W201 penkit
W201 penkit
Onko W201 -mallin karvalakkimersujen kuskin penkeissä korkeuden säätö? Entä saako rattia säädettyä korkeussuunnassa.
[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
-:baarikaappi.net:-
Eipä taida olla
Voisin sanoa mutu-tuntumalta ja yleisen Mersu-varustelinjan perusteella, ettei ole. Ei ainakaan tuossa W126:ssa ole, vaikka onkin ortopedipenkki. Tais sitten en ole vielä löytänyt vipstaakia.
W124:ssa oli penkin korkeudensäätö, mutta se olikin semmonen kalliimpi veluurijakkara.
Ei tuo rattikaan taida liikkua mihinkään suuntaan; ei ainakaan ilman isompaa voimankäyttöä...
Tosin saattaapi jo 90-luvun malleissa asia olla toisin, tietäjät valaiskoot asiaa...
W124:ssa oli penkin korkeudensäätö, mutta se olikin semmonen kalliimpi veluurijakkara.
Ei tuo rattikaan taida liikkua mihinkään suuntaan; ei ainakaan ilman isompaa voimankäyttöä...
Tosin saattaapi jo 90-luvun malleissa asia olla toisin, tietäjät valaiskoot asiaa...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
On ja ei
Kyllä vain W201:ssä on korkeudensäätö kuskin penkissä. Samoin W116:ssa, W123:ssa, W126:ssa, W124:ssä ja tuoreemmissa. Apukuskin korkeuden säätöä ei tainnut vanhoissa olla kuin coupeissa vakiona. Säädöt eivät riipu verhoilusta.
Pasi M.: kokeilepa sitä oven puoleisella sivustalla, kynnyksen tasolla olevaa kahvaa...
Rattia ei saa säädettyä korkeus- eikä muussakaan suunnassa, W126:ssa tosin etäisyys(?)säätö oli lisävarusteena.
Pasi M.: kokeilepa sitä oven puoleisella sivustalla, kynnyksen tasolla olevaa kahvaa...
Rattia ei saa säädettyä korkeus- eikä muussakaan suunnassa, W126:ssa tosin etäisyys(?)säätö oli lisävarusteena.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: On ja ei
Herranjumala! Kyllä siellä tosiaan taitaa olla joku kahva, enpä siihen kertaakaan ole tosin koskenut. Niin hyvin se penkki on p*rseen alle asettunut...Timo L. kirjoitti:Pasi M.: kokeilepa sitä oven puoleisella sivustalla, kynnyksen tasolla olevaa kahvaa...
Mutta ku se oli W124:ssa semmonen säätöpyörä, joka nosti ensin penkin toista puolta sitten toista. Jostain kumman syystä penkki tuntui aina olevan jotenkin vinossa.
Ps. Vuoden -70 Amazonissa on selkänojan Firmness-säätö. Joko pehmeää mukavaan ajoon tai sitten kovaa "sporttiseen" ajoon. Tosin sporttinen ajo kariutuu penkkien olemattomaan sivuttaistukeen...
Edit: Hondassa on kaikkia hienoja penkin ja ratin säätöjä, mutta eipä niistä ole paljoa iloa. Ai miksikö? Koska ne on joka tapauksessa pakko laittaa ääriasentoihinsa, että koslaan mahtuu edes sisälle. Jopa 162-senttinen äiteekin ajaa aina ratti ylimmässä portaassa...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aivan
W124-kuskeja hemmotellaankin korkeudensäädön lisäksi istuinosan etureunan korkeuden säädöllä. Se pyörä on tuota varten. W123:ssakin kaipaisin moista joskus.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: On ja ei
Sangen huojentava tieto. Mersukuumetta on pukannut jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi vaihtaa autoa erinäisistä syistä. Ajelin joskus aikoja sitten tuttavan W201:llä, joka tuntui silloin todella passelilta. Nyt tyypitin uudestaan samaisen korimallin autoa ja ohjaamo tuntui todella pieneltä; tai ohjaamo sinällään ei ollut pieni, mutta ratti oli pirun matalalla (otti lähes jalkoihin kiinni!). Todennäköisesti penkki oli siis ylimmässä asennossaa, jonka vuoksi ajonautinto ei ollut enää niin hywä. No nyt voin jatkaa huojentunein mielin W201:ten tutkailua...Timo L. kirjoitti:Kyllä vain W201:ssä on korkeudensäätö kuskin penkissä. Samoin W116:ssa, W123:ssa, W126:ssa, W124:ssä ja tuoreemmissa. Apukuskin korkeuden säätöä ei tainnut vanhoissa olla kuin coupeissa vakiona. Säädöt eivät riipu verhoilusta.
[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
-:baarikaappi.net:-
Tjep
W201:ssä muutenkin kyllä tuntuu tuo ratti olevan aikas lähellä polvia, vaikka penkki olisi ala-asennossakin. Ainakin itselläni, kun olen tällainen 180 cm pitkä "normaalivartaloinen"..?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tjep
Aikanaan kun pikku-Mersuilla ajelin, housuissani oli aina hassu kuluma oikeanpuoleisen etureiden kohdalla. Ajoasentoni on sellainen että tietyissä kohdissa ratti hipaisi kaasujalkaa hiukan polven yläpuolelta. Vaihto kakkosneloseen paransi housujen kestävyyttäkin.Timo L. kirjoitti:W201:ssä muutenkin kyllä tuntuu tuo ratti olevan aikas lähellä polvia, vaikka penkki olisi ala-asennossakin. Ainakin itselläni, kun olen tällainen 180 cm pitkä "normaalivartaloinen"..?
-T
Re: Aivan
Hmm. Kyllä meikäläisen karvalakkimalli-W201:ssa oli sekä penkin että vain etureunan korkeuden säätö...Timo L. kirjoitti:W124-kuskeja hemmotellaankin korkeudensäädön lisäksi istuinosan etureunan korkeuden säädöllä. Se pyörä on tuota varten. W123:ssakin kaipaisin moista joskus.
Ratin säätöä ei sitten ollut siinäkään. Tällaiselle 190/yli 100 (ensimmäinen luvuista on siis pituus) mittaiselle hujopille ajoasento oli vallan passeli, kun ensin tiputti penkin ihan ala-asentoon ja sitten työnsi sen niin taakse kuin se suosiolla menee. Sitten etureunaa ala-asennosta kaksi pykälää ylöspäin ja vot!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
OK
Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: OK
No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.Marko M kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!
ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Moka, moka
Enpä voi olla tunnustamatta moukkaimaisuutta, kun aikoinaan ensi kerran koeajoin istuimen korkeudensäädöllä varustettua Mersua Ajattelin sitten säätää istuinta taaemmas ja siinähän kahva oli mukavasti heti vasemmalla kädellä. Pallia taakse reippaasti, mutta eihän liikerata riittänyt alkuunkaan. Ratti jäi edelleen syliin No myyjän pakeille siitä sitten ja valittelemaan, notta istuinkiskoissa on varamasti vikaa, ei siirry penkki taakse ei. Kaveri istahti autoon sekunniksi ja sanoi, että silvuplee - kyllä se istuin liikkuu aivan esteettä, mutta pirun matalalta sinä näköjään tykkäät ajaa.... Oltiin siinä sitten niin mersumiestä, niin mersumiestä että ja korvat punaisena .Aku P kirjoitti: No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: OK
Hmmm. en löytänyt ainakaan omasta -87 mallista tuota.Aku P kirjoitti:No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.Marko M kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!
ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
pitää ostaa vahvemmat silmälasit
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Re: Moka, moka
Ja taas lipsuu perhesivustolla...Jukka N. kirjoitti:[ Pallia taakse reippaasti, mutta eihän liikerata riittänyt alkuunkaan. .
Juuh. Jukka Koolle vielä veikkaus, olisiko tuo säätö sitten tullut faceliftin yhteydessä -88 vakiovarusteeksi? Oliko autossasi nuo "pahvikyljet"?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: OK
Aku P kirjoitti:No helkkeri. Kyllä meikällä ainakin oli penkin vieressä ensin se "rinkulapäinen" kahva, joka muuttaa koko istuimen korkeutta ja siinä sivussa hiukan etäisyyttä ratistakin. Sitten on se nelisakarainen "hanankahva",josta vääntelemällä saa etureunaa sahattua eestaas. Ja autohan oli ihan loppuvuoden -88 satoa.Marko M kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Juu, enpä muistanut, että W201:ssäkin on tuo näppärä etureunan säätö. Kiitos korjauksesta!
ööö, mistähän moinen säätö löytyy?
Se on sitten varmaankin vain noissa "uudemmissa" kerta omastani en moista ole löytänyt
230 C 1978
Re: Tjep
Kyllä kunnon Mersumiehellä se on paita joka kuluu - ja osapuilleen navan kohdalta. Tästä kuulemma aikoinaan tunnisti W115-kuskit, varsinkin jos olivat "hyvinvoivia", kuten siviilimersujen omistajat 70-luvulla tapasivat ollaeerola kirjoitti:Aikanaan kun pikku-Mersuilla ajelin, housuissani oli aina hassu kuluma oikeanpuoleisen etureiden kohdalla. Ajoasentoni on sellainen että tietyissä kohdissa ratti hipaisi kaasujalkaa hiukan polven yläpuolelta
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja paidatta auringossa kulkupelissään istuskelleen tyypillisen suomalaisen taas tuntee kesän päättyessä siitä, että mahassa lukee "kohokuviotuna" ATOYOT...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97