Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 29.09.2012 20:27
ViestiLähetetty: Ma 28.05.2018 21:20
Tuossa olet kyllä täysin oikeassa, ei olisi kyllä tullut mieleenkään 20v sitten. Toisaalta, omat autot oli siihen aikaan kyllä sellaisia pommeja että ei se koeajokaan mitään auttanut, mutta maailma pienenee (internet) ja muuttuu; autojen laatu/kestävyyskin, palvelut, kuluttajansuoja, takuut yms. Nyt näköjään uskaltaa kuluttajakin enemmän...
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5

Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 25.05.2018 19:46
ViestiLähetetty: Ke 30.05.2018 08:53
Tein tiedustelua yhden 2017-mallisen auton takuusta ja sain vastauksen mukana tällaisen väittämän:

After the factory warranty you also have the opportunity for warranty extension (Junge Stern) by a official Mercedes-Benz dealer in FINLAND. It costs you around about 320€ for 12month.



Pitääkö tämä paikkansa, vai onko kyseessä saksalaisen kauppiaan luulo?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 30.05.2018 13:13
jjjarvi kirjoitti:No joo varmaan olen sitten vaan vanhanaikainen, no olenhan jo pian eläkeiässä. Mutta jos esim 20 vuotta sitten olisin ehdottanut jollekin ystävälleni auton ostamista näkemättä ja koeajamatta olisivat pitäneet hulluna! Niin se vaan maailma muuttuu. Näköjään.

Toki hieman kärjistäen tuli kirjoitettua, Japanista kun tilaa niin kaikenlaiset takuut saa unohtaa. Sieltä tulee tasan sellainen kuin tulee ja riski on tasan itsellä, ulkopuolelta ei maksajaa saa vaikka mitä tulee, poislukien jos kuljetuksessa jotain tapahtuu, jolloin vakuutuksen pitäisi korvata. Yhdellä laivalla juuri joku aika sitten syttyi tulipalo, ja siellä satakunta autoa meni lunastukseen. Kokonaan palaneiden osalta ostajat saa rahat kokonaisuudessaan takaisin, ongelmakohta tulee varmaan niissä autoissa, jotka eivät olleet tarpeeksi lähellä tapahtumapaikkaa palaakseen, mutta saattaa ilmetä silti aiheutuneita vikoja.

Riskin vastapainona sopivasti valittuna sieltä saa mielettömän hyväkuntoisia autoja halvalla, ja itselle ainakin koko prosessi oli lähinnä mielenkiinnosta ja harrastuksen kannalta otettu. Ei sovi jokaiselle varmasti, itse jäin kyllä koukkuun koko huutokauppaseurantaan ym. spekulointiin.
W251 R 280 CDI
S124 E 280
entisiä mersuja: V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 21.10.2015 20:57
ViestiLähetetty: Ke 30.05.2018 18:30
Kommando kirjoitti:Tein tiedustelua yhden 2017-mallisen auton takuusta ja sain vastauksen mukana tällaisen väittämän:

After the factory warranty you also have the opportunity for warranty extension (Junge Stern) by a official Mercedes-Benz dealer in FINLAND. It costs you around about 320€ for 12month.



Pitääkö tämä paikkansa, vai onko kyseessä saksalaisen kauppiaan luulo?


Tämä kyllä kiinnostaa. Takuuasiat kyllä suomessa hoituu, oikein Vehokin sivuillaan mainitsee mutta tuosta voisi jopa tulkita että takuun hankinnankin voisi tehdä suomessa.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 25.05.2018 19:46
ViestiLähetetty: Pe 08.06.2018 21:32
Nyt on sitten kottero maksettu sekä lento ja laiva buukattu. Autoksi valikoitui CLA 220 d SB vuosimallia 2017 ja kilsoja taulussa 21tkm. Varustepakettina AMG ja itselle jonkun verran merkityksllinen Harman-Kardon-äänentoisto. Kävi melkoinen tuuri, kun saksalainen tuttava asuu vartin ajomatkan päässä ko. liikkeestä. Usutin kaverin paikanpäälle tarkastamaan auton (hänellä itsellään sattumoisin CLA SB AMG 45) ja kovana kauppamiehenä hän sai tingittyä hinnan jotakuinkin budjetin raameihin. Onhan tämä nyt hiton jännittävää touhua, mutta onneksi Saksa on jossain määrin tuttu maa ja autoilukin siellä tuttua ja helpoksi (pl. STAU) havaittua. Viikon päästä tähän aikaa pitäisi olla jo pirssi pihassa.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 25.05.2018 19:46
ViestiLähetetty: Ma 25.06.2018 23:23
So far so good, auto ollut nyt Suomessa reilun viikon ja mitään hämminkiä ei ole ilmaantunut. Auto oli kuvatun kaltainen ja paria pientä pintavirhettä lukuunottamatta uuden veroisessa kunnossa. Reissu Saksaankin sujui hyvin, hyvää englantia puhuva myyjä hoiti käytännön järjestelyt konttoreissa ja maksoi kaupantekijäisiksi 9 päivän punapääkilvetkin. Nyt enää verokarhulta kuponki kouraan ja homma on paketissa. Kauneus on katsojan silmässä, mutta ainakaan omasta mielestä ei farmariauto voi enää juuri kauniimmaksi mennä :wink: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BAB2121

Mersumies
Mersumies
Viestit: 855
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Ti 26.06.2018 09:31
Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan! :)

----btw.

Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.

Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä. :D
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2513
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 13:30
simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan! :)

----btw.

Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.

Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä. :D


Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4948
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 13:32
sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan! :)

----btw.

Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.

Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä. :D


Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...

Tästähän on edelleen, kuten ylläolevakin osoittaa, kaksi erilaista käsitystä. Toisen mukaan päiväys kertoo saksalaisen vakuutuksen voimassaolon, toisen mukaan kilpien voimassaolon. Kummankaan näkemyksen edustajilta en ole vielä nähnyt mitään viittausta mihinkään lähteeseen, josta voisi päätellä kumpi on oikeassa. Ainoastaan eipäs-juupas argumentteja.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2513
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 13:50
tj86430 kirjoitti:
sportsman kirjoitti:
simosami kirjoitti:Hieno peli ja hieno sininen. Onnea vaan! :)

----btw.

Noi tarrakilvet ei ole pakollisia suomessa. Säästää muutaman euron, ja niiden hakemisen vaivan. Voi vaan laittaa ne tuontikilpien numerot lomakkeeseen. Ne siis ovat ihan riittävät Suomessa (ja muualla kuin Saksassa)
Niillä saa ajaa vaikka sen 3kk, jos veropäätös jostain syystä venyisi.

Ja jos joutuu itse maksamaan export kilvet Saksassa, keltaiset ovat halvemmat (about 100€ halvemmat)). Niilläkin saa ajaa muualla, kuin Saksassa, vaikka sen 3kk tarvittaessa. Vakuutus vaan pitää ottaa Suomesta (alustanumerolla)
Saa säästyneellä rahalla vaikka takaluukuun täytettä. :D


Oikeasti ne Saksan kilvet ovat voimassa vain siihen saakka, mitä niiden kilpien päädyissä lukee. Keltaiset kilvet ovat voimassa 5 päivää ja punapäiset 10-14 vrka, jos ei ole pidempää aikaa ostanut...

Tästähän on edelleen, kuten ylläolevakin osoittaa, kaksi erilaista käsitystä. Toisen mukaan päiväys kertoo saksalaisen vakuutuksen voimassaolon, toisen mukaan kilpien voimassaolon. Kummankaan näkemyksen edustajilta en ole vielä nähnyt mitään viittausta mihinkään lähteeseen, josta voisi päätellä kumpi on oikeassa. Ainoastaan eipäs-juupas argumentteja.


Jos olet sattumalta nähnyt Saksalaisen rekisteriotteen, jotka koskevat näitä väliaikaisia kilpiä, niin selviäisi, että kilpien voimassaolo loppuu siihen päivään mitä rek.otteessa on merkitty. Taasko haluat kuvat rek.otteesta? :)
Toisaalta jos vaikkapa lähestyy asiaa näin, että miksiköhän pihit saksalaiset hakevat samaan autoon tai muuhun liikennevälineeseen, mitä siirtävät kerran vuodessa liikenteessä aina uudet keltapäiset kilvet sen sijaan, että ajaisivat vanhoilla ja ottaisivat vain uuden vakuutuksen? :)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9319
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 15:44
sportsman kirjoitti:
Jos olet sattumalta nähnyt Saksalaisen rekisteriotteen, jotka koskevat näitä väliaikaisia kilpiä, niin selviäisi, että kilpien voimassaolo loppuu siihen päivään mitä rek.otteessa on merkitty.


Mistä ruudusta tuo keskusteltu päiväys pitäisi löytyä? En hoksaa omasta tuoreimmasta saksalaisesta otteesta mistä ruudusta olisi kyse.

EDIT: ei ollutkaan "lokerossa" vaan ruksi takasivulla außerbetriebsetzung kohdassa (selityskentässä Gültigkeitszeit). Asiantuntijat tulkitkoot onko kilvet voimassa käytöstäpoistopäivän jälkeen.
Viimeksi muokannut DBFI päivämäärä La 30.06.2018 07:23, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 855
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 15:49
Se ei varmaa riitä, että minä olen tehnyt niin, että olen ajanut monien tuontiautojen kilvillä Suomessa? Sehän on helppo kokeilla, kun seuraavan kerran tuo auton. Pysähtyykö rekisteröinti?

No jotakin löytyy myös Trafin sivuilta:

https://www.trafi.fi/tieliikenne/ajoneu ... ahantuonti

”siihen on hankittu siirtolupa tai siinä on aikaisempi ETA-valtion rekisteröinti voimassa (ETA-valtion rekisterikilvet ja kansallisuustunnus)”

”sitä varten on Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus”

Siirtolupa eli tarrakilvet

https://www.trafi.fi/tieliikenne/rekisterikilvet
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2513
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 16:07
Helposti näyttää menevän asiat hieman sekaisin.

Kun haet Saksassa väliaikaiset kilvet saat niiden mukana vihreäpohjaisen rekisteriotteen, johon on merkitty autosi, nimesi sekä rekisteröinnin päättymisaika sekä Saksan liikennevakuutuksen päättymisaika.
Eli rekisteröinti ei ole voimassa tuon ajan jälkeen, sama aika on merkitty myös kilpienpäihin. Rekisterin voimassa olo ei jatku, vaikka ottaisit Suomesta liikennevakuutuksen autoosi.

Eli jos kilpien päiväys on vanha, niin ajat rekisteröimättömällä autolla. Ei vaikuta tullaukseen , eikä rekisteröintiin Suomessa. Lisämauste saattaa tulla, jos et ole tehnyt autoveroilmoitusta ja ajat ns kylmillä kilvillä poliisin ratsiaan tai joudut liikenneonnettomuuteen.... silloin saattaa tulla veroseuraamuksia autoveron osalta muiden sanktion ohella...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 855
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 18:12
Suurin epäselvyys on kait keltapäisten kilpien "laillisuus" Saksan ulkopuolella (ovat siis 100€ halvemmat).
Varsinkin ennen yleisesti kerrottiin, että niillä voi ajaa vain Saksan sisällä, ja max 5 päivää, eli käytännössä satamaan.
Tämä selventää kilpien voimassa oloa, Saksan ulkopuolella.
(Onko ketään "jäänyt kiinni" noilla?)

http://www.alenius.de/rekisterointi.html

Kannattaa siis ottaa omasta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus (ja kasko) ja pyytää Green Card vaikka sähköpostiin, että saa sen tulostettua autoon mukaan. (Voi kait näyttää kännykän ruudulta myös). Sen saa alustanumerolla, vaikka sähköpostilla pyytämällä. Kannattaa ensin soittaa, että oma yhteyshenkilö on paikalla.
Yhtälailla, niilläkin voi ajaa Suomessa, tarrakilpiä ei tarvitse hankkia, kunhan vaan se liikennevakuutus on voimassa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2513
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 29.06.2018 20:13
Ei ongelma ole keltapäisten kilpien laillisuus ulkomailla, niinhin saa myös greencard todistuksen mukaan, jossa on mainittu ne maat joissa vakuutus on voimassa . Keltapäiset kilvet on tarkoitettu vain Saksan sisäisiin siirtoihin ja ei enää saa juuri muuten, kun sanomalla , että ajaa auton Travemundessa laivaan. Saksan greencardissa on myös autossa oleva rek.tunnus kirjoitettu.
Punapäiset joutuu ulkomaille vievät pääsääntöisesti ottamaan ja niiihin saa myös greencard todistuksen mukaan. Eivät Suomen vak.yhtiöt enää edes oikein anna liikennevakuutusta jos auto ei ole jo Suomessa, kaskon toki saa kun on Saksan rek.otteesta ja-kauppakirjastakopio Suomen liikennevak.yhtiöstä.


Tämä siis kuvio vuonna 2018.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 25.05.2018 19:46
ViestiLähetetty: La 30.06.2018 20:46
sportsman kirjoitti:Ei ongelma ole keltapäisten kilpien laillisuus ulkomailla, niinhin saa myös greencard todistuksen mukaan, jossa on mainittu ne maat joissa vakuutus on voimassa . Keltapäiset kilvet on tarkoitettu vain Saksan sisäisiin siirtoihin ja ei enää saa juuri muuten, kun sanomalla , että ajaa auton Travemundessa laivaan. Saksan greencardissa on myös autossa oleva rek.tunnus kirjoitettu.
Punapäiset joutuu ulkomaille vievät pääsääntöisesti ottamaan ja niiihin saa myös greencard todistuksen mukaan. Eivät Suomen vak.yhtiöt enää edes oikein anna liikennevakuutusta jos auto ei ole jo Suomessa, kaskon toki saa kun on Saksan rek.otteesta ja-kauppakirjastakopio Suomen liikennevak.yhtiöstä.


Tämä siis kuvio vuonna 2018.


Mä sain kyllä etukäteen liikennevakuutuksen ja kaskon (If) autoon valmistenumerolla ja ilmoitin sitten samantien punapääkilpien tunnuksen vakuutusyhtiöön kun ne käsiini sain. Pelkkä kaskoa eivät olisi myyneet. Oli vähän helpompi hengittää ajellessa Mönchengladbachista Travemündeen kun oli vakuutukset kunnossa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2187
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: La 30.06.2018 22:01
Herbrandiltako ostit? Oliko myyjä Ralf?
W213 220d + W201 1.8e

Mersumies
Mersumies
Viestit: 855
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Su 01.07.2018 09:09
Kommando kirjoitti:Mä sain kyllä etukäteen liikennevakuutuksen ja kaskon (If) autoon valmistenumerolla ja ilmoitin sitten samantien punapääkilpien tunnuksen vakuutusyhtiöön kun ne käsiini sain. Pelkkä kaskoa eivät olisi myyneet. Oli vähän helpompi hengittää ajellessa Mönchengladbachista Travemündeen kun oli vakuutukset kunnossa.



Eivät anna pelkkää kaskoa. Pitää ottaa molemmat samasta yhtiöstä. Alustanumerolla tosiaan onnistuu. Aina ei ole kilvet vielä edes tiedossa, kun olen noi ottanut.

Saksasta kilpiin leivotut vakuutukset ovat aika kalliit, joten niihin minimi aika vaan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 855
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26
ViestiLähetetty: Su 01.07.2018 09:26
Vinkkinä autolla (laivalla) palaaville Lubekissä on mainio pikapesu.
Kuivaus-robotti-säämiskä-koneella antoi sellaisen kiillon, että Suomessa 2x kalliimmat ei pysty, lähellekään.
Hinta taisi olla viimeksi käydessä n.13€, jos en paljoa valehtele

Ja vieressä oleva Citti market antaa (passi tarvitaan) purkki pantit suoraan rahana.
Siellä on erikseen jättimäinen export osasto purkkiolutta yms kiinnostavaa. Saksalaiset itse taitaa suosia pullotavaraa.

Vieläkö onnistuu purkkipantti rahanpalautus tänä kesänä?

http://www.citti-park-luebeck.de/en/ser ... aning.html

http://www.citti-park-luebeck.de/en.html
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 25.05.2018 19:46
ViestiLähetetty: Su 01.07.2018 21:48
markoala kirjoitti:Herbrandiltako ostit? Oliko myyjä Ralf?

Ei ollu Herbrand, vähän pienempi toimija läheisessä pikkukaupungissa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 27.09.2016 18:35
Paikkakunta: Laukaa
ViestiLähetetty: Ma 23.07.2018 11:41
Tuohon kilpiasiaan vielä kommenttia. Itse ostin viime viikon maanantaina Berliinistä C350. Vakuutusyhtiöön soitto ja runkonumero heille. Suomi liikennevakuutus ja kasko samantien voimassa(folksam) Sama onnistui 2016 E250 kanssa(IF). Ajettiin keltaisilla kilvillä balttian kautta kotiin. Mitään urputtamista ei ollut maiden rajoilla.
S204 C350 CDI Avantgarde -10

Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12

Mersumies
Mersumies
Viestit: 707
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ma 23.07.2018 11:53
Ruotsista autoa.

Onko ruotsalainen rekisteriote millainen - kaiketi kaksiosainen kuin suomessakin?

Mitä minulle tulee niistä jäädä kun auto poistetaan ajoneuvorekisteristä ulkomaille vientiä varten (Avregistrering genom export).

Kun autoliiton ohjeessa sanotaan..

"Ilmoitus tulee tehdä ajoneuvon rekisteröintitodistuksen II-osaan, tai käyttäen ilmoituslomaketta
”Anmälan om avregistrering vid export av svenskregistrerat fordon inom EU/EES”."

Siis II osa jää myyjälle - vai minulle?

Jotta saan auton suomessa kilpiin pitää olla ruotsista mukaan
- ruotsalainen rekisteriote I ja II OSA?
- kauppakirja?

- muuta
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: To 09.08.2018 12:21
Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77, W211 E220cdi -04, +pari muuta merkkiä

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 27.09.2016 18:35
Paikkakunta: Laukaa
ViestiLähetetty: Pe 10.08.2018 07:57
Tuon huomasi jo viime vuonna kun yritin myydä farkku E250:stä. Auto oli hyvillä varusteilla,todella siisti ja 123tkm ajettu. Hinta oli pari tonnia yleistä pyyntiä matalampi. Pari soittoa tuli puolen vuoden aikana ja siinä se. Harrasteauto piti saada niin mersu meni liikkeeseen ja vaihtui toisen merkkiseen kovakattoiseen avoautoon. Käyttiksenä nyt heinäkuussa tuotu C350 ja mitä nettiautosta niitä katsoo niin ei kukaan niitä pyyntejä noista ala maksamaan.
S204 C350 CDI Avantgarde -10

Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 20.06.2013 09:14
ViestiLähetetty: Pe 10.08.2018 09:23
Tuon huomasi jo viime vuonna kun yritin myydä farkku E250:stä. Auto oli hyvillä varusteilla,todella siisti ja 123tkm ajettu. Hinta oli pari tonnia yleistä pyyntiä matalampi


Kuinkahan monta tuotiin suomeen kalliimmalla ...
CLS 55 amg-05, W107 450SL -77, W211 E220cdi -04, +pari muuta merkkiä
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 25.08.2003 13:55
Paikkakunta: lappeen Ranta
ViestiLähetetty: Su 12.08.2018 07:52
BHN kirjoitti:Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.


Ihan vaan että mikä on "käteinen" ? Mikä "käteisen" erottaa vaikkapa tilisiirrosta?

Eli mikä on "käteisen" ylivoimaisuus yksityiseltä ostaessa?

Omien kokemusten valossa "käteinen" on jopa ongelmallista siinä vaiheessa, kun sen yrittää laittaa tilille ... Tai nostaa ...
S205 C220T m6 "loaded"

Exät mersut: CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4948
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Su 12.08.2018 08:28
Avantgarde kirjoitti:
BHN kirjoitti:Ennätyspaljon tuotu autoja suomeen tänä vuonna. Nettiautossa näyttää olevan n. 54000 kpl -08 tai uudempaa autoa myynnissä. Mersuja n.5000kpl.
Kiihtyvää tahtia tulee rajan takaa lisää.
Ostajan markkinat kun menee käteisellä yksityiseltä ostamaan.


Ihan vaan että mikä on "käteinen" ? Mikä "käteisen" erottaa vaikkapa tilisiirrosta?

Eli mikä on "käteisen" ylivoimaisuus yksityiseltä ostaessa?

Omien kokemusten valossa "käteinen" on jopa ongelmallista siinä vaiheessa, kun sen yrittää laittaa tilille ... Tai nostaa ...

Voihan se olla että tässä kontekstissa käteinen tarkoittaa vaan sitä, että voi maksaa auton kokonaisuudessaan myyjälle rahalla (sen olomuodosta riippumatta), ilman vaihtotarjouksia tms. Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Mersumies
Mersumies
Viestit: 707
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Su 12.08.2018 09:25
tj86430 kirjoitti:Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.


Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4948
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Su 12.08.2018 15:05
taky kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.


Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.

Joo, ulkomaille ei toki siirry instana.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti
ViestiLähetetty: Ke 15.08.2018 09:43
tj86430 kirjoitti:
taky kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Nykyään kun raha siirtyy useissa tapauksissa saman tien tililtä toiselle, ei tarvitse pelätä edes huijatuksi tulemista.


Mutta ottaa aikaa, mm ruotsiin kesti perjantai aamusta maanataihin.

Joo, ulkomaille ei toki siirry instana.



Keväällä kun maksoin pyörän käsirahan niin siirtyi yön yli ruotsiin. Aamulla olin jo liikkeen ovella ja maksoin loput kortilla. Liikkeestä
ostamisessa on omat etunsa. Mutta mainostettu turva jonka vakuutusyhtiö myöntää ei onnistukaan jollei asu ruotsissa :-( . Onneksi
mitään isompaa ei löytynyt, etuteleskooppien stefat oli itsekin helppo vaihtaa.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi