Voi tietysti olla että hajulla ja poksahduksella ei ole mitään yhteyttä. Henkilö sanoi että hänen mielestään joskus oli hajua, mutta mitään vahvaa ja jatkuvaa naftankatkua ei ollut.
-T
Turbon poksahdus
Tuota noin
Tietty jos kone on helvetinmoisella ylisyötöllä niin saattaa ihan senkin takia haiskahtaa. Miten tuota konetta oli piristetty, onko hajua?
Ja siinä autossa joka tunki painetta jäähdytysjärjestelmään pursusi nestettä ulos kyllä letkun päistä ja muualta liian paineen voimasta, joten polttoaineen haju tuli sitä kautta.
Ja siinä autossa joka tunki painetta jäähdytysjärjestelmään pursusi nestettä ulos kyllä letkun päistä ja muualta liian paineen voimasta, joten polttoaineen haju tuli sitä kautta.
Ymmärtääkseni ei muuta kuin syöttöä vähän säädetty. Mutta ei tosiaan missään sellaisissa määrin että sitä kannattaisi alleviivata. Ja turbo ja sensemmoiset ainakin ovat ihan vakioita.
Ja toisaalta, silloin kun auto oli omistuksessani, en haistanut mitään kummallista. Vaikka olenkin aika tarkkanenäinen. Eli jos haju oli todellinen, on sen täytynyt alkaa esiintyä vasta myynnin jälkeen, ja näinollen syöttö ei ainakaan suoraan liene syy siihen.
-T
Ja toisaalta, silloin kun auto oli omistuksessani, en haistanut mitään kummallista. Vaikka olenkin aika tarkkanenäinen. Eli jos haju oli todellinen, on sen täytynyt alkaa esiintyä vasta myynnin jälkeen, ja näinollen syöttö ei ainakaan suoraan liene syy siihen.
-T
Jaaha
No sittenhän meikäläisen vehjakselle on tehty samat temput, tuohon turbodieseliin saa muuten pelkällä syötöllä aika hyvin tehoja lisää, koska ahtopaine on vakiona jotain 0.9:n luokkaa, eli ilmaa kyllä riittää sopan seuraksi. Nyt mulla on syöttö aika lailla maksimissa, pikkasen lisää happea voisi jo alkaa kehittämään, Coolerilla se hoituisi muttei sellainen millään tahdo mahtua mukaan
Täytyy vaan itse jatkaa varovaisella linjalla koneen käsittelyn kanssa, viritys aina kuormittaa paikkoja vähän enemmän kuin vakiosäädöt. Varsinkin kun vakiosäätöinen alkaa vähentämään syöttöä aika aikaisin ja noissa säädetyissä kone jaksaa kiertää korkealla ihan eri tavalla.
Täytyy vaan itse jatkaa varovaisella linjalla koneen käsittelyn kanssa, viritys aina kuormittaa paikkoja vähän enemmän kuin vakiosäädöt. Varsinkin kun vakiosäätöinen alkaa vähentämään syöttöä aika aikaisin ja noissa säädetyissä kone jaksaa kiertää korkealla ihan eri tavalla.