E 400 CDI -kokemuksia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
ML400cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 04.10.2010 16:58
Paikkakunta: Juuka

400cdi jakoketju

Viesti Kirjoittaja ML400cdi »

Tere!

Vaihdatin omaan jakoketjun mersukorjaamolla, ketju+ 4 tuntia töitä, rapiat 400e. Veholla sama 1300e...

Ei tuota kannata pelätä. Itse olen ajellut 2vuotta ja 90tkm ja tyytyväinen olen.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: 400cdi jakoketju

Viesti Kirjoittaja Tomp »

ML400cdi kirjoitti:Vaihdatin omaan jakoketjun mersukorjaamolla, ketju+ 4 tuntia töitä, rapiat 400e. Veholla sama 1300e...
Tuolla hinnalla ilmeisesti vaihdettiin ketju ujuttamalla? Omassa kun piti vaihtaa luistit ja vesipumppu ym... näin ollen hinta kalliimpi.
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: E 400 CDI -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Jatketaanpa tätä ketjua, kun on kerran E400:sta kyse.

Oma tarina jatkuu: kaasuläppä meni rikki ja auto vikatilaan. Onneksi pystyi ajamaan.

No osa onneksi löytyi Saksan ebaysta 289 eurolla (+postikulut):
http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 569wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisäksi osaa hakiessani törmäsin ilmamassamittarien "alennukseen", eli tilasin nekin. Mitään kummempaa vikaa ne eivät ilmoittaneet mutta ilmeisesti tässä on vähän sama homma kuin C30 AMG:ssa. Eli niillä on paljon isompi merkitys kuin joissakin muissa dieseleissä. Nyt alkuperäisiä siis "alennuksella" vajaa 200 puntaa kipale. Ja kaksihan niitä menee, eli ei ole ihan halvin setti:

http://www.ebay.co.uk/itm/VDO-GENUINE-A ... 7380wt_992" onclick="window.open(this.href);return false;

Osien vaihdon jälkeen auton menohalut paranivat huomattavasti. Eli aikaisemmin mitattu n. 320 / 760 ainakin penkkituntumalta paranivat ja luistonesto vilkkuu huomattavasti useammin, nyt sateella jopa hieman liiankin useasti. Turbot lähtee alempaa mukaan ja heti, vaihdot tapahtuvat nopeammin ja pehmeämmin. GPS antoi ennen osien vaihtoa 0-100 kiihtyvyydeksi 5,8 sekuntia ja 80-120 3,4 sekuntia. Nämä siis ilman mitään kummempia lähtöharjoituksia.

Vaikea sanoa, kumman vaihdolla toimivuus parani näinkin paljon. Itse veikkaisin ilmamassamittareita mutta varmaksi en voi sanoa. Eli jos omistat paljon ajetun 400 CDI:n, niin ilmamassamittarit voivat olla huonossa kunnossa vaikka mitään vikailmoitusta niistä ei tulisi. Omalta osaltani auton vaihtosuunnitelmat (e420cdi/55amg) loppuivat tämän vuoden osalta tähän korjaukseen.
E 400 CDI
makek87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.09.2017 09:01

Re: E 400 CDI -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja makek87 »

Kuinka usein tuota ketjuremppaa joutuu käytännössä harrastamaan? Tai mihinkä kannattaa henkisesti varautua? Kestääkö nämä 400cdi:t muuten kilsoja? 370tkm ajettu 2004 malli varmaankin teoriassa kestää vielä pitkään.. Tai ei.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: E 400 CDI -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

n 120tkm välein saa ketjun vaihtaa
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: E 400 CDI -kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Onkos turboja muuteltu,vakiot on surkeat ja ei taida tekemälläkään tulla mitään ihmeitä. Harmi kun noissa ahtimien vaihto on vähän työläämpi toimenpide niin ei tuu ihan helposti kokeiltua
Star
Vastaa Viestiin