w211 vaihteistoöljynvaihto
w211 vaihteistoöljynvaihto
siis elikkä kun mieleen tuli tuommoinen että miten usein tuo kannattaisvahtaa kun nyt autollani on ajettu 51tkm ja eikä sitä mun mielestä ole vielä kertaakaan vaihdettu? kahdesti huollettu mut ei merkintää vaihdosta
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
ja siis automaattiterppa81 kirjoitti:siis elikkä kun mieleen tuli tuommoinen että miten usein tuo kannattaisvahtaa kun nyt autollani on ajettu 51tkm ja eikä sitä mun mielestä ole vielä kertaakaan vaihdettu? kahdesti huollettu mut ei merkintää vaihdosta
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
Ensimmäinen vaihto suositellaan kun on ajettu 60tuh km. Ojeissa sanotaan että vaan kerran. Siinä myös huuhdellaan laatikko metallinmujusta jos on sattunut tulemaan sinne. Ei varmaan ole vaihdettu vielä sun öljyjä. Sitä ei ihan joka heppu osaa tehdäkkään näihin laatikoihin. Sen jälkeen on sitten omantunnon kysymys koska vaihtaa. Sullakin on varmaan tietokoneohjattu laatikko Tiptronicin älykäs ja itseoppiva. Sellainen maksaa uutena n 3000-4000 e joten kyllä kannattaa pitää huolta siitä. Käytetyistäkin saa maksaa pari tonnia vähintään.terppa81 kirjoitti:ja siis automaattiterppa81 kirjoitti:siis elikkä kun mieleen tuli tuommoinen että miten usein tuo kannattaisvahtaa kun nyt autollani on ajettu 51tkm ja eikä sitä mun mielestä ole vielä kertaakaan vaihdettu? kahdesti huollettu mut ei merkintää vaihdosta
Mulla on huomenna laatikon öljynvaihto ja hinta on n 258e mutta Mersulehden välissä tuli 50e bonusseteli mikä käy tohon. Mulla on ajettu jo 280tuh km enkä auton historiasta saanut selville onko vaihdettu äljyjä. Joten päätin vaihdattaa ne nyt.
Ps Älä päästä ketään remonttireiskaa vaihtamaan niitä öljyjä koska voi tulla isompi vika väärin tehdystä työstä. Sen takia huomenna vien Veholle vaihtoon koska sieltä saa takuun myös.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
Mulle vaihdettiin sitten öljyt automaattilootaan joka ei olekkaan niin yksinkertainen homma kun jotkut luulee. Laatikko on tronikin 5 pykäläinen loota. Asentaja moitti ettei öljyjä ole vaihdettu aiemmin ja sanoi että oli lähellä ettei laatikkoon olisi tullut tonnin remppa. Sanoi vielä että pitäisi pyrkiä vaihtamaan öljyt 60tuh km välein. Tässä on mitä mun laatikolle tehtiinterppa81 kirjoitti:siis elikkä kun mieleen tuli tuommoinen että miten usein tuo kannattaisvahtaa kun nyt autollani on ajettu 51tkm ja eikä sitä mun mielestä ole vielä kertaakaan vaihdettu? kahdesti huollettu mut ei merkintää vaihdosta
Paketti= SUODATIN..VAIHTEISTOÖLJY ATF134..SINETTI..TIIVISTE S 10
TIIVISTERENGAS..SÄÄTÖKAPPALE. Hinta yhteensä 176,83e. Ilman alennusta olisi ollut 226e. Aikaa meni tunti ja vartti.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
No eihän tuo siltikään ole kuin ihan normaali öljynvaihto, kuten monet luulee/tietää.tempera kirjoitti: Mulle vaihdettiin sitten öljyt automaattilootaan joka ei olekkaan niin yksinkertainen homma kun jotkut luulee. Laatikko on tronikin 5 pykäläinen loota. Asentaja moitti ettei öljyjä ole vaihdettu aiemmin ja sanoi että oli lähellä ettei laatikkoon olisi tullut tonnin remppa. Sanoi vielä että pitäisi pyrkiä vaihtamaan öljyt 60tuh km välein. Tässä on mitä mun laatikolle tehtiin
Paketti= SUODATIN..VAIHTEISTOÖLJY ATF134..SINETTI..TIIVISTE S 10
TIIVISTERENGAS..SÄÄTÖKAPPALE. Hinta yhteensä 176,83e. Ilman alennusta olisi ollut 226e. Aikaa meni tunti ja vartti.
Eli uudet öljyt, suodatin+tiiviste ja joskus on hyvä vaihtaa johtosarjan läpiviennin tiiviste+holkki. Huuhteliko ?
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
KYLLÄ!Timo J kirjoitti:No eihän tuo siltikään ole kuin ihan normaali öljynvaihto, kuten monet luulee/tietää.tempera kirjoitti: Mulle vaihdettiin sitten öljyt automaattilootaan joka ei olekkaan niin yksinkertainen homma kun jotkut luulee. Laatikko on tronikin 5 pykäläinen loota. Asentaja moitti ettei öljyjä ole vaihdettu aiemmin ja sanoi että oli lähellä ettei laatikkoon olisi tullut tonnin remppa. Sanoi vielä että pitäisi pyrkiä vaihtamaan öljyt 60tuh km välein. Tässä on mitä mun laatikolle tehtiin
Paketti= SUODATIN..VAIHTEISTOÖLJY ATF134..SINETTI..TIIVISTE S 10
TIIVISTERENGAS..SÄÄTÖKAPPALE. Hinta yhteensä 176,83e. Ilman alennusta olisi ollut 226e. Aikaa meni tunti ja vartti.
Eli uudet öljyt, suodatin+tiiviste ja joskus on hyvä vaihtaa johtosarjan läpiviennin tiiviste+holkki. Huuhteliko ?
Kyllähän toi onnistuus jos tietää mitä tekee mutta tavalliselta Remonttireiskalta jää tekemättä. Vehon pajallekkaan ei saa mennä vakoilemaan kun ne tekee hommia. Muuten johtosarjan läpiviennissä oli pientä vuotoa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
Löytyy aika paljon "remonttireiskoja" joilta homma onnistuu. Tältäki voorumilta löytyy ohjeita öljyn vaihtoon, onnistuu kyllä jos on autojen kanssa rapannu.tempera kirjoitti:KYLLÄ!Timo J kirjoitti:No eihän tuo siltikään ole kuin ihan normaali öljynvaihto, kuten monet luulee/tietää.tempera kirjoitti: Mulle vaihdettiin sitten öljyt automaattilootaan joka ei olekkaan niin yksinkertainen homma kun jotkut luulee. Laatikko on tronikin 5 pykäläinen loota. Asentaja moitti ettei öljyjä ole vaihdettu aiemmin ja sanoi että oli lähellä ettei laatikkoon olisi tullut tonnin remppa. Sanoi vielä että pitäisi pyrkiä vaihtamaan öljyt 60tuh km välein. Tässä on mitä mun laatikolle tehtiin :arrow: :arrow:
Paketti= SUODATIN..VAIHTEISTOÖLJY ATF134..SINETTI..TIIVISTE S 10
TIIVISTERENGAS..SÄÄTÖKAPPALE. Hinta yhteensä 176,83e. Ilman alennusta olisi ollut 226e. Aikaa meni tunti ja vartti.
Eli uudet öljyt, suodatin+tiiviste ja joskus on hyvä vaihtaa johtosarjan läpiviennin tiiviste+holkki. Huuhteliko ?
Kyllähän toi onnistuus jos tietää mitä tekee mutta tavalliselta Remonttireiskalta jää tekemättä. Vehon pajallekkaan ei saa mennä vakoilemaan kun ne tekee hommia. Muuten johtosarjan läpiviennissä oli pientä vuotoa.
S212 & W639
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
Pitää olla paikka missä niitten öljyjen kanssa häärää. Kerrostalon pihalla ei ihan viitsi.-jorkki- kirjoitti:Löytyy aika paljon "remonttireiskoja" joilta homma onnistuu. Tältäki voorumilta löytyy ohjeita öljyn vaihtoon, onnistuu kyllä jos on autojen kanssa rapannu.tempera kirjoitti:KYLLÄ!Timo J kirjoitti:No eihän tuo siltikään ole kuin ihan normaali öljynvaihto, kuten monet luulee/tietää.tempera kirjoitti: Mulle vaihdettiin sitten öljyt automaattilootaan joka ei olekkaan niin yksinkertainen homma kun jotkut luulee. Laatikko on tronikin 5 pykäläinen loota. Asentaja moitti ettei öljyjä ole vaihdettu aiemmin ja sanoi että oli lähellä ettei laatikkoon olisi tullut tonnin remppa. Sanoi vielä että pitäisi pyrkiä vaihtamaan öljyt 60tuh km välein. Tässä on mitä mun laatikolle tehtiin
Paketti= SUODATIN..VAIHTEISTOÖLJY ATF134..SINETTI..TIIVISTE S 10
TIIVISTERENGAS..SÄÄTÖKAPPALE. Hinta yhteensä 176,83e. Ilman alennusta olisi ollut 226e. Aikaa meni tunti ja vartti.
Eli uudet öljyt, suodatin+tiiviste ja joskus on hyvä vaihtaa johtosarjan läpiviennin tiiviste+holkki. Huuhteliko ?
Kyllähän toi onnistuus jos tietää mitä tekee mutta tavalliselta Remonttireiskalta jää tekemättä. Vehon pajallekkaan ei saa mennä vakoilemaan kun ne tekee hommia. Muuten johtosarjan läpiviennissä oli pientä vuotoa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Niin ja mitä tohon ÖLJYN laatuun tulee oikea luokitus on MB236:10 tai vaihto ehtoisesti MB236:14 jompi kumpi pitää purkin kyljestä löytyä
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
[quote="CDI203"]Niin ja mitä tohon ÖLJYN laatuun tulee oikea luokitus on MB236:10 tai vaihto ehtoisesti MB236:14 jompi kumpi pitää purkin kyljestä löytyä
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana [/quote
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana [/quote
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tässä on menty ihan hakoteille tosta alkuperäisestä kysymyksestä.tempera kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Niin ja mitä tohon ÖLJYN laatuun tulee oikea luokitus on MB236:10 tai vaihto ehtoisesti MB236:14 jompi kumpi pitää purkin kyljestä löytyä
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana [/quote
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
aiakas paljon on tässäkin sitä asian viertä/niinkuin varsinaista asiaakin "ainakin alussa"tempera kirjoitti:Ensimmäinen vaihto suositellaan kun on ajettu 60tuh km. Ojeissa sanotaan että vaan kerran. Siinä myös huuhdellaan laatikko metallinmujusta jos on sattunut tulemaan sinne. Ei varmaan ole vaihdettu vielä sun öljyjä. Sitä ei ihan joka heppu osaa tehdäkkään näihin laatikoihin. Sen jälkeen on sitten omantunnon kysymys koska vaihtaa. Sullakin on varmaan tietokoneohjattu laatikko Tiptronicin älykäs ja itseoppiva. Sellainen maksaa uutena n 3000-4000 e joten kyllä kannattaa pitää huolta siitä. Käytetyistäkin saa maksaa pari tonnia vähintään.terppa81 kirjoitti:ja siis automaattiterppa81 kirjoitti:siis elikkä kun mieleen tuli tuommoinen että miten usein tuo kannattaisvahtaa kun nyt autollani on ajettu 51tkm ja eikä sitä mun mielestä ole vielä kertaakaan vaihdettu? kahdesti huollettu mut ei merkintää vaihdosta
Mulla on huomenna laatikon öljynvaihto ja hinta on n 258e mutta Mersulehden välissä tuli 50e bonusseteli mikä käy tohon. Mulla on ajettu jo 280tuh km enkä auton historiasta saanut selville onko vaihdettu äljyjä. Joten päätin vaihdattaa ne nyt.
Ps Älä päästä ketään remonttireiskaa vaihtamaan niitä öljyjä koska voi tulla isompi vika väärin tehdystä työstä. Sen takia huomenna vien Veholle vaihtoon koska sieltä saa takuun myös.
60000tkm väliä voi pitää miniminä (taxsi huolto ohjelmassa se on aina 60000tkm välein)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Joo ei noissa parin huntin vehovaihdoissa ole kun se 3l vaihdettu mikä tulee ilman että moottoria pyörittää ja ottaa lauhduttimen letkusta jätteet pihalle... se öljy on jo veholla 23.60e litra joten siitä voi laskea että huuhtelun ölpät on sen 236e vähintään, jopa 300e.
Se 250e listahinta tulee siitä 3l ölppää + kilkkeet päälle ja tunnin työveloitus 100e 7 litraa vanhaa kuraa siellä lootassa edelleen kiertää.
Se 250e listahinta tulee siitä 3l ölppää + kilkkeet päälle ja tunnin työveloitus 100e 7 litraa vanhaa kuraa siellä lootassa edelleen kiertää.
Listahinta oli muuten 320e. Eikös nämä öljyt pitänyt olla jonkun mielestä ikuisia.E55AMG kirjoitti:Joo ei noissa parin huntin vehovaihdoissa ole kun se 3l vaihdettu mikä tulee ilman että moottoria pyörittää ja ottaa lauhduttimen letkusta jätteet pihalle... se öljy on jo veholla 23.60e litra joten siitä voi laskea että huuhtelun ölpät on sen 236e vähintään, jopa 300e.
Se 250e listahinta tulee siitä 3l ölppää + kilkkeet päälle ja tunnin työveloitus 100e 7 litraa vanhaa kuraa siellä lootassa edelleen kiertää.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Muuten Mobil ATF 134 vaihteistoöljypurkin kyljessä lukee että suositellaan Kaikkiin Mersun laatikoihin myös uudempiin. Ettei se ihan litkua ollut.CDI203 kirjoitti:Niin ja mitä tohon ÖLJYN laatuun tulee oikea luokitus on MB236:10 tai vaihto ehtoisesti MB236:14 jompi kumpi pitää purkin kyljestä löytyä
(EI mitään ATF litkua paitsi jos siinä purkissa on myös maininta jomasta kummasta MB hyväksynnästä JOS EI NIIN sitten sitä ei sinne pidä kaataa, sitäkin nähnyt tehdyn ihan valtuutetussa merkkihuolloissa huoletuisa autoissa ja sen seuraukset, no joo onhan niisä takuu aika monessa noissa vaan on saanut auton omistaja kauan vääntää että saa edes suunillen omat pois)
4000€ uusi laatiko? ainakin viime vuonna tolla hinnalla(+1000) sai vehosta
ns vaihtolaatikon(ei uutta~7000€)
suomesta tosiaan käytetty(purku autosta yleensä150000-400000tkm) ~2000-3000€
takuu kunnostettu saksasta 24kk/100000tkm takuula, 5V~1600€
7V~2000€
muten missä on se paikka mistä tohon hintaan saa HUUHTELUN MB 236:10tai236:14 öljyllä(oikeen tehtynä kuluu10-15L) öljyn vaihdon, tiivisteen, suodatimen, uudet täytö öljyt, pistokeen mikä pitää ohjeen mukaan vaihtaa jos siinä havaitaan vuotoa
hyvä tarjous on ollut
(halvimillan sinne kuuluva öljyä saa
yleensä"ei vehosta"~10€L 236:10 ja 236:14 ~15€ tiiviste suodatin paketti~20€ pistoke+Orenkula~10€ edellä olevat hinnat ei tosiaan ole vehosta)
ihan muutamia tullut tukailtua näin tavalisen remonti reiskana
Koko hinta oli 320e ilman alennuksia. Purkissa luki vielä MB 236:14
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
eilen vaihdoin öljyt, suodattimen ja lukon ohjaus solenoidin 5v sähkölootaan -99 w202 200cdi ja pelkästään laatikosta valui öljyä pois noin 3-4l ja turbiinista noin 2l.. eli juuri ja juuri riitti 6l öljyä jonka olin varannu vaihtoa varten..
osat ja öljyt otin kl-varaosilta ,niin ei tarvinnu arpoa sitä oikeaa öljylaatua ja täytyy myöntää että tuo dextron III luokan öljy kyllä haiseekin vahvasti erilaiselta, kun normi 220ATF öljy ja väri oli tummempi lähes violetti..
autolla on ajettu 540tkm ja ollut alunperin taksina, eli uskoisin tuohon laatikkoon olleen vaihdettu öljyjä jo useamminkin, senverran puhdas oli loota sisältä. öljyn seassa oli selvästi tummempaa epäpuhtautta mutta esim venttiilikoneiston ulkopinnoissa ei juurikaan näkyvää likaa, oljypohja oli puhdas eikä edes kangasrättiin jäänyt pyyhkiessä tuota tummaa moskaa,jota yleensä laatikon pohjalla on.
sähköliittimessä on havainnut öljyä kuin ihan vähän ja kun en osannut siihen varautua ja uutta hankkia,puhdistin o-renkaat ja liittimen ja laitoin vanhan paikalleen, pitää tilata hyllyyn ko:liittimen runko varalle , se on helppo vaihtaa muutenkin ,eikä tartte laskea kaikkia öljyjä pois..
itselleni tämä on ensimmäinen mersun loota lota olen tonkinut ja täytyy sanoa että amerikkalaisten laatikoiden jälkeen hyvältä näyttää =)
luottavaisin mielin jatkan kilometrien keräämistä mersuni mittariin, auto on itselleni eka mersu ja nyt 4kk käytön jälkeen alan ymmärtää mistä tuo maine kestävänä autona on peräisin..
kun tuo kiesi minulle tuli , ei siihen ollut tehtu mitään huoltoja eikä kunnossapitoa varmaan pariin vuoteen ja hieman hirvitti oliko ratkaisu oikea, mutta jos itsellä on normaalistikin kynnenaluset mustana niin kyllä siinä sivussa yhden tai useammankin mersun pitää liikenteessä ja ainakin hieman vanhempien autojen osat ei ole enää kovin kalliita ja rempat pystyy tekemään itse, jos on vaan tilat ja normi työkalut
osat ja öljyt otin kl-varaosilta ,niin ei tarvinnu arpoa sitä oikeaa öljylaatua ja täytyy myöntää että tuo dextron III luokan öljy kyllä haiseekin vahvasti erilaiselta, kun normi 220ATF öljy ja väri oli tummempi lähes violetti..
autolla on ajettu 540tkm ja ollut alunperin taksina, eli uskoisin tuohon laatikkoon olleen vaihdettu öljyjä jo useamminkin, senverran puhdas oli loota sisältä. öljyn seassa oli selvästi tummempaa epäpuhtautta mutta esim venttiilikoneiston ulkopinnoissa ei juurikaan näkyvää likaa, oljypohja oli puhdas eikä edes kangasrättiin jäänyt pyyhkiessä tuota tummaa moskaa,jota yleensä laatikon pohjalla on.
sähköliittimessä on havainnut öljyä kuin ihan vähän ja kun en osannut siihen varautua ja uutta hankkia,puhdistin o-renkaat ja liittimen ja laitoin vanhan paikalleen, pitää tilata hyllyyn ko:liittimen runko varalle , se on helppo vaihtaa muutenkin ,eikä tartte laskea kaikkia öljyjä pois..
itselleni tämä on ensimmäinen mersun loota lota olen tonkinut ja täytyy sanoa että amerikkalaisten laatikoiden jälkeen hyvältä näyttää =)
luottavaisin mielin jatkan kilometrien keräämistä mersuni mittariin, auto on itselleni eka mersu ja nyt 4kk käytön jälkeen alan ymmärtää mistä tuo maine kestävänä autona on peräisin..
kun tuo kiesi minulle tuli , ei siihen ollut tehtu mitään huoltoja eikä kunnossapitoa varmaan pariin vuoteen ja hieman hirvitti oliko ratkaisu oikea, mutta jos itsellä on normaalistikin kynnenaluset mustana niin kyllä siinä sivussa yhden tai useammankin mersun pitää liikenteessä ja ainakin hieman vanhempien autojen osat ei ole enää kovin kalliita ja rempat pystyy tekemään itse, jos on vaan tilat ja normi työkalut
Re:
Omaan pitäisi vaihtaa turbiinin lukkoventtiili.Niksutin@ kirjoitti:eilen vaihdoin öljyt, suodattimen ja lukon ohjaus solenoidin 5v sähkölootaan -99 w202 200cdi ja pelkästään laatikosta valui öljyä pois noin 3-4l ja turbiinista noin 2l.. eli juuri ja juuri riitti 6l öljyä jonka olin varannu vaihtoa varten..
osat ja öljyt otin kl-varaosilta ,niin ei tarvinnu arpoa sitä oikeaa öljylaatua ja täytyy myöntää että tuo dextron III luokan öljy kyllä haiseekin vahvasti erilaiselta, kun normi 220ATF öljy ja väri oli tummempi lähes violetti..
autolla on ajettu 540tkm ja ollut alunperin taksina, eli uskoisin tuohon laatikkoon olleen vaihdettu öljyjä jo useamminkin, senverran puhdas oli loota sisältä. öljyn seassa oli selvästi tummempaa epäpuhtautta mutta esim venttiilikoneiston ulkopinnoissa ei juurikaan näkyvää likaa, oljypohja oli puhdas eikä edes kangasrättiin jäänyt pyyhkiessä tuota tummaa moskaa,jota yleensä laatikon pohjalla on.
sähköliittimessä on havainnut öljyä kuin ihan vähän ja kun en osannut siihen varautua ja uutta hankkia,puhdistin o-renkaat ja liittimen ja laitoin vanhan paikalleen, pitää tilata hyllyyn ko:liittimen runko varalle , se on helppo vaihtaa muutenkin ,eikä tartte laskea kaikkia öljyjä pois..
itselleni tämä on ensimmäinen mersun loota lota olen tonkinut ja täytyy sanoa että amerikkalaisten laatikoiden jälkeen hyvältä näyttää =)
luottavaisin mielin jatkan kilometrien keräämistä mersuni mittariin, auto on itselleni eka mersu ja nyt 4kk käytön jälkeen alan ymmärtää mistä tuo maine kestävänä autona on peräisin..
kun tuo kiesi minulle tuli , ei siihen ollut tehtu mitään huoltoja eikä kunnossapitoa varmaan pariin vuoteen ja hieman hirvitti oliko ratkaisu oikea, mutta jos itsellä on normaalistikin kynnenaluset mustana niin kyllä siinä sivussa yhden tai useammankin mersun pitää liikenteessä ja ainakin hieman vanhempien autojen osat ei ole enää kovin kalliita ja rempat pystyy tekemään itse, jos on vaan tilat ja normi työkalut
Ongelma on nyt se, että teetin puoli vuotta sitten pelkän vaihteistoöljyn vaihdon ja hain romppeet veholta. Mitähän öljyä he myivät minulle tuolloin? 236.10, 236.12 vai 236.14? Sen muistan että Mersun omaa se oli, mutta tuosta luokituksesta ei ole mitään tietoa.
Onko sillä väliä mitä öljyä tuonne nyt laittaa sekaan, kunhan se on vähintään 236.10?
S203 200CDI A -05
Re: w211 vaihteistoöljynvaihto
Lainataanpas vanhaa viestiä.
W211 2007 E200CDI 5v-automaattiin pitäisi vaihtaa laatikkoöljyt. Mitä luokituksia öljyn pitäisi täyttää? Käykö Fuchs titan atf 4134 tuohon? Mikä olisi hinnaltaan/laadultaan hyvä merkki?
W211 2007 E200CDI 5v-automaattiin pitäisi vaihtaa laatikkoöljyt. Mitä luokituksia öljyn pitäisi täyttää? Käykö Fuchs titan atf 4134 tuohon? Mikä olisi hinnaltaan/laadultaan hyvä merkki?
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR