Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jari Ke kirjoitti: No nytten sitte takasten auraustangot vaihdettu uusiin. Ei ne vanhat käsin koiteltuna holoväljiltä tuntunu pöydälläkään vaikkakin pyöränpuoleiset päät heilui helposti. Uudet tietty on tiukat. Joo öljysin pallot ennen kun laitoin paikoilleen. Lemförderit oli merkiltään.
Kannattaa laittaa ainetta, joka sopii muoville. Muuten saattaa elinikä jäädä lyhyeksi
autodidakti
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

6.1L oli nyt kulutus kun tankilla kävin. Matkaa menty suurin osa. Satasenaluetta ei ollu muualla kuin Tampereen seudulla muutama kymmenen kilsaa. 80 alueella ajelin noin 80 - 86 ja satasella 102 - 106 todellista ja tosiaan vakkarilla paitsi isommat alamäet sitte vapaalla.

Katotaan nyt miten seuraavat tankilliset menee. Matka-ajoa ei ole tiedossa mutta jos työmatka-ajossa pääsee alle seiskan niin uskoisin että matkassa vois alle kuudenkin päästä kun ajelee muun liikenteen mukana? Nythän alle seiskan ei o päässy työmatka-ajossa. 7.3L - 7.5L typillinen lukema. Olen pitäny kirjaa litroista ja kilometreistä jo vuosia.

Nyt alkaa kaikki muu olla tehty paitsi vielä täytyy imusarja käyttää pois ja puhdista se. Pumppu ja suuttimet kun oli pöydällä niin näki et puhdistustarvetta olisi.

Mainitaan nyt vielä se että aurauskulmat on silleen että on aavistus aurausta kummallakin akselilla mutta vähemmän kuin ohjearvo on. Samoten cambereita on säädelty. Nyt alkaa auto rullata :wink: Takasten auraus täytyy vielä tarkistaa. Pieni miinus näistä tulee ajoon mutta ei niin suuri että haittaisi. Näillä säädöillä varmaan arempi on sitte välyksille kun niitä tulee.

HKPL8 läx alta kun turha sulattaa niitä ja tilalle tuli GoodYear kitkat Silläkin voi oma vaikutus olla. Kummissakin renkaissa pintaa yli 8mm kun mittasin.
felmit kirjoitti: Kannattaa laittaa ainetta, joka sopii muoville. Muuten saattaa elinikä jäädä lyhyeksi
X1R:ää laitoin Mahtoiko olla vikatikki?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jari Ke kirjoitti:
felmit kirjoitti: Kannattaa laittaa ainetta, joka sopii muoville. Muuten saattaa elinikä jäädä lyhyeksi
X1R:ää laitoin Mahtoiko olla vikatikki?
Siitä en osaa sanoa,
varmoja aineita on parafiini ja silikonipohjaiset
autodidakti
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Nyt on sitte ahtoputki, imusarja sekä imukanavat kannessa puhdistettu. Törkyä oli. Kannen imukanaviat puhdistin kaapimalla. Rautasahan terästä tein sopivan työkalun ja teroitin Dremelillä. Sehän toimi yllättävänkin hyvin. Venttiilivarret puhdistin sitte toisella työkalulla. Timmasin aina niin että venttiilli on kiinni puhdistuksen ajan ja lopuksi paineilmaa pistin sopivalla putkella venttiililautasen päälle et rirtoroskat lentää pois.

Lopuksi pyörittelin mosan läpi ennen käynnistystä varmuudenvuoksi.

Alla kuvia Sanomalehdellä ykkösen imusarjsta kaapimalla lähtenyt läjä. Otin tosiaan kaapimalla sen minkä sain ja sitte pulloharjaa ja dieseliä perään.

Niin ja kävin tankilla Lukema 6.4l/100km. Tankaan aina samasta mittarista mutta silti voi tankkausvirhettä olla? Varmentuu sitte kun seuraavan kerran tankkaan. Ajotyyliä olen senverta muuttanu et se lyhyt pätkä 80 alueella ajan noin 70 todellista. Ja tietty kun auto rullaa niin vapalla mennään enempi :wink: Nyt aletan olla oikeilla lukemilla :thumbup:

10 km suunta matkaa ja puolimatkan krouvissa tenava mennentullen hoitoon ja hoidosta pois. Taajamaa suurin osa ei liikennevaloja mutta risteyksiä ja pakollisia pysähtymisiä on.

Kuvat järjestyksessä:

Ahtoputki paskaisena
Ykkösen imuventtiilli ja kanava paskaisena
kaavin jossa kertavedon läjä kannesta ykkösen imusta
Törkyä imusarja ykkösestä kaapimalla (aikaläjä lähti)
Puhdistettuna imusarja ja ahtoputki

Edittiä Tuo emännän ajossa oleva E300D 8.2l/100km kun tankkasin senkin (automaatti). 11km suunta ja on liikennevaloja. Rullaa aavistuksen paremmin kun tuo 250. Mun ajolla taatusti alle kasin menisi :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Vuorossa pesu. Pistin kolme autoa samalla kun hommaan aloin. Käytin tuon 300DT:n käyntilämpöön asti ja pyöritin ilmastointiakin. Lähti käyntiin ihan kun ei olisi seissy yhtään. Syyskuutako olis ollu kun pistin talliin. Hetken kun kävi ni ilmaa meni 2 sekunnin ajan mutta tasoittu samontein.

Otin sitte kuvankin. Neljäs eli 200D on tallinnurkalla mutta sitä en pessy ja ei siis ole kuvassakaan. Suuttukohan se :lol:

Mikäkö ei kuulu kuvaan? No tuon 300DT:n lisäpitkät :) Vähä kahden vaiheilla laittaisko siihenkin 5satkun lasit vai ei. Lasit olis kyllä hyllyssä mistä laittaa.

300DT: Sportline alusta eroaa kyllä tuosta 250:n alustasta kuvissakin. Vaimonkulkineen alustaa on joku joskus tuunannu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kardaaniveto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Kardaaniveto »

Hieno kalusto! Mukavaa nähdä että on ihmisiä jotka huolehtivat autoistaan.
C 200 CDI Elegance (W204)

"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja RH »

Aika lystikäs rivistö 8)
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Kyllä 250 lähti oikeaan kotiin, ettei happane katoksessa täällä...

Kyllä tuo egr sitten sottaa imusarjan pahasti.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jumetsap kirjoitti: Kyllä tuo egr sitten sottaa imusarjan pahasti.

Niimpä mutta ei sottaa enää :)

Usko meinas loppua mutta se vastuskytkentä sit ratkaisi homman. Juttuahan siitä onkin tuolla aiempana.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tankattu tänään ja laskettu kulutus 5.8L/100km

Hiukn yli puolet tuota 10km matkaa / suunta ja tosiaan puolessa matkassa tenavan hoitopaikka. Nyt ollaan "kartalla" ja hyvin voi jo sanoa.

Edelleen tientukkona ei olla mutta toki ennakointia ja vapaalla rullaamista vaatii. Muutama tiukka kiihdytyskin on tullu tehtyä jolla ei yli 500km matkassa ole merkitystä.

Noinkohan vaikutti imusarjan ja imukanavien puhdistus noinkin paljon? Vähän sama kokemus tuossa E:ssä. Siinäkin kulutus putosi selvästi kun jynssäsin hengitystiet puhtaaksi.

Tässä tankillisessa oli paskaisella imusarjalla ajettu selvästi yli 100km. Nyt täytyy seurata useampi tankkaus.
(tarkemnetaan senverran että tankkasin edellisen kerran auton ennen imusarjan puhdistusoperaatiota)
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Otitko huomioon mittarin virheen? 5-10% virhe tekkee nopiaa monta desiä lissää päälle.
S124 & W124
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Dixon kirjoitti:Otitko huomioon mittarin virheen? 5-10% virhe tekkee nopiaa monta desiä lissää päälle.
En ottanu.

Tällä kun ajaa trippimittarin mukaan 695km ni google kertoo matkaksi 705km Eli todellissuudessa on ajettu enemmän kuin mitä trippi kertoo :wink:

Mullon 4 lankkua ja tämä näyttää täsmälleen samalla linnuntien 705km matkalla 695km Eniten näyttävä 725km. Eli siinä mielessä tuo laskettu kulutus on todellisuudessa vähemmän kuin 5.8

Googlekaan ei näytä todellisia vaan linnuntien lukeman. Yksi 28100m matka on googlen mielestä 27500m. Tuo 28100m on TVH:n mittama matka ja samalla talon numero. Päättelen siis että google ei ota huomioon ylä ja alamäkiä vaan näyttää vähemmän kilometrejä mitä todellisuudessa on.

Siinä mielessä 5.8L on yläkanttiin ilmoitettu. Toki tankkausvirhe on otettava huomioon vaikka aina tankkaan samasta mittarista.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja johani »

Jari Ke kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Otitko huomioon mittarin virheen? 5-10% virhe tekkee nopiaa monta desiä lissää päälle.
En ottanu.

Tällä kun ajaa trippimittarin mukaan 695km ni google kertoo matkaksi 705km Eli todellissuudessa on ajettu enemmän kuin mitä trippi kertoo :wink:

Mullon 4 lankkua ja tämä näyttää täsmälleen samalla linnuntien 705km matkalla 695km Eniten näyttävä 725km. Eli siinä mielessä tuo laskettu kulutus on todellisuudessa vähemmän kuin 5.8

Googlekaan ei näytä todellisia vaan linnuntien lukeman. Yksi 28100m matka on googlen mielestä 27500m. Tuo 28100m on TVH:n mittama matka ja samalla talon numero. Päättelen siis että google ei ota huomioon ylä ja alamäkiä vaan näyttää vähemmän kilometrejä mitä todellisuudessa on.

Siinä mielessä 5.8L on yläkanttiin ilmoitettu. Toki tankkausvirhe on otettava huomioon vaikka aina tankkaan samasta mittarista.
helpompaa ku ajaa 100km/h mittariin ja kattoo mitä gps näyttää (itellä 96km/h) mikä tarkottaa että ku 1000km on tripissä, oikeaa matkaa on taittunu 960km.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

johani kirjoitti:
helpompaa ku ajaa 100km/h mittariin ja kattoo mitä gps näyttää (itellä 96km/h) mikä tarkottaa että ku 1000km on tripissä, oikeaa matkaa on taittunu 960km.
Tätäkin mietittiin ja veneessä varmaan näyttää todellisen kuljetun matkan mutta mites kun kiivetään mäkiä ylös ja alas? Vähän epäiltiin että sama homma eli näyttää matkan samalleen kuin Goole maps ei todellisena kuljettuna matkana? Sinunullakin mittarivirhe olisi siis vähemmän jos näin?

Nyt sitte GPS taskuun ja Näsineulan, Puijon tms. alakerrassa päälle ja hissillä ylös sit kattomaan mitä oli kuljettu matka :lol:
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

johani kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Otitko huomioon mittarin virheen? 5-10% virhe tekkee nopiaa monta desiä lissää päälle.
En ottanu.

Tällä kun ajaa trippimittarin mukaan 695km ni google kertoo matkaksi 705km Eli todellissuudessa on ajettu enemmän kuin mitä trippi kertoo :wink:

Mullon 4 lankkua ja tämä näyttää täsmälleen samalla linnuntien 705km matkalla 695km Eniten näyttävä 725km. Eli siinä mielessä tuo laskettu kulutus on todellisuudessa vähemmän kuin 5.8

Googlekaan ei näytä todellisia vaan linnuntien lukeman. Yksi 28100m matka on googlen mielestä 27500m. Tuo 28100m on TVH:n mittama matka ja samalla talon numero. Päättelen siis että google ei ota huomioon ylä ja alamäkiä vaan näyttää vähemmän kilometrejä mitä todellisuudessa on.

Siinä mielessä 5.8L on yläkanttiin ilmoitettu. Toki tankkausvirhe on otettava huomioon vaikka aina tankkaan samasta mittarista.
helpompaa ku ajaa 100km/h mittariin ja kattoo mitä gps näyttää (itellä 96km/h) mikä tarkottaa että ku 1000km on tripissä, oikeaa matkaa on taittunu 960km.
Niin tai tossa tapaukses heitto 4% ja jos kulutus on 7.4 vaikka ni lisää 4% kulutukseen. 7.7 näin äkkiseltään päässä laskettuna vois olla.


Jarille ni vähemmänhän se sitten viellä vie ainakin teoriassa. Ei kyllä toi sun heitto taija tehä ihan desiäkään kulutukseen eroa noilla ~700 kilsoilla ku sen verra vähä valehtelee mittari. Enenpää tuski kannattaa halkoa hiuksia kulutus mittauksissa. :D
S124 & W124
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Dixon kirjoitti:
johani kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
Dixon kirjoitti:Otitko huomioon mittarin virheen? 5-10% virhe tekkee nopiaa monta desiä lissää päälle.
En ottanu.

Tällä kun ajaa trippimittarin mukaan 695km ni google kertoo matkaksi 705km Eli todellissuudessa on ajettu enemmän kuin mitä trippi kertoo :wink:

Mullon 4 lankkua ja tämä näyttää täsmälleen samalla linnuntien 705km matkalla 695km Eniten näyttävä 725km. Eli siinä mielessä tuo laskettu kulutus on todellisuudessa vähemmän kuin 5.8

Googlekaan ei näytä todellisia vaan linnuntien lukeman. Yksi 28100m matka on googlen mielestä 27500m. Tuo 28100m on TVH:n mittama matka ja samalla talon numero. Päättelen siis että google ei ota huomioon ylä ja alamäkiä vaan näyttää vähemmän kilometrejä mitä todellisuudessa on.

Siinä mielessä 5.8L on yläkanttiin ilmoitettu. Toki tankkausvirhe on otettava huomioon vaikka aina tankkaan samasta mittarista.
helpompaa ku ajaa 100km/h mittariin ja kattoo mitä gps näyttää (itellä 96km/h) mikä tarkottaa että ku 1000km on tripissä, oikeaa matkaa on taittunu 960km.
Niin tai tossa tapaukses heitto 4% ja jos kulutus on 7.4 vaikka ni lisää 4% kulutukseen. 7.7 näin äkkiseltään päässä laskettuna vois olla.


Jarille ni vähemmänhän se sitten viellä vie ainakin teoriassa. Ei kyllä toi sun heitto taija tehä ihan desiäkään kulutukseen eroa noilla ~700 kilsoilla ku sen verra vähä valehtelee mittari. Enenpää tuski kannattaa halkoa hiuksia kulutus mittauksissa. :D

Niin toi kulutuksen laskeminen ei taida mennä ihan noin et lisää kulutuslukemaan 4%? Jos tankkaa 60 litraa ja on tripin mukaan ajanu 1000km --> laskettu kulutus on 6l Sit todellisen kulutuksen saa kun laskee 60/960km --> 6.25

Ja totta puhut jos mittarivirhe mulla on tuota luokkaa ni eipätarte siitä paljo välittää :)
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Dixon »

No 6.24 sain "omalla kaavalla" kyllä seo muutaman tonnin ajolle iha tarpeeks tarkka tässä tapaukses. Eihä se oikia ja tarkka laskentatapa oo mutta jos päässä haluaa pyöristellä lähelle totuutta kulutuksia.
S124 & W124
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kesäauto otettu liikkeelle ja tämä tankattu m-öljyt vaihdettu äskettäin. Pesu/vahaus täytyy tehdä kunhan inspiraatio iskee. Kulutus oli 6.1L eli pikkasen enemmän kuin edellinen tankki. Kärryäkin vedetty muutama pätkä ja lämmityksessä ei enää ole ollu aamuisinkaan. Ihan tyytyväinen voi olla tuohon varsinkin kun ajo on ollut pääasiassa tuo 10km suunta. Vain kaksi 60 km pätkää ajettu tuohon tankilliseen.

Pitäisköhän kattoa mitkä kumit jousien alla on? Kummaltakin akselilta pudottais yhtämonta pykälää niin että toiselle akselille jää ykkösen kumit?

Niin ja tänään katsastettu huomautuksitta. Käyttöjarrut otti justiin tasan ja seisontajarrukin just tasan. Mosa oli sammuksissa :lol:
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

r3333 kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Mitä olen kuullut , että kuljetusfirmat ottavat 600-1200 palveluistaan

Ketjun aloittajalla on ollut hyvää onnea.

Toisinkin on joillekin käynyt .
600 oli tuolta hannoverin paikkeilta tänne, 700 olisi saanut munchenin nurkilta.

Tuuria oli tietysti matkassa, mutta myyjän palaute kertoo aika paljon. Ja tuskin tämäkään myyjä kauppailisi viikosta toiseen eri autoja samalla tunnuksella mikäli olisi kusetus aikeena.

Kuva

Tuossa kunnossa on kaikki pyöränkotelot...

Tarkista tuo takapyörän kotelossa näkyvä kummitulpan ympäristö, siinä voi olla pieni yllätys.
Aina näistä jotain löytyy, kun ei ole ruostesuojatu.

Viikonloppuna kaivelin kummaltakin puolen kumitulpanaluset missä näytti epäilyttävälle eikä syyttä. No nyt on nekin laitettu. Otin kuppapellin hiiteen ja hioin kirkkaalle pelille et näki terveen pellin. Sit 2k epoksimaalia perään. Imurin suulaketta pidin dremelin laikan vieressä ettei metallihippuja syydä kotelon sisään vaikka otin huomioon että kipinäsuihtu tulee aina ulospäin.

Dremelillä pärjäsi hienosti eli mitään katastrooffia siellä ei ollu mutta joku vuosi eteenpäin ni sitte olis jo voinu ollakkin.

Alustat hoitelin kaikista kulkineista jo aiemmin ja tämän alla näkyy tallinlattialta et hoitoa on saatu :)

Nyt sitte uudet isommat paikat reikiin ja sisälokasuojat jokanurkkaan. Joku viikko ja lähtee ajoon.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Reiät peitetty läpinäkyvillä kulutusta kestävillä paikoilla. Näkee siis sisälle "ikkunasta" tarvittaessa :wink:

Ennen sitä imin imurilla kaiken irtoroskan pois ja sit magneetilla sen mitä imuri ei vetäny ja lopuksi vielä peilillä ja hyvällä valolla tarkistin et metallihileitä ei jääny kotelon pohjalle hoitoa unohtamatta.

Nyt kun vielä saa sisäloksut ni alkaa olla tuo puoli olla kunnossa.

Sit katotaan mitä jousitukselle tehään.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Sisäloksut on ollu paikoillaan jo jonkin aikaa ja jousien alle vaihdoin ykösenkumit ja säädin auraukset sen jälkeen. Takaset muuttu etuset ei. Kaikissa oli kakkoset. Ajo muuttui paremmaksi.

Nyt sitte vuorossa Hirchmannin huolto. Anteenihan on mielellään jääny puolisalkoon varsinkin nyt kun ilmat on viilenny. No mötikkä pöydälle ja ihan osiin jonka jälkeen perustelinen puhdistus. Vielä en kerenny laittaa paikoilleen mutta uskoisin että toimii. Uusi piiskaosakin olis hylyssä mistä laittaa mutta jos tuo toimii ni saa olla. Puhdistin myös sitä ja muuttui huomattavasti liukastoimisemmaksi.

Kun alkaa purkamaan niin kuvia kannattaa ottaa het alustalähtien ja jokaisessa purkamisen vaiheessa niin kasaaminen hoituu mutkitta.

Kuvia hommelista:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Aloin laittamaan paikoilleen ni huomasin että se päätyösa johon anteenipiuha tulee kiini ja missä on se maadoitusjohto on osa 180 astetta väärinpäin. Käänsin sen pistin paikoilleen ja jo vain pelaa. Se holkki jossa on tiiviste sille paksuimmalle anteenipätkälle niin sen holkin puhdistus on tärkeä juttu. Sinne jos jää paskaa ni anteeni ei pelaa ja se paksuin osa jää sisään.

Ittekkin puhdistin sen toiseen kertaan kun takelteli. Kuvassa nuoli osoittaa sitä holkkia. Tuon pystyy puhdistamaan silloinkin kun anteeni on paikoillaan Varmistaa silleen ettei anteeni tule ulos kokonaan sit avaa 13mm avaimella tuon holkin ja nostaa sen anteeninvartta myöten ylös. Sit vaikka CRC:tä tms ja pienellä nylonharjalla holkin sisäpuolta hinkkaa. Lopuksi puhdistaa ohuella paperi tai kangassoirolla ja ruuvaa paikalleen.

Tarkkana sit että odottaa et moottori ei enää tunge anteenia kun holkkia avaa Muutoin anteeni tulee kokonaan ulos ruotoineen päivineen. Sisään sitä ei taida sit saada muuten kuin purkamalla koneisto?



Kuvatus:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Täähän kulkineeseen laitoin vahvistetun kuskinpenkin ja sen sekä suotimen & ö-vaihdon ja katsastuksen jälkeen autolla ei olekaaan ajettu 20m enempää :) Se 20 metriä tulee siitä kun olen sitä muutaman keran pessy ja kerran vahannu ja käyttäny muutaman kerran käyntilämpöön. Muun ajan on ollu pilttuussa.

Ja sit toi 300DT on ollu samalleen pestynä ja vahattuna pilttuussa mutta sillä sentään ajettiin syksyllä noin 1000km. Siihen en vaihtanu öljyjä ja suodinta kun niillä on takana se 1000km :lol:

Pesutalkoot pitäis taas pistää pystyyn kaikille kulkineille meinan pilttuussakin vaan pinta likaantuu
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Ompas jääny huomaamatta hyvä ja mielenkiintoinen topic. Eritoten, kun omastakin käytöstä löytyy E250DT. Paljon hyvää tietoa varsinkin tohon EGR/ahtopaine ongelmaan. Vilkaisin taannoin konepellin alle ja mietin, että pitäisi toi EGR tulpata, mutta kun siinä oli hukkista ja alipaineletkua sinne tänne, niin ajattelin ottaa aikalisän. Onneksi tein niin.

Hieno auto ja hienoa autoilua :thumbup:
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Jari Ke kirjoitti:Täähän kulkineeseen laitoin vahvistetun kuskinpenkin ja sen sekä suotimen & ö-vaihdon ja katsastuksen jälkeen autolla ei olekaaan ajettu 20m enempää :) Se 20 metriä tulee siitä kun olen sitä muutaman keran pessy ja kerran vahannu ja käyttäny muutaman kerran käyntilämpöön. Muun ajan on ollu pilttuussa.

Ja sit toi 300DT on ollu samalleen pestynä ja vahattuna pilttuussa mutta sillä sentään ajettiin syksyllä noin 1000km. Siihen en vaihtanu öljyjä ja suodinta kun niillä on takana se 1000km :lol:

Pesutalkoot pitäis taas pistää pystyyn kaikille kulkineille meinan pilttuussakin vaan pinta likaantuu


Kuvia puunattuina esille :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tällä viikolla otettu pitkästä pitkästä aikaa ajoon tämä. Katsastettu silti aina on vuosittain vaikka vakituista ajoa ei olisikaan. Mukavaa kyytiä ja vahvistettu kuskin jakkara dealerin avustamana on kertakaikkiaan kyllä hyvä :wink: Täytyy tota 300DT sedania hieman huoltaa 8) ASD murikka lähtee pöydälle uudelleen. Ja vinkkinä....... penarimiesten litkut perään on persiistä vaunuvedossa vaikka kuin olisivan "Limited Slipt" merkattua :wink: Pitäis se het tajuta. Kuka on nähny penaria vaunun edessä :lol:

No mutta vuosittaisten öljyjen/suotimien-vaihtojen pesujen/vahausten ja muutaman siirtymän jälkeen tässä 250DT:ssa SRS päätti punaisella merkkivaollaan ilmoittaa viasta. Olikos tälle mitään koodilukusysteemiä? Luulisin että kun autolla ei ole ajettu kuin muutama kymenen km kahteen vuoteen niin jokin liitos pistää vastalausetta? Kuivatusrae -säkejä kerääjäastioineen on ollu kabiinissa mutta ne ilmeisesti ei riitä? Kissanhiekkaako pitäis olla :D

Tuo vika löytyy kyllä se on varmaa kuin huominen päivä mutta jos vikakoodi on luettavissa jollain poseduurilla niin aina se helpottaa vikahakua :thumbup: Eli tieto otetaan kiitoksin vastaa jos joku tietää pystyikö näistä koodin lukemaan ja miten?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jos sattuu omistamaan testilaitteen 124 589 19 21 00, niin voi toimia tän mukaan :) :
http://www.w124performance.com/service/ ... 91-710.pdf

En nyt oikeasti syvällisemmin tuohon perehtynyt, mutta käsittääkseni oikeasti tuosta dokumentista on kyllä hyötyä muutenkin tuon toiminnan ymmärtämiseen ja vikojen etsimiseen, vaikka tuommoista testeriä ei omistaisikaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kiitosta..... Kattelin läpi tuon dokkarin ja sinä neuvotaan mittailemaan ohmipuntarilla sitä ja tätä. Hyvä ohje kun ymmärtää mitä ohjeessa sanotaan ja ennenkaikkea ymmärtää ohmipuntarin lukemat ja asettaa mittarin oikealle mitta-asteikolle.

Se on mielenkiintoista että vikavalo palaa ns. sykäyksittäin taajuudella tyyliin 15hz eikä yhtä huutoa :? Olen ennenkin nähny ko. valon palavan mutta en tolleen. Ikäänkuin järjestelmä olis melekin kunnossa?? Edelleen luulen/epäiln et vika liittyy jotenkin kusinjakkaraan? Vika oli poissa niinkauan kun vaimo siirti autoa talliin meinaan ajelin autolla jokusen päivän ilman vikailmoituksia. No mutta en ala mittailemaan vielä tässä vaiheessa tuon ohjeen mukaan.

Vika kaiketi voi kait olla somman -spiraalissa, apparin bägissä, turvavyön lukossa (apparin tai kuskin) tai kuskin tai apparin penkissä? Sit vissiin on vielä turvavyön kiristimet? .... Oliko vielä muita?

No palaan aiheeseen kun vika löytyy.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla tuli aikanaan srs vika myöskin kun vaimo siirsi penkin eteen. Vika oli silloin yksinkertainen, liitin irti kuskin penkin alta. Oli jäänyt jotenkin huonolle reitille se johto penkin ilmoituksen jäljiltä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Erilainen mersukauppa; w124 eBay:stä, kilvissä

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hirschmannin piiskaa olen vaihtanut 'purkamatta' koko moottoriantenni paikallaan löysäämällä tuon pidäkeruuvin - työntää juurikin antennin pihalle asti. Takaisinkin sen olen saanut kun sammuttaa virrat ja on valmiina syöttämään piiskaa takaisin kun moottori alkaa sitä sisään kelaamaan. Pari kertaa piti kyllä harjoitella.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin