Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

Avantgarde kirjoitti:Turha Rouhista on kiusata. Ei se vastaa kuitenkaan.

Laitan widduillessani kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle. Selvittäköön hän Rouhiksen kanssa aikanaan mikä kullin virkahenkilöiden ammattitaito ja motivaatio oikein on ...
Kyllä se rouhiainenkin vastaa muutaman kyselyn jälkeen vaikka ukko on lomilla ja kokouksissa eikä tavotettavissa kiireiltään mutta tälläinen rouhiainen oli myös Ilmarisessa kun jumppasin pari vuotta niitten kanssa mutta kun juttelin nenätysten "rouhiasen" kanssa ja sain pienen "maksumuistuksen"mutta myönteinen päätös tuli melko nopeasti..
Ehkä sillä oikeusapumiehelläkin on näitä rouhiaisen hölmöilyjä ihan tarpeeks.
Kyllä se rouhiainenkin vastaa kun menet paikan päälle kysymään.
Noi "muistutukset"on nykyään aika pieniä verrattuna "rouhiaisen"verokusetuksiin.
Ystävälliset terveiset ilmariseen.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Viranomaisia koskee hallintolaki, joka vaatii vastaamaan, mutta esim Ilmarinen on yksityinen yhtiö.

Tuo kantelu oikeusasiamiehelle on aika turha, sillä kantelu tulee lausuntopyynnölle viraston johtalle , ei siis Rouhaiselle .

Kyllä julkisuus on parasta lääkettä, sillä Tullihan on jo pitkään antanut ymmärtää, että autoverotuksessa on kaikki hyvin.

Kuulin myös huhun, että alvin palautusta koskeneen joukkokanteen sopimisesta oli ensin Tullin lakimies sopinut,mutta sitten yhtä-äkkiä vetäytynyt jo sovitusta, joten käräjäoikeus aloittaa taas .... Tämä alvin palautusjutunhan tulli on jo hävinninnyt korkeintaoikeusasetta myöten.

Veronmaksajien lasku vain kasvaa sillä alvit kasvavat korkoa kokoajan,,,
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Laitetaas pientä tarinaa eilen maahantuodusta S204:stä , CDI 220 Avantgarde ja vuosimallia -08.

Tuli vietettyä miniloma ja nähtyä vanhoja kavereita Saksan maalla ja eihän sitä voinut olla käyttämättä tilaisuutta hyväkseen, autohan sitä piti hakea samalla.

Viime perjantaiaamuna lensin Düsseldorfiin. Pelkillä käsimatkatavaroilla liikenteessä, joten olin taksissa matkalla hotelliin alta aikayksikön (Novum Hotel Excelsior, voin suositella). Pikasuihku ja seuraavaksi julkista liikennettä hyväksikäyttäen suunta kohta Duisburgia, jossa autoliikkeessä odotti mobile.de:stä bongattu C220 T CDI... Olin käynyt myyjän kanssa sähköpostilla kirjeenvaihtoa ja saanut lisäkuvia ja pari päivää aikaisemmin varannut auton tuohon perjantai-iltapäivään asti.

Pari muutakin vaihtoehtoa oli kiikarissa, mutta tämä kyseinen yksilö osoittautui ilmoituksen ja puheiden mukaiseksi, joten kaupat tehtiin. Yksi aikaisempi omistaja, kaikki huollot tehty kivijalkaliikkeissä (elektroninen huoltokirja) ja kilometrejä lasissa 250000. Allekirjoitettiin kauppakirja, muttei vielä luovutuskirjaa. Tämä siirrettiin maanantaille, koska oli liian myöhä kilpien saamiseen. Myyjän kanssa sovittiin, että hän hoitaa maanantaina kilvet autoon ja pääsen varmasti silloin kotimatkalle, joten ostin lipun Travemünde-Helsinki lauttaan tiistain väliselle yölle. Auto jäi liikkeseen odottamaan maanantaita ja meikäläisellä alkoi piiiitkä ja railakas viikonloppu Düsseldorfin ja Kölnin yöelämässä :oops:

Maanantaiaamuna klo 9 myyjä haki minut Duisburgin juna-asemalta ja vei kilpikonttoriin. Passi sinne kaniin ja 5 päivän siirtokilpiä odottelemaan. Ne saatiin joskus klo 13 jälkeen, päivä oli tylsä ja krapulainen ja odottavan aika oli todella pitkä.

Kahden maissa starttasin kotimatkan eli n. 500km Travemündeen. Siinä aamupäivällä kilpiä odotellessa olin katsellut eBay:sta vielä talvirenkaat, mitkä hain matkan varrelta Lübeckista. Auton myyjä soitteli sille renkaiden myyjälle ja sopi minulle treffeja illaksi, mutta loppujen lopuksi osoittautui, että myyjä olisi puhunut ihan hyvää englantiakin. Itsellähän ei siis saksan kieli taivu juurikaan. Illalla klo 23 maissa laivaan ja 34 tunnin jälkeen Vuosaaressa ulos laivasta... Siitä matkasta ei juuri muisteltavaa löydy.

Melko karvalakkimalli saksalaisittain. Itsellä oli vaatimuksena vain navi, xenonit ja penkinlämmittimet. Tässä lisä/vakiovarusteita:

220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
525 RADIO AUDIO 50 APS
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
701A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE <------- keinonahkaa se on
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

Periaatteessa tämä on ns. matkamuisto, eikä edes tarpeellinen tähän talouteen, joten voi olla, että menee myyntiin jossain vaiheessa... Lohkolämmittimen ajattelin kuitenkin asentaa nyt seuraavaksi.
Avatar
abject
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 25.06.2007 21:02
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja abject »

Avataanpa tännekin vähän tarinaa tästä mun Japanin ostoksesta. Naapuriin tulikin sama asia jo kirjoitettua omaan threadiin, mutta jospa tämä tätä kautta löytäisi Japanin tuonneista kiinnostuneet myös mallisarjarajojen ylitse. Aika yksinpuheluahan se on tuolla toistaiseksi ollut, mutta laitetaan nyt linkki kuitenkin jos jotakuta kiinnostaa seurata. Saman threadinhan saattais aloittaa tännekin, mutta mikään varsinainen projektihan tuo nyt ei kuitenkaan oo, eli saattais jäädä vähän yksitoikkoiseksi eikä näin ollen ainakaan tuolle 'Projektit' alueelle täällä foorumilla kuulu. Tässäpä tää nyt copy pastettuna ja se linkki naapuriin TÄSSÄ. Pahoittelut, jos kirjoitusasu on vähän hassu, ehkä se hieman järkevöityisi jos tuolta naapurin puolelta lukee "aikajärjestyksessä." Tai sit se vaan johtuu kirjoittajasta...

Kyseessä siis 2002 mallinen W220 korinen 5,43 litraisella M113 koneella varustettu pitkä S55 AMG.

Aloitetaan viime keväästä. Olin jo hetken kaupitellut edellistä autoani, koska talouteen oli ilmestynyt toinenkin diesel auto. Japanin huutokauppoja oli tullut selattua mielenkiinnosta jo vuoden vaihteesta asti. Kun edellinen auto viimein vaihtoi omistajaa (eli kunhan myyjä jälleen ymmärsi pudottaa hinnan järjelliselle tasolle...) vapun jälkeen, pystyin keskittymään huutokauppoihin ihan tosissaan.

Jo aluksi oli selvää, että auto on koriltaan iso sedan ja valmistusmaa Saksa. Japanista ei juurikaan löydy dieseliä kuluttavia henkilöautoja (ja vielä vähemmän LHD:na) joten polttoainekin oli oikeastaan valittuna. Lisäksi tiedossa oli, että auton huutokauppa arvio on oltava vähintään 4.5/A ja kilometrit mahdollisimman paljon alle 50tkm.

Nämä faktat sisäistäneenä vilkaisin pankkitilille ja totesin, että rahat riittää w220 koriseen Mersuun tai E66 koriseen Bemariin. Lisäksi vaatimuslistalle merkittiin, että mersun on oltava joko S55 AMG tai S600. Bemari oli oltava 760iA tai erittäin pitkin hampain 750iA. Pitkä akseliväli oli myös must have. Facelift olisi kummaltakin merkiltä iso plus merkki, mutta ne tuntuivat karkaavan budjetista. Varsinkin Mersuja arvostavat kohtuu korkealle, kun facelift malleissa näissä S55 ja S600 autoissa on ahtimet.

No, hintakatto tiedostaen alettiin lyömään "löysää tarjousta sisään" yhdestä sun toisesta autosta. Monta mielenkiintoista meni sivusuun, mutta mieleen painuvin taisi olla 12tkm ajettu S600 joka meni sitten kaupan yli tuplat suuremmalla tarjouksella, kuin mitä itse olin tarjonnut.

Keskiviikkona 11.5. bongasin listoilta tämän kertomuksen S55:n joka menisi vasaran alle perjantaina 13.5. Auto olisi 36tkm ajettu ja arvostelu 4.5/A.

Kuva

Pöytäkirjaan merkitty seuraavat poikkeamat:
- Naarmu takalokasuojassa, vasen
- Naarmu takaovessa, vasen
- Lommo etuovessa, vasen
- Kiveniskemä tuulilasissa
- Lommo etuovessa, oikea

Lisäksi pöytäkirjassa oli maininta öljytahroista konehuoneessa.

Tässä kuvat, joiden perusteella tein tarjouksen:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Varustelista tuli myös tarkistettua:

Koodi: Valitse kaikki

Ident. number (FIN)	WDB2201731A266042
VIN	WDB2201731A266042
Baumuster	220173
Sales name	S 55 AMG
Permanent link	http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check?su=_gx62oy
Order number	0 1 239 00434 (Destination: Branch Ulm)
Delivery date	13 11 2001
PAINT1	960U ALABASTER WHITE - NON METALLIC
Interior color	231A LEATHER BLACK
Engine	113986 60 033296
Gearbox	722636 03 306566
General data for model code 220173


Baumuster	Модель	Платформа	Модель	Двигатель	КП	Кол-во дверей	Date From	Date To
220173	S-class	W220	S55 L AMG	Бензин
113.986	АКП
722.636
4		
SA codes
Parameter	Value
202B	OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
220	PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223	REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A	LEATHER, 2-COLOR
230B	CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
231A	LEATHER BLACK
239L	ULM BRANCH
247	SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249	INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275	MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284	SELECTOR LEVER, WOOD
289	WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
2XXL	FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
401	DELUXE FRONT SEATS WITH VENTILATION AND HEATING CO
402	COMFORT REAR SEATS WITH VENTILATION AND SEAT HEATE
404	MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405	MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414	ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
487	ABC SUSPENSION (ACTIVE BODY CONTROL)
540	ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582	AIR CONDITIONER IN THE REAR
596	HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
612	HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
733	WOOD VERSION CHEST NUT
753	RADIO MB AUDIO 10 CC WITH VK/RDS
772	AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
774	SHELL MODIFICATION FOR AMG-WHEELS
792	AMG-WHEELS 8X18 SQUEEZE-IN DEPTH 31 235/40 (S210)
802	AEJ 01/1/X
875	HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883	POWER CLOSING SYSTEM
889	KEYLESS - GO
926	EXHAUST GAS CLEANING WITH EU4 TECHNOLOGY (EURO 4)
960U	ALABASTER WHITE - NON METALLIC
985	REG.DOC. AND COC DOC. EU4 TECHNOLOGY
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
Eipä tuosta nyt mitään kummallisuuksia löytynyt, mutta ABC alusta ja Keyless-Go kuullostivat kiinnostavilta. Se tuosta nyt kuitenkin kävi ilmi, että saksavarusteinen tuo on joskus ollut. Japanin rekisteriotteesta näkee myös, että auto on rekisteröity Japaniin noin vuoden ikäisenä. Näitä puoltaa myös aftermarket navi/soitin ja facelift valot. Näillä saatu valokuvio oikeaksi ja megahertsit oikealle alueelle.

No se perjantai koitti ja hieman ennen kotimaista lounasaikaa pärähti käyttämälläni sivustolla tämän kyseisen auton kohdalle maininta WON ja vielä monta sataa (€) pienemmällä hinnalla, kuin mitä olin laittanut maksimi tarjouksekseni.. Olin palannut Mercedes kantaan. Tai no, toisaalta tallissa on seisoskellut toista kymmentä vuotta jo tuo W123 lang vaikka "käyttöauton" merkki onkin vaihdellut sinne ja tänne.

Viikko tästä eteenpäin, maksettuani auton rahteineen ja huutokauppa agentin palkkioineen sain autosta vielä muutamat kuvat ennen sen laivaamista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Noin viikko näiden kuvien vastaanottamisen jälkeen oli tiedossa auton laivaamiseen liittyvät faktat ja odotus voi alkaa. Auto ajettiin Nagoyassa W&W:n Tijuca nimiseen alukseen 7.6. jolla se matkaisi Panaman kautta Amerikan kummatkin rannat kiertäen Eurooppaan. 25.7. se pudotettiin Bremerhaveniin josta matka jatkui pienemmällä UECC:n Auto Bank aluksella 29.7. Hankoa kohti. 4.8. auto rantautui Suomeen.

Näin jälkeen päin voi ihmetellä, että menipä se kesä nopeesti marinetraffic.com ja W&W:n Track & Trace sivustoja päivitellen. :lol: Kyseisten laivojen aikataulutkin olivat tarkassa syynissä. Tällä kertaa suomeen rantautuminen tapahtui kuitenkin juuri sillä päivämäärällä, kun mikä kesäkuun alussa oli arvio.

Töiden puolesta pääsin sitten vasta 12.8. hakemaan autoa Hangosta.

Koitettiin heti kahdeksan jälkeen olla paikalla, jotta kotimatka voisi alkaa mahdollisimman pian. Tullit ja alvit kun oli maksettu sain huolitsijalta auton avaimen ja toiveikkaana asetin sen virtalukkoon kääntääkseni avaimesta auton käyntiin siinä kuitenkaan onnistumatta. Akku oli aivan kuiva, 15min lataus kaapeleilla ja passatilla eivät vaikuttaneet mihinkään. Huolitsijalta sain kuitenkin boosterin lainaan jonka avulla ässä saatiin käyntiin. Boosteria palauttaessani mua vinkattiin ajamaan akkukaupoille TM-Autoserviceen jossa vanhempi isäntä asentikin akun kaupan päällisiksi. Tankki täyteen ja nokka kohti Pohjanmaata - toki parin mutkan kautta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Joku polttimo sieltä oli ilmeisesti pimeä:

Kuva

No ulkoinen tarkastelu - ja kun lopuksi sain ajotietokoneen vaihdettua Lontooksi - varmisti, että peilin vilkku ei toimi. Mystisesti se kuitenkin korjautui yhdellä yöllä Turussa. :?

Loppujen lopuksi kotiutusreissulla tuli mittariin jotain vajaa 600km ja lopputulemana sielä seisoo nyt hieman yli 36tkm.

Seuraavaksi suunnitteilla olisi pyöränkulmien säätö, umpioiden fixaus tai vaihto, keyless-go systeemin ehjäys ja tietty kaikkien nesteiden vaihto suodattimineen. Tällä hetkellä vaan painaa nuo maajussuli hommat päälle, joten aikataulu on seuraavan kuukauden kohtuu täynnä. Hoidellaan ennen lumia.

Kotiutumispäivältä kaverikuva kotipihasta morsiamen 535d:n kanssa.

Kuva

Kuva

Ehdin sitten kuitenkin poutien välissä käymään auton alla ja nappasin muutaman kuvankin. Vähän siellä jo tuo kotomarkille vievä 1km sora EK näkyy, mutta muuta ruskeeta ei tuntunut löytävän. (Ainakaan värisokea...) Pakoputken liitoslaippojen kiristyspultitkaan eivät nyt ainakaan enempää ole ruosteessa, kuin suomiautossa. Mutta olikos se niin, että ellei mersun tasauspyörästöstä tihku öljyä, niin sielä ei sitä ole? Jäi tarkistamatta sen osuvuus tähän korimalliin.

Sisältä sain myös napattua vesisateessa jonku kuvan. Siivoamatta se on koska rapakelit, mutta ajattelinkin että mukavampi kuvata autoa siinä kunnossa kuin se on.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Auton sain katsastettua 22.8. ja se läpäisikin tarkastuksen ilman ainuttakaan moitetta. Matkamittarin lukemaa kävi inssit vuorotellen ihmettelemässä.

Valojen kanssa kävi tällä kertaa niin, että nämä umpiot on ilmeisesti olleet Japanissa jo leikkuupöydällä. Kasattu ne oli silikonilla ja jollain korikitillä tmv. Myös liittimiä oli peukaloitu, mutta tämä liittynee pre-fl -> fl muutokseen? Päädyin sitten itse muuttamaan tuon valokuvion oikeanlaiseksi niinkin hienovaraisella työkalulla kuin smirkelillä hiomalla sitä polttimon "rajoitinlevyä" toisesta laidastaan. Noh, vaikka työmetodit eivät ehkä vastanneet kaikkia sääntöjä tai ohjeita, niin lopputulos sai kuitenkin kiitosta konttorilla. Olisivat päästäneet ehkä läpi suorallakin valokuviolla kun tuntuivat olevan kiinnostuineita vain E-merkinnöistä, mutta onpahan nyt virallinen.

Löin umpiot kasaan vanhoilla liimoilla (se korikitti tai mikälie oli elastista aina vaan) koska olin kuitenkin hieman skeptinen tuon valokuvion suhteen. Ostaisin sitten uudet ellei nämä kelpaa. No nyt kun kelpasivat niin ottanen ne vielä uudelleen käteen ja yritän kiillotta tuon keltaisen sävyn niistä pois ja kasataan sitten uusilla liimoilla. Josko kosteuskin pysyisi oikealla puolella umpiota.

Nythän tuon kanssa ei ole enää muuta "virallista" ohjelmassa, kuin veropäätöksen odottelu, maksaminen ja päätöksestä valittaminen ja kilpien nouto jossain näiden välimaastossa. Katsurin kanssa mallailtiinkin jo näitä pieniä (leveys ~300mm) kilpiä takaluukkuun. Ellei tuola nyt mitään suurta kulutuspiikkiä noille tule, niin tän tunnukseksi taitaa tulla NJA -alkuinen. Vähän kyllä mietin, että kun ei talvirengassettiä tai lokilämppäreitä tähän tarvita, niin pitäiskö se raha laittaa erikoiskilpeen. :? Taitaa se kuitenkin jäädä unholaan.

Kuukauden verran taidan vielä tuolla ajella ja pökätään sit talliin talveksi.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Saul »

Hieno ässä! Vähän nuo japanilaiset on kiinnostaneet, mutta olen vannonut pyhän valan ajaa lankulla vielä kolme vuotta - ainakin.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
abject
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 25.06.2007 21:02
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja abject »

Saul kirjoitti:Hieno ässä! Vähän nuo japanilaiset on kiinnostaneet, mutta olen vannonut pyhän valan ajaa lankulla vielä kolme vuotta - ainakin.
Lankkuhan ei ole huono vaihtoehto missään nimessä ja kolme vuotta menee nopeesti. Jos silloin tunuu vielä siltä, ettei ilkee korimallia vaihtaa, niin Japanista sais vielä sellaisia joiden kanssa ei ainakaan ruostehommiin tarvitse ruveta.

No tuo nyt pätee suurimpaan osaan mistä tahansa autoista. Jälkituonnit ja pohjois-Japanin vuoristoista hinatut maasturit erikseen, mutta näistähän on kohtuu 'ylireagoivasti' aina varoiteltu auction sheetissä.
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

On kyllä tosi nätti tuo korimalli, ei jotenkin ikävuodet näy siinä lainkaan vaan sulavasti omissa silmissä menisi ihan tuoreena + vm.2010 autona. Kertakaikkisen hieno peli!
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Autoveropäätös tuli tuosta omasta eilen. Rapiat 6vk siinä taisi mennä ja lopputulos oli ihan linjassa tullin julkaisemien aikaisempien päätösten kanssa. Varusteita ei juuri auton arvoon laskettu ja kun vero tulee co2 päästön mukaan niin isompi kone tuli melkein pikkudieselin hintaiseksi.

Nyt sitten pitäisi oikeat kilvet käydä hakemassa.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

Jyri1387E kirjoitti:Autoveropäätös tuli tuosta omasta eilen. Rapiat 6vk siinä taisi mennä ja lopputulos oli ihan linjassa tullin julkaisemien aikaisempien päätösten kanssa. Varusteita ei juuri auton arvoon laskettu ja kun vero tulee co2 päästön mukaan niin isompi kone tuli melkein pikkudieselin hintaiseksi.

Nyt sitten pitäisi oikeat kilvet käydä hakemassa.
Viitsitkö antaa hieman lisätietoja auton verotusarvosta esim. verrattuna 2014-mallisiin jotka löytyvät MAHTI-järjestelmästä?

Itse odottelen veropäätöstä niin ikään vm. 2015 S205:selle (tosin bensakoneella), ja olen hieman tulisilla hiilillä kun en tiedä miten Tulli suhtautuu reiluun lisävarusteluun autoissa joiden arvoa ei suoraan MAHTI-järjestelmästä löydy...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei verotusarvoon vaikuta lisävarusteet enää. Malli, vuosimalli ja ajetut kilometrit ja päästöt. Näistä määräytyy autovero.
Jos tullin mahtihintajärjestelmästä löytyy autosi verotusarvo, niin pysyt katsomaan taulukostä päästöperustainen autoveroprosentin . Ei tarvitse jännittää.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Se tullin yksilöintilomakehan on kuin jokin jäänne muinaisuudesta. Lisävarusteita kysellään, mutteivat vaikuta mihinkään. Ja jos autossa on vakiovarusteena esim. sähköinen ajonvakausjärjestelmä, ei se ole lisävaruste.
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

sportsman kirjoitti:Ei verotusarvoon vaikuta lisävarusteet enää. Malli, vuosimalli ja ajetut kilometrit ja päästöt. Näistä määräytyy autovero.
Jos tullin mahtihintajärjestelmästä löytyy autosi verotusarvo, niin pysyt katsomaan taulukostä päästöperustainen autoveroprosentin . Ei tarvitse jännittää.
Tämä on itsestäänkin selvää, mutta kun 2015-mallin S205sia ei löydy Mahdista niin yhtälö ei olekaan enää ihan niin helppo. Olin itsekin siinä uskossa että 6kk/6000km "uuden" auton rajan jälkeen varusteilla ei ole mitään väliä, mutta muilla foorumeilla oli uudenkarheita tuontiautoja päätynyt MARVOn käsiin (tosin hieman erikoisempia malleja).
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

HJP kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Ei verotusarvoon vaikuta lisävarusteet enää. Malli, vuosimalli ja ajetut kilometrit ja päästöt. Näistä määräytyy autovero.
Jos tullin mahtihintajärjestelmästä löytyy autosi verotusarvo, niin pysyt katsomaan taulukostä päästöperustainen autoveroprosentin . Ei tarvitse jännittää.
Tämä on itsestäänkin selvää, mutta kun 2015-mallin S205sia ei löydy Mahdista niin yhtälö ei olekaan enää ihan niin helppo. Olin itsekin siinä uskossa että 6kk/6000km "uuden" auton rajan jälkeen varusteilla ei ole mitään väliä, mutta muilla foorumeilla oli uudenkarheita tuontiautoja päätynyt MARVOn käsiin (tosin hieman erikoisempia malleja).
Jotain veropäätöksiä löytyy ottoauton hakukoneesta:

Neljäslukema oikelta päin on autoveron määrä ja esim alimmaisen rivin bensa 1504 jälkeinen 9 on mittarilukeman määrä. (9 000 tkm)

C 180 1.6 STW AUT 5D 115kW bensa 1503 25 1.3 20 39929 37182.60 8142.97 1606 21.90 130
C 180 1.6 AUT 4D 115kW bensa 1501 20 1.4 14 38395 35725.20 7645.20 1607 21.40 127
C 180 1.6 AUT 4D 115kW bensa 1504 9 1.3 7 39326 36609.70 7761.25 1607 21.20 126
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

Kyllä näitä muutama löytyy, mutta ensimmäinen 2015 C200 tuli näköjään Tullin 06/2016 taulukossa (jota ei oltu julkaistu vielä omani tuontihetkellä):
C 200 2.0 AWD AUT 4D 135kW bensa 1507 15 0.9 17 48600 45420.00 10900.80 1606 24.00 141

2015 Business-hinnaston mukaan uuden Business-varustellun vastaavan auton vero on seuraava:
C200 4Matic A Premium Business 11 245,89

= 11kk vanhan ja 15tkm ajetun auton autovero tuontihetkellä 96,9% uuden vastaavan auton autoverosta. Omani oli tuontihetkellä 13kk vanha ja 34tkm ajettu, joten samalla kaavalla odotuksena voisi olla jotain luokkaa 95-96%?
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

HJP kirjoitti:
Jyri1387E kirjoitti:Autoveropäätös tuli tuosta omasta eilen. Rapiat 6vk siinä taisi mennä ja lopputulos oli ihan linjassa tullin julkaisemien aikaisempien päätösten kanssa. Varusteita ei juuri auton arvoon laskettu ja kun vero tulee co2 päästön mukaan niin isompi kone tuli melkein pikkudieselin hintaiseksi.

Nyt sitten pitäisi oikeat kilvet käydä hakemassa.
Viitsitkö antaa hieman lisätietoja auton verotusarvosta esim. verrattuna 2014-mallisiin jotka löytyvät MAHTI-järjestelmästä?

Itse odottelen veropäätöstä niin ikään vm. 2015 S205:selle (tosin bensakoneella), ja olen hieman tulisilla hiilillä kun en tiedä miten Tulli suhtautuu reiluun lisävarusteluun autoissa joiden arvoa ei suoraan MAHTI-järjestelmästä löydy...
Minun käsitys veron määräytymisestä silloin, kun sitä ei ole Mahdissa on seuraava (lunttasin vähän veropäätöksestä :angel: ):

1) Katsotaan vertailuhinta vastaavaan autoon Nettiautosta (useampi esimerkki ja niistä keskiarvo)
2) Vähennetään tästä summasta "tavanomaiset alennukset"
3) Lasketaan ajokilometrien vaikutus (paljon ajetun verotusarvoa alennetaan)
4) Lasketaan saadusta verotusarvosta (auton jäljellä oleva arvo) autovero CO2 päästöjen mukaan

Lisävarusteet vaikuttaa tuossa arvonmäärityksessä vain vertailuautojen kautta. Kotimaan markkinoilla ei ole kovin runsaasti varusteltuja autoja, joten arvo määräytyy varustetason (AMG-line, Avantgarde, Luxury jne.) ja kentien yleisten varustepakettien (kuten Business Premium) mukaan sikäli mikäli tullin veropäätöksen tekijä on niitä huomioinut.

CO2 päästöt on siinä COC todistuksessa (omassa 114g eli 19% autovero), verotaulukot löydät Tullin sivuilta

Käytännössä oman auton verotusarvo oli noin 38t€ ja siitä veroja mätkäistiin tosiaan 19% verran.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jyri1387E kirjoitti:
HJP kirjoitti:
Jyri1387E kirjoitti:Autoveropäätös tuli tuosta omasta eilen. Rapiat 6vk siinä taisi mennä ja lopputulos oli ihan linjassa tullin julkaisemien aikaisempien päätösten kanssa. Varusteita ei juuri auton arvoon laskettu ja kun vero tulee co2 päästön mukaan niin isompi kone tuli melkein pikkudieselin hintaiseksi.

Nyt sitten pitäisi oikeat kilvet käydä hakemassa.
Viitsitkö antaa hieman lisätietoja auton verotusarvosta esim. verrattuna 2014-mallisiin jotka löytyvät MAHTI-järjestelmästä?

Itse odottelen veropäätöstä niin ikään vm. 2015 S205:selle (tosin bensakoneella), ja olen hieman tulisilla hiilillä kun en tiedä miten Tulli suhtautuu reiluun lisävarusteluun autoissa joiden arvoa ei suoraan MAHTI-järjestelmästä löydy...
Minun käsitys veron määräytymisestä silloin, kun sitä ei ole Mahdissa on seuraava (lunttasin vähän veropäätöksestä :angel: ):

1) Katsotaan vertailuhinta vastaavaan autoon Nettiautosta (useampi esimerkki ja niistä keskiarvo)
2) Vähennetään tästä summasta "tavanomaiset alennukset"
3) Lasketaan ajokilometrien vaikutus (paljon ajetun verotusarvoa alennetaan)
4) Lasketaan saadusta verotusarvosta (auton jäljellä oleva arvo) autovero CO2 päästöjen mukaan

Lisävarusteet vaikuttaa tuossa arvonmäärityksessä vain vertailuautojen kautta. Kotimaan markkinoilla ei ole kovin runsaasti varusteltuja autoja, joten arvo määräytyy varustetason (AMG-line, Avantgarde, Luxury jne.) ja kentien yleisten varustepakettien (kuten Business Premium) mukaan sikäli mikäli tullin veropäätöksen tekijä on niitä huomioinut.

CO2 päästöt on siinä COC todistuksessa (omassa 114g eli 19% autovero), verotaulukot löydät Tullin sivuilta

Käytännössä oman auton verotusarvo oli noin 38t€ ja siitä veroja mätkäistiin tosiaan 19% verran.
Ei se ikävä kyllä mene oikein jos verotustehdään tuon esittämäsi mukaan . EYT:n tuomioistuin jo useassa casessa kieltänyt Suomea perimästä veroa yhdessäkään tapauksessa enempään kuin vastaavassa ns Suomi-autossa on veroa jäljellä. Myynti-ilmoituksen hintapyynnöissä on mukana autoliikkeen myyntikate, lisäksi jos lasketaan keskiarvoa, niin heti peritään liikaa veroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

sportsman kirjoitti:Ei se ikävä kyllä mene oikein jos verotustehdään tuon esittämäsi mukaan . EYT:n tuomioistuin jo useassa casessa kieltänyt Suomea perimästä veroa yhdessäkään tapauksessa enempään kuin vastaavassa ns Suomi-autossa on veroa jäljellä. Myynti-ilmoituksen hintapyynnöissä on mukana autoliikkeen myyntikate, lisäksi jos lasketaan keskiarvoa, niin heti peritään liikaa veroa.
Mitä ikävää tuossa on? Näinhän autontuojia on aina Suomessa kohdeltu - en edes odottanut mitään muuta. :lol: Tästähän täytyy laittaa valitus menemään ihan periaatteesta. :thumbup:

Ymmärrän auton arvonmääritykseen liittyvän problematiikan, kun vastaavia ei välttämättä ole Suomessa yhtään myynnissä tai edes ääritapauksessa uutenakaan myyty. Ongelman ratkaisu ei toki ole minun ongelmani, vaan tasavertaisen kohtelun saaminen on. :)

Osaako joku kertoa, että miksi osa autoista on tuolla MAHDISSA ja osa ei? Meneekö sinne joku tilastollinen auton verotusarvo sen jälkeen, kun tuontipäätöksiä on riittävästi vai mikä tuo selitys on? Onko mahtiarvo jotenkin pyhä vai onko siinäkin autokaupan katteet mukana valituksia generoimassa?
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Yleisesti valituksista: Vuoden 2016 alusta valitus hallinto-oikeuteen maksaa 250e joten ihan joka asiasta oikeuslaitosta ei enää kannata kuormittaa, jos joutuu maksumieheksi. Tullille oikaisuvaatimus on tietenkin ilmaista tehdä.
_akku_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 09.05.2016 21:10

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja _akku_ »

Naapurifoorumilla oma tarinani.
Linkki:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4e5bdcfa11" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

noroljan kirjoitti:Nyt Tullilta tuli jotain taulukoita veroprosenteista:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/lehdi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(no prkl. kolmannen kerran ovat muuttaneet tiedotteen paikkaa, nyt ei näy mistään, toisesta linkistä veroprosenttitaulukoihin kuitenkin pääsee:)

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumalauta tota Tullin sivua! Kuka perkeleen idiootti noita rakentelee? Mistä löydän nuo PDF-tiedosteto jossa veroprosentit eri aikakauden autoille? Kiitos!

EDIT1: Löyty. http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT2: Voi taas unohtaa haaveilut. On noi prosentit järjettömät noille 2009 ja uudemmille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

juhape kirjoitti:
nh1131 kirjoitti:
juhape kirjoitti:Helou. Tuli viime viikolla haettua Saksasta E350T CDI 4Matic 2013. Siis Facelift malli. Nappasin ja varasin auton jo pari viikkoa aiemmin. Myyjän edustaja oli sähköposteissa hyvin vähäsanainen ja sanoi et autoon ei saa kilpiä kun TUV ei ole voimassa? 3V vanha auto ja juuri mennyt eka katsastus umpeen. No, tivasin että vie auton leimalle. Vastaus että auton paperit pitää tilata...VTF? Oli juuri tullut heille.Tilas paperit ja viikon päästä autoa katsastukseen.Sitten tuli meili et auto tarttee uudet renkaat. Alla olevissa Misukoissa pintaa n.6mm mutta liian alhainen kantavuus. Tarkkoja ovat. No myyjä laitatti uudet Kumhot. Muuta vikaa autossa ei ollutkaan. Olin maksanut auton etukäteen ja laittelin meilillä jos jonkunlaisia papereita allekirjoitettuna takas ja kerroin minä päivänä olen noutamassa autoa.
Noutaessa kilvet ja kaikki paperit oli valmiina. Ei kun satamaan lastaamaan auto täyteen juomisia ja laivalla kotiinpäin. Ne käymättömät Misukatkin sain mukaan eli jollekkin hyvät renkaat vielä.
Auto on muuten helkkarin hyvä kaikinpuolin ja ihan OK varusteilla.:) Saas nähdä paljonko tulee veroja?

Parameter Value
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
108 CONTROL CODE MARKETING
13A OIL OFFSET AMOUNT +1300 ML OIL
19P DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
210A LEATHER
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
211A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
30A COVER WITH ADDITIONAL DAMPER ATTACHMENT POINT
32A VGS 4-0, D2 MODEL/HW2012
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
379 TELEPHONY PACKAGE
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
501 360 DEGREE VIEWING SYSTEM (SURROUND VIEW)
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT
804 YOM 13/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G966 TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H14 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M020 BLUETEC
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N5A STEUERCODE W50 FUER PPS-INT. VERWENDUNG
P44 PARKING PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U42 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 1
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_12_15_50_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_52_46_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_53_02_Pro.jpg ]



Paljonko oli sulla verot.
Toin vastaavan ja vero oli hiukka yli 12,5 k€
Ei ole kuulunut tullista mitään vaikka useampi viikko jo vierähtänyt veroilmoituksen jätöstä.
Jotain päälle 10k€ varmaan tulee....



Moikka
Joko olet saanut veropäätöksen :shock:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nh1131 kirjoitti:Helou. Tuli viime viikolla haettua Saksasta E350T CDI 4Matic 2013. Siis Facelift malli. Nappasin ja varasin auton jo pari viikkoa aiemmin. Myyjän edustaja oli sähköposteissa hyvin vähäsanainen ja sanoi et autoon ei saa kilpiä kun TUV ei ole voimassa? 3V vanha auto ja juuri mennyt eka katsastus umpeen. No, tivasin että vie auton leimalle. Vastaus että auton paperit pitää tilata...VTF? Oli juuri tullut heille.Tilas paperit ja viikon päästä autoa katsastukseen.Sitten tuli meili et auto tarttee uudet renkaat. Alla olevissa Misukoissa pintaa n.6mm mutta liian alhainen kantavuus. Tarkkoja ovat. No myyjä laitatti uudet Kumhot. Muuta vikaa autossa ei ollutkaan. Olin maksanut auton etukäteen ja laittelin meilillä jos jonkunlaisia papereita allekirjoitettuna takas ja kerroin minä päivänä olen noutamassa autoa.
Noutaessa kilvet ja kaikki paperit oli valmiina. Ei kun satamaan lastaamaan auto täyteen juomisia ja laivalla kotiinpäin. Ne käymättömät Misukatkin sain mukaan eli jollekkin hyvät renkaat vielä.
Auto on muuten helkkarin hyvä kaikinpuolin ja ihan OK varusteilla.:) Saas nähdä paljonko tulee veroja?

Parameter Value
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
108 CONTROL CODE MARKETING
13A OIL OFFSET AMOUNT +1300 ML OIL
19P DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
210A LEATHER
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
211A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
30A COVER WITH ADDITIONAL DAMPER ATTACHMENT POINT
32A VGS 4-0, D2 MODEL/HW2012
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
379 TELEPHONY PACKAGE
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
501 360 DEGREE VIEWING SYSTEM (SURROUND VIEW)
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT
804 YOM 13/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G966 TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H14 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M020 BLUETEC
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N5A STEUERCODE W50 FUER PPS-INT. VERWENDUNG
P44 PARKING PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U42 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 1
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_12_15_50_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_52_46_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_53_02_Pro.jpg ]
Melko kivasti kattava varustelistaus. :thumbup: Paljonko oli ajettu tämä kun veroja meni sen 12,5k€?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Nää varusteet on juhape autosta, hänen veroista ei tietoo.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nh1131 kirjoitti:Nää varusteet on juhape autosta, hänen veroista ei tietoo.
Jaa sekoilin noiden lainauksien kans. Paljonko oli sulla ajettu n.10 verolle? Mikä on noissa uudemmissa 350 CO?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Vero oli tosiaan karvan vaille 13 k€ ja kilometrit 134 tkm
Co on 170 g/km
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nh1131 kirjoitti:Vero oli tosiaan karvan vaille 13 k€ ja kilometrit 134 tkm
Co on 170 g/km
Ok. Aloitan tällä viikolla verotuksen W212 -12 250 CDI 4Matic 100thkm ja lähes luulen että puoleen jää vero tuosta.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

Oman auton verotus tuli valmiiksi, verohakemus jätetty sisään 31.7 ja päätös tuli siis 10.10 = n. 2,5kk käsittelyaika.
Verotusperiaatteena arvolausunto, jolla 34tkm ajetulle 06/2015 rekisteröidylle C200:selle arvottu yleinen myyntihinta 40069€ josta veroa maksettavaksi 9416€.

Autovero meni suht. lähelle omaa arviotani, toki hieman ihmettelen käyttöönottovuoden reipasta vaikutusta myyntihintaan, Mahdista vastaava 12/2014 rekisteröity samoilla kilometreillä = yleinen myyntihinta 34567€ eli 6kk vanhempi auto on jopa 5500€ edullisempi Tullin mielestä.
simppa80 kirjoitti:
nh1131 kirjoitti:Vero oli tosiaan karvan vaille 13 k€ ja kilometrit 134 tkm
Co on 170 g/km
Ok. Aloitan tällä viikolla verotuksen W212 -12 250 CDI 4Matic 100thkm ja lähes luulen että puoleen jää vero tuosta.
Tuskin kuitenkaan ihan puoleen pääsee, 7g laatikolla päästöt n. 147g jolloin veroprosentti 25,2 verotusarvon ollessa n. 33500€ = ~8400€.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:
karra kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Onko sinullla jonkinlainen odotus autoveroprosentista? 44-47%:a näyttää olleen viimeisimissä päätöksissä, mutta onko mallikohtainen veroprosentti 29 %:a vain jotain ihan muuta ?
Taitaa likemmmäs 10 000 euroa mennä silti veroa ? Jos oletuksena on , että tullin mielestä verotusarvo 30 000 euroa ?
Minulla oli sellainen käsitys että prosentti on se 29, mit aikaisemmista päätöksistä katselin. Se verotusarvo onkin asia erikseen, toivon toki alhaista mutta miten tulli siihen suhtautuu jää nähtäväksi. Näitä ykkössarjalaisia ei ole myynnissä, kakkossarjaa on se yksi ainut ollut pitkään.

Kaveri verotti viime vuoden lopulla 2000 mallisen Tahoen, tonni veroa! Käsitykseni on että vanhemmissa autoissa on kautta linjan pudonnut verot. Toivotaan parasta!
27,5 %
Autoveron määrä 7309 euroa ja veroprosentti oli 26,9. Mielestäni liki 30 tonnin vertailuhinta on liian paljon koska autossa ei ole täytetty huoltokirjaa 11 vuoteen ja mittarilukema 155t ei välttämättä pidä paikkaansa. Lisäksi tulli oli jokin aika sitten käyttänyt parissa 1996-1997 dieselGeessä 12-13 tonnin arvoa verotusta laskettaessa. Mielestäni vuoden 2000 Gee ei saa olla noin arvokas, siis arvona - ei pyyntihintana. Noistahan pyydetään toki vaikka mitä :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja juhape »

nh1131 kirjoitti:
juhape kirjoitti:
nh1131 kirjoitti:
juhape kirjoitti:Helou. Tuli viime viikolla haettua Saksasta E350T CDI 4Matic 2013. Siis Facelift malli. Nappasin ja varasin auton jo pari viikkoa aiemmin. Myyjän edustaja oli sähköposteissa hyvin vähäsanainen ja sanoi et autoon ei saa kilpiä kun TUV ei ole voimassa? 3V vanha auto ja juuri mennyt eka katsastus umpeen. No, tivasin että vie auton leimalle. Vastaus että auton paperit pitää tilata...VTF? Oli juuri tullut heille.Tilas paperit ja viikon päästä autoa katsastukseen.Sitten tuli meili et auto tarttee uudet renkaat. Alla olevissa Misukoissa pintaa n.6mm mutta liian alhainen kantavuus. Tarkkoja ovat. No myyjä laitatti uudet Kumhot. Muuta vikaa autossa ei ollutkaan. Olin maksanut auton etukäteen ja laittelin meilillä jos jonkunlaisia papereita allekirjoitettuna takas ja kerroin minä päivänä olen noutamassa autoa.
Noutaessa kilvet ja kaikki paperit oli valmiina. Ei kun satamaan lastaamaan auto täyteen juomisia ja laivalla kotiinpäin. Ne käymättömät Misukatkin sain mukaan eli jollekkin hyvät renkaat vielä.
Auto on muuten helkkarin hyvä kaikinpuolin ja ihan OK varusteilla.:) Saas nähdä paljonko tulee veroja?

Parameter Value
072 MODIFICATION YEAR 13/M/0 SCALE 2
108 CONTROL CODE MARKETING
13A OIL OFFSET AMOUNT +1300 ML OIL
19P DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
210A LEATHER
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
211A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION/WARN. FOR PED. PROT.
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
30A COVER WITH ADDITIONAL DAMPER ATTACHMENT POINT
32A VGS 4-0, D2 MODEL/HW2012
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
379 TELEPHONY PACKAGE
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
44R 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
501 360 DEGREE VIEWING SYSTEM (SURROUND VIEW)
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT
804 YOM 13/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 INTERIOR SAFEGUARD
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G966 TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H14 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER HIGH-GLOSS
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J5A DSM: STAR1 FBS4 UPDATE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M020 BLUETEC
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N5A STEUERCODE W50 FUER PPS-INT. VERWENDUNG
P44 PARKING PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U42 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 1
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_12_15_50_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_52_46_Pro.jpg ]
[ http://www.juv.mbnet.fi/autot/MBE350/WP_20160726_14_53_02_Pro.jpg ]



Paljonko oli sulla verot.
Toin vastaavan ja vero oli hiukka yli 12,5 k€
Ei ole kuulunut tullista mitään vaikka useampi viikko jo vierähtänyt veroilmoituksen jätöstä.
Jotain päälle 10k€ varmaan tulee....



Moikka
Joko olet saanut veropäätöksen :shock:
Ei ole veropäätöstä tullut vieläkään. Viime viikolla soitin ja kysyin asiaa. Ruuhkaa kuulemma on ja Mahdista ei löytynyt vastaavaa ???
Lupailivat että lähiaikoina tulee....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Mikäs kiire sillä veropäätöksellä, silla tarrakilpi ajalta et maksa käyttömaksua.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin