E 400 CDI -kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

Meillä on kaksostenrattaat, jotka olisi hyvä saada tarpeen vaatiessa kyytiin kumpaankin autoon. Farmariin ne menee heittämällä, mutta sedanissa on matalampi takakontti. Leveys ehkä riittänee, vaikka luukun aukko kapeneekin alaosastaan.
Meillä on Emmaljungan kaksostenrattaat ja ne mahtuvat sedanin perään normaalisti kasattuna. Toki sinne ei mahdu kauheasti muuta tavaraa.

Sedanin peräkontti on mielestäni huolettomampi lastata, kun se on "eristetty" matkustamosta. Edellinen auto oli farmari niin siinä vähän hirvitti laittaa painavat ostoskassit perään. Kolarissa ne olisivat lasten naamoilla. Meillä oli kyllä naruverkko, minkä alle tavarat tungettiin, mutta siihen ei oikein osannut luottaa. Tässä mielessä sedan on lapsiystävällisempi mitä farmari.
Esa

GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tn62634 kirjoitti:Taitaa 2004-2005 -malliset olla jo jobbareilla siellä kuten Suomessakin. Ja ei se vaihto kai ongelma ole, jos ilman erikoistyökaluja vaan onnistuu.
Onko se ketju onkelma vielä ton ikäisissä? muistelin että on alkupään mootoreissa, mihin ei ole vielä lisätty sitä hyppimisen esto ohjainta,
ketjun vaihto ei ole kovin kummonen homma, mutta aikaa siihen menee
joutuu purkamaan sen verran paljon(jos hyvin tekee)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

CDI203 kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Taitaa 2004-2005 -malliset olla jo jobbareilla siellä kuten Suomessakin. Ja ei se vaihto kai ongelma ole, jos ilman erikoistyökaluja vaan onnistuu.
Onko se ketju onkelma vielä ton ikäisissä? muistelin että on alkupään mootoreissa, mihin ei ole vielä lisätty sitä hyppimisen esto ohjainta,
ketjun vaihto ei ole kovin kummonen homma, mutta aikaa siihen menee
joutuu purkamaan sen verran paljon(jos hyvin tekee)
On käsittääkseni. Ainakin -03:ssa on ongelma. Eli ketju pääsee löystymään. Onko tuossa -03:ssa jo se hyppäämisen estin? Ja miksi ketju löystyy? Omasta kun ketju vaihdettiin, niin ne ohjaimet piti rallatusta kun löystynyt ketju hakkasi niitä.

Onko nämä kaikki 260hp samanlaisia, eli on hyppäämisen estin ja 250hp versiossa sitä ei ole? Nyt kun ketju ym hilut on kertaalleen vaihdettu, niin pääseekö se venymään uudelleen ja uusi remppa tulevaisuudessa tiedossa?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Voisi kuvitella, että jos vain vaihdetaan ketju, eikä mitään rakennetta muuteta, löystyy se toistamiseenkin?

Milloin tuohon koneeseen on ylipäätään tullut muutoksia? Esim. valmistuskuukausi ja vuosi tyyliin kk.vvvv?

Edit:

Koitin vähän perehtyä aiheeseen ja ilmeisesti E-sarjassa pitäisi aina olla 260 hv -versio OM 628 ja 420 CDI on sitten OM 629.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

tn62634 kirjoitti:
Sedan myös hieman hiljaisempi kuin farkku... eli osta vaan V8.
Tuosta hiljaisuudesta muuten sen verran, että se riippunee jollain tavalla myös vuosimallista. Jossain oli puhetta, että muistaakseni 2005 vuonna alettiin laittaamaan enemmän äänieristeitä.

Nykyinen farkku (S211) vm 2006 on huomattavasti hiljaisempi, kuin mitä oli aiempi sedan (W211) vm 2004.

Alustan korkeus tai renkaatkaan ei selitystä anna. Farkussani on paljon matalammat ja leveämmät renkaat, kuin oli sedanissa. Farkun alustakin on matalampi. Lisäksi sedanissa piti olla yhdet markkinoiden hiljaisimmista renkaista.

Muuten sanoisin kyllä, että kasi on saatava silloin, kun kasi on saatava. Mukaviahan kasit on ajella, mutta eivät yleensä järjellä perusteltavia, toisaalta miksi pitäisikään olla, sehän on auto.
Jälleenmyynti voi olla vaikeampaa, kuin pienemmillä koneilla varustelluissa, mutta sitä murhettahan voi lykätä ikuisuuksia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

tn62634 kirjoitti:Koitin vähän perehtyä aiheeseen ja ilmeisesti E-sarjassa pitäisi aina olla 260 hv -versio OM 628 ja 420 CDI on sitten OM 629.

Milloin tuohon koneeseen on ylipäätään tullut muutoksia? Esim. valmistuskuukausi ja vuosi tyyliin kk.vvvv?
Muutos tullut ilmeisesti silloin kun malli on vaihtunut 400:sta 420:een


Samassa käsityksessä itsekin, ja näin ollen hyppäämisen estin olis E-sarjalaisessa AINA ollutkin jo tehtaalta tullessaan. Mutta mikä aiheuttaa venymisen? Se vielä epäselvänä.
jani k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Pe 22.12.2006 10:09
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja jani k »

voisi olla hieno herrasmiehen auto tuollainen 420 facelift avantgarde sport
varusteltu e sarjalainen.
saksassa sopuhintaisia vero ehkä vain kova?.
onko kellään käytännön kokemuksia kyseisestä autosta jota lastutettu? jossain oli jopa n 300 kw ja 900nm liekkö pelkällä ohjelmoinnilla? voiman siirron kestävyys? ym.
voisi olla varteen otettava vaihtoehto 212 korimallin 350cdi:lle.
vääntöä ja voimaa löytyy niin kahvipöytä keskuteluissa kun maantiellä..
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

jani k kirjoitti:voisi olla hieno herrasmiehen auto tuollainen 420 facelift avantgarde sport
varusteltu e sarjalainen.
saksassa sopuhintaisia vero ehkä vain kova?.
onko kellään käytännön kokemuksia kyseisestä autosta jota lastutettu? jossain oli jopa n 300 kw ja 900nm liekkö pelkällä ohjelmoinnilla? voiman siirron kestävyys? ym.
voisi olla varteen otettava vaihtoehto 212 korimallin 350cdi:lle.
vääntöä ja voimaa löytyy niin kahvipöytä keskuteluissa kun maantiellä..
Juu täältä löytyy tollanen kutiteltu 420, mitäpä tuosta osaa sanoa, n.400/900 löytyy ja toistaiseksi on nipussa. Tuo kyllä piirtää välittömästi viivaa kaasuun hipaistaessa ja dynomodessa varsinkin aika hauska peli. Moottori on tosi hiljanen, vähä murahtelee kun runttaa pohjaan, eikä kuitenkaan näytä soppaakan vievän kovin paljoa.
Saksasta tullessa tietokone näytti keskikulutukseksi 9,3l kun piti noiden porschejen ja M3:n kanssa ajella kilpaa, suomen puolella heti litra pois.

Auto on juuri tuollainen avari sport amg paketilla ja aikaslailla kaikilla herkuilla. Ainoa miinus on takarenkaiden kuluminen, lyhimmillään 2 viikkoa..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Division kirjoitti:Muuten sanoisin kyllä, että kasi on saatava silloin, kun kasi on saatava. Mukaviahan kasit on ajella, mutta eivät yleensä järjellä perusteltavia, toisaalta miksi pitäisikään olla, sehän on auto.
Jälleenmyynti voi olla vaikeampaa, kuin pienemmillä koneilla varustelluissa, mutta sitä murhettahan voi lykätä ikuisuuksia.
Aijai kun pidän tuosta asenteesta :D
Jälleenmyynnin voi tietysti nähdä ongelmallisempana kuin 200CDI:n, mutta toisaalta kasi on aina kasi ja kyllä sillä tavalla ajattelevia ihmisiä löytyy jatkossakin. Kasia ei ehkä saa myytyä yhtä nopeasti kuin 200CDI:n saa menemään, mutta sitten kun se oikea ostaja löytyy, niin kasista saa jopa hyvän hinnan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 375
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Vertailua

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Isällä ollut W211 200CDI muutaman vuoden ajan ja mukavahan sillä oli ajella. Talvella hankin sitten itselle tuon 400CDI:n ja onhan se täysin eri auto. Välillä kun nykyäänkin käy ajamassa mutkan tuolla isännän menopelillä ja sen jälkeen hyppää oman rattiin niin aika hyvän hymyn saa oma menopeli aikaiseksi. Eipä nuita edes voi oikein samaksi automalliksi uskoa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Nyt puoli vuotta oon kyseisen mallin omistanu ja hauskaa on ollu. Kyllä se vaan mahti moottori on. Itseäkin hiukan hirvittää tuo jakoketju ongelma mutta siitä selviää rahalla. :D

Omassa nyt 125tkm mittarissa ja olen joutunut hehkutulpat vaihtamaan normaalien huoltojen lisäksi.
Dodge Charger 440 R/T 1969
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Kumipää kirjoitti:
jani k kirjoitti:voisi olla hieno herrasmiehen auto tuollainen 420 facelift avantgarde sport
varusteltu e sarjalainen.
saksassa sopuhintaisia vero ehkä vain kova?.
onko kellään käytännön kokemuksia kyseisestä autosta jota lastutettu? jossain oli jopa n 300 kw ja 900nm liekkö pelkällä ohjelmoinnilla? voiman siirron kestävyys? ym.
voisi olla varteen otettava vaihtoehto 212 korimallin 350cdi:lle.
vääntöä ja voimaa löytyy niin kahvipöytä keskuteluissa kun maantiellä..
Juu täältä löytyy tollanen kutiteltu 420, mitäpä tuosta osaa sanoa, n.400/900 löytyy ja toistaiseksi on nipussa. Tuo kyllä piirtää välittömästi viivaa kaasuun hipaistaessa ja dynomodessa varsinkin aika hauska peli. Moottori on tosi hiljanen, vähä murahtelee kun runttaa pohjaan, eikä kuitenkaan näytä soppaakan vievän kovin paljoa.
Saksasta tullessa tietokone näytti keskikulutukseksi 9,3l kun piti noiden porschejen ja M3:n kanssa ajella kilpaa, suomen puolella heti litra pois.

Auto on juuri tuollainen avari sport amg paketilla ja aikaslailla kaikilla herkuilla. Ainoa miinus on takarenkaiden kuluminen, lyhimmillään 2 viikkoa..
Mihinköhän aikaan tuolla ajaisi varttimailin?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

-Jack- kirjoitti:
Mihinköhän aikaan tuolla ajaisi varttimailin?
Noo aika painava auto, tuskin mitään mullistavia aikoja, korkea 13 ehkä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mesedesi kirjoitti:320:stä saat ohjelmoinnilla enemmän vääntöä ja hevosta, kuin mitä 400:sessa on vakiona. Kulutus pysyy siinä 5,9 - 7,0 litran välillä.

Itselleni on tullut tuosta 320 moottorista hyvin positiivinen ja luotettavan oloinen kuva.

Eikä sitä sylinterien lukumäärää tule ajateltua silloin, kun kaasua painaa. Pyttyjen lukumäärä on oleellista ainoastaan rehvastellessa essolla.
Tätä perustelua 320:n puolesta ihmettelen, että lastuttamalla 320 saadaan enemmän tehoa kuin 400:sta. No mites käy kun sen 400:n lastuttaa, saa enemmän kuin lastutetusta 320:stä. Näin se vain menee. Voisihan sitä ostaa 200CDI:n ja lastuttaa se, niin saa 320:n tehot, miksi siis pitää ostaa 320? Eihän ne numerot aina ratkaise vaan se tunne kun ajaa autolla.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hemmetti kun ei kuume meinaa mennä ohi. Se on jopa laajentunut 320 CDI:hin hieman.

Parissa kiinnostavassa yksilössä näkyy olevan varusteina mm. Webastot, ilmastoidut penkit, Distronic, ratinlämmitin, muistipaketit, dynaamiset penkit yms.

Taka-DVD -näytöt ja kokolasikatot kyllä puuttuu...

Olenko hullu, kun moisia himoitsen?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Olet, ainahan autoihin sijoittaminen on hullua. Itse kans aika paljon noita varusteita, eihän niitä koskaan ole liikaa.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Laitappa vaan täysmoottorinen auto, mitäpä tuota ihmettelee jos kuume on.
Kuitenki josain vaiheessa harmittaa, jos hommaa sen vajaapyttysen..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kumipää kirjoitti:Laitappa vaan täysmoottorinen auto, mitäpä tuota ihmettelee jos kuume on.
Kuitenki josain vaiheessa harmittaa, jos hommaa sen vajaapyttysen..
juu 12 pyytyä(täys mootori) on kyllä asiaa ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

CDI203 kirjoitti: juu 12 pyytyä(täys mootori) on kyllä asiaa ;)
Nääh... Ei kuulosta niin hyvältä kuin kasi. Tosin tuo Mersun dieselkasi on 75-asteen sylinterikumalla. :( Mikään ei kuulosta niin hyvältä kuin amerkikkalainen V8. :)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva
Ei paljon jättäisi toivomisen varaa...
Avatar
Mika V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: La 23.10.2004 11:57
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Mika V. »

Melko hyvät varusteet näyttäis olevan, mm. Distronic ja Webasto. Keyless go eli avaimeton systeemi uupuu ja täysnahka Designo sisus olis piste iin päälle. Tuohan on Elegance mittariston väristä päätellen, useimmat huippuvarustellut taitavat olla Avantgarde -malleja.

-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mika V. kirjoitti:Melko hyvät varusteet näyttäis olevan, mm. Distronic ja Webasto. Keyless go eli avaimeton systeemi uupuu ja täysnahka Designo sisus olis piste iin päälle. Tuohan on Elegance mittariston väristä päätellen, useimmat huippuvarustellut taitavat olla Avantgarde -malleja.

-Mika-
Ja se kojelaudan & ovipahvien "ommeltu" päällyste olisi upea. Vai kuuluuko se lisäpakittina Designonahkoihin?

Dynamic-penkit tuossa olisi kyllä ja tosiaan Elegance. Tykkään ehkä hieman enemmän Elegancen pähkinäpuusta kuin Avantgarden mustaksi petsatusta vaahterasta, mutta saahan Avantgardeenkin poppelilistat. Miinuksena yilduz-vanteet (uusia saa kaupasta) ja ilmeisesti perusmusta maali.

Hintaa olisi 12500 ilman sen kummempaa tinkimistä saati auton näkemistä. Vähän kyllä himottaisi.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tn62634 kirjoitti:
Mika V. kirjoitti:Melko hyvät varusteet näyttäis olevan, mm. Distronic ja Webasto. Keyless go eli avaimeton systeemi uupuu ja täysnahka Designo sisus olis piste iin päälle. Tuohan on Elegance mittariston väristä päätellen, useimmat huippuvarustellut taitavat olla Avantgarde -malleja.

-Mika-
Ja se kojelaudan & ovipahvien "ommeltu" päällyste olisi upea. Vai kuuluuko se lisäpakittina Designonahkoihin?

Dynamic-penkit tuossa olisi kyllä ja tosiaan Elegance. Tykkään ehkä hieman enemmän Elegancen pähkinäpuusta kuin Avantgarden mustaksi petsatusta vaahterasta, mutta saahan Avantgardeenkin poppelilistat. Miinuksena yilduz-vanteet (uusia saa kaupasta) ja ilmeisesti perusmusta maali.

Hintaa olisi 12500 ilman sen kummempaa tinkimistä saati auton näkemistä. Vähän kyllä himottaisi.
Onkos tuo balteissa? Siistin näköinen, hyvät varusteet ja edukas hinta V8: lle... siellä joskus ajetaan kovaa monttuihin... no, mersun alusta on luja. Huoltokirja olisi hyvä olla, siellä erinlaiset perinteet auton huoltoon kuin länsimaissa...?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Onkos tuo balteissa? Siistin näköinen, hyvät varusteet ja edukas hinta V8: lle... siellä joskus ajetaan kovaa monttuihin... no, mersun alusta on luja. Huoltokirja olisi hyvä olla, siellä erinlaiset perinteet auton huoltoon kuin länsimaissa...?
On ollut lahden eteläpuolella kuulemma nyt 4 päivää Saksasta tulon jälkeen. Myynti-ilmoituksen kuvissa on vielä saksalaiset rekisterilaput eikä vielä ole siis paikallisissa kilvissä.
Avatar
kuningas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 28.09.2005 17:26
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kuningas »

joo ei kyllä autokuume pääse laantumaan ku näitä lukee. harmi vaant et lottopotti meni kumipään naapuriin...
www.kuningas.pic.fi
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

Minusta mielenkiintoisinta tässä keskustelussa oli se tieto, että V8 dieseleihin pitää vaihtaa se ketju 125tkm välein. Ei nimittäin ketjun vaihto ole mersuista puhuttaessa käynyt mielessäkään.

Mitä jos kävisi niin, että auton ostaja painelee autoliikkeeseen ja ostaa sen enempää asioihin perehtymättä 400 cdi:n. Vie sen merkkiliikkeeseen huoltoon muutaman viikon omistettuaan, mittarissa esim. 130tkm. Menee hakemaan huollosta 350€ taskussa ajatellen että se ehkä riittää. Huoltopäällikön repliikki: "Jaa, normaali huolto... ja ai joo, ketjukin vaihdettiin. 3500€, käteisellä vai luottokortilla?" Voi olla pyörtyminen lähellä asiakkaalla.

Tuli vaan mieleen, että pitäisikö olla semmonen mallikohtainen keskusteluketju, jossa ko. mallin omistajat voisivat kertoa huolloista ja hinnoista. Yllä olevan esimerkin mukaiset yllätykset voisivat olla vähemmän todennäköisiä, jos Mersuforumilla olisi huoltojen hintatietoja.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

kuningas kirjoitti:joo ei kyllä autokuume pääse laantumaan ku näitä lukee. harmi vaant et lottopotti meni kumipään naapuriin...
Kyllä se tieten ihan lähelle meni, jos ois itelle sattunu, koittasin heti veekasin rajoja :lol:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
kuningas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 28.09.2005 17:26
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kuningas »

Kumipää kirjoitti:
kuningas kirjoitti:joo ei kyllä autokuume pääse laantumaan ku näitä lukee. harmi vaant et lottopotti meni kumipään naapuriin...
Kyllä se tieten ihan lähelle meni, jos ois itelle sattunu, koittasin heti veekasin rajoja :lol:
ookko viikonloppuna tulossa ylivieskaan päin. ois mielenkiintosta tuntea tuo 400/900...
www.kuningas.pic.fi
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ei varmaan nyt lähiaikoina, mutta jos näkyy sellanen kentässä oleva musta e63 lookki jossa mustat vanteet, niin nosta hanskaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kumipää kirjoitti:Ei varmaan nyt lähiaikoina, mutta jos näkyy sellanen kentässä oleva musta e63 lookki jossa mustat vanteet, niin nosta hanskaa.
Pistäppä kuvia autosta...
Vastaa Viestiin