Tapaako olla näin haperot? Mielestäni näillä letkuilla ei uskalla ajaa. Tai ainaski pitää toivoa että auto kertoo heti laatikon öljymäärän hupenemisesta.dealer kirjoitti:W211 aina ruosteessa vanhemmiten, ei mitään erikoista millään tavalla.umpiruostuneet syylarille menevät vaihdelootan letkut
Tarinointia tuontiautoista
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: Tarinointia tuontiautoista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minäkin aikanaan kyselin noilta saksantuonti firmoilta että mitä laskuttavat siitä jos yli 10 v vanhan mersun, arvoltaan 5000-10.000€ ajavat autonosturille ja tutkivat alustan ja etsivät mahdolliset kolarikorjaukset, nestevuodot, korjaus maalaukset yms. Sekä tutkivat Starilla mitä vikoja autossa on päällä ja mitkä ovat kilometrilukemat sekä käyvät koeajolla ja siellä tutkivat alustan toimivuuden ja vaihteet sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla/vaihteistolla. Yhteensä itsellä tuohon koko settiin menee 2 tuntia.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Ei löytynyt tekijää Pakko mennä itse.
Sinne kun menee niin siitä vihreästä alkuperäisestä rekisteriotteesta näkee edellisen omistajan/omistajien nimet ja sen voi etsiä saksan numerotiedustelusta ja soitella omistajalle että missä käytössä auto on ollut. Sekään ei muuten ole ihan turhanpäiväistä hommaa
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kävimme Schweinfurtista hakemassa syksyllä auton ja voin kyllä yhtyä tuohon ystävällisyyteen. Alkoi heti paikallisessa Hertzin vuokraamossa mihin palautimme auton. Kävivät heittämässä meidät sieltä autoliikkeeseen. Toki oltaisiin päästy ilmaiseksi taksilla liikkeen laskuun kuhan valitaan mersu-taksiMarkku J kirjoitti:Moro
Just hain auton sellasesta Gerolzhofenin pikkukylästä Saksasta,kylässä ei ollut kilpitoimistoa mutta n. 20 km:n päässä Schweinfurtissa oli,siellä maalla kuten Suomessakin tuntuu olevan ystävällisempää porukkaa kuin kaupungeissa.Ei mallikkaammin voi toimistohenkilökunta palvella ulkomaalaista asiakasta kuin siellä palveltiin.Autoliikekkin taisi panna palvelussa parastaan niin hienosti kaikki asiat toimivat ja lähtiessä lykkäsi myyjä valkkaripullon kouraan ja toivotti hyvää matkaa.
Liike oli marmoritiski mutta palvelu mitä parasta ainakin täkäläiseen toimintaan verrattuna,voin suositella.
samassa kilpitoimistossa hommat toimi ja liikkeessä kahvin hörpinnän tausta musiikiksi täräyttivät SLS AMG:n käyntiin hallissa
Ja se paikallisen viinitilan putelli matkassa lähdimme hyvillämielin kohti kotimatkaa
C207 rouvalla, Fordilla mä itte
Re: Tarinointia tuontiautoista
Toson sellanen lista hommaa että en yhtään ihmettele ettei ketään tuontifirmaa kiinnosta alkaa tohon.HannuS kirjoitti:Minäkin aikanaan kyselin noilta saksantuonti firmoilta että mitä laskuttavat siitä jos yli 10 v vanhan mersun, arvoltaan 5000-10.000€ ajavat autonosturille ja tutkivat alustan ja etsivät mahdolliset kolarikorjaukset, nestevuodot, korjaus maalaukset yms. Sekä tutkivat Starilla mitä vikoja autossa on päällä ja mitkä ovat kilometrilukemat sekä käyvät koeajolla ja siellä tutkivat alustan toimivuuden ja vaihteet sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla/vaihteistolla. Yhteensä itsellä tuohon koko settiin menee 2 tuntia.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Ei löytynyt tekijää Pakko mennä itse.
Sinne kun menee niin siitä vihreästä alkuperäisestä rekisteriotteesta näkee edellisen omistajan/omistajien nimet ja sen voi etsiä saksan numerotiedustelusta ja soitella omistajalle että missä käytössä auto on ollut. Sekään ei muuten ole ihan turhanpäiväistä hommaa
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kyllähän siinä vanhan auton ostamisessa on paljon työtä. Olisin kuitenkin ollut valmis maksamaan hyvän korvauksen. Muistaakseni yritin tarjota jotain 600€ luokkaa. Eikä tonnikaan koko hommasta liikaa ole jos auton arvokin on siellä haitarin yläpäässä. Joskus joutuu hieman neuvottelemaan että pääsee hyödyntämään autoliikkeen tai sopimuskorjaamon autonosturia.MouTine kirjoitti:Toson sellanen lista hommaa että en yhtään ihmettele ettei ketään tuontifirmaa kiinnosta alkaa tohon.HannuS kirjoitti:Minäkin aikanaan kyselin noilta saksantuonti firmoilta että mitä laskuttavat siitä jos yli 10 v vanhan mersun, arvoltaan 5000-10.000€ ajavat autonosturille ja tutkivat alustan ja etsivät mahdolliset kolarikorjaukset, nestevuodot, korjaus maalaukset yms. Sekä tutkivat Starilla mitä vikoja autossa on päällä ja mitkä ovat kilometrilukemat sekä käyvät koeajolla ja siellä tutkivat alustan toimivuuden ja vaihteet sekä kylmällä että lämpimällä moottorilla/vaihteistolla. Yhteensä itsellä tuohon koko settiin menee 2 tuntia.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Ei löytynyt tekijää Pakko mennä itse.
Sinne kun menee niin siitä vihreästä alkuperäisestä rekisteriotteesta näkee edellisen omistajan/omistajien nimet ja sen voi etsiä saksan numerotiedustelusta ja soitella omistajalle että missä käytössä auto on ollut. Sekään ei muuten ole ihan turhanpäiväistä hommaa
Toki tuo 2 tuntia on vähän alimitoitettu aika. Auton etsimiseen ja paikan päälle ajamiseen menee oma aikansa. Joskus taas löytyy joku paha vika heti kättelyssä, joten pidemmälle ei kannata edes mennä. Jos esimerkiksi auton myyjällä on esittää rekisteriotteesta vain valokopio, se tarkoittaa että vaikka auto olisi muuten ok ja hintansa arvoinen, niin auton ostamiseen menee käytännössä vielä yksi päivä lisää. Koska auton oika omistaja on pankki tai rahoitusyhtiö ja siinä seikkailussa vierähtää yksi päivä.
Yleensä yhdessä päivässä ehtii tutkimaan vain kaksi autoa kunnolla. Siirtymäaikojakin tulee.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Tarinointia tuontiautoista
http://www.finnservice.de/" onclick="window.open(this.href);return false; -> palvelummeHannuS kirjoitti: Ei löytynyt tekijää Pakko mennä itse.
"Tarvittaessa auton kunnon tarkastus ja korjaukset ilman ajanvarausta ammattikorjaamolla Neu-Isenburgissa"
Re: Tarinointia tuontiautoista
onko jostain saatavilla halvemmalla kuin 500e laivamatkaa Travemünde - Helsinki ? , tämä oli finnlinesin hinta. (2henk. 1auto, hytti).
Ajankohta ehkäpä ensi viikolla... vai tuleeko halvemmaksi ajella jo ruotsin kautta ? lähtöpaikka olisi dusseldorf.
halvoista lennoista voisi myös vinkata, väliltä turku/helsinki-dusseldorf....
Ajankohta ehkäpä ensi viikolla... vai tuleeko halvemmaksi ajella jo ruotsin kautta ? lähtöpaikka olisi dusseldorf.
halvoista lennoista voisi myös vinkata, väliltä turku/helsinki-dusseldorf....
Re: Tarinointia tuontiautoista
Lentoja kannattaa katsella skyscanner.net:istäepk kirjoitti: halvoista lennoista voisi myös vinkata, väliltä turku/helsinki-dusseldorf....
Re: Tarinointia tuontiautoista
Eikös ala kannattamaan jo Puolan kautta ajo? Tallinnan lautoilla näyttäis olevan hyvin tilaa, vaikka huomenna tulis, kun tänään varaa. Muutama sata kilsaa tulee lisää, mutta matka etenee koko ajan. Jos on Venäjän viisumi niin voi oikasta köningsbergin kautta. Mutta siinä on se riski että pitää olla hyvä paperi millä todistaa omistavansa auton itse, siis se joka kuljettaa. Venäjä ruvennu hankalaksi näissä asioissa.epk kirjoitti:onko jostain saatavilla halvemmalla kuin 500e laivamatkaa Travemünde - Helsinki ? , tämä oli finnlinesin hinta. (2henk. 1auto, hytti).
Ajankohta ehkäpä ensi viikolla... vai tuleeko halvemmaksi ajella jo ruotsin kautta ? lähtöpaikka olisi dusseldorf.
halvoista lennoista voisi myös vinkata, väliltä turku/helsinki-dusseldorf....
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tallinna-Düsseldorf = 2050kmHannuS kirjoitti:Eikös ala kannattamaan jo Puolan kautta ajo? Tallinnan lautoilla näyttäis olevan hyvin tilaa, vaikka huomenna tulis, kun tänään varaa. Muutama sata kilsaa tulee lisää, mutta matka etenee koko ajan. Jos on Venäjän viisumi niin voi oikasta köningsbergin kautta. Mutta siinä on se riski että pitää olla hyvä paperi millä todistaa omistavansa auton itse, siis se joka kuljettaa. Venäjä ruvennu hankalaksi näissä asioissa.epk kirjoitti:onko jostain saatavilla halvemmalla kuin 500e laivamatkaa Travemünde - Helsinki ? , tämä oli finnlinesin hinta. (2henk. 1auto, hytti).
Ajankohta ehkäpä ensi viikolla... vai tuleeko halvemmaksi ajella jo ruotsin kautta ? lähtöpaikka olisi dusseldorf.
halvoista lennoista voisi myös vinkata, väliltä turku/helsinki-dusseldorf....
Tukholma-Düsseldorf = 1380km
Travemünde-Düsseldorf = 490km
Jos ajaminen maksaa n. 25c/km, tulee Tallinnan kautta hinnaksi reilu 500 + lautta (alle satasen) + ajot Suomessa + käytännössä varmaan yksi yöpyminen.
Tukholman kautta n. 350 + kaksi lauttaa + silta + aikataulusta riippuen luultavasti yksi yöpyminen (ruotsinlaivan lisäksi). Hyttikategoriasta riippuen voi olla halvempi tai kalliimpi. (Toinen vaihtoehto on Travemünde-Malmö yölaiva, jolloin säästää n. 200km eli 50 + lautta + silta + yöpyminen, muta joka maksaa reilun parisataa)
Saksan laivalla n. 120 + jo mainittu 500, ei yöpymisiä laivan lisäksi.
Rahallisesti nuo menee aika samoihin, riippuu tietysti paljonko maksaa yöpymisistä jne. Itse ajan kerran kerrasta Ruotsin kautta, helvetin tylsä tie mutta matka joutuu. Saksa-Suomi -laiva ei kiinnosta, koska on vielä tylsempi (ja usein koiria matkassa), Puolan kautta ajo taas ei houkuttele pätkääkään. Makuasioita tietysti.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tukholman kautta tullessa toinen vaihtoehto on tulla Jyllannin kautta, jolloin jää Puttgarden-Rodby -laiva välistä, mutta tilalle tulee Iso-Beltin silta. Se on vähän halvempi ainakin dieselmersulla. Ajoa tulee reilu 100 km lisää, mutta ei tarvi laivaan mennä. Toki se laivakin on hyvä vaihtoehto, jos ostaa liput kaksi viikkoa etukäteen ja tietää aikataulunsa. Olen pari viimeistä kertaa tullut silti Puttgardenista, kun tykkään käydä Lyypekissä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Minä olen pari edellistä kertaa tullut sillä Saksa-Suomi laivalla, aikasemmin pidin kanssa sitä tylsän tuntuisena. Siellä kyllä löytyy juttuseuraa. Siellä on yleensä samanlaisia auton ostajia muitakin. Muistan yhdeltä viime reissulta Mäntsälän Simpan ja Pertin, oli heillä kyllä hyviä juttuja. Olivat tuoneet autoja jo kymmeniä vuosia.tj86430 kirjoitti: Saksa-Suomi -laiva ei kiinnosta, koska on vielä tylsempi (ja usein koiria matkassa), Puolan kautta ajo taas ei houkuttele pätkääkään. Makuasioita tietysti.
Miespaikalla voi kyllä joutua venäläisten rekkakuskien kanssa samaan hyttiin ja jos ovat kännissä niin ei ole hauskaa, muutenhan venäläisten kanssakin pärjää. Ne niistä, jotka reissaa puhuu muitakin kieliä ainakin jonkin verran. Mutta voi yrittää kysyä varaamosta että eivät laita juoppojen venäläisten hyttiin, kiitos, jos mahdollista
Jos tulee Ruotsin kautta ja tietää että pääsee varmasti illalla Tukholmasta Turkuun klo 20 tai 21. lähtevään lauttaan niin ehtii sieltä Rödby Puttgartenista samana päivänä, kunhan huolehtii että on siinä aamu 9 korvilla Puttgardenin lautta jonossa. Ei tartte yöpyä hurrilandiassa. Sillan kautta tietysti on varmempaa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Tarinointia tuontiautoista
En ole tullut Travemündesta enkä tule, mutta eikö laivan lähtöaika ole ikävä? Kuulemma pitää olla puoliltaöiltä jonossa ja 3-5 maissa pääsee sitten laivaan. Yöllä siis.
Ja rekkakuskit remuaa ekan yön kännipäissään ja sikailevat seisovassa pöydässä ym.
Ja rekkakuskit remuaa ekan yön kännipäissään ja sikailevat seisovassa pöydässä ym.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Muistaakseni laivaan alkaa päästä ajamaan sisään jo klo 23 aikaan illalla. Ainakin mulla oli kiire, kun olin vasta 00.30 maissa paikalla ja kaikki muut oli jo laivassa, kun sekoilin sinne lahden itäpuolelle. Tulin sinne Berliinistä päin.tn62634 kirjoitti:En ole tullut Travemündesta enkä tule, mutta eikö laivan lähtöaika ole ikävä? Kuulemma pitää olla puoliltaöiltä jonossa ja 3-5 maissa pääsee sitten laivaan. Yöllä siis.
Ja rekkakuskit remuaa ekan yön kännipäissään ja sikailevat seisovassa pöydässä ym.
Ei niinä kertoina kun minä olen ollut tulossa ole ollut sikailua. (Marraskuu -12/Maaliskuu -14)
Lipun tuonne olen varannu vasta sitten kun olen varma että auto on alla ja ehdin satamaan ja aina on päässyt, toki kesällä voi olla eri juttu kun on populaatiota enemmän liikkeellä.
Sehän etu tuossa on että voi ajaa halvemmilla keltapäisillä kilvillä Suomeen asti. Siihen asiaan vain taisi tulla tai ainakin puhuvat että olis tullu ihan viime aikoina muutos, niin ettei Suomen kansalainen enään sais niillä Saksassa ajaa. Mutta kukapa sitä tarkistaa jos autoliikkeestä sellaiset saa jonkun myyjän nimiin laitettuna.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Tarinointia tuontiautoista
kiitoksia, pannaan nuot muistiin. Meni kyllä kiire ohi, auto paljastui huijaukseksi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Edellisen auton toin Ruotsin kautta ja Helsinborgista ajoi iltasella helposti Kapelskäriin josta suoraan lauttaan. Nykyisen auton kanssa lilluttiin tosiaan Travemundesta Helsinkiin ja miesmakuupaikalla kaveriksi sattui humalainen Polakki rakennusmies. Ihan mukava mutta se oma rauha oli unohdettu ja pillujuttujen taso oli pahempi kuin omalla kaveriporukalla baarissa.
Onkos kukaan miettinyt Kreikan loistoautotarjontaa? Matka on pitkähkö, mutta joko sielä myydään kalliit autot pilkkahinnalla?
Onkos kukaan miettinyt Kreikan loistoautotarjontaa? Matka on pitkähkö, mutta joko sielä myydään kalliit autot pilkkahinnalla?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onhan nuo pahimmasta päästä mutta ei ennennäkemättömät. Hirveästi p*skaa kennon pinnassaAki_Laurila kirjoitti:Tapaako olla näin haperot? Mielestäni näillä letkuilla ei uskalla ajaa. Tai ainaski pitää toivoa että auto kertoo heti laatikon öljymäärän hupenemisesta.dealer kirjoitti:W211 aina ruosteessa vanhemmiten, ei mitään erikoista millään tavalla.umpiruostuneet syylarille menevät vaihdelootan letkut
Auto kertoo vain niin että lakkaa liikkumasta.
oulaistenliikenne.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jaah, tänän sain aikaiseksi väkerrettyä veromuutosvaatimusmussulapun tullille tuosta W211:sta... 233€ (plus korot?) näyttäis tosiaan tulevan takaisin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Tarinointia tuontiautoista
Joopajoo... Sain veropäätöksen, jossa prosentit oli 30. Neljä vuotta sitten tuomani, täsmälleen samanlainen auto sai aikoinaan autoveroprosentikseen 36.5, joten oikaisuvaatimus taisi olla aiheellinen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
saako saksalaisista/belgialaisista autosta rekkarista vinin ulos samalla tavalla kuin suomessa ? eli voisi johkin nettiin syöttää rekkarin ja siitä saisi vinin ulos.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tänään tuli Tullista postia marraskuussa 2010 ostamastani S203:sta. Palautusta tulisi reilu pari sataa veroista. Oikaisuvaatimuksen jätin 2014 lopussa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tällä tuontiautolla tuli näyttäydyttyä alkuviikosta isolla kirkolla Kölnissä. Hyvin toimi ja kaksatanen CDI menee pelkällä jalkahien hajulla autobahnilla helteessä. Vähän ennen Hannoveria oli 37 astetta lämmintä. Kulutus pyöri alle viiden litran ajotietokoneen mukaan. Lyypekistä Flensburgin kautta Tukholmaan keskinopeus oli 108 ja kulutus reilun 1100 km matkalla 4,5 litraa. Suomessahan tällä pääsee alle neljällä maantiellä siis auton mukaan.
Hyvä vehje, mutta uutta tekisi silti mieli. Reitti oli koti-Turku-Tukholma-Kööpenhamina-Flensburg-Hampuri-Münster-Düsseldorf-Köln-Bielefeld-Hannover-Lyypekki-Flensburg-Kööpenhamina-Tukholma-Turku-koti.
Saavun tähti nokalla Kölniin.
Altes Rathaus Hannover
Hyvä vehje, mutta uutta tekisi silti mieli. Reitti oli koti-Turku-Tukholma-Kööpenhamina-Flensburg-Hampuri-Münster-Düsseldorf-Köln-Bielefeld-Hannover-Lyypekki-Flensburg-Kööpenhamina-Tukholma-Turku-koti.
Saavun tähti nokalla Kölniin.
Altes Rathaus Hannover
Re: Tarinointia tuontiautoista
Oikaisuvaatimus meni läpi ja prossat muuttuivat 36.5% -> 30%.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moikka,
Osaisiko joku auttaa hieman verolaskennassa. Eli kyseessä vm 2003 w 211 farkku. Ajokilometrit 317000. Tämä pitäisi verottaa mutta mietin, että koska. MAhti järjestelmän kautta antaa veroprosentiksi 33.9 ja veroksi 2358.00 € Mulla olisi myös mahdollisuus verottaa auto vasta ensi keväänä ja siksi aprikoinkin, että jos verot ei yleisesti muutu niin mitähän sen verot laskisivat 9 kk aikana?
Tietysti tässä odottamisessa on sellainen riski, että vuoden 2016 alusta autoille lätkäistään joku uusi rekisteröintivero tms. Siis kaikille niille autoille jotka ylittävät 120g/ co2 päästöt. Mut paljonkohan se vero laskisi....?
T.
Jyrki
Osaisiko joku auttaa hieman verolaskennassa. Eli kyseessä vm 2003 w 211 farkku. Ajokilometrit 317000. Tämä pitäisi verottaa mutta mietin, että koska. MAhti järjestelmän kautta antaa veroprosentiksi 33.9 ja veroksi 2358.00 € Mulla olisi myös mahdollisuus verottaa auto vasta ensi keväänä ja siksi aprikoinkin, että jos verot ei yleisesti muutu niin mitähän sen verot laskisivat 9 kk aikana?
Tietysti tässä odottamisessa on sellainen riski, että vuoden 2016 alusta autoille lätkäistään joku uusi rekisteröintivero tms. Siis kaikille niille autoille jotka ylittävät 120g/ co2 päästöt. Mut paljonkohan se vero laskisi....?
T.
Jyrki
Re: Tarinointia tuontiautoista
Veropäätös tuli postissa, kesti n.2,5 vkoa. Veroprosentti 23.90%. Ei varusteilla tainnut olla mitään merkitystä kun meni muutaman kympin tarkkuudella Mahti-järjestelmän mukaan.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: Tarinointia tuontiautoista
Laita mahtiin vaikka 8 kuukautta vanhempi samanlainen auto, niin näet paljonko se vaikuttaa verotusarvoon.Jyrmex kirjoitti:Moikka,
Osaisiko joku auttaa hieman verolaskennassa. Eli kyseessä vm 2003 w 211 farkku. Ajokilometrit 317000. Tämä pitäisi verottaa mutta mietin, että koska. MAhti järjestelmän kautta antaa veroprosentiksi 33.9 ja veroksi 2358.00 € Mulla olisi myös mahdollisuus verottaa auto vasta ensi keväänä ja siksi aprikoinkin, että jos verot ei yleisesti muutu niin mitähän sen verot laskisivat 9 kk aikana?
Tietysti tässä odottamisessa on sellainen riski, että vuoden 2016 alusta autoille lätkäistään joku uusi rekisteröintivero tms. Siis kaikille niille autoille jotka ylittävät 120g/ co2 päästöt. Mut paljonkohan se vero laskisi....?
T.
Jyrki
Katso oikea veroprosentti tullin sivulta oikea reuna kho; päätöksen alta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moikka,
En löydä niitä oikeita prosentteja. MAhti tarjoaa vain 33.9%. Mulla on nyt olettamana että päästöt tuossa 150Kw moottorissa on sen 193g/km. Vai meneekö veroprosentti ton ikäisessä kokonaispainon mukaan. Pitääkin tutukia.
T.
Jyrki
En löydä niitä oikeita prosentteja. MAhti tarjoaa vain 33.9%. Mulla on nyt olettamana että päästöt tuossa 150Kw moottorissa on sen 193g/km. Vai meneekö veroprosentti ton ikäisessä kokonaispainon mukaan. Pitääkin tutukia.
T.
Jyrki
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos auto on 2003 käyttöönotettu, niin tuon mukaan: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... 3_2007.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Jyrmex kirjoitti:Moikka,
En löydä niitä oikeita prosentteja. MAhti tarjoaa vain 33.9%. Mulla on nyt olettamana että päästöt tuossa 150Kw moottorissa on sen 193g/km. Vai meneekö veroprosentti ton ikäisessä kokonaispainon mukaan. Pitääkin tutukia.
T.
Jyrki
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Tarinointia tuontiautoista
moi foorumilaiset,ilmoittauduin joukkoonne
ihan tuoreena joutuu kyselee viisaammilta autoveroasiasta heti. eli paljonkahan tullin verolasku on suunnilleen, E55 amg vm-99 5.5l bensa ja ajettu 197000km.
ihan tuoreena joutuu kyselee viisaammilta autoveroasiasta heti. eli paljonkahan tullin verolasku on suunnilleen, E55 amg vm-99 5.5l bensa ja ajettu 197000km.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tullin sivuilta näet melko tarkan arvion. Lonkalta heittäsin että 3-5 tuhatta.mopoaika kirjoitti:moi foorumilaiset,ilmoittauduin joukkoonne
ihan tuoreena joutuu kyselee viisaammilta autoveroasiasta heti. eli paljonkahan tullin verolasku on suunnilleen, E55 amg vm-99 5.5l bensa ja ajettu 197000km.
E350CDI&A180CDI