W201 penkit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
keppana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:41
Paikkakunta: Turku
Viesti:

W201 penkit

Viesti Kirjoittaja keppana »

Onko W201 -mallin karvalakkimersujen kuskin penkeissä korkeuden säätö? Entä saako rattia säädettyä korkeussuunnassa.
[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Eipä taida olla

Viesti Kirjoittaja PM »

Voisin sanoa mutu-tuntumalta ja yleisen Mersu-varustelinjan perusteella, ettei ole. Ei ainakaan tuossa W126:ssa ole, vaikka onkin ortopedipenkki. Tais sitten en ole vielä löytänyt vipstaakia. :lol:

W124:ssa oli penkin korkeudensäätö, mutta se olikin semmonen kalliimpi veluurijakkara.
Ei tuo rattikaan taida liikkua mihinkään suuntaan; ei ainakaan ilman isompaa voimankäyttöä... :wink:

Tosin saattaapi jo 90-luvun malleissa asia olla toisin, tietäjät valaiskoot asiaa... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

On ja ei

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä vain W201:ssä on korkeudensäätö kuskin penkissä. Samoin W116:ssa, W123:ssa, W126:ssa, W124:ssä ja tuoreemmissa. Apukuskin korkeuden säätöä ei tainnut vanhoissa olla kuin coupeissa vakiona. Säädöt eivät riipu verhoilusta.

Pasi M.: kokeilepa sitä oven puoleisella sivustalla, kynnyksen tasolla olevaa kahvaa...

Rattia ei saa säädettyä korkeus- eikä muussakaan suunnassa, W126:ssa tosin etäisyys(?)säätö oli lisävarusteena.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: On ja ei

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:Pasi M.: kokeilepa sitä oven puoleisella sivustalla, kynnyksen tasolla olevaa kahvaa...
Herranjumala! Kyllä siellä tosiaan taitaa olla joku kahva, enpä siihen kertaakaan ole tosin koskenut. :oops: Niin hyvin se penkki on p*rseen alle asettunut...
Mutta ku se oli W124:ssa semmonen säätöpyörä, joka nosti ensin penkin toista puolta sitten toista. Jostain kumman syystä penkki tuntui aina olevan jotenkin vinossa. :?

Ps. Vuoden -70 Amazonissa on selkänojan Firmness-säätö. Joko pehmeää mukavaan ajoon tai sitten kovaa "sporttiseen" ajoon. Tosin sporttinen ajo kariutuu penkkien olemattomaan sivuttaistukeen... :P

Edit: Hondassa on kaikkia hienoja penkin ja ratin säätöjä, mutta eipä niistä ole paljoa iloa. Ai miksikö? Koska ne on joka tapauksessa pakko laittaa ääriasentoihinsa, että koslaan mahtuu edes sisälle. :lol: Jopa 162-senttinen äiteekin ajaa aina ratti ylimmässä portaassa...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Aivan

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W124-kuskeja hemmotellaankin korkeudensäädön lisäksi istuinosan etureunan korkeuden säädöllä. Se pyörä on tuota varten. W123:ssakin kaipaisin moista joskus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
keppana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:41
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: On ja ei

Viesti Kirjoittaja keppana »

Timo L. kirjoitti:Kyllä vain W201:ssä on korkeudensäätö kuskin penkissä. Samoin W116:ssa, W123:ssa, W126:ssa, W124:ssä ja tuoreemmissa. Apukuskin korkeuden säätöä ei tainnut vanhoissa olla kuin coupeissa vakiona. Säädöt eivät riipu verhoilusta.
Sangen huojentava tieto. Mersukuumetta on pukannut jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi vaihtaa autoa erinäisistä syistä. Ajelin joskus aikoja sitten tuttavan W201:llä, joka tuntui silloin todella passelilta. Nyt tyypitin uudestaan samaisen korimallin autoa ja ohjaamo tuntui todella pieneltä; tai ohjaamo sinällään ei ollut pieni, mutta ratti oli pirun matalalla (otti lähes jalkoihin kiinni!). Todennäköisesti penkki oli siis ylimmässä asennossaa, jonka vuoksi ajonautinto ei ollut enää niin hywä. No nyt voin jatkaa huojentunein mielin W201:ten tutkailua...
[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Tjep

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W201:ssä muutenkin kyllä tuntuu tuo ratti olevan aikas lähellä polvia, vaikka penkki olisi ala-asennossakin. Ainakin itselläni, kun olen tällainen 180 cm pitkä "normaalivartaloinen"..?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tjep

Viesti Kirjoittaja eerola »

Timo L. kirjoitti:W201:ssä muutenkin kyllä tuntuu tuo ratti olevan aikas lähellä polvia, vaikka penkki olisi ala-asennossakin. Ainakin itselläni, kun olen tällainen 180 cm pitkä "normaalivartaloinen"..?
Aikanaan kun pikku-Mersuilla ajelin, housuissani oli aina hassu kuluma oikeanpuoleisen etureiden kohdalla. Ajoasentoni on sellainen että tietyissä kohdissa ratti hipaisi kaasujalkaa hiukan polven yläpuolelta. Vaihto kakkosneloseen paransi housujen kestävyyttäkin. :lol:

-T
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Aivan

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:W124-kuskeja hemmotellaankin korkeudensäädön lisäksi istuinosan etureunan korkeuden säädöllä. Se pyörä on tuota varten. W123:ssakin kaipaisin moista joskus.
Hmm. Kyllä meikäläisen karvalakkimalli-W201:ssa oli sekä penkin että vain etureunan korkeuden säätö... :?:
Ratin säätöä ei sitten ollut siinäkään. Tällaiselle 190/yli 100 (ensimmäinen luvuista on siis pituus) mittaiselle hujopille ajoasento oli vallan passeli, kun ensin tiputti penkin ihan ala-asentoon ja sitten työnsi sen niin taakse kuin se suosiolla menee. Sitten etureunaa ala-asennosta kaksi pykälää ylöspäin ja vot! 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

OK

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: OK

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!

ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
230 C 1978
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: OK

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Marko M kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!

ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Moka, moka

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti: No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin.
Enpä voi olla tunnustamatta moukkaimaisuutta, kun aikoinaan ensi kerran koeajoin istuimen korkeudensäädöllä varustettua Mersua :oops: Ajattelin sitten säätää istuinta taaemmas ja siinähän kahva oli mukavasti heti vasemmalla kädellä. Pallia taakse reippaasti, mutta eihän liikerata riittänyt alkuunkaan. Ratti jäi edelleen syliin :roll: No myyjän pakeille siitä sitten ja valittelemaan, notta istuinkiskoissa on varamasti vikaa, ei siirry penkki taakse ei. Kaveri istahti autoon sekunniksi ja sanoi, että silvuplee - kyllä se istuin liikkuu aivan esteettä, mutta pirun matalalta sinä näköjään tykkäät ajaa.... Oltiin siinä sitten niin mersumiestä, niin mersumiestä että ja korvat punaisena :oops: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Jukka K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:18
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: OK

Viesti Kirjoittaja Jukka K. »

Aku P kirjoitti:
Marko M kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!

ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.
Hmmm. en löytänyt ainakaan omasta -87 mallista tuota.
pitää ostaa vahvemmat silmälasit ;)
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca

Take It Easy Is Job 1.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Moka, moka

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti:[ Pallia taakse reippaasti, mutta eihän liikerata riittänyt alkuunkaan. .
Ja taas lipsuu perhesivustolla... :P

Juuh. Jukka Koolle vielä veikkaus, olisiko tuo säätö sitten tullut faceliftin yhteydessä -88 vakiovarusteeksi? Oliko autossasi nuo "pahvikyljet"?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: OK

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Aku P kirjoitti:
Marko M kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!

ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.

Se on sitten varmaankin vain noissa "uudemmissa" :wink: kerta omastani en moista ole löytänyt
230 C 1978
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Tjep

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

eerola kirjoitti:Aikanaan kun pikku-Mersuilla ajelin, housuissani oli aina hassu kuluma oikeanpuoleisen etureiden kohdalla. Ajoasentoni on sellainen että tietyissä kohdissa ratti hipaisi kaasujalkaa hiukan polven yläpuolelta
Kyllä kunnon Mersumiehellä se on paita joka kuluu - ja osapuilleen navan kohdalta. Tästä kuulemma aikoinaan tunnisti W115-kuskit, varsinkin jos olivat "hyvinvoivia", kuten siviilimersujen omistajat 70-luvulla tapasivat olla :?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja paidatta auringossa kulkupelissään istuskelleen tyypillisen suomalaisen taas tuntee kesän päättyessä siitä, että mahassa lukee "kohokuviotuna" ATOYOT... 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin