Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

malmgren kirjoitti:Onko tällaisesta kaupasta kokemuksia http://www.jwhg.de? Onko samaa kategoriaa autohus.de:n kanssa?
Samantyyppinen liike taitaa olla kyseessä. Ilmeisesti aika lailla liisariautoja. Minusta näillä oli jollakin toisella nimellä myös liikkeitä, tälläisen kuvan sain saksalaisesta foorumista kun itse autoa etsin ja juttuja liikkeistä luin.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Ei nyt ihan vielä ole oma auto tuontiauto mutta ensi kesänä sitten. Mutta kerrotaan nyt oman auton ostosta hieman. Asun siis nyt saksassa ja etsin autoa ihan omaan käyttööni ja sitten kun muutan takaisin suomeen niin auto tulee mukaan. Hakusalla oli ensin CLK:t, sitten E-sarjan coupet mutta lopuksi päädyin ostamaan E-sarjan cabrion.
Sen huomasin prosessin aikana, että hyvät ja järkevästi hinnoitellut autot, jotka ovat myynnissä luotettaviksi tiedetyissä liikkeissä menevät nopeasti. Pari autoa meni ohi suun empiessä, toinen myytiin oman puheluni aikana vaikka puhelun alussa auto oli vielä vapaa...
Itselläni oli alusta asti selvää, että ostan auton joka on mielellään Junge Sterne tai vähintään joko mersun liikkeen perusvaihtoauto tai sitten jonkun toisen ison merkkiliikkeen vaihtoauto. Ostamani auton hintaluokka on lähempänä 30 teuroa ja siinä luokassa ei ole ihmeellistä eroa hinnassa riippuen myyjäliikkeestä. Lähinnä Junge Sternet ovat yleensä hieman vähemmän ajettuja kuin muiden liikkeiden autot ja sillä ne ovat hieman kalliimpia. Vastaavasti Junge Sterne on varsin turvallinen vaihtoehto.
Yleensä jos myyntiin tuli hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometerillä oleva auto jossa hinta on edullinen, oli kyseessä liike jonka omistajan nimi on turkkilainen (ei tämä välttämättä mitään huonoa merkitse) tai sitten liikkeessä oli vain muutama myytävä auto. Itse karsastin molempian vaihtoehtoja mahdollisten virhevastuu tai takuuasioiden hoitamisen vuoksi. Omani ostin yhdestä Stuttgartissa olevasta mersun liikkeestä jossa valikoima on varsin mittava. Stuttgartin mersun liikkeissä on jatkuvasti n. 500 vaihtoautoa myynnissä ja myyvät yhdessä Munchenin kanssa suuren osan saksan mersuista. Auton osto ko. liikkeestä oli varsin selkeä ja rutiinimainen tapahtuma. Soitin autosta ja pyysin varauksen seuraavaan aamuun jolloin ehdin paikalle. Varaus otettiin vastaan ja vielä illalla ennen kuutta soitettiin minulle takaisin, että olenko vielä aamulla tulossa. Aamulla liikkeeseen tultua jouduin hieman odottamaan myyjää mutta kävin samalla itse katomassa autoa ulkopuolelta. Sitten katsoimme vielä myyjän kanssa auton läpi. Sovimme yhden kolhitun vanteen kunnostamisesta ja yritin saada uudet renkaat autoon koska kolmessa renkaassa oli paistoaika 0110 ja yhdessä 0113 joten yksi rengas oli jo hajonnut. Mutta koska renkaissa oli pintaa 4-5mm ei myyjä suostunut uusiin renkaisiin. Totesi, että saksassa renkaiden maxikä on n. 6 vuotta jolloin ne vaihdettaisiin uuteen. Auton nokkapellissä ja puskurissa oli aika paljon moottoritiepölyn hakkaamaa joka näkyy vielä normaalia selvemmin mustassa autossa. Myyjä sanoi, että voisivat kiillottaa maalipinnan, mutta samalla lailla ne valkoiset täplät sieltä näkyisi. Itselleni tämä on ok, kyseessä on kuitenkin 110tkm ajettu auto. Muuten auto oli ok joten siirryimme pöydän ääreen paperitöihin.
Myyjä kävi läpi auton tiedot, auto on ollut erään tilintarkastustoimiston auto ja ilmeisesti jonkun heidän johtajan käytössä. Varustelista käytiin läpi samoin kuin kaikki mahdolliset auton tiedot. Autoon oli tehty maalipinnan paksuusmittaukset jonka mukaan uudelleen maalauksia ei autossa ole. Lisäksi sain tilaussopimukseen kyseiset lausunnot, että auto ei ole kolaroitu, uudelleen maalattu, ei vuokra-auto tai leasingauto jne. Eli auton myy kyseinen merkkiliike minulle yksityishenkilönä JS-takuulla. Nämä liikkeet eivät myy lainkaan asiakastilissä olevia autoja kun vielä erikseen varmistelin, että onhan liike myyjänä jolloin virhevastuu on voimassa.
Koska itse en asu auton myyntipaikkakunnalla, sain mukaani paperit joiden perusteella voin maksaa auton jonka jälkeen saan rekisteriotteen itselleni postissa. Tämän jälkeen voin hoitaa vakuutuksen ja rekisteräinnin omalla kotipaikkakunnallani sekä hankkia valmiiksi kilvet. Vajaan parin viikon päästä menen sitten valmiiden kilpien kanssa hakemaan auton. Kyseinen järjestely kävi minulle todella hyvin, koska näin minun ei tarvitse maksaa autoa käteisnipulla (eivät edes ota käteistä vastaan, koska tämä on kiellettyä rahanpesulain mukaan) ja tällä viikolla en ehtisi autoa hakemaan. Auto myös katsastetaan tässä odottaessa koska auton seuraava katsastus olisi ollut 5/2015 ja Junge Sterne autolla pitää uusin katsastus olla maks. 6 kuukautta vanha. Tälläistä maksu ensin ja haku myöhemmin -käyntäntöä en olisi tehnyt minkään muun kuin mersun liikkeen kanssa, sen verran varovainen olen.
Nyt odotellaan jokunen päivä, että pääsee auton hakemaan ja ottamaan käyttöön. Toivotaan, että tämä helteinen Saksan kesä jatkuu pitkään...
Niin autohan oli 5/10 -käyttöönotettu musta E-sarjan Cabrio 350CDI -koneella ja luonnollisesti 7G+ -vaihteistolla. Varusteet ihan ok, mm. navit, tutkat, multikontur-istuimet lämmityksellä ja jäähdytyksellä, AIRCAP ja AIRSCARF, ja sitten päälle ILS-systemmiä ja peilipakettia jne.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

MarkoV kirjoitti:Ei nyt ihan vielä ole oma auto tuontiauto mutta ensi kesänä sitten. Mutta kerrotaan nyt oman auton ostosta hieman. Asun siis nyt saksassa ja etsin autoa ihan omaan käyttööni ja sitten kun muutan takaisin suomeen niin auto tulee mukaan. Hakusalla oli ensin CLK:t, sitten E-sarjan coupet mutta lopuksi päädyin ostamaan E-sarjan cabrion.
Sen huomasin prosessin aikana, että hyvät ja järkevästi hinnoitellut autot, jotka ovat myynnissä luotettaviksi tiedetyissä liikkeissä menevät nopeasti. Pari autoa meni ohi suun empiessä, toinen myytiin oman puheluni aikana vaikka puhelun alussa auto oli vielä vapaa...
Itselläni oli alusta asti selvää, että ostan auton joka on mielellään Junge Sterne tai vähintään joko mersun liikkeen perusvaihtoauto tai sitten jonkun toisen ison merkkiliikkeen vaihtoauto. Ostamani auton hintaluokka on lähempänä 30 teuroa ja siinä luokassa ei ole ihmeellistä eroa hinnassa riippuen myyjäliikkeestä. Lähinnä Junge Sternet ovat yleensä hieman vähemmän ajettuja kuin muiden liikkeiden autot ja sillä ne ovat hieman kalliimpia. Vastaavasti Junge Sterne on varsin turvallinen vaihtoehto.
Yleensä jos myyntiin tuli hyvillä varusteilla ja kohtuullisilla kilometerillä oleva auto jossa hinta on edullinen, oli kyseessä liike jonka omistajan nimi on turkkilainen (ei tämä välttämättä mitään huonoa merkitse) tai sitten liikkeessä oli vain muutama myytävä auto. Itse karsastin molempian vaihtoehtoja mahdollisten virhevastuu tai takuuasioiden hoitamisen vuoksi. Omani ostin yhdestä Stuttgartissa olevasta mersun liikkeestä jossa valikoima on varsin mittava. Stuttgartin mersun liikkeissä on jatkuvasti n. 500 vaihtoautoa myynnissä ja myyvät yhdessä Munchenin kanssa suuren osan saksan mersuista. Auton osto ko. liikkeestä oli varsin selkeä ja rutiinimainen tapahtuma. Soitin autosta ja pyysin varauksen seuraavaan aamuun jolloin ehdin paikalle. Varaus otettiin vastaan ja vielä illalla ennen kuutta soitettiin minulle takaisin, että olenko vielä aamulla tulossa. Aamulla liikkeeseen tultua jouduin hieman odottamaan myyjää mutta kävin samalla itse katomassa autoa ulkopuolelta. Sitten katsoimme vielä myyjän kanssa auton läpi. Sovimme yhden kolhitun vanteen kunnostamisesta ja yritin saada uudet renkaat autoon koska kolmessa renkaassa oli paistoaika 0110 ja yhdessä 0113 joten yksi rengas oli jo hajonnut. Mutta koska renkaissa oli pintaa 4-5mm ei myyjä suostunut uusiin renkaisiin. Totesi, että saksassa renkaiden maxikä on n. 6 vuotta jolloin ne vaihdettaisiin uuteen. Auton nokkapellissä ja puskurissa oli aika paljon moottoritiepölyn hakkaamaa joka näkyy vielä normaalia selvemmin mustassa autossa. Myyjä sanoi, että voisivat kiillottaa maalipinnan, mutta samalla lailla ne valkoiset täplät sieltä näkyisi. Itselleni tämä on ok, kyseessä on kuitenkin 110tkm ajettu auto. Muuten auto oli ok joten siirryimme pöydän ääreen paperitöihin.
Myyjä kävi läpi auton tiedot, auto on ollut erään tilintarkastustoimiston auto ja ilmeisesti jonkun heidän johtajan käytössä. Varustelista käytiin läpi samoin kuin kaikki mahdolliset auton tiedot. Autoon oli tehty maalipinnan paksuusmittaukset jonka mukaan uudelleen maalauksia ei autossa ole. Lisäksi sain tilaussopimukseen kyseiset lausunnot, että auto ei ole kolaroitu, uudelleen maalattu, ei vuokra-auto tai leasingauto jne. Eli auton myy kyseinen merkkiliike minulle yksityishenkilönä JS-takuulla. Nämä liikkeet eivät myy lainkaan asiakastilissä olevia autoja kun vielä erikseen varmistelin, että onhan liike myyjänä jolloin virhevastuu on voimassa.
Koska itse en asu auton myyntipaikkakunnalla, sain mukaani paperit joiden perusteella voin maksaa auton jonka jälkeen saan rekisteriotteen itselleni postissa. Tämän jälkeen voin hoitaa vakuutuksen ja rekisteräinnin omalla kotipaikkakunnallani sekä hankkia valmiiksi kilvet. Vajaan parin viikon päästä menen sitten valmiiden kilpien kanssa hakemaan auton. Kyseinen järjestely kävi minulle todella hyvin, koska näin minun ei tarvitse maksaa autoa käteisnipulla (eivät edes ota käteistä vastaan, koska tämä on kiellettyä rahanpesulain mukaan) ja tällä viikolla en ehtisi autoa hakemaan. Auto myös katsastetaan tässä odottaessa koska auton seuraava katsastus olisi ollut 5/2015 ja Junge Sterne autolla pitää uusin katsastus olla maks. 6 kuukautta vanha. Tälläistä maksu ensin ja haku myöhemmin -käyntäntöä en olisi tehnyt minkään muun kuin mersun liikkeen kanssa, sen verran varovainen olen.
Nyt odotellaan jokunen päivä, että pääsee auton hakemaan ja ottamaan käyttöön. Toivotaan, että tämä helteinen Saksan kesä jatkuu pitkään...
Niin autohan oli 5/10 -käyttöönotettu musta E-sarjan Cabrio 350CDI -koneella ja luonnollisesti 7G+ -vaihteistolla. Varusteet ihan ok, mm. navit, tutkat, multikontur-istuimet lämmityksellä ja jäähdytyksellä, AIRCAP ja AIRSCARF, ja sitten päälle ILS-systemmiä ja peilipakettia jne.

Marko

Onnea uutukaiselle!

Samantyyliset on aatokset autokaupoista... itsekkin ostin edellisen 211: sen S&G: ltä (maailman vanhin MB - liike) näkemättä, maksoin auton netissä suomesta ja kaveri ehti hakea sen 3 viikon päästä... mieluisa peli sekin oli, mutta ei nykyisen 211 V6 CDI avantcarde faceliftin veroinen...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

MarkoV kirjoitti: eivät edes ota käteistä vastaan, koska tämä on kiellettyä rahanpesulain mukaan
Marko
Täh? Onko tämä jotain Baden-Württembergin säännöksiä? Kyllä raha kelpasi maaliskuussa ainakin Bielefeldissä ja kelpaa myös torstaina Osnabrückissa.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Voihan sitä sanoa ettei käteinen käy . Mutta varmasti ei kauppa jäisi tekemättä kun on tuuhea nippu riihikuivaa kourassa .

Voihan niitä ahneita olla saksassakin .
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Riippunee ihan kaupasta ja kauppasummasta. Nyt oli kyseessä sellainen mersun merkkiliike jonne ei oikein pukua huonommalla vaatetuksella kehtaisi mennä ;-) Ei ole vissiin se heidän elämä kiinni yhdestä kaupasta jos jää kaupat tekemättä käteisen vuoksi...
Samalla laillahan suomessakin kysytään pankkitiskillä rahan alkuperää kun vähän reilumman summan vie OMALLE tilille. Suomessa taisi olla kauppatoiminassa 15 tuhannen euron raja selvitysvelvollisuudelle.
No minulle tuo tilimaksu kävi paljon paremmin kun ei ole mikään kiire. Kiireistä autonhakijaa helpottaa käteismaksu kun ehtii tekemään kaikki kauppaan liittyvät asiat mahdollisesti yhden päivän aikana.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

MarkoV kirjoitti:Suomessa taisi olla kauppatoiminassa 15 tuhannen euron raja selvitysvelvollisuudelle.
Jep:
liike- tai ammattitoimintana tavaroita myyviin tai välittäviin siltä osin kuin otetaan vastaan maksusuorituksena käteistä yhtenä suorituksena tai toisiinsa kytkeytyvinä suorituksina yhteensä vähintään 15 000 euroa;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onneksi ostin sitten böndeltä (Mercedes OstWestfalenLippen pääkonttorilta Bielefeldistä) maaliskuussa tässäkin viestiketjussa esittelemäni 250 CDI:n. Oli siinä sentään joku jäännösarvo vajaa kolme vuotta vanhana, kun auto oli uutena maksanut 68000e. Kaupat sai tehtyä rahatukon kanssa ja ihan normaaleissa vaatteissa. En ajatellut kekkuloida torstaina Beresan Osnabrückin konttorissakaan puku päällä vaan ihan farkuissa. Voin kertoa viikonloppuna myivätkö autoa vaiko eivät vai jääkö kiinni vaatteista tai rahasta. :)
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Juu, ei mullakaan pukua ollut päällä vaan erittäin värikkäät KTM:n ajovehkeet ja crossisaappaat; -) Olin mopolla liikkeellä. Itsekin olin varautunut siihen, että nippu riihikuivaa pitää raahata liikkeeseen koska joka paikassa netissä toitotetaan käteismaksun autuutta. Johtunee siitä, että yleensä löytyvät ohjeet on tehty nopealle autohakukeikalle jolloin rahojen siirtymiseen kuluva aika suotta pidentää reissua. Eli ei nyt tehdä tästä maksutavasta mitään ongelmaa,kirjoitin vain mitä minulle kaupanteon yhteydessä sanottiin.
Oli muuten oikeasti vähän eri luokan liike kuin perus mersukauppa suomessa. Autoja on koko ajan 500 kpl valikoimassa ja kaikki mersuja luonnollisesti. Suurin osa JS-vaihdokkeja. Olihan siellä SLS:stä lähtien tavaraa. Jos on liikkeellä Stuttgartissa niin kannattaa ehdottomaksi käydä katsomassa valikoimaa.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo ei siitä mitään numeroa tehdä. :) Se käteismaksu on juuri sen vuoksi kätevä normaalille tuontiauton ostajalle, kun menee ehkä kolme päivää, kun raha siirtyy suomalaiselta tililtä saksalaiselle. Itse maksoin nyt puolet etukäteen liikkeen tilille ja puolet maksan sitten liikkeessä. En ole nähnyt autosta edes kuvaa, mutta pitäisi olla kunnossa ja rahat kuulemma takaisin, jos ei miellytä. Kyseessä on alle sata tonnia ajettu JS-auto niin ei kai sen pitäisi juuri uutta hävetä. Luonnollisestihan nokkaan kiviä tulee Saksassakin, mutta kyllä ne kivenhakkaamat tms. siinä auton mukana sitten kulkevat. Auto oli pakko ostaa näkemättä tällä kertaa, kun stressi olisi ollut liian suuri, että sopivat autot menevät nenän edestä.
Hillhouse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 07.05.2014 15:24
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Hillhouse »

Palataanpa USA:sta muuttoautona tuomaani vm. 2013 W204 C350:een... Kyseessä siis 3.5l bensa V6 ja sen 306hv versio.

Auto rantautui SUomeen huhtikuussa ja olin luonnollisesti aloittanut verotuksen ja katsatusasioiden selvittämisen hyvissä ajoin. Vähän ennen kuin auto rantautui Suomeen ilmeni, että EU:n ulkopuolelta tuotaville autoille pitää olla valmistajan E-vastaavuus/hyväksyntätodistus, jos vastaavaa autoa myydään Euroopassa. Tämä siksi, että auton verotus voitaisiin tehdä CO2-arvon perusteella. Jos vastaavuustodistusta ei olisi haettu auton verotus menisi kokonaismassan perusteella, joka taas tarkoittaisi yli 10% kovempaa verotusta. CO2-perustainen verotus ei siis itsestäänselvyys tuotaessa autoa EU:n ulkopuolelta.

Eipä siinä mitään. Paikallisen Mersuliikkeen kautta viestia maahantuojalle ja edelleen valmistajalle auton valmistenumeron kera, että tarvitaan vastaavuustodistus. Muutaman päivän päästä maahantuojalta tulee viesti, että vastaavuustodistusta ei voida kirjoittaa. What the f**k?!! :shock: Euroopassa ja Suomessa myydään samoja C350:a. Juu, mutta, kun minun autossani on mahdollista käyttää polttoaineena RE85:ta. Tämä oli minulla tiedossa jo USA:ssa enkä ajatellut sen aiheuttavan sählinkiä Suomeen tuotaessa, mutta toisin kävi. Euroopassa myytävissä C-sarjalaisissa ei RE85-ominaisuutta ole.

Tämän jälkeen kysymys valmistajalle, että miten edetään. Vastauksena moottorisoftan päivittäminen "Eurooppa-softalla", jossa ei RE85-ominaisuutta sekä polttoainekorkin vaihto sellaiseen, jossa ei ole RE85-mainintaa. Näillä heruisi vastaavuustodistus.

Itse softan päivittäminen meni siten, että ennen kuin paikallinen Mersu-huolto pystyi päivityksen tekemään niin valmistajan piti lisätä autoni valmistenumero Eurooppa-softan listalle, jolloin huollon testeri näki valmistenumeron perusteella, että autooni on mahdollista ajaa kyseinen softa. Samaan aikaan tehdas näki, että softa on oikeasti päivitetty ja vasta sen jälkeen kirjoitti vastaavuustodistuksen. Lisäksi piti todistaa polttoainekorkin vaihto. Eli minkäänlainen kikkailu ei auta vaan homma on oikeasti tehtävä. Ei siis auta, että joku Suomesta kertoisi, että homam on tehty. Tehtaan pitää itse nähdä tehty työ koneelta.

Nyt on sitten auto ajossa ilman RE85-optiota, mutta saahan sen palautettua huollon yhteydessä, jos tarvis tulee :wink: Kaikki tämä jumppa vain ja ainoastaan Suomen verottajan vuoksi. Valmistajaa ei 100-varmasti kiinnosta kumpi softa autossani on, koska vastaavuustodistus tarvittiin verotusta varten.

Hintaa koko lystille tuli seuraavasti: Vastaavuustodistus 450e, softan päivitys 150e ja polttoainekorkki 20e, yht. 620e.

Äkkiseltään tuntuisi, että "viinalla" ajaminen olisi ympäristöystävällisempää ja sitä myöden kevyemmin verotettavaa, mutta näin ei ollut. Euroopassa myytävien C350:n CO2-arvo on 159g/km, mutta jostain kumman syystä minun autoni CO2 on 180g/km. Se siitä viherpiiperryksestä :thumbup:

Tämä siis tiedoksi muille, jotka mahdollisesti ovat tuomassa uudehkoa Mersua, Bemaria, tms. EU:n ulkopuolelta ja jossa on RE85 käyttömahdollisuus.

Ai niin... En tiedä Mersun Suomen takuuajan kestosta onko 2v vai 3v, mutta USA:ssa se on 4v. Autoni on rekisteröity 02/2013 eli USA:ssa takuuta olisi jäljellä 02/2017 asti. Vaan miten käy, kun tuot Suomeen - takuu loppuu 1v ensirekisteröinnistä :shock: Edes rahalla ei saa ostettua valmistajalta tai maahantuojalta lisätakuuta eli reilun vuoden vanhassa autossani ei ole minkään sortin takuuta. Ihme homma sekin...
MB ML 300 CDI, vm. 2011
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... /147%20GTA" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 3P turbo, vm. 1978 - http://s1276.photobucket.com/user/Hillh ... vaa%20ajoa" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

tn62634 kirjoitti:Joo ei siitä mitään numeroa tehdä. :) Se käteismaksu on juuri sen vuoksi kätevä normaalille tuontiauton ostajalle, kun menee ehkä kolme päivää, kun raha siirtyy suomalaiselta tililtä saksalaiselle. Itse maksoin nyt puolet etukäteen liikkeen tilille ja puolet maksan sitten liikkeessä. En ole nähnyt autosta edes kuvaa, mutta pitäisi olla kunnossa ja rahat kuulemma takaisin, jos ei miellytä. Kyseessä on alle sata tonnia ajettu JS-auto niin ei kai sen pitäisi juuri uutta hävetä. Luonnollisestihan nokkaan kiviä tulee Saksassakin, mutta kyllä ne kivenhakkaamat tms. siinä auton mukana sitten kulkevat. Auto oli pakko ostaa näkemättä tällä kertaa, kun stressi olisi ollut liian suuri, että sopivat autot menevät nenän edestä.

Olen aivan samaa mieltä, jos itselle sopiva auto tulee vastaan, niin siihen kannattaa lyödä kiinni heti. Koska luultavasti Saksassa on huomattavasti useampia henkilöitä joita myös ko. auto kiinnostaa. Paljoltikiin juuri export-autoja etsivät jobbarit. Eli Suomeen, Viroon, muihin Balttian maihin, Venäjälle ja mm. Puolaan autoja vievät etsivät juuri niitä saman luokan autoja joita perus Suomalaiset itsehakevat henkilöt etsivät. Siis jos etsivät hyvää autoa ;-) Saattaahan sinne joukkoon eksyä jokunen häkkitarhan helmikin...

Ja ei se raha liikahda Saksan sisälläkään perustapauksessa sen nopeammin kuin Suomesta Saksaan. Itse sain tehtyä pikasiirron maksamalla 10€ ekstraa, jollon maksun pitäisi välittyä muutamassa tunnissa, kuitenkin viimeistään seuraavana päivänä kun kyseessä on eri pankkiryhmien tilit.
Käteinen on aina helppo ja vaivaton, mutta itseäni aina hirvittää kun on muutamaa satasta enemmän kahisevaa taskussa, että milloin ne unohtuu jonnekkin auton katolle ;-)

Nyt pitäisi miettiä sopiva rekisterikilpi autoon. Ensimmäinen kirjain on oltava A ja sitten pari kirjainta ja kolme/neljä numeroa. Nettipalvelun mukaan kaikki kokeilemani versiot ovat jo varattuja, mutta epäilen systeemin toimivuutta joten tilanteen näkee vasta konttorilla kun sinne pääsen todenäköisesti huomenna tai perjantaina. Ykkösvaihtoehto on luonnollisesti A VO 350....

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Tuo A VO 350 tuli mieleen heti kun luin viestiäsi . Koskas me saadaan kuvia tästä avo mersusta ?
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Toivotaan, että jonkun erikoisen kilven saa, niin löytää omansa paikallisen Prisman parkkipaikalta helpommin ;-)

Kuvia laittelen kun olen ensi torstaina saanut auton haettua. Pitää samalla keikalla käydä katsastamassa mersumuseo kun ei ole tullut siellä vielä käytyä.

EDIT: Kilveksi tuli A VO 207. Ei ollut 350 vapaana...

Marko
Viimeksi muokannut MarkoV, To 10.07.2014 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Varaa sitten huolella aikaa sinne museoon! :wink: :thumbup:
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Laitetaas pari sanaa tuosta rekisteröintiprosessista.

Netistä voi varata ajan zulassungstellelle rekisteröinnin hoitamista varten, mutta en tiennyt milloin saan paperit autoliikkeestä niin en varannut aikaa vaan lähdin konttorille kun paperit löytyi postilaatikosta.

Tiesin entuudestaan, että joku aika menee jonottaessa, mutta eipä ole päiväkiireitä niin en ottanut stressiä. Tunnin verran meni odottaessa ja sitten työpöydän ääreen. Palvelemassa oli nuori neiti, ilmeisesti hieman harjoitteluhommissa koska niskaan puuskutti vanhempi rouva antaen välillä ohjeita.

Tarvittavat paperit olivat vakuutustodistus jossa eVB-tunnus, auton vanha rekisteriote, katsastustodistus TüViltä tai Dekralta tai muulta auktorisoidulta toimijalta sekä henkilötodistus esim. passi. Ajokortti ei Saksassa kelpaa edes Ikean leikkipaikassa henkilöpapereiksi.... Minulla oli mukana myös ostosopimus autosta sekä todistus asumisesta Saksassa (joka siis tarvitaan vain jos auto rekisteröidään Saksaan, ei vientitapauksessa), mutta kumpikaan näistä asiakirjoista ei rouvia kiinnostanut. Lisäksi täytin käyttömaksu-lomakkeen eli lomakkeen jossa annetaan minun yhteystiedot ja pankkiyhteystiedot vuosittaisen käyttömaksun maksamista varten. Tätäkään ei luonnollisesti tule jos auto viedään pois maasta.

Heti alussa neiti kysyi, että haluanko itse valita rekisteritunnuksen, hinta sille oli n. 10,50€. Tokihan näin halusin tehdä ;-) Lisäksi neiti varmisti, että tarvitsenko päästötarran ja luonnollisesti tarvitsin senkin.

Noin viiden minuutin naputtelun jälkeen neiti antoi minulle lomakkeen jonka kanssa piti mennä samassa rakennuksessa sijaitsevalle kilpipajalle. Kilpipajalla ei ollut jonoa joten kilpien teossa meni alle 5min ja maksu oli 31€.

Kilvet kainalossa takaisin saman neiti+rouvan -yhdistelmän pöydän ääreen jossa taas pari napautusta kompuutterille ja tarrojen liimaus kilpiin. Sitten neiti kysyi, että miten haluan maksaa. Paikalliselta pankkikortilta singahti maksu 44,70€ Augsburgin pormestarille tai jollekkin muulle tarvitsevalle taholle... En osaa sanoa olisiko Visa-kortti käynyt, en huomannut kysyä. Visa ei tahdo käydä kovin laajasti ainakaan täällä Augsburgissa. Esim. Ikeassa ei käy visa...

Koko prosessi oli ohi noin kymmenessä minuutissa eli varsin nopea toimitus. Rekisteröin aiemmin vaimoni auton, joka oli Suomesta tuotu vientiauto ja siinä kesti hieman kauemmin. Oli hieman erilainen byrokratia kun ei ollut normaali omistajanvaihdos kyseessä, vaan ensirekisteröinti Saksaan. Mutta ei sekään mitään tähtitiedettä ollut, peruskaava hyvin sama kuin oman auton kohdalla. Silloin rouva tuli katsomaan autoa kun kiinnitin kilvet, mutta saa nuo kilvet ilman autoakin matkaan, eli ei se oikean auton näkeminen viranomaiselle ole ehdoton vaatimus.

Ja tämä rekisteröintihän tehtiin tällä tavalla minun toimesta, koska autoliike Stuttgartissa ei voinut rekisteröidä autoa minulle valmiiksi koska minun asuinpaikka ei ole Stuttgart. Sen vuoksi minun piti hoitaa asia itse ja hankkia vakuutus ja kilvet valmiiksi auton hakua varten.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No niin. Lupasin kirjoittaa:

Jossain mielenhäiriössä menin myymään maaliskuussa Bielefeldistä ostamani upean S204:n. No, koska ihminen ei loputtomasti tahdo ajaa 1989 Toyota Carina II:lla, jouduin ostamaan tilalle uuden.

Edellistä autoa vastaavaa ei ollut myynnissä varsinkaan sillä summalla, jonka siitä myydessä sain. Tämä oli toki tiedossa ja pystyin tyytymään vähempääkin. Osnabrückin Mercedes-liikkessä (Beresa) oli myytävänä saman ikäinen 2011 facelift, joka mahtui budjettiin. Kyseessä oli toki melkoinen neekerimalli vanhaan verrattuna, mutta kuitenkin itselleni riittävät varusteet. Ehdottomia edellytyksiä olivat facelift, automaatti, xenonit ja AMG-paketti. Kaikki muu sitten olisi plussaa ja piti olla vähintään 220 CDI, mutta mielummin toki 250, kun kuluttaa saman verran ja suorituskyky on selvästi parempi. Lopulta olin sitä mieltä, että vain 250 kelpaa. :)

Auto oli myynnissä Mobilessa ilman myyntikuvia, kun ei ollut vielä ehtinyt fiksaukseen. Soitin siitä Beresalle ja koitin tinkiä, mutta mielestäni huonolla menestyksellä. Odottelin muutaman päivän ja soitin uudestaan ja sain muutaman satasen aiemman tinkauksen lisäksi tarjouksen talvipyöristä kaupan päälle. Sovin kaupat ja lupasin maksaa myyjän ehdotuksesta ensin puolet tilisiirrolla ja loput paikan päällä. Kaupat saisi peruttua, jos auto ei miellyttäisi.

Sopiva ajankohta noudolle ja lennolle Pirkkalasta Bremeniin oli 9.7.2014 illalla eli olin kolme viikkoa ostamani Carinan varassa. Se kuljetti kuitenkin yli 2000 km ongelmitta. Lähtöpäivänä ei ollut isompaa stressiä, kun kaupat oli sovittu. Isä eläkeläisenä oli taas seurakaverina. Lensimme siis Bremeniin ja vaikka kone olikin vähän myöhässä, ehdimme silti saada varaamani Europcarin vuokra-auton illalla (VW Polo tai vastaava). Vastassa oli Skoda Rapid pystyperä. :(

Nukuimme yön Tryp by Wyndhamissa lentokentän lähellä. Olin ollut jo aiemminkin siellä vuonna 2010, mutta silloin se oli Mercure Hotel Hanseatic. Ei ole mikään huippuhotelli, mutta on lentokentän lähellä ja auton saa takapihalle. Aamulla sitten lähdimme Hampurin kilvissä olevalla Skoodalla kohti Osnabrückia. Matka on vähän toista sataa kilometria ja olimme perillä jo 9:15, vaikka tapaaminen olisi kymmeneltä. Saimme myyjän käsiimme ja kaikki oli kunnossa, autokin oli hieno. Kahvit tulivat taas nenän eteen ja tällä kertaa Beresan posliinikupeissa.

Katsoin kahvittelun jälkeen auton ulkoa ja sisältä ja totesin yhä hyväksi kuten sen pitikin olla. Ei ollut kolhuja tai edes vanteissa naarmuja. Konepellin etureunassa oli vähän kivenhakkaumia, mutta pakollahan niitä tulee. Eipä siinä sitten muuta kuin kauppa kiinni enkä kokenut tarvetta koeajolle. Rahat tädille tiskille ja sitten lähdimme liikkeen tytön kanssa Osnabrückin Kreishausille kilpiä hakemaan ja papereita täyttämään. Erikoista oli, ettei tarvinnut mennä ostamallani autolla. Eivät siis katsoneet runkonumeroa rekisteröinnin yhteydessä. Uunituoreiden OS 452P -kilpien kanssa takaisin ja ne kiinnitettiin autoon. Myyjä esitteli Junge Sterne -paperit ja antoi kansion mukaan. Juttelimme jalkapallosta smalltalkia ja sitten palautimme vuokra-auton. Vuokraamossa taas small talkia Mersusta ja jalkapallosta ja kysäisin kannattaako käydä katsomassa Osnabrückin Stadthausia. Ei kuulemma kannattanut ja vuokraamon heppu käski painella suoraan Hampuriin, kun lähimmät näkemisen arvoiset paikat olivat hänen mukaansa Münsterissä ja se oli väärään suuntaan.

Reilun parin tunnin päästä saavuimmekin tähti nokalla Hampuriin. Hampurista olin varannut taas Lübecker Strasselta Radisson Expressin, joka on hyvä. Kahden hengen huone aamiaisineen oli taas 89e ja vieressä on Rewe, josta saa ruokaa ja juomaa tuliaisiksi. Kävimme tätä ennen kuitenkin Oststeinbeckin Realissa tuliaisostoksilla. Hotellille veimme tavarat ja lähdimme käymään lähettämässä Hampuri-kortit. Hyvä paikka kortin lähetykselle on rautatieasema ja luonnollisestikaan Euroopan toiseksi vilkkain rautatieasema ei petä siinä, etteikö siellä postikortteja myytäisi, kun aseman Wandehallessahan myydään vaikka mitä. Mersu parkkiin oven eteen ja ostettiin kortit ja käytiin kävelyllä keskustassa. Siitä jatkoimme Mikaelin kirkolle, joka lienee Hampurin tunnetuin nähtävyys. Olin toki siellä ennenkin käynyt, mutta isä ei. Katsoimme sisältä ja ihailimme reilun sadan metrin korkeudelta tornista maisemia. Siitä lähdimme takaisin hotellille tarkoituksena ruokailla Lübecker Strassen Schweinskessa (sikaravintola). Harmi vaan, kun kello oli vähän yli kuusi ja kaikki kadut täynnä autoja. Sikamaisten ruuhkien jälkeen pääsimme lopulta parkkihalliin ja kävelimme syömään sianlihaa. Kello oli syönnin jälkeen jo paljon niin menimme nukkumaan, kun aamulla olisi ajo kotiin.

Söimme aamiaisen 6:30 ja käänsin kolmisakaraisen tähden osoittamaan kohti Lyypekkiä. Pikku kiertoajelu keskustassa ja siitä kohti Puttgardenia. Maaliskuussa kun kiersimme Tanskan halki. Malmöstä vähän Helsingborgiin päin oli moottoritie tukossa, kun joku oli osunut kaiteeseen. Pääsi siitä lopulta ohi, mutta Tukholmaan saavuttaessa sama toistui, tosin lievempänä. Ajoin Vikingin terminaaliin ja pääsimme vajaan tunnin sisään laivaan. Söimme ja menimme nukkumaan. Aamulla olimme Turussa ja siitä kotiin. Turun tulli oli kiinni.

Jaa niin se auto. No, C250 CDI T Avantgarde AMG, reilusti alle sata tonnia lasissa ja kahden vuoden takuu. Huollettu minua varten juuri ja renkaissakin pintaa 7,5 milliä. Vähän tosiaan neekerimalli, mutta on hinta Saksassa sentään kutosella alkanut uutena.

040U BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2U1 RADIATOR SHUTTER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
720A LEATHER COMBINATION
721A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
736 TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
784 AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH INCREASED CONTENT
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A20 DIRECT START
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B03 DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G908 TRANSMISSION CODE VERSION 08
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 AUTOMATIC PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U41 FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V50 SPEED + LOAD INDEX 91W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT

Kuva
Auto luovutettuna ja liikkeestä ulos ajettuna.

Kuva

Kuva
Mikaelinkirkolla Hampurissa.

Kuva
Kerniä ja säkkikangasta. Listat sentään ovat puuta.

Kuva
Lomman Mäkillä.
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

tn62634 kirjoitti:No niin. Lupasin kirjoittaa:

Jossain mielenhäiriössä menin myymään maaliskuussa Bielefeldistä ostamani upean S204:n. No, koska ihminen ei loputtomasti tahdo ajaa 1989 Toyota Carina II:lla, jouduin ostamaan tilalle uuden.

........................

Jaa niin se auto. No, C250 CDI T Avantgarde AMG, reilusti alle sata tonnia lasissa ja kahden vuoden takuu. Huollettu minua varten juuri ja renkaissakin pintaa 7,5 milliä. Vähän tosiaan neekerimalli, mutta on hinta Saksassa sentään kutosella alkanut uutena.
Ja käteinen kelpasi ilman ongelmia ;-)
Kyllä tuollaisen Junge Sternen ostaminen merkkiliikkeestä on aika kivutun prosessi kun voi aika hyvin luottaa, että auto on sitä mitä pitääkin ja jos ei ole, niin takuuasiat on aika hyvin kohdallaan.
Niin, huolettomia kilometerjä autolle, kunnes se on myynnissä ;-)

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

MarkoV kirjoitti: Ja käteinen kelpasi ilman ongelmia ;-)
Kyllä tuollaisen Junge Sternen ostaminen merkkiliikkeestä on aika kivutun prosessi kun voi aika hyvin luottaa, että auto on sitä mitä pitääkin ja jos ei ole, niin takuuasiat on aika hyvin kohdallaan.
Niin, huolettomia kilometerjä autolle, kunnes se on myynnissä ;-)

Marko
Kyllä se kelpasi. Tosin tällä kertaa menin palvelutiskin naisen kanssa takahuoneeseen rahojen kanssa, jossa ne laitettiin sellaiseen koneeseen kuten pankeissa, joka laskee setelit. Ilmeisesti itseni piti olla mukana toteamassa, etten joudu huijatuksi. :)

Kiitos! Ei nyt auta laittaa myyntiin, kun edellisestä myynnistä aiheutuneesta perheriidasta on selvitty. :D

Ja onnea kilvistä itsellesi! Erikoinen sattuma oli muuten, että Turun satamasta kohti Hämeenlinnaa tuli pitkän matkaa OS-kilpinen Astra perässä.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Tällanen siitä tuli 18" vanteilla. :)
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Laitetaan vähän infoa oman auton osalta Junge Sterne -takuusta.

Eli ostin oman autoni ensimmäistä kertaa ilman koeajoa, siis käytetyn auton ollessa kyseessä. Toki näin auton ja tutkin sen kohtuutarkkaan, mutta koeajoa en tehnyt, erinäisistä syistä.
Autoa hakiessa huomasin heti 50 metrin ajon jälkeen, että todennäköisesti renkaat on sököt, kun kuuluu selkeää jumpsuttavaa ääntä nopeuden mukaan ja kovemmassa vauhdissa rengasäänet olivat selkeästi normaalia korkeammat. Ajoin pikkulenkin ja menin takaisin myyjäliikkeeseen (siis Stuttgartissa).
Kerroin auton luovuttaneelle myyjälle, että en ole oikein tyytyväinen, että luultavasti renkaissa on vikaa. Olin jo ostohetkella sanonyt myyjälle, että renkaat ovat melko vanhat, vuodelta 2010 ja näyttävät ja tuntuvat kovin muovisilta ja kovilta. Yksi renkaista oli uudempi vuodelta 2013, eli yksi alkuperäisistä oli jo antautunut.

No eipä siinä ihmeempää, myyjä soitti eri paikassa olevalle korjaamolle, että täältä tulee potilas, katsokaa mikä on vikana. Korjaamolle päästyäni setämies lähti koeajolleni ja totesi myös 50 metrin ajon jälkeen, että asia selvä, ääntä kuuluu, ajetaas nosturille. Auto nosturille ja molemmissa eturenkaissa sisäreunoissa aaltomaista kulumaa eli selkeästi ääni tuli sieltä. Ratkaisu oli, että vaihtoivat uudet eturenkaat ja sovimme, että vien auton sitten kotona huoltoon kulmien säätöön. No äänet hävisi luonnollisesti uusien renkaiden myötä.

Kotimatkalla huomasin, että jossakin 120:n vauhdissa tulee pientä vibraa penkkeihin, arvelin, että takarenkaiden tasapainoitus ei ole ihan kunnossa. Ja huomasin myös, että tuulilasin yläreunassa oleva ilmanohjain AIRCAP ei nouse ylös.

Kotona sitten seuraavana päivänä pajalle kertomaan tilanteesta ja sovimme autolle ajan tämän viikon keskiviikolle ja lisäksi varauduttiin myös siihen, että auto on pajalla kaksi päivää.
Eilen soittivat huollosta, että etupää on nyt ok, kulmat säädetty, vaati yhden uuden säätöpultin, muuta ihmeempää ei kaveri kertonut. Kertoi vielä, että iltapäivällä tutkivat takapään värinät ja sitten torstaina eli tänään keskittyvät AIRCAPIIn. Eipä siinä, kiva kun ilmoittivat tilanteesta. Autolle ei ollut tarvetta joten ihan sama vaikka se kaksi päivää pajalla olikin.

Tänään sitten iltapäivän aluksi soittivat, että auto on valmis puolen tunnin päästä kun se on vain ensin pesty. Käppäilin pajalle ja juttelin huollon kaverin kanssa, että mitäpä on tehty. Kulmat siis säädettiin, takarenkaisiin meni molempiin 25gr enemmän painoja kuin alunperin oli. Ja AIRCAP tuli kuntoon ilman mekaanista työtä eli oli softavika...

Laskua tarjottiin ensin minulle, kun heillä ei ollutkaan tietoa, että laskun maksaa Stuttgartin liike. Soittivat auton myyjälle ja asia oli OK. Lasku oli muuten vajaa 400e. Se AIRCAPIN osuus oli vähän päälle satasen.

Eli , vaikka auto on Junge Sterne ja siitä on tarkistuslista, ei se kuitenkaan takaa, että auto olisi kaikin puolin kunnossa. Siksi kehotan koeajamaan auton ennen lopullista kauppaa vaikka olisi kuinka kiire lautalle tms. On varmaankin helpompi hoitaa mahdolliset korjaukset heti myyjäliikkeen kanssa kuin sitten Suomesta käsin. Toki takuuhan on euroopanlaajuinen.

Koko prosessin ajan sain aivan erinomaista palvelua. Auton luovutti minulle Stuttgartissa eri myyjä kuin se jonka kanssa kaupat tein. Varsinainen myyjä oli vapaalla autonhaku -päivänä. Mutta myös auton luovuttanut myyjä pahoitteli kovasti tapahtunutta, että en ole autoon tyytyväinen ja järjesti viipymättä ajan korjaamolle. Stuttgartin korjaamolla oli myös ensiluokkaista palvelua. Pahoittelivat kovasti kun eivät pystyneet enää samana päivänä tekemään kulmiensäätöä vaan se työ jäi kotipaikkakunnalle.
Varsinainen myyjä soitti tiistaina, että mikä on tilanne auton kanssa. Sanoi vain, että laitetaan auto kuntoon ja jos pajalla tulee kysyttävää, niin soittakoon sitten suoraan hänelle.
Myös tänään autoa hakiessa palvelu oli todella hyvää. Juteltiin huollon kaverin kanssa mm. laatikoiden öljynvaihdosta yms. ;-) Kaveri antoi käyntikortin ja sanoi, että jos tarvitsen jotakin huoltotyötä tms. niin laita vaan suoraan hänelle sähköpostia.

Muutenkin minusta täällä on fiksu tuo toimintatapa huolloissa. Eli ensin mennään tiskille rouvien (yleensä) luokse auton rekisteriotteen kanssa ja kerrotaan suurinpiirtein mitä halutaan. Rouva ottaa auton paperit ja pyytää istumaan kaffille hetkeksi. Kohta sieltä saapuu varsinainen huoltoneuvoja asiakkaan luokse ja sitten käydään tarkemmin läpi mikä on ongelma tai tarve. Eli huollon henkilö tulee sumppia ryystävän ja istuvan asiakkaan luokse, eikä niin kuin Suomessa missä jonotetaan seisten tiskin takana istuville huoltoneuvojille. Asiakaspalvelun voi hoitaa niin monella tavalla...Luonnollisesti täällä kätellään mennen tullen.

Toivottavasti oman auton takuutarpeet oli tuossa.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No, pääasia kun tuli kuntoon ja onnea uudesta autosta! :clap: Ja kuvia...
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Jaahas, vähän niin kuin entisajan kirjekaveri-ilmoituksissa: kuva olis kiva ;-)

Kokeillaas.




Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvä kilpi! Ja juttukin. :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Hieno on . :thumbup:

Oliko niin että tuohon malliin ne katikkaat putenpäät sai vaan 500 bensa malliin ?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

MarkoV kirjoitti:Jaahas, vähän niin kuin entisajan kirjekaveri-ilmoituksissa: kuva olis kiva ;-)

Kokeillaas.
Hieno on! :thumbup:
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

E 220 CDI BE Coupé olisi hakusessa Saksanmaalta. yksi ehdokas olsi tenoriitinharmaa väriltään. Karsastan mustaa väriä, joten kuinka lähellä tuo on mustaa? Kuvissa aika tumman oloinen.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
Ksisi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 14.08.2014 09:35

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ksisi »

Terve

Ajattelin täällä kysyä vähän vinkkiä C200/220 CDI farkun hakemiseksi Saksasta. Ajatuksissa olisi noin 2011-2012 vuosimalli avantgarde varustelulla. Muutamia kysymykset mietityttävät tuontiin liittyen, kun merkki ei niin kovin tuttu ole entuudestaan.
- Onko tuo kone 200/220 välillä sama, tehoja lukuunottamatta, eli siis ohjelmmallisesti ainoastaan erilainen, onko näissä versioissa muuten merkittäviä eroja tehon lisäksi?
- Kulutuksia/päästöjä näille versioille tuntuu ainakin mobile.dessä olevan melko montaa variaatioita. Onko näissä todella eroja ja mistäköhän ne johtuvat?
- Onko 2011 vuonna tullut joku facelift tms? Ainakin toisissa on erilainen navi kojelaudassa (erillinen / kiinteä näyttö)? Mitä muuta on mahdollisesti muuttunut?
- Entäpä varustepuoli, olisiko jotain "must have" varusteita tai "nice to have", joita suosittelisitte etsimään.

Hyvää ja hyvännököistä pitkän ajan käyttöautoa olen etsimässä, en siis mitään edustusautoa tai harrasteautoa tai kilpa-autoa :) ! Kiitos jos joku viitsii kommentoida.

Ksisi
Lapa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 30.05.2014 22:59

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Lapa »

200 on yhdellä turbolla ja 220 taitaa olla kahdella turbolla. Oliko niin että 180 ja 200 on mekaanisesti samanlaisia, ainoastaan ohjelmissa ero, samoin 220 ja 250 cdi. Tuohon C sarjaan tuli facelift 2011 keväällä, erot näkyy etuvaloissa, sekä kojelauta on erilainen. Faceliftissa ei enää nousevaa näyttöä ja muutenkin näyttää huomattavasti paremmalta. Oma on valmistettu 5/2011 ja on facelift mallia, noihin aikoihin vaihtuu. Päästöt varmaankin muuttuu faceliftin myötä pienemmiksi.
Varusteista ainakin xenonit on pakolliset, saksan tuonneissa kannattaa tarkastaa kaikki perusvarusteet kuten vakionopeudensäätimen olemassaolo. Mukavia varusteita on navi, etäisyystutka vakkari, panoraamakatto, amg-paketti... mutta ilmankin pärjää. Omaan suomiautoon kaipaisin eniten navigaattoria, muuten on ihme kyllä ruksittu varusteita hyvin, mm. panoraamakatto löytyy.
hpl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ma 28.07.2014 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja hpl »

4.9 pitäisi lähteä Mercedes-Benz Niederlassung Mainfranken Schweinfurt liikkeestä hakemaan E 250 CDI Coupe Sportpaket AMG Avantgarde 2010. Lentäen aamulla Frankfurtiin ja siitä varmaan junalla perille? 6.9 lauantai iltana Tukholmasta laivaan.
Matkalla voisi käydä katsomassa jotain autoiluun (yleensä tekniikkaan) liittyvää mielenkiintoista, joten saa ehdottaa.
Kuinka kauan menee Lyypekistä ajaessa Tukholmaan? Pitkä kaksi viikkoa vielä odotusta. :)
C207 rouvalla, Fordilla mä itte ;)
Vastaa Viestiin