-tuotteilla.
...
Uskottava se on. Kahden mittaustuloksen välinen ero on pieni, mutta mittavirheetkin huomioiden selvä. Moottoritehon nousu hyvin toimivassa moottorissa oli 2.9kW, eli muutosta tapahtui nelisen prosenttia Paljonko tulos olisikaan parantunut, jos kysymyksessä olisi ollut kuluneempi moottori.
...
Muissa testeissä on päädytty vastaavan kaltaisiin tuloksiin. Tavallisesti testejä on tehty paljon ajetuilla, osin epäkuntoisilla autoilla. Esimerkiksi Raahen Ammattioppilaitos mittasi RVS-käsittelyn jälkeen yli 300 000 km ajetusta Talbotista keskimäärin reilut 30 % pienempiä sylinterin ohivuotoja.
Tässä oli siis poimintoja artikkelista, en alkanut ulkomuistista laittamaan sanoja lehden suuhun. :)
Tuo "teollisuuden tarpeisiin keksittyihin" kuulostaa hieman jännältä mutta...pitäisiköhän kokeilla ulisevaan perään, jos vaikka auttaisi. :shock:
Ei olisi iso vahinko vaikka ei auttaisikaan...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No niin...taas tutkimusprojekti etenee.

Aspenissa on vaihdettu öljyt ja suodatin, sekä ökkömököpurkki numero 2 on kaadettu koneeseen ja hetken aikaa jopa päristeltykin pitkin kylän raittia.

Tässä vaiheessa tapahtuneet muutokset ovat olleet seuraavanlaisia:

Tyhjäkäyntisäätöä on jouduttu kiristämään pienemmälle.
Savutus on vähentynyt.

Tämä tuotehan on hyvin öljymäistä, eli ei mitään tavattoman paksua tervaa, kuten ne STP tuotteet yleensäkin on.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

M.K kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Onko tuo aine kotimaista?
http://www.rvs-tec.com/
Muistelisin, että ko. aineen peruskoostumus olis alunperin kehitelty itänaapurin sotakoneita :shock: varten. Voi olla, että muistan väärin.
No löytyihän siitä oikein mustaavalkoisella, eli:

RVS-teknologia keksittiin sattumalta vuonna 1975, kun Muurmanskissa tehdyissä maankuoren syväkairauksissa havaittiin, että tietyssä syvyydessä kairan terä ei kulunut lainkaan. Tällä hetkellä kaikki RVS-teknologiaan liittyvät patentti- ja tavaramerkkioikeudet omistaa helsinkiläinen RVS-Tec Oy

RVS-TEC Canada sivuilta löytyi aikas mielenkiintoinen Escortilla tehty testi. Siinä escon sylinteri seinämät oli muuttunut ikään kuin "kromatuiksi"
http://www.rvs-tec.ca/RVS_German.pdf
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

No ongelma noissa aineissa on se että ne syrjäyttää öljy/voitelukalvon kitkapinnoilta, joka voi aiheuttaa kovassa rasituksessa/kuumuudessa kiinnileikkautumista. Onkohan samaa ainetta Nesteen bensassa kun sitä jokuaika sitten mainostettiin, vähentää kitkaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En rupea kemiallista analyysia kirjailemaan tähän, mutta se kyllä käyttäytyi juuri päinvastoin kun tuossa edellä kirjoiteltiin.

Mutta nyt voidaan varmaan kertoa kokonaisvaltaisesti tulokset tästä moottorin sisällä pyörineestä aineesta.

-Savutus vähentynyt.
-Tyhjäkäyntikierrokset kasvoivat, eli joutui säätämään tyhjäkäyntiruuvia pienemmälle.
-Pieni voimanlisäys havaittu.
-Käyntiääni hiljentynyt

Öljynkulutusta ei vielä ajetuilla kilometreillä ole voitu täsmentää.

Mutta kaikenkaikkiaan. Jos pitäisi valita, että laitetaanko koneen sisään MotorUppia vai RVS:ää, niin taidan valita jälkimmäisen. RVS:stä on saatu selviä havaintoja, MotorUpista ei aikoinaan tapahtunut muuta kun kukkaron kuihtuminen, kokeiltaessa sitä Peugeotin 1,3 litraseen rännäriin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

keef kirjoitti:No ongelma noissa aineissa on se että ne syrjäyttää öljy/voitelukalvon kitkapinnoilta, joka voi aiheuttaa kovassa rasituksessa/kuumuudessa kiinnileikkautumista. Onkohan samaa ainetta Nesteen bensassa kun sitä jokuaika sitten mainostettiin, vähentää kitkaa.
Siis moottorin sisäinen kitka pienenee kun aine syrjäyttää öljykalvon, Tästä seuraa esim. moottorin käyntilämpötilan laskua, tyhjäkäyntikierrosten kasvua, jne.
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Kyllähän se järkevältä kuulostaa, pienempi kitka pyörii "herkemmin". Öljyn voiteleva vaikutus vähenee liikkuvissa pinnoissa ja sikäli aiheuttaa myös kulumista KAIKKIIN pintoihin missä voitelua tarvitaan!

Eli kuluneeseen mottiin ihmeöljy, toimii paremmin siihen asti, kun ISOO rautaa tulee lohkon läpi!

Vai onko nyt RVS:llä vastaavat voitelu ominaisuudet kun moottori öljyllä...
(kuulostaava vastaavalta kun moottorin pesu liuokset)
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mä laitoin mun vaihdelaatikkoon tota rvs gear threatmenttia,kun se on pitänyt ääntä jo jonkin aikaa ja vanhan öljyn seassa tuli hiven metallihippuja ja myös tyhjennys propun magneetti oli täynnä niitä hippuja.
Laitoin uudet öljyt ja ton tökötin ja kas kas laatikon äänet hiljenivät noin puolella entisestä 300km ajon jälkeen...uusin käsittelyn kun siinä niin mainitaan,jos on paljon ajettu.No nyt sitten ääniä on vaikea enää havaita ja hyvin on mennyt,joten kyllä toi ainaskin mulla toimi.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pistin ässään kyseisen röpön noin vuosi takaperin, hiljensi nostimet laakista. Nyt 30 tkm jälkeen räplättäjät alkavat jälleen heräilemään. Aine toimii kiistattomasti, mutta minun tapauksessani ei niin kauaa kuin putelissa povattiin. Seuraava remontti ei kyllä ole enää pullossa.... :D

Joka tapauksessa suosittelen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Resurs

Viesti Kirjoittaja karra »

Lappeenrannan Osaset-liike myy RVS:n lisäksi halvempaa "ryssänrohtoa" : http://www.kaasutinexpertti.fi/resurs.html . Developed and produced by VMPAUTO Russia.

Viipurissa 3 x 50 ml satsi maksoi noin 5 euroa. Siis bensiinimoottorille; diesel-Resurssia en nähnyt.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Kaapo kirjoitti:Näitä öljyyn lisättäviä ihmemetalleja on ollut markkinoilla jo 60-luvulta lähtien ja aina ne ovat hävinneet yhtä nopeasti kun ovat tulleetkin.
Se, että jotain ainetta ei ollut keksitty 60-luvulla, ei tarkoita, etteikö sitä voitaisi keksiä 2000-luvulla...
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Nyt on testimielessä lirautettu RVS T5 Transmission Treatment annos 124:sen manuaalilaatikkoon. Kokeillaan poistuuko vielä äärettömän pieni kohinaääni, mikä lähtee vain kolmosvaihteella. Kohinan erottaa selvemmin stetoskoopilla, mutta ei vielä kuulu korvaan kabiiniin saakka. Ohjeen mukaan 1000 km ajon jälkeen aine on tehnyt tehtävänsä.

Viikon päästä taas nosturille ja kuuntelemaan ovatko kohinaäänet hävinneet.
Vastaa Viestiin