Millä saitilla tuo on myynnissä? id ei kelpaa nettiautoon eikä eebayhynkään...pema kirjoitti:Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.karra kirjoitti:Jaaha viissatku-kuume on kova just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Gumtree.comkarra kirjoitti:Millä saitilla tuo on myynnissä? id ei kelpaa nettiautoon eikä eebayhynkään...pema kirjoitti:Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.karra kirjoitti:Jaaha viissatku-kuume on kova just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kysy tarjousta vaikka Turusta http://www.mannlines.com/shipping.html" onclick="window.open(this.href);return false; onistuisiko heidän kauttaa hoitaa koko kuljetusrevohka?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: Tarinointia tuontiautoista
https://www.gumtree.com/p/mercedes-benz ... 1282048786" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä siis kyse. Auto vaikuttaa siistiltä ja toimivalta, pikku juttujahan tuossa on. Isoin ehkä takaikkunan samentuminen vai tarkoittaako tuo että se huurtuu koska takalasin lämmitin ei toimi.
Toki jos aikoo ajaa tuohon kilometreja kovasti niin alustan osaa ja pakoputkea ym saattaa alkaa kulua.
Veroahan Suomi edelleen perii eli se pitää laskea päälle jos auton haluaa rekisteriin.
Minulla on kaveri Tallinnassa joka voisi tuon noutaa. Hän laskuttaa suorat kulut ja jonkinverran tuntipalkkaa päälle, kuitenkin Tallinnan hintatason mukaan. Auto tulisi joko Tallinnaan tai Helsinkiin.
Lauttojahan kulkee, työhommissa aikaisemmin käytiin kuorma autolla briteissä mutta en koskaan mennyt auton mukana...hain auton vaan satamasta sillä ja ajoin työmaalle.
Tästä siis kyse. Auto vaikuttaa siistiltä ja toimivalta, pikku juttujahan tuossa on. Isoin ehkä takaikkunan samentuminen vai tarkoittaako tuo että se huurtuu koska takalasin lämmitin ei toimi.
Toki jos aikoo ajaa tuohon kilometreja kovasti niin alustan osaa ja pakoputkea ym saattaa alkaa kulua.
Veroahan Suomi edelleen perii eli se pitää laskea päälle jos auton haluaa rekisteriin.
Minulla on kaveri Tallinnassa joka voisi tuon noutaa. Hän laskuttaa suorat kulut ja jonkinverran tuntipalkkaa päälle, kuitenkin Tallinnan hintatason mukaan. Auto tulisi joko Tallinnaan tai Helsinkiin.
Lauttojahan kulkee, työhommissa aikaisemmin käytiin kuorma autolla briteissä mutta en koskaan mennyt auton mukana...hain auton vaan satamasta sillä ja ajoin työmaalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tarinointia tuontiautoista
Rahdeista en tiedä, joskus olen Skotlantiin ajanut siten, että menin Göteborgista laivalla Newcastleen. Sitä melkein suosittelisin, jos ajamista miettii.pema kirjoitti: Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Aiemmin Superfastilla pääsi Edinburghista Norjaan mutta reitti näytti olevan lopetettu. DFDS:llä pääsee Newcastlesta Amsterdamiin jos aikoo ajaa itse.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Taitaa olla tosiaan niin, että kaikki Englannin/Skotlannin ja Skandinavian väliset suorat yhteydet on lopetettu. Joskus käytin myös Esbjerg-Harwich -lauttayhteyttä, eikä sitäkään enää ole. Eikä Newcastlen ja Norjan (Bergen, Stavanger) väliä.
- Silakka_E500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 86
- Liittynyt: La 29.09.2012 21:27
Re: Tarinointia tuontiautoista
Suomestakin näköjään löytyy yksi myytävänä, mutta verojenkin jälkeen tuo skottiversio jäänee halvemmaksi?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/8246938" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/8246938" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kävin viikolla kattomassa ja on kyllä ,,, mutta, verhoilu sama kuin skotin autossa ja aika hyvät historiatiedot ja väri ei niin yleinen ja jos vaan pari satkua??mennyt niin ei se ihan mahdoton ole ja päärnerin verot ehkä 4-5 välillä tänään pistetty spostia eikä vielä myyty ja mikä hyvä kun noi hörökorvat englannissa oikein arvosta muita kuin omia tekeleitään eikä oikeita autoja.Silakka_E500 kirjoitti:Suomestakin näköjään löytyy yksi myytävänä, mutta verojenkin jälkeen tuo skottiversio jäänee halvemmaksi?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/8246938" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai oikeestaan minäkin olen tollanen siipimutteri-hörökorvien kaukanen jälkeläinen kun on jossain sukututkimuksessa on kuulemma selvitetty että mutsin suku on 1550 luvulle skotteihin joku forbesin suku mikä alkujaan on 160 mailia päässä paikasta missä tämä auto on niin olis kiva käydä hakeen auto ja käydä kattomassa "sukulaisia"
Onkohan Karra katellu Corvetteja kun tota faijavainaan sukua olis tuolla venäjän rajalla vähän ylempänä tai oikeestaan paljon lähempänä kuin toi skotlanti.
Onneks on vielä muutaman kuukauden talvi täällä.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mites Belgia tai Hollanti? Millaiset toimenpiteet noissa maissa pitää tehdä jos ostaa auton ja ajaa sen Suomeen vaikkapa Tanskan ja Ruotsin kautta?
'13 W212 Hybrid
Re: Tarinointia tuontiautoista
Täältä voit katsella;
https://www.ecc.fi/Teemat/auton-ostamin ... et-tiedot/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ecc.fi/Teemat/auton-ostamin ... et-tiedot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 30.01.2018 13:46
Re: Tarinointia tuontiautoista
Huhujen mukaan nämä japsituontiset autot on ihan täyttä paskaa. Iskarit ja moottori ihan kuraa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ku se koski näitä SUOMI-AUTOJA.tuomo salo kirjoitti:Huhujen mukaan nämä japsituontiset autot on ihan täyttä paskaa. Iskarit ja moottori ihan kuraa.
S212 250CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
S205 tuli myytyä pois joulukuussa, ja talouteen lähdettiin kolmen peräkkäisen AMG-paketillisen C-farkun jälkeen etsimään ensimmäistä ihan oikeaa perheautoa eli E-farkkua.
Hakukriteerit olivat seuraavat:
- S212, tai sopivan yksilön osuessa kohdalle myös S213
- 9G vaihteisto (= 2015 tai uudempi)
- AMG-paketti
- ILS-valot
- Sporttipenkit + musta sisäkatto
- Peruutuskamera
- Ulkoväri Valkoinen, Hyasintinpunainen tai Harmaa (Seleniitti- tai tenoriitti)
- Night-paketti
- Hyvä historia
Katselin autoja Saksasta ja Ruotsista, ja muutaman yksilön hylkäämisen jälkeen silmiin osui itselle oikean näköinen yksilö Ruotsista. Kyseessä polarvalkoinen S212 220 Bluetec, vuosimallia 2016. Otin Mercedes merkkiliikkeeseen yhteyttä tunti sen jälkeen kun ilmoitus tuli nettiin. Selvisi, että autolla oli yksi aikaisempi omistaja - ollut Ruotsin Mercedes-pääkonttorin työntekijän autona. Käytiin autoliikkeen myyjän kanssa läpi auton kunto, huoltohistoria ja muut itselleni tärkeät yksityiskohdat, lisäksi toki kaivoin tarkan varustelistan netistä. A-huolto oli edessä 2000km päässä ja talvirenkaita ei ollut, joten sovittiin että liike suorittaa huollon tarvittavine lisätöineen sekä hankkii autoon sopivan talvirengassarjan. Tällä perusteella sovittiin kaupat autosta. Liike siirsi auton toimipisteestä toiseen (= siihen toimipisteeseen jossa ko. myyjä töissä). Samalla sovittiin, että noudan auton seuraavan viikon lauantaina.
Siirtokilvet ja vakuutus:
Edellisellä viikolla tuli ilmoitus että liike ei voi antaa minun ajaa Suomeen heidän rekisterikilvillään, vaan autoon on tehtävä tilapäinen rekisteröinti vientiä varten. Tämä tuli itselleni hieman yllätyksenä, muutaman auton Ruotsista viime vuosina tuoneena kyseessä oli ensimmäinen kerta kun edellisillä kilvillä ei saanut ajolupaa. No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.
Hakumatka:
Matkaan lähdettiin lauantai-aamuna lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan, josta junalla sillan yli Skåneen autoa noutamaan. Automyyjä tuli sovitusti hakemaan juna-asemalta meitä uudenkarhealla E200d farkulla. Autoliikkeeseen päästyämme heidän hallistaan löytyi sovitussa kunnossa oleva eemeli, jossa Skånen ilmaston (+7) edellyttämät 18" Hakkapeliitta 8 nastarenkaat alla. Tarkastimme auton ulkoa ja sisältä, ja tarkistimme että A-huolto oli sovitusti suoritettu lisätöineen. Kävimme koeajolla, jonka jälkeen lastasimme AMG-paketin 18" kesärengassarjan takakonttiin, kiinnitimme myyjää huvittaneet Suomen tarrakilvet etu- ja takaikkunoihin ja lähdimme 550km siirtymälle kohti Tukholmaa. Tukholmaan saavuttiin sopivasti iltaseitsemän aikaan keskikulutusmittarin näyttäessä 5.0ltr/100km kulutusta 96km/h keskinopeudella. Pidimme lukemaa kohtuullisena moottoritiepätkälle levein nastarenkain. Tukholmasta hyppäsimme Turkuun vievään iltalaivaan, ja sunnuntai-aamuna ajoimme Turusta kotiin. 28h pikareissun yhteenvetona näimme 3 pääkaupunkia ja kuljimme n. 2000km neljällä eri kulkuvälineellä (Lento, Juna, Auto, Laiva).
Veroilmoitus (ja yllättävä päätös):
Jätin autoveroilmoituksen tiistai-iltana klo 17.00. Edellisvuoden veropäätöksiä olin tottunut odottelemaan 1-3kk, joten yllätys oli melkoinen kun veroilmoituksen jättöiltaa seuraavana aamuna klo 07.00 avasin sähköpostin ja huomasin viestin "Autoveröpäätös on valmis". Verotuksen siirtyminen Tullilta verottajalle vaikuttaa tehostaneen (=automatisoineen) toimintaa melkoisesti, jos yksityishenkilönä veropäätöksen saa 14 tunnissa. No väliäkö tuolla, verot maksuun verottajan palvelun kautta ja vahvistus rekisteröintiluvasta saapui sähköpostiin välittömästi.
Seuraavaksi varaillaan rekisteröintikatsastus ja etsitään sopiva kirjainyhdistelmä rekisterikilpeen. Hakupäivästä Suomenkilpiin alle viikossa - ei paha.
Hakukriteerit olivat seuraavat:
- S212, tai sopivan yksilön osuessa kohdalle myös S213
- 9G vaihteisto (= 2015 tai uudempi)
- AMG-paketti
- ILS-valot
- Sporttipenkit + musta sisäkatto
- Peruutuskamera
- Ulkoväri Valkoinen, Hyasintinpunainen tai Harmaa (Seleniitti- tai tenoriitti)
- Night-paketti
- Hyvä historia
Katselin autoja Saksasta ja Ruotsista, ja muutaman yksilön hylkäämisen jälkeen silmiin osui itselle oikean näköinen yksilö Ruotsista. Kyseessä polarvalkoinen S212 220 Bluetec, vuosimallia 2016. Otin Mercedes merkkiliikkeeseen yhteyttä tunti sen jälkeen kun ilmoitus tuli nettiin. Selvisi, että autolla oli yksi aikaisempi omistaja - ollut Ruotsin Mercedes-pääkonttorin työntekijän autona. Käytiin autoliikkeen myyjän kanssa läpi auton kunto, huoltohistoria ja muut itselleni tärkeät yksityiskohdat, lisäksi toki kaivoin tarkan varustelistan netistä. A-huolto oli edessä 2000km päässä ja talvirenkaita ei ollut, joten sovittiin että liike suorittaa huollon tarvittavine lisätöineen sekä hankkii autoon sopivan talvirengassarjan. Tällä perusteella sovittiin kaupat autosta. Liike siirsi auton toimipisteestä toiseen (= siihen toimipisteeseen jossa ko. myyjä töissä). Samalla sovittiin, että noudan auton seuraavan viikon lauantaina.
Siirtokilvet ja vakuutus:
Edellisellä viikolla tuli ilmoitus että liike ei voi antaa minun ajaa Suomeen heidän rekisterikilvillään, vaan autoon on tehtävä tilapäinen rekisteröinti vientiä varten. Tämä tuli itselleni hieman yllätyksenä, muutaman auton Ruotsista viime vuosina tuoneena kyseessä oli ensimmäinen kerta kun edellisillä kilvillä ei saanut ajolupaa. No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.
Hakumatka:
Matkaan lähdettiin lauantai-aamuna lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan, josta junalla sillan yli Skåneen autoa noutamaan. Automyyjä tuli sovitusti hakemaan juna-asemalta meitä uudenkarhealla E200d farkulla. Autoliikkeeseen päästyämme heidän hallistaan löytyi sovitussa kunnossa oleva eemeli, jossa Skånen ilmaston (+7) edellyttämät 18" Hakkapeliitta 8 nastarenkaat alla. Tarkastimme auton ulkoa ja sisältä, ja tarkistimme että A-huolto oli sovitusti suoritettu lisätöineen. Kävimme koeajolla, jonka jälkeen lastasimme AMG-paketin 18" kesärengassarjan takakonttiin, kiinnitimme myyjää huvittaneet Suomen tarrakilvet etu- ja takaikkunoihin ja lähdimme 550km siirtymälle kohti Tukholmaa. Tukholmaan saavuttiin sopivasti iltaseitsemän aikaan keskikulutusmittarin näyttäessä 5.0ltr/100km kulutusta 96km/h keskinopeudella. Pidimme lukemaa kohtuullisena moottoritiepätkälle levein nastarenkain. Tukholmasta hyppäsimme Turkuun vievään iltalaivaan, ja sunnuntai-aamuna ajoimme Turusta kotiin. 28h pikareissun yhteenvetona näimme 3 pääkaupunkia ja kuljimme n. 2000km neljällä eri kulkuvälineellä (Lento, Juna, Auto, Laiva).
Veroilmoitus (ja yllättävä päätös):
Jätin autoveroilmoituksen tiistai-iltana klo 17.00. Edellisvuoden veropäätöksiä olin tottunut odottelemaan 1-3kk, joten yllätys oli melkoinen kun veroilmoituksen jättöiltaa seuraavana aamuna klo 07.00 avasin sähköpostin ja huomasin viestin "Autoveröpäätös on valmis". Verotuksen siirtyminen Tullilta verottajalle vaikuttaa tehostaneen (=automatisoineen) toimintaa melkoisesti, jos yksityishenkilönä veropäätöksen saa 14 tunnissa. No väliäkö tuolla, verot maksuun verottajan palvelun kautta ja vahvistus rekisteröintiluvasta saapui sähköpostiin välittömästi.
Seuraavaksi varaillaan rekisteröintikatsastus ja etsitään sopiva kirjainyhdistelmä rekisterikilpeen. Hakupäivästä Suomenkilpiin alle viikossa - ei paha.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Miten auton maksu tapahtui? Joutuuko valuutan muutoksesta maksamaan?HJP kirjoitti:S205 tuli myytyä pois joulukuussa, ja talouteen lähdettiin kolmen peräkkäisen AMG-paketillisen C-farkun jälkeen etsimään ensimmäistä ihan oikeaa perheautoa eli E-farkkua.
Hakukriteerit olivat seuraavat:
- S212, tai sopivan yksilön osuessa kohdalle myös S213
- 9G vaihteisto (= 2015 tai uudempi)
- AMG-paketti
- ILS-valot
- Sporttipenkit + musta sisäkatto
- Peruutuskamera
- Ulkoväri Valkoinen, Hyasintinpunainen tai Harmaa (Seleniitti- tai tenoriitti)
- Night-paketti
- Hyvä historia
Katselin autoja Saksasta ja Ruotsista, ja muutaman yksilön hylkäämisen jälkeen silmiin osui itselle oikean näköinen yksilö Ruotsista. Kyseessä polarvalkoinen S212 220 Bluetec, vuosimallia 2016. Otin Mercedes merkkiliikkeeseen yhteyttä tunti sen jälkeen kun ilmoitus tuli nettiin. Selvisi, että autolla oli yksi aikaisempi omistaja - ollut Ruotsin Mercedes-pääkonttorin työntekijän autona. Käytiin autoliikkeen myyjän kanssa läpi auton kunto, huoltohistoria ja muut itselleni tärkeät yksityiskohdat, lisäksi toki kaivoin tarkan varustelistan netistä. A-huolto oli edessä 2000km päässä ja talvirenkaita ei ollut, joten sovittiin että liike suorittaa huollon tarvittavine lisätöineen sekä hankkii autoon sopivan talvirengassarjan. Tällä perusteella sovittiin kaupat autosta. Liike siirsi auton toimipisteestä toiseen (= siihen toimipisteeseen jossa ko. myyjä töissä). Samalla sovittiin, että noudan auton seuraavan viikon lauantaina.
Siirtokilvet ja vakuutus:
Edellisellä viikolla tuli ilmoitus että liike ei voi antaa minun ajaa Suomeen heidän rekisterikilvillään, vaan autoon on tehtävä tilapäinen rekisteröinti vientiä varten. Tämä tuli itselleni hieman yllätyksenä, muutaman auton Ruotsista viime vuosina tuoneena kyseessä oli ensimmäinen kerta kun edellisillä kilvillä ei saanut ajolupaa. No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.
Hakumatka:
Matkaan lähdettiin lauantai-aamuna lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan, josta junalla sillan yli Skåneen autoa noutamaan. Automyyjä tuli sovitusti hakemaan juna-asemalta meitä uudenkarhealla E200d farkulla. Autoliikkeeseen päästyämme heidän hallistaan löytyi sovitussa kunnossa oleva eemeli, jossa Skånen ilmaston (+7) edellyttämät 18" Hakkapeliitta 8 nastarenkaat alla. Tarkastimme auton ulkoa ja sisältä, ja tarkistimme että A-huolto oli sovitusti suoritettu lisätöineen. Kävimme koeajolla, jonka jälkeen lastasimme AMG-paketin 18" kesärengassarjan takakonttiin, kiinnitimme myyjää huvittaneet Suomen tarrakilvet etu- ja takaikkunoihin ja lähdimme 550km siirtymälle kohti Tukholmaa. Tukholmaan saavuttiin sopivasti iltaseitsemän aikaan keskikulutusmittarin näyttäessä 5.0ltr/100km kulutusta 96km/h keskinopeudella. Pidimme lukemaa kohtuullisena moottoritiepätkälle levein nastarenkain. Tukholmasta hyppäsimme Turkuun vievään iltalaivaan, ja sunnuntai-aamuna ajoimme Turusta kotiin. 28h pikareissun yhteenvetona näimme 3 pääkaupunkia ja kuljimme n. 2000km neljällä eri kulkuvälineellä (Lento, Juna, Auto, Laiva).
Veroilmoitus (ja yllättävä päätös):
Jätin autoveroilmoituksen tiistai-iltana klo 17.00. Edellisvuoden veropäätöksiä olin tottunut odottelemaan 1-3kk, joten yllätys oli melkoinen kun veroilmoituksen jättöiltaa seuraavana aamuna klo 07.00 avasin sähköpostin ja huomasin viestin "Autoveröpäätös on valmis". Verotuksen siirtyminen Tullilta verottajalle vaikuttaa tehostaneen (=automatisoineen) toimintaa melkoisesti, jos yksityishenkilönä veropäätöksen saa 14 tunnissa. No väliäkö tuolla, verot maksuun verottajan palvelun kautta ja vahvistus rekisteröintiluvasta saapui sähköpostiin välittömästi.
Seuraavaksi varaillaan rekisteröintikatsastus ja etsitään sopiva kirjainyhdistelmä rekisterikilpeen. Hakupäivästä Suomenkilpiin alle viikossa - ei paha.
Edit: On muuten todella hieno auto. Paljon Onnea!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).Wyfell kirjoitti:Miten auton maksu tapahtui? Joutuuko valuutan muutoksesta maksamaan?
Edit: On muuten todella hieno auto. Paljon Onnea!
Edit: Kiitos kehuista. Nuo nastarenkaiden tarvikevanteet heikentävät ulkonäköä hieman, kesäksi onneksi löytyy hieman tummempaa vannetta.
Re: Tarinointia tuontiautoista
1."No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.
2.Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).
Pari tarkennusta yllä oleviin;
1.Missä tästä muutoksesta on tietoa, sillä aiemmin auton piti olla jo Suomessa, että tälläiset kilvet saa..?
2. Kyllä iban tilisiirto toimii ihan Ruotsiin ihan yhtänopeasti kuten esim Saksaankin. Ruotsalaiset vain ei tunne oikein tietävän iban systeemiä tai edes iban tilinumeroaan. He käyttävät mielellään puhelinnumeroon siirrettävä siirto maksusysteemä. Käteistä rahasta vaativat useat vielä kuitin mistä raha on nostettu, joten käteismaksu ei oikein enää onnistu.
2.Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).
Pari tarkennusta yllä oleviin;
1.Missä tästä muutoksesta on tietoa, sillä aiemmin auton piti olla jo Suomessa, että tälläiset kilvet saa..?
2. Kyllä iban tilisiirto toimii ihan Ruotsiin ihan yhtänopeasti kuten esim Saksaankin. Ruotsalaiset vain ei tunne oikein tietävän iban systeemiä tai edes iban tilinumeroaan. He käyttävät mielellään puhelinnumeroon siirrettävä siirto maksusysteemä. Käteistä rahasta vaativat useat vielä kuitin mistä raha on nostettu, joten käteismaksu ei oikein enää onnistu.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).
Edit: Kiitos kehuista. Nuo nastarenkaiden tarvikevanteet heikentävät ulkonäköä hieman, kesäksi onneksi löytyy hieman tummempaa vannetta.[/quote]
Tuommosen auton hintaluokassa valuuttamuunoksen hinta lienee yli 400€.
Edit: Kiitos kehuista. Nuo nastarenkaiden tarvikevanteet heikentävät ulkonäköä hieman, kesäksi onneksi löytyy hieman tummempaa vannetta.[/quote]
Tuommosen auton hintaluokassa valuuttamuunoksen hinta lienee yli 400€.
Re: Tarinointia tuontiautoista
1. Trafin sivuillasportsman kirjoitti:Pari tarkennusta yllä oleviin;
1.Missä tästä muutoksesta on tietoa, sillä aiemmin auton piti olla jo Suomessa, että tälläiset kilvet saa..?
2. Kyllä iban tilisiirto toimii ihan Ruotsiin ihan yhtänopeasti kuten esim Saksaankin. Ruotsalaiset vain ei tunne oikein tietävän iban systeemiä tai edes iban tilinumeroaan. He käyttävät mielellään puhelinnumeroon siirrettävä siirto maksusysteemä. Käteistä rahasta vaativat useat vielä kuitin mistä raha on nostettu, joten käteismaksu ei oikein enää onnistu.
Siirtomerkeillä varustetun ajoneuvon käyttö ulkomailla
Pohjoismaisen sopimuksen perusteella siirtomerkeillä varustetulla ajoneuvolla voi käydä Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Tämä kuitenkin edellyttää, että ajoneuvo on liikennekelpoisessa kunnossa ja täyttää vierailumaan määräykset ajoneuvolle asetetuista mittarajoista sekä veromääräykset.
Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki.
2. Kyllä IBANin olen Ruotsista saanut ihan yhtä helpolla kuin Saksasta, ja suomalainenkin osaa sen perinteisestä ruotsalaisesta tilinumerosta konvertoida. Haastetta Ruotsin suhteen luo tosiaan se, että pankkien antamien tietojen mukaan ainoastaan euromääräiset maksut välittyvät SEPA-alueella varmuudella samana tai euraavana pankkipäivänä saajan tilille. Tämän vuoksi Ruotsiin rahan siirto kestää hieman kauemmin. Isoimmat autoliikkeet (esim. HedinBil, VehoBil jne) eivät hyväksy käteistä rahaa maksuvälineenä.
Wyfell: Mitä tarkoitat valuuttamuunnoksen hinnalla? Itse kun katson autoja Ruotsista, lasken auton hankintahinnan jo lähtökohtaisesti sillä kurssilla millä tilisiirto suoritetaan. Valuutanvaihto maksaa kuitenkin aina, tekee sen sitten kortilla, tilisiirrolla tai käteisellä. Auton kokonaishinta kotipihassa on se mikä ratkaisee.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vaikka kysymys ei ollutkaan minulle, vastaan silti.HJP kirjoitti:
Wyfell: Mitä tarkoitat valuuttamuunnoksen hinnalla? Itse kun katson autoja Ruotsista, lasken auton hankintahinnan jo lähtökohtaisesti sillä kurssilla millä tilisiirto suoritetaan. Valuutanvaihto maksaa kuitenkin aina, tekee sen sitten kortilla, tilisiirrolla tai käteisellä. Auton kokonaishinta kotipihassa on se mikä ratkaisee.
Valuutan vaihto ei ole ilmaista. Esim. Käteisen Ruotsin Kruunun osto saattaa maksaa esim. 600€, 10000€ kohti, eli 6%. Ja jos palautat Kruunut takaisin, niin taas maksaa sen 6%. Tilisiirto on siis varmasti edullisin. Mutta ottavat pankit siitäkin
Paras olisi, jos myyjällä on €-tili. Silloinkin pitää löytää oikea kurssi, että siitä ei joudu liikaa maksamaan.
Asiaa sivuten, monesti ulkomailla (ei euro maissa, esim lentokentillä) ostaessa luottokortilla, myyjän maksupääte ehdoittaa "kohteliaasti" maksua euroilla. Tässä piilee pieni miina, saattaa valuutanvaihdolle kertyä ylimääistä 10%. Kannattaa valita vaan alkuperäinen valuutta siihen. Kurssi tulee sitten päivän edullisimman tarjouksen mukaan, jonka korttiyhtiö saa.
Itse jätin auton etsimisen Ruotsista juuri tämän takia, ja siirsin katseet Saksaan.
Jopa Volvon saattaa Saksasta natsata paremmin
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Itse taas luulen meidän seuraavan auton löytyvän Ruotsista. Olen katsellut W166 ML Mersuja ja Ruotsin autoissa olisi valmiiksi kahdet renkaat ja aika usein myös Webasto tai lohkolämmitin. Istuimen lämmittimet monesti myös takana. Ja niin kuin HJP totesi loppuhintahan se on mikä ratkaisee. Sen lisäksi matka Ruotsista Suomeen tuntuu helpommalta. Tuota valuutanmuunnosta olen miettinyt, että voisiko siinä millään systeemillä saada säästöjä... Harvoin varmaan myyjällä on eurotiliä Ruotsissa. Mitenkähän onnistuisi sopia Kamuxin tai Vehobilin kanssa maksusta Suomen konttorille? Kummassakaan ei kyllä ole ollut mieleistä autoa myytävänä Ruotsin liikkeissä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuskin liikkeitä kiinnostaa olla ilmaisena rahanvaihtajana.Wyfell kirjoitti:Itse taas luulen meidän seuraavan auton löytyvän Ruotsista. Olen katsellut W166 ML Mersuja ja Ruotsin autoissa olisi valmiiksi kahdet renkaat ja aika usein myös Webasto tai lohkolämmitin. Istuimen lämmittimet monesti myös takana. Ja niin kuin HJP totesi loppuhintahan se on mikä ratkaisee. Sen lisäksi matka Ruotsista Suomeen tuntuu helpommalta. Tuota valuutanmuunnosta olen miettinyt, että voisiko siinä millään systeemillä saada säästöjä... Harvoin varmaan myyjällä on eurotiliä Ruotsissa. Mitenkähän onnistuisi sopia Kamuxin tai Vehobilin kanssa maksusta Suomen konttorille? Kummassakaan ei kyllä ole ollut mieleistä autoa myytävänä Ruotsin liikkeissä.
Itse ostin suoraan yksityiseltä moottoripyörän ja maksoin sen Nordean kautta iban tilisiirtona. Pystyin etukäteen laskemaan Norden valuuttalaskurista mitä homma maksaa. Ei sen kummenpaa. Jos olisi nostanut Suomesta kruununa, niin se olisi ollut 10 %:a kalliimpaa verrattuna tuohon tilisiirtoon.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niinpä. Ei tuossa taida olla oikotietä onneen. Tuo on pakollinen kaupankäynnin kulu, mutta on kuitenkin huomioitava, kun vertailee auton hankintahintaa esim. Ruotsin ja Saksan välillä.sportsman kirjoitti: Tuskin liikkeitä kiinnostaa olla ilmaisena rahanvaihtajana.
Itse ostin suoraan yksityiseltä moottoripyörän ja maksoin sen Nordean kautta iban tilisiirtona. Pystyin etukäteen laskemaan Norden valuuttalaskurista mitä homma maksaa. Ei sen kummenpaa. Jos olisi nostanut Suomesta kruununa, niin se olisi ollut 10 %:a kalliimpaa verrattuna tuohon tilisiirtoon.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko jollain tietoa tai kokemusta tietoa englannista kioskista Freewheelers.com kun olen aiemmin kyselly täältä yhtä autoa mikä oli jo myyty ja tänään tuli sieltä sp että on tulossa yksi joka kiinnostaisi.
Onko jollain tietoa esim suomalaisesta välittäjästä tai kohdetta tarkistavasta henkilöstä(ei feija) joka touhuaa briteissä.
Apuja taas tarvittais.
Onko jollain tietoa esim suomalaisesta välittäjästä tai kohdetta tarkistavasta henkilöstä(ei feija) joka touhuaa briteissä.
Apuja taas tarvittais.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tarinointia tuontiautoista
Luottokortti on helpoin maksutapa, kunhan kortissa ei ole ennalta määrättyä käyttörajaa. (esim. American Express tai Diners Club). Toki soitto ensin luottokorttiyhtiöön että olen tekemässä esim. 25.000€ kertaostosta. Näin saa vielä ilmaista korotonta maksuaikaa jopa 45vrk. Tosin vaatii hyvän luoton luottokorttiyhtiöltä ja ajoissa maksetut aiemmat laskut.
Platinaisella Amexilla voi ostaa ilmeisesti vaikka yksityisen piensuihkukoneen.
Platinaisella Amexilla voi ostaa ilmeisesti vaikka yksityisen piensuihkukoneen.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Tarinointia tuontiautoista
Auton myyjä ei välttämättä tuosta ilahdu, se luottokorttiyhtiä vie välistä oman siivunsa ja se saattaa olla ishko myyjän mielestä. Joskus hain pyörän Saksasta niin BMW tehtaan omistama liike ( Dresdenissä) ei hyväksynyt pankkikortti/luttokortti maksua koska siitä olisi mennyt liikaa komissiota. Käteinen kelpasi. Nyt kun uudet määräykset rajoittaa käteiskauppaa ( rahanpesun esto) niin käteinen taas saattaa olla hankalaa (kaveri lensi Saksaan rahapinkan kanssa, joutui palaamaan Suomeen jotta sai talletettua rahat tillille ja maksettua pankin kautta).
Etukäteen kannattaa selvittää maksutavat myyjän kanssa. Saahan sen iban siirron tehtyä netin kautta vaikka ulkomailta, viettää pari päivää vaikka museoita kierrellen
Etukäteen kannattaa selvittää maksutavat myyjän kanssa. Saahan sen iban siirron tehtyä netin kautta vaikka ulkomailta, viettää pari päivää vaikka museoita kierrellen
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
Rahan pitoa taskussa ei kait kielletä,
mutta talletus tai ostaminen käteisellä ei onnistu enää, Suomessa, Ruotsissa, ja yhä huonommin Saksassa. Koskee ihan kaikkia, EU:ssa
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/ ... letusrajat" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulustelu on tiedossa, jos viet käteistä pankin tiskille
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viittaamasi sivu liittyy automaatteihin.simosami kirjoitti:MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
Rahan pitoa taskussa ei kait kielletä,
mutta talletus tai ostaminen käteisellä ei onnistu enää, Suomessa, Ruotsissa, ja yhä huonommin Saksassa. Koskee ihan kaikkia, EU:ssa
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/ ... letusrajat" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulustelu on tiedossa, jos viet käteistä pankin tiskille
Kyllä isompiakin summia pystyy tallettamaan tiskillä, mutta toki pankit joutuvat täyttämään AML-velvoitteensa (= "kuulustelu"). Ei luulisi olevan autokaupalle vaikea selittää mistä käteinen on peräisin (eikä toki yksityisellekään).
AML-velvoitteet ovat sinänsä olleet jo kauan olemassa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Taitaa olla liike kohtaista tuo käteisen kelpaaminen. Rajalla pitäisi kai ilmoittaa kaikki yli 10k€ käteissummat, juurikin rahanpesusäännösten takia. Kuinka moni tuon säännön muistaa ? Tuntuu että rikollisten takia määrätyt uudet säännöt vaikuttaa enemmän rehellisen ihmisen lämään, ei ne nilkit niistä välitä. Ihan kuin lentokoneen nestesääntö. Heti turvatarkastuksen jälkeen voit ostaa vahvaa alkoholia ja viedä koneeseen niin paljon kuin haluat. Sillä pystyy aika paljon ikävää tekemään yläilmoissa. Koetappa viedä oma deodorantti(spray) käsimatkatavaroissa koneeseen.MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi