Tere!
Vaihdatin omaan jakoketjun mersukorjaamolla, ketju+ 4 tuntia töitä, rapiat 400e. Veholla sama 1300e...
Ei tuota kannata pelätä. Itse olen ajellut 2vuotta ja 90tkm ja tyytyväinen olen.
E 400 CDI -kokemuksia?
Re: 400cdi jakoketju
Tuolla hinnalla ilmeisesti vaihdettiin ketju ujuttamalla? Omassa kun piti vaihtaa luistit ja vesipumppu ym... näin ollen hinta kalliimpi.ML400cdi kirjoitti:Vaihdatin omaan jakoketjun mersukorjaamolla, ketju+ 4 tuntia töitä, rapiat 400e. Veholla sama 1300e...
Re: E 400 CDI -kokemuksia?
Jatketaanpa tätä ketjua, kun on kerran E400:sta kyse.
Oma tarina jatkuu: kaasuläppä meni rikki ja auto vikatilaan. Onneksi pystyi ajamaan.
No osa onneksi löytyi Saksan ebaysta 289 eurolla (+postikulut):
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 569wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi osaa hakiessani törmäsin ilmamassamittarien "alennukseen", eli tilasin nekin. Mitään kummempaa vikaa ne eivät ilmoittaneet mutta ilmeisesti tässä on vähän sama homma kuin C30 AMG:ssa. Eli niillä on paljon isompi merkitys kuin joissakin muissa dieseleissä. Nyt alkuperäisiä siis "alennuksella" vajaa 200 puntaa kipale. Ja kaksihan niitä menee, eli ei ole ihan halvin setti:
http://www.ebay.co.uk/itm/VDO-GENUINE-A ... 7380wt_992" onclick="window.open(this.href);return false;
Osien vaihdon jälkeen auton menohalut paranivat huomattavasti. Eli aikaisemmin mitattu n. 320 / 760 ainakin penkkituntumalta paranivat ja luistonesto vilkkuu huomattavasti useammin, nyt sateella jopa hieman liiankin useasti. Turbot lähtee alempaa mukaan ja heti, vaihdot tapahtuvat nopeammin ja pehmeämmin. GPS antoi ennen osien vaihtoa 0-100 kiihtyvyydeksi 5,8 sekuntia ja 80-120 3,4 sekuntia. Nämä siis ilman mitään kummempia lähtöharjoituksia.
Vaikea sanoa, kumman vaihdolla toimivuus parani näinkin paljon. Itse veikkaisin ilmamassamittareita mutta varmaksi en voi sanoa. Eli jos omistat paljon ajetun 400 CDI:n, niin ilmamassamittarit voivat olla huonossa kunnossa vaikka mitään vikailmoitusta niistä ei tulisi. Omalta osaltani auton vaihtosuunnitelmat (e420cdi/55amg) loppuivat tämän vuoden osalta tähän korjaukseen.
Oma tarina jatkuu: kaasuläppä meni rikki ja auto vikatilaan. Onneksi pystyi ajamaan.
No osa onneksi löytyi Saksan ebaysta 289 eurolla (+postikulut):
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 569wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi osaa hakiessani törmäsin ilmamassamittarien "alennukseen", eli tilasin nekin. Mitään kummempaa vikaa ne eivät ilmoittaneet mutta ilmeisesti tässä on vähän sama homma kuin C30 AMG:ssa. Eli niillä on paljon isompi merkitys kuin joissakin muissa dieseleissä. Nyt alkuperäisiä siis "alennuksella" vajaa 200 puntaa kipale. Ja kaksihan niitä menee, eli ei ole ihan halvin setti:
http://www.ebay.co.uk/itm/VDO-GENUINE-A ... 7380wt_992" onclick="window.open(this.href);return false;
Osien vaihdon jälkeen auton menohalut paranivat huomattavasti. Eli aikaisemmin mitattu n. 320 / 760 ainakin penkkituntumalta paranivat ja luistonesto vilkkuu huomattavasti useammin, nyt sateella jopa hieman liiankin useasti. Turbot lähtee alempaa mukaan ja heti, vaihdot tapahtuvat nopeammin ja pehmeämmin. GPS antoi ennen osien vaihtoa 0-100 kiihtyvyydeksi 5,8 sekuntia ja 80-120 3,4 sekuntia. Nämä siis ilman mitään kummempia lähtöharjoituksia.
Vaikea sanoa, kumman vaihdolla toimivuus parani näinkin paljon. Itse veikkaisin ilmamassamittareita mutta varmaksi en voi sanoa. Eli jos omistat paljon ajetun 400 CDI:n, niin ilmamassamittarit voivat olla huonossa kunnossa vaikka mitään vikailmoitusta niistä ei tulisi. Omalta osaltani auton vaihtosuunnitelmat (e420cdi/55amg) loppuivat tämän vuoden osalta tähän korjaukseen.
E 400 CDI
Re: E 400 CDI -kokemuksia?
Kuinka usein tuota ketjuremppaa joutuu käytännössä harrastamaan? Tai mihinkä kannattaa henkisesti varautua? Kestääkö nämä 400cdi:t muuten kilsoja? 370tkm ajettu 2004 malli varmaankin teoriassa kestää vielä pitkään.. Tai ei.
Re: E 400 CDI -kokemuksia?
n 120tkm välein saa ketjun vaihtaa
Re: E 400 CDI -kokemuksia?
Onkos turboja muuteltu,vakiot on surkeat ja ei taida tekemälläkään tulla mitään ihmeitä. Harmi kun noissa ahtimien vaihto on vähän työläämpi toimenpide niin ei tuu ihan helposti kokeiltua
Star