Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.01.2019 20:55
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 10:06
Ei varmaan ollut valtuutettu jälleenmyyjä, joten se selittää asian. Oli aika pieni tekijä aika pienessä kaupungissa. Noh, ei se mitään. Kiitos vastauksista!


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 26.05.2016 07:55
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 06:42
https://www.autoscout24.de/angebote/mercedes-benz-s-300-mercedes-s300turbo-diesel-violett-57942a97-53aa-453e-ab57-44daf3c7a776?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share
Herättääkö tuo foorumilaisissa jotain ajatuksia?

Sonderklasse pitäisi saada mutta en oikein tiedä olisiko w140 vai w220 parempi. W140 ois jotain vähän spesiaalimpaa ja W220 taas kevyempi, taloudellisempi, nopeampi..

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ma 23.04.2012 17:58
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 09:30
Siistin näköinen w140 , tuon arvo ei ainakaan enään laske :)
W211 220 CDI A-07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 07.05.2019 20:00
ViestiLähetetty: Ti 07.05.2019 20:25
Auton tuonti Ruotsista :

Kävin viime viikolla etelä - ruotsissa. Tarkoitus oli mennä enempiä etukäteen kyselemättä ostamaan e 220 mersu autoliikkeestä. Työkiireiden takia aikaa koko hommaan muutama päivä. Etukäteen olin lukenut tuontiautoista ja tiedossa oli kilpienpalautussysteemi.

Hedin bil - auton koeajo, tinkiminen, kauppa. Ennen kuin siirsin rahat sanoin ajavani auton samana päivänä tukholman satamaan. Myyjä ei antanut autoa. Vaihtoehdot olivat että ruotsalainen henkilö ajaisi tai hankkisin kuljetuksen. Tässä vaiheessa myös palvelu loppui täysin. Peruin kaupan.

Malmön mersuliike - sama tarina sillä erotuksella että palvelu toimi loppuun asti ja olisin voinut myöhemmin hakea auton kun ensin hakisin suomesta siirtokilvet, tämä tuntui olevan ehdottoman tärkeää että on suomalaiset siirtokilvet. Tai kuljetusliikkeen kautta auto helsinkiin. Ovat tiukentaneet käytäntöjä väärinkäytösten vuoksi. Viikonloppuisin ei saa autoa heti mukaan rekisteröintiasian takia.

Kannattaa myös huomioida että ilmoituksissa voi olla vääriä co2 arvoja joilla on vaikutusta autoveron määrään (109/120) e sarjan takavetofarmareista, ei amg.

Vaikka kruunun kurssi on otollinen ja autojen hinnasta saa tingittyä niin ym. asiat huomioon ottaen voi auton tuonti Ruotsista tulla yhtä kalliiksi kuin sen ostaminen täältä.

Tuontiammattilaisilla on varmasti omat keinonsa hoitaa yo. Ongelmat. Normikuluttajalle auton tuonnin vaikeus oli yllätys..

Asian kirkastuttua autokuumeiselle lähdin siltä istumalta takaisin helsinkiin ja ostin e 220 tuontiauton autoliikkeestä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ke 08.05.2019 05:52
Playmaker kirjoitti:Auton tuonti Ruotsista :
... hakea auton kun ensin hakisin suomesta siirtokilvet, tämä tuntui olevan ehdottoman tärkeää että on suomalaiset siirtokilvet.


Ai, viime kesänä suomalaiset tarra ei millään kelvanneet (oli mukana autoa haettaessa) vaan piti ehdottomasti ajaa ruotsalaisilla kilvillä ja maksaa 5000SEK pantti jonka sai sitten kinuamisen jälkeen takasin kilpien palautuksen jälkeen. Tämä Kamuxin liikkeessä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4322
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Pe 10.05.2019 08:58
Jopas nämä vaihtelee... ovat joko muuttaneet käytäntöjä tai jokaisella liikkeellä on omat käytäntönsä...

Kuten edellä kerroin, minä sain syksyllä ajaa ruotsikilvillä auton satamaan (kunhan tein sen kaupantekopäivänä), vakuutuksenkin olisin saanut mutta minulla oli suomivakuutus valmiina, ja ei tarvinnut palauttaa kilpiä vain todistukset maastaviennistä ja rekisteröinnistä.

Eikös tuo co määrä nyt tule siitä virallisesta keltakantisesta vaatimuksenmukaisuustodistuksesta (ja tullin omasta järjestelmästä :) )
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01

Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: La 11.05.2019 09:13
Ei se aina ole helppoa auton osto Saksastaan, sillä kaveri osti JungeStern auton ja minun oli tarkoitus samalla reissulla tuoda auto Suomeen, mutta luovutusaika meni 3 viikon päähän ostohetkestä, ei kuulema saanut aiemmin huoltoaikaa 9000 tkm ja 8 kuukautta vanhalle autolle. No, kohta mennään uudelle reissulle.
Omalta reissulta tarttui mukaan vähän ajettu C220 T CDI vm 2008 , joka ehkä vielä vaihtuu asuntoautoon...saa tarjota 8)
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2231
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Pe 17.05.2019 12:45
Uusi hallitus suunnittelee verottaa kaikkia elämän osa-alueita entistä rajummin. Ainakin työntekö, yrittämien, ajamiinen, syöminen, juominen, tupakoiminen ja periminen on mainittu.
Vastapainoksi ja entisen keskustelun jatkoksi viewtopic.php?f=3&p=1213380#p1213380 tuiontiautoiljan tai muuten vaan Saksan kävijän saastövinkki: miten saadaan autoon 120 litraa lisää tavaratilaa edullisilla ostoksia varten
-Bauhausin Cargo XXL-laatikko 4,50
-Rulla pakkausteippiä 2,50
-Hermes eurooppapaketti (Zone2) koko L 29,90 jätettynä liikkeeseen
yht. 37,50 eli lisätilan hinnaksi tuli 0,31 €/litra

cargo2.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17
ViestiLähetetty: Su 26.05.2019 09:38
Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.
X204 CDI250 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 07.11.2018 16:51
ViestiLähetetty: Su 26.05.2019 10:02
MacBenz kirjoitti:Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.


Ilman varsinaista tietoa sanoisin, että paperit erikseen DHL:llä tai muulla kuriirina sinulle ja sinä annat kauppakirjassa kopion ja valtakirjan kuljetusliikkeelle. Kuljetusliikkeen tiedot etukäteen myyjälle joten voivat viimekädessä sopia noutohetken ja myyjä tietää mille kuljetusliikkeelle auton luovuttaa. Paperit erikseen, koska olen skeptinen ja oletan tilaisuuden tekevän varkaan liian helposti.

Luulisi että vastuullinen kuljetusliike neuvoo, kuten myös myyjällä voi olla omia vaatimuksia asiaan. Eli itse valitsisin auton ja juttelisin ennen kauppaa myyjän kanssa ja samaan aikaan erikseen valitsisin kuljetusliikkeen ja sopisin asioista heidän kanssaan. Kuljetusauton vastuut ja korvaussummat kannattaa myös selvittää kirjallisesti, ettei tule itku jos jotain sattuu.
S212 E350 BlueTEC vm 2014

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Su 26.05.2019 11:42
MacBenz kirjoitti:Konkarit, harkitsen Junge Sterne sähkö-B:n ostoa Daimlerilta näkemättä ja rahtina Suomeen. Askarruttaa vaan muutama käytännön kysymys:
-kuinka auton paperit, CoC, rekisteriote ja kauppakirja ja muut kuskataan ? Postissa vai auton mukana?
-kuinka myyjä luovuttaa auton kuljetusliikkeelle? Valtakirja ja rekkafirman tiedot kai ainakin tarvitaan.
-mitä rahtifirmaa uskaltaa käyttää? Galaxy ja Jorma Havina ainakin mainittu.
Itte meinasin hoitaa maanhantuonnin, kerran kun on harjoiteltu. Sais vaan auton Suomeen kun sähköllä ei oikein noin pitkää siirtoa viitti istua.


Homma lähtee liikkeelle näin:
- soitat liikkeen myyjälle ja sovit kaupat. Myyjä lähettää sulle n 7-sivuisen kauppakirjan, jonka allekirjoitat ja lähetät sen takaisin. Maksat auton tilisiirtona. Samalla kerrot myyjälle kuka tulee auton noutamaan. Sitten annat myyjän tiedot kuljetusliikkeelle, joka sopii myyjän kanssa noutokuvion.
- myyjäliike lähettää sinulle asiakirjat postissa.
- autoja liikkuu paljon rekoissa Saksassa. Myyjälle sekä kuljetusliikkeelle rutiinia.
- huomaa, että auton luovutus voi kestää jopa 3 viikkoa. Riippuen myyjäliikkeen huoltopuolen kiireistä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17
ViestiLähetetty: Su 26.05.2019 12:21
Tuhannet kiitokset vastaajille! Arvelinkin että tästä on tietoa ja kokemusta. Lähdenpä tästä pyörittämään. Vinkkejä ja neuvoja saa laittaa lisääkin. T. Vesa
X204 CDI250 4matic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ti 28.05.2019 07:04
Toivotaan, että Saksalaiset suostuvat myymään sähköauton Suomeen. Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24
ViestiLähetetty: Ti 28.05.2019 07:09
sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...


Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ti 28.05.2019 08:39
taky kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...


Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?


En tiedä koskeeko vain Suomea, mutta tähän on nyt törmätty jo kahdessa MB-liikkeessä tällä viikolla. Olisko jotain tekoa,sillä että hybridit halutaan pitää Saksassa ...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5077
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Ti 28.05.2019 10:05
sportsman kirjoitti:
taky kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Yritetty ostaa 350 hybridia ja kahdesta Mersun liikkeestä tuli myyjältä tieto, että päämies kieltää Suomeen myymisen...


Jaa, mistähän moinen juttu tulee.... Nimen omaan Suomeen?


En tiedä koskeeko vain Suomea, mutta tähän on nyt törmätty jo kahdessa MB-liikkeessä tällä viikolla. Olisko jotain tekoa,sillä että hybridit halutaan pitää Saksassa ...

Sinänsähän tietysti myyjällä on vapaus kieltäytyä myymästä kelle tahansa, kunhan kieltäytyminen ei perustu rotuun, uskontoon, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntaumiseen jne. Olisi silti hauska tietää mitä mieltä EU on tuosta (tavaroiden ja palveluiden vapaa liikkuvuus jne)

Pitää varmaan etsiä saksalainen bulvaani.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 11.12.2010 12:17
ViestiLähetetty: Ti 28.05.2019 20:38
Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.
X204 CDI250 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: To 26.06.2014 07:05
ViestiLähetetty: Ti 04.06.2019 05:24
Yli 10 vuotta sitten ostin Ruotsista Mersun 300 Dt,n hyvin on auto pelannut, kone lähtee käymään ja käy edelleen nätisti kuten kuutosen pitääkin, toissa talvena hain uudemman 220 CDI,n turbo dieseli Mersun, hyvin on auto pelannut, ja kulkee lujempaa kuin lääkäri määrää, varusteitakin on vebastoon asti ja sekin toimii pikku nikottelun jälkeen!,

Late Lapista.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 787
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ti 04.06.2019 06:18
Late Lapista. kirjoitti:220 CDI, ja kulkee lujempaa kuin lääkäri määrää
Taitaa olla aika hidas lääkäri. :mrgreen:
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2

Ollut joskus...
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 06.06.2019 14:19
ViestiLähetetty: To 06.06.2019 14:24
Olen etsinyt jo useamman kuukauden seurannut bytbilistä GLC ja C220/C250 vaihtoehtoja. Se mistä olen ihmeissäni ja toivoisin saavani vastauksia, on se että miksi ruotsissa on niin vähän hybridi GLC vaihtoehtoja? Tällähetkellä jos etsii bytbilistä, niitä on 5kpl. Suomessa niitä on nettiautossa 44kpl. Mistä tämä ero voi johtua? Onko se verotuksellisesti kannattamatonta ruotsissa omistaa hybridi vs bensa/diesel ?

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5077
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 06.06.2019 15:19
GLCorWhat? kirjoitti:Onko se verotuksellisesti kannattamatonta ruotsissa omistaa hybridi vs bensa/diesel ?

Eikös Ruotsista lopetettu autovero, jolloin hybridit ovat varmaan selvästi kalliimpia kuin bensa/dieselit. Suomessahan päästöpohjainen autovero tasaa eroa.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3152
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 19:02
En löytänyt mistään äkkiseltään vastausta, mutta täältä sellainen varmaan löytyy, liittyen noihin CO2 -päästölukemiin.

Emäntä haluaisi uudemman auton, ja noin viiden vuoden ikäistä Volvo S80:ä on katseltu. D4 -malleissa päästöt on yleensä myynti-ilmoituksissa kerrottu olevan luokkaa 120g/km ja kun katselin tämän ja parin edellisen vuoden verotuspäätöksiä, niin toteutuneet veroprosentit osuvat suht ok tuon kanssa. Eli on verotettu sellaisella prosentilla, joka sopii tohon päästölukemaan.

No sitten se, mitä en oikein ymmärrä. Ainakin kolme eri liikettä (vaihtoehtoja kun ei ole kovin monta) ilmoittaa D5 -malleille päästölukemaksi 122g/km, ja Suomessa tehdyt verotuspäätökset viittaavat enemmän tasoon noin 160g/km. Ja jokunen liike myös kertoo lukemaksi 158 tai 159g/km (kuten myös esim. 2015 Volvon käyttöohjekirja kertoo). Tuolla on sitten autoveroon lähemmäs kymmenen prosenttiyksikön vaikutus, eli aika merkittävä.

Niin sitä tässä vaan ihmettelen, että onko se kovinkin tyypillistä, että Saksassa ilmoittavat todellista pienempää CO2 -päästölukemaa? Vai onko se mahdollista, että se jotenkin olisikin kirjattu kyseisten autojen rekisteritietoihin, että ovat pienempipäästöisiä ja saisiko ne siinä tapauksessa Suomeen verotettua tällä pienemmällä lukemalla? Saako tuon saksalaisista autoista jotenkin varmistettua samaan tyyliin kuin esim. Trafin palveluista vissiin saa Suomen kilvissä olevasta autosta päästöt yms. selville, jos tietää rekisterinumeron?
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2231
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 19:43
EIkö myyntivuoden saksalainen hinnasto ole aika pätevä lähde, ja auton papereissa mukana oleva EU-tyyppihyväksyntätodistus vielä tarkemp?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3152
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 20:39
No joo varmasti, jos olisi jossain sellainen myyntiajankohdan mukainen saksalainen hinnasto, niin siitä sen näkisi. Ja auton papereista tietysti, mutta kun mulla nyt juuri ei niihin ole pääsyä, kun vasta ollaan ihmettelemässä, että mitä autoa ehkä oltaisiin hankkimassa. Se oli itse asiassa vähän niinkuin osa kysymystä, että jos auton papereissa lukee jotakin, niin ilmeisesti Suomen tulli menee sen mukaan, eikä esim. sillä perusteella, mitä heidän tietojensa mukaan kyseisen autojen päästöt pitäisi olla? Ihan vaan, kun äkkiseltään yksikään S80 D5 tai V70 D5 ei ole Suomeen tullut viime vuosina sellaisella veroprosentilla, joka vastaisi muutaman liikkeen ilmoittamaa 122g/km -päästömäärää. Ja kuitenkin parikin Volvon jälleenmyyjää niitä siellä tuolla lukemalla kauppaa.

Se, että saisi tehokkaamman version tuotua pienemmällä verolla kuin muut vastaavat aiemmin, kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ja silloinhan se yleensä ei ole totta...
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2231
Liittynyt: Pe 23.05.2003 16:49
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ti 18.06.2019 21:02
Vaatimustenmukaisuustodistuksessa on 3 arvoa (taajama, maantie, yhdistetty) ja vero menee yhdistetyn mukaan. Saattaa olla että joku "optimistinen" kauppias on kopioinut ilmoitukseen sen pienimmän arvon.
Google löytää vanhoja hinnastoja hyvin (ainakin MB:n). Maakohtaisesti voi olla moottori- tai tehoeroja vero/käyttöetu tms. rajojen mukaan, joskus oli joku hollannin MB malli pienitehoisempi kun muualla mutta siinäkin co2 sama. Italia taisi olla toinen paikka mistä löytää "alaspäin viritettyjä" malleja

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2019 09:06
Myynti-ilmoitukset ovat aina vähän harhaan johtavia, mutta pyydä Saksan myyjältä kuva auton pienestä rekisteriotteesta. Siinä on kohdassa V.7. sen auton virallinen co2-lukema ja tämän mukaan autoveroprosentti määräytyy Suomessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 10:55
MacBenz kirjoitti:Jaahas, kiitos tiedosta niin en hämmästy jos tähän törmään. Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista, tuntuu olevan heille aika uutta. Laitan tänne tietoa kuinka homma sujuu.


Jäikö asia aikomiseksi vai missä mennään?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3152
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 11:09
Aijuuniin, unohdin kommentoida tohon aiemmin esittämääni pulmaan. Kiitokset vinkeistä, löysin tosiaan varsin helposti niitä saksalaisia tuon aikakauden myyntiesitteitä, ja en tiedä, mistä ovat myynti-ilmoitukseen tempaisseet liian pieniä CO2 -lukemia, sillä kyllä niissä brosyyreissä oli ihan juuri ne lukemat, joiden mukaan verotuspäätöksiä Suomeen on tehty. Ihan siinä vaiheessa ei vielä olla, että mistään tietystä autosta olisin kysynyt kuvia niiden rekisteriotteista, mutta pitää se ottaa ohjelmaan sitten, jos riittävän vakavasti ruvetaan miettimään auton hakua ulkomailta.

Niin joo ja kyllä ne ilmoitukset mainitsevat sen lukeman olevan nimenomaan yhdistetty lukema. Se on vaan jostain syystä väärä. Varmaan niillä on jossain joku tietokanta, jossa on kyseinen tieto virheellisenä, kun muutama myyjä ilmoittaa samaa väärää lukemaa ja vastaavasti muilla taitaa olla se lukema, joka verotuksen ja tuon aikakauden myyntiesitteiden mukaan näyttää olevan se oikea.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5077
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: La 22.06.2019 11:51
MacBenz kirjoitti:Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista

Hiljattain oli lehdessä juttu, jonka mukaan Keski-Euroopassa on myyty sähköautoja siten, että ostaja ostaa auton, mutta liisaa akuston. Eli pitää katsoa jos ostaa tuollaisen käytettynä, että saa myös akut, eikä (kallista) leasingsopparia.

Tämä voi myös (ehkä) olla syynä siihen, jos autoa ei myydä ulkomaille.
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2587
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 28.06.2019 08:24
tj86430 kirjoitti:
MacBenz kirjoitti:Sähkömersujen kanssa varmaan mikä tahansa on mahdollista

Hiljattain oli lehdessä juttu, jonka mukaan Keski-Euroopassa on myyty sähköautoja siten, että ostaja ostaa auton, mutta liisaa akuston. Eli pitää katsoa jos ostaa tuollaisen käytettynä, että saa myös akut, eikä (kallista) leasingsopparia.

Tämä voi myös (ehkä) olla syynä siihen, jos autoa ei myydä ulkomaille.


Ei ollut tämä syynä, vaan kuulema se, kun saksalainen ostaja joutuu odottamaan uutta hybridiaan jopa vuoden. En tiedä, miten tämä liittyy käytettyjen kauppaan, mut tämä oli selitys.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
EdellinenSeuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi