Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

J.Kulmala kirjoitti:Samaoin Suomessa omistaa ajopneuvon se henkilö, jolla on rekisteriotteen ilmoitusosa.
Eikö suomessa ajoneuvon omista se henkilö, joka on merkitty omistajaksi? Käytännössä tietysti jos on ilmoitusosa, voi sitä käyttäen siirtä ajoneuvon itsensä tai jonkun muun nimiin, mutta ei kai ilmoitusosan hallussapito sellaisenaan tee omistajaa?

Esim. minun mersuni ilmoitusosa on kotona mapissa, jolloin se on de facto sekä minun että vaimoni hallussa (kumpi tahansa voi sen sieltä mapista ottaa). Kuitenkin vain minut on merkitty auton omistajaksi. Jos vaimo ottaa sen ilmoitusosan sieltä, laittaa sen käsilaukkuunsa ja lähtee käymään vaikka asioilla, ei ilmoitusosa ole enää minulla. Auto on kuitenkin edelleen minun, eikä vaimon. Sitten tietysti jos vaimo siirtää ko. ilmoitusosaa käyttäen auton omiin nimiinsä, myös auton omistaja muuttuu, muttei ennen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Punakilvistä sen verran, että Augsburgissa ei onnistunut kilpien saanti kun ei ollut auto mukana... Eli vaativat auton ja katsastustodistuksen, että voi tehdä kilvet.
Sinänsä en tuota ymmärrä, kun kuitenkin kyseiset kilvet voi tilata myös netin kautta suoraan kotioa...
En jaksanut alkaa tänään asiasta vääntämään, kun sain auton ajettua kotiin vanhan omistajan kilvillä. Mennään sitten huomenna auton kanssa pajalle.
Pitää muistaa kysyä, että onko merkitystä sillä, että asuuko Saksassa vai onko ulkomainen kilpien ostaja. En tajunnut tänään kysyä, että onkot tilanne sama vaikka asun täällä.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

veskola kirjoitti:
sportsman kirjoitti:<...>
Saksassa auton omistaa se ,jolla on Saksan brief hallussa , se on siis kuin osakekirja.
Saako tuon briefin sitten aina mukaan suomeen kun on ostanut auton ja auton saamiseksi suomen kilpiin/verotettavaksi tarvitaan tuo brief ja/vai kauppakirja ?

Nyt oli sellainen tapaus, että briefissä luki auton omistajana joku Itävaltalainen Holger ja auto oli Saksassa autoliikkeessä myynnissä. Autossa oli Itävallan kilvet paikoillaan ja niillä ajettiin koeajo. Onko normaalia ?
Älä ikinä maksa , jos et saa Saksassa briefiä mukaasi. Tulli halua sekä briefistä ja kauppakirjasta kopion .
En tiedä ,miten tuo kilpikuvio mahtaa olla itävallassa , mutta mahtoikohan olla mitään liikennevakuutusta olemassa tuon koeajon aikana .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

tj86430 kirjoitti:
J.Kulmala kirjoitti:Samaoin Suomessa omistaa ajopneuvon se henkilö, jolla on rekisteriotteen ilmoitusosa.
Eikö suomessa ajoneuvon omista se henkilö, joka on merkitty omistajaksi? Käytännössä tietysti jos on ilmoitusosa, voi sitä käyttäen siirtä ajoneuvon itsensä tai jonkun muun nimiin, mutta ei kai ilmoitusosan hallussapito sellaisenaan tee omistajaa?

Esim. minun mersuni ilmoitusosa on kotona mapissa, jolloin se on de facto sekä minun että vaimoni hallussa (kumpi tahansa voi sen sieltä mapista ottaa). Kuitenkin vain minut on merkitty auton omistajaksi. Jos vaimo ottaa sen ilmoitusosan sieltä, laittaa sen käsilaukkuunsa ja lähtee käymään vaikka asioilla, ei ilmoitusosa ole enää minulla. Auto on kuitenkin edelleen minun, eikä vaimon. Sitten tietysti jos vaimo siirtää ko. ilmoitusosaa käyttäen auton omiin nimiinsä, myös auton omistaja muuttuu, muttei ennen.
Lähetä tai anna minulle autosi ilmoitusosa niin näet kuinka autollesi käy omistajanvaihdoksen suhteen.
+358 18B8FE99
Avatar
Toijalan takana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 16.09.2014 12:15

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Toijalan takana »

Haeskelin nettiautosta Mersun ML:iä. Yhtä kiinnostavaa lähdin tarkastelemaan. Katsoin autorekisteri.fi:stä rekisterinumerolla tietoja. Tuontiauto kuten oletinkin sen olevan. Valmistenumerolla haku AutoDNA-palveluun, jonka raportti ilmoitti, että ko. valmistenumerolla oleva auto on ilmoitettu Italiassa varastetuksi... Jep jep. Auto on rekisteröity Suomeen vuoden 2011 alussa ja ollut siitä asti täällä kilvissä. Mitä jos tuollaiseen olisi kajonnut ja olisi myöhemmin käynyt ilmi jossain muussa yhteydessä? Esim. kun aidosti on tarkoitus ensi kesänä lähteä autoreissulle nimenomaan Italiaan!
W164 MB ML 420 CDI 4Matic vm. 2007
W639 MB Vito 116 4x4 vm. 2011
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja taky »

J.Kulmala kirjoitti:Samaoin Suomessa omistaa ajopneuvon se henkilö, jolla on rekisteriotteen ilmoitusosa.
Ei kait nyt sentään, vaan hän kenen nimi lukee ilmoituosassa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

Oulussa katsastuspisteen hinta, Maahantuontikats. ha/pa riippuen siitä onko katsastus voimassa ja siitä todistus, ETA-maasta tuotu 142€/111€
Onko noissa isompia eroja missä auton käyttää?
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Toijalan takana kirjoitti:Haeskelin nettiautosta Mersun ML:iä. Yhtä kiinnostavaa lähdin tarkastelemaan. Katsoin autorekisteri.fi:stä rekisterinumerolla tietoja. Tuontiauto kuten oletinkin sen olevan. Valmistenumerolla haku AutoDNA-palveluun, jonka raportti ilmoitti, että ko. valmistenumerolla oleva auto on ilmoitettu Italiassa varastetuksi... Jep jep. Auto on rekisteröity Suomeen vuoden 2011 alussa ja ollut siitä asti täällä kilvissä. Mitä jos tuollaiseen olisi kajonnut ja olisi myöhemmin käynyt ilmi jossain muussa yhteydessä? Esim. kun aidosti on tarkoitus ensi kesänä lähteä autoreissulle nimenomaan Italiaan!
Vaikea uskoa,että Suomessa olisi rekisteröinti onnistunut saati sitten vuosittaisen katsastuksen tekeminen..
Taitaa ns. Urbaanilegendaa....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Toijalan takana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 16.09.2014 12:15

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Toijalan takana »

Sieppaa.JPG
sportsman kirjoitti:
Toijalan takana kirjoitti:Haeskelin nettiautosta Mersun ML:iä. Yhtä kiinnostavaa lähdin tarkastelemaan. Katsoin autorekisteri.fi:stä rekisterinumerolla tietoja. Tuontiauto kuten oletinkin sen olevan. Valmistenumerolla haku AutoDNA-palveluun, jonka raportti ilmoitti, että ko. valmistenumerolla oleva auto on ilmoitettu Italiassa varastetuksi... Jep jep. Auto on rekisteröity Suomeen vuoden 2011 alussa ja ollut siitä asti täällä kilvissä. Mitä jos tuollaiseen olisi kajonnut ja olisi myöhemmin käynyt ilmi jossain muussa yhteydessä? Esim. kun aidosti on tarkoitus ensi kesänä lähteä autoreissulle nimenomaan Italiaan!
Vaikea uskoa,että Suomessa olisi rekisteröinti onnistunut saati sitten vuosittaisen katsastuksen tekeminen..
Taitaa ns. Urbaanilegendaa....
Eli jos AutoDNA:n raportissa on maininta: "Stolen vehicles database - Police", niin niistä ei tarvitse välittää?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W164 MB ML 420 CDI 4Matic vm. 2007
W639 MB Vito 116 4x4 vm. 2011
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Laitetaas vähän päivitystä tuon äiteen auton hankintaan kun siihen liittyen olen pari viestiä raapustanut.

Auto on siis pihassa ja punakilvissä, voisin tähän kopioda tuolta VAG-areenalta viestini kun kyseessä on kolopallo. Eli vaikkei nyt mersun tuonnista olekaan kyse niin samaa tuontiautoasiaa. Jos moderaattori haluaa, niin poistetaan tämä suoraan volkkariin liittyva osuus:

Lainaus Vag-Areenalta:

Olen käynyt n. 25 eri autoa katsomassa hintaluokassa 3500-5000€ jolloin autot ovat manuaalilaatikolla olevia 1.4 tai 1.6 -koneella ja kilometrit välillä 50-125tkm. Kaikki nämä autot eri liikkeeissä, hintaluokasta johtuen usein joko turkkilaisten pitämiä tai pieniä parinkymmenen auton saksalaisliikkeitä. Yksi auto oli ihan merkkiliikkeessä. Suurimmassa osassa tai oikeastaan melkein kaikissa autoissa on ollut jotakin optista vikaa eli naarmuja tai lommoja. Samoin ylensä on joku tekninen vika joka vaatii korjausta ennen ostoa. Paras vaihtoehto tähän asti oli tuo merkkiliikkeen auto, siinäkin tosin olisi pitänyt vaihtaa pakoputken keskiosa ja takapönttö sekä jäähdytyksessä oli jotakin häikkää. Nämä asiat myyjä toi esille ihan omaehtoisesti ja sanoi, että auto hoidetaan kuntoon ennen myyntiä. Hintakin oli vain 3500e kilometreillä 61tkm. Auto koko ajan huollettu ko. liikkeessä ja muuten ihan soiva peli.

Mutta tänään mobilea selatessa osui silmään uusi yksityisen ilmoitus ja heti yhteydenoton jälkeen katsomaan autoa. Ilmoituksen mukaan kyseessä oli erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Heti auton ulkoapäin nähdessäni ensivaikutelma oli sellainen, että jos sisäpuoli ja tekniikka olisi samaa lajia, niin kaupat pitää lyödä lukkoon heti. Ja näin olikin, auto oli ulkoa ja sisältä kuin uusi vaikka kilometrejä oli 112tkm. Tekniikkakin pelasi moitteettomasti koeajolla. Auton omistaja oli n. 50v. perheenisä (oikeasti auto oli rouvan nimissä...) ja auto myytiin, koska pihassa oli jo uusi diesel-polo eli vanhalle autolle ei ollut enää tarvetta.

Auto oli siis 8/2003 rekisteröity 5-ovinen 1.6 Golf Pacific
Varusteina perusvarustelun lisäksi:
-Automaatti-ilmastointi
-Sähköikkunat x 4
-Varashälytin orkkis avaimiin yhdistettynä
-Penkinlämmittimet (aika harvinaiset saksassa)
-Ajovalojen pesurit (myös tosi harvinaiset saksassa)
-Pacific-varustelun mukana tulevat normista poikkeava mittaristo, kolmipuolainen nahkaratti, käsijarrun ja vaihdekepin nahkat, rosterilistat (vai olisko ne alumiinia...) oviaukkojen alareunassa sekä takakontin kohdalla puskurin yläpinnassa, kromatut peilien ulkokuoret (todella tärkeät ;-) )
-Irroitettava Westfalian vetokoukku, kuin uusi, ollut kiinni vain fillarin kuljetuksessa muutaman kerran
-Alpinen soitin, johon yhdistetty Ipod-telakka hanskalokerossa. Kaveri oli musiikkimiehiä.
-Ovien kaiuttimet oli jotakin spesiaalisettiä ihan tehtaalta, ei siis perustavaraa.
-Ja sitten takavalot Hellan E-hyväksytyt tummennetut valot, auton ainoa tuning-tuote/ei orkkis-tuote. Mutta kävivät hyvin valkoiseen autoon.
-Uudet kesärenkaat orkkisaluvanteilla ja talvirenkaat peltivanteilla+orkkiskapseleilla.
-Jarrut oli laitettu uusiksi tänä vuonna, akku pari vuotta vanha, jakopää pumppuineen ja rullineen tehty ajallaan, aina huollettu samassa paikallisessa huollossa jne.

Varmaan jotakin vielä unohtui, mutta kyseessä siis oikeasti helmi ainakin tällä hetkellä. Niin, hintapyynti oli 4700€ ja kauppahinta 4600€. Enempää en saanut tingittyä ja jos muihin nähtyihin autoihin vertaa, niin hinta oli ihan perusteltu.

Koeajolla mietin, että kun itselleni ostin suomen hintaluokassa reilun 50teuron e-sarjan avomersun ja tuo golffi tulee kaikkineen maksamaan alle 6teuroa, niin ei todellakaan ole autoissa oikeasti eroa tuon hintaerotuksen vertaa... Joskus kun oppisi tekemään omat autonostopäätökset ihan järjellä eikä tunteella... Toivottavasti tuossa on muorille autoa seuraavaksi 15 vuodeksi ;-)
Ehdin nyt itse ajella autolla pari-kolme viikkoa joten eiköhän tuossa mahdolliset koeajolla piiloon jääneet viat tule esille niin ehtii laittamaan kuntoon ennen auton Suomeen vientiä.

Lainaus loppuu.

Eli auton ostin viime sunnuntaina ja kun pankkiautomaatilla on tonnin nostokatto niin maksoin käsirahan ja sovittiin, että tulen maksamaan loput maanantaina ja hakemaa auton pois vientikilvillä. Mobile.de:ssä on muten tosi hyvät kauppakirjat yksitistenkin väliseen kaupankäyntiin mm. käsirahan osalta jne. Kannattaa käyttää.

Eilen maanantaina marssin iloisena poikana paikalliselle kilpipajalla, että paas tyttö laittaen mullen vakuutukset ja vinetikilvet, niin saadaan äidin helmi kotio...

Bong, kongi kumahti ja eka erä oli ohi saman tien. Vähän rouheemmaksi rouvaksi muuttunut tyttö ilmoitti kylmästi, että kun ei ole auto pihassa niin ei onnistu Augsburgissa kilpien saanti. No asiasta ei kannata vääntää kättä, vaikka netin kautta kilvet voikin tilata suoraan kuriirilla kotiovelle. Ei se DHL:n Fritz-setä käy sitä autoa tutkimassa, että oliko nyt oikea auto papereihin nähden...

No kun mulla ei edelleenkään ole päivisin kiire mihinkään niin soitin autonmyyjälle ja sanoin, että mun on varmaan tehtävä heille pari keikkaa, haettava ensin auto jotta saan vakuutukset ja kilvet kuntoon ja sitten illalla vaimon kanssa haetaan mun auto pois. Mutta myyjä sanoi, että älä suotta tuhlaa aikaa ja rahaa, ajat niillä heidän kilvillä jotka on autossa kiinni, että niissä on vakuutus voimassa. No hieno homma asia kunnossa.
Mentiin sitten koko perheen voimin illalla autoa hakemaa, loppumaksusuoritus rouva Meierille (jotta voi ostaa jotain kivaa kotiin...) ja papereiden tekoon. Paperit tehtiin ja ajelin tyytyväisenä pojan kanssa kotia. Vaimo ja tyttö sitten toisessa autossa näytti tietä navin kanssa. Oli vähän perkeleen monen pienen tien takana ko. kylä...

Tänään sitten taas sinne kilpipajalle ja asia eteni joutuisasti kunnes piti maksaa. Enhän minä muista vieläkään, että saksassa pankkikortti vähän kuin nunnän nännit ja paavin pallit eli meleko turhat. Kortilla olisi voinut maksaa kilvet 29€, mutta kuukauden vakuutus 120€ onnistui maksaa vain käteisellä. Jätin paperit luottavaisena sille rouvasta jo vähän tytömmäksi muuttuneelle asiakaspalvelijalle ja pankkiautomaattikeikalle. Rahat kourassa takaisin ja maksusuoritteet toimeen. Sitten saatujen vakuutustositusten kanssa itse rekisteriviranomaisen pulpetille jonne pääsinkin kahden minuutin jonotuksen jälkeen! Ensimmäiseksi annoin vanhat kilvet virkailijalle, jotta hän voi poistaa auton vanhan ominstajan nimistä. Siellä sitten muita erinäisiä touhuja kuten sen vuosittaisen käyttömaksun lomakkeen täyttö, eli sieltä sitten veloitetaan minun tililtä suoraan kuukauden osalta käyttömaksut. Tätä en muuten tiedä miten asia hoituu kun ei ole saksalaista tiliä? Osaako joku ihan viimeaikoina auton tuonut valaista? Vai kelpaako siihen ihan suomalainen IBAN tilinumero... Mutta rekisteröidessä kaikki meni todella kätevästi, kun passi ja auton asiakirjat oli kaikki vielä tallessa.
No sitten lähdettiin vielä varmistamaan auton luokse, että paperit täsmäävä auton kanssa. Hetken aikaa etsimme stanssattua valmistenumeroa, tarraversio ei kelvannut. Ei ollut vielä ikkunan alapuolella oleva versia vaan se läytyi siitä konepellin alta heti tuulilasin alapuolelta tiivisteen takaa. Tosin läpinäkyvän muovin alla.
Rekistöinnistä paperin kanssa seuraavaksi kilpipajalle jossa rouva teki kilvet ja sitten vielä saman tien takaisin rekisteröintirouvan luokse jotta saatiin Bayerin pyöreät tarrat laitettua kilpiin. Sitten ei muuta kuin Auf Wiedersehen ja alahan laputtaa että virkarouva pääsee nortille...

Kilvet kiinni autoon ja kovaa ajoa, koska nyt oli myös suomalainen kasko voimassa. Äitini oli aamupäivällä vakuutuskonttorilla ja soittelivat sieltä rouva vakuutusihmisen kanssa. Rouva sanoi, ettei hän voi laittaa kaskoa voimaan kuin vasta sitten kun äiti on lähtenyt tuomaan autoa Suomeen... Sanoin, että hieman eri tavalla asia minulle aiemmin puhelimitse asiasta tiedustellessani kerrottiin. Keskustelun kuluessa tulin sanoneeksi, että autohan ei ole enää saksalaisessa rekisterissä (hieman vielä tuossa vaiheessa muuntelin totuutta, koska itseasiassa se oli vielä vanhan omistajan nimissä...) vaan vientirekisterissä, eli käytännössä auton tuonti on jo alkanut... No tämän lauseen perusteella touva sitten laittoin kaskon voimaan saman tien...

No nyt siis pirssi pihassa, käytän paikallisella pajalla öljynvaihdossa (40€ töineen ja Castrolin öljyin ja suodattimin, ei kannata paljon itse alkaa läträämään). Samoin tilasin uudet tulpat, ilmansuodaatimen ja raittarin yhteensä 55€, kaikki Boschin kamaa. Siinäpä on sitten äiteellä ajovalmis auto taas joksikin aikaa. Jos siis ei nyt porsi mistään ;-)

Sallitaanko viela pari kuvaa?

Kuva

Kuva


Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Jatketaas kun päästiin vauhtiin...

Ainakin tällä hetkellä ihan hyviä uutisia vaimolleni ja minulle tuolta valtioneuvoston suunnalta.
Eli suunniteltuun muuttoautovähennyksen poistoon olisi tulossa siirtymäaika vuoden 2017 loppuun mikäli tuotava ajoneuvo on ostettu ennen lain voimaantuloa 1.1.2015.
Perkele, että kerrankin lämmittää mieltä virkamiesten esitys ja olen tyytyväinen ettei oman pessimistisen ajattelutavan mukainen kerrasta poikki -muutos näyttäisi nyt toteutuvan.
Säästö meidän perheelle luokkaa 20te...
Korkkaan muuten yhden Saksalaisen kaljan! Zum Wohl!


http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/autov ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

MarkoV kirjoitti: Tätä en muuten tiedä miten asia hoituu kun ei ole saksalaista tiliä? Osaako joku ihan viimeaikoina auton tuonut valaista? Vai kelpaako siihen ihan suomalainen IBAN tilinumero...
Onnea uudelle autolle!

Mutta ei tarvi olla saksalaista tilinumeroa. Piirikunnan tulli lähettää laskun kotipostiin tänne Suomeen tässä tapauksessa:

Kuva
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

MarkoV kirjoitti:Jatketaas kun päästiin vauhtiin...

Ainakin tällä hetkellä ihan hyviä uutisia vaimolleni ja minulle tuolta valtioneuvoston suunnalta.
Eli suunniteltuun muuttoautovähennyksen poistoon olisi tulossa siirtymäaika vuoden 2017 loppuun mikäli tuotava ajoneuvo on ostettu ennen lain voimaantuloa 1.1.2015.
Perkele, että kerrankin lämmittää mieltä virkamiesten esitys ja olen tyytyväinen ettei oman pessimistisen ajattelutavan mukainen kerrasta poikki -muutos näyttäisi nyt toteutuvan.
Säästö meidän perheelle luokkaa 20te...
Korkkaan muuten yhden Saksalaisen kaljan! Zum Wohl!


http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/autov ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marko

Tämä on vasta esitys. Hallitusohjelmassa on lukee "siirrytään autoverosta autonkäyttömaksuihin" , joten kun
taksi- ja muuttoautokuvio poistuu, niin ei ole enää autoveroakaan....

Ja miksi ihmeessä valkoinen volkkari?? Tuollaisen tuonti ei kannata ja samalla rahalla olisi saanut jo mersunkin.. :shock:
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

sportsman kirjoitti:
MarkoV kirjoitti:Jatketaas kun päästiin vauhtiin...

Ainakin tällä hetkellä ihan hyviä uutisia vaimolleni ja minulle tuolta valtioneuvoston suunnalta.
Eli suunniteltuun muuttoautovähennyksen poistoon olisi tulossa siirtymäaika vuoden 2017 loppuun mikäli tuotava ajoneuvo on ostettu ennen lain voimaantuloa 1.1.2015.
Perkele, että kerrankin lämmittää mieltä virkamiesten esitys ja olen tyytyväinen ettei oman pessimistisen ajattelutavan mukainen kerrasta poikki -muutos näyttäisi nyt toteutuvan.
Säästö meidän perheelle luokkaa 20te...
Korkkaan muuten yhden Saksalaisen kaljan! Zum Wohl!


http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/autov ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marko

Tämä on vasta esitys. Hallitusohjelmassa on lukee "siirrytään autoverosta autonkäyttömaksuihin" , joten kun
taksi- ja muuttoautokuvio poistuu, niin ei ole enää autoveroakaan....

Ja miksi ihmeessä valkoinen volkkari?? Tuollaisen tuonti ei kannata ja samalla rahalla olisi saanut jo mersunkin.. :shock:
EDIT:
Piti oikein lukea uudestaan tuo viestisi, mutta en oikein tajua sitä ;-)
Eli tuo minun aiempi viesti otti kantaa vain siihen, että tiedossa olleisiin taksi- ja muuttoautovähennysoikeuden poistoihin olisi tulossa siirtymäaika niille joilla auto käytännössä on hankittuna (hankitaan tämän vuoden loppuun mennessä) ja tuodaan sitten Suomeen aikavälillä 1.1.2015-31.12.2017. Ja meille kun nuo ajat toteutuvat niin olemme tähän tietoon vielä oikeutettuja ns. muuttoauton tuontiin.

Se mitä tapahtuu kokonaisuutena suomen autoverotukseen, ei jaksa oikeastaan edes minua kiinnostaa kun sille ei voi itse mitään... Sen mukaan eletään miten herrat säätää ja maksuja maksellaan. Akuutti asia meille on siis tuo mahdollisuus tuoda kaksi muuttoauto tullessamme jotka perheeseemme on jo hankittu, toinen jo Suomesta lähtiessä ja toinen täältä Saksasta.

Ja tosiaan, ainakin tuolla taksiliitosssa ovat sitä mieltä, että heidän kovasta lobbauksesta huolimatta esitys tulee menemään läpi sellaisenaan ja taksivähennysoikeus tulee poistumaan.

Et varmaan ole lukenut minun postailuja, mutta itselläni on se mersu muuttoautoksi jo hankittuna, tuo volkkari on menossa äiteelle käyttöautoksi seuraavaksi 15 vuodeksi kuten edellinenkin golf oli. Ei helekatissa uskalla äitille mersua viedä, sen verran on niistä kokemusta. Menee perinnöt sivu suun kun sitä joutuu pajalla seisottaa koko ajan... Volkkarilla voi keskittyä olennaiseen eli ajamiseen.

Nimimerkillä tonnin korjaus taas odottamassa mersuun...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tarkoitin sitä, että ehkä säästösi sulaa kun autoveropoistuu ja käyttömaksu nousevat ... Suomessa 2016 alusta ....
Näin on linjattu hallitusohjelmassa ja näin näyttää myös toiminta suuntaavan , kun käyttömaksuja nostetaan kovalla kädellä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

sportsman kirjoitti:Tarkoitin sitä, että ehkä säästösi sulaa kun autoveropoistuu ja käyttömaksu nousevat ... Suomessa 2016 alusta ....
Näin on linjattu hallitusohjelmassa ja näin näyttää myös toiminta suuntaavan , kun käyttömaksuja nostetaan kovalla kädellä.

OK, nyt ymmärrän tuon. Hidas sytytys :-)
Mutta pakko on vielä käyttää tuo muuttoautomahdollisuus kun realiteetti on se mikä tilanne on tällä hetkellä ja tulevaisuus on sitten mitä on.
Jos reilun viidenkympin auton saa tuotua alle kolmellakympillä, niin aika paljon sen verotuksen vs. käytömaksujenkin suhteen pitää muuttua, että tuossa ihan persnetolle menee.
Ja tuon golfin osallakin olen ihan hyvillä mielin, vastaavaa golfia ei ihan helpolla Suomesta (keski-suomesta) löydä ja jos löytää, niin ei taida alle kuudella tonnilla lähteä.

Mutta tilanne on kyllä mielenkiintoinen, eli miten autojen hinnoittelu muuttuu jatkossa vuoden 2016 jälkeen...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Tuontiautoon liittyvää asiaa tämäkin kai on.

Eli tuosta mersustani on siis toinen etuiskari rikki, huomaa lähinnä siitä, että tietyissä töyssyissä kuuluu vaimea ääni. Korjaamolla olivat selvittäneet vian. Vika ei siis kuulu Junge Sterne -takuun piikkiin, mutta autostani myyjäliike maksaa vielä korjauksen virhevastuuseen liittyen.
Ja nyt siis vaihdetaan molemmat iskarit jonka jälkeen tehdään ohjauskulmien säätö. Kustannusarvio hommalle 900-1000€.
Minulle kuluja ei tule, eli minusta ihan hyvin hoidettu asia Stuttgartin suunnalta. Kovasti pahoittelivat vain, kun autossa on vikaa jota JS-autossa ei tulisi olla...
Ehdin tässä jo tuota Eibach/Bilstein -settiä selvitellä jos olisi tullut minulle maksettavaksi, mutta jätetään se setin laitto nyt vielä vähäksi aikaa. Jos sitten seuraavan alustatyön yhteydessä.

EDIT:
Jaa, niin kyselin eilen paikallisessa huollossa, että onko Saksassa joku keskitetty paikka virhevastuuasioiden hoidolle kuten JS-takuuasioille on. Mutta näin ei ole, vaan jokainen jälleenmyyjä hoitaa virhevastuuasiat omien myytyjen autojen osalta.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

Eikös tuossa kerrota että kaikista muuttoautoista pitää maksaa autovero vuodesta 2018 alkaen, joten ei se väliaikainen autovero taida olla mihinkään poistumassa vähään aikaan :cry:
Tullilta laskua odotteleva :thumbup:
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

MarkoV kirjoitti:Tuontiautoon liittyvää asiaa tämäkin kai on.

Eli tuosta mersustani on siis toinen etuiskari rikki, huomaa lähinnä siitä, että tietyissä töyssyissä kuuluu vaimea ääni. Korjaamolla olivat selvittäneet vian. Vika ei siis kuulu Junge Sterne -takuun piikkiin, mutta autostani myyjäliike maksaa vielä korjauksen virhevastuuseen liittyen.
Ja nyt siis vaihdetaan molemmat iskarit jonka jälkeen tehdään ohjauskulmien säätö. Kustannusarvio hommalle 900-1000€.
Minulle kuluja ei tule, eli minusta ihan hyvin hoidettu asia Stuttgartin suunnalta. Kovasti pahoittelivat vain, kun autossa on vikaa jota JS-autossa ei tulisi olla...
Ehdin tässä jo tuota Eibach/Bilstein -settiä selvitellä jos olisi tullut minulle maksettavaksi, mutta jätetään se setin laitto nyt vielä vähäksi aikaa. Jos sitten seuraavan alustatyön yhteydessä.

EDIT:
Jaa, niin kyselin eilen paikallisessa huollossa, että onko Saksassa joku keskitetty paikka virhevastuuasioiden hoidolle kuten JS-takuuasioille on. Mutta näin ei ole, vaan jokainen jälleenmyyjä hoitaa virhevastuuasiat omien myytyjen autojen osalta.

Marko
Noin ne asiat hoidetaan mallikkaasti :thumbup:
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

hpl kirjoitti:Eikös tuossa kerrota että kaikista muuttoautoista pitää maksaa autovero vuodesta 2018 alkaen, joten ei se väliaikainen autovero taida olla mihinkään poistumassa vähään aikaan :cry:
Tullilta laskua odotteleva :thumbup:
Joo, näinhän se on. Eli 1.1.2015 jälkeen auton hommaavat maksavat kylllä täyden autoveron jo vuoden 2015 aikana ja sen jälkeen. Ennen 1.1.2015 autonsa hommanneet voivat sitten käyttää tuota siirtymäajan helpotusta. Eli tämä loppuvuosi on aikaa hommata se auto jolloin voi sitten heinäkuussa 2015 tulla suomeen auton kanssa jos vain vuosi tuojalla itsellään on täyttynyt.

En nyt äkkiseltään löytänyt itse autoveroon liittyen mitään todellista uutista sen poistumisesta. Asiastahan on jauhettu palstoilla ja iltapäivälehdissä jo vuosien ajan liittyen yhteen EU-direkstiiviin. Sen sijaan vuotuista ajoneuvoveroa ollaan korottomassa niinkin huimasti kuin keskimäärin 60€ vuodessa...
Ihan sellainen mutu-arvio on kyllä helppo lausua, että vaikka autovero poistuisi 1.1.2016, niin verottomasti muuttoautona tuodot autot ei kyllä yhdessä yössä ole yhtään sen kalliimpia kuin ne uuden lain aikana myytävät vastaavat autot...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tällainen tuli tänään Suomeen. Kävin isän kanssa ostamassa sille Mersun Uhingenista Baden-Württembergistä BurgerSchlozilta (http://www.burgerschloz.de" onclick="window.open(this.href);return false;):

Sales name C 220 CDI
Order number 0 1 239 80242
Delivery date 2011-09-06
PAINT1 890U
Interior color 228A
Engine 651911 30 774858
Variant A 651 010 69 07

Front axle 2 ME5150B8230134
Gearbox 722908 03 609141
Class 1
Infotable on engine A01007651 69

064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220A LEATHER
228A LEATHER - GRAY
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
3P2 DISCOUNT, QUANTITY DISCOUNT CUSTOMERS
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
784 AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A31 SOFTWARE (INDIVIDUAL)
A35 SOFTWARE 1
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P70 INFOTAINMENT PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Kuva

Kuva

Tiistaiaamuna lennettiin Stuttgartiin jatänään torstaiaamuna auto oli kotosalla. Suomessa vielä mietitytti vähän Alpakanharmaa nahkasisustus, mutta sehän onkin hieno! :) Ekana päivänä ajettiin Hampuriin yöksi Ulmin kautta. Eilen sitten Tanskan siltoja pitkin Hampurista Tukholmaan (10h 15min).
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Alpakanharmaa nahkasisustus (ei oikein pääse oikeuksiin näin harmaalla säällä):

Kuva
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

MarkoV kirjoitti: Et varmaan ole lukenut minun postailuja, mutta itselläni on se mersu muuttoautoksi jo hankittuna, tuo volkkari on menossa äiteelle käyttöautoksi seuraavaksi 15 vuodeksi kuten edellinenkin golf oli. Ei helekatissa uskalla äitille mersua viedä, sen verran on niistä kokemusta. Menee perinnöt sivu suun kun sitä joutuu pajalla seisottaa koko ajan... Volkkarilla voi keskittyä olennaiseen eli ajamiseen.

Nimimerkillä tonnin korjaus taas odottamassa mersuun...

Marko
Eikö se äitee malta olla ajamatta takavetoa kahvassa vai miksi muka volkkari kestää ;)
dallab
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 03.08.2014 19:06

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja dallab »

Millaisia autoveroja on saatu

w140 bensa malliin

itsellä w140 limousinen 420 -94 ajettu 900 000 mailia

autovero 6970e

vähän hirvittää tuo vero

uus hybrid 300 vero 14000e
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Niin , näin se maailman paras tulli toimii Suomessa .

Veroprosentti on syrjivä . Saa olla korkeintaan sama kuin mikä se oli vuonna 1994 eli 29 %:a . Lisäksi tuo verotusarvo on järkyttävän korkea , kun vertaa aiempiin
tehtyihin veropäätöksiin .
Tulli hävisi vastaavan valituksen Kouvolan HO:ssa ja palautti yli 29 %:n perimänsä verot. Tulli tietysti piti tätä yksittäistapauksena ja jatkoi juttua KHO:n josta pitäisi tulla päätöksen vuoden loppuun mennessä. Hyvin todennäköiseti tulli häviää , mutta tulli pelaa nyt vain aikaa (veronmaksajien rahoilla tosin .. )

Jos haluat rahaa takaisin , niin tee valitus . Ohjeet siinä autoveropäätöksessä. Laita googleen autoverovalitus ja seut 110 niin ehkä löydät valitukselle perusteet.
Muutenkuin valituksen tekemällä et saa rahojasi takaisin . Joudut tekemään ensin oikaisupyynnön tulliin ja sitten kun tulli vastaa siihen (tuskin muuttaa vielä päätöstään) niin teet sitten tästä tullin uudesta päätöksestä valituksen HHO:n . Systeemi on helppo , sillä ohjeet siihen on aina viranomaisen päätöksessä .

Tässä aiemmat veropäätökset :

http://www.automatch.de/cgi-bin/verotil ... =139&kk6=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mistä löytää nuo alkuperäiset toistakymmentä vuotta sitten käytetyt veroprosentit? Maksaako vaivaa alkaa vääntämään 37.1 prosentista reilun 4-tonnin verolla?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

MouTine kirjoitti:Mistä löytää nuo alkuperäiset toistakymmentä vuotta sitten käytetyt veroprosentit? Maksaako vaivaa alkaa vääntämään 37.1 prosentista reilun 4-tonnin verolla?
Niin se vaiva ? Jos sinulta joku varastaa kadulla 100 euroa ,niin oletko asiasta ihan hiljaa vai teetkö jotain ?
Äkkiseltään sinulta on nyt varastettu lähemmäs 1000 euroa . väärin perustein tehdyllä autoveropäätöksellä.
Vain tekemällä asialle jotain saat todennäköisesti rahasi takaisin , muuten et .

Vanhoja veroprosentteja et tarvitse vaan käytä oikaisuvaatimuksen perusteena SEUT 110,
aiemmin oli bensan autonveroprosentti noin 29 ja dieselin noin 28, -450 euroa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

sportsman kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Mistä löytää nuo alkuperäiset toistakymmentä vuotta sitten käytetyt veroprosentit? Maksaako vaivaa alkaa vääntämään 37.1 prosentista reilun 4-tonnin verolla?
Niin se vaiva ? Jos sinulta joku varastaa kadulla 100 euroa ,niin oletko asiasta ihan hiljaa vai teetkö jotain ?
Äkkiseltään sinulta on nyt varastettu lähemmäs 1000 euroa . väärin perustein tehdyllä autoveropäätöksellä.
Vain tekemällä asialle jotain saat todennäköisesti rahasi takaisin , muuten et .

Vanhoja veroprosentteja et tarvitse vaan käytä oikaisuvaatimuksen perusteena SEUT 110,
aiemmin oli bensan autonveroprosentti noin 29 ja dieselin noin 28, -450 euroa .
Ihan asiaa haastelet ja ei tässä rahassa kylvetä. Nopeasti googlettelemalla löytyi useita valideja valituspohjia. Tosin mitään ei ilmeisesti tapahdu kunnes KHO:sta tulee päätös. Itselläni on vielä kosolti aikaa asiaa märehtiä ja seurata mitä muut tekevät koska veropäätös on annettu keväällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Maailman paras tulli teki sen taas .

http://www.esaimaa.fi/Online/2014/10/29 ... 18105010/4" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

sportsman kirjoitti:Maailman paras tulli teki sen taas .

http://www.esaimaa.fi/Online/2014/10/29 ... 18105010/4" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse asiassa satuin aamulla lukemaan lehden, en vaan muistanut linkittää uutista tänne.

Toissa aamuna kahvilla kanttiinissamme juttelin foorumilainen "avantgarde":n kanssa ja hän kertoi omasta prosessistaan jossa hovi oli tuominnut hänet voittajaksi omassa autoveroasiassaan. Mutta Tulli eli meidän verorahoilla palkatut suomen kansalaisia palvelevat virkamiehet ovat vieneet asian KHO:hon ja jos se ei riitä niin sitten se viedään jonnekin EU-oikeuteen.

On hienoa että EU-kansalainen eli suomalainen saa oikeudenmukaisuutta ja sitä meille tarjoilee verovaroin palkattu virkamieskunta. Eikös tässä joku nyt mätä ja aika raskaasti?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin