250C Coupe

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Henry V. kirjoitti:Tämä optinen ilmiö ( siis w114 C ) johtuu siitä, että akseliväli on
sama kuin sedanissa. Takaluukunkansi on siis todellakin pidempi !
( aah.... mikä tavaratila 8) ).

Sittemmin w123-mallissa Coupe on lyhyemmällä akselivälillä.
Eli lyhyempi on.. "mutu" piti siis paikkansa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Niin se w123 Coupe on katon osalta matalampi.
( siis matalammat ikkunat = tehdas choppaus :wink: )

Korin alaosahan on taas lokasuojineen sama kuin 4-ovinen.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Henry V. kirjoitti:Niin se w123 Coupe on katon osalta matalampi.
( siis matalammat ikkunat = tehdas choppaus :wink: )

Korin alaosahan on taas lokasuojineen sama kuin 4-ovinen.
Aivan, näin minäkin olen ajatellut. Ainakin kaverin C123 näytti matalammalta ja muistaisin että mun C123 esitelehdessä (saksaksi) oli joitain mittoja, mutta en oikein perehtynyt sen paremmin asiaan, mutta ny selvis.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

W114/115 coupen korkeus

Viesti Kirjoittaja Saul »

Tässä gradua tehdessä tämäkin sitten selvisi! :D

Ennestään oli jo tiedossa, että W114/115 sedan on tehtaan ilmoituksen mukaan 1440mm korkea. Nyt selvisi, että coupe on 1395mm korkea. Siis selkeästi matalampi. :lol:

Lähde: http://www.mbig.de/ua_strich8.htm

Se tuolla vaan pistää ihmetyttämään, että väittävät coupen olevan 1790mm leveä? Sedan 1770mm. Mutta raideleveydet samat edessä 1450mm / takana 1440mm (no eipä sitä alustaa heti lähdetä muuttelemaan). Toisaalta taas W115 dieselmallien omistajankäsikirjan mukaan raideleveys on 1448mm edessä / 1440mm takana. Menee hiusten halkomiseksi, mutta minkäs teet... :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Takakontti

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Jos on tarvetta isolle tavaratilalle, niin siinä on todella iso kun ei oo tankkikaan takakontissa. Jossain lehdessä oli kuvia 116 coupesta, jota ei ollut myynnissä valitettavasta. Siinä olisi hieno sec mallinen peli.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Re: No jaa

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Jukka N. kirjoitti:Kieltämättä pystylamppu-coupe on harvinainen ja sellaisenaan vaalimisen arvoinen. Vaan jostain syystä se lukeutuu niihin 2-ovisiin Mersuihin, jotka eivät muotoilultaan ole sieltä onnistuneimmasta päästä. Saatan kyllä olla yksinkin tämän kommentin kanssa :shock: . Vähän näyttää, että coupe on tehty peruskorista hieman väkisin vääntämällä. Tämä korostuu etenkin suoraan sivusta otetuista kuvista ja luonnossa vielä enemmänkin.
Vaikutelma on kuin katto-osa olisi ollut ensin irrallaan ja sen jälkeen kuski on tehnyt äkkistopin. Näin katto on nitkahtanut sellaiset 15 cm eteenpäin kohdasta, jossa sen olisi pitänyt olla :? Jotenkin peräpää näyttää suhteettoman pitkältä keulaan ja katto-osaan verrattuna. Tästä seuraa, että takapaksista tulee lievän mattolaiturivaikutelman antava.
Mutta optiikkaako se vain on? Sopiiko sedanin peräluukku heittämällä coupeen - eli tasoittaako sedanin pidempi matkustamo ja neljä ovea tuota perän pituutta :?:
Noooh tämä on taas niitä "Mustin munannuolemisjuttuja" eli makuasioita. Itse taas pidän -jostain syystä- yhtenä onnistuneimmista mersun korimalleista yleensä

Ja olen mitannut joskus tuon takapaksin kannen ja eroa oli muistaakseni lähes kymminisen senttiä.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sanokaa mitä sanotte, mutta kaksioviset Mersut vuosimalliin katsomatta ovat kauniita! Niin veivikäynnisteiset, pystylamppuiset, vaakalamppuiset kuin rinkulalamppuisetkin.

Joskus itseasiassa totesin että mikä on kun Mersun suunnittelijat eivät osaa tehdä yhtä kauniita neliovisia kuin kaksiovisia. No, kritiikkini on vissiin kuultu koska Mersu on julkaissut kuvia siitä "neliovicoupesta", CLS:stä tai CLE:stä - mikä sen nimeksi sitten tuleekaan. Mutta se on linjakas se!

-T
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Jep, olen aivan samaa mieltä. Mutta ainoan poikkeuksen omissa silmissä tekee tuo uusi C-sarjan Sportcoupe. Suoraan edestä auto näyttää upealta, mutta taas takaanta... no joo, mun mielipiteeni.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Huutonetistä löytyy 250CE -69

Viesti Kirjoittaja eerola »

makijt kirjoitti:Ei muuta kuin hankkimaan "pientä" näprättävää itselle:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3836981
...
Ei sitten riittänyt 905 e näköjään vaihtamaan 250C:n omistajuutta... :wink:

Vaikea tuollaista autoa on jostain Huuto.netistä oikein tosissaan lähteä ostamaan kun ei pääse hypistelemään eikä näkemään kaupan kohdetta "livenä". Saati sitten kun ei ole edes tiedossa paljonko autolla on ajettu. Se on kuitenkin ihan tärkeä juttu sekin, vaikka auto kuinka olisi ns. klassikkoauto. :)

-T
Vastaa Viestiin