w124 jalopuuta/kyynärnojaa..
w124 jalopuuta/kyynärnojaa..
Nyt kun tuo mersu on sitten hankittu, niin pitäisi tuohon löytää muutamia lisäpalikoita viihtyvyyden parantamiseksi..
..eli hankintalistalla olisi kyynärnojaa/laatikkoa, jalopuusarjaa koetauluun/oviin, istuvia istuinpäällisiä jne..
Kysymys kuulukin vain että, mitäs noita ao tarvikkeita löytyisi
En löydä ainakaan nettisivuilta kyseisiä tuotteita ..
Sitten mittarivaloista..
kirkkaiden taustavalojen paikalle olen entisissä autoissa asennellut niitä värikortonkeja, jotka kuitenkin haalistuvat aika nopeasti. Juolahti mieleen ajatus laittaa lamppujen tilalle, samaan kantaan, värilliset valodiodit
Onkos kellään tuommoisesta viritelmästä kokemuksia?
Muistaakseni valodiodi.com sivulla oli kuva tuollaisesta..
..eli hankintalistalla olisi kyynärnojaa/laatikkoa, jalopuusarjaa koetauluun/oviin, istuvia istuinpäällisiä jne..
Kysymys kuulukin vain että, mitäs noita ao tarvikkeita löytyisi
En löydä ainakaan nettisivuilta kyseisiä tuotteita ..
Sitten mittarivaloista..
kirkkaiden taustavalojen paikalle olen entisissä autoissa asennellut niitä värikortonkeja, jotka kuitenkin haalistuvat aika nopeasti. Juolahti mieleen ajatus laittaa lamppujen tilalle, samaan kantaan, värilliset valodiodit
Onkos kellään tuommoisesta viritelmästä kokemuksia?
Muistaakseni valodiodi.com sivulla oli kuva tuollaisesta..
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
No jaa
Aivan ensimmäiseksi voisit laittaa samaisen viestin myös tuolle "Ostetaan" -palstalle, siellä huomioarvo lienee aiheeseen liittyen suurempi.
Noita romppeita on varmasti kaupan foruminkin väellä ja purkamoja kannattaa myös soitella läpi. Vehossakin on monesti varustetavaraa ja pisteosia poistomyynnissä hyvinkin edukkaasti - se vain tuurista kiinni, että on oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Istuinpäälliset saat mittatyönä Tammersuojasta Treelta, numeroa ei nyt ole, mutta löytyy tiedustelusta. Suojat ovat todella kestävät ja oikein asiallisen näköiset. Ei tosin halvimmat mahdolliset, mutta myös ammattikuskien suosimia. Ja istuvat hieman eri malliin kuin B-teman "yhdenkoon" viltit.
Ainakin yksi forumin jäsen on virittänyt 124:een oikein kunnon led-varustuksen. On tuo nähty livenäkin viime miiitissä ja huljakka oli. Kaveri vastannee kysymyksiin, jos näkee tämän.
Noita romppeita on varmasti kaupan foruminkin väellä ja purkamoja kannattaa myös soitella läpi. Vehossakin on monesti varustetavaraa ja pisteosia poistomyynnissä hyvinkin edukkaasti - se vain tuurista kiinni, että on oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Istuinpäälliset saat mittatyönä Tammersuojasta Treelta, numeroa ei nyt ole, mutta löytyy tiedustelusta. Suojat ovat todella kestävät ja oikein asiallisen näköiset. Ei tosin halvimmat mahdolliset, mutta myös ammattikuskien suosimia. Ja istuvat hieman eri malliin kuin B-teman "yhdenkoon" viltit.
Ainakin yksi forumin jäsen on virittänyt 124:een oikein kunnon led-varustuksen. On tuo nähty livenäkin viime miiitissä ja huljakka oli. Kaveri vastannee kysymyksiin, jos näkee tämän.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kannattaa tosiaan soitella purkaamoihin ja laitella ilmoituksia esim. keltaiseen pörssiin.Jollain voi tosiaan olla ylimääräisenä vaikka mitä kivaa ja tuurilla huomattavasti halvemmalla kuin veholta...Varsinkin noita puulistoilla varustettuja verhoiluita kannattaa metsästää purkaamoilta, jälkiasennus jalopuut usein aika karuja!
Omaani löysin uudenveroiset sähkösäätöiset nahkapenkit eteen ja taakse lähes saamaan hintaan kuin mitä nuo Tammer istuimensuojat maksaa
Minua myös kiinnostaisi nuo ledivalo hommelit, että jos tietoa löytyis
Omaani löysin uudenveroiset sähkösäätöiset nahkapenkit eteen ja taakse lähes saamaan hintaan kuin mitä nuo Tammer istuimensuojat maksaa
Minua myös kiinnostaisi nuo ledivalo hommelit, että jos tietoa löytyis
Ainakin yksi forumin jäsen on virittänyt 124:een oikein kunnon led-varustuksen. On tuo nähty livenäkin viime miiitissä ja huljakka oli. Kaveri vastannee kysymyksiin, jos näkee tämän.
_________________
Näin totesi Kaapo.
Kuka mahtanee olla tuo asennuksen suorittanut? Linkkiä?
Jos nuo ledit nyt saisikin asennettua kohtuu helposti, niin mitenhän sitten käy tuo alkuperäisen himmentimen kanssa?
Ja miten nuo lämmönsäätimet, onko niiden irroitukseen jokin kikkakolmonen?
Kiitokset jo tulleista kommenteista
_________________
Näin totesi Kaapo.
Kuka mahtanee olla tuo asennuksen suorittanut? Linkkiä?
Jos nuo ledit nyt saisikin asennettua kohtuu helposti, niin mitenhän sitten käy tuo alkuperäisen himmentimen kanssa?
Ja miten nuo lämmönsäätimet, onko niiden irroitukseen jokin kikkakolmonen?
Kiitokset jo tulleista kommenteista
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Re: w124 jalopuuta/kyynärnojaa..
http://www.kl-varaosat.fi/ myy ainakin puita ja laatikoita. Liikkeessä ainakin on.akuaku kirjoitti:..eli hankintalistalla olisi kyynärnojaa/laatikkoa, jalopuusarjaa koetauluun/oviin, istuvia istuinpäällisiä jne..
Kysymys kuulukin vain että, mitäs noita ao tarvikkeita löytyisi..
-T
Re: w124 jalopuuta/kyynärnojaa..
Simoni on esittänyt ratkaisuaan osoitteessa http://mb-freunde-stuttgart.de/Umbauten ... on_05.html. Jostainpäin Internetiä löytyi muistaakseni oikein kuvasarja miten homma käy. En vain löytänyt tähän hätään tietäni sinne uudelleen.akuaku kirjoitti:...Sitten mittarivaloista..
kirkkaiden taustavalojen paikalle olen entisissä autoissa asennellut niitä värikortonkeja, jotka kuitenkin haalistuvat aika nopeasti. Juolahti mieleen ajatus laittaa lamppujen tilalle, samaan kantaan, värilliset valodiodit
Onkos kellään tuommoisesta viritelmästä kokemuksia?
Muistaakseni valodiodi.com sivulla oli kuva tuollaisesta..
-T
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
A.Dahlberg
Juu ledistetty W124 on forumin käyttäjistä a.dahlbergin kärry, mentiin samaa kyytiä viime miittiin ja pakko myöntää että vaikuttava asennus.
Katsotaan jos sattuu sälli tämän keskustelun huomamaan ja jos ei niin voitte varmaan herätellä yksityisviestillä, löytyy käyttäjistä jostakin ensimmäisen 50 sijaluvun sisältä.
Kuvia systeemistä löytyi ennen W126sen kotisivuilta, varmaan jossakin vaiheessa löytävät tiensä Tähtiklubin sivuille samaten.
Henkka
Katsotaan jos sattuu sälli tämän keskustelun huomamaan ja jos ei niin voitte varmaan herätellä yksityisviestillä, löytyy käyttäjistä jostakin ensimmäisen 50 sijaluvun sisältä.
Kuvia systeemistä löytyi ennen W126sen kotisivuilta, varmaan jossakin vaiheessa löytävät tiensä Tähtiklubin sivuille samaten.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: w124 jalopuuta/kyynärnojaa..
Diodit on ihan kivoja sinänsä, mutta niiden kanssa pitää vääntää sähköopin käsikirjan kanssa. Vaativat esivastusta yksikseen ja jos laittaa liikaa sarjaan, niin tulee ongelmia kynnysjännitteen kanssa. Riippuu tietysti diodistakin. Insinöörit näistä ymmärtävät, minä en.akuaku kirjoitti:Sitten mittarivaloista..
kirkkaiden taustavalojen paikalle olen entisissä autoissa asennellut niitä värikortonkeja, jotka kuitenkin haalistuvat aika nopeasti. Juolahti mieleen ajatus laittaa lamppujen tilalle, samaan kantaan, värilliset valodiodit
Nimimerkillä "henkisesti köyhän ratkaisu" mittariston värinvaihtoon helpoin kikka on Sinooperin lasimaali. Ei maksa paljon (muistaakseni jotain 2,50€) ja kuulemma kestää iät ja ajat haalistumatta. Siveltimellä vain polttimoiden pintaan riittävän monta (2-3 ?) kerrosta. Sillä vetäisin teinimittariston omaani.
Ongelmana on tietysti valotehon väheneminen varsinkin W115:ssa, jossa sen valon pitää heijastua mittariston sisältä kahden valkoiseksi maalatun pinnan kautta mustapohjaiseen mittariin... Homma toimii tyylikkään himmeänä, mutta säätö saa olla täysillä koko ajan. Toisaalta olishan se täysillä kuitenkin, koska säädön potikka 'räjähti' ja juotin hyppylangan mittariston taakse. Nyt ei ainakaan häikäse...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
hmm
Lamppujen/lasien maalaaminen ei tee siitä valosta vielä varsinaisesti esim. sinistä.
Tossa on hyvät ohjeet w123:sen mittarivalojen tekemiseen ledeistä:
http://www.sunpoint.net/~mersumies/ledit.txt
Ja koska sunpointiin ei voi linkittää niin tiedät mitä tehdä.
Tossa on hyvät ohjeet w123:sen mittarivalojen tekemiseen ledeistä:
http://www.sunpoint.net/~mersumies/ledit.txt
Ja koska sunpointiin ei voi linkittää niin tiedät mitä tehdä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
no eihän tohon tarvii ilmeisesti ku muutaman 2200mcd sinisen ledin, jos mittari valot aikoo muuttaa. Ainakin tossa saksankielisessa sivulla oli vakio valon paikalle oli suoraan laitettu ledi, jossa jonkunlainen vastus mukana... eli ei sen mukaa paha nakki ite tehä.
Jos joku sähkäri osaa laskee minkälaisen vastuksen per ledi tarvitsee, niin voin tuon modin tehdä autooni!
Jos joku sähkäri osaa laskee minkälaisen vastuksen per ledi tarvitsee, niin voin tuon modin tehdä autooni!
Kiitokset jälleen linkeistä!...
Tulen yrittämään tuota diodihässäkkää jahka tässä kotiudun reissun päältä. Laitan sitten jonkinlaisen selostuksen miten homma meni näille sivuille...varmaankin tuossa kesäkuun puolella..
Noita jalopuusarjojen metsästystä täytynee jatkaa tuolla "ostetaan varaosia" osastolla, toki tarjota saa heti jos ylimääräisiä löytyy..
Tulen yrittämään tuota diodihässäkkää jahka tässä kotiudun reissun päältä. Laitan sitten jonkinlaisen selostuksen miten homma meni näille sivuille...varmaankin tuossa kesäkuun puolella..
Noita jalopuusarjojen metsästystä täytynee jatkaa tuolla "ostetaan varaosia" osastolla, toki tarjota saa heti jos ylimääräisiä löytyy..
Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Laatikosta
Läheskään kaikki eivät noista laatikoista tykkää joten joku käytetyn W124sen ostanut voi hyvinkin myydä lootansa sopuhintaan.
Ostin itse eräältä helsinkiläiseltä mersumieheltä ko. lodjun omaan autooni, maksoikos se nyt 30 vai 40 euroa, ja olen ollut pirun tyytyväinen. Toimii käsinojana, sopii sävy sävyyn muiden jalopuuosien kanssa (on jopa samalla tapaa halkeillut lakka kuin vaihdekepissä ) ja kaikki sekalainen krääsä mikä yleensä ajelehtii ympäri autoa on nyt sullottuna laatikkoon josta sitä ei kukaan enää koskaan löydä
Ilmoitus viuhumaan ostetaan-osastolle ja that's it!
Henkka
Ostin itse eräältä helsinkiläiseltä mersumieheltä ko. lodjun omaan autooni, maksoikos se nyt 30 vai 40 euroa, ja olen ollut pirun tyytyväinen. Toimii käsinojana, sopii sävy sävyyn muiden jalopuuosien kanssa (on jopa samalla tapaa halkeillut lakka kuin vaihdekepissä ) ja kaikki sekalainen krääsä mikä yleensä ajelehtii ympäri autoa on nyt sullottuna laatikkoon josta sitä ei kukaan enää koskaan löydä
Ilmoitus viuhumaan ostetaan-osastolle ja that's it!
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: hmm
Eipä muuta värjääminen valoa siinä mielessä, ei. Nyt alkoi kyllä syyhyttää taas ne ledit. W123:n etuna tällä kertaa on se, että ne valot on sillä "lipan" alla ja valaisee mittaristoa suoraan etupuolelta. W115:ssa taas sen valon pitää heijastua vaikka mistä mittariston sisältä ja ledin valokeila on aika kapea. Taitaa jäädä asentamatta, vaikka syyhyttääkin...Muffler kirjoitti:Lamppujen/lasien maalaaminen ei tee siitä valosta vielä varsinaisesti esim. sinistä.
Tossa on hyvät ohjeet w123:sen mittarivalojen tekemiseen ledeistä:
http://www.sunpoint.net/~mersumies/ledit.txt
Ja koska sunpointiin ei voi linkittää niin tiedät mitä tehdä.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: A.Dahlberg
Jeps kuvista saat käsitykesen miten ne on rakenettu.Henri Junkkala kirjoitti:Juu ledistetty W124 on forumin käyttäjistä a.dahlbergin kärry, mentiin samaa kyytiä viime miittiin ja pakko myöntää että vaikuttava asennus.
Katsotaan jos sattuu sälli tämän keskustelun huomamaan ja jos ei niin voitte varmaan herätellä yksityisviestillä, löytyy käyttäjistä jostakin ensimmäisen 50 sijaluvun sisältä.
Kuvia systeemistä löytyi ennen W126sen kotisivuilta, varmaan jossakin vaiheessa löytävät tiensä Tähtiklubin sivuille samaten.
Henkka
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/uu ... index.html
Siihen tarvittavat osat ovat 3mm ja 5mm ultra bright led, 560ohm pikkuvastus, reikäpiirilevy, kanta (joko pienen putken hylsy tai vakio polttimosta purettu kosketuspinnat), liima ja tina.
Lämmönsäätöpanelista jätetään se vakaio polttimon ja poistetaan valoplexit ja tilalle reikäpiirilevy ledeineen ja sähköt otetaan juottamalla johdot polttimon kantaan.
Ilmaritilät otetaan auki ja laitetaan polttimon tilalle led vastus polttimo.
Kytkimet puretaan osiksi ja vaihdetaan keltaiset ledit siniseen (helppo).
Peilien säätö kytkin puretaan ja polttimon tilalle ledi ja vastuksen.
Mittaristoon niin 5mm ledit mutta ei kuvaan mukaan ledien valosuunta suoraan vaan molemmille sivuille niihin valoplexiin suunattu.
Valokytkimen valo on sen verran vaikea että en itse ole saanut sitä vielä tehty.
Mutta kyselkää jos vielä kiinostaa lisätietoa.
Re: A.Dahlberg
paljon kustantaa per ledi?ADahlber kirjoitti:
Siihen tarvittavat osat ovat 3mm ja 5mm ultra bright led, 560ohm pikkuvastus, reikäpiirilevy, kanta (joko pienen putken hylsy tai vakio polttimosta purettu kosketuspinnat), liima ja tina.
eli ledi+vastus?ADahlber kirjoitti:
Kytkimet puretaan osiksi ja vaihdetaan keltaiset ledit siniseen (helppo).
Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminutADahlber kirjoitti:
Peilien säätö kytkin puretaan ja polttimon tilalle ledi ja vastuksen.
toimiskos paremmin jos nekin laittais suoraan alkuperäis paikolle?ADahlber kirjoitti:
Mittaristoon niin 5mm ledit mutta ei kuvaan mukaan ledien valosuunta suoraan vaan molemmille sivuille niihin valoplexiin suunattu.
ja vielä: ilmeisesti toimii valonsäädön kanssa noi leditkin?
kiitos jo etukäteen vastauksista!!
Re: A.Dahlberg
Jo vain, kyllä siinä on.epk kirjoitti:Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminut
-T
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
Re: A.Dahlberg
Joo ,mullakin ollut kanssa aina pimeänä ,luulin kanssa että ei siihen kuulu valoaeerola kirjoitti:Jo vain, kyllä siinä on.epk kirjoitti:Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminut
-T
Mitenhän se polttimo uusitaan?
Koko systeemi puretaan ??
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Re: A.Dahlberg
toimiskos paremmin jos nekin laittais suoraan alkuperäis paikolle?epk kirjoitti:ADahlber kirjoitti:
paljon kustantaa per ledi?
...Noin 2 euroa.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php?P ... c1dfe364f6&
eli ledi+vastus?ADahlber kirjoitti:
Kytkimet puretaan osiksi ja vaihdetaan keltaiset ledit siniseen (helppo).
...Ei kytkimissä on jo keltaiset ledi ja se vaihdetaan vaan.
Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminutADahlber kirjoitti:
Peilien säätö kytkin puretaan ja polttimon tilalle ledi ja vastuksen.
...On!
ADahlber kirjoitti:
Mittaristoon niin 5mm ledit mutta ei kuvaan mukaan ledien valosuunta suoraan vaan molemmille sivuille niihin valoplexiin suunattu.
...Kyllä ne laitetaankin alkuperäis paikolle, jos katsot kuvasta niin se kahden ledin hässäkkä on yhtä iso kuin mittaristovalon polttimon ja se sitten työnetään siihen polttimon kantaan. Se valoplexi siinä kuvassa ei kuulu siihen asiaan.
http://helium.wakkanet.fi/~w126/m103/uu ... hifi7.html
ja vielä: ilmeisesti toimii valonsäädön kanssa noi leditkin?
...Ei toimii mutta kun se on niin mielyttävä toi sähköisen sininen valo niin se ei millään tavalla häiritsee.
W124:n peilinsäätimen lampun vaihtaminen
epk kirjoitti:Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminut
eerola kirjoitti:Jo vain, kyllä siinä on.
En koskaan joutunut kakkosneloseeni tuota vaihtamaan, mutta vaihtaminen tapahtuu nähtävästi alakautta. Eli puukansi pois ja alta löytynee lamppu. Kun muistelen taannoista lasinnostintutkimustani, jossa irroitin kannen ja tutkailin alta löytyviä juttuja jotenkin tulee sellainen fiilis että samassa elementissä jossa lasinnostimien nappulat olivat kiinni saattoi olla myös peilinsäätimen lamppu. (Huom. autoni oli -92 joten molempien peilien säätö ei ollut sähköllä, ainoastaan pelkääjänpuolinen - siis pelkkä tappi, ei semmoinen pyöritettävä säädin.)260 E W124 kirjoitti: ...Mitenhän se polttimo uusitaan?...
-T
Re: W124:n peilinsäätimen lampun vaihtaminen
Ja lamppu on siinä säätökytkimessä elikkä sen joutuu purkaa osiksi ja se on sitten vielä tinattu kiini.eerola kirjoitti:epk kirjoitti:Ahaa, onko peilin säätö nupissakin valo? ei oo ikinä toiminuteerola kirjoitti:Jo vain, kyllä siinä on.En koskaan joutunut kakkosneloseeni tuota vaihtamaan, mutta vaihtaminen tapahtuu nähtävästi alakautta. Eli puukansi pois ja alta löytynee lamppu. Kun muistelen taannoista lasinnostintutkimustani, jossa irroitin kannen ja tutkailin alta löytyviä juttuja jotenkin tulee sellainen fiilis että samassa elementissä jossa lasinnostimien nappulat olivat kiinni saattoi olla myös peilinsäätimen lamppu. (Huom. autoni oli -92 joten molempien peilien säätö ei ollut sähköllä, ainoastaan pelkääjänpuolinen - siis pelkkä tappi, ei semmoinen pyöritettävä säädin.)260 E W124 kirjoitti: ...Mitenhän se polttimo uusitaan?...
-T
löytyhän se kadonnut linkki, eli miten saa toimivat mittari ledit!!! :
kuvasarja ja tekstiä
ja käännös saksa-englanti-> www.altavista.com ->tools ja translate
eli kaverihan on tehnyt sillai et ledi super+brightly 2000 mcd ja siihen 560 ohmin vastus, ja ilmeisesti hionut ledin päät "teräväks" et saa sitä valoa enemmän suunnattua....
c-mallin mersuun noi ohjeet, mut varmasti toimii muissakin
kuvasarja ja tekstiä
ja käännös saksa-englanti-> www.altavista.com ->tools ja translate
eli kaverihan on tehnyt sillai et ledi super+brightly 2000 mcd ja siihen 560 ohmin vastus, ja ilmeisesti hionut ledin päät "teräväks" et saa sitä valoa enemmän suunnattua....
c-mallin mersuun noi ohjeet, mut varmasti toimii muissakin
Toihan on paljon hienompi kun valo tulee sieltä takaa eikä edestä niinkuin W124.ssa.epk kirjoitti:löytyhän se kadonnut linkki, eli miten saa toimivat mittari ledit!!! :
kuvasarja ja tekstiä
ja käännös saksa-englanti-> www.altavista.com ->tools ja translate
eli kaverihan on tehnyt sillai et ledi super+brightly 2000 mcd ja siihen 560 ohmin vastus, ja ilmeisesti hionut ledin päät "teräväks" et saa sitä valoa enemmän suunnattua....
c-mallin mersuun noi ohjeet, mut varmasti toimii muissakin
Täytyypä tehdä vaimon W202.een