C126 Q&A

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Laitetaan tähän ketjuun Secciläisiä koskevia kysymyksiä ja vastauksia. Tämä sen takia, koska noita korjauskirjoja ei tähän korimalliin ole ja aika pirstaloitunutta tietoa löytyy jos löytyy.
Eiks jeh :D

Onko kylkimuovit ovissa yläosistaan myös nastoilla kiinni? Ovien takana olevat palat lähti nätisti nyppäämällä irti, mutta ovista tuntuu olevan tiukassa. Alaosat oli nastoilla ja lähti myös nätisti.

Tarkoitus käyttää kaikki kyljet auki ja paikkailla, jos tarvetta ja suojata ennen takaisin laittoa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

BTriker kirjoitti:Onko kylkimuovit ovissa yläosistaan myös nastoilla kiinni? Ovien takana olevat palat lähti nätisti nyppäämällä irti, mutta ovista tuntuu olevan tiukassa. Alaosat oli nastoilla ja lähti myös nätisti.
Raotat oven tiivistettä listan kohdalta takapäästä, siellä on mutteri joka kierretään auki. Sitten vedät listaa taaksepäin, muovi jää sijoilleen. Kun noin 20 mm vedät (tai naputat edestä puupalikalla) siinä olevat pituussuuntaiset U-klipsit vapautuu ja homma purkautuu.

Kannattaa uusia ainakin rikkinäiset klipsit ja reikään tuleva muovinen suoja joka estää maalin naarmuuntumisen. Eivät ole/olleet v 2000 kalliita.

Tämä siis sedan, toivottavasti coupe on samalla lailla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ja tuolta löytyy kuvia takalasin alakarmin vaihdosta:

http://w126-galerie.mercedesforen.de/v/ ... Heckumbau/
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tänään vein viimeinkin oman secin talliin, missä olisi talven aikana tarkoitus ehostaa kiesi kuosiin. :D
Varsinkin tuo takaikkunan karmi on karmeassa kuosissa. :cry:
Ja ovet, onneksi on uudet tilalle. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Harri126 kirjoitti:Tänään vein viimeinkin oman secin talliin, missä olisi talven aikana tarkoitus ehostaa kiesi kuosiin. :D
Varsinkin tuo takaikkunan karmi on karmeassa kuosissa. :cry:
Ja ovet, onneksi on uudet tilalle. :wink:
Takalasi on omastakin jo irti ja takalasin karmin korjauspala on tähtiliikkeestä tulossa. Tiivisteet lasiin uudet ja konttiin. Kuskin ovi tarttee myös vaihtaa, kun on hiukka hapan alapuolelta. Vänkärin takakaaressa uutta peltiä ja pari tunkin reiän ympärystä uusata. Sisusta käydä läpi nahan hoitoaineella ja vanteet kiillottaa. Pittää olla talveksi tekemistä.

Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Hyvä, että kuitenkin löytyy vielä.

Kylkeäkin täytyy oikoa hippasen. 86v kanssa-autoilija peruutti kylkeen.
:(

Ja jarrut käydä läpi.
Onhan tuota hommaa näköjään. :)
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Harri126 kirjoitti:
Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Hyvä, että kuitenkin löytyy vielä.

Kylkeäkin täytyy oikoa hippasen. 86v kanssa-autoilija peruutti kylkeen.
:(

Ja jarrut käydä läpi.
Onhan tuota hommaa näköjään. :)
Kivoja nuo oikomishommat varsinkin jos pelti päässyt terävään kulmaan taittumaan :?

Kyllä se keväällä palkihtee kun pääsee auringon paisteessa Secillä ajamaan, jota tuusannut pimeän talven ajan 8)
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »


Kivoja nuo oikomishommat varsinkin jos pelti päässyt terävään kulmaan taittumaan :?

Kyllä se keväällä palkihtee kun pääsee auringon paisteessa Secillä ajamaan, jota tuusannut pimeän talven ajan 8)
Onneksi on vain painunut ovi ja takasivuikkunan alta. Täytyy jotenkin nyppiä se ulos, ovihan nyt muutenkin vaihtuu.

Ensi kesänä onkin kaksi kesäautoa ajossa. :?
Täytynee mahdollinen talviauto poistaa liikenteestä kesäksi.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Harri126 kirjoitti:
Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
No hitto kun ehdin jo tilata tuon Vehon kautta. Huomenna pitäisi olla perillä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Harri126 kirjoitti:
Tuossa on takalasin alakarmin vaihto-osan numero A1266470501. Paikallisessä tähtiliikkeessä hinta 115e.
Tuolla olisi n. 76 €, kiinnostaako kimppatilaus?
Ja vaikka muitakin tarvitsijoita?
http://rus.h2.ee/search.html?article=A1 ... ce&smode=A
Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä :roll: .
Ajatuksena oli lähteä muutenkin käymään Tallinnassa. Ei kai noista mitään tullia mene? Mehän kuulutaan kaikki natoon ja muihinkin salaseuroihin.
Pankkina en pysty toimimaan eli rahat pitäisi toimittaa ennakkoon, joko minulle tai kauppaan. :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Harri126 kirjoitti:
Minua kiinnostaa. Kysytkö rahdit? Muuten juu; rahdin, tullin ja alvin kanssa saattaa olla kalliimpi kun marmoritiskillä :roll: .
Ajatuksena oli lähteä muutenkin käymään Tallinnassa. Ei kai noista mitään tullia mene? Mehän kuulutaan kaikki natoon ja muihinkin salaseuroihin.
Pankkina en pysty toimimaan eli rahat pitäisi toimittaa ennakkoon, joko minulle tai kauppaan. :D
OK. Katsoin kiiressä että oli joku RUS mutta jos Virossa niin OK. Voisin ottaa yhden palikan. Pistä viestiä milloin tarvitset rahat, minulla ei ole kiire (varmaan vuoden päästä tarvin :wink: ). Saan sen noudettua pääkaupunkiseudulta jos ei ole kauhia kiire (eli tilaa pitää vähän aikaa varastossa).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

OK. Katsoin kiiressä että oli joku RUS mutta jos Virossa niin OK. Voisin ottaa yhden palikan. Pistä viestiä milloin tarvitset rahat, minulla ei ole kiire (varmaan vuoden päästä tarvin :wink: ). Saan sen noudettua pääkaupunkiseudulta jos ei ole kauhia kiire (eli tilaa pitää vähän aikaa varastossa).
Mahdollisuuksien mukaan menen jo tässä kuussa, jos en, niin sitten menee ensi vuoteen. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

BTriker kirjoitti:Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
Kromit kiinni viimeisenä.
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Harri126 kirjoitti:
BTriker kirjoitti:Mätänevän takalasin alakarmin vaihdoin ja alkaisi lasin paikalleen laitto. Kysymys järjestyksestä, ettei tarvitsisi ottaa lasia uudelleen pois. asennusjärjestys: tiiviste lasiin kiinni ja paketti paikalleen ja sitten kromit kiinni, vai laitetaanko kromit kiinni jo ennen asennusta?
Kromit kiinni viimeisenä.
Kiitokset. Näillä mennään taas eteenpäin :D
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Mites puuttuva keulatähti, tai eihän se SECistä puutu, sitä vaan ei ole. Kävisiköhän W124 E-mallin tähti, saako asennettua paikoilleen?

Eri asia on se että olisiko tämä soveliasta :roll: :oops: :P .

USA:sta Rockautosta saapui 560 SEC sytkäosia; jakajan kansi ja pyörijä olivat Bosch, made in Spain sekä Bosch-tulpanjohdot olivat lähetyslistan mukaan Made in USA mutta paketissa ei ollut mainintaa sen tarkemmin, 100% silikoni ja kuparisydän kumminkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

karra kirjoitti:Mites puuttuva keulatähti, tai eihän se SECistä puutu, sitä vaan ei ole. Kävisiköhän W124 E-mallin tähti, saako asennettua paikoilleen?

Eri asia on se että olisiko tämä soveliasta :roll: :oops: :P .
No ei ole kyllä oikein soveliasta...ruman näkönen ku ensin maskissa iso tähti ja sitten vielä keulatähti :roll:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Pari triviaa...

Eli 722.3 laatikossa on vissiin tuon turbiinin tyhjennysproppu ronkittava tällaisen pienen aukon kautta?

Kuva

560 SECissä on jonkunlainen pultattu palkki tai jäykiste juuri tuon ritilän kohdalla eli onkohan se poikkirauta irroitettava, ei oikein päässyt näkemään edes tuota aukkoa :roll: .

Ja vielä triviampi, perän tyhjennysproppu on kait siellä apparin puolella perämurikkaa kuten foorumilta luin. Pikasilmäily ei tuottanut ensin tulosta mutta on vissiin otettava silmä käteen ja katsottava uudelleen :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:Pari triviaa...

Eli 722.3 laatikossa on vissiin tuon turbiinin tyhjennysproppu ronkittava tällaisen pienen aukon kautta?

[ http://solex.kuvat.fi/722c.jpg ]

560 SECissä on jonkunlainen pultattu palkki tai jäykiste juuri tuon ritilän kohdalla eli onkohan se poikkirauta irroitettava, ei oikein päässyt näkemään edes tuota aukkoa :roll: .

Ja vielä triviampi, perän tyhjennysproppu on kait siellä apparin puolella perämurikkaa kuten foorumilta luin. Pikasilmäily ei tuottanut ensin tulosta mutta on vissiin otettava silmä käteen ja katsottava uudelleen :P .
Aivan, samoin ne ovat myös pienemmässäkin. :D
Rauta on muistaakseni neljällä pultilla kiinni.
Tyhjennysproppu oli kyllä ihan näkyvillä, jos perä on yhtään ylhäällä. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Vielä triviaalia. Mihin suuntaan tehostimen pumppua on liikutettava jotta saa hihnat irti? Löysin 3 pulttia jotka tulee aukaista; 2 sisemmällä puolella ja yksi ulommalla, tässä näyttää olevan se säätöhahlo jossa pultti liikkuu :roll: .

Olenkohan oikeilla jäljillä, en halua rikkoa paikkoja :? . Kaksi eka hihnaa on jo irti eli ilmastointi sekä laturi.

Juu ja edellinen kyssäri selvitetty; rauta on irti ja luukku näkyvissä. Samoin perän tyhjäysproppu paikallistettu (ihan ruosteessa koko perä, kun ei ole tihkunut mistään :P ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:Vielä triviaalia. Mihin suuntaan tehostimen pumppua on liikutettava jotta saa hihnat irti? Löysin 3 pulttia jotka tulee aukaista; 2 sisemmällä puolella ja yksi ulommalla, tässä näyttää olevan se säätöhahlo jossa pultti liikkuu :roll: .

Olenkohan oikeilla jäljillä, en halua rikkoa paikkoja :? . Kaksi eka hihnaa on jo irti eli ilmastointi sekä laturi.

Juu ja edellinen kyssäri selvitetty; rauta on irti ja luukku näkyvissä. Samoin perän tyhjäysproppu paikallistettu (ihan ruosteessa koko perä, kun ei ole tihkunut mistään :P ).
En muista enää pumpun löysäystä, mutta ei se voi vaikeeta olla, kun minäkin olen onnistunut kerran irroittamaan koko pumpun. :roll:
Olisko siellä ollut vielä yksi pultti vähän jemmassa?

Onkohan siellä perässä ollut öljyä, kun kuiva on? :D
Muista avata täyttöproppu ensin. :wink:
Tuli mieleen sellainen, että secissä on pyörinyt samat remmit vuodesta -98.
-04 ostin uudet varalle, jos menee poikki reissussa. Ei ole mennyt.
Tosin eipä sillä ole nyt pariin vuoteen ajettukaan. :cry:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja -O- »

Kysymys kuuluu;

Mistäpä löytäisin alkuperäiseen (hirchmann?) antenniin sen lokarin ja saitan väliin tulevan kumirinkulan ?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-O- kirjoitti:Kysymys kuuluu;

Mistäpä löytäisin alkuperäiseen (hirchmann?) antenniin sen lokarin ja saitan väliin tulevan kumirinkulan ?
Veholta varmaankin löytyy, eikä varmaankaan ole kallis. Saksan Ebay:ssä olen myös nähnyt moisia myytävän.

-------------

Laitetaanpas nyt toimivaksi osoittautunut tapa asentaa takalasi, kun kuitenkin jollakin on alakarmin vaihto edessä:
Tiiviste kiinnitetään lasiin ja kromilista sille kuuluvaan väliin. Nämä tapahtuu vaikka pöydällä.
Seuraavaksi laitetaan naru (itse käytin 4mm:n saumanarua) tiivisteeseen siihen kohtaan mikä menee karmin olakkeeseen.
Narun päät lasin alaosaan limittäin noin viisitoista senttiä. Tämä sen takia, että tiiviste alkaa naruja vedettäessä nousta olakkeen päältä omalle paikalleen. Saippuaa tiivisteeseen ja olakkeeseen ihan tolkusti, jotta tiiviste pääsee nousemaan mahdollisimman vähällä kitkalla paikalleen. Nostetaan koko paketti paikalleen ja sihdataan mahdollisimman kohdilleen.
Asennus saattaa jollakin näppärällä setällä/tätillä käydä itsekseenkin, mutta kaveri on kyllä hyvä olla mukana. Toinen vetää naruista sisällä samalla, kun toinen paukuttaa kautta nitkuttaa tiiviste-kromipakettia paikalleen. Tässä ei kannata kiirehtiä ja nykiä narua liian hanakasti. Itse teimme niin, että vuoron perään toista narua veti sisältä vähän matkaa ja samalla nitkutus paukutusta samasta kohtaa. Lasi ei hajoa, kunhan narujen vetäminen käy suhtkoht samaan aikaan kummaltakin puolelta eikä lasi pääse vääntymään kierteille. Kumipäävasara on myös hyvä apuväline paukutella tiivistettä kromineen paikalleen.
Tällä tavalla lasin asennus kävi näppärästi.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä menee nyt ihan 560 (SEC) jutusteluksi mutta tietoa tarvitaan. Eli 560 mallin lukkoperäöljy.
07.03.2007 JOHe kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Peräöljynähän pitäisi tietty käyttää ASD-perään käyvää öljyä (jos siis nyt puhutaan takaperästä, ei etu- :) ). Miten lie universaali-öljyn kanssa.
Mersun omassa asd öljyssähän ei purkissa lue juurikaan tuon kummempaa kuin joku universal plaaplaaplaa oil. Sanallakaan ei puhuta soveltuvuudesta asd perään, tuotenumero sanoo ainoastaan että oikeaa on.
Kun vetää sen ensimmäisen "sivun" purkin etiketistä auki löytyy alta toiselta sivulta maininta että täyttää MB:n Blatt-Nr 235.3 vaatimukset eli ASD perän öljy. Niin tarkoitan tuota omaa purkkia, joka on viskositeettia 85W/90.
Eikös 4-Maticin perä ole ASD? Ja jos ASD perä käyttää 235.3 laatua niin 560 lukkoperä vaatii samaa ainakin ohjekirjan mukaan, mutta SAE 90, ei 85W-90.

Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
Selasin yöllä M100 foorumia ja niissä vehkeissä on usein LSD eli kitkalukkoperä. Suosittelivat että orkkis MB-öljyä kannattaisi käyttää. En löytänyt yhtään suositeltavaa vaihtoehtoa vaikka joku oli jotain muuta kokeillutkin. Siispä merkkiliikkeeseen, varaosaputkan kautta kumminkin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:
karra kirjoitti:Kysymys, onko tätä SAE 90 235.3 öljyä saatavana muualta kuin marmoritiskiltä?.
Selasin yöllä M100 foorumia ja niissä vehkeissä on usein LSD eli kitkalukkoperä. Suosittelivat että orkkis MB-öljyä kannattaisi käyttää. En löytänyt yhtään suositeltavaa vaihtoehtoa vaikka joku oli jotain muuta kokeillutkin. Siispä merkkiliikkeeseen, varaosaputkan kautta kumminkin.
Autotarvikeliikkeessä arvelivat että tavan LS (Limited Slip) öljy kävisi, hyllyssä oli Valvoline LS 80W-90 öljyä 11,90 / litra. Sitten katsoimme LiquiMoly kataloogista ja sieltähän löytyi ihan W126 560 koneisiin taulukon mukaista 80W-90 LS öljyä. Rohkenin sitten tilata sitä pari litraa 11 euron litrahintaan kerran kirja sanoi että käy.

Merkkiliikkessähän hinta on kait yli 30 euroa litralta.

Tehostimen pumppua saa liikuteltua 6 mm kuusiokoloruuvista kunhan kolme mutteria on ensin löysätty. Fiksu systeemi joka oli jo 60-luvulla käytössä :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

560 koneessa ilmastoinnin hihnan taittopyörän (eli hihnan kireyden säätöpyörän) laakeri ei ole vaihdettavissa. Se on jotenkin prässätty sinne siivapyörän keskiöön. Varmistin merkkiliikkeestä; Pulley, yksi osa ja hinta alkaa kakkosella... huh huh ! Oma ei ole enää ihan priima mutta ei kumminkaan vielä ääntele.

Pitäs hommata yksi ylimääräinen ja koittaa sorvata paketti auki ja jotenkin saada se laakeri vaihdettua, ei viitti tuota ainokaista purkaa kun se kerran vielä toimii.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:560 koneessa ilmastoinnin hihnan taittopyörän (eli hihnan kireyden säätöpyörän) laakeri ei ole vaihdettavissa. Se on jotenkin prässätty sinne siivapyörän keskiöön. Varmistin merkkiliikkeestä; Pulley, yksi osa ja hinta alkaa kakkosella... huh huh ! Oma ei ole enää ihan priima mutta ei kumminkaan vielä ääntele.

Pitäs hommata yksi ylimääräinen ja koittaa sorvata paketti auki ja jotenkin saada se laakeri vaihdettua, ei viitti tuota ainokaista purkaa kun se kerran vielä toimii.
Juu, secin kiristin tuli rasvattua hyvin ja laitettua takaisin.
Selliin onneksi löytyi varaosa-autosta parempi tilalle. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Vastaa Viestiin