Käyttöauto

Kiinnijuuttuneiden rekisterikilven ruuvien avaus?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 14.10.2010 15:29
Kuten otsikostakin voi arvata, olen aika huono erilaisissa kätten töissä. Triviaali ongelmani on siis, miten saisin saksantuonti S211:n takarekisterikilven kiinnijumahtaneet ruuvit kotikonstein auki. Yksi lähti ihan helposti, mutta kolme neljästä on niin jumissa, että jos voimaa lisää, alkaa vain kilven ja pellin väliin jäävä "prikka" pyöriä mukana. CRC tuli ensimmäisenä mieleen, mutta siitä ei luonnollisestikaan ole apua.

Autossa ei siis ole takana tällä hetkellä kilpeä lainkaan, ja tarve olisi saada aluslevy kiinni (ja siihen sitten kilpi kiinni, suoraanhan se ei saksalaisiin reikiin käy).
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10


Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: To 14.10.2010 15:35
Hommaa minikaasupoltin ja anna varovasti lämpöä. Laita vuorotellen
jotain ruosteenirrotusöljyä ja lämpöä. Se poltin saa olla kynän kokoinen.
Maalipinta kannattaa suojata.

Itse porasin rekisterikilpeen reijät ja laitoin sen alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 14.10.2010 16:05
JarkkoN kirjoitti:Hommaa minikaasupoltin ja anna varovasti lämpöä. Laita vuorotellen
jotain ruosteenirrotusöljyä ja lämpöä. Se poltin saa olla kynän kokoinen.
Maalipinta kannattaa suojata.

Itse porasin rekisterikilpeen reijät ja laitoin sen alkuperäisiin kiinnikkeisiin.

Kiitos vinkistä. Tuo on jollekin varmaan kotikonsti, mutta itse olen sen verran käsi näissä hommissa, että jos tuohon ryhdyn, niin varmaan tulee enemmän vahinkoa kuin tulosta.

Rekisterikilpeen voisi tietysti porata reikiä, mutta edelleen ne ruuvit pitäisi saada irti niistä alkuperäisistä rei'istä.
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: Ma 25.07.2005 09:54
Paikkakunta: Tre
ViestiLähetetty: To 14.10.2010 16:17
Verhous luukun takaa irti ja sieltäpäin käy käsiksi....
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 14.10.2010 16:38
jpeltoma kirjoitti:Verhous luukun takaa irti ja sieltäpäin käy käsiksi....

Onkos tuo kuinka monimutkainen irrottaa (ja laittaa takaisin)?

Lisäksi, tarvitsen luultavasti vähän täsmällisempiä ohjeita kuin "käy käsiksi", jos nyt onnistun sen verhoilun irrottamaan.

(e: arvon neuvojat, muistakaa että olen viimeiset parikymmentä vuotta työsuhdeautoillut, ja auton huoltotoimenpiteet ovat osaltani olleet lähinnä tankkaaminen, pesunestesäiliön täyttö, automaattipesukoneen läpi ajaminen ja huoltoon vieminen)
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2019
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Pe 15.10.2010 08:00
avaa takaluukku niin näet verhoilun mustat kiinnikkeet. Nosta kiinnikkeiden keskellä olevaa muovista nastaa vaikkapa ruuvimeisselillä.
Kokonaan ei tarvitse ottaa pois verhoilua vaan vain sen verran että pääset näkemään pulttien vastakappaleet. Sitten vaikkapa pitkillä pihdeillä pidät kiinni vastakappaleista kun samalla avaat pultit. crc:ta kannattaa laittaa ennen irroitusoperaatiosta.

Käy ostamassa rek.kilven alle tuleva muovinenlevy autotarvikeliikkeestä. Maksaa n 7 euroa ja saat kilvet kiinni omista reistään . Älä tee lisäreikiä kilpeen sillä minusta ainakin näin sen saat rumaksi .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Pe 15.10.2010 08:37
sportsman kirjoitti:avaa takaluukku niin näet verhoilun mustat kiinnikkeet. Nosta kiinnikkeiden keskellä olevaa muovista nastaa vaikkapa ruuvimeisselillä.
Kokonaan ei tarvitse ottaa pois verhoilua vaan vain sen verran että pääset näkemään pulttien vastakappaleet. Sitten vaikkapa pitkillä pihdeillä pidät kiinni vastakappaleista kun samalla avaat pultit. crc:ta kannattaa laittaa ennen irroitusoperaatiosta.

Käy ostamassa rek.kilven alle tuleva muovinenlevy autotarvikeliikkeestä. Maksaa n 7 euroa ja saat kilvet kiinni omista reistään . Älä tee lisäreikiä kilpeen sillä minusta ainakin näin sen saat rumaksi .

Kiitoksia, pitää tutkia iltapäivällä kun olen taas auton ääressä.

Aluslevy on jo hommattu.

Yhdenkin ruuvin aukisaaminen varmaan riittäisi, koska yksi aukesi jo, ja jos toiselta reunalta saisi toisen auki, niin kyllä se aluslevy varmaan kahdellakin kiinni pysyy. Tietysti aina parempi jos saa kaikki auki.
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 561
Liittynyt: Ti 29.04.2008 14:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 15.10.2010 09:24
Minulla meni ruuvit poikki sen alumiinisen hylsyn sisään. porasin sen hylsyn keskelle reiän ja näin sain ne 4 kpl hylsyjä pois painamalla ne läpi pellistä ja ne natsat tippu sinne luukun sisään. Sitten verhous auki ja käsin ne natsat pois etteivät helise. Veholta uudet alumiiniset kiinnikkeet (suosittelen käyttämään näitä) jotka apuruuvilla rutataan (vähän niinkuin popniitti) pellissä olevaan reikään tiukkaan etteivät ala pyöriä niinkuin sinulla kävi.
Sen jälkeen sellainen muovinen aluslevy kiinni niihin neljään kiinnikkeeseen ja rekisterikilpi kahdella muovisella ruuvilla aluslevyyn kiinni. Verhouksen kun ottaa pois juuri sillai etrtä tappia nostamalla niistä kiinnikkeistä se lähtee, muista ottaa myös sisäkahja sekä sitten kun verhous irtoaa on hyvä olla kaveri ettei tule vahinkoa kun pitää irrottaa se sisävalon johto ettei se viotu. Ei se ole vaikea homma se verhouksen irroitus.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Pe 15.10.2010 16:27
No niin, otin takaluukun alareunassa olevan muoviosan irti, ja sitä kautta pääsi jotenkuten käsiksi vastakappaleisiin. Siitä ei tosin ollut mitään iloa, koska meikäläisen työkaluilla (ruuvimeisseli, lenkkiavain, räikkäavain ja putkimiehenpihdit) ei saanut aikaiseksi kuin joko pyöristyneitä vastakappaleita tai kantavikaisia ruuveja. Lisäksi yksi muoviosan kiinnike hukkui prosessissa ja v...käyrä nousi melko korkealle.

Missähän tuon saisi helpoiten hoidettua, mielellään jossain Vihdin-Lohjan suunnalla? Kahvimaan auto?
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Avatar
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 11922
Liittynyt: Su 27.08.2006 16:12
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 15.10.2010 16:32
Se on erittäin ärsyttävää että ne käyttää näitä alumiinisia vastakappaleita. käytännös ne ei saa pois ku poraamalla kuten edellä mainittu.

Kahvimaan auto on kuulema asiallinen liike. Ne taatusti tietää mitä tehdä. ts poraavat pois.
S124 E220TCDI
W126 500SEL
C124 300CE-24
S202 200CDI
W903 355T

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4406
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: Su 17.10.2010 09:20
itte porraisin vanahat alut pois ja laittasin samantyyppiset rautaseet vetoniittimutterit tilalle :wink: ei tartte laittaa taakse mittään irtomuttereita ja rikka juttuja :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Su 17.10.2010 19:16
Niinkun tässä on tullut jo parikin kertaa muiden toimesta sanottua, niin poraaminen ainoa "järkevä" tapa. Itsekin jouduin sen tuon Väykän kanssa tekemään. Ei ne sieltä siististi lähde mitenkään, kun on kunnolla ruuvi jumahtanut alumiiniin kiinni.
"Olipa kerran on nimeni mun, vain aluksi kelpaan satuun".
Pauli Matti Juhani "Juice" Leskinen

On:
-W210 200CDI -02
-S123 230T -82
-W124 300DT, varaosaraato, elimen luovuttaja tuohon S123:een
-Yamaha V-Max 1200, -90

Oli:
-W123 300D -82
-W163 270CDI -00
-S124 E220T -95
-S210 300TDT -98
-W124 300D -91

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1416
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa
ViestiLähetetty: To 28.10.2010 10:29
Vinkki: Rek.kilpiin EI SAA porata ylimääräisiä reikiä...ovat kuulemma valtion omaisuutta( autoilijalla hallinnassa). Tulee sanomista katsastuksessa... :wink:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4406
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: To 28.10.2010 10:41
kari v kirjoitti:Vinkki: Rek.kilpiin EI SAA porata ylimääräisiä reikiä...ovat kuulemma valtion omaisuutta( autoilijalla hallinnassa). Tulee sanomista katsastuksessa... :wink:

ei siitä mittään sanomista tule jos siihen porraa vaan oman auton sopivat reijjät :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3571
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 28.10.2010 16:01
Sergey kirjoitti:Kahvimaan auto on kuulema asiallinen liike. Ne taatusti tietää mitä tehdä. ts poraavat pois.

Kävin tänään Kahvimaan Autossa, ja poraaminen ei onnistunut, koska kaverin mukaan oli niin "paskat terät". Paljon mikään muukaan ei meinannut onnistua, mutta lopulta vajaan tunnin ähräämisen jälkeen yksi vastakappale oli saatu (korin ulkopuolinen osa paineilmarälläkällä hajottamalla) pudotettua verhoilun ja takaluukun väliin (missä se on edelleen, pitääpä muistaa ottaa joku päivä pois). Tässä vaiheessa puhalsin pelin poikki, ja sanoin että koska yksi ruuvi aukesi muutenkin ja näin saatiin toiselle laidalle toinen, niin katkotaanpa vaan niistä lopuista kannat ja laitetaan aluslevy kahdella ruuvilla kiinni. Tunti työtä ja yksi uusi ruuvi/vastakappale, yht. n. 75 €.

Samalla sain tosin myös toisessa threadissä mainitsemani naftavuodon hoidettua, letkussa oli pieni halkeama, letkua vähän lyhennettiin ja laitettiin takaisin kiinni. Siihen ei mennyt kuin 2 min.

Näin ensivisiitin perusteella en ole äärimmäisen vakuuttunut, katsotaan nyt tuleeko tarvetta kokeilla vielä toistekin.
Autot:
s211 E320 CDI 4Matic -06 facelift
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com