Nelisylinterinen ässä tulee ym. tekniikkapäivityksiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Nelisylinterinen ässä tulee ym. tekniikkapäivityksiä

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Täällä tietoa S-sarjan tekniikkapäivityksistä, mm. neloskoneisesta mallista S250 CDI:
kliks

Tuo uusi 4,7 litran ahdettu kasi on aika upea teos, 700 Nm maksimivääntö ja yli 600 Nm käytössä 1600-4750 kierrosalueella! :shock: 8)
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se on elto melekein samat väännöt mun ässässä, sillä erolla että mulla on noi jo joutokäynnillä :twisted:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jaahas, hieno auto mutta ei noita varmaan myydä ikinä...taitaa olla enempi tai vähempi ns. hiilidioksiidimalli...eli tehdas pääsee noihin uusiin päästövaatimuksiin ja saa helpotuksia siten.

itse en kyllä ostais panssarivaunua aygon koneella.....
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mikäs mikäs ässä se tuommoinen on, Touhottaja?? :shock: Ei vissiin mikään ihan alkuperäinen??


Onkohan tämä joku sairas vitsi, että ässä mersuun tungetaan joku pieni NELIsylinterinen kone.. Itseä ei ainakaan naurata, oikein oksettaa tuollainen yhtälö, vaikka kuinka eletään 2010-luvulla... Tuollaiset koneet kuuluu mielestäni täysin noihin pieniin "ei-täysikokoisiin" kauppakasseihin jotka on muutenkin joka osa-alueella "puuttellisempia". Jos täytyy olla kuningas tason auto, niin täytyy siinä olla myös kuningas tason moottori. Kustannuksista välittämättä. piste.

E-sarjalaisissa ja pienemmissähän tuollainen vaihtoehto on oikein hyvä, kun asiakkaita ovat myös perheelliset ihmiset.

Toisaalta, ymmärrän kyllä tehtaan kannalta täysin, miksi myös S-sarjalaiseen tuollainen tulee.. 2010-luvun ekologisuustouhotus yms..
W210E:han se tuossa jo kiteytty. Elämä on. :roll:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ahtimet vaikuttaa mielenkiintoisilta... ja monimutkaisilta.
The 2.2-litre CDI engine already delivers its maximum torque of 500 Nm at 1600 rpm. The high torque at low engine speeds is a result of two-stage turbocharging. This technology, which is employed in a series-production passenger car diesel engine for the first time in the C and E-Class, is predominantly responsible for the high output at the level of a six-cylinder power unit.

The compact module for the two-stage turbocharger consists of a small high-pressure (HP) turbocharger and a large low-pressure (LP) turbocharger. These are connected in series, and each has a turbine and a compressor driven by this turbine. The HP turbine is located directly at the exhaust manifold and initially allows exhaust gas to flow through it; it then rotates at up to 215,000 revolutions per minute. The HP turbine housing features an integral bypass duct, which can be opened or closed by means of a charge-pressure control flap triggered by a vacuum cell. If the flap is closed, the whole exhaust stream flows through the HP turbine, so that the exhaust-gas energy is available solely for the HP turbine drive. This means that the optimum charge pressure can be built up at low engine revs.

Improved cylinder charging even at low rpm
The two compressors are likewise connected in series, and are in addition connected to a bypass duct. The combustion air from the air filter first flows through the low-pressure compressor, where it is compressed as a function of the LP turbine’s output. This pre-compressed air then passes into the high-pressure compressor, which is coupled to the HP turbine, where it undergoes further compression. The result is a genuine two-stage turbocharging process. The major advantage of this sophisticated, demand-related control of the combustion air supply using two turbochargers is improved cylinder charging, and therefore high torque even at low engine speeds. Fuel consumption is also reduced. When the car is driven, this concept makes itself felt by harmonious driving characteristics with no turbo-lag, a favourable torque curve across the entire engine speed range, great responsiveness and excellent performance.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

No eipäs nyt keskitytä epäoleellisiin asiohin. Suomalaisessa liikenteessä pärjää S 250 CDI:n suorituskyvyllä mukavasti; se on nopeampi kun yksikään diesel-W140 tehtaalta lähtiessään ja yhtä nopea kun W220 320 CDI. Pakkoko sitä on mennä sinne pellin alle kattelemaan jos se alkaa ahdistaa?

EDIT: Mutta näinhän se on että käytetyllä dieselautolla ajamisen pääasialliset perusteet ovat 1)köyhyys ja 2)nuukuus. Rahamiehet ajaa uudella bensapelillä, kustannuksista välittämättä.
Viimeksi muokannut jysi, La 25.09.2010 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Merbensium kirjoitti:Jos täytyy olla kuningas tason auto, niin täytyy siinä olla myös kuningas tason moottori. Kustannuksista välittämättä. piste.

E-sarjalaisissa ja pienemmissähän tuollainen vaihtoehto on oikein hyvä, kun asiakkaita ovat myös perheelliset ihmiset.
Mutta se on myös tämän auton kohderyhmässä monelle mahdolliselle ostajaehdokkaalle (esim. firmojen johtoportaalle) imago kysymys että ajeleeko sitä pari litrasella autolla vai esim. 8 litrasella bensakrematoriolla mikä tappaa joka käynnistyksellä aina yhden lajin sukupuuttoon :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jysi kirjoitti:No eipäs nyt keskitytä epäoleellisiin asiohin. Suomalaisessa liikenteessä pärjää S 250 CDI:n suorituskyvyllä mukavasti; se on nopeampi kun yksikään diesel-W140 tehtaalta lähtiessään ja yhtä nopea kun W220 320 CDI. Pakkoko sitä on mennä sinne pellin alle kattelemaan jos se alkaa ahdistaa?

EDIT: Mutta näinhän se on että käytetyllä dieselautolla ajamisen pääasialliset perusteet ovat 1)köyhyys ja 2)nuukuus. Rahamiehet ajaa uudella bensapelillä, kustannuksista välittämättä.
no kysytään asiaa näin:
jos (siis jos) sinulla olisi rahaa ostaa S sarjan mersu, aivan uusi....ostaisitko ihan oikeasti tuon 250 mallin? ja miksi?

omasta mielestäni jos (siis jos) minulla olisi rahaa S mersuun (aivan uuteen) se olisi vähintään V8 ja bensa.

jos täytyisi rahapulassa tyytyä tuohon 250 malliin niin siirtyisin luokkaa pienempään eli E sarjaan ja sieltä minimissään 350 malliin....

ihan aikuisten oikeesti S luokan autoa etsivälle ei ole vaihtoehto tuo 250....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo 250 menee varmaan jenkeissä kaupaksi kuin häkä :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tyyppikilpi pahentaa auton :arrow: eli eliminaatio ja kaikki hyvin :lol: . Ässän äänieristys pitää säälittävän pörinän luultavasti poissa ja saahan sitä uskottavaa ääntä vaikka audiolaitteista :shock: .

Voi tätä tätä päivää :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

W210E kirjoitti: no kysytään asiaa näin:
jos (siis jos) sinulla olisi rahaa ostaa S sarjan mersu, aivan uusi....ostaisitko ihan oikeasti tuon 250 mallin? ja miksi?

omasta mielestäni jos (siis jos) minulla olisi rahaa S mersuun (aivan uuteen) se olisi vähintään V8 ja bensa.

jos täytyisi rahapulassa tyytyä tuohon 250 malliin niin siirtyisin luokkaa pienempään eli E sarjaan ja sieltä minimissään 350 malliin....

ihan aikuisten oikeesti S luokan autoa etsivälle ei ole vaihtoehto tuo 250....
Miksi tyytyä 350 malliin, miksi ei E63AMG? No varmaan siksi että kaikilla ei ole varaa noin kalliiseen E-malliin. Entä jos on varaa S250CDI-malliin mutta ei V8-malliin? Miksi pitäisi tyytyä E-sarjaan ja mihin ne jäljelle jäävät rahat sitten laittaisi jos niitä ei voi laittaa autoon (en ole itse keksinyt mitään muuta kohdetta irtonaiselle rahalle).

Se S250CDI kulkee ihan sen mitä Suomessa saa ajaa ja pärjäähän moni 200:llakin (itsekin olen ajellut W123 200D:llä ja kyllä sillä liikenteessä ihan hyvin pärjäili).

No, onhan kaikki mielipiteet sallittuja, tuskin kuitenkaan kukaan uuden ässän ostaja täältä foorumilta tulee kyselemään minkä mallin saa hankkia joten kuulijakunta taitaa olla sama jos itsekseen noita kommentteja puhelisi. :roll:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

DBFI kirjoitti:
W210E kirjoitti: no kysytään asiaa näin:
jos (siis jos) sinulla olisi rahaa ostaa S sarjan mersu, aivan uusi....ostaisitko ihan oikeasti tuon 250 mallin? ja miksi?

omasta mielestäni jos (siis jos) minulla olisi rahaa S mersuun (aivan uuteen) se olisi vähintään V8 ja bensa.

jos täytyisi rahapulassa tyytyä tuohon 250 malliin niin siirtyisin luokkaa pienempään eli E sarjaan ja sieltä minimissään 350 malliin....

ihan aikuisten oikeesti S luokan autoa etsivälle ei ole vaihtoehto tuo 250....
Miksi tyytyä 350 malliin, miksi ei E63AMG? No varmaan siksi että kaikilla ei ole varaa noin kalliiseen E-malliin. Entä jos on varaa S250CDI-malliin mutta ei V8-malliin? Miksi pitäisi tyytyä E-sarjaan ja mihin ne jäljelle jäävät rahat sitten laittaisi jos niitä ei voi laittaa autoon (en ole itse keksinyt mitään muuta kohdetta irtonaiselle rahalle).

Se S250CDI kulkee ihan sen mitä Suomessa saa ajaa ja pärjäähän moni 200:llakin (itsekin olen ajellut W123 200D:llä ja kyllä sillä liikenteessä ihan hyvin pärjäili).

No, onhan kaikki mielipiteet sallittuja, tuskin kuitenkaan kukaan uuden ässän ostaja täältä foorumilta tulee kyselemään minkä mallin saa hankkia joten kuulijakunta taitaa olla sama jos itsekseen noita kommentteja puhelisi. :roll:

njaa, pitääkin mennä talliin pukemaan nahkapuku päälle pistää polvien kulutuspalat paikalleen ja hypätä pappatunturin () päälle ja kisakypärä päähän....päristää pari kaarretta ja miettiä asioita uudelleen.


muuten jos tuota "pärjäähän" sillä ja sillä ajattelee niin suomessa pärjää ihan hyvin jo tojotan aygollakin....miksi siis ostaa edes A mersua? saati ässää....

eiköhän kyse ole siitä mikä sopii ko autoon.....ostaisitko ferrarin kuplan koneella?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

W210E kirjoitti:no kysytään asiaa näin:
jos (siis jos) sinulla olisi rahaa ostaa S sarjan mersu, aivan uusi....ostaisitko ihan oikeasti tuon 250 mallin? ja miksi?

ihan aikuisten oikeesti S luokan autoa etsivälle ei ole vaihtoehto tuo 250....
Olen ostanut käytetyn dieselässän, ajellut sillä ja myynyt pois. Se oli paras omistamani auto ja saattaa sellaiseksi jäädäkin. Silti siinä oli tehoa ja kiihtyvyyttä vähemmän kun S250:ssä. (Käytetyn dieselin oston syyt on edellä mainittu)

Jos joku ostaa nyt uuden S250:n niin sitä ei tarvitse mulle perustella, mutta ilmeisesti sylinterien lukumäärä ei ole kaikille pääasia. Suurehko autotehdas tekee todennäköisesti jonkinnäköistä tutkimusta siitä mitä asiakkaat haluavat ostaa. Olihan esimerkiksi W140-sarjan dieselit alitehoisia muihin verrattuna mutta silti niitä myytiin ja vanhemmiten hinnat on nousseet - S350 ja varsinkin S300 on nykyään kalliimpi kun samanikäinen S600

Eli ostan mielelläni käytetyn S250:n sitten joskus kun niitä alkaa markkinoilla liikkua.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

W210E kirjoitti:njaa, pitääkin mennä talliin pukemaan nahkapuku päälle pistää polvien kulutuspalat paikalleen ja hypätä pappatunturin () päälle ja kisakypärä päähän....päristää pari kaarretta ja miettiä asioita uudelleen.


muuten jos tuota "pärjäähän" sillä ja sillä ajattelee niin suomessa pärjää ihan hyvin jo tojotan aygollakin....miksi siis ostaa edes A mersua? saati ässää....

eiköhän kyse ole siitä mikä sopii ko autoon.....ostaisitko ferrarin kuplan koneella?
Kukas sut on käskeny ostamaa sen pappatunan? Mersultaki saa mun käsittääkseni tilattua just sellasen auton ku huvitta joten en ymmärrä mitä haittaa siintä on jos löytyy valinnanvaraa :) Ja jos puhutaa siintä mikä kone "sopii" autoo nii onko ässässä muulla loppupeleissä väliä ku sillä ettei juoma läiky lasissa takapenkillä?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

sonikki kirjoitti:
W210E kirjoitti:suomessa pärjää ihan hyvin jo tojotan aygollakin....miksi siis ostaa edes A mersua? saati ässää....
onko ässässä muulla loppupeleissä väliä ku sillä ettei juoma läiky lasissa takapenkillä?
Jäi mainitsematta että S-sarjaan mahtuu mukavammin kun Aygoon ja sillä on merkitystä siinä vaiheessa kun kuljettajan koko alkaa rajoittaa turistiluokassa matkustamista. Ostan auton itselleni, en naapureille.
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Viesti Kirjoittaja Macc »

Fiksummalta peliltähän tuo näyttää, verrattuna vaikka w116 ja w126 300 SD:ihin nähden. Niissä sitä kilinöitä ja kalinoita oli ja eivät varsinaisesti mitään rakettejakaan olleet..
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sonikki kirjoitti:
W210E kirjoitti:njaa, pitääkin mennä talliin pukemaan nahkapuku päälle pistää polvien kulutuspalat paikalleen ja hypätä pappatunturin () päälle ja kisakypärä päähän....päristää pari kaarretta ja miettiä asioita uudelleen.


muuten jos tuota "pärjäähän" sillä ja sillä ajattelee niin suomessa pärjää ihan hyvin jo tojotan aygollakin....miksi siis ostaa edes A mersua? saati ässää....

eiköhän kyse ole siitä mikä sopii ko autoon.....ostaisitko ferrarin kuplan koneella?
Kukas sut on käskeny ostamaa sen pappatunan? Mersultaki saa mun käsittääkseni tilattua just sellasen auton ku huvitta joten en ymmärrä mitä haittaa siintä on jos löytyy valinnanvaraa :) Ja jos puhutaa siintä mikä kone "sopii" autoo nii onko ässässä muulla loppupeleissä väliä ku sillä ettei juoma läiky lasissa takapenkillä?
pitää osata lukea rivien välistä, ei ole pappatunaa (rakkori ja skotteri olis) mutta sopiiko nahkapukut ja polvipalat tuohon?...no ei.

mitä tulee tuohon nelariässään....ostakoon jokainen niin laiskan auton kuin haluaa....mutta kyllä tuon tason autoon kuuluu valitettavasti ihan oikea moottori....onhan tuo muutenkin munan jatke...pitääkö sen sitten olla vielä lerppa? :wink:

tuohan on ihan keskeneräisen tuntuinen nelos koneella....se on varmaan takapenkin herralle ihan sama vaikka tuota kuljettaisi sähkövatkain mutta kun puhutaan ihmisistä jotka ostavat tuon auton itselleen ja ajavat sillä itse, epäilen kenenkään valitsevan yli 100t€ autoon pienintä voimanlähdettä.
ellei sitten mene taksiin...

kyllä tuon luokan autossa jo halutaan nauttia vaivattomasta liikkumisesta eikä haluta olla teiden tuppona...no ei tuollakaan varmaan jää jalkoihin mutta on se isoksi autoksi ihan varmasti laiskempi kuin vastaava isommalla kutosdieselillä tai bensalla....ja eiköhän tuo neloskone ole vähän "nytkytin" tuommoiseen koriin?

valtion päämiehille toi vois olla ekobingviini-mallina kansalle hyvä...."mitä isot edellä sitä pienet perässä" meininki sopisi tuolla mallilla mainiosti...
mutta epäilen yhdenkään "patruunan" ostavan tuota...no meneehän tuo varmaan työsuhdeautona joillekin toimitusjohtajille verotusarvon takia?

ja mitä tuli koneen valintaan, E350 tai AMG63 jne.
jos autolla ajaa itse vähänkään, ajan mieleuummin valmiilla kuin keskeneräisellä joten jos raha olisi ratkaisevassa asemassa valitessa autoa....ottaisin mieluummin pienemmän kokoluokan auton kuin pienellä koneella...siis kun puhutaan noista hintaluokista....100t€? S250 tai E350...500...enpä ole katsonut kuinka lähelle nuo toisiaan hinnallisesti sijoittuvat...tai mikä olisi S250 mallia vastaava E hinnallisesti? ilmeisesti E500?
tietysti jos koolla on väliä.... :wink:

itse en anna pisteitä tuolle yhtään...mielleän sen todellakin kuplaksi ferrarin vaatteissa.

no se on totta että valinnanvaraa pitää olla...se tuohonkin on syynä että tehdas tekee ekomallin jotta päästään päästötavoitteisiin tehtaan osalta.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Niin, tuon OM651 moottorin sopivuutta ässäkoriin on ihmetelty muuallakin. Mutta hei, siinä on yli 200 hv ja 500 Nm. Jos moottori olisi kuusisylinterinen, tuskin kukaan ihmettelisi yhtään. Mutta kun se on nelisylinterinen, niin jopas onkin epäsopiva moottori S-sarjaan. Kyse lienee siitä että nelisylinterinen mylly mielletään liian rahvaanomaiseksi. Ässäsarjan arvostus ikäänkuin kokee kolauksen? Mahdollisesti näinkin.

Mutta kuten tuolla edellä jo mainittiinkin, kukaanhan ei pakota ketään ostamaan sitä ässää tuolla pienemmällä moottorilla. Jokainen voi ostaa (kykyjensä mukaan) niin ison mallin kuin haluaa. Mutta nyt on valinnanvaraa myös alapäässä jos haluaa ajella ässäkorin mukavuudella yhdistettynä alle 6 litran kulutukseen. :wink: Ei kai tuo nyt niin paha asia ole sittenkään.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

W210E kirjoitti: itse en anna pisteitä tuolle yhtään...mielleän sen todellakin kuplaksi ferrarin vaatteissa.

no se on totta että valinnanvaraa pitää olla...se tuohonkin on syynä että tehdas tekee ekomallin jotta päästään päästötavoitteisiin tehtaan osalta.
Oetkohan ymmärtänyt väärin nuo eko-tavoitteet. Tietääkseni EU:ssa ei ole mitään määräyksiä mitä mallistosta pitää löytyä ja miten myynnin pitää jakautua. USA:ssa on mutta siihen ei auta se että mallistosta löytyy pienipäästöinen versio vaan malleja pitää myös myydä niin että keskiarvo pysyy asetetuissa rajoissa. Eli kyllä se malli on ihan myyntiin tarkoitettu ja vaikka sinulle tehdas ilmeisesti onnisuukin myymään vain 65AMG:n niin monelle muulle varmaan kelpaa tuo 250.

Saattaisi se Ferrari pienellä moottorilla ole mukavampi auto kuin ei Ferraria ollenkaan. Tunnut hakevan hyvä syytä sille ettei tuollaista pikkumooottorista autoa kannata hankkia kun siihenkään ei rahat riitä. Turha sitä on murehtia, meitä on joukossa muita joilla ei rahat riitä siihenkään autoon kuin sinulla.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

W210E kirjoitti:pitää osata lukea rivien välistä, ei ole pappatunaa (rakkori ja skotteri olis) mutta sopiiko nahkapukut ja polvipalat tuohon?...no ei.
Rivien välissä mäkin tuossa koitin ilmasta sitä samaa asiaa ettei tuota 250 CDI:tä kukaan pakota ostamaa vaikka sellainen olis tarjolla.
W210E kirjoitti:mitä tulee tuohon nelariässään....ostakoon jokainen niin laiskan auton kuin haluaa....mutta kyllä tuon tason autoon kuuluu valitettavasti ihan oikea moottori....onhan tuo muutenkin munan jatke...pitääkö sen sitten olla vielä lerppa? :wink:
Ymmärrän kyllä hyvin tuon mielikuvan että ässässä kuuluu olla ISO moottori ja ole itsekkin kyllä ihan samaa mieltä mutta ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku muu haluaa autonsa "mopo koneella" jos tuota sanaa nyt voi käyttää tän asia yhteydessä tuosta 250CDI:stä ku siintä löytyy kuitenki vääntöä lähes saman verta ku muutaman vuoden ikäisestä 500 bensa V8:sta ja vieläpä käyttäjä ystävällisemmältä kierrosalueelta :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Kysehän on kokonaan statuskysymyksestä. Jos on varaa sijoittaa autoon 150t€, niin varmaan löytyy taskunpohjalta sen verran pikkurahaa että on varaa ajella isolla bensamyllyllä. Kyllä joku 3-litrainen kuusisylinterinen kone on mielestäni pienin mahdollinen kone S-sarjalaiseen, ja siitäki tuumitaan jo että "Pikkukone. Mallisarjan alapäästä. Vajaalukuinen.. Noh, sentään ässä.."
Harvassa taitaa olla ne yksityiset ostajat, joilla tuon hintaiseen autoon on varaa. Eiköhän ne mene enemmänkin firmojen johdolle yms. edustuskäyttöön.

Hyviä pointteja tuli tuossa, että kyllä tuosta koneesta varmasti tehoa riittää, enempi jopa kuin vanhemmista 500bensakaseista. Kyllä ässän kokoinen auto jo tuollakin koneella kevyesti liikkuu, mutta se teho ei tässä ollutkaan se mistä kenkä puristaa. Kyllä se tuollakin koneella liikkuu kevyemmin, kuin viereinen avensis.

Pakko tähän loppuun vielä mainita, että jos on rahaa juuri ja juuri siihen S-sarjan 250CDI "hinnat alkaen" malliin ilman mitään lisävarusteita, niin eikö kannata mielummin ostaa se hyvin varusteltu E-sarjalainen, itselle sopivalla koneella? Olkoonkin sitten vaikka joku vastaava, kuin tuo 250CDI. Samalla rahalla varmaan saa jo jonkun 4-5 litraisen bensa/diesel V8:sin, jolla nuo menohalut saa tyydytettyä. E-sarjalaista saa vielä farkkumallilla, jonka takia se on myöskin huomattavasti parempi perheauto. Jos tuon E:n nyt sitten haluaa taloudellisella (pikku diesel?) koneella, tuota tuskin tarvitsee kenellekään erikseen perustella.

Pakko kysyä tuosta tilan tarpeesta.. Onko E-sarjalainen kuljettajan paikalta muka huomattavasti?? pienempi kuin S? S-sarjalaisessahan sitä tilaa tarvitaan lähinnä takapenkille. Tarviiko muksut hulppeita jalkatiloja? Vai matkatavarat? ??
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Merbensium kirjoitti: Pakko kysyä tuosta tilan tarpeesta.. Onko E-sarjalainen kuljettajan paikalta muka huomattavasti?? pienempi kuin S? S-sarjalaisessahan sitä tilaa tarvitaan lähinnä takapenkille. Tarviiko muksut hulppeita jalkatiloja? Vai matkatavarat? ??
Varmaan moni uuden ässän ostaja tosissaan miettii ottaisko perhefarkun vai ässän.

Kannattaa käydä autoliikkeessä istumassa eri autoissa niin huomaa ettei siinä ässässä ole väliseinää kuskin takana. Sen kuskin penkin voi silloin siirtää taaksepäin ja varastaa sitä takamatkustajan tilaa kuskin tarpeisiin, tarpeen tullen ihan samalla tavalla kuin E:ssäkin.

Kaikki ässät jotka olen nähnyt ovat etupenkin kohdalta saman levyisiä kuin takapenkinkin kohdalta mistä seuraa väistämättä se että myös sivuttain tilaa on enemmän. Jos sellaisia malleja valmistetaan jotka kapenevat heti takaoven etupuolelta niin sitten kommenttini meni pieleen.

Joku hiljattain vertaili takaluukun litratilavuuksia eikä noissa isoja eroja ollut mutta käytännössä E-sarjan takaluukkuun mahtuu tavaraa paremmin. Taittuvat selkänojat tekee eron vielä isommaksi, noitahan ässään ei saa. Ymmärrän jos tuon ongelman takia nuori lapsiperhe valitseekin 212-mallin vaikka muuten olisi ostanut ässän kasi- tai V12-koneella.

Tuota alkaen-mallin varustelua en oikein ymmärtänyt kun sillä kai haettiin sitä että on järkevämpää panostaa lisävarusteihin kuin isoon koriin. Eikö vastaavasti olisi järkevämpää panostaa lisävarusteisiin eikä isoon moottoriin ja ostaa se S250CDI kunnon varusteilla eikä perusvarusteltua V8:ia?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veikkaan että nämä nelos ässät tulee olemaan erittäin suosittuja autonomistajille jotka istuu siellä missä ässän omistajan oikeasti kuuluukin istua, eli takana oikealla. Eli privaattitaksiksi. ei se kertaostos, vaan ylläpito. Vaan suomessa se siis rajautuu pitkälti muutamaan pankkiiriin, bisnesmieheen sekä poliitikkoon valtion osalta. niille joilla ei ole kauheesti varaa, on sitten noi isommalla moottorilla että pääsee kylille elvistelee ite ratissa ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulle kelpaisi periaatteessa aivan hyvin S-malli nelipyttysellä dieselkoneella, kun siinä on kuitenkin voimaa. Tosin tuskin koskaan tuommoista tulee ostettua :lol: Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin, kun vierastetaan nelipyttyisen nakun ääntä. Se on jotenkin "halpa" muuhun autoon nähden.

Mutta ajat muuttuu, downsizing on yleistä pienemmissä autoissa. Ja varmasti kulkee ja kiihtyy tuolla koneella hyvin paperitietojen perusteella. Volsun 1.4 Tsi koneet liikuttavat painaviakin autoja tosi riskisti, kokeiltu on.

Lainattua:

With a peak power output of 150 kW (204 hp) and maximum torque of 500 Newton metres, the four-cylinder CDI guarantees the superior performance which is a hallmark of the S-Class. It accelerates the large saloon from 0 to 100 km/h in 8.2 seconds, and attains a top speed of 240 km/h.

Ei tuolla jaloissa ole missään.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

JP74 kirjoitti: Mutta ajat muuttuu..
Lainattua:

With a peak power output of 150 kW (204 hp) and maximum torque of 500 Newton metres, the four-cylinder CDI guarantees the superior performance which is a hallmark of the S-Class. It accelerates the large saloon from 0 to 100 km/h in 8.2 seconds, and attains a top speed of 240 km/h.

Ei tuolla jaloissa ole missään.

Näinhän se menee.. Kai se olis itekin parempi olla hiljaa, kun ei tuolliseen laitokseen ole varaa valovuoteen. :D Silti mun päähän ei mahdu ajatus ässästä pienellä vajaapyttyisellä koneella. Valmistajan/asiakkaiden kannalta tietysti hyvä, että löytyy monenlaista moottorivaihtoehtoa.

Tämänkin voisi tietysti ajatella siltäkin kantilta, kuinka hienon moottorin MB on saanut aikaiseksi. Pienestä koostaan ja taloudellisuudestaan huolimatta tehoa aika jäätävästi tuon kokoiseksi teollisuusmoottoriksi.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei, noihin tuloksiin ei pääse ku hikiseen w140 S420:lla, w220 s320 tuurilla ja piirun kipakammin S400CDI:llä.

mitä tulee tuohon moottorin rutkutukseen niiku normaalisti nelosdieselit, niin veikkaan myös sitä että on panostettu siihen, että ko agregaatista ei juuri pihausta ulkopuolelle kuulu. saatika sisään.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 26.09.2010 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Merbensium kirjoitti:.

Tämänkin voisi tietysti ajatella siltäkin kantilta, kuinka hienon moottorin MB on saanut aikaiseksi. Pienestä koostaan ja taloudellisuudestaan huolimatta tehoa aika jäätävästi tuon kokoiseksi teollisuusmoottoriksi.
ei varmasti liiku vaivattomasti tuo koppa tuolla 4 mukisella koneella... kaasua joutuu painamaan reilusti yli 1/4... toisin kuin kunnon moottorilla olevilla, ne liikkuu ihan sujuvasti jo pintakaasulla... vai moniko on nähnyt S mersun kiihdyttävän joka vaihteella rajoittajaa vasten... paperilla tuo 250 on "hyvä" moottori, mutta kuinka käytännössä...

joku 3.2-3.5 litrainen 6 pyttyinen diesel samalla ahdintekniikalla olis saanut olla se malliston hinnat alkaen malli... tässähän menee aivan S mersun mainekkin kiville, kun sitä myydään pikkuauton moottorilla :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Merbensium kirjoitti:Pakko kysyä tuosta tilan tarpeesta.. Onko E-sarjalainen kuljettajan paikalta muka huomattavasti?? pienempi kuin S? S-sarjalaisessahan sitä tilaa tarvitaan lähinnä takapenkille. Tarviiko muksut hulppeita jalkatiloja? Vai matkatavarat? ??
On se pienempi. Kun ihminen kasvaa pituutta niin yleensä myös leveys- ja syvyyssuunnassa pitää olla enemmän tilaa. Penkin säätövara riittää myös C:ssä ja E:ssä yli kaksimetriselle mutta tulee sellainen olo kun istuisi pulkassa ja pää hankaa kattoon. Mulla W140/W210-valinnan ratkaisi kuskinpaikan sovitus. En ole näitä uudempia käynyt koeistumassa.

Toinen juttu on se että kun säätää penkin kohdalleen, takana ei istu sillä kohtaa kukaan. Ässässä lapset mahtui mun selän taakse mutta aikuisen miehen sovittaminen sinne olisi vaatinut L-version.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

En tiedä millainen on S-Mersujen jakauma ostajien osalta välillä yksityisostajat - yritykset. Veikkaisin, että yritysostajia on aika monta S-sarjalaisten ostajakunnassa. Siinä ostajakunnassa kyllä näyttelevät imagoasiat tänä päivänä melko suurta osaa ja siksi voisin kuvitella tämän nelipyttyisen S:n omaavan ihan hyvän potentiaalin päätyä suosituksi malliksi. Isojen bensakoneiden aika on yritysten (edustus)autojen osalta jo mennyt ja seuraavaksi menee isojen dieselien. Hybridit ym vähäpäästöiset ratkaisut ovat ne jotka yrityspuolella myyvät.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

sonikki kirjoitti:
W210E kirjoitti:pitää osata lukea rivien välistä, ei ole pappatunaa (rakkori ja skotteri olis) mutta sopiiko nahkapukut ja polvipalat tuohon?...no ei.
Rivien välissä mäkin tuossa koitin ilmasta sitä samaa asiaa ettei tuota 250 CDI:tä kukaan pakota ostamaa vaikka sellainen olis tarjolla.
W210E kirjoitti:mitä tulee tuohon nelariässään....ostakoon jokainen niin laiskan auton kuin haluaa....mutta kyllä tuon tason autoon kuuluu valitettavasti ihan oikea moottori....onhan tuo muutenkin munan jatke...pitääkö sen sitten olla vielä lerppa? :wink:
Ymmärrän kyllä hyvin tuon mielikuvan että ässässä kuuluu olla ISO moottori ja ole itsekkin kyllä ihan samaa mieltä mutta ei mulla ole mitään sitä vastaan jos joku muu haluaa autonsa "mopo koneella" jos tuota sanaa nyt voi käyttää tän asia yhteydessä tuosta 250CDI:stä ku siintä löytyy kuitenki vääntöä lähes saman verta ku muutaman vuoden ikäisestä 500 bensa V8:sta ja vieläpä käyttäjä ystävällisemmältä kierrosalueelta :)
sorry, joo en minäkään tarkoita ettei tuota sais ostaa....kuten sanoit ostakoon ken haluaa...

kyse onkin siitä sopiiko kone tuohon vai ei...pitää käydä koeajamassa tuo ihan huvikseen. (saksan matkan yhteydessä, suomessa kun ei tämmöistä pussihousua oteta veholla kovinkaan vakavasti)...saman rahan kyllä valitettavasti laitan erääseen toiseen projektiin kiinni jossa hinta vain nousee kun tuossa "halpis ässässä" se tulee laskemaan ....minä vaan pidän sitä halpisautona juuri "keskeneräisyyden" takia.

ja todellakin tulevien vai jopa voimassa olevien säännösten mukaan jokaisella autotehtaalla tulee olemaan kokonaispäästömäärä jonka perusteella jaetaan "sanktiosakkoja" rajan ylittämisen johdosta.
esim.porsse koitti ostaa juuri siksi volsua itselleen....

pelkkä lukema väännössä ei paljon kerro auton helposta kulkemisesta....se millä ja miten laajalla alueella tuo on käytössä kertonee paljon enempi...
ja lisäksi kyllä edelleen niillä hevosilla ja kilowateilla on merkitystä....
kyllä noi diiselit ihan kivasti kuitenkin menee, en sitä kiellä mutta katsellaan sitten niitä kestävyyksiä vuosien päästä.....
Vastaa Viestiin