Ei sitä kuitenkaan malttanu pitää näppejään erossa tuosta
Mietiskelin päivänä muutamana että kun siitä lämpötila-anturista nyppä pelkästään johdon pois ni jännite joka aivolootalta tulee tuolle anturille nousee kattoon --> loota voi tulkita sen virheeksi ja protestoi sitä sitten niin että menee vikatilaan.
No nyt sitte koittelemaan sitä vastuskikkaa jota jo aiemmin meinasin. Laitoin siis anturin ja johdon väliin 3K ohmin vastuksen ja sitten koeajolle.
Nyt sitte tuntuisi pelaavan aina vaan
Loota tulkitsee nyt että moottorin lämpö on miinuksilla ja silloin ei kierrätetä. Aikavalvontaa ei siis kuitenkaan ole.
Onneksi painevahdille ei ole tiukkaa vikavalvontaa. Ilmamassaan varmaankaan ei voi koskea mutta eipä tuohon tartekkaan kun kuristusläppä on kerta auki.
Ajon reipas 20km ja lommi on kierrätysputkessa ja imukanavan läppä on auki kokoajan ja toimii
Nyt uskaltaa tiirailla savupiippua katin takaa moottorillepäin
Mielenkiintoista nähdä mikä vaikutus tulee olemaan p-aineen kulutukseen.
Yhteenvetona voi todeta että ilmeisesti tuohon kierrätykseen ja siis ahtoihin vaikuttaa kierroslukumittari tai se että kehältä yleensäkkin tulee pulsseja (loota tajuaa että auto on käynnissä), ilmeisesti se mittariston pulssianturi kertoo lootalle ajonopeuden, syöttöpumpun liukuvastus, ilmamassa ja ilman lämpötila, ali/ylipainetunnistin ja sitten moottorin lämpö jolle on siis oma anturinsa.
Jos esim. ylijännitteen suojarele alkaa kiukutella niin voipi loota mennä vikatilaan ja sitten ei ahtoja ole? Ja jos oikeasti nuin moni asia vaikuttaa niin syitä ahtamattomuuteen voi olla uskomattoman paljon?
Loppulauseena vaan mietiskelin että onko foorumilaiset oikeasti mittailleet ahtoja ennen kun on alettu kierrätystä sorkkimaan alipaineohjatun ahtimen hukkaportin omaavassa autossa? En oikein jaksa uskoa että tuossa kulkineessa on yksilöllinen kierrätyssysteemi? Eri moottoreissa on erilaisia systeemejä eikä välttämättä nuin montaa väijyä mutta silti