K-viikon teoriatuokio o-tehostimesta
K-viikon teoriatuokio o-tehostimesta
Pieni saksanpähkinä purtavaksi ja taas kerran teoriatasolla
Useassa yhteydessä on kantautunut korviin tai luettuna jopa silmiin, että kaartelu ohjaus käännettynä tappiin (esim. p-hallissa) tekisi kenkkua tehostimelle. Joissain autoissahan tehostin alkaa siristä tai vinkua, kun ollaan ääripisteessä. Ko. rumba on tietty ikävää etuvetoisten nivelille enemmän harjoitettuna, mutta miten on Mersun kanssa. Ja onko tämä tehostinpelottelu muutenkin vain jo perimätietoa vuosilta ennen suuria kivisotia
PS. Jostain syystä itse tulee jätettyä aina "pieni tuskanvara" ohjaukseen, vaikka kaarre olisi tiukkakin. Lienee jäänyt selkäytimeen "ukkojen puheista".
Useassa yhteydessä on kantautunut korviin tai luettuna jopa silmiin, että kaartelu ohjaus käännettynä tappiin (esim. p-hallissa) tekisi kenkkua tehostimelle. Joissain autoissahan tehostin alkaa siristä tai vinkua, kun ollaan ääripisteessä. Ko. rumba on tietty ikävää etuvetoisten nivelille enemmän harjoitettuna, mutta miten on Mersun kanssa. Ja onko tämä tehostinpelottelu muutenkin vain jo perimätietoa vuosilta ennen suuria kivisotia
PS. Jostain syystä itse tulee jätettyä aina "pieni tuskanvara" ohjaukseen, vaikka kaarre olisi tiukkakin. Lienee jäänyt selkäytimeen "ukkojen puheista".
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: K-viikon teoriatuokio o-tehostimesta
Mulla tehostin vingahtaa ku kääntää ihan tappiin peräyttäessä...Jukka N. kirjoitti:Pieni saksanpähkinä purtavaksi ja taas kerran teoriatasolla
Useassa yhteydessä on kantautunut korviin tai luettuna jopa silmiin, että kaartelu ohjaus käännettynä tappiin (esim. p-hallissa) tekisi kenkkua tehostimelle. Joissain autoissahan tehostin alkaa siristä tai vinkua, kun ollaan ääripisteessä. Ko. rumba on tietty ikävää etuvetoisten nivelille enemmän harjoitettuna, mutta miten on Mersun kanssa. Ja onko tämä tehostinpelottelu muutenkin vain jo perimätietoa vuosilta ennen suuria kivisotia
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
paine
Juu kyllä sieltä kihinää pitääkin kuulua.
Jos pääset käsiksi hydrauliletkuihin, kun rattia käännetän tappiin, tunnet kuinka letku paisuu. Ei tee varmasti hyvää mersunkaan tehostajalle. Itse pyrih välttämään tappin kääntämistä.
En tiedä näistä uusista sähköhydraulisista tehostajista, mutta ihan uusissakin autoissa kihinää kuuluu. Ulinaakin jostain, muistaakseni volvoista.
Jos pääset käsiksi hydrauliletkuihin, kun rattia käännetän tappiin, tunnet kuinka letku paisuu. Ei tee varmasti hyvää mersunkaan tehostajalle. Itse pyrih välttämään tappin kääntämistä.
En tiedä näistä uusista sähköhydraulisista tehostajista, mutta ihan uusissakin autoissa kihinää kuuluu. Ulinaakin jostain, muistaakseni volvoista.
Re: paine
Eli siis parempi olla kääntämättä tappiin liian usein???W126 kirjoitti:Juu kyllä sieltä kihinää pitääkin kuulua.
Jos pääset käsiksi hydrauliletkuihin, kun rattia käännetän tappiin, tunnet kuinka letku paisuu. Ei tee varmasti hyvää mersunkaan tehostajalle. Itse pyrih välttämään tappin kääntämistä.
En tiedä näistä uusista sähköhydraulisista tehostajista, mutta ihan uusissakin autoissa kihinää kuuluu. Ulinaakin jostain, muistaakseni volvoista.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Välimöläytys
Ei niitä pyöriä kannata ainakaan paikallaan ollessa hirveästi käännellä, vaikka senhän te jo varmaan tiesittekin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Välimöläytys
No eipä tuu käänneltyä paikalla ollessaan...Pasi M. kirjoitti:Ei niitä pyöriä kannata ainakaan paikallaan ollessa hirveästi käännellä, vaikka senhän te jo varmaan tiesittekin...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Lisää aiheesta...
Tällainen käsitys minullakin on...
Siksi olen pitänyt tapana jättää tehostimen hinnan juuri sen verran
löysäksi, että nopealla paikallaan käännöllä hihna luistaa hieman.
Pieni vongahdus näin varoittaa, että paikat on lujilla...
Renkaiden kääntökulmathan on ihan eri luokkaa, kuin etuvetoisilla.
Siksi olen pitänyt tapana jättää tehostimen hinnan juuri sen verran
löysäksi, että nopealla paikallaan käännöllä hihna luistaa hieman.
Pieni vongahdus näin varoittaa, että paikat on lujilla...
Renkaiden kääntökulmathan on ihan eri luokkaa, kuin etuvetoisilla.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
Täällä on jotain keskustelua siitä aiheesta. Jos sillä on ajettu jo 700th, niin suosittelisin kyllä vaihtoa pikkuhiljaa. Vaikka mitä sitä toimiviin härveleihin koskee, eihän ne kuitenkaan sen jälkeen enää toimi.AM kirjoitti:Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
Itse ainakin jouduin viime vuonna lisäämään öljyä hieman, kun tehostin alkoi huutamaan ku syötävä. Ei sinne tainnu mennä ku desi pari, mutta huuto loppu siihen. Oli muuten kohtalaista vaahtopaskaa koko öljy -> varmaankin johtuen sen vähyydestä oli vaahdottunut.
Ja laitoin muuten sitten ATF:ää, enkä sitä Mersun kallista erikoisöljyä. Eikä ainakaan vielä ole alkanut vuotamaan.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Voihan ne öljyt joskus vaihtaa. Se onnistuu sellaisella "imuttimella" siitä ohjaustehostimen pumpusta, kun ottaa sen kannen pois siitä päältä. On kiinni yhdellä siipimutteri tyyppisellä ratkaisulla. Sieltä pumpusta löytyy myös suodatin, jonka voi vaihtaa.AM kirjoitti:No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
w115,123,124,126,210 yms.
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
gg
kannattaa vaihtaa , itse oon vaihtanut 2 kertaa ja suodattimen samalla,AM kirjoitti:No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
ei paljoo maksa. suodatin tais olla jotain 5 € motonetissa ja vielä alkuperäinen eli Saksalainen Hengst !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)