Pyytäisin Mersuomistajien mielipidettä B-sarjasta
Pyytäisin Mersuomistajien mielipidettä B-sarjasta
Olen ostamassa ensimmäistä Mersuani. Ajelen tällä hetkellä Toyotan Corolla Versolla vm 2004. Olen hankkimassa käytettyä Mersua ja kaipaan mielipiteitä, kumpaa kannattaa harkita C-sarjaa, vai B-sarjaa.
Onko B-sarja susi jo syntyessään ? Olen yrittänyt lukea siitä netistä, mutta päällimmäisenä kokemukset ovat olleet negatiivisia lähinnä ruosteen vuoksi.
Etenkin kaipaisin käyttökokemuksia B-sarjan omistajilta ja tietysti C-sarjalaisten.
Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista.
Onko B-sarja susi jo syntyessään ? Olen yrittänyt lukea siitä netistä, mutta päällimmäisenä kokemukset ovat olleet negatiivisia lähinnä ruosteen vuoksi.
Etenkin kaipaisin käyttökokemuksia B-sarjan omistajilta ja tietysti C-sarjalaisten.
Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista.
Ihan ensimmäiseksi, minulla ei ole henk. koht. kokemusta B-mallista. Olen sitä itselleni myös mietiskellyt ja tutustunut siihen vähän enemmän.
Joten niitä mielipiteitä... (.. otetaan myös vastaa)
-Tilava auto vaikka näyttää äkkiä kattotuna A-mallilta.
- Omasta mielestäni hyvän näköinen, vaikka ei varsinaisesti ole mersu sellaisena kun olen mersun oppinut mieltämään (puritaanisuutta?)
- kojetaulun muotoilu ärsyttävän kömpelö.
- Jos hommaa käytetytynä dieselin jossa on automaattilaatikko niin varsin hyvä hintalaatusuhde.
- pieniruokainen ja kohtuu hiljainen
- Voi muutta 2 paikkaiseksi pakettiautoksi (henk. koht. tärkeä asia)
- Ruostunee niinkuin kaikki mersut. valitettavasti. (tietääkseni ei kuitenkaa mikään erityisen paha ongelma)
http://www.iltasanomat.fi/autot/1514745
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/b-sarjan-tila-mersu
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/mercedes-benz-b-170
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/HL20080607SI1AL017s2
Joten niitä mielipiteitä... (.. otetaan myös vastaa)
-Tilava auto vaikka näyttää äkkiä kattotuna A-mallilta.
- Omasta mielestäni hyvän näköinen, vaikka ei varsinaisesti ole mersu sellaisena kun olen mersun oppinut mieltämään (puritaanisuutta?)
- kojetaulun muotoilu ärsyttävän kömpelö.
- Jos hommaa käytetytynä dieselin jossa on automaattilaatikko niin varsin hyvä hintalaatusuhde.
- pieniruokainen ja kohtuu hiljainen
- Voi muutta 2 paikkaiseksi pakettiautoksi (henk. koht. tärkeä asia)
- Ruostunee niinkuin kaikki mersut. valitettavasti. (tietääkseni ei kuitenkaa mikään erityisen paha ongelma)
http://www.iltasanomat.fi/autot/1514745
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/b-sarjan-tila-mersu
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/mercedes-benz-b-170
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/HL20080607SI1AL017s2
W210 290TD T
KokemuksiaTIMO T T kirjoitti:Ihan ensimmäiseksi, minulla ei ole henk. koht. kokemusta B-mallista. Olen sitä itselleni myös mietiskellyt ja tutustunut siihen vähän enemmän.
Joten niitä mielipiteitä... (.. otetaan myös vastaa)
-Tilava auto vaikka näyttää äkkiä kattotuna A-mallilta.
- Omasta mielestäni hyvän näköinen, vaikka ei varsinaisesti ole mersu sellaisena kun olen mersun oppinut mieltämään (puritaanisuutta?)
- kojetaulun muotoilu ärsyttävän kömpelö.
- Jos hommaa käytetytynä dieselin jossa on automaattilaatikko niin varsin hyvä hintalaatusuhde.
- pieniruokainen ja kohtuu hiljainen
- Voi muutta 2 paikkaiseksi pakettiautoksi (henk. koht. tärkeä asia)
- Ruostunee niinkuin kaikki mersut. valitettavasti. (tietääkseni ei kuitenkaa mikään erityisen paha ongelma)
http://www.iltasanomat.fi/autot/1514745
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/b-sarjan-tila-mersu
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/mercedes-benz-b-170
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/HL20080607SI1AL017s2
-takapenkillä on ruhtinaallisesti enempi tilaa ku C-sarjassa, C:tähän voi oikeestaan sisätilojen puolesta verrata A:han. Pitkäkoipisetkin mahtuu melkeen makaamaan takana
-tilaa on valtavasti joka paikassa, ja 10 sekunnissa saa kippailtua lisää tilaa
-tekniikkahan on suoraan A-sarjasta, eli samat pannut ja lootat yms., lienee erittäin vähävikaisia kun ainakin A-sarja keikkuu luotettavuustilastojen kärkisijoilla usein
-vakuutukset tosi edukkaat vrt. aakkosissa jälkimmäisempänä oleviin mesemalleihin
-dieselpadat laiskoja ja "rumasti käyviä" neloskoneita (jos on kutoseen tottunu), eli ite en kyllä harkitsis ku A200CDI tai A200TURBO jos bensaan päätyy
-vaihdekepin nuppi on helvetin ruma ja vanhanaikaisen näköinen, samanlainen ku oli 1990-luvun puolivälin C- ja E-meseissä
-vetävät pyörät väärässä päässä, eli E-Mersusta kun tämän rattiin hyppää, niin tuntuu vähän ainakin talvikeleillä vetelevän mihin sattuu, mutta hyvin se etenee kun tottuu.
-kerrassaan loistava ESP:n ja BAS:in toiminta
-B-sarjassa ei liene ruostemurheita tai maaliongelmia, koska nää ongelmat on kai loppuneet viimeistään vuonna 2005-2006. A-sarja ei kai pahemmin oo ikinä muutenkaan ruostunu, joten eikai B:nkään pitäis. Esitteessä ainakin kehutaan ruostesuojakäsittelyä ehdottoman loistavaksi, ja korirakenne on sen mukaan sinkitty
-hommattava ehdottomasti AUTOTRONICilla (manuaalisessa on ärsyttävän löysä keppi, joka kyllä vaihtaa oikeelle vaihteelle kun pikkasen sormella hipasee)
-realistinen peli ostaa aika uutenakin. Meikäläisten tuloilla ei mitään uutta E:tä osteta kunnon varusteilla, mutta rapiat 20 tkm ajettu B kaikilla herkuilla on HALPA, jos aattelee että comandilla+kaarre-bixenoneilla+nahkasisustalla/sportpaketilla saa Saksasta reiluun 20 000 €:hen + verot
Pärjäis varmaan 200CDI:lläkin jos lastuttais, mutta toi 200bensaturbo tuntuu niin rajulta peliltä jo ilman mitään virityksiä. Mobilesta löytyy Saksasta 8 designonakin ostettua yksilöä, joten aika hyvillä hienouksilla noita on saatavissa.
PS. C- ja B-sarja on ihan eri autoja luonteeltaan ja ololtaan, aika hankala niitä on samalle viivalle laittaa ja vertailla keskenään. Päätä ensin minkälaiseen käyttöön auto tulee ja mitä siltä haluat.
minusta B-sarjaa ei pidä verrata muihin mersuihin, vaan eri merkkien vastaavankokoisiin tila-autoihin. En kyllä tiedä mitä ne ovat kun en ole niistä kiinnostunut. B-sarjalainen on teknisesti ja tiloiltaan hyvä, mutta jotenkin kovan oloinen. Itse pidän enemmän w168 L- mallista, makuasioita.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Hankala kertoa omia tuntemuksia siitä autosta, kun nyt aiheen aloittaja katsoo Tojotan antaman ajokokemuksen takaa, ja omat mielipiteet taas syntyvät käyttäen W124 / E-sarjan suunnasta.
Mutta yritetään silti.
B on mielestäni vähän samanlaisessa tilanteessa kuin MiniClubman, jota aikoinaan nimitettiin "hiivaminiksi". Eli esikuvansa on pienempi, jota on vaan suurenneltu vähän joka suuntaan.
Positiivisia puolia:
-Mielestäni kokoisekseen yllättävän vankka ajettava. Varsin hyvä päristin esim. lapsiperheelle, joka ei juuri koskaan aja 100 kilometriä pitempää siivua.
-Monikäyttöisyys. Penkkejä voi väännellä ja käännellä riittävästi suuntaan jos toiseen.
-Kokoluokassaan turvallinen auto. Kaikissa B malleissa on passiivista- ja aktiivistakin turvallisuutta yhtä paljon kuin suuremmissakin Mercedeksen malleissa. Ja tietysti jos uutta ostaa, niin tilauskaavakkeen ruutuja rastittamallahan sieltä saa kaikkea mitä osaa vaan pyytää.
-Erittäin aktiivinen ESP ja BAS.
Auto on mielestäni suunniteltu ihmisille, jotka näkevät jotain haluttavaa Mercedes-Benzin tuotemerkissä ja brändissä, mutta eivät joko osaa/halua ajaa (katsojan silmissä) isolla takavetoisella sedanilla.
Tai sitten rahat vaan loppuu kesken että saisi C-sarjalaisen ostettua.
Jos sinulla on valtaosa ajokokemuksestasi hankittu etuvetoisilla autoilla, niin uskoisin että kotiutuisit sangen sukkelasti B:n ruoriin.
Sitten niitä huonoja puolia.
Nämä on taas minun omia mielipiteitä, ja ovat syntyneet omista ajokokemuksista muilla Mercedeksillä.
-Etuvetonen. Siitä asiasta ei varmaan tarvitse enempää selitellä.
-Keulaa ei näe kuskinpukilta ellei ole pää katossa, tai vaihtoehtoisesti seiso kattoluukun läpi.
-Ei synnytä sellasta tunnetta että sillä haluaisi ajaa huvikseen.
-Perusversiot aika muovisia. Puuta ei ole näkyvillä muualla kun kuskin päässä.
-Ratti on yhtä pieni kun ehkäisypilleri
-Kapea. Eteen kun istahtaa pari satakiloista ukonröllykkätä, niin heti tunnistaa vieruskaverin deodorantin.
-Muistikuvani on, että takakontin reuna on sangen korkealla.
-Erittäin hankala automalli myydä eteenpäin. Eräässä Kuopiolaisessa autoliikkeessä on B-malli seisonut yli 2 vuotta nurkassa pölyttymässä.
Mutta yritetään silti.
B on mielestäni vähän samanlaisessa tilanteessa kuin MiniClubman, jota aikoinaan nimitettiin "hiivaminiksi". Eli esikuvansa on pienempi, jota on vaan suurenneltu vähän joka suuntaan.
Positiivisia puolia:
-Mielestäni kokoisekseen yllättävän vankka ajettava. Varsin hyvä päristin esim. lapsiperheelle, joka ei juuri koskaan aja 100 kilometriä pitempää siivua.
-Monikäyttöisyys. Penkkejä voi väännellä ja käännellä riittävästi suuntaan jos toiseen.
-Kokoluokassaan turvallinen auto. Kaikissa B malleissa on passiivista- ja aktiivistakin turvallisuutta yhtä paljon kuin suuremmissakin Mercedeksen malleissa. Ja tietysti jos uutta ostaa, niin tilauskaavakkeen ruutuja rastittamallahan sieltä saa kaikkea mitä osaa vaan pyytää.
-Erittäin aktiivinen ESP ja BAS.
Auto on mielestäni suunniteltu ihmisille, jotka näkevät jotain haluttavaa Mercedes-Benzin tuotemerkissä ja brändissä, mutta eivät joko osaa/halua ajaa (katsojan silmissä) isolla takavetoisella sedanilla.
Tai sitten rahat vaan loppuu kesken että saisi C-sarjalaisen ostettua.
Jos sinulla on valtaosa ajokokemuksestasi hankittu etuvetoisilla autoilla, niin uskoisin että kotiutuisit sangen sukkelasti B:n ruoriin.
Sitten niitä huonoja puolia.
Nämä on taas minun omia mielipiteitä, ja ovat syntyneet omista ajokokemuksista muilla Mercedeksillä.
-Etuvetonen. Siitä asiasta ei varmaan tarvitse enempää selitellä.
-Keulaa ei näe kuskinpukilta ellei ole pää katossa, tai vaihtoehtoisesti seiso kattoluukun läpi.
-Ei synnytä sellasta tunnetta että sillä haluaisi ajaa huvikseen.
-Perusversiot aika muovisia. Puuta ei ole näkyvillä muualla kun kuskin päässä.
-Ratti on yhtä pieni kun ehkäisypilleri
-Kapea. Eteen kun istahtaa pari satakiloista ukonröllykkätä, niin heti tunnistaa vieruskaverin deodorantin.
-Muistikuvani on, että takakontin reuna on sangen korkealla.
-Erittäin hankala automalli myydä eteenpäin. Eräässä Kuopiolaisessa autoliikkeessä on B-malli seisonut yli 2 vuotta nurkassa pölyttymässä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Eikös se Clubmani ollut ikäänkuin farkkuversio Ministä. No... ihan se ja sama tähän juttuun. Ei nyt ruveta siinä nysväämään vaikka ainahan se on kiva näistä kättä vääntää.Aapo.T kirjoitti:Minin isompi versio oli Austin Maxi. Clubman oli sama kori kuin aito minikin hieman muunneltuna.
Kunhan ajatus vaan tuli selväksi, että B on mielestäni paisutettu A.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Taksipuolelta autosta on erittäin negatiivisia kokemuksia-automaattilaatikot,turbo ym.
Eli en missään nimessä ajattelisi vaihtoa luotettavasta toyotasta tähän mersun b-malliin.
Auton tekniikka on rakennettu niin, että korjaukset ovat erittäin työläitä(arvokkaita).
Varmaan c-mallikaan ei kykene luotettavuudessa toyotan tasolle, mutta kaikessa muussa kylläkin (poislukien tilat ja niiden monikäyttöisyys versoon verrattuna) se on edellä. Ja mikä tärkeintä C-malli on aito mersu, joka on takavetoinen-tämä tekee siitä etenkin mutkateillä "auton".
Eli en missään nimessä ajattelisi vaihtoa luotettavasta toyotasta tähän mersun b-malliin.
Auton tekniikka on rakennettu niin, että korjaukset ovat erittäin työläitä(arvokkaita).
Varmaan c-mallikaan ei kykene luotettavuudessa toyotan tasolle, mutta kaikessa muussa kylläkin (poislukien tilat ja niiden monikäyttöisyys versoon verrattuna) se on edellä. Ja mikä tärkeintä C-malli on aito mersu, joka on takavetoinen-tämä tekee siitä etenkin mutkateillä "auton".
No näinpä. Onhan se kyllä fakta, että jos pelkkää perheautoa kauppamatkoille hakee, niin C-sarjasta 20 k€ halvemmalla saa perus-Toyotan. Ja se 40 k€ C-sarjalainenkin on niin karvalakki ku olla ja voi. A- ja B-sarjan Mersut on kaikki köyhille suunnattu, rikkaat ja autoista muuten vaan pitävät ei tommosilla koppimopoilla kauaa jaksa ajaa ellei kyseessä oo tosi spesiaali ja huippuvarusteltu yksilö.
Hyvä pointti oli kyllä toi mitä Mesedesi sanoi, että ei tee mieli huvikseen vapaa-ajalla ajaa noilla etuvetosilla pikkumersuilla. C-sarja on kyllä jo semmonen ihan eri peli (no hintakin on ihan eri planeetalta ja moni saa tehä pitkään duunia sen eteen, että kunnon varustellun B:n sijasta ostaakin samanikäisen ja yhtä vähä ajetun C:n kunnon varusteilla). Ei nyt noista B-sarjoista mitään pitkiä kokemuksia ole kyllä, mutta tosiaan B 200 TURBO ois ehkä ainoa tuosta mallista, jolla vois huvikseen käydä heittämässä ajelua. Senkin pitäis olla tällöin musta tai joku dramaattisen värinen, designoverhoilut, lamellikatot yms. hilppeet - eli Mersu parhaimmillaan.
Turha se on köyhän itseään huijata ja ostaa noita karvalakkimallisina pienimmällä koneella perus-Suomi-varustein, ei niissä sillon oo kovin paljoa mitään ihmeellistä kuin ulkokuori, mikä ne erottais Citymarketin pihalla niistä miljoonasta shampanjan värisestä tai vaaleenvihreeshampanjaisesta Avensis-farkusta
Jotain muuta:
-keulaa ei oikeestaan tarvikaan nähä, siihen ku tottuu niin huomaa että kun luulee osuvansa johonkin, on tilaa edessä vielä vajaa metri
-ei tosiaan sovi 100 kg kaveruksille, ellei sitten tykkää siitä kun toisen kyynärpää osuu omaan
-hankala myynti voi johtua siitä, että näissä Suomivarustelluissa on todella askeettiset varusteet - comandin tilalla muovinen levy eräässä Pitskun Veholla olevassa B 200 TURBOssakin Naurettavan näköistä, kun ei oo ku pari ilmastoinninsäädinpotikkaa ja sit on mustia MUOVISIA luukkuja
Hyvä pointti oli kyllä toi mitä Mesedesi sanoi, että ei tee mieli huvikseen vapaa-ajalla ajaa noilla etuvetosilla pikkumersuilla. C-sarja on kyllä jo semmonen ihan eri peli (no hintakin on ihan eri planeetalta ja moni saa tehä pitkään duunia sen eteen, että kunnon varustellun B:n sijasta ostaakin samanikäisen ja yhtä vähä ajetun C:n kunnon varusteilla). Ei nyt noista B-sarjoista mitään pitkiä kokemuksia ole kyllä, mutta tosiaan B 200 TURBO ois ehkä ainoa tuosta mallista, jolla vois huvikseen käydä heittämässä ajelua. Senkin pitäis olla tällöin musta tai joku dramaattisen värinen, designoverhoilut, lamellikatot yms. hilppeet - eli Mersu parhaimmillaan.
Turha se on köyhän itseään huijata ja ostaa noita karvalakkimallisina pienimmällä koneella perus-Suomi-varustein, ei niissä sillon oo kovin paljoa mitään ihmeellistä kuin ulkokuori, mikä ne erottais Citymarketin pihalla niistä miljoonasta shampanjan värisestä tai vaaleenvihreeshampanjaisesta Avensis-farkusta
Jotain muuta:
-keulaa ei oikeestaan tarvikaan nähä, siihen ku tottuu niin huomaa että kun luulee osuvansa johonkin, on tilaa edessä vielä vajaa metri
-ei tosiaan sovi 100 kg kaveruksille, ellei sitten tykkää siitä kun toisen kyynärpää osuu omaan
-hankala myynti voi johtua siitä, että näissä Suomivarustelluissa on todella askeettiset varusteet - comandin tilalla muovinen levy eräässä Pitskun Veholla olevassa B 200 TURBOssakin Naurettavan näköistä, kun ei oo ku pari ilmastoinninsäädinpotikkaa ja sit on mustia MUOVISIA luukkuja
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
-ei tosiaan sovi 100 kg kaveruksille, ellei sitten tykkää siitä kun toisen kyynärpää osuu omaan
Tuo on kyllä ihan höpöhöpö puhetta. Varmasti mahtuu niin eteen kuin taaksekkin.
Köyhälle perheelliselle sopiva menopeli tämä on toisin kuin tuo C johon perheen reissu tavarat pitää pakata peräkäriin. Taitaa tiloiltaan vastata melkein E mallia?
Ajettavuudessa C on VARMASTI parempi mutta on tuolla kohta 1/2 vuotta pärjätty.
Se on ennakoiva ajotapa jolla säästää eniten niin mieltä kuin perstaskuakin.
Tuo on kyllä ihan höpöhöpö puhetta. Varmasti mahtuu niin eteen kuin taaksekkin.
Köyhälle perheelliselle sopiva menopeli tämä on toisin kuin tuo C johon perheen reissu tavarat pitää pakata peräkäriin. Taitaa tiloiltaan vastata melkein E mallia?
Ajettavuudessa C on VARMASTI parempi mutta on tuolla kohta 1/2 vuotta pärjätty.
Se on ennakoiva ajotapa jolla säästää eniten niin mieltä kuin perstaskuakin.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Kakkosauto
A- ja B-mersu ovat minun silmissäni kakkosautoja. Kauppareissut, koulukuljetukset, satunnaiset pitkät matkat. Se mikä siinä hyvää on ajoistuimen korkea sijainti (vanhan ihmisen on helppo mennä ja poistua autoon/autosta).
Ei isompia Mersuja pidä verrata pikkumersuihin.
Yllä mainittiin Toyota ja senhän laatu on kuin W124:n aikanaan.
Ykkösautonani on W124 - Kyllä pikkumersutkin kestävät mutta niitä pitää huoltaa huolto-ohjelman mukaisesti. Ehkä niissä vielä on lasktentauteja?
Ei isompia Mersuja pidä verrata pikkumersuihin.
Yllä mainittiin Toyota ja senhän laatu on kuin W124:n aikanaan.
Ykkösautonani on W124 - Kyllä pikkumersutkin kestävät mutta niitä pitää huoltaa huolto-ohjelman mukaisesti. Ehkä niissä vielä on lasktentauteja?
Eiköhän se A- tai B-mese ole huoltovapaampi ku nykyset 124:t, jotka voi käytännössä jättää tielle ihan koska vaan ja mistä syystä hyvänsä (koska ovat jo aika vanhoja ja paljon ajettuja).
PS. Tohon 100 kg juttuun, itse en paina edes 80 kg ja olen 178 cm, vaimoke painaa ~60 kg ja on vajaa 170 cm, ja kyllä meillä ainakin kyynärpäät kopisi ja aika vierekkäin oli B:ssä. Riippuu toki mihin vertaa, jos vertaa A:han, niin tilaa on kyllä ruhtinaallisesti kyynärpäillekin, mutta jos vertaa E:hen mikä meidän ykkösauto on, niin ei sitä leveyssuunnassa kyllä liikaa ole. Ei tuo nyt sikäli mitenkään haittaa, mutta me ollaan kyllä totuttu siihen, että kyynärnojaa käytetään ja sitä käytettäessä ei toisten kädet "osu". No hifistelyä, hifistelyä... Mutta kumminkin, ettei kenellekään tulis väärä käsitys. 124:ssakin on ruhtinaallisesti sivusuunnassa tilaa. On sitä B:ssäkin, jos vertaa vaikka Nissan Almeraan tms.
Ja mitä pärjäämiseen tulee, niin pärjäähän sitä paskemmallakin autolla. Jos vaan valita saa, niin helposti sitä valitsis aina sen parhaimman ja kalleimman. Kyllä mäkin monesti Micralla ajelen töihin, silläkin pärjää 1.0 koneella...
PS. Tohon 100 kg juttuun, itse en paina edes 80 kg ja olen 178 cm, vaimoke painaa ~60 kg ja on vajaa 170 cm, ja kyllä meillä ainakin kyynärpäät kopisi ja aika vierekkäin oli B:ssä. Riippuu toki mihin vertaa, jos vertaa A:han, niin tilaa on kyllä ruhtinaallisesti kyynärpäillekin, mutta jos vertaa E:hen mikä meidän ykkösauto on, niin ei sitä leveyssuunnassa kyllä liikaa ole. Ei tuo nyt sikäli mitenkään haittaa, mutta me ollaan kyllä totuttu siihen, että kyynärnojaa käytetään ja sitä käytettäessä ei toisten kädet "osu". No hifistelyä, hifistelyä... Mutta kumminkin, ettei kenellekään tulis väärä käsitys. 124:ssakin on ruhtinaallisesti sivusuunnassa tilaa. On sitä B:ssäkin, jos vertaa vaikka Nissan Almeraan tms.
Ja mitä pärjäämiseen tulee, niin pärjäähän sitä paskemmallakin autolla. Jos vaan valita saa, niin helposti sitä valitsis aina sen parhaimman ja kalleimman. Kyllä mäkin monesti Micralla ajelen töihin, silläkin pärjää 1.0 koneella...
Re: Kakkosauto
Samaa mieltä. Suomalaisen autoverotuksen ansiosta perheessä on yleensä max 2 autoa jos auton tarvitsijoita on kaksi. Muissa maissa on yleistä että käytössä on erilaisia autoja joista sitten valitaan sopivin tilanteen mukaan: pienempi auto yksin kaupungissa pyörittelyyn, isompi auto kun ollaan koko perheellä liikkeellä pitkää matkaa, farkku silloin kun on tilantarvetta, avoauto kesäajoihin jne. Kun yhdellä autolla yritetään kaikki tarpeet täyttää niin joudutaan väkisin kompromisseihin.geoman kirjoitti:A- ja B-mersu ovat minun silmissäni kakkosautoja. Kauppareissut, koulukuljetukset, satunnaiset pitkät matkat. Se mikä siinä hyvää on ajoistuimen korkea sijainti (vanhan ihmisen on helppo mennä ja poistua autoon/autosta).
Ei isompia Mersuja pidä verrata pikkumersuihin.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
- -shadcula-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.01.2009 17:00
- Paikkakunta: Orimattila
Näin sanoo yleensä tyypit, jotka ei ole olleet 10 metriä lähempänä B-Mersua. Kyllä ainakin hyvin varustelluissa A- ja B-Mersuissa on Mersun henki ja laatu käsin kosketeltavissa ja tunnettavissa.-shadcula- kirjoitti:Siis b 'mersuhan' ei ole mersu
Sama se on C-sarjassakin, kyllä perusversio on aika muovisen olonen, kyllä sen Elegance tai Avantgarde melkeen pitää olla...
Ja oman kokemuksen perusteella faktahan on se, että on meillä ainakin A170CDI:ssä ollut paljon vähemmän vikoja kuin kolmessa eri E-Mersussa ja yhdessä 2000-luvun Fordin dieselissä. Bensamalleista en tiedä, mutta kyllä noi Mersun pikkudieselit on todella luotettavia ja laadukkaita työkaluja siinä mielessä.
Kyllä vielä joku A150 voi olla kauppakassi "halvan" hankintahintansa puolesta, mutta en usko että kukaan ostaa B 200 CDI:tä kunnon herkuilla kauppakassiksi, hintaa kertyy kuitenkin jo paljo enempi mitä C-sarjan alkaen hinnat (C:hän maksaakin kunnon padalla ja varustelulla helposti 70 000 € ja jos siirrytään vajaalitrasista ylöspäin, niin 100 k€ maksaa kaikilla varusteilla mitä Suomessa on ruksittavissa).
Seuraavan kerran kun rouvalle on tarvis kauppakassia ostaa niin A- ja B-mallit tulee kyseeseen Mersun valikoimasta, C tai E ei missään tapauksessa. Siihen käyttötarpeeseen C on selkeästi huonompi. Johonkin toiseen tarpeeseen jollekin toiselle taas C voi parempi. Mikä auto sitten on "parempi"? Näistä voi kinastella ikuisesti.masaf1 kirjoitti:Kyllä vielä joku A150 voi olla kauppakassi "halvan" hankintahintansa puolesta, mutta en usko että kukaan ostaa B 200 CDI:tä kunnon herkuilla kauppakassiksi, hintaa kertyy kuitenkin jo paljo enempi mitä C-sarjan alkaen hinnat (C:hän maksaakin kunnon padalla ja varustelulla helposti 70 000 € ja jos siirrytään vajaalitrasista ylöspäin, niin 100 k€ maksaa kaikilla varusteilla mitä Suomessa on ruksittavissa).-shadcula- kirjoitti:Siis b 'mersuhan' ei ole mersu
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
2 kk ja 3000 km B200 Turbo ja autotronic
Hankin 2 kk sitten vm. 2006 B200 Turbon autotronicilla varustettuna enkä (eikä vaimoni) ainakaan vielä ole hetkeäkään katunut hankintaamme. Tilaa on meidän kolme henkiselle perheelle ruhtinaallisesti eikä takana turvaistuimessa istuva tyttömmekään potki etupenkkiä pilalle niinkuin Golfissamme. Hän ei nimittäin ylety etupenkkin asti potkimaan koska takan jalkaatilaa on niin mahottomasti!
Tehoja on enemmän kuin riittävästi eikä ohittaminen ole koskaan tuntunut näin kivalta aikaisemmin. Vaimo tosin valittaa välillä että oletko tankanut sitä kengurubensaa, koska automaatti kiihtyy sen verran railakkaasti.
Rauhallisesti ajaen kulutus on ollut sekä kaupungissa että maantiellä sama kuin 1.6 Golf variantissakin.
Joka on hankkimassa tämän tyyppistä autoa niin voin lämmöllä suositella. Uudella 1.4 TSI VW Touranilla ajeleva entinen automyyjä kehui B-sarjan olevan kaikella tavalla mukavampi kuin hänen VW:snä.
Ja se että ne homehtuisivat autoliikkeiden nurkissa johtuu varmasti yksilöistä. Mulla meni pari kuukautta etsiessä tätä ja se ehtinyt olla liikkeessä viikkoakaan...
Tehoja on enemmän kuin riittävästi eikä ohittaminen ole koskaan tuntunut näin kivalta aikaisemmin. Vaimo tosin valittaa välillä että oletko tankanut sitä kengurubensaa, koska automaatti kiihtyy sen verran railakkaasti.
Rauhallisesti ajaen kulutus on ollut sekä kaupungissa että maantiellä sama kuin 1.6 Golf variantissakin.
Joka on hankkimassa tämän tyyppistä autoa niin voin lämmöllä suositella. Uudella 1.4 TSI VW Touranilla ajeleva entinen automyyjä kehui B-sarjan olevan kaikella tavalla mukavampi kuin hänen VW:snä.
Ja se että ne homehtuisivat autoliikkeiden nurkissa johtuu varmasti yksilöistä. Mulla meni pari kuukautta etsiessä tätä ja se ehtinyt olla liikkeessä viikkoakaan...
Se on vaan harmi, että 1.4TSI on paljon kehittyneempi moottorina ku tuo 200TURBO, vaikka auto sen TSI:n ympärillä oliskin "hengetön peli" ja tylsä ku mikä. Tajuis Mersukin tehdä vaikka kakslitrasen tuplaturbobensamoottorin... B200 BITURBO 4MATICcia odotellen Sitä päivää saakin varmaan oottaa jokusen aikaa, eli täytyy varmaan pistää R-sarjalainen tiluuseen
Pisteet täältäkin sille, että ensin selvität käyttötarpeesi ja sitä kautta katsot joko B- tai C-sarjalaista. Ovat loppujen lopuksi ihan eri autoja, vaikka saman valmistajan peräkkäiset mallit kokoluokkansa suhteen. Mielestäni on kohtuullista verrata A- ja B-sarjalaista keskenään kuten C- ja E-sarjalaista.
Tuntuu joillekin olevan kynnys nähdä, että B-sarja on A-sarjan kanssa enempi kompaktia pikkutila-autoa kun taas C-sarja on "pieni ja perinteinen" Mercedes. Turha autoa on haukkua ei-edes-mersuksi - ihmiset, jotka ajavat S-sarjalaisilla eivät varmasti hekään ymmärrä, kuinka joku kutsuu suomi-varusteltua C200CDI:tä Mersuksi. Kyse on näkökulmasta.
B-sarjan muunneltavuus ja sitä myöden tilat yllättäisi monet C- ja E-sarjalaisen omistajatkin.
Itsekin olen kuullut jonkin verran valitusta tehottomista pikkumoottoreista ja paljon ajavien keskuudessa alustanosien kestämättömyydestä kaupunkiajossa.
Tuntuu joillekin olevan kynnys nähdä, että B-sarja on A-sarjan kanssa enempi kompaktia pikkutila-autoa kun taas C-sarja on "pieni ja perinteinen" Mercedes. Turha autoa on haukkua ei-edes-mersuksi - ihmiset, jotka ajavat S-sarjalaisilla eivät varmasti hekään ymmärrä, kuinka joku kutsuu suomi-varusteltua C200CDI:tä Mersuksi. Kyse on näkökulmasta.
B-sarjan muunneltavuus ja sitä myöden tilat yllättäisi monet C- ja E-sarjalaisen omistajatkin.
Itsekin olen kuullut jonkin verran valitusta tehottomista pikkumoottoreista ja paljon ajavien keskuudessa alustanosien kestämättömyydestä kaupunkiajossa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Työkaverilla on tollainen b180 diesel. Itse en ole ajanut, mutta vänkärin paikalta tuntumat ei oikein vakuuttaneet. Sisustan materiaalit tosi halvanoloiset ja yleistuntuma sisällä hieman "ooppelimainen". Kojelaudan muotoilu kökkö. Tilat takana voi ollakin ihan ok ja muunneltavuus plussaa. Etupyöränlaakerit alkaa huutamaan kuulemma tosi aikaisessa vaiheessa. Oli vasta tehty 500e:n pyöränlaakeriremppa ja taas jollottaa. Reklamaation paikkahan tuo ihan selvästi, mutta kuitenkin.
Jos itse olisin ostamassa tuon kokoista ja saman hintaluokan autoa, niin jättäisin b-sarjalaisen suosiolla kauppaan ja ostaisin vaikka vanhemman ja enemmän ajetun hyväkuntoisen C-tai E-sarjalaisen farkun.
Jos itse olisin ostamassa tuon kokoista ja saman hintaluokan autoa, niin jättäisin b-sarjalaisen suosiolla kauppaan ja ostaisin vaikka vanhemman ja enemmän ajetun hyväkuntoisen C-tai E-sarjalaisen farkun.
Uskokaa tai älkää, se sisusta on halvanolonen vaan niissä hinnat alkaen -malleissa, mitä suomalaiset ostelee kun pitää se halpa Mersu saada jotta saa naapurit kateellisiksi. Ei tota etupyöränlaakerihommaakaan voi oikein yleistää...
Alustahan on sama ku A-sarjalaisessa:
Itse oon nyt köllötellyt A-Mersulla muutaman vuoden aikana huimat 220 tkm (mikä on jo suoritus sekin jo itsessään), ainoat asiat mitä alustaan on tuon matkan aikana tehty, on etuiskareiden uusiminen ja takajousien uusiminen (toiselta puolelta katkes pätkä pois, ei sitä edes huomannu mutta tuli hylky katsastuksessa) sekä useampaan kertaan pyörienkulmien säätö ja pariin kertaan jarrut on avattu ja huollettu.
Perstuntumaltahan B:ssä on yhtä kova alusta kuin A:ssakin, eli kaupungissa se on kyllä aika Mersumaisen kova jos mukulakivillä ajelee, suorastaan paikat irtoo hampaista jos vertaa johonki Tojotaan.
Alustahan on sama ku A-sarjalaisessa:
Itse oon nyt köllötellyt A-Mersulla muutaman vuoden aikana huimat 220 tkm (mikä on jo suoritus sekin jo itsessään), ainoat asiat mitä alustaan on tuon matkan aikana tehty, on etuiskareiden uusiminen ja takajousien uusiminen (toiselta puolelta katkes pätkä pois, ei sitä edes huomannu mutta tuli hylky katsastuksessa) sekä useampaan kertaan pyörienkulmien säätö ja pariin kertaan jarrut on avattu ja huollettu.
Perstuntumaltahan B:ssä on yhtä kova alusta kuin A:ssakin, eli kaupungissa se on kyllä aika Mersumaisen kova jos mukulakivillä ajelee, suorastaan paikat irtoo hampaista jos vertaa johonki Tojotaan.
eihän tää varsinaisesti tähän kuulu, mutta liippaa: Tuota minäkin olen ihmetellyt että miksi A ja B on kaupungin tiepäälysteillä, eli em. mukulakivillä niin kovia ajaa? Se oli mulla heti ekana mielessä kun koeajoin aikoinaan ekaa A:ta ja nyt taannoin uutta B:tä. Paikat tosiaan lähtee hampaista. Onko niihin ruksattavissa jotain aktiivisempaa alustaa jota karvalakkimalleissa ei ole?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niin... kokemus oli vain työkaverin b-sarjalaisesta, eli aivan yks hailee onko joku hinnat alkaen malli. Jokuhan noissa(tämän yksilön) laakereissa mättää, kun jo toiset on menossa ja taas jollottaa. Mittarissa alta satatonnia. Omakohtainen pettymys tämä b-sarjalainen kuitenkin on.Uskokaa tai älkää, se sisusta on halvanolonen vaan niissä hinnat alkaen -malleissa, mitä suomalaiset ostelee kun pitää se halpa Mersu saada jotta saa naapurit kateellisiksi. Ei tota etupyöränlaakerihommaakaan voi oikein yleistää...
Joku voi vaikka tykätäkin...
- -shadcula-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.01.2009 17:00
- Paikkakunta: Orimattila
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Tiloista vielä
Kun ensimmäisen sukupolven A-sarjalainen eli W168 kehitettiin niin sisätilojen osalta se tehtiin vastaavan kokoiseksi silloisen C-sarjalaisen (W202) kanssa. Olen ymmärtänyt että tämä nykyinen B-sarja taas vastaa sisätiloiltaan E-sarjaa.
Ennen autoissa oli sisällä huomattavasti väljempää, W123 oli sisätiloiltaan todella reilu, etenkin jos edessä istui kaksi vähän pienempikokoista ihmistä, ja penkit oli säädetty vähän edemmäksi niin W123:een jäi taakse tilaa aivan mahtavasti, paljon enemmän kuin W210 E-sarjalaiseen. W123 penkit olivat paljon "pienemmät" ja selkäosaltaan paljon ohuemmat ja kun auton ovet ja rakenteet muutenkin olivat ohuemmat ja kevyemmät niin tämä tila mitä massiivisempi penkki ja massiivisemmat ovet veisivät jäikin auton sisätilojen hyväksi käyttöön. Toki turvallisuus oli sitten aivan eri planeetalta.
Ennen autoissa oli sisällä huomattavasti väljempää, W123 oli sisätiloiltaan todella reilu, etenkin jos edessä istui kaksi vähän pienempikokoista ihmistä, ja penkit oli säädetty vähän edemmäksi niin W123:een jäi taakse tilaa aivan mahtavasti, paljon enemmän kuin W210 E-sarjalaiseen. W123 penkit olivat paljon "pienemmät" ja selkäosaltaan paljon ohuemmat ja kun auton ovet ja rakenteet muutenkin olivat ohuemmat ja kevyemmät niin tämä tila mitä massiivisempi penkki ja massiivisemmat ovet veisivät jäikin auton sisätilojen hyväksi käyttöön. Toki turvallisuus oli sitten aivan eri planeetalta.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Tää johtuu auton korkeudesta ja välipohjarakenteesta, jossa on voimansiirto yms. Ekat A:t kaatu herkästi, minkä seurauksena alustaa kovennettiin ja lisättiin herkkä ESP -> ei varmasti kaadu millään.Sergey kirjoitti:eihän tää varsinaisesti tähän kuulu, mutta liippaa: Tuota minäkin olen ihmetellyt että miksi A ja B on kaupungin tiepäälysteillä, eli em. mukulakivillä niin kovia ajaa? Se oli mulla heti ekana mielessä kun koeajoin aikoinaan ekaa A:ta ja nyt taannoin uutta B:tä. Paikat tosiaan lähtee hampaista. Onko niihin ruksattavissa jotain aktiivisempaa alustaa jota karvalakkimalleissa ei ole?
Hyviäkin puolia on, esim. kaarrenopeudet mitä A:lla voi ajaa, ovat aika huimaavia, eikä auto kyllä paljoa kallistele. Näillehän on kuuleman mukaan Mersun testeissä mitattu lähes samoja kaarrenopeuksia kun saman ikäluokan SLK:lle. On hurja peli tuo W168 A210 EVO, jossa alusta vielä matalampi ja IHAN SAIRAAN KOVA.
B-Mese tuntuu kallistelevan A-Meseä enemmän/helpommin (tai sitten tuntuu vaan isommassa kopissa siltä), mutta ei mitenkään ainakaan itseä häiritsevästi, tosin en nyt koeajoautoja kovin paljon runttaakaan koeajoilla...
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Totta, W168 oli Tekniikan maailman testauksissa heti esittelyn jälkeen siis ennen muutoksia alustaan ja ESP:tä, eli "kaatumatautisena" jo erittäin nopea keilapujottelutestissä, muistaakseni A:lla pääsi pujottelun läpi samassa ajassa kuin W208 CLK:lla, mitä TM ihmetteli. Tosin nopeassa väistössä ongelmaksi alkoi tulla korkeaprofiilisemman renkaan taittuminen alle eli muutokset rengaskoossa ja alustassa olivat tarpeen. Olen ajanut W168:lla mutkaista pikkutietä ja auto oli todella hämmästyttävän ketterä ja nopea ajaa.masaf1 kirjoitti:Tää johtuu auton korkeudesta ja välipohjarakenteesta, jossa on voimansiirto yms. Ekat A:t kaatu herkästi, minkä seurauksena alustaa kovennettiin ja lisättiin herkkä ESP -> ei varmasti kaadu millään.Sergey kirjoitti:eihän tää varsinaisesti tähän kuulu, mutta liippaa: Tuota minäkin olen ihmetellyt että miksi A ja B on kaupungin tiepäälysteillä, eli em. mukulakivillä niin kovia ajaa? Se oli mulla heti ekana mielessä kun koeajoin aikoinaan ekaa A:ta ja nyt taannoin uutta B:tä. Paikat tosiaan lähtee hampaista. Onko niihin ruksattavissa jotain aktiivisempaa alustaa jota karvalakkimalleissa ei ole?
Hyviäkin puolia on, esim. kaarrenopeudet mitä A:lla voi ajaa, ovat aika huimaavia, eikä auto kyllä paljoa kallistele. Näillehän on kuuleman mukaan Mersun testeissä mitattu lähes samoja kaarrenopeuksia kun saman ikäluokan SLK:lle. On hurja peli tuo W168 A210 EVO, jossa alusta vielä matalampi ja IHAN SAIRAAN KOVA.
B-Mese tuntuu kallistelevan A-Meseä enemmän/helpommin (tai sitten tuntuu vaan isommassa kopissa siltä), mutta ei mitenkään ainakaan itseä häiritsevästi, tosin en nyt koeajoautoja kovin paljon runttaakaan koeajoilla...
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997