Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ööh.. ettekö te osaa vai viitsi tinkiä? Kyllä sakutkin tiputtaa jopa useita tuhansia, jos homman osaa. Esim edellinen auto 13900€->12000€. Ja just kaveri tuli auton kans Saksasta, neljä tonnia oli saanu tingattua.
E350CDI&A180CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

Joo mutta eikös siellä nyt pääasiassa hinta oo kohillaa mistä johtuen ei hirveitä ole pelivaraa. Jos siellä makaa auto kk myynnissä niin siinä on jotain vikaa. Täällä tuntuu olevan monen kohdalla kuukausikaupalla ihan normi myynti aika :D
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

epk kirjoitti:Joo mutta eikös siellä nyt pääasiassa hinta oo kohillaa mistä johtuen ei hirveitä ole pelivaraa.
Mitä itse noita seurailin varmaan puolisen vuotta ennen ostoa, niin kyllä ne hyviltä tuntuvat vaihtoehdot aika usein lähtivät alle viikossa. Tuskin myyjällä on siinä tilanteessa tarvetta tiputtaa tuhansia hinnassa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitä itse olen näitä funtsinut, niin minusta meidän päässä Eurooppaa kärsitään vieläkin viidentoista vuoden takaisista markat euroiksi säädöistä. Sakemannin markan kurssi oli ko. tilanteessa niille niin paljon paremmin ymmärrettävässä kurssissa, että rahan arvo on niille edelleen varmaan helpompi jäsentää, meillä kun sen alkaa tajuta vasta nykynuoriso. Pikkujätkä ainakin osaa kytätä senttejäkin ostaessaan esim. karkkipussia... No, käytännössä, eli vähän aikuistuneemman väestön osalta tämä tarkoittaa, että sakemannin on helpompi 300 jöyröäkin kokea ihan oikeana rahana vähän isommissa summissakin liikuttaessa, kuten esim. juuri autokaupassa. Meillä tonni on edelleen tonni ja jos ennen 10000mk:n autosta piti saada tonni tingattua, niin edelleen sama pätee €uroistakin väännettäessä :? Itsekin sortuu ostoksia tehdessä helposti edelleen siihen, ettei aina tule loppuun asti ajateltua, että satku tai kax ei edusta pelkästään kaksinkertaista tai puolitettua rahamäärää, vaan oikeasti on ihan v****ti enempi rahaa maksaa se kax hunttia kuin yksi.
Toisaalta 4mk:n kahvikuppi siellä hintarekisterin alapäässä kääntyi näppärästi rysselin rupliksi suorittamalla jakolasku pahimmillaan kahdella, parhaimmillaan neljällä... :crazy: Nykykurssi taitaisi olla aika lailla lähellä viittä, jos markkoja haluaa vielä historian hämärästä muistella.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Hyvät menee nopeasti. Ja niistäkin saa tingittyä kyllä. Mölliin piti yksi ilmapussi vaihtaa kotiutuessa, emmä nyt isona vikana sitä pidä. Satasen osa ja itte vaihtaa. Kyl siellä hintoja saa pienemmäksi jos homman handlaa. Turhaa täällä itseään sillä lohduttaa että ne on paskoja mistä pudotetaan hintaa. En mä ainakaan romuja osta, mutten myöskään maksa liikaa :wink:

E: Kilvet ihan vähintään pitää tingata auton hintaan mukaan.
E350CDI&A180CDI
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RH kirjoitti:Nykykurssi taitaisi olla aika lailla lähellä viittä, jos markkoja haluaa vielä historian hämärästä muistella.
Mitä tarkoitat "nykykurssilla"?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

MiHe kirjoitti:Mä taisin saada omasta 12k€ autosta tingittyä 150€ (merkkiliike). Sekin ehkä siksi kun lupasin ite hoitaa kilvet.

Suomessa missä tinkimiskulttuuria ei muuten juuri ole, on autokaupan ilmahinnat uskomattomia jos mahti-järjestelmä yhtään pitää paikkaansa (nyt kun auto hakusassa niin tulee taas kaikkia foorumeita tongittua)... 5 tonnin pyynnissäkin tonni ilmaa... vai johtuuko se siitä että järjestelmä laskee keskihintoihin mukaan ne päättömät ylihintaiset pyynnit mitä nettiautossakin näkee.
Yksi mikä nostaa tota ilmavuutta on se, kun joillakin on tapana pitää autoa myynnissä nettiautossa, vaikka tarkoitus ei ole myydä autoa. Eli laitetaan pyynniksi sellainen hinta, jolla saa jopa vähän voittoakin. Sitten joku jolla on oikeesti tarve myydä auto, niin kattoo ensin mitä muut pyytää. No sieltähän pompsahtaa juurikin nää jotka on laittaneet hintapyynnön sellaiseksi, jolla tulee jopa vuoden bensarahat auton arvon päälle. Eihän ne tietystikkään noilla hinnoilla koskaan tule myytä ainakaan jos ostajalla jotain järkeä on.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RH »

tj86430 kirjoitti:
RH kirjoitti:Nykykurssi taitaisi olla aika lailla lähellä viittä, jos markkoja haluaa vielä historian hämärästä muistella.
Mitä tarkoitat "nykykurssilla"?
Juu. Tuossahan tuo konditionaalimuotoinen taitaisi-sana alleviivaa asian ehdollisuutta. Eli, kun niitä markkoja kerran ei enää käytetä, mutta varsinkin vanhempien ihmisten suusta edelleen aika useasti kuulee niillä puhuttavan haarukoidessa asioiden hintoja, niin "samaan kauppaan" yleensä kuuluu käyttää kerrointa kuusi. Rahan arvossa tapahtunut muutos kuitenkin tarkoittaa, että jos vanhoja haluaa kaivella ja sillä tavoin arvottaa asioita, niin viitosella laskeminen osuisi varmaankin huomattavasti paremmin kohdilleen vaihtosuhteen määrittelynä, jos ja kun sellaista nyt haluaa tehdä. Sitä oikeaa kurssiahan ei tietenkään ole edes olemassa, eikä sellaista kukaan pysty varmaan enää määrittelemäänkään.
Mutta en kyllä yhtään epäile, ettetkö olisi ymmärtänyt :wink: . Sori, etten laittanut lainausmerkkejä :wave: .
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

RH kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
RH kirjoitti:Nykykurssi taitaisi olla aika lailla lähellä viittä, jos markkoja haluaa vielä historian hämärästä muistella.
Mitä tarkoitat "nykykurssilla"?
Juu. Tuossahan tuo konditionaalimuotoinen taitaisi-sana alleviivaa asian ehdollisuutta. Eli, kun niitä markkoja kerran ei enää käytetä, mutta varsinkin vanhempien ihmisten suusta edelleen aika useasti kuulee niillä puhuttavan haarukoidessa asioiden hintoja, niin "samaan kauppaan" yleensä kuuluu käyttää kerrointa kuusi. Rahan arvossa tapahtunut muutos kuitenkin tarkoittaa, että jos vanhoja haluaa kaivella ja sillä tavoin arvottaa asioita, niin viitosella laskeminen osuisi varmaankin huomattavasti paremmin kohdilleen vaihtosuhteen määrittelynä, jos ja kun sellaista nyt haluaa tehdä. Sitä oikeaa kurssiahan ei tietenkään ole edes olemassa, eikä sellaista kukaan pysty varmaan enää määrittelemäänkään.
Mutta en kyllä yhtään epäile, ettetkö olisi ymmärtänyt :wink: . Sori, etten laittanut lainausmerkkejä :wave: .
Ok, luulen ymmärtäneeni (ja luulin alunperinkin, mutta viisi kuulosti intuitiivisesti väärältä, siksi epäilin).

Jos katsoo vaikka elinkustannusindeksiä ja laskee sillä, niin joku 4,77 näyttäisi olevan aika oikein. Olisin luullut sen olevan vähemmän.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RH »

tj86430 kirjoitti:
RH kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
RH kirjoitti:Nykykurssi taitaisi olla aika lailla lähellä viittä, jos markkoja haluaa vielä historian hämärästä muistella.
Mitä tarkoitat "nykykurssilla"?
Juu. Tuossahan tuo konditionaalimuotoinen taitaisi-sana alleviivaa asian ehdollisuutta. Eli, kun niitä markkoja kerran ei enää käytetä, mutta varsinkin vanhempien ihmisten suusta edelleen aika useasti kuulee niillä puhuttavan haarukoidessa asioiden hintoja, niin "samaan kauppaan" yleensä kuuluu käyttää kerrointa kuusi. Rahan arvossa tapahtunut muutos kuitenkin tarkoittaa, että jos vanhoja haluaa kaivella ja sillä tavoin arvottaa asioita, niin viitosella laskeminen osuisi varmaankin huomattavasti paremmin kohdilleen vaihtosuhteen määrittelynä, jos ja kun sellaista nyt haluaa tehdä. Sitä oikeaa kurssiahan ei tietenkään ole edes olemassa, eikä sellaista kukaan pysty varmaan enää määrittelemäänkään.
Mutta en kyllä yhtään epäile, ettetkö olisi ymmärtänyt :wink: . Sori, etten laittanut lainausmerkkejä :wave: .
Ok, luulen ymmärtäneeni (ja luulin alunperinkin, mutta viisi kuulosti intuitiivisesti väärältä, siksi epäilin).

Jos katsoo vaikka elinkustannusindeksiä ja laskee sillä, niin joku 4,77 näyttäisi olevan aika oikein. Olisin luullut sen olevan vähemmän.
Tuo 4,77 on varmaan aika hyvä kerroin arvottaa asioita. Pyöristelin viitoseen. Kahdeksan vuoden lama on vähän jarruttanut tätä kehitystä. Toisaalta, on sitten saatu nauttia myös ihan ilmiömäisen alhaisesta korkotasosta, näin velallisen silmin. :thumbup:
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja rka1 »

Saksasta mietinnässä C220 diesel hinta Saksassa 32000,- päästö 106 g rekisteröity 10/15
ajettu 40000 km.
Mikä vero tuosta tulisi noin summana? En ole varma olenko osannut katsoa veron oikein.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

rka1 kirjoitti:Saksasta mietinnässä C220 diesel hinta Saksassa 32000,- päästö 106 g rekisteröity 10/15
ajettu 40000 km.
Mikä vero tuosta tulisi noin summana? En ole varma olenko osannut katsoa veron oikein.
Saksan hinta ei vaikuta (kun yksityinen ostaa käytetyn auton ja kyseessä on normaali arvonlisäverollinen hinta)
Mutta hieman vaikuttaa mallivuosi 2015 vai 2016, sedan vai farmari, 2- vai neliveto?

Esimerkiksi 2015 4D takaveto:
Yleinen myyntihinta http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet" onclick="window.open(this.href);return false; -> 32584 €
CO2 106 g/km -> verotaulukosta vuodelle 2017 antaa veroprosentiksi 15,4%
Veroa menee siis 32584 x 0,154 = 5017 €
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja rka1 »

jysi kirjoitti:
rka1 kirjoitti:Saksasta mietinnässä C220 diesel hinta Saksassa 32000,- päästö 106 g rekisteröity 10/15
ajettu 40000 km.
Mikä vero tuosta tulisi noin summana? En ole varma olenko osannut katsoa veron oikein.
Saksan hinta ei vaikuta (kun yksityinen ostaa käytetyn auton ja kyseessä on normaali arvonlisäverollinen hinta)
Mutta hieman vaikuttaa mallivuosi 2015 vai 2016, sedan vai farmari, 2- vai neliveto?

Esimerkiksi 2015 4D takaveto:
Yleinen myyntihinta http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet" onclick="window.open(this.href);return false; -> 32584 €
CO2 106 g/km -> verotaulukosta vuodelle 2017 antaa veroprosentiksi 15,4%
Veroa menee siis 32584 x 0,154 = 5017 €
Ei ole paha hinta, etsin autoa vaalealla sisustalla ja sellaista mersua ei Suomesta tunnu löytyvän.
Tilaisin auton välittäjän kautta, olisko täällä tietoa välittäjästä?
Vai onko jossain keskustelua välittäjistä?
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

rka1 kirjoitti:
Ei ole paha hinta, etsin autoa vaalealla sisustalla ja sellaista mersua ei Suomesta tunnu löytyvän.
Tilaisin auton välittäjän kautta, olisko täällä tietoa välittäjästä?
Vai onko jossain keskustelua välittäjistä?

Googleen vaikka auto saksasta niin tulee useampia välityspalveluita. Sitten varmaan löytyy jostain tietystä tuontipalvelusta muiden kokemuksia.
Itse hakemalla saa sitä mitä haluaa :) , toki ei noin "uudenveroisessa" paljon pitäisi ongelmia tulla jos sen joku muukin tuo..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja rka1 »

No joo, olen miettimässä nuorta tähteä eli C220 Junge Sterneä Saksasta. Autossa on penkinlämmittimet,
mutta varmaan German edition-malli. Miten tuo eroaa Suomi auton varusteista ja pitääkö auto jotenkin
varustaa Suomi oloihin, vai ottaako vain sellaisenaan käyttöön?
Lohkolämmittimen joutuu laittamaan ja talvirenkaat, mutta onko se siinä?
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jols »

rka1 kirjoitti:No joo, olen miettimässä nuorta tähteä eli C220 Junge Sterneä Saksasta. Autossa on penkinlämmittimet,
mutta varmaan German edition-malli. Miten tuo eroaa Suomi auton varusteista ja pitääkö auto jotenkin
varustaa Suomi oloihin, vai ottaako vain sellaisenaan käyttöön?
Lohkolämmittimen joutuu laittamaan ja talvirenkaat, mutta onko se siinä?
Penkinlämmittimistä en ole varma mutta muuten ei eroa juurikaan ole käyttöohjekirjan kielen lisäksi. Ja ei sitä sähköistä, ainakaan Comandin kautta toimivaa manuaalia taida suomeksi olla Suomi-autoissakaan. Eli osta vaan, saat samaan rahaan paremmin varustellun ja vähemmillä kiveniskemillä varustetun menopelin.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
jouni1000 kirjoitti:Tämä on huomattu.ollaan käyty kerran vuodessa saksassa ja yleensä 211 facelift diesel farkku alle 200tkm ajettuna tullut mukana. nyt ei saa ehjää ja merkkihuollettua " helmeä" ostettua siihen hintaan että jäis jotain hakupalkkaa paitsi olut..liikkeet pyytää älyttömiä mutta yksityinen ei saa myytyä järki hintaan.. prkl. onko diesel dead..

Äkkiseltään laskettuna, olisin hieman erimieltä yllä olevasta?


https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... MATIC_GEAR" onclick="window.open(this.href);return false;


Ostohinta 7800€ veroa 3200€ tuontikulut ja rekisteröinti Suomessa 800€ yht 11 800€

Tässä Suomessa myytävä : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=186538" onclick="window.open(this.href);return false;
14900€
Tuskinpa tuosta Suomessa myynnissä olevasta myyjä saa tuota pyyntiään. Kolme-neljä tonnia pois, niin rupeaa syntymään kauppoja, ja sitten ollaankin samoissa Saksan tuonnin hintojen kanssa.
Juurikin näin!
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

rka1 kirjoitti:No joo, olen miettimässä nuorta tähteä eli C220 Junge Sterneä Saksasta. Autossa on penkinlämmittimet,
mutta varmaan German edition-malli. Miten tuo eroaa Suomi auton varusteista ja pitääkö auto jotenkin
varustaa Suomi oloihin, vai ottaako vain sellaisenaan käyttöön?
Lohkolämmittimen joutuu laittamaan ja talvirenkaat, mutta onko se siinä?

Yleensä mersulla kun on tehdas penkinlämppärit, niin silloin on myös "talvipaketti" eli iso laturi vähintään... ehkä agm akkukin.
Enpä ostais ilman tehdaslämppäreitä tuontiautoa, mutta niiden kanssa kyllä :-)
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
kippe74
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 20.08.2017 10:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja kippe74 »

Jos ei tähän kuulu YP voi poistaa...
Eli tämmöinen auto suomessa (jonka ostoa meinasi) auto on suomaisen nimissä ei kilvissä eli ei veroa maksattu ja omistajalla on kaikki auton paperit. MB Vito vm-98 108D 3+2 paku ( edessä 3 takana 2 istuimet) paljonkohan tuommoiseen oisi vero suomessa? Kun ei uskalla luottaa siihen "verolaskuriin" Oisitko itse tai tuttusi tuonu samanlaista suomeen ja saisi tieää sen veron.
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja rka1 »

No niin tuli sitten Saksan C 220 Mersu -15 ostettua Kamuxilta. Vähällä vaivalla ja kilpailukykyiseen hintaan.
Ja vaalealla sisustalla, kuten minulla on ollut edellisetkin autot, ei nyt junge sterne, mutta aika tuore kuitenkin -15.
E sarja vain oli liian isokokoinen koeajossa ja parkkihalli kokeiluissa.
Tässä kuva kabiinista, jos tämä nyt onnistuu:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jols »

^ Onnea uudelle peilille. Mitä varusteita kuuluu pakettiin?

Makuasioita, mutta minä en pidä näistä monivärisistä. Yläosa mustaa, keskellä alumiinia ja alhaalla vaaleaa (beige tai jotain). Lisäksi puujäljitelmää. Itse pidän tummasta väristä, alumiinisomisteilla.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
rka1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 12.07.2017 10:36

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja rka1 »

jols kirjoitti:^ Onnea uudelle peilille. Mitä varusteita kuuluu pakettiin?

Makuasioita, mutta minä en pidä näistä monivärisistä. Yläosa mustaa, keskellä alumiinia ja alhaalla vaaleaa (beige tai jotain). Lisäksi puujäljitelmää. Itse pidän tummasta väristä, alumiinisomisteilla.
Joo onhan tuossa vaaleeta enemmän kuin tarpeeksi. Vaaleeta sisustaa vain on todella vaikeata löytää Suomesta, tosin mobile.de:ssä niitä on, mutta kun
näin pääsin vähällä vaivalla, niin näillä mennään. Itse asiassa ostin tämän collision brake systeemin takia.
Onhan se mukava tietää, että jos jotain yllättävää tapahtuu, niin auto jarruttaa ennen kuin ehtii sanoa kissaa.
Tuohan on nyt vakiona mersuissa ja luin, että myös uudessa Skoda Rapidissa eli kohta vakiona kaikilla merkeillä.
Suht normi varusteet ja tietysti se kattoluukku, kun Saksasta tulee. Mutta mutta, 150 euron hintainen avaimeton käynnistys
jäänyt ruksaamatta, en vain ymmärrä. No, avaimella on opittava taas tuo käynnistys, pitäis kysyä voiko jälkiasentaa. . .
Kiertelin Kamuxin Airportin myymälässä ja sielläkin oli useita uudehkoja mersuja ilman tuota ominaisuutta.
Toivat muuten auton Porista tänne Helsinkiin ihan vain minulle koeajettavaksi. Vaihdossa meni -13 mallin C sarjalainen 250 neliveto, että eipä
tässä suurta välirahaa tarvinnut, oli vähän kuin oravannahkakaupppaa. . .
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kaunis sisustus. :thumbup:
Omassa on nyt musta alumiinilistoilla. Täytyy varmaan myydä kun saa kilpiin..
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Sumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 17.12.2003 22:05

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Onko noitaW/S212 E300 hybridejä tuotu paljonkin, eli paljonko noissa mahtaa olla verot pienemmät kuin normi 250-mallissa?
'13 W212 Hybrid
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Viime vuonna 35 kpl hybridejä ja sama tahti tänä vuonna. Viime vuonna hybridien vero vaihteli vuosimallista ja varusteista riippuen 16,4-19,9% "yleisestä myyntihinnasta" ja tavallisen 250 dieselin 19,4-27,9%. Yleinen myyntihinta on molemmilla suurinpiirtein sama, joten: riippuu autosta, tarkista co2-päästöt ja katso taulukosta mika on veroprosentti
Avatar
Sumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 17.12.2003 22:05

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Hinnoitteluesimerkki mobile.de:stä
23.749 € (Brutto)
19.957 € (Netto) 19,00% MwS
Maksetaanko Saksaan tuo alvi vai saako tuon auton tuohon 19.957-hintaan jos Suomesta sen hakee?
'13 W212 Hybrid
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Sumu kirjoitti:Hinnoitteluesimerkki mobile.de:stä
23.749 € (Brutto)
19.957 € (Netto) 19,00% MwS
Maksetaanko Saksaan tuo alvi vai saako tuon auton tuohon 19.957-hintaan jos Suomesta sen hakee?
Yksityishenkilö maksaa Saksan alvin Saksaan, vastaavasti sitten ei tarvitse maksaa ALVia (24%) Suomeen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

tj86430 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Hinnoitteluesimerkki mobile.de:stä
23.749 € (Brutto)
19.957 € (Netto) 19,00% MwS
Maksetaanko Saksaan tuo alvi vai saako tuon auton tuohon 19.957-hintaan jos Suomesta sen hakee?
Yksityishenkilö maksaa Saksan alvin Saksaan, vastaavasti sitten ei tarvitse maksaa ALVia (24%) Suomeen.
Ja eikös jos yritys tuo saman auton vaikkapa Kamux, tulee vero Suomen mukaan eli 24%. Periaatteessa jos hinnat on samat molemmille, yksityishenkilö saa 5 % vaivan palkkaa.
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

OtivusRem kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Hinnoitteluesimerkki mobile.de:stä
23.749 € (Brutto)
19.957 € (Netto) 19,00% MwS
Maksetaanko Saksaan tuo alvi vai saako tuon auton tuohon 19.957-hintaan jos Suomesta sen hakee?
Yksityishenkilö maksaa Saksan alvin Saksaan, vastaavasti sitten ei tarvitse maksaa ALVia (24%) Suomeen.
Ja eikös jos yritys tuo saman auton vaikkapa Kamux, tulee vero Suomen mukaan eli 24%. Periaatteessa jos hinnat on samat molemmille, yksityishenkilö saa 5 % vaivan palkkaa.

No ei yksityishenkilö siitä mitään vaivanpalkkaa saa :lol: toki myytäessä ei tarvi maksella veroja
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ostin tällaisen C250d T:n. Ensi kuussa menen noutamaan sen Ostendorfilta Beckumista Nordrhein-Westfalenista.
Vaatimuksia minulla oli Airmatic, ILS, Comand, 18" vanteet ja 250-malli. Eikä saanut olla ruskea verhoilu.

Kuva

02B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET GERMAN
03A OIL OFFSET AMOUNT +300 ML OIL
05U MBCONNECT - REMOTE ONLINE
064 STEUERCODE MAGNETVENTIL M651
06U MBCONNECT - BASIC SERVICES
16P ME VEHICLE
1P2 INTERNAL MBVD USE FOR CASH-CHECK-PROCEDURE
1P6 CONTROL CODE MARKETING
1P8 EXTRA REWARD PURCHASE MODEL FOR FA
20P BUSINESS-PAKET PLUS
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
218 REAR-VIEW CAMERA
229L GERMANY
22P TRACK PACKAGE
234 BLIND SPOT ASSISTANT
235 ACTIVE PARK ASSIST
239 AUTON. INTELL. CRUISE CONTROL PRO "DISTRONIC PRO"
246 ANALOG CLOCK
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
270 GPS ANTENNA
274 TELEPHONE ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
309 CUP HOLDER
30P COMPARTMENT PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
350 MBCONNECT - ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN. 2
35A VGS D4-0, D3 PATTERN
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
463 FRONT VIEW DISPLAY (HEAD-UP DISPLAY)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
476 AUTOMATIC LANE RECOGNITION
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
52V SPEED- + LOADINDEX 95Y XL + 97Y XL
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL THERMOTRONIC
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5P6 CONTROL CODE MARKETING
600A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
628A FABRIC/IMITATION LEATHER/MICROFIBER - GRAY
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
7P3 INTERNAL MBVD USE FOR CASH-CHECK-PROCEDURE
805 YOM 24/1
815 DVD SINGLE DRIVE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 AMBIENCE ILLUMINATION
882 INTERIOR SAFEGUARD
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
890U CAVANSITE BLUE METALLIC FINISH
893 KEYLESS START
916 FUEL TANK WITH GREAT CAPACITY - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
A09 CO2 OFFENSIVE
A20 DIRECT START
A21 SHIFT BY WIRE
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A89 REDUCED-FRICTION
A98 TRANSMISSION SOFTWARE RETROFIT
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
B54 MBCONNECT - REAL-TIME TRAFFIC DATA
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
F205 MODEL SERIES 205
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
H24 TRIM PIECES - WOOD FENG BROWN - FINELINE
HA REAR AXLE
J7A DSM: STAR2 ELIMINATION I/O-ERROR-CONTROL CODE W 10
J81 JUNE RELEASE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M020 BLUETEC
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
N91 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NL7 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NN3 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P21 AIR QUALITY PACKAGE
P22 INTERIOR LUXURY PACKAGE
P23 EXTERIOR LUXURY PACKAGE
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P65 ERGONOMICS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
R32 18" LIGHT ALLOY WHEEL 5-SPOKE DESIGN MIXED TIRES
R66 TIRE WITH RUN-FLAT PROPERTIES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U12 FLOOR MATS - VELOUR Ei mene lakerikenkien nahkapohjat pilalle
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U25 ILLUMINATED DOOR SILL
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
U77 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 2
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Kuva
Vastaa Viestiin