Eli lyhyempi on.. "mutu" piti siis paikkansa.Henry V. kirjoitti:Tämä optinen ilmiö ( siis w114 C ) johtuu siitä, että akseliväli on
sama kuin sedanissa. Takaluukunkansi on siis todellakin pidempi !
( aah.... mikä tavaratila ).
Sittemmin w123-mallissa Coupe on lyhyemmällä akselivälillä.
250C Coupe
Re: Lisää aiheesta...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Lisää aiheesta...
Niin se w123 Coupe on katon osalta matalampi.
( siis matalammat ikkunat = tehdas choppaus )
Korin alaosahan on taas lokasuojineen sama kuin 4-ovinen.
( siis matalammat ikkunat = tehdas choppaus )
Korin alaosahan on taas lokasuojineen sama kuin 4-ovinen.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: Lisää aiheesta...
Aivan, näin minäkin olen ajatellut. Ainakin kaverin C123 näytti matalammalta ja muistaisin että mun C123 esitelehdessä (saksaksi) oli joitain mittoja, mutta en oikein perehtynyt sen paremmin asiaan, mutta ny selvis.Henry V. kirjoitti:Niin se w123 Coupe on katon osalta matalampi.
( siis matalammat ikkunat = tehdas choppaus )
Korin alaosahan on taas lokasuojineen sama kuin 4-ovinen.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
W114/115 coupen korkeus
Tässä gradua tehdessä tämäkin sitten selvisi!
Ennestään oli jo tiedossa, että W114/115 sedan on tehtaan ilmoituksen mukaan 1440mm korkea. Nyt selvisi, että coupe on 1395mm korkea. Siis selkeästi matalampi.
Lähde: http://www.mbig.de/ua_strich8.htm
Se tuolla vaan pistää ihmetyttämään, että väittävät coupen olevan 1790mm leveä? Sedan 1770mm. Mutta raideleveydet samat edessä 1450mm / takana 1440mm (no eipä sitä alustaa heti lähdetä muuttelemaan). Toisaalta taas W115 dieselmallien omistajankäsikirjan mukaan raideleveys on 1448mm edessä / 1440mm takana. Menee hiusten halkomiseksi, mutta minkäs teet...
Ennestään oli jo tiedossa, että W114/115 sedan on tehtaan ilmoituksen mukaan 1440mm korkea. Nyt selvisi, että coupe on 1395mm korkea. Siis selkeästi matalampi.
Lähde: http://www.mbig.de/ua_strich8.htm
Se tuolla vaan pistää ihmetyttämään, että väittävät coupen olevan 1790mm leveä? Sedan 1770mm. Mutta raideleveydet samat edessä 1450mm / takana 1440mm (no eipä sitä alustaa heti lähdetä muuttelemaan). Toisaalta taas W115 dieselmallien omistajankäsikirjan mukaan raideleveys on 1448mm edessä / 1440mm takana. Menee hiusten halkomiseksi, mutta minkäs teet...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Takakontti
Jos on tarvetta isolle tavaratilalle, niin siinä on todella iso kun ei oo tankkikaan takakontissa. Jossain lehdessä oli kuvia 116 coupesta, jota ei ollut myynnissä valitettavasta. Siinä olisi hieno sec mallinen peli.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Re: No jaa
Noooh tämä on taas niitä "Mustin munannuolemisjuttuja" eli makuasioita. Itse taas pidän -jostain syystä- yhtenä onnistuneimmista mersun korimalleista yleensäJukka N. kirjoitti:Kieltämättä pystylamppu-coupe on harvinainen ja sellaisenaan vaalimisen arvoinen. Vaan jostain syystä se lukeutuu niihin 2-ovisiin Mersuihin, jotka eivät muotoilultaan ole sieltä onnistuneimmasta päästä. Saatan kyllä olla yksinkin tämän kommentin kanssa . Vähän näyttää, että coupe on tehty peruskorista hieman väkisin vääntämällä. Tämä korostuu etenkin suoraan sivusta otetuista kuvista ja luonnossa vielä enemmänkin.
Vaikutelma on kuin katto-osa olisi ollut ensin irrallaan ja sen jälkeen kuski on tehnyt äkkistopin. Näin katto on nitkahtanut sellaiset 15 cm eteenpäin kohdasta, jossa sen olisi pitänyt olla Jotenkin peräpää näyttää suhteettoman pitkältä keulaan ja katto-osaan verrattuna. Tästä seuraa, että takapaksista tulee lievän mattolaiturivaikutelman antava.
Mutta optiikkaako se vain on? Sopiiko sedanin peräluukku heittämällä coupeen - eli tasoittaako sedanin pidempi matkustamo ja neljä ovea tuota perän pituutta
Ja olen mitannut joskus tuon takapaksin kannen ja eroa oli muistaakseni lähes kymminisen senttiä.
Sanokaa mitä sanotte, mutta kaksioviset Mersut vuosimalliin katsomatta ovat kauniita! Niin veivikäynnisteiset, pystylamppuiset, vaakalamppuiset kuin rinkulalamppuisetkin.
Joskus itseasiassa totesin että mikä on kun Mersun suunnittelijat eivät osaa tehdä yhtä kauniita neliovisia kuin kaksiovisia. No, kritiikkini on vissiin kuultu koska Mersu on julkaissut kuvia siitä "neliovicoupesta", CLS:stä tai CLE:stä - mikä sen nimeksi sitten tuleekaan. Mutta se on linjakas se!
-T
Joskus itseasiassa totesin että mikä on kun Mersun suunnittelijat eivät osaa tehdä yhtä kauniita neliovisia kuin kaksiovisia. No, kritiikkini on vissiin kuultu koska Mersu on julkaissut kuvia siitä "neliovicoupesta", CLS:stä tai CLE:stä - mikä sen nimeksi sitten tuleekaan. Mutta se on linjakas se!
-T
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Re: Huutonetistä löytyy 250CE -69
Ei sitten riittänyt 905 e näköjään vaihtamaan 250C:n omistajuutta...makijt kirjoitti:Ei muuta kuin hankkimaan "pientä" näprättävää itselle:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3836981
...
Vaikea tuollaista autoa on jostain Huuto.netistä oikein tosissaan lähteä ostamaan kun ei pääse hypistelemään eikä näkemään kaupan kohdetta "livenä". Saati sitten kun ei ole edes tiedossa paljonko autolla on ajettu. Se on kuitenkin ihan tärkeä juttu sekin, vaikka auto kuinka olisi ns. klassikkoauto.
-T