W126-brosyyri, vassokuu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

W126-brosyyri, vassokuu

Viesti Kirjoittaja PM »

Vihdoin ja viimein sain skannattua sen ajat sitten lupaamani suomenkielisen W126-esitteen.
Joten, W126-miehet ja muut kiinnostuneet, brosyyri löytyy nyt digitaalisessa muodossa täältä.

Kuvat on tommosia about 200-500 kilosia, joten motukkamiehetkin voivat niistä nauttia. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Kiitoksia!

Mukavaa luettavaa illaksi :wink:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

!!!!

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Voi vitsi, nyt muistin että mullahan on ollut tuollainen! Voi kurjuus, penskana (ala-asteikäisenä) tuli leikeltyä tuosta nuo suurimmat kuvat ja laitoin huoneen seinälle ja kaapin oveen... voi että on pitänyt olla hölmö. Kyllä nyt korpeaa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: !!!!

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Timo L. kirjoitti:Voi vitsi, nyt muistin että mullahan on ollut tuollainen! Voi kurjuus, penskana (ala-asteikäisenä) tuli leikeltyä tuosta nuo suurimmat kuvat ja laitoin huoneen seinälle ja kaapin oveen... voi että on pitänyt olla hölmö. Kyllä nyt korpeaa...
Sama moka tuli tehtyä upeille klassisille W123 ja W126 esitelehdille, harmi kyllä, mutta kaikki on tallessa, mutta osina... :oops:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuo taitaa olla aikoinaan oikein Vehosta haettu läpyskä, jos se nyt yhtään sen arvoa nostaa. Mutta muistaakseni vuoden -88/89 TM:ssä oli samantapainen SL-esite (hulluina vuosina juu, eipä ole sen jälkeen enää näkynyt moisia). Tarvii se ottaa seuraavaksi työn alle, jahka sen löydän tuolta vinttien kätköistä. :wink:
On muuten noita TM:iä aina 50-luvulta lähtien, niin voisi joskus noita vertailuja jne. skannailla myös. Ainakin se 60-luvun TM oli mukavaa luettavaa, jossa oli 600 Pullmanin (vai oliko se 6.3:sen) koeajo. 8)

Toiveita saa esittää, jota sitten yritän toteuttaa mahdollisuuksien mukaan. :P Onneksi olen sentään jossain vaiheessa kerännyt noita MB-juttuja sisältäviä TM:iä samaan kasaan...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Jep

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niinhän niitä oli, myös W201-faceliftin esitteitä lehtien välissä. Ja aikoinaan taloon tuli oikein käsin allekirjoitettuja kutsuja tutustumaan W201:een ym. uusiin malleihin :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Pasi M. kirjoitti:Tuo taitaa olla aikoinaan oikein Vehosta haettu läpyskä, jos se nyt yhtään sen arvoa nostaa. Mutta muistaakseni vuoden -88/89 TM:ssä oli samantapainen SL-esite (hulluina vuosina juu, eipä ole sen jälkeen enää näkynyt moisia)
Mulla on muuten myös toi SL:n esite. Olihan se pakko kaivaa esille ja lukasta läpi :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hienoa Pasi M!
Tässähän pääsee hienostuneeseen 126-tunnelmaan ihan näytön ääressä.
On se vaan kaunis auto :)
Mullakin pari uudempaa Mersun esitettä: Tuulilasin välissä ollut uudistetusta 124:sta '91, C-sarjasta ja kaunis vahapintainen esite jostain isosta kuorma-automallista..
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Jep

Viesti Kirjoittaja jarski »

Timo L. kirjoitti:Niinhän niitä oli, myös W201-faceliftin esitteitä lehtien välissä. Ja aikoinaan taloon tuli oikein käsin allekirjoitettuja kutsuja tutustumaan W201:een ym. uusiin malleihin :-).
Jep. W201:n esite on löytynyt TM:n välistä, muistelen myös nähneeni w124:n vastaavan. Ja tietysti ne w115 ja w123-mallien "Todennäköisesti tämä auto on liikenteessä vielä 199jotain"... mainokset. Ja sitten ne kuvat ja tekstit, joissa esitellään esim: w123:n ruostesuojausta.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

jep

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

tuollainen olisi kiva myös W124 Mallista. :)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

260 E W124 kirjoitti:tuollainen olisi kiva myös W124 Mallista. :)
Löytyy saksankieliset ensiesittelyesitteet (mikä sana!) v. 1984 ja 1985, bensa ja diesel.

P.S. Bensaesitteissä 260-ja 300-mallien tehoiksi on ilmoitettu tasaluvut 170 ja 190 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, olis tosi 8) jos joku viitseliäs jaksais nähä vaivaa ja skannata w124 koeajoja jne. nettiin :!: , ja vielä kun ois suomalaisten kirjoittelemia, Tekniikan maailma ym...
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Timo L. kirjoitti: P.S. Bensaesitteissä 260-ja 300-mallien tehoiksi on ilmoitettu tasaluvut 170 ja 190 hv.
Joo Vuonna 1987 260 E mallin teho laski 170 hv => 166 hv :cry: :cry: , Mulle huono tuuri !! Hävis 4 hv taivaan
tuuliin . :cry:
Liittyi ilmeisesti siihen että kat versio tuli mukaan ja
ja puristus suhde muuttui 10 => 9,2
Katissahan tehoa oli "enään" 160 hv . :o

(300 E :n teho laski 190 hv => 188 hv :seen )
Viimeksi muokannut Automatic260E, Ma 19.05.2003 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: jep

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:P.S. Bensaesitteissä 260-ja 300-mallien tehoiksi on ilmoitettu tasaluvut 170 ja 190 hv.
Kyllä noissa 3-satasissa 85/86-malleissa oli tuo 190hv ja itseasiassa silloin oli myös tuo 188hv versio. Kuitenkin vuodesta -87 lähtien oli myynnissä ainoastaan tuo 188hv versio. Mitäköhän eroa noissakin kahdessa sitten on? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Pasi M. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:P.S. Bensaesitteissä 260-ja 300-mallien tehoiksi on ilmoitettu tasaluvut 170 ja 190 hv.
Kyllä noissa 3-satasissa 85/86-malleissa oli tuo 190hv ja itseasiassa silloin oli myös tuo 188hv versio. Kuitenkin vuodesta -87 lähtien oli myynnissä ainoastaan tuo 188hv versio. Mitäköhän eroa noissakin kahdessa sitten on? :roll:
Se ero että puristus suhde muuttui 10 => 9,2
liittyi kat version tuloon
(niinkuin tuossa taisin kertoa aikaisemmin)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Taimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:42
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja Taimo »

Joo mullakin on pari esitettä. n. 40-sivunen suomenkielinen aiheena 380se/sel ja 500se/sel eli tuolta pyykkilauta ajalta ja saksankielinen aiheena 260-560 jossa oli osa samoja kuvia kun pasi m. suomenkielisessä vastineessa. Ja niin löytyy hyllystä vielä vehon suomenkielinen esittelyvideo aiheena s-sarja(w126).
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:P.S. Bensaesitteissä 260-ja 300-mallien tehoiksi on ilmoitettu tasaluvut 170 ja 190 hv.
Kyllä noissa 3-satasissa 85/86-malleissa oli tuo 190hv ja itseasiassa silloin oli myös tuo 188hv versio. Kuitenkin vuodesta -87 lähtien oli myynnissä ainoastaan tuo 188hv versio. Mitäköhän eroa noissakin kahdessa sitten on? :roll:
Kiitti W126-brosarista! Parin hepan tehoero syntyi siitä, että 188 hv versio kelpuutti myös lyijyttömän ja siinä on kat-valmius.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

No niin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Nyt kun brosari tuli myös lukaistua, niin selkeää juttuahan tuo oli. Mutta mitä mahtaa mekuteerata tämä "elektronisella muistilla varustettu sähköisen kattoluukun nostolaite" :shock:
Kyllä Daamista tuollainen luukku löytyy ja vieläpä herrasversiona eli myös tilttitoiminnolla elikä takaosan erillisellä nostomahdollisuudella täydennettynä. Mutta enpä minä mitään muistitoimintoa osaa siitä houkutella esiin. Mahtaa kenelläkään olla tuosta tarkempaa tuntumaa. Ohjekirja ei kerro muistitoiminnosta mittään.

PS. Näistä artikkeliasioista sen verran, että näkyi hyllyssä olevan melko täysimittainen selonteko OM617-koneiden eli viisipyttyisten kehityskaaresta ennen OM602 / 250D W124:n aikakautta. Kaikki tekniset tiedot ovat. Tiesittekö, että moottorikoodien mukaan (esim. 617.912, 617.950, 617.951 jne) laskettuna viisipyttyistä valmistettiin peräti seitsemänä eri versiona :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

tilaa

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Olisin enemmän kuin kiinnostunut tarjoamaan palvelintilaa noiden vanhojen esitteiden säilytykseen.

Voisi tehdä oman alisivustonsa sitä varten. "Historian Havinaa" -> esitteet -> lehtileikkeet jne jne.

Comments?

Copyrightista tuskin tarvitsee huolta kantaa niin kauan kun touhutaan noiden muinaisten ( ->10v) esitteiden kanssa.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Comment

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Asiahan on enemmän kuin kannatettava, esitesivusto varsinkin on kiinnostava ajatus -> semminkin kun erilaisista koeajoissa ja vertailutesteissä Mersuja myös saatetaan arvostella, mutta esitteistä saa sentään lukea aivan häpeämätöntä kehuskelua :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:Mutta mitä mahtaa mekuteerata tämä "elektronisella muistilla varustettu sähköisen kattoluukun nostolaite" :shock:
Hmm... Sitä määkin ihmettelin. Ei tuossa meikäläisen W124:ssakaan ainakaan sellaista ollut tai sitten en vaan yksinkertaisesti osannut sitä käyttää (ihan niinku noita penkin säätöjäkään :wink:).
Ehkä se oli joku kuolleena syntynyt idea, jota ei loppujen lopuksi saatu toteutettua. Ehkä ne laittoi sen tohon brosyyriin vaan myyntiä lisäämään.
Vaan minkähänmoinen mahtaa olla kattoluukun muistitoiminto? Neverhöörd. Jonkin penkin muistin nyt sentään ymmärtää...

Vaikka eipä ole Mercedes-pienoistietokoneitakaan paljoa näkynyt ainakaan Suomi-autoissa. Mikähän tekninen huippukeksintö sekin on? Varmaan joku kahden markan laskuri, johon syötetään ajomatka ja matkanopeus, joiden perusteella se tekee huiman laskelman ajan kulutuksesta. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Niinpä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kyllä se luukku liikkuu vain sen verran kuin nappia pidetään pohjassa / edessä / takana. Taitaa olla panovihre tai käännöskukkanen koko juttu :shock:
W126:n ajotietokoneesta oli juttua jollakin nettisaitilla kuvineen päivineen ja erinomaisen sekavalta homma silloin näytti. Ja maksoi vallan perkuleesti, noin muistin mukaan. Se että kone antoi tiedoksi peräti ajomatkan, keskikulutuksen ja -nopeuden ja jotain muutakin sälätietoa oli tuollon olevinaan kovakin juttu, mutta eipä tänään. Mutta vielä '99-mallisen T4:nkin esitteessä muistettiin rinta kaarella kehuskella samat tiedot antavalla härvelillä :? - Mersu nyt vain sattui tuomaan tuonkin vermeen markkinoille jo viisentoista vuotta aikaisemmin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

heh

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eikös näitä ajotietokoneita sun muita ollut amerikan lotjissa jo viisikymmentä luvulla, näistä oli juttua Mobilistissa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Varmaankin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kyllä ameriikanautoissa on varmasti ollut jonkinlaisia laskureita jo muinoin, mutta tuonaikaisella tekniikalla olisi tarvittu perävaunuun pakattava tietokoneyksikkö, että sillä olisi päästy edes 15 vuoden takaisen ajotietokoneen laskentakapasiteettiin. Eikä Mersun sovellus aiheesta muutenkaan ollut edes ensimmäisiä laatuaan.

Eipä tuollaista ole osannut kaivata, vaikka edellisissä autoissa noita on ollutkin. Antavat vähän sellaista nippelitietoa, oikeastaan ainoa käyttökelpoinen informaatio on jäljellä oleva ajomatka olemassa olevalla bensamäärällä. Ja senkin tiedon kanssa tulisi todennäköisesti leikittyä äärirajoille - ja jäätyä tielle 30 asteen pakkasessa 40 km lähimmästä asutuksesta aamukolmelta ja tietenkin ilman kännykkää :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

btw. omasta hyllystä löytyy vehon w201 malliesittely kasetti suomeksi!!
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Niinpä

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:W126:n ajotietokoneesta oli juttua jollakin nettisaitilla kuvineen päivineen ja erinomaisen sekavalta homma silloin näytti. Ja maksoi vallan perkuleesti, noin muistin mukaan. Se että kone antoi tiedoksi peräti ajomatkan, keskikulutuksen ja -nopeuden ja jotain muutakin sälätietoa oli tuollon olevinaan kovakin juttu, mutta eipä tänään.
Niksipirkka iskee taas:

Ruuvaa vaarivainaan helmitaulu kojelautaan kiinni, niin saat diy-ajotietokoneen. Teknistä ulkonäköä voit lisätä esim. Bebekin ohjelmoitavalla vilkkuledisarjalla. Screenin valaistuksen voit hoitaa kätevästi tuikku-kynttilällä ja äänitehosteet voi toteuttaa laittamalla ampiaisen tulitikkuaskiin.
Miksi maksaa turhasta, kun itsekin voi nikkaroida kaikkea kätevästi? 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Juu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kiksipirkaa sitten vaan. Minä opin vaarilta helmitaulun näpelöinnin sijasta aivan toisenlaisen kirjanpito- ja laskentamenetelmän. Sängyn alle laitetaan litrainen maitotölkki, joka leikataan päästään auki. Jokaisen "tempun" jälkeen tölkkiin tipautetaan yksi herne. Kun tölkki on täynnä ja siitä saa kunnollisen sopan, on aika vaihtaa nuorempaan..... 8)
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Jukka N. kirjoitti:Nyt kun brosari tuli myös lukaistua, niin selkeää juttuahan tuo oli. Mutta mitä mahtaa mekuteerata tämä "elektronisella muistilla varustettu sähköisen kattoluukun nostolaite" :shock:
Villi arvaus. Voisko se tarkoittaa, sitä mistä joku taannoin jutteli. Eli lukittaessa ovet, kattoluukku sulkeutuu. Jos on vain käännös tommonen.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Kahtellaan

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No se pitää testata heti kun tästä pääsee auton äärelle. Luukku on tullut muuten aina suljettua ennen auton lukitsemista. Saas nähdä - vaikka tuntuisi, että nämä keskuslukituksen kautta sulkeutuvat ikkunat ja kattoluukut tulivat vasta 90-luvun puolivälin jälkeen ja silloinkin Bemariin ennen Mersua. Jenkit sitten ovat luku erikseen, kait niillä on ollut moisia jo 70-luvulla :roll:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Laskurista

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Vehkeen nimi on saksaksi muistaakseni tosiaan "Reiserechner" tjsp. Mikäli näin oikein, ainakin "W126":n 300 SE:n käyttöohjekirjassa neuvotaan käyttämään myös tuota varustetta? Sieltä varmaan ilmenee toiminnotkin, jotka eivät muistaakseni kovin hääppöisiä olleet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin