Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

BabyBenz85 kirjoitti:
Kukin tietysti tekee bisnestä tavallaan, ja toki pitää ymmärtää että Mersun Junge Sterne-vaihtoautoilla on jonkinasteinen "takuu", joka (ilmeisesti) jatkuu myös Suomessa (?). Tämän lupauksen arvoa ja toimintaa nyt vaan ei haluttu eikä käytännön syistä voitu ruveta testaamaan, vaan rahat vietiin Elsewhere-nimiseen paikkaan.

Mutta vaikka JS-konsepti ei tällä kertaa sopinut pirtaan, "sikaniskajäykkyydestä" huolimatta jäi silti myös sellainen mielikuva, että tuoreemman JS-auton voisi jopa uskaltaa mersu-liikkeestä ostaa "kaukovaikutuksella" - jos haluaa. (Se miten mahdolliset ongelmat "takuutähdessä" sitten Suomessa hoidettaisiin on asia johon en osaa enkä halua ottaa kantaa. Kukin olkoon uskossaan autuas ; )
JS-takuu on ihan hyvä takuu eikä "jonkunasteinen". Ja se pelaa Suomessa kuin junan vessa - auto merkkiliikkeeseen, josta ottavat yhteyttä Saksaan ja saavat luvan takuukorjaukseen - olettaen tietysti että on takuunalainen vika. Asiakas maksaa osista km-määrän mukaan määräytyvän omavastuun (0, 20, 40, 60, 80 tai 100%) ja työstä ei mitään. Ja juuri sen takia sen auton voi ostaa näkemättä ja hakea sitten kun kaikille osapuolille sopii.

Sitä en kyllä itsekään ymmärrä miksei ajoneuvoa voi laittaa luovutuskuntoon jo ennen kaupantekoa. Varmaan siihenkin on joku syy.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Saksan merkkiliikkeissä tehdään autoon luovutushuolto juuri ennen luovuttamista ostajalle. Esim öljyt vaihdetaan jos ed.vaihdosta kulunut yli 3 kuukautta. Eli vaihtoautoon panostetaan liikkeen toimesta rahaa vasta kun se myyty. Tässä lie syy miksi sitä huoltoa ei tehdä , kuin vasta sitten kun auto on myyty.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

"Imaginäärinen takuu". Kuulostaa ihan kotimaiselta autokauppiaalta :lol:

Kuten sanoin, saattaa suomipoika hämmästyä, jos ei asioihin sen enempää ole perehtynyt.

:clap:

Ja miksi autoa ei huolleta etukäteen. Mistä sen tietää milloin se myydään? 2kk, 3kk, 6kk? Syy löytyy Junge Sternen takuuehdoista.
S212 250CDI
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eri liikkeissä kiiruut vähän vaihtelee. Ostin keväällä 2014 Bielefeldin Mercedekseltä S204:n, joka ei ollut Junge Sterne, mutta takuuauto kuitenkin. Herr Oliver Hartwig myi auton iltapäivällä ja seuraavana iltapäivänä se oli kilvissä ja huollettu. Esim. jarrut uusittiin pyytämättä. Paras liike mistä olen Mersun ostanut. Kahvitkin tarjottiin juutalaisen kahviossa, jossa posliinissa oli kullatut tähtilogot ja tortut sai valita tiskistä. Äärimmäisen hyvä palvelu koko reissun ajan. Nyt en tiedä kun liike on myyty Beresalle, mutta Osnabrückin Beresallakin ihan ok-kokemus. Ei kuitenkaan sama kuin Mercedes-Benz Niederlassung Ost-Westfalen-Lippessä, Bielefeldissä.
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Tervehdys foorumille, jonkin aikaa täällä on jo tullut lueskeltua mutta nyt olisi ensimmäinen postaus ja kai se on sopivaa aloittaa siitä oman Mersun hankinnasta. Pahoittelut pitkästä tarinasta mutta ehkä tätä voi hieman pohjustaa samalla kun kerran kirjoittamaan rupeaa. <TLDR> Ostin Mersun.

Aiemmin alla on ollut pääasiassa Volkkareita ja quattro-Audeja, toki välissä yksi baijerilainenkin. Mersua olin pitänyt aina vähän sellaisena vanhojen miesten autona, toki nuoruudesta on muistissa yksittäisinä juttuina sukulaisten ja tuttavien tähtikeuloja ja niiden kyydissä koettuja hetkiä. Yksi mieleenpainuvimmista oli varmaan W126:n takapenkillä taitettu reissu.

No, itseäni en siis ollut pitänyt kuitenkaan potentiaalisena mersumiehenä, vaikka kiinnostus merkkiin heräili orastavasti joskus noin 10 vuotta sitten. Niihin aikoihin sattui työreissulla Pariisissa Hertzin tiskillä kohdalle oikea jackpot, kun varattu opel-astra-or-similar sattuikin olemaan W221 350 CDI kokolailla kaikilla mahdollisilla kelloilla ja viheltimillä. Sillä autolla Pohjois-Ranskaa kierrellessä tuli väistämättä todettua, että ”kyllä Mersu Auton osaa tehdä” ja tämän jälkeen alkoi tähtikeulat kääntämään päätäni liikenteessä huomattavasti herkemmin. Muutama vuosi myöhemmin oli kakkosauton hankinta edessä, katselin silloin erilaisia ratkaisuja spekseillä kutoskone, tomaatti, ei etuveto, ei farmari ja hirmuisesti varusteita ja näistä lähtökohdistaa olin jo aika lähellä liipaista W211:n, mutta kaverien ”kauhutarinat” mahdollisista korroosiopeikoista ja airmaticin ylläpitokuluista vesitti sen ajatuksen ja päädyin sitten avokattoiseen Bemariin.

Sittemmin joskus vuonna 2014 paikallisessa autoliikkeessä sattumalta käydessä osui silmään käytettyjen rivissä valkoinen C218. Istahdin sisään ja ihastuin fiilikseen mikä kuskinpaikalla oli. En käynyt edes ajamassa, kunhan vain ihmettelin hallissa, mutta totesinpa vain että on se vaan pirusti hienompi korimalli luonnossa kuin kuvissa. Sekä sisältä että ulkoa. Linjakas, tyylikäs, kaunis, viimeistelty, sopivasti massasta erottuva, mutta kuitenkin arvokkaan hillitty. Siis kaikkea sitä, mitä autolta haluaisi. Hintalappu ei kylläkään miellyttänyt enkä ollut edes ostohousut jalassa silloin, mutta bensaahan se oli ajatusten liekkeihin. Visio seuraavasta omasta autosta alkoikin pikkuhiljaa muodostua mielen sopukoissa, ensin alitajuisesti ja sitten enemmän tietoisesti. Mobile.de sivuilla tuli vierailtua taas aiempaa useammin ja tästä vielä noin vuosi eteenpäin jälleen Hertzin arpajaisissa kävi tuuri ja alle sattui Münchenin kentältä Etelä-Saksan työreissulla uusi C218.326...

Sen jälkeen päätös oli jo käytännöllisesti katsoen tehty: C218 on saatava, vaikka se tuntuikin varsin kaukaiselta haaveelta siinä vaiheessa. Speksaaminen alkoi, mobilea selattiin lähes päivittäin ja visio kirkastui pikku hiljaa pala kerrallaan. Pakko saada –listalle kertyi mm. 4Matic, memory, multikontursitze, distronic ja nice-to-have listalle vielä moninkertainen mokoma, joilla sai varmistettua sen, ettei sopivia kandidaatteja ollut liiaksi asti. Puolisentoista vuotta myöhemmin autokuume oli jo sen verran paha, että se tarttui jo vaimoonkin. Viime syksynä mobilesta osui silmään yksittäisiä suunnilleen spekseihin osuvia, mutta yleensä niistä puuttui vähintään yksi haluttu varuste, tai hinta oli jotain naurettavaa.

Joulun aikaan laitoimme sitten perheen edellisen ykkösauton myyntiin ja kuinka ollakkaan heti välipäivinä mobilesta osui silmään yksilö Trierissä, joka täytti kaikki kriteerit ja paljon enemmänkin. Soitin autosta saman tien ja tiedustelujen ja historian selvittämisen jälkeen varasin sen alustavasti itselleni. Sovittiin hinta ja kaupan muut ehdot notkeasti sähköpostilla, sain mm. talvirenkaat vanteineen sovittua. Edellisen auton kaupat kättelin ennen loppiaista ja saman tien lähti Saksaan myös varmistus kaupoista. Koska kyseessä oli Junge Sterne, auto lähti huoltoon ja luovutus onnistuisi vasta paria viikkoa myöhemmin, joten vähän aikaa piti keplotella yhdellä autolla. Sain kuitenkin auton noudon järjestymään kätevästi Keski-Euroopan työreissun yhteyteen ja paria viikkoa myöhemmin olin aamulla Trierissä Mercedes HESS liikkeen pihassa.

Hallissa odotti juuri se mikä pitikin, ”So Mercedes wie am ersten Tag”. Iridiumsilber 2012 CLS 350 CDI 4M, aivan kuin pakasta vedettynä, vientikilvissä, juuri huollettuna, talvirenkaat alla ja kesikset kyydissä, kaikki täsmälleen kuin sovittiin. Auton tarkastus myyjän kanssa, viimeiset paperiasiat kuntoon, kiitokset ja tien päälle. Pitkä päivä aikaa ehtiä illaksi Travemündeen, matka meni leppoisan joutuisasti enimmäkseen A1 pitkin ilman draamaa. Tuliaisia kyytiin sopivasti sekä matkan varrelta että terminaalista ja sitten Itämerelle.

Veropäätöstä jouduin odottelemaan lähes pari kk ja nyt on hopeanuoli kotimaisten kilpien välissä. Mittariin on tullut jo reilu 10tkm ja kyllä tuolla ajaminen vain maistuu makoisalta!

Niin, tosiaan varusteita tässä oli aika mukavasti:

01N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
10A OIL OFFSET AMOUNT +1000 ML OIL
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
218 REAR-VIEW CAMERA
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
231 GARAGE DOOR OPENER
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
277 SPORTS STEERING WHEEL
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
298 SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
347 EMERGENCY CALL SYSTEM ECALL EUROPE
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500A EXCLUSIVE LEATHER TRIM
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
511A EXCLUSIVE LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
610 NIGHT VIEW ASSIST
61U ROOF INNER LINING MIOCROFIBER DINAMICA BLACK
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
770 AMG 19" SPOKED WHEELS WITH MIXED TIRES
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
803 YOM 22/1
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
877 AMBIENCE ILLUMINATION
881 REMOTE TRUNK LOCKING
882 INTERIOR SAFEGUARD
889 KEYLESS - GO
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
97V SPEED- + LOADINDEX 96Y XL+98Y XL
A21 SHIFT BY WIRE
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A68 TRANSMISSION HOUSING WITH DEEP OIL LINE CONNECTION
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F218 SERIES PRODUCTION 218
FC COUPE
G966 TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P17 KEYLESS-GO PACKAGE
P34 EXCLUSIVE PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Ja vielä pari kuvaa matkan varrelta, pitää laittaa tuoreempia joskus tulevaisuudessa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MGod
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 11.07.2016 17:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MGod »

Tuontiautoista on sen verran kokemusta että nykyisen mersuni haetutin saksasta carbrokerin avulla. Hakemisesta sovittiin ns. avaimet käteen toimitus Suomeen ja satamaan asti. Sinänsä ko. firmasta oli löydettävissä nettihakujen perusteella vain positiivista palautetta mikä sai itsenikin vakuuttuneeksi, toisin kuitenkin kävi:

Aikani tarjontaa seurattuani pyysin carbrokeria tarkistamaan ja käymään paikan päällä tarkistamassa minkälaisessa kunnossa kohteeksi valittu auto on. Huomaatta/ilmoittamatta jäi:
- autossa tupakoitu reippaasti, haju ei ole vieläkään lähtenyt täysin pois. Tämä olisi ainakin pitänyt ehdottomasti mainita!
- autossa on lisävarusteena ns. peilipaketti, toinen peili on selvästikkin vaihdettu koska ei lämpene eikä myöskään blokkaa heijastuksia, antaa myös vikakakoodin starin perässä

Puhelimessa puhuessa jäi myös sellainen olo että näinköhän on otettu hommia enemmän kuin pystyy kunnialla hoitamaan kun asiakkaan nimi ja kohteena ollut merkkkin oli välillä hukassa. Paska maku tuli suuhun silloin kun auto meni rikki n. muutamien satojen kilometrien jälkeen ja vaatii korjaamolla käyntiä. Pyysin välittäjää olemaan yhteydessä autoliikkeeseen mikäli he osallistuisivat edes nimellisellä summalla auton korjaukseen kun hajosi niinkin pian maahantuonnin jälkeen. (juu, ymmärrän että saksalaista autoliikettä ei hirveästi kiinnosta kun auto on maksettu eikä mitään jungne-stern takuuta ole voimassa) mutta ainahan kannattaa yrittää ja suhteellisen pienellä vaivalla asia saataisiin selvitettyä. Eli käännätytin vehon laskun englanniksi ja pyysin carbrokeria välittämään laskun ja selittämään tilanteen autoliikkeelle. Sakassa toimivalla agentilla lienee paremmat mahdollisuudet selvittää asia jo senkin takia että tekevät kauppoja enemmän kuin kerran viiteen vuoteen. Eivät saaneet useiden soittojen ja viestin lähettämisenkään jälkeen aikaiseksi edes välittää ko. laskua liikeelle.

Carbrokerin sivuilla myös mainostetaan erikseen autokaupan jälkihoitoa ja "hoidamme asioitasi saksassa" Niin varmaan.
Muuten olen omaan mersuuni ollut tyytyväinen ja tulen varmastikkin ostamaan tulevatkin autot saksasta, tosin toista välittäjää käyttäen tai itse hakemalla.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tuollainen C 180 Sport vm 1995 tuli haettua viime viikolla merkkiliikkeestä läheltä Regensburgia.

Uskalsin maksaa auton etukäteen kuvien ja myyjän puheiden perusteella vaikkei ihan Junge Sterne ikäinen ollutkaan :-)

Liike hommasi kilvet valmiiksi joten helppo oli jatkaa matkaa eteenpäin. Lähellä Tamperetta asuville Air Balticin yhteys Pirkkalasta on kätevä, oltiin Münchenissä jo klo 9.30 aamulla joten saman päivän aikana ehtii vaikka mitä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230 C 1978
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Marko M kirjoitti:Lähellä Tamperetta asuville Air Balticin yhteys Pirkkalasta on kätevä, oltiin Münchenissä jo klo 9.30 aamulla joten saman päivän aikana ehtii vaikka mitä.
Oliko suora lento?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

MouTine kirjoitti:Oliko suora lento?
Riikassa vaihto. Reilun tunnin vaihtoaika tuossa. Pääsee pienellä vaihtoajalla myös moneen muuhun kaupunkiin Saksassa ja muualla.
230 C 1978
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Marko M kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Oliko suora lento?
Riikassa vaihto. Reilun tunnin vaihtoaika tuossa. Pääsee pienellä vaihtoajalla myös moneen muuhun kaupunkiin Saksassa ja muualla.
Näin muistelinkin kun arvoin tuota lentoprokkista kun piti Muncheniin päästä kun tota SLK:ta hajin. Lopulta totesin että sama vaiva ajaa bussilla Porista Helsinkiin kuin Tampereelle ja saada suora lento. Mulla ollut niin paskaa tuuria noiden vaihtoyhteyksien kanssa etten tiukan aikataulun takia uskaltanut luottaa kuin suoraan lentoon.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Pienellä riskillä kyllä mentiin. Kilvet tilattu valmiiksi, Finnlinesin matka ilman peruutusmahdollisuutta maksettu valmiiksi, viikonloppuna ajoa eli korjaamot kiinni vian sattuessa mutta kaikki meni suunnitellusti.

Meillä kun on vartin ajomatka tuohon Pirkkalaan niin ollaan jo kaukana Euroopan taivaalla siinä vaiheessa kun olisimme Vantaalla.
230 C 1978
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Marko M kirjoitti:Pienellä riskillä kyllä mentiin. Kilvet tilattu valmiiksi, Finnlinesin matka ilman peruutusmahdollisuutta maksettu valmiiksi, viikonloppuna ajoa eli korjaamot kiinni vian sattuessa mutta kaikki meni suunnitellusti.

Meillä kun on vartin ajomatka tuohon Pirkkalaan niin ollaan jo kaukana Euroopan taivaalla siinä vaiheessa kun olisimme Vantaalla.
Totta. Itse arvoin enempikin lennänkö Muncheniin vai Salzburgiin. Viimeksi mainittu olisi ollut vartin päässä autoliikkeestä, mutta Salzburgiinkaan ei ole suoraa yhteyttä Suomesta ja mamu-rajamuodollisuudet mietityttivät. Lähinnä että miten sujuvaa rajalla liikehdintä olisi. Tarkotus oli päästä asap tien päälle koska lautta Travemundesta lähti samana iltana. Kaikki meni kuitenkin omaltakin osalta putkeen.

Tosta olen kyllä aina ollut Tamperelaisille hiukan kade. Oma toimiva lentokenttä. Kuinka hieno olis herätä aamulla omasta sängystä ja ottaa taksi kentälle ja lentää keskieuroopan riettaisiin huvituksiin päiväksi kahdeksi ja sitten kotiin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Marko M »

MouTine kirjoitti: Tosta olen kyllä aina ollut Tamperelaisille hiukan kade. Oma toimiva lentokenttä. Kuinka hieno olis herätä aamulla omasta sängystä ja ottaa taksi kentälle ja lentää keskieuroopan riettaisiin huvituksiin päiväksi kahdeksi ja sitten kotiin.
Kenttä on mutta yhteydet onnettomat :lol:

Air Balticin paluun jälkeen yhteydet kyllä paranivat huomattavasti.
230 C 1978
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

Onko kellekkään muulle tapahtunut semmosta että auton merkiksi livahtaa rekisteröinnissä DaimlerChrysler?
Tänä vuonna sitten katso-ukko rupes katsastuksessa hämmästelemään että onks tää jonkun "koripajan" tuotos??
Normi 211 koppanen peli...
Nyt pitäs mennä rekisteröinnin tehneen konttorin kanssa keskustelemaan "merkin vaihdosta"...
Ompahan ny sitte.. En kyllä maksa hommasta mitään... Vai annanko vaan olla??
E420 CDI -06
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

http://tinyurl.com/ycg55f28" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

Konsernin merkittävimpiä tuotemerkkejä ovat Mercedes-Benz, Maybach ja Smart

Ei kai DaimlerChrysler -merkkisiä auto ja ole olemassa :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

toden totta, vinit vaan pyörii päässä :D
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

Kuva

Kylläpäs mulla onkin (vielä vähän aikaa) harvinaisempi merkki... :shock:
E420 CDI -06
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onhan niitä sielä Trafin alasvetovalikossa vaikka mimmosia yhdistelmiä. Edellistä Mersua maahantuontikatsastaessa katsastaja kysyi haluanko autosta Mercedes-Benzin, Mercedes-AMG:n, DaimlerChryslerin vai jopa Unimogin. Sillon tehtiin ihan normi Mercedes-Benz ettei Tulli keksi mitään lisähintaa. Nykyinen SLK näyttää olevan DaimlerChrysler, ihan kuten saksalaisessa rekotteessakin on. En jaksa asiasta murhetta taikka vaivaa kantaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

MouTine kirjoitti:Onhan niitä sielä Trafin alasvetovalikossa vaikka mimmosia yhdistelmiä. Edellistä Mersua maahantuontikatsastaessa katsastaja kysyi haluanko autosta Mercedes-Benzin, Mercedes-AMG:n, DaimlerChryslerin vai jopa Unimogin. Sillon tehtiin ihan normi Mercedes-Benz ettei Tulli keksi mitään lisähintaa. Nykyinen SLK näyttää olevan DaimlerChrysler, ihan kuten saksalaisessa rekotteessakin on. En jaksa asiasta murhetta taikka vaivaa kantaa.
Joo... Empä mäkään asiasta ihan huolehtimaan asti... Oli vaan aika jännä kun katso-setä soitti oikeen kotio
että auto pitää "ristiä" uudelleen hankaluuksien välttämiseksi...
Täytynee käydä rekisteröinti-konttorilla asian "lainmukaisuus" tarkistamassa... :D
E420 CDI -06
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Itellä pistettiin rekisteröintikatsastuksessa alustan numerosta mittarilukema. "Ei sillä ole kuule mitään väliä, kyllä se korjaantuu sitten seuraavassa katsastuksessa". Rohkenin olla "hieman" eri mieltä ja ukko konttorilla tuli siihen tulokseen, että kyllä sillä vain on väliä jos tarkemmin asiaa miettii. :lol:
S212 250CDI
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Onko teillä kokemuksia mistä eri yrityksistä jotka tarjoavat avaimet käteen palveluna auton tuontia Saksasta? Itse bongasin ST Tuontipalvelu Oy:n mikä vaikutti sivuston perusteella ihan hyvältä.
CLS 63 AMG '13
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

Jos olis tarvetta niin ottaisin heidän kautta, sen verta laaja verkosto käytettävissä niin ei haittaa jollei ekat natsaa jne.

Yhden auton heiltä tuottanut ja olin tyytyväinen kaikkeen.
MarkusGL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 19.06.2017 20:21

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkusGL »

Terve,
perheelle on tulossa lisätilan tarvetta ja erilaisten tila-autojen sijaan katse kääntyi GL:ään ja hetken tutkimisen jälkeen facelift malleihin.
Kuluneella viikolla tuli haettua Ruotsista 2010 350 Bluetec 4matic, 155kw, aj 190tkm, ns Ruotsi-auto, huoltoleimat löyty avaimesta ,Ruotsin merkkiliikkeissä tehty. Mukaan tuli 19" liki uudet Hakka8 nastat.
Äsken tsekattiin vikakoodit ja kilometrien paikkansapitävyyttä avuliaan foorumilaisen Star:lla, kilsat pitää kutinsa eikä vikakoodeja löytynyt. Hyvältä ostokselta vaikuttaisi, nyt vaan vielä öljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon jossain huuhteluvaihdon osaavassa paikassa.
Laitan muutaman kuvan kunhan saan koneella niitä pienennettyä.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MarkusGL kirjoitti:huoltoleimat löyty avaimesta
Onko näin jossain mersuissa? , ei ole ensimmäinen kerta kun asiasta puhutaan, mutta kertokaa joku pitääkö paikkaansa. Jossain bemareissa näin taitaa olla, mutta mutta.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
MarkusGL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 19.06.2017 20:21

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkusGL »

Tarkennetaan sen verran että aiemmin bemarilla ajaneena automaattisesti ajattelin että avaimesta se on luettu, mutta siis. joka tapauksessa merkkiliikkeen aukoton huoltohistoria löytyi , pahoittelut sekaannuksesta.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MarkusGL kirjoitti:Tarkennetaan sen verran että aiemmin bemarilla ajaneena automaattisesti ajattelin että avaimesta se on luettu, mutta siis. joka tapauksessa merkkiliikkeen aukoton huoltohistoria löytyi , pahoittelut sekaannuksesta.
Ok, eli oli vain omaa päättelyä. Tuli heti mieleen että myyjä taas kertonut omiaan. Menee samaan, kun myytit ettei akkua voi vaihtaa ellei sitä ilmoiteta autolle (jonnekkin yksikköön jota ei kukaan ole kertonut) tai ettei avaimeen voi vaihtaa pattereita ilman koodaamista.

Onnea autolle kuitenkin, siitähän tässä ketjussa on kyse :)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Renton
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 25.06.2017 23:25

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Renton »

MarkusGL kirjoitti:Terve,
perheelle on tulossa lisätilan tarvetta ja erilaisten tila-autojen sijaan katse kääntyi GL:ään ja hetken tutkimisen jälkeen facelift malleihin.
Kuluneella viikolla tuli haettua Ruotsista 2010 350 Bluetec 4matic, 155kw, aj 190tkm, ns Ruotsi-auto, huoltoleimat löyty avaimesta ,Ruotsin merkkiliikkeissä tehty. Mukaan tuli 19" liki uudet Hakka8 nastat.
Äsken tsekattiin vikakoodit ja kilometrien paikkansapitävyyttä avuliaan foorumilaisen Star:lla, kilsat pitää kutinsa eikä vikakoodeja löytynyt. Hyvältä ostokselta vaikuttaisi, nyt vaan vielä öljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon jossain huuhteluvaihdon osaavassa paikassa.
Laitan muutaman kuvan kunhan saan koneella niitä pienennettyä.
Mitä vikakohteita GL:ssä kannattaa hankkiessa tarkastaa? Amerikan forumien mukaan luotettavuus ei ole parhaasta päästä. Onnea vaan uudesta autosta, itselläkin GL on kummitellut mielessä :thumbup:
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

En tiedä voiko näitä tarkastaa mutta kannattaa varautua adblue-järjestelemän vikoihin, itselläkin alle 60tkm vaihdettu säiliön lämmitysvastus kirpaisee rapian tonnin + työt ja näitä jenkkifoorumin mukaan menee aika reippaasti. Sitten taas toisaalta, kyselin 160tkm ajetun GL:n huoltohistoriasta että mitä kaikkea on uusittu ja kävi ilmi että ei muuta kuin öljyjä sekä kuluvia jarruosia. Joskus sitten siunaa noinkin!
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
MarkusGL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 19.06.2017 20:21

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkusGL »

Itse en ole kummoinenkaan mekaanikko, joten joku osaavampi osaa varmasti tarkistaa perusteellisemmin, itse tarkistin että auton varusteet toimivat, ilma-alusta pelaa ja auto on ryhdissään eri korkeuksilla, automaatti vaihtaa kuten kuuluukin eri kuormituksella, jakohihnan venymää kurkittiin öljyn täyttöaukosta, jarrupalat/levyt eivät ole viimeisillään ja että alusta ei kolise/nitise,
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
Vastaa Viestiin