E 400 CDI -kokemuksia?
E 400 CDI -kokemuksia?
Talvella olisi tarkoitus hankkia toinen Mersu talouteen, kun vaimo painostaa hankkiutumaan eroon Skodasta.
Järki sanoo, että pitäisi ostaa E 220 CDI farmari, mutta kuulisin silti mielelläni kokemuksia E 400 CDI:n omistajilta. Kyllähän V8 on aina V8, vaikka tuo Mersun dieselkasi lieneekin väärällä sylinterikulmalla.
Ongelmana siinä lukemani perusteella voi olla jakoketjun kesto? Entä muuten, millainen auto on käytössä? Saksasta saa valita 15000 eurolla jo lähes mieluisen yksilön. Ainoa vaan, että veroja taitaa mennä yli 8000e.
Järki sanoo, että pitäisi ostaa E 220 CDI farmari, mutta kuulisin silti mielelläni kokemuksia E 400 CDI:n omistajilta. Kyllähän V8 on aina V8, vaikka tuo Mersun dieselkasi lieneekin väärällä sylinterikulmalla.
Ongelmana siinä lukemani perusteella voi olla jakoketjun kesto? Entä muuten, millainen auto on käytössä? Saksasta saa valita 15000 eurolla jo lähes mieluisen yksilön. Ainoa vaan, että veroja taitaa mennä yli 8000e.
No, vaikea sanoa näkemättä, mutta eivät ne 15000 yksilöt ihan surkeilta kuvissa näytä. Noilla ajo on kai sen verran hintavampaa Saksassa, että vaikuttaa jo hintaankin?
Mersun 280 ja 320 CDI olisi myös hyvä vaihtoehto, koska niitä saa farmarikorissa, mutta niissä on vaan kuusi sylinteriä (vanhana V8-Chevroletin omistajana kasi lämmittäisi sydäntä ihan eri lailla).
Käytännön kokemukset kulutuksesta ja huollosta ovat myös tervetulleita. Nyt on 220 CDI alla ja se kuluttaa kyllä vähän. Oma ajoni on työmatkaa maantiellä 65 km suuntaansa.
Todennäköisesti sedanin tavaratila on liian pieni ja valinta päätyy järkevämpään farmariin ja nelos- tai kuutoskoneeseen, 270 CDI ei innosta.
Mersun 280 ja 320 CDI olisi myös hyvä vaihtoehto, koska niitä saa farmarikorissa, mutta niissä on vaan kuusi sylinteriä (vanhana V8-Chevroletin omistajana kasi lämmittäisi sydäntä ihan eri lailla).
Käytännön kokemukset kulutuksesta ja huollosta ovat myös tervetulleita. Nyt on 220 CDI alla ja se kuluttaa kyllä vähän. Oma ajoni on työmatkaa maantiellä 65 km suuntaansa.
Todennäköisesti sedanin tavaratila on liian pieni ja valinta päätyy järkevämpään farmariin ja nelos- tai kuutoskoneeseen, 270 CDI ei innosta.
320:stä saat ohjelmoinnilla enemmän vääntöä ja hevosta, kuin mitä 400:sessa on vakiona. Kulutus pysyy siinä 5,9 - 7,0 litran välillä.
Itselleni on tullut tuosta 320 moottorista hyvin positiivinen ja luotettavan oloinen kuva.
Eikä sitä sylinterien lukumäärää tule ajateltua silloin, kun kaasua painaa. Pyttyjen lukumäärä on oleellista ainoastaan rehvastellessa essolla.
Itselleni on tullut tuosta 320 moottorista hyvin positiivinen ja luotettavan oloinen kuva.
Eikä sitä sylinterien lukumäärää tule ajateltua silloin, kun kaasua painaa. Pyttyjen lukumäärä on oleellista ainoastaan rehvastellessa essolla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ei mulla ole tarkoitus alkaa lastutella tai ylipäätään virittää autoa. Ei sillä autolla tarvi edes päästä kovaa ja varmasti 200 CDI:lläkin pääsee ohi maantiellä normaaleissa ohituspaikoissani, mutta kyllä se hyvältä vaan tuntuu kun kasi pauhaa kiihdytyksessä. Voin myöntää, että sillä sylinterien lukumäärällä on itselleni vain psykologinen merkitys - vanha lause "Pitää olla veekasi" on iskostunut takaraivoon. Toisaalta tuo 400 CDI on varmaan niin vaimennettu ääniltään, ettei se suo sitä ukkosen jylyä, minkä vain amerikkalainen kasi tarjoaa. Varmasti se kuutoskone olisi kaikin puolin järkevämpi.
Tämä on nyt muutenkin tällaista spekulaatiota ja ajatusten herättelyä.
Tämä on nyt muutenkin tällaista spekulaatiota ja ajatusten herättelyä.
Kyllähän sekin ääntää kun asentaa siihen nuorison pörinäpöntön.tn62634 kirjoitti:Ei mulla ole tarkoitus alkaa lastutella tai ylipäätään virittää autoa. Ei sillä autolla tarvi edes päästä kovaa ja varmasti 200 CDI:lläkin pääsee ohi maantiellä normaaleissa ohituspaikoissani, mutta kyllä se hyvältä vaan tuntuu kun kasi pauhaa kiihdytyksessä. Voin myöntää, että sillä sylinterien lukumäärällä on itselleni vain psykologinen merkitys - vanha lause "Pitää olla veekasi" on iskostunut takaraivoon. Toisaalta tuo 400 CDI on varmaan niin vaimennettu ääniltään, ettei se suo sitä ukkosen jylyä, minkä vain amerikkalainen kasi tarjoaa. Varmasti se kuutoskone olisi kaikin puolin järkevämpi.
Tämä on nyt muutenkin tällaista spekulaatiota ja ajatusten herättelyä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vuoden verran kokemuksia 400:sta. Jakopään remppa tehty, muuten ei ole koneeseen kajottu. Muuten se onkin kuin muutkin E sarjalaiset, toki airmatic vakiona. Kulutuksesta sen verran, että ajotietokoneen mukaan 16tkm matkalta keskikulutus 7.7L/100km, tankista olen mitannut kulutuksen ja se on todellisuudessa 4 desiä enemmän kuin ajotietokone näyttää. Eli voisi sanoa keskikulutuksen olevan reilu 8L/100km. Ajo noin 60% maantietä ja 40% kaupunkia, ajotyyli sekalaista, välillä rauhassa, välillä kunnon kiihdytyksiä. En ole ajanut 320CDI:tä joten en osaa sanoa eroa tehoissa. Käytännössä todella mukava auto ajaa ja itse pystyn maksamaan sen, että auto vie sadalla litran tai kaksi enemmän kuin 220 tai 320.
Mistä tunnistaa sen oireilevan jakopään? Muuttuuko käynti oleellisesti?
Vaimon veljellä on AD-korjaamo, joten normaalit korjaushommat onnistuu siellä. Joku Airmaticin tussahtaminen tai erikoiset sähköviat olisivat tietysti myrkkyä kustannusten kannalta, mutta niitä voi tulla pikkukoneisiinkin. Noissa yläpään malleissa vaan on useeammin enemmän sähköä ja nahkaa kuin vajaasylintereisissä.
Vaimon veljellä on AD-korjaamo, joten normaalit korjaushommat onnistuu siellä. Joku Airmaticin tussahtaminen tai erikoiset sähköviat olisivat tietysti myrkkyä kustannusten kannalta, mutta niitä voi tulla pikkukoneisiinkin. Noissa yläpään malleissa vaan on useeammin enemmän sähköä ja nahkaa kuin vajaasylintereisissä.
Jakoketju on vaihdettu yleensä 130tkm jälkeen. Kuulee kun kone on kylmä, laittaa käyntiin, jolloin pitää noin 3sek mittaisen rallatuksen. Sähköissä ei ole ollut mitään häikkää, parkkitutkan anturi mennyt. Nahat kuosissa kun vain hoitaa niitä. Täysnahat (aitoa nahkaa) on ihan eri kuin osanahat (tekonahkaa). Ortopedi penkkiä myös suosittelen.
320:een verrattuna 400:ssa on Airmaticin lisäksi minimissään Elegance varustelu ja 4-alueilmastointi vakiona.Tomp kirjoitti: ... Muuten se onkin kuin muutkin E sarjalaiset, toki airmatic vakiona.
220:een verrattuna ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin ja automaattivaihteisto.
Toki kaikki nuo on saanut 220:eenkin lisävarusteina.
Joo lähinnä tarkoitin yleisesti, että samanlainen. Tietysti noita varusteita vakiona enemmän kuin muissa, mutta tuo airmatic ehkä mainittavin, koska monet sitä pelkää.DBFI kirjoitti:320:een verrattuna 400:ssa on Airmaticin lisäksi minimissään Elegance varustelu ja 4-alueilmastointi vakiona.Tomp kirjoitti: ... Muuten se onkin kuin muutkin E sarjalaiset, toki airmatic vakiona.
220:een verrattuna ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin ja automaattivaihteisto.
Toki kaikki nuo on saanut 220:eenkin lisävarusteina.
en ole e sarjalaista päässyt kokeileen 400CDI:llä, mutta ML:ää olen päässyt ajaan.
moottorista sen verran, että hieno tasainen vääntö. veto alkaa lähes heti ja vetää sinne punarajalle (4500rpm tms) hienosti. ajo on helppoa ja vaivatonta. ja ainakin toi auto, mitä kokeilin, niin teki hienoa yhteistyötä lootan kanssa. ja jos viritellä tykkää, niin tossa moottorissa luulis olevan potentiaaliakin. tosin vakiomoottorikin on riittävä tehokas, ohitukset jne sujuu hienosti.
moottorista sen verran, että hieno tasainen vääntö. veto alkaa lähes heti ja vetää sinne punarajalle (4500rpm tms) hienosti. ajo on helppoa ja vaivatonta. ja ainakin toi auto, mitä kokeilin, niin teki hienoa yhteistyötä lootan kanssa. ja jos viritellä tykkää, niin tossa moottorissa luulis olevan potentiaaliakin. tosin vakiomoottorikin on riittävä tehokas, ohitukset jne sujuu hienosti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
W 211 eemeli sedanissa reilu kontti... ja kääntyvät selkänojat, niin melko paljon kulkee tässäkin.tn62634 kirjoitti:Ei jessus... Vierailut Mobilessa ja Autoscout24:ssa eivät ainakaan helpota kuumetta!
Pitää käydä tutkimassa sedanien konttikokoa joku päivä ja odotella vuodenvaihteeseen, jos kuume helpottaisi.
Sedan myös hieman hiljaisempi kuin farkku... eli osta vaan V8.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Meillä on kaksostenrattaat, jotka olisi hyvä saada tarpeen vaatiessa kyytiin kumpaankin autoon. Farmariin ne menee heittämällä, mutta sedanissa on matalampi takakontti. Leveys ehkä riittänee, vaikka luukun aukko kapeneekin alaosastaan.Kylmänraudanseppä kirjoitti: W 211 eemeli sedanissa reilu kontti... ja kääntyvät selkänojat, niin melko paljon kulkee tässäkin.
Sedan myös hieman hiljaisempi kuin farkku... eli osta vaan V8.
Onkohan realistinen ajatus, että 25000 eurolla saa kilpien väliin asiallisen yksilön vuosiväliltä 2003-2005?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
tn62634 kirjoitti:Meillä on kaksostenrattaat, jotka olisi hyvä saada tarpeen vaatiessa kyytiin kumpaankin autoon. Farmariin ne menee heittämällä, mutta sedanissa on matalampi takakontti. Leveys ehkä riittänee, vaikka luukun aukko kapeneekin alaosastaan.Kylmänraudanseppä kirjoitti: W 211 eemeli sedanissa reilu kontti... ja kääntyvät selkänojat, niin melko paljon kulkee tässäkin.
Sedan myös hieman hiljaisempi kuin farkku... eli osta vaan V8.
Onkohan realistinen ajatus, että 25000 eurolla saa kilpien väliin asiallisen yksilön vuosiväliltä 2003-2005?
Varmaan jonkun valmistajan kärryt sopii kyytiin... ja kohtahan lapset kävelee itse.
Kannattanee välttää niitä mobilen edullisimpia... ja itse tähtäisin 05... ja mieluiten facelift 06, vaikka enemmän ajettuna, jos mb huoltohistoria löytyy tietokannasta... tullenee pitkänpäälle mielekkäämmäksi...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Joo ei se sedan ihan mahdoton ajatus varmaan olisi.
Facelift E 420 CDI olisi toki kiinnostavin ja hienoin, mutta siihen ei kyllä rahat riitä, hyvä jos on varaa 400 CDI:hinkään.
Esim. tuollaisia oli tällä kertaa tarjolla sopivassa hintaluokassa:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vrptktsh1p41
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsczjopdmszr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsbyfonfmqvk
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bsmak4dbx3q2
Ostoajankohta lienee vasta tammi-helmikuussa, joten ei tuosta hinnat ainakaan nouse, kun vuosi vaihtuu ja 212:stakin alkaa saada käytettynä.
Edit: Yksi näytti olevan facelifteja halvalla, mutta onko tuollainen täysi romu, kun on halpa, ainakin lommo on:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=licovbrlygpd
Sitähän ei tiedä kuin näkemällä.
Facelift E 420 CDI olisi toki kiinnostavin ja hienoin, mutta siihen ei kyllä rahat riitä, hyvä jos on varaa 400 CDI:hinkään.
Esim. tuollaisia oli tällä kertaa tarjolla sopivassa hintaluokassa:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vrptktsh1p41
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsczjopdmszr
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsbyfonfmqvk
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bsmak4dbx3q2
Ostoajankohta lienee vasta tammi-helmikuussa, joten ei tuosta hinnat ainakaan nouse, kun vuosi vaihtuu ja 212:stakin alkaa saada käytettynä.
Edit: Yksi näytti olevan facelifteja halvalla, mutta onko tuollainen täysi romu, kun on halpa, ainakin lommo on:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=licovbrlygpd
Sitähän ei tiedä kuin näkemällä.
Joo just huomasin keskustelun aiheesta haulla. Pitää miettiä onko tuo ketju kuinka paha este auton hankinnalle vai ei. Osat näyttävät olevan edullisia, mutta jos homma on hankala niin se mietityttää.Tomp kirjoitti:Kuulemma ei löysty. Käytä hakua niin löytyy keskustelua aiheesta.
Täytyy tässä tuumailla mitä ostaa, vaihtoehtoja kun on mersumallin suhteen monia eikä vielä ole kiirekään.
Kokemusta vuoden verran E 400 cdi -mallista. Ongelmat on samat kuin muissakin w211 malleista. Eli syyläriongelma ja muuta samaa. Lisäksi näiden päälle jakoketjun venyminen. Siitä selviää rahalla ja sen vaihto vaatii aikaa, kun moottoria pitää purkaa näkyville. Jakoketjusta löytyy keskustelua ja vaihtajia löytyy:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=89446
Tuosta voimasta sen verran, että omasta dynotettu vakiona jakoketjun vaihdon jälkeen ja huonolla vesicoolerin pumpulla tehoja 260 ja vääntöä piikkinä 600 newtonia kierroksilla 2200. Tehtaan lupaama n.560 newttonia löytyy 1750 - 3250 alueella. En tiedä vastaako E320 cdi lastutettuna samaa tasoa.
Ohjelmoituna saatiin tehoja vähän yli 300 ja vääntöä n. 750 newttonia 2000 kierroksessa. N. 700 väännöt löytyy 1750 - 2750. Huipputehot dynolapulla näkyy jo 3500 kierroksessa, ilmeisesti liian kuuma imuilma rajoitti jonkin verran huipputehoja. Tämän huomasi myös tämän kesän kuumilla ilmoilla. Eli vesikoolerin pumppu oli heikossa hapessa ja lämpö nousi liikaa. Tuosta vesicoolerin pumpusta lisää aiheessa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90483
Pumpun vaihdon jälkeen muuttui ajelu taas hieman iloisemmaksi. Tällä hetkellä lämmöt nousee 40-50 asteeseen ja tippuvat hiljakseen kun pumppu aloittaa toimintansa. Suosittelen pumpun vaihtoa kaikille 400 cdi -omistajille.
Äänimaailma on varsinkin pedaali pohjassa matalaa ja vakuuttavaa huminaa ja tyhjäkäynti muistuttaakin lähinnä pientä kuorma-autoa. Pintakaasulla raksutus ei miellytä korvaa mutta tämä onkin ensimmäinen diesel -autoni.
Lisävarusteiden takia omani ostin, kaupan päälle tuli vielä isompi moottori: Designo nahat, AMG styling, nelialue ilmastointi, airmatic, ilmastoidut/ortopedic/muisti penkit, bi-xenonit ja muuta pientä hilavitkutinta. Ainoa mikä harmittaa on aux -liitännän puuttuminen ja se, että takapenkit eivät kaadu. Suosittelen tuota takapenkkien kääntymisen varmistusta ostovaiheessa, jos sellaista tarvitsee. Vakionahan sitä ei tule.
Huolloista sen verran, että jos joku muu on maksanut jakoketjuhomman niin siinä saa tonnin-pari hyötyä. Itselle vaihdettiin o -renkaita vuodon takia. Seuraavaksi edessä ns. C -huolto. Taitaa huollot olla samaa luokkaa muiden w211 -mallien kanssa. Esim. jarrupalat samat kuin 320 cdi:ssä vaikka levyt vähän isommat.
Kulutus on samaa luokkaa edellisten kommentoijien kanssa. Maantiellä pääsee helposti alle 8 litran ja jopa alle 7 jos oikein yrittää.
Vakuutusmaksut ovat sitten vähän korkeampia mutta taas diesel -verohan mitataan painosta. Sehän on aika samaa luokkaa kuin pienemmillä moottoreilla.
Yhteenvetona oikeastaan se, että aika pienen rahan V8:sta joutuu maksamaan. Näitä saa aika halvalla johtuen tuosta euro 3 -päästöistä, ei saa ajaa Saksassa kaupunkien keskustoissa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=89446
Tuosta voimasta sen verran, että omasta dynotettu vakiona jakoketjun vaihdon jälkeen ja huonolla vesicoolerin pumpulla tehoja 260 ja vääntöä piikkinä 600 newtonia kierroksilla 2200. Tehtaan lupaama n.560 newttonia löytyy 1750 - 3250 alueella. En tiedä vastaako E320 cdi lastutettuna samaa tasoa.
Ohjelmoituna saatiin tehoja vähän yli 300 ja vääntöä n. 750 newttonia 2000 kierroksessa. N. 700 väännöt löytyy 1750 - 2750. Huipputehot dynolapulla näkyy jo 3500 kierroksessa, ilmeisesti liian kuuma imuilma rajoitti jonkin verran huipputehoja. Tämän huomasi myös tämän kesän kuumilla ilmoilla. Eli vesikoolerin pumppu oli heikossa hapessa ja lämpö nousi liikaa. Tuosta vesicoolerin pumpusta lisää aiheessa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90483
Pumpun vaihdon jälkeen muuttui ajelu taas hieman iloisemmaksi. Tällä hetkellä lämmöt nousee 40-50 asteeseen ja tippuvat hiljakseen kun pumppu aloittaa toimintansa. Suosittelen pumpun vaihtoa kaikille 400 cdi -omistajille.
Äänimaailma on varsinkin pedaali pohjassa matalaa ja vakuuttavaa huminaa ja tyhjäkäynti muistuttaakin lähinnä pientä kuorma-autoa. Pintakaasulla raksutus ei miellytä korvaa mutta tämä onkin ensimmäinen diesel -autoni.
Lisävarusteiden takia omani ostin, kaupan päälle tuli vielä isompi moottori: Designo nahat, AMG styling, nelialue ilmastointi, airmatic, ilmastoidut/ortopedic/muisti penkit, bi-xenonit ja muuta pientä hilavitkutinta. Ainoa mikä harmittaa on aux -liitännän puuttuminen ja se, että takapenkit eivät kaadu. Suosittelen tuota takapenkkien kääntymisen varmistusta ostovaiheessa, jos sellaista tarvitsee. Vakionahan sitä ei tule.
Huolloista sen verran, että jos joku muu on maksanut jakoketjuhomman niin siinä saa tonnin-pari hyötyä. Itselle vaihdettiin o -renkaita vuodon takia. Seuraavaksi edessä ns. C -huolto. Taitaa huollot olla samaa luokkaa muiden w211 -mallien kanssa. Esim. jarrupalat samat kuin 320 cdi:ssä vaikka levyt vähän isommat.
Kulutus on samaa luokkaa edellisten kommentoijien kanssa. Maantiellä pääsee helposti alle 8 litran ja jopa alle 7 jos oikein yrittää.
Vakuutusmaksut ovat sitten vähän korkeampia mutta taas diesel -verohan mitataan painosta. Sehän on aika samaa luokkaa kuin pienemmillä moottoreilla.
Yhteenvetona oikeastaan se, että aika pienen rahan V8:sta joutuu maksamaan. Näitä saa aika halvalla johtuen tuosta euro 3 -päästöistä, ei saa ajaa Saksassa kaupunkien keskustoissa.
E 400 CDI
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
harripuu kirjoitti:Kokemusta vuoden verran E 400 cdi -mallista. Ongelmat on samat kuin muissakin w211 malleista. Eli syyläriongelma ja muuta samaa. Lisäksi näiden päälle jakoketjun venyminen. Siitä selviää rahalla ja sen vaihto vaatii aikaa, kun moottoria pitää purkaa näkyville. Jakoketjusta löytyy keskustelua ja vaihtajia löytyy:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=89446
Tuosta voimasta sen verran, että omasta dynotettu vakiona jakoketjun vaihdon jälkeen ja huonolla vesicoolerin pumpulla tehoja 260 ja vääntöä piikkinä 600 newtonia kierroksilla 2200. Tehtaan lupaama n.560 newttonia löytyy 1750 - 3250 alueella. En tiedä vastaako E320 cdi lastutettuna samaa tasoa.
Ohjelmoituna saatiin tehoja vähän yli 300 ja vääntöä n. 750 newttonia 2000 kierroksessa. N. 700 väännöt löytyy 1750 - 2750. Huipputehot dynolapulla näkyy jo 3500 kierroksessa, ilmeisesti liian kuuma imuilma rajoitti jonkin verran huipputehoja. Tämän huomasi myös tämän kesän kuumilla ilmoilla. Eli vesikoolerin pumppu oli heikossa hapessa ja lämpö nousi liikaa. Tuosta vesicoolerin pumpusta lisää aiheessa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=90483
Pumpun vaihdon jälkeen muuttui ajelu taas hieman iloisemmaksi. Tällä hetkellä lämmöt nousee 40-50 asteeseen ja tippuvat hiljakseen kun pumppu aloittaa toimintansa. Suosittelen pumpun vaihtoa kaikille 400 cdi -omistajille.
Äänimaailma on varsinkin pedaali pohjassa matalaa ja vakuuttavaa huminaa ja tyhjäkäynti muistuttaakin lähinnä pientä kuorma-autoa. Pintakaasulla raksutus ei miellytä korvaa mutta tämä onkin ensimmäinen diesel -autoni.
Lisävarusteiden takia omani ostin, kaupan päälle tuli vielä isompi moottori: Designo nahat, AMG styling, nelialue ilmastointi, airmatic, ilmastoidut/ortopedic/muisti penkit, bi-xenonit ja muuta pientä hilavitkutinta. Ainoa mikä harmittaa on aux -liitännän puuttuminen ja se, että takapenkit eivät kaadu. Suosittelen tuota takapenkkien kääntymisen varmistusta ostovaiheessa, jos sellaista tarvitsee. Vakionahan sitä ei tule.
Huolloista sen verran, että jos joku muu on maksanut jakoketjuhomman niin siinä saa tonnin-pari hyötyä. Itselle vaihdettiin o -renkaita vuodon takia. Seuraavaksi edessä ns. C -huolto. Taitaa huollot olla samaa luokkaa muiden w211 -mallien kanssa. Esim. jarrupalat samat kuin 320 cdi:ssä vaikka levyt vähän isommat.
Kulutus on samaa luokkaa edellisten kommentoijien kanssa. Maantiellä pääsee helposti alle 8 litran ja jopa alle 7 jos oikein yrittää.
Vakuutusmaksut ovat sitten vähän korkeampia mutta taas diesel -verohan mitataan painosta. Sehän on aika samaa luokkaa kuin pienemmillä moottoreilla.
Yhteenvetona oikeastaan se, että aika pienen rahan V8:sta joutuu maksamaan. Näitä saa aika halvalla johtuen tuosta euro 3 -päästöistä, ei saa ajaa Saksassa kaupunkien keskustoissa.
Hyviä tiivistelmiä... V8 mukava, mutta facelit versiona vieläkin suositeltavampi...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: E 400 CDI -kokemuksia?
Miten te haaveilette tommosesta Mersusta missä jakoketjua joutuu vaihtamaan yhtä usein kun muissa merkeissä hihnaa. Eikö tossa mallissa ketju kestäkkään.tn62634 kirjoitti:Talvella olisi tarkoitus hankkia toinen Mersu talouteen, kun vaimo painostaa hankkiutumaan eroon Skodasta.
Järki sanoo, että pitäisi ostaa E 220 CDI farmari, mutta kuulisin silti mielelläni kokemuksia E 400 CDI:n omistajilta. Kyllähän V8 on aina V8, vaikka tuo Mersun dieselkasi lieneekin väärällä sylinterikulmalla.
Ongelmana siinä lukemani perusteella voi olla jakoketjun kesto? Entä muuten, millainen auto on käytössä? Saksasta saa valita 15000 eurolla jo lähes mieluisen yksilön. Ainoa vaan, että veroja taitaa mennä yli 8000e.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Ei kuulemma onnistu ilman erikoistyökaluja. Kun ketjun vaihtoa kyselin, monet nosti kädet pystyyn, ei ole erikoistyökaluja eikä ole ennen vaihtanut, eikä ala opettelemaan.tn62634 kirjoitti:Taitaa 2004-2005 -malliset olla jo jobbareilla siellä kuten Suomessakin. Ja ei se vaihto kai ongelma ole, jos ilman erikoistyökaluja vaan onnistuu.
Aamupäivä katseltu videoklippejä Youtubesta. Kyllä se kuume yhä kova on. Lisäksi lausahdukset tyyliin "Ei ole riemulla rajaa, kun kasilla ajaa" ja ajatukset omalla pihalla majailevasta "isosta" saksalaista veekasista eivät yhtään helpota kuumeilua. Työkaverillekin voisi todeta E 400:n syövän tuollaisia Kiioja suupalaksi...
Saattaa vaan olla, että budjetiksi ajateltu 25000 euroa ei ihän riitä, mutta sitä pitää katsoa sitten tammi-helmikuussa.
Olisi ainakin taas auto alla, mikä ei jätä minkäänlaista sijaa selittelyille. Tosin ei tuota nykyistäkään ole tarvinnut hävetä, mutta kakkosautoksihan se jäisi. Se hyvä puoli teidän omistajien kertoman perusteella näyttää tuollaisessa olevan, että se todella soveltuu käyttöautoksikin.
Saattaa vaan olla, että budjetiksi ajateltu 25000 euroa ei ihän riitä, mutta sitä pitää katsoa sitten tammi-helmikuussa.
Olisi ainakin taas auto alla, mikä ei jätä minkäänlaista sijaa selittelyille. Tosin ei tuota nykyistäkään ole tarvinnut hävetä, mutta kakkosautoksihan se jäisi. Se hyvä puoli teidän omistajien kertoman perusteella näyttää tuollaisessa olevan, että se todella soveltuu käyttöautoksikin.