Hakkapeliitta 7 kokemuksia, ominaisuudet...
Edellisinä vuosina ollu kans kaikenmerkkisiä renkaita mm: nokia hkpl 4 ja 5 continental, aurora, michelin yms.. mutta omaan ajotyyliin tuntuu sopivan parhaiten tuo michelin x-ice north josta tullut tälle syksylle kakkosversio jollaiset tuli ostettua tuohon käyttöautoon.. Edellisversiosta pintakuviointi kehittynyt huomattavasta parempaan suuntaan ja nyt on kunnon vesiuratkin jo kuvioiden välissä..
vanhatkin olivat hyvät ja uskon että nuo uudemman malliset vielä paremmat kun tulee ajeltua paljon sekaisin asfalttia ja hiekkateitä..
Contit olivat hyvät mutta kuluivat todella nopeasti samoin kuin nokialaisetkin tuolla omalla ajotyylillä että välillä mennää kahva edellä..
vanhatkin olivat hyvät ja uskon että nuo uudemman malliset vielä paremmat kun tulee ajeltua paljon sekaisin asfalttia ja hiekkateitä..
Contit olivat hyvät mutta kuluivat todella nopeasti samoin kuin nokialaisetkin tuolla omalla ajotyylillä että välillä mennää kahva edellä..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 20.09.2009 23:43
- Paikkakunta: Hki
HP5
MoroWulfride kirjoitti:Meikäläinen kun ajaa kerran pari viikossa tuollaisia kolmensadan kilsan heittoja lähes aina ihan sulalla päätiellä, niin äänitaso on kovinkin kiinnostava nyt kun alla on ensimmäistä kertaa muuten hiljainen pirssi. Nokian 7 sai molempien lehtien testissä huonoimman arvosanan äänestä. Onko kellään muistikuvaa miten nuo hakkapeliitta 4 ja 5 pitivät ääntä? Niitä kun nyt saisi edulliseen tarjoushintaankin. 4=81eur, 5=103eur ja 7=121eur koossa 195/65/15. Vianorin nettihintoja. Jos ne vanhat mallit olisivat vaikka hiljaisempia??
Joku nyt sitten sanoo että ostahan sie sitten nastattomat rinkulat. Joka kerta kun olen talvikumeja ostanut niin aina olen hetken miettinyt että joskohan nyt, mutta aina on tullut sitten kuitenkin jotkut nastalliset, kun onhan se liukkaan kelinkin pito talvella tärkeää.
Nyt alla ajamattomat HP 5:set w211:ssa ja ulina on kauhea, koko auto pilalla ! Samansuuntaisia kokemuksia aiemmistakin ja muista HP renkaista muissakin autoissa... Jos hilaiset/mukavat nastat haluaa on Conti ja Gisla ainoat vaihtoehdot, ero on ollut kuin yöllä ja päivällä...
MB 270 CDI -02
Re: HP5
Mikä koko?searooster kirjoitti:MoroWulfride kirjoitti:Meikäläinen kun ajaa kerran pari viikossa tuollaisia kolmensadan kilsan heittoja lähes aina ihan sulalla päätiellä, niin äänitaso on kovinkin kiinnostava nyt kun alla on ensimmäistä kertaa muuten hiljainen pirssi. Nokian 7 sai molempien lehtien testissä huonoimman arvosanan äänestä. Onko kellään muistikuvaa miten nuo hakkapeliitta 4 ja 5 pitivät ääntä? Niitä kun nyt saisi edulliseen tarjoushintaankin. 4=81eur, 5=103eur ja 7=121eur koossa 195/65/15. Vianorin nettihintoja. Jos ne vanhat mallit olisivat vaikka hiljaisempia??
Joku nyt sitten sanoo että ostahan sie sitten nastattomat rinkulat. Joka kerta kun olen talvikumeja ostanut niin aina olen hetken miettinyt että joskohan nyt, mutta aina on tullut sitten kuitenkin jotkut nastalliset, kun onhan se liukkaan kelinkin pito talvella tärkeää.
Nyt alla ajamattomat HP 5:set w211:ssa ja ulina on kauhea, koko auto pilalla ! Samansuuntaisia kokemuksia aiemmistakin ja muista HP renkaista muissakin autoissa... Jos hilaiset/mukavat nastat haluaa on Conti ja Gisla ainoat vaihtoehdot, ero on ollut kuin yöllä ja päivällä...
Ostin 245-55-17,ja mielestäni on hiljaisemmat kuin 225-55-16.
Vaikea sanoa miksi on hiljaisempi.tämä koko on ehkä paras ,mukavuudeltaa ja ajo ominaisuudeltaan.
Uusissa autoissa on sama koko.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 20.09.2009 23:43
- Paikkakunta: Hki
Re: HP5
Nyt mesessä koko 215/55/16 (hippasen alikokoinen) Kesät 225/55/16nautseri kirjoitti:Mikä koko?searooster kirjoitti:MoroWulfride kirjoitti:Meikäläinen kun ajaa kerran pari viikossa tuollaisia kolmensadan kilsan heittoja lähes aina ihan sulalla päätiellä, niin äänitaso on kovinkin kiinnostava nyt kun alla on ensimmäistä kertaa muuten hiljainen pirssi. Nokian 7 sai molempien lehtien testissä huonoimman arvosanan äänestä. Onko kellään muistikuvaa miten nuo hakkapeliitta 4 ja 5 pitivät ääntä? Niitä kun nyt saisi edulliseen tarjoushintaankin. 4=81eur, 5=103eur ja 7=121eur koossa 195/65/15. Vianorin nettihintoja. Jos ne vanhat mallit olisivat vaikka hiljaisempia??
Joku nyt sitten sanoo että ostahan sie sitten nastattomat rinkulat. Joka kerta kun olen talvikumeja ostanut niin aina olen hetken miettinyt että joskohan nyt, mutta aina on tullut sitten kuitenkin jotkut nastalliset, kun onhan se liukkaan kelinkin pito talvella tärkeää.
Nyt alla ajamattomat HP 5:set w211:ssa ja ulina on kauhea, koko auto pilalla ! Samansuuntaisia kokemuksia aiemmistakin ja muista HP renkaista muissakin autoissa... Jos hilaiset/mukavat nastat haluaa on Conti ja Gisla ainoat vaihtoehdot, ero on ollut kuin yöllä ja päivällä...
Ostin 245-55-17,ja mielestäni on hiljaisemmat kuin 225-55-16.
Vaikea sanoa miksi on hiljaisempi.tämä koko on ehkä paras ,mukavuudeltaa ja ajo ominaisuudeltaan.
Uusissa autoissa on sama koko.
Aiemmin on muissa autoissa ollut muitankin kokoja...
MB 270 CDI -02
Uudet HKPL 4:set alla. Ko. renkaasta keskusteluja lukeneena odotin kuulevani jotain puusirkkelimäistä ääntä ajaessa asfalttitiellä. Ei tuo ääni mielestäni mitenkään poikkeavan kova ole. Ite ajan jo pelkästään moottoritietä kotoa töihin ja takas 1000km viikossa. Sen sijaan tuohan oli korvia huumaavaa kaunista rapinaa
Äänekkäät ( aika vanhat ) neloset vaihtuivat viime talvena seiskoihin jotka eivät paljaalla asvaltilla päätienopeuksilla pidä ainakaan kuultavaa ääntä - käsittämättömän hiljaiset! Kaupunkinopeuksilla ja jäällä antavat kyllä selvän äänen.
Lumella usko loppuu ennemmin kuin pito. Tuntuu että pitoa on selkeästi enemmän kuin kesärenkailla soralla. Samoin pito jäällä on todrlla korkea.
Suurin ongelma on todella vetelä ja tunnoton ajokäytös paljaalla asvaltilla. Alussa piti useasti tarkistaa että renkaat eivät ole puhki tms! Nolla- ja plus märillä keleillä pito saattoi irrota naurettavan alhaisissa nopeuksissa hervottomaan luistoon ihan normaaliajossa niin kuin useilla ajamillani kitkarenkaillakin.
Seiskan nastan rakenne antaa kuitenkin aihetta uskoa sen pysyvän mukana pitkään.
Lumella usko loppuu ennemmin kuin pito. Tuntuu että pitoa on selkeästi enemmän kuin kesärenkailla soralla. Samoin pito jäällä on todrlla korkea.
Suurin ongelma on todella vetelä ja tunnoton ajokäytös paljaalla asvaltilla. Alussa piti useasti tarkistaa että renkaat eivät ole puhki tms! Nolla- ja plus märillä keleillä pito saattoi irrota naurettavan alhaisissa nopeuksissa hervottomaan luistoon ihan normaaliajossa niin kuin useilla ajamillani kitkarenkaillakin.
Seiskan nastan rakenne antaa kuitenkin aihetta uskoa sen pysyvän mukana pitkään.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Jos arvioidaan että 40% vuotuisista kilometreistä ajetaan talvirenkailla, niin ynnäilin tuossa että olen ajanut talvikummeilla yhteensä jotain 400.000 kilometriä. Ja kaikki kilometrit nastarenkailla. Ja nyt sitten menin ostamaan nastattomat talvirenkaat, michelin X-ice. Valintaan vaikutti aika paljon nuo lehtien rengastestit, jotka molemmat kertoi michelinin hiljaiseksi ja suuntavakaaksi ja hyvin sopivaksi kuivalla päätiellä ajoon. Hiljaisilta renkaat tuntuukin, rengasääni katosi melkein kokonaan, tuntuu suorastaan aavemaiselta. Kesäenkaat oli Pirelli 7 ja ne piti aika pahaa meteliä. Ero siihen verrattuna ainakin on suuri. Samoin urien vaikutus pieneni entisestään, tosin ei sitä uraherkkyyttä pahasti ennenkään ollut. Mielenkiinnolla odotellaan talvikelejä että onko pitoa yhtä vähän kuin ääntä, näin piikkirenkaisiin tottuneena.
Katselin renkaan merkintöjä tarkoituksena katsoa valmistusaika. Siinä kyljessähän pitäisi olla se DOT-koodi joka kertoo valmistusajan wwyy jossa ww on valmistusviikko ja yy valmistusvuoden 2 viimeistä numeroa. Siinä luki DOT HCTA 003X. Mikään ei nyt täsmää, viikkoa 00 ei ole tapana olla, eikä vuosi 3X ole kovin tunnettu myöskään. Onkohan minulle eksynyt joku protosarja vai mikä? Hevosmiesten tietotoimisto tiesi että se valmistusaika renkaassa olisi pakollinen, lakisääteinen? Näistä se ainakin puuttuu. Onko kellään tietoa tällaisesta merkinnästä?
Katselin renkaan merkintöjä tarkoituksena katsoa valmistusaika. Siinä kyljessähän pitäisi olla se DOT-koodi joka kertoo valmistusajan wwyy jossa ww on valmistusviikko ja yy valmistusvuoden 2 viimeistä numeroa. Siinä luki DOT HCTA 003X. Mikään ei nyt täsmää, viikkoa 00 ei ole tapana olla, eikä vuosi 3X ole kovin tunnettu myöskään. Onkohan minulle eksynyt joku protosarja vai mikä? Hevosmiesten tietotoimisto tiesi että se valmistusaika renkaassa olisi pakollinen, lakisääteinen? Näistä se ainakin puuttuu. Onko kellään tietoa tällaisesta merkinnästä?
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Tänään tuli ajeltua 450 km kurjassa harmaassa sumu ja sadeilmassa sekä moottoritiellä ja tavallisella pikatiellä. Hiljaista oli meno sielläkin, rengasäänet on paljon pienemmät kuin pirelli kesäkumeilla. Samoin testissä micheliniä sanottiin suuntavakaaksi, ja niin olikin.
Kaiken kaikkiaan voi suositella lumettomaan päätiekäyttöön. Toivottavasti toimii myös sitten kun se talvi ja liukkaat tulee.
Kaiken kaikkiaan voi suositella lumettomaan päätiekäyttöön. Toivottavasti toimii myös sitten kun se talvi ja liukkaat tulee.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
Tässä kun töikseen vaihtaa ja paikkailee tuulilaseja on mielenkiintoista seuratahessut32 kirjoitti:Kitkoilla pärjää oikein hyvin. 8vuotta olen ajanut kitkoilla enkä enää nastoja alle huolis. Nykypäivän kitkat on jo niin hyviä että pitäis lailla kieltää nastarenkaat pilaavat tiet ja särkee tuulilasit!
asiakkaita jotka ovat kiven/nastan saaneet lasiinsa Ne joilla on nastat alla syyttävät kitkarenkaita ylettömästä kiven viskelystä ja kellä taasen kitkat alla syyttävät nastarenkaita nastojen syytämisestä .
W124 300D aut -89
Nastakumit
Laitatin talvirenkaiksi Good Yearin UG Extremet, kokoa 205/60-16 eli vaikiokoko mitä 211:een tarjotaan.
Merkittävimpinä tekijöinä valinnassa olivat hinta ja aikaisemmat kokemukset ko renkaasta. Ja se, että autoa käyttää myös muut kuin itse, joten nastakumi oli se järkevin vaihtoehto.
Ja valitettavasti metsään meni: hyvä vuosi -renkaat ovat tosi kovaääniset. Johtuu varmaan osittain myös siitä, että nyt on sellainen auto, joka muuten on aika hiljainen. Hinta oli kuitenkin noin 20% edullisempi, mitä HP 5:lla, puhumattakaan seiskoista.
Toivottavasti tulee luminen talvi Keski-Suomeen, jotta nyt melua pitävistä piikeistä olisi jotain hyötyäkin.
Merkittävimpinä tekijöinä valinnassa olivat hinta ja aikaisemmat kokemukset ko renkaasta. Ja se, että autoa käyttää myös muut kuin itse, joten nastakumi oli se järkevin vaihtoehto.
Ja valitettavasti metsään meni: hyvä vuosi -renkaat ovat tosi kovaääniset. Johtuu varmaan osittain myös siitä, että nyt on sellainen auto, joka muuten on aika hiljainen. Hinta oli kuitenkin noin 20% edullisempi, mitä HP 5:lla, puhumattakaan seiskoista.
Toivottavasti tulee luminen talvi Keski-Suomeen, jotta nyt melua pitävistä piikeistä olisi jotain hyötyäkin.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Re: Nastakumit
Riittääkö kantavuus noissa renkaissa?akm8553 kirjoitti:Laitatin talvirenkaiksi Good Yearin UG Extremet, kokoa 205/60-16 eli vaikiokoko mitä 211:een tarjotaan.
Merkittävimpinä tekijöinä valinnassa olivat hinta ja aikaisemmat kokemukset ko renkaasta. Ja se, että autoa käyttää myös muut kuin itse, joten nastakumi oli se järkevin vaihtoehto.
Ja valitettavasti metsään meni: hyvä vuosi -renkaat ovat tosi kovaääniset. Johtuu varmaan osittain myös siitä, että nyt on sellainen auto, joka muuten on aika hiljainen. Hinta oli kuitenkin noin 20% edullisempi, mitä HP 5:lla, puhumattakaan seiskoista.
Toivottavasti tulee luminen talvi Keski-Suomeen, jotta nyt melua pitävistä piikeistä olisi jotain hyötyäkin.
Autossani 320cdi täytyy olla 225/55/16 vähintään.
Re: Nastakumit
Kantavuus on noissa luokkaa 94, joka näkemykseni mukaan on riittävä; 670 kg / rengas. Vai onko?nautseri kirjoitti:Riittääkö kantavuus noissa renkaissa?akm8553 kirjoitti:Laitatin talvirenkaiksi Good Yearin UG Extremet, kokoa 205/60-16 eli vaikiokoko mitä 211:een tarjotaan.
Merkittävimpinä tekijöinä valinnassa olivat hinta ja aikaisemmat kokemukset ko renkaasta. Ja se, että autoa käyttää myös muut kuin itse, joten nastakumi oli se järkevin vaihtoehto.
Ja valitettavasti metsään meni: hyvä vuosi -renkaat ovat tosi kovaääniset. Johtuu varmaan osittain myös siitä, että nyt on sellainen auto, joka muuten on aika hiljainen. Hinta oli kuitenkin noin 20% edullisempi, mitä HP 5:lla, puhumattakaan seiskoista.
Toivottavasti tulee luminen talvi Keski-Suomeen, jotta nyt melua pitävistä piikeistä olisi jotain hyötyäkin.
Autossani 320cdi täytyy olla 225/55/16 vähintään.
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=35
Eikös E220:een ole tehdassuositus juurikin tuo koko 205/60-16. Kesäkiekot ovat minullakin kokoa 225/55/16.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91
Tänään tuli taas ajeltua jotain 200 km kauniissa aurinkoisessa syysilmassa, jälleen sekä moottoritiellä ja tavallisella pikatiellä. Niin hiljaista on meno nastattomalla Michelinillä. Tänään oli tuulinen päivä, ja siinä tulee yksi ero kesäkumeihin. Nimittäin sivutuuliherkkyys on hieman suurempi kesänakkeihin verrattuna. Niinkai tuontapaisia eroja siitä pitäisikin tulla kun renkaan runko on löysempi.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
tuo asia, että nokian hakkapeliitta 7 on tehty venäjällä sai juuri minut ostamaan kyseisen tuotteen, jos ei olis tullu ilmi, että niitä tehdään venäjällä, en olisi edes harkinnut kyseisen tuotteen ostamista...nautseri kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/10/27353
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Nokian Q- sarjalaisia käytin etuvetoisissa riisikipoissa vuosisadan vaihteessa ja tykkäsin kovasti... Toimivat hyvin, pitoa riitti ja kestävyyttäkin. Kilometrejä tuli kohtalaisesti ja satsilla asjoi 2 talvea+ kesä päälle.
Mersukantaan (w202) sirryttyä alle tottakai noksun Q-sarja. Ei toiminut ollenkaan. Vetelät paskat , ja pito hävis ensimmäisen talven jälkeen huomattavasti. Seuraavaksi satsiksi R-sarjat kitcat matalammalla profiililla , eikä nekään toiminu...Melekeimpä paskemmat kuin noi vanhan Q:t .
Seuraavan ostoksen mukana (202 sekin) tuli Nokian 5:t . Ne sentään toimii jotenkuten , mutta eivät kyllä vedä vertoja Misukan x-iceille oikeastaan millään osa-alueella. Edelliset Misukat toimi merkkerin alla loistavasti ja juuri hain satsin uuden mallista Norttia. Toivottavasti toimii vielä paremmin kuin edelliset.
Riisikipoissa oli muistaakseni 14" renkaat (kokoa en muista).
R-sarjalaiset oli 195/55/15 (oli vieläpä samanhintaiset kuin 65-sarja, myyjäkin hieman ihmeissään)
Kaikki muut ollu 195/65/15
Mersukantaan (w202) sirryttyä alle tottakai noksun Q-sarja. Ei toiminut ollenkaan. Vetelät paskat , ja pito hävis ensimmäisen talven jälkeen huomattavasti. Seuraavaksi satsiksi R-sarjat kitcat matalammalla profiililla , eikä nekään toiminu...Melekeimpä paskemmat kuin noi vanhan Q:t .
Seuraavan ostoksen mukana (202 sekin) tuli Nokian 5:t . Ne sentään toimii jotenkuten , mutta eivät kyllä vedä vertoja Misukan x-iceille oikeastaan millään osa-alueella. Edelliset Misukat toimi merkkerin alla loistavasti ja juuri hain satsin uuden mallista Norttia. Toivottavasti toimii vielä paremmin kuin edelliset.
Riisikipoissa oli muistaakseni 14" renkaat (kokoa en muista).
R-sarjalaiset oli 195/55/15 (oli vieläpä samanhintaiset kuin 65-sarja, myyjäkin hieman ihmeissään)
Kaikki muut ollu 195/65/15
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
juppepuputti kirjoitti:Nokian Q- sarjalaisia käytin etuvetoisissa riisikipoissa vuosisadan vaihteessa ja tykkäsin kovasti... Toimivat hyvin, pitoa riitti ja kestävyyttäkin. Kilometrejä tuli kohtalaisesti ja satsilla asjoi 2 talvea+ kesä päälle.
Mersukantaan (w202) sirryttyä alle tottakai noksun Q-sarja. Ei toiminut ollenkaan. Vetelät paskat , ja pito hävis ensimmäisen talven jälkeen huomattavasti. Seuraavaksi satsiksi R-sarjat kitcat matalammalla profiililla , eikä nekään toiminu...Melekeimpä paskemmat kuin noi vanhan Q:t .
Seuraavan ostoksen mukana (202 sekin) tuli Nokian 5:t . Ne sentään toimii jotenkuten , mutta eivät kyllä vedä vertoja Misukan x-iceille oikeastaan millään osa-alueella. Edelliset Misukat toimi merkkerin alla loistavasti ja juuri hain satsin uuden mallista Norttia. Toivottavasti toimii vielä paremmin kuin edelliset.
Riisikipoissa oli muistaakseni 14" renkaat (kokoa en muista).
R-sarjalaiset oli 195/55/15 (oli vieläpä samanhintaiset kuin 65-sarja, myyjäkin hieman ihmeissään)
Kaikki muut ollu 195/65/15
Tässähän on parempi testaaja kuin.
TM tai TUULILASI
Paas juppe sitten kertoen miten ne miseliinit sulla pelittää, siis oliko ne piikilliset vai kitkat?juppepuputti kirjoitti:. Edelliset Misukat toimi merkkerin alla loistavasti ja juuri hain satsin uuden mallista Norttia. Toivottavasti toimii vielä paremmin kuin edelliset.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Nortit on natsalliset juu.Wulfride kirjoitti:Paas juppe sitten kertoen miten ne miseliinit sulla pelittää, siis oliko ne piikilliset vai kitkat?juppepuputti kirjoitti:. Edelliset Misukat toimi merkkerin alla loistavasti ja juuri hain satsin uuden mallista Norttia. Toivottavasti toimii vielä paremmin kuin edelliset.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Tuota , kerroin vain kokemukseni renkaista , jotka olen ajanut uudesta loppuun.
Monenlaisilla renkailla tullu ajeltua ,monenlaisen auton alla , mutta harvoja rengaskierrokisia kerkee ihmiset yleensäkki ajamaan uudesta loppuun.
Kyllä mun mielestä normaaliajolla talvirenkaitten tulis kestää enemmän kuin 1/2 talvea pitäen ominaisuutensa (Mitä noi noksun kitcat ei tehny, kun ominaisuudet renkaista loppu 15000 km jälkeen tyystin)
Tuo noissa uutuusrengastestetissä on hieman vikana. rahallisesti suuri merkitys kuluttajalle , pääseekö niillä talven, 2 vai 3 ja millaisilla ominaisuuksilla...
Monenlaisilla renkailla tullu ajeltua ,monenlaisen auton alla , mutta harvoja rengaskierrokisia kerkee ihmiset yleensäkki ajamaan uudesta loppuun.
Kyllä mun mielestä normaaliajolla talvirenkaitten tulis kestää enemmän kuin 1/2 talvea pitäen ominaisuutensa (Mitä noi noksun kitcat ei tehny, kun ominaisuudet renkaista loppu 15000 km jälkeen tyystin)
Tuo noissa uutuusrengastestetissä on hieman vikana. rahallisesti suuri merkitys kuluttajalle , pääseekö niillä talven, 2 vai 3 ja millaisilla ominaisuuksilla...
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Ymmärsin että laitoit alle nyt uudet michelin nastarenkaat. Laita niistä jotain kommenttia kun olet ajellut niillä.
Jos haluaa talvirenkaat joilla pääsee paaaljon kilometrejä niin nokian 4 nastoilla ajaa hämmästyttävän pitkään ja niissä nastatkin pysyy. Mutta: ääntä on ja löysät asvaltilla.
Jos haluaa talvirenkaat joilla pääsee paaaljon kilometrejä niin nokian 4 nastoilla ajaa hämmästyttävän pitkään ja niissä nastatkin pysyy. Mutta: ääntä on ja löysät asvaltilla.
W212 E200 CDI automaatti
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa
W203 C220 CDI automaatti
Eka eiku toka Mersu, mutta ei vika ellei kuolo korjaa