Käytetyn auton tuonti ruotsista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

JeremyH kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein?

Onnistuisiko helpoiten auton haku pohjois-ruotsista tällä tavalla:
Löydän jostakin vuokra-trailerin jonka kokonaismassa on alle 2450kg (sprinterini koukku) mutta kantavuus yli W210:n painon, tai vuokraan sopivan autonkuljetus auton ja ajan sillä ruotsiin. ostan auton ja otan sen kyytiin. Otan mukaan myös molemmat osat rekisteriotteesta ja jätän myyjälle kilvet ja kopion rekisteriotteen kakkos osasta (toivottavasti myyjällä on kopiokone). Ajan Tornion tulliin ja teen siellä käyttöönottoilmoituksen, autoveroilmoituksen ja otan autoon liikennevakuutuksen. Ajan kotiin (ilmeisesti voin jättää autonkuljetus-auton matkan varrelle vuokraamoon ja jatkaa matkaa tarrakilpisellä autollani) ja menen rekisteröintikatsastamaan auton. Odotan viikkotolkulla kärsimättömänä tullin kirjettä veroista. Maksan sen liian ison veron. Menen verokuitin kanssa katsastuskonttorille rekisteröimään auton.
Ajan kotiin hienolla autolla suomen kilvissä laillisesti.

Jotenkin kankealta/vaikea selkoiselta tuntuu :roll: vai olenko vain neuroottinen näiden pykälien kanssa?
Edellisen tuontiautoni tuoja ei ole enään tavattavissa, joten näyttää siltä että pitää itse opetella tämä homma. (on tuo mersu kuume niin korkealla että jotain pitää tehdä)

Tietenkin jos joku osaa neuvoa luotettavan auton tuojan, niin otan mielelläni vinkkejä vastaan. Esim. YV:llä saa ottaa yhteyttä.

Edit: kirotus vireitä
Moi!

Älä nyt suotta heittäydy neoroottiseksi auton haussa.
Kerro minkälaisen haluat niin voin katsella Saksasta vaihtoehtoa.
Joko haet itse tai hoidetaan auton muuten Suomeen.
Pistä yv tai kirjoitellaan asiasta tässä.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Aivan liian neuroottinen oot. Mee sinne ruottiin vaikka lentokoneela ja aja ite se auto Suomeen. Pysähy Tornion tullisa oottaan siirtokilvet ja vakuutus. (jos siltä tuntuu :lol: )

Sitten alottelet sitä verotusta.. Ei mitään propleemaa ja yhtä helppoa ostaa kuin Suomesta kommunikointi onnistuu.. Oon 4 autoa ruotsista ostanut ja en Ruotsin kielestä osaa kuin autojen osien nimet kun blockettia selannut.. :lol:

Saksan tuonti ei ole mulle tuttua. Mutta tuskin on kovin hankalaa sekään, mutta tuonti kustannukset nousee sieltä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin helpoimmat tavat on:

A: ottaa auto, kilvet ja paperit mukaan, ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet ja viedä kaikki paperit sekä ruottin kilvet suomen k-konttorille.

B: Ottaa DEL1 mukaan, jättää DEL2 edelliselle omistajalle (kuten ruotsin laki määrää) ja ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet ja viedä kaikki paperit sekä ruottin kilvet suomen k-konttorille.

C: Ottaa DEL1 mukaan, jättää DEL2 edelliselle omistajalle (kuten ruotsin laki määrää) ja ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet, postitat kilvet Transportstyrelseniin Örebrohon itse ja viedä kaikki paperit suomen k-konttorille.

Ainakin täällä saaressa suomen puolella joutuu toimimaan seuraavassa järjestyksessä:
1. rajan ylityksessä tullin tarrakilvet
2. vakuutusyhtiöstä vakuutukset
3. tullausasiat (näitä ei tehdä rajanylityspaikoilla vaan virka-aikaan pääkonttorilla)
4. hanki Vaatimustenmukaisuustodistus / Vastaavuustodistus (TÜV-nord) Jos tarvitset
4. katsastus 10 päivän kuluessa 3. kohdan leiman päivämäärästä
5. odotus
(5,1. verovalitus)
(5,2. odotus)
6. veronmaksu
7. k-konttorilta kilvet leimattua kuittia vastaan heti tai maksuviive tietokantajärjestelmässä 3 päivää
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Sergey kirjoitti:
4. katsastus 10 päivän kuluessa 3. kohdan leiman päivämäärästä
5. odotus
(5,1. verovalitus)
(5,2. odotus)
6. veronmaksu
Tarkennatko mullekkin nämä kohdat:

Mikä on toi katsastus ja sitten odotus???? Odotetaan veropäätöstä ja samantien valitetaan ennen kuin mitään maksetaan? Mikä on hyöty ja kuinka paljon voi saada auton arvoa pudotettua valittamalla?
Tässä välissä siis ajellaan tarrakilvillä ja väliaikaisella 3kk ajoluvalla?

Itse olen veron yleensä maksanut ja valittanut sitten jälkeenpäin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ikävä kyllä autoveropäätös on maksettava ensin ,jotta auton saa reksisteriin.

Sitten on mahdollista tehdä autoveropäätöksestä oikaisuvaatimus tullin.

Etukäteen voit katsoa veronmäärän katsomalla ensin
www.tulli.fi/mahtiautohintajärjestelmä auton verotusarvon
sitten katson aken sivulta päästöt ja takaisin tullin sivulle niin
löydät veroprosentin.

Jos autoa ei löydy tuosta mahtihintajärjestelmästä niin tulli arpoo
käsin auton verotusarvon.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

sportsman kirjoitti:Ikävä kyllä autoveropäätös on maksettava ensin ,jotta auton saa reksisteriin.

Sitten on mahdollista tehdä autoveropäätöksestä oikaisuvaatimus tullin.

Etukäteen voit katsoa veronmäärän katsomalla ensin
www.tulli.fi/mahtiautohintajärjestelmä auton verotusarvon
sitten katson aken sivulta päästöt ja takaisin tullin sivulle niin
löydät veroprosentin.

Jos autoa ei löydy tuosta mahtihintajärjestelmästä niin tulli arpoo
käsin auton verotusarvon.
Eli ei voi valittaa heti kun lyövät maksun käteen vaan ensin on maksettava ja sitten valitettava?

Mitä tossa ylhäällä noi odotukset meinaa mistä kyselin?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Sergey kirjoitti:niin helpoimmat tavat on:

A: ottaa auto, kilvet ja paperit mukaan, ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet ja viedä kaikki paperit sekä ruottin kilvet suomen k-konttorille.

B: Ottaa DEL1 mukaan, jättää DEL2 edelliselle omistajalle (kuten ruotsin laki määrää) ja ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet ja viedä kaikki paperit sekä ruottin kilvet suomen k-konttorille.

C: Ottaa DEL1 mukaan, jättää DEL2 edelliselle omistajalle (kuten ruotsin laki määrää) ja ajaa sillä autolla laillisesti tornioon, ottaa siitä tarrakilvet, postitat kilvet Transportstyrelseniin Örebrohon itse ja viedä kaikki paperit suomen k-konttorille.

Ainakin täällä saaressa suomen puolella joutuu toimimaan seuraavassa järjestyksessä:
1. rajan ylityksessä tullin tarrakilvet
2. vakuutusyhtiöstä vakuutukset
3. tullausasiat (näitä ei tehdä rajanylityspaikoilla vaan virka-aikaan pääkonttorilla)
4. hanki Vaatimustenmukaisuustodistus / Vastaavuustodistus (TÜV-nord) Jos tarvitset
4. katsastus 10 päivän kuluessa 3. kohdan leiman päivämäärästä
5. odotus
(5,1. verovalitus)
(5,2. odotus)
6. veronmaksu
7. k-konttorilta kilvet leimattua kuittia vastaan heti tai maksuviive tietokantajärjestelmässä 3 päivää

Se käyttöönottoilmotus on melkein tärkein ensin tehä rajalla :lol: Niillä ruottin kilvilläkin voi ajella jos vakuutus voimassa
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Atro kirjoitti:Niillä ruottin kilvilläkin voi ajella jos vakuutus voimassa
Kauanko noila Ruottin kilvillä saa ajaa? Ja onnistuuko jos ny otan vakuutuksen Suomesta? Mullahan ne ruottinkilvet nyt paikallaan vaan en oo ilmottanut käyttöönotosta koska en aloita verotustakaan vielä..

Luulin että tarvin siirtokilvet.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

suomalainen ei ruottin kilpisellä autolla saa ajaa suomessa metriäkään mutta ruotsissa saa ajaa vapaasti tai siis niin kauan kun auto on edellisen omistajan nimissä ja ei ole seisonnassa/poistettu rekisteristä.

Ja tosiaan valituksiahan voi tehdä kaksi.

Olen aina ilmaissut olevani tyytymätön päätökseen ja siihen kuinka tulokseen on päästy ja pyytänyt käsittelemään asian uudelleen. Siis, siinähän on se 7 päivän tyytymättömyys aika jollloin voi tarkentaa/muuttaa vielä tulosta. Joka ikinen kerta olen valittanut ja joka ikinen kerta on veron määrä pudonnut 10-15%.

Sen jälkeen kun vero on maksettu, voidaan tehdä se varsinainen valitus itse verosta. tätä en ole itse ikinä tehnyt. Aika turhaa kun pelaa satasten luokassa.

Menee vaikeeks kun en ole tätä ikinä tullissa suomeksi hoitanut... en osaa sanoja!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Suomalainen saa ajaa ruottin kilvillä suomessa jos niissä on vakuutus voimassa, edellyttäen että ruottalaisen "entinen"kilpien omistajan vakuutus on niissä voimassa ( lienee kyllä outo ajatus) . Harvempi kyllä jättää myytyyn autoon vakuutuksen voimaan. Jos ajat ruottin kilvillä sun pitää tullissa pystyä sanomaan mihin asti vakuutus on voimassa ja saat ajoluvan samaan päivään asti. Muuten sit trailerille tai tarrakilpiin.
Jos ajat ruottin kilvillä ja ei oo vakuutusta suattaapi tulla ropleemii jos jää kiinni vakuutuksettomalla ajosta
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei saa ajaa... (Nimim. sakkoja saatu siitä)
Tulli kirjoitti:Suomessa vakinaisesti asuva henkilö ei pääsääntöisesti saa käyttää tilapäisestikään liikenteessä ulkomaille rekisteröityä ajoneuvoa autoveroa suorittamatta.

...

Ajoneuvoa, joka on tarkoitus rekisteröidä Suomeen, voidaan käyttää veroja suorittamatta enintään kolmen kuukauden ajan. Edellytyksenä on, että siitä on annettu Tullille käyttöönottoilmoitus lomakkeella nro 83 ennen ajoneuvon Suomessa tapahtuvan käytön alkamista.

...

Ajoneuvolla on lisäksi oltava Suomessa voimassa oleva liikennevakuutus.

...

Suomessa vakinaisesti asuva henkilö voi siirtää ns. turistiautona maahantuotua ajoneuvoa lyhyitä matkoja huoltoa, korjausta tai muuta vastaavaa tarkoitusta varten, mikäli ulkomailla vakinaisesti asuva ajoneuvon haltija ei tilapäisesti voi itse kuljettaa ajoneuvoa.

...

Väliaikaisesti autoverotta maahantuotua ajoneuvoa ei saa myydä, vuokrata tai muutoin luovuttaa eikä antaa käytettäväksi Suomessa vakinaisesti asuvalle henkilölle, ellei ajoneuvosta ole suoritettu autoveroa tai ellei verovelvollisuutta ole siirretty siten kuin autoverolain 4 §:ssä säädetään. Vaurioitunut ajoneuvo voidaan edellä sanotun estämättä luovuttaa vakuutusyhtiölle. Tällaista ajoneuvoa ei voida ottaa käyttöön eikä rekisteröidä Suomessa, ellei käyttöönottaja tai rekisteröijä suorita siitä autoveroa.

Ajoneuvoa voivat käyttää sen tuojan lisäksi hänen ulkomailla vakituisesti asuvat perheenjäsenensä ja muutkin sellaiset henkilöt, jotka itse ovat siinä asemassa, että he olisivat voineet tai voisivat tuoda ulkomailta ajoneuvon väliaikaista käyttöä varten.
Ajoneuvon ohjauksen voi kuitenkin luovuttaa toiselle henkilölle silloin, kun ajoneuvon haltija on siinä mukana.
Väliaikaisesti hyväksyttäviä syitä on:
Tulli kirjoitti:1. Suomessa vakinaisesti asuva henkilö tuo ajoneuvon maahan väliaikaisesti ainoastaan huoltoa, korjausta tai muuta käsittelyä varten.

2. Ajoneuvo, jota ei rekisteröidä Suomessa, tuodaan maahan tai otetaan käyttöön väliaikaisesti, ja sen käyttö on yksinomaan:
• kokeilu
• tutkimuskäyttö
• tyyppikatsastus
• tyyppihyväksyntä tai
• lyhytaikainen esittely.

3. Ulkomailta maahantuotu ajoneuvo siirretään rekisteröimättä sitä Suomessa tuontipaikalta muualle maahan tai vientipaikalle.

4. Suomessa rekisteröimätön ajoneuvo siirretään maastavientiä varten luovutuspaikaltavientipaikalle.

5. Koenumerokilvillä varustettua ajoneuvoa siirretään koenumerotodistuksen saajan tai hänen edustajansa ollessa ajoneuvossa edellyttäen, että siirto liittyy
• välittömästi koenumerotodistuksen saajan ajoneuvon tai sen laitteiden tutkimustai tuotekehitystä varten suoritettuun kokeeseen
• ajoneuvon koeajoon sen teknisen toimivuuden varmistamiseksi
• lyhytaikaiseen myyntitarkoituksessa tapahtuvaan esittelyyn muualla kuin Suomessa vakinaisesti asuvalle ostajalle
• muuhun ajoneuvon valmistukseen, myyntiin varustamiseen, maasta vientiin, korjaukseen tai katsastukseen välittömästi kuuluvaan siirtoon.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

eipä se auto taija olla siinä vaiheessa enää ulkomaille rekisteröity kun otat ajoluvan siihen. Saahan saksan kilvilläkin ajaa täällä kun ottaa vaan vakuutukset siihen.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

itte toin elokuussa auton ruotsista ja kysyin tullipaikalla voinko käyttää ruottin kilpiä, ja setä vaan kysy onko niissä vakuutus miten pitkään.
Sanoin en tiijä ja se sama setä sano et ota sitten tarrat nii ei tuu ongelmii ja on varmasti vakuutukset voimassa.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ihme tullimies jos ei tollasta tiedä. Toi ollu selvää ihan aina. Ekan auton hain 1994 ja sillon se oli jo selvää että rangaistava teko on jos ajelee. Ja on tosiaan myös rangaistu verojen muodossa, ei tosin minua vaan minun serkkuani.

Auto on ruotsiin rekisteröity siihen asti kunnes DEL2 saapuu Transportstyrelseniin sekä tullista lähetetään maahantuontitodistus. Samat asiat voi hoitaa myös suomen katsastuksen kanssa katsastuksen yhteydessä.

Saksasta en ole hakenut autoja, mutta Italiasta, Kroatiasta ja Hollannista olen tuonut ja ei niilläkään saanut suomessa ajaa metriäkään ilman siirto- tai tullikilpiä. Niin ja selvennettäköön että ruotsin lain mukaan saa kuka tahansa ajaa ruotsalaisella autolla missä vaan. Suomen lakihan sitä rajoittaa... En usko että saksan kilpiselläkään saa suomessa ajaa. miksi saisi kun ei muillakaan saa. Suomalainen ei saa ajella verovapaasti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Taispa se laki muuttuu oliko se nyt tänä vuonna.
Otetaanhan saksastakii saksalaiset kilvet omilla tiedoilla ja vakuutukset valinnan mukaan, ja ei tarvii erikseen tarrakilpiä
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noi lainaukset on uusimmasta tullin pumaskasta, päivätty huhtikuussa, jolloin laki muuttui viimeksi. Eikä siis ole muuttunut ainakaan marraskuun 2007 ohjeesta mitenkään.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

sportsman kirjoitti:Moi!

Älä nyt suotta heittäydy neoroottiseksi auton haussa.
Kerro minkälaisen haluat niin voin katsella Saksasta vaihtoehtoa.
Joko haet itse tai hoidetaan auton muuten Suomeen.
Pistä yv tai kirjoitellaan asiasta tässä.
Minulla on haku päällä koko ajan Saksassa, Belgiassa, Ruotsissa, Virossa ja vähän muuallakin. Jopa Suomessa.
En oikein itsekkään tiedä minkälaisen haluan, joten on parempi että etsin sen itse.

Mitä muuten tarkoittaa: Elstol med 3 minnen
Google kääntäjä suomentaa sen näin: Elstol ja 3 tikkuja
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sähkötuoli 3 muistipaikkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Sergey kirjoitti:sähkötuoli 3 muistipaikkaa.
No niinpä tietenkin... olisihan tuo pitänyt tajuta :oops:

Oli mokoma hurri mennyt myymään sen mun unelman. :evil:
No etsintä jatkuu...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Sergey kirjoitti:noi lainaukset on uusimmasta tullin pumaskasta, päivätty huhtikuussa, jolloin laki muuttui viimeksi. Eikä siis ole muuttunut ainakaan marraskuun 2007 ohjeesta mitenkään.
Autoverolaki muuttui viimeksi huhtikuussa 2008.
Huomio myös että ohje on ohje ei määräys tai laki.
Tullissa on ollut jos jonkinlaista sisäistä ohjetta ehkäpä juuri niiden
takia autoverovalituksia on 25 000 mitkä odottaa käsittelyä hallinto-oikeikeudessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

JeremyH kirjoitti:
Sergey kirjoitti: Oli mokoma hurri mennyt myymään sen mun unelman. :evil:
No etsintä jatkuu...
Minä olen kokenut tämän henkilökohtaisesti useaan kertaan. Ei ne autot siellä Ruotsissa pysy myynissä jos hinta on kohdillaan. Menevät muutamassa päivässä. Eikä se hurri ala sitä autoa sulle pitämään huvikseen viikkoa siellä kun oot Suomesta asti tulossa ja muitakin halukkaita ostajia
(Ruotsalaisia) on. Pari auto kauppaa mennyt sivu suun, mutta eipä mennyt viimeinen kun maksoin muutaman satasen Hurrin tilile ja varasin auton. 8)

Riski on siis otettava jos meinaat saada hyvän auton jossa hintakohdillaan ja itasellä ei ollut mahdollista päästä nopeasti auto katsomaan. Tietty jos auton löydät ja meet parinpäivän sisällä katsomaan ni eri asia pitääkö se siellä sen sulle. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

siinä tulee mun edullinen sijainti kehiin. Ruotsiin pääsee alle 2 tunnissa, ja tukholmaan menee 3 tuntia, joten pääsen viikonloppuisin pikaseen käväsemään siel jos tulee pakottava tarve saada kama just nyt heti.
sportsman kirjoitti:Autoverolaki muuttui viimeksi huhtikuussa 2008.
Huomio myös että ohje on ohje ei määräys tai laki.
Hyvä tarkennus, ne ei tosiaan lakeja ole vaan "Asiakasohje". Niitä lie kuitenkin tarve noudattaa (jos ei halua sakkoja makselemaan). :oops:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja Groove »

Sergey kirjoitti:siinä tulee mun edullinen sijainti kehiin. Ruotsiin pääsee alle 2 tunnissa, ja tukholmaan menee 3 tuntia, joten pääsen viikonloppuisin pikaseen käväsemään siel jos tulee pakottava tarve saada kama just nyt heti.
Joo Sergeyhin vaan yhteys, niin auto tulee varmasti ja helposti! :wink:

Omia kokemuksia Ruotsin tuonnista täällä.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Viesti Kirjoittaja koff »

Jo ja minä olen Tukholmassa töissä :)
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Vastaa Viestiin