C126 Q&A

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Harri126 kirjoitti:Juu, secin kiristin tuli rasvattua hyvin ja laitettua takaisin.
Selliin onneksi löytyi varaosa-autosta parempi tilalle. :roll:
Miten rasvasit? Itse täytin ATF öljyllä sen "poteron" ja kuumensin kuumailmapuhaltimella notkeaksi. Se valahti sinne sisään. Jätin yöksi uuden öljyn kanssa hautumaan, pitää huomenna katsoa onko öljy mennyt sisään vaan vaatiiko vielä lämmittämistä.

Myytkö sen vanhan minulle tutkittavaksi? Jos löydän korjausmetodin niin voidaan aina yksi kerrallaan korjata ja autot ei seiso sen takia :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:Juu, secin kiristin tuli rasvattua hyvin ja laitettua takaisin.
Selliin onneksi löytyi varaosa-autosta parempi tilalle. :roll:
Miten rasvasit? Itse täytin ATF öljyllä sen "poteron" ja kuumensin kuumailmapuhaltimella notkeaksi. Se valahti sinne sisään. Jätin yöksi uuden öljyn kanssa hautumaan, pitää huomenna katsoa onko öljy mennyt sisään vaan vaatiiko vielä lämmittämistä.

Myytkö sen vanhan minulle tutkittavaksi? Jos löydän korjausmetodin niin voidaan aina yksi kerrallaan korjata ja autot ei seiso sen takia :D .
Tapahtumasta on jo yli viisi vuotta aikaa, mutta jollakin neulalla/ ruuvarilla siitä sai otettua sen suojan pois. Laakerit olikin sitten näkyvissä.
Vaseliinia laitettiin ja hyvin on pelannut.

Itselläkin on tarkoituksena jossain välissä purkaa se huonokuntoinen ja tutkia, miten sen saa ehjättyä.
Onko totta, ettei missään muussa mersussa ole samaa osaa? :shock:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Harri126 kirjoitti:Tapahtumasta on jo yli viisi vuotta aikaa, mutta jollakin neulalla/ ruuvarilla siitä sai otettua sen suojan pois. Laakerit olikin sitten näkyvissä.
Vaseliinia laitettiin ja hyvin on pelannut.

Itselläkin on tarkoituksena jossain välissä purkaa se huonokuntoinen ja tutkia, miten sen saa ehjättyä.
Onko totta, ettei missään muussa mersussa ole samaa osaa? :shock:
OK. Ajattelin että paremmin on suojassa kun antaa olla suojan paikoillaan, yksi tuttu ehdotti että injektioruiskulla suojan läpi sinne öljyä niin ajattelin jotta ohentaa kuumentamalla jos se siellä paremmin sitten pysyis. Pitää selvitellä tuota asiaa. M100 moottorissa oli vaihdettava laakeri :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tartteepas kurkata millanen tossa mun 420:ssä kiristin pyörä on, jos nyt oikein muistan siinon kiilahihnapyörä ja onkos nyt kysymyksessä urahihnapyörä kiristin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

touhottaja kirjoitti:tartteepas kurkata millanen tossa mun 420:ssä kiristin pyörä on, jos nyt oikein muistan siinon kiilahihnapyörä ja onkos nyt kysymyksessä urahihnapyörä kiristin :roll:
Samanlainen on kuin sinulla. :D
Eli kiilahihna...
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Asiasta seinään. Käykö w124 85-93 vuotisten ratti C126 ´86:een? Eikö noissa eemelimallin lankuissa v.94-95 sitten ollut jotain eroja rattien kiinnityksissä, vai muistinko väärin? Kattella kesäksi vähän nätimpi alkuperäinen ratti secciin, kun on niin siloinen kehä ja pyörii käsissä.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

BTriker kirjoitti:Asiasta seinään. Käykö w124 85-93 vuotisten ratti C126 ´86:een?
Kyllä käy. ja käy myös W201:sen ja W123:sen ratti.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kattaako radion ympärillä oleva muovikehikko muuta ku sen yhden dinnin vai jatkuuko sen laita sen ylemmän puupaneelin alle? Tarkotus ois irrottaa ja vaihtaa se mutta kuis se onnistuu?

Edit: vastaus itselleni, radion kehikko on integraali osa keskikonsolia eli ns. ei vaihdettavissa.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Sivuikkunoista ja siis nimenomaan oven, sekä sen huulitiivisteestä.

Omassa on etenkin kuskin ovessa lasin takareuna kulunut naarmuille; naarmut ovat pystysuunnassa noin 2 cm ikkunan takareunasta. Kurkkasin huulitiivisteen alle ja se oli täynnä p*skaa :shock: . Sumuttelin sinne lasinpesusprayta raottaen huulitiivistettä ruuvarilla, aika paljon sain törkyä ongittua ulos.

Varmaan sateella ajoviima painaa likaa sinne takareunaan (tai kuivalla ehkä pölyä) ja siellähän on huulitiivisteessä poikkisauma noin 2 cm ennen takareunaa. Vaikuttaa että hienoin lika pääsee tiivisteen ja sauman raosta sinne sisälle ja kun sitä kerääntyy tarpeeksi niin se tila täyttyy ja alkaa hioa naarmuja lasiin kun lasia ajetaan ylös ja alas.

Otin sumutinpullon ja pistesuihkulla ruiskuttelin ne raot puhtaaksi pikku ruuvaria siis käyttäen. Sen verran meni vettä oven sisällekin että alkoi valua alaosan vedenpoistorei'istä ulos.

Kun vien kärryn tuulilasinvaihtoon pitää kysyä voiko noita naarmuja yrittää hioa pois; kuskin ovessa ne on kiusallisen huomattavissa jo :x .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Harri126 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:tartteepas kurkata millanen tossa mun 420:ssä kiristin pyörä on, jos nyt oikein muistan siinon kiilahihnapyörä ja onkos nyt kysymyksessä urahihnapyörä kiristin :roll:
Samanlainen on kuin sinulla. :D
Eli kiilahihna...
juu, kattelin muuten sitä kiristin pyörää ja sorvilla saa sen rypistyksen pois mutta sitten sen uuden laakerin lukitus onkin eri juttu, paitsi jos siihen saa tehtyä vaikka holokin mihin tulee uusi laakeri ja siihen myös sen likitus taikka sitten vaan hitsataan reunaa lisää ja sorvilla reikä auki ja seekeri rengas ura siihen piättelemään laakeria :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Mikähän mahtaa olla tällainen liitin joka löytyi orkkis radion takaa kun vedin soittimen ulos. Mielestäni se ei ollut missään kiinni. Radion takaseinässä on maajohdolle vastaava abikoliitin johon tuo kävisi. Kokeilin kuitenkin että tämä piuha ei ollut maissa joten ei ole varmaan maajohtokaan. Olisiko joku varashälyttimen piuha, eikös nuo radiotkin ole suojattu jos on orkkis murtohälytin kuten omassa 1987 SECissä on :? .

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Hälyttimen piuha radiota varten.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Matti R kirjoitti:Hälyttimen piuha radiota varten.
Kiitos! En kyllä löydä mitään paikkaa sille, vai tökkäänkö sen siis radion kuoressa olevaan "maaliittimeen" :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

karra kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Hälyttimen piuha radiota varten.
Kiitos! En kyllä löydä mitään paikkaa sille, vai tökkäänkö sen siis radion kuoressa olevaan "maaliittimeen" :roll: .
Koita, sillähän se selviää. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
Matti R kirjoitti:Hälyttimen piuha radiota varten.
Kiitos! En kyllä löydä mitään paikkaa sille, vai tökkäänkö sen siis radion kuoressa olevaan "maaliittimeen" :roll: .
katoppas onko se lämpötila tunnistimesta irronnut liitin jommalta kummalta puolelta, lämmityslaitteen alareunasta :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva
Miten tuonne bensatankin tankin anturiin pääsee käsiksi? Ei ainakaan takakontin kautta :crazy: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Hattuhyllyn lokerikko pois ja sitä kautta.

Edit. Liian nopeat sormet. Taitaa olla, että piti selekänoja ottaa pois.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jep, selekänoja pois ja siellähän se anturin reikä sitten on :)
Kuva
siinä anturin reijän päällä saattaa olla muovinen tuluppa, mikä voi olla kiree ottaa pois, kannattaa laittaa takasin kun homma tehty :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:jep, selekänoja pois ja siellähän se anturin reikä sitten on :)
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3252676.jpg ]
siinä anturin reijän päällä saattaa olla muovinen tuluppa, mikä voi olla kiree ottaa pois, kannattaa laittaa takasin kun homma tehty :wink:
Mikähän koko tuossa mutterissa on? Vois hommata ison hylsyn valmiiksi niin ei tarvis nylpätä kulmia piloille... ja uusi tiivistekin olis varmaan hyvä olla valmiina... :crazy:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:jep, selekänoja pois ja siellähän se anturin reikä sitten on :)
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3252676.jpg ]
siinä anturin reijän päällä saattaa olla muovinen tuluppa, mikä voi olla kiree ottaa pois, kannattaa laittaa takasin kun homma tehty :wink:
Mikähän koko tuossa mutterissa on? Vois hommata ison hylsyn valmiiksi niin ei tarvis nylpätä kulmia piloille... ja uusi tiivistekin olis varmaan hyvä olla valmiina... :crazy:
siinon 46mm kantti :wave:
kun laitat takasin uuvella O-renkaalla, muista voijella hyvin se tiiviste ettei naraha kumia mukaan :thumbup: sitten ei pijä kauheen hyvin :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:jep, selekänoja pois ja siellähän se anturin reikä sitten on :)
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3252676.jpg ]
siinä anturin reijän päällä saattaa olla muovinen tuluppa, mikä voi olla kiree ottaa pois, kannattaa laittaa takasin kun homma tehty :wink:
Mikähän koko tuossa mutterissa on? Vois hommata ison hylsyn valmiiksi niin ei tarvis nylpätä kulmia piloille... ja uusi tiivistekin olis varmaan hyvä olla valmiina... :crazy:
siinon 46mm kantti :wave:
kun laitat takasin uuvella O-renkaalla, muista voijella hyvin se tiiviste ettei naraha kumia mukaan :thumbup: sitten ei pijä kauheen hyvin :wave:
Kiitosta. Uusi tiiviste on tilattu; tulee Saksasta reilun kolmen euron hintaan. Kun tankaan aina Venäjällä "ylitäyteen" niin en tosiaankaan aio ottaa riskejä tuon tiivisteen kanssa.

Potilaalla on sellainen vaiva jotta bensavalo palaa koko ajan. Otan ensiksi toki tuon liittimen irti ja tsekkaan että ei ole johto maissa mistään...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:jep, selekänoja pois ja siellähän se anturin reikä sitten on :)
[ http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3252676.jpg ]
siinä anturin reijän päällä saattaa olla muovinen tuluppa, mikä voi olla kiree ottaa pois, kannattaa laittaa takasin kun homma tehty :wink:
Mikähän koko tuossa mutterissa on? Vois hommata ison hylsyn valmiiksi niin ei tarvis nylpätä kulmia piloille... ja uusi tiivistekin olis varmaan hyvä olla valmiina... :crazy:
siinon 46mm kantti :wave:
kun laitat takasin uuvella O-renkaalla, muista voijella hyvin se tiiviste ettei naraha kumia mukaan :thumbup: sitten ei pijä kauheen hyvin :wave:
Kiitosta. Uusi tiiviste on tilattu; tulee Saksasta reilun kolmen euron hintaan. Kun tankaan aina Venäjällä "ylitäyteen" niin en tosiaankaan aio ottaa riskejä tuon tiivisteen kanssa.

Potilaalla on sellainen vaiva jotta bensavalo palaa koko ajan. Otan ensiksi toki tuon liittimen irti ja tsekkaan että ei ole johto maissa mistään...
Pärhana! Irroitin tuon liittimen ja valo palaa edelleen. Eihän se sillai voi toimia että jos liittimen irroittaa niin valo palaa? Luulisi että se syttyy kun anturi maadoittaa bensan vähetessä, vai toimiiko juuri päinvastoin. Ken tietää?
karra kirjoitti:Mikähän mahtaa olla tällainen liitin joka löytyi orkkis radion takaa kun vedin soittimen ulos. Mielestäni se ei ollut missään kiinni. Radion takaseinässä on maajohdolle vastaava abikoliitin johon tuo kävisi. Kokeilin kuitenkin että tämä piuha ei ollut maissa joten ei ole varmaan maajohtokaan. Olisiko joku varashälyttimen piuha, eikös nuo radiotkin ole suojattu jos on orkkis murtohälytin kuten omassa 1987 SECissä on :? .

[ http://i194.photobucket.com/albums/z171/karra_010/560SEC1987/P8180622.jpg ]
Nyt on CD-becker paikoillaan ja havainnoin että kun tuon pistokkeen laittaa soittimen takapäädyn alareunaan siihen abikoliittimeen niin radiota ulosvedettäessä tuo kynsi nappaa kojelaudan reunaan kiinni ja pistoke irtoaa. Häly siis.

Oma häly kyllä toimii vaikka tuo on ollut irti koko syksyn...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se valo muistaakseni sammuu vasta sillon kun pistää koneen tulille :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:se valo muistaakseni sammuu vasta sillon kun pistää koneen tulille :wink:
Tiedetään :mrgreen: . Käytin konetta ja ei sammuna :? .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:se valo muistaakseni sammuu vasta sillon kun pistää koneen tulille :wink:
Tiedetään :mrgreen: . Käytin konetta ja ei sammuna :? .
katoppa onko nuo molemmat langat ehjät, nyt kun en oikein tiijä pitäskö se polttimo maadottaa vai laittaa sille virta :roll: jos sulla on kytkentä kaava niin näkisit siitä kumpi sille polttimolle on tehtävä :wink:
Kuva
tarkista ny kumminki tuo anturi, sehän homma ei maksa mitään paitti sen uuven tiivisteen :)
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:
karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:se valo muistaakseni sammuu vasta sillon kun pistää koneen tulille :wink:
Tiedetään :mrgreen: . Käytin konetta ja ei sammuna :? .
katoppa onko nuo molemmat langat ehjät, nyt kun en oikein tiijä pitäskö se polttimo maadottaa vai laittaa sille virta :roll: jos sulla on kytkentä kaava niin näkisit siitä kumpi sille polttimolle on tehtävä :wink:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2678070.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
tarkista ny kumminki tuo anturi, sehän homma ei maksa mitään paitti sen uuven tiivisteen :)
Benzworldista luin että ruskea piuha on maa, sinimusta on anturin signaali ja se kolmas (eli sininen) on se valo. Anturissa ruskea maadoittaa ja sininen ei. Kokeilin yhdistää pistokkeesta sinisen suoraan maahan, ei sammunut valo.

Voisikohan tuo olla kytköksissä Reiserechnerin resetoimiseen, se kuulemma pitää tehdä... täytyy lukea ohje kunnolla. Kojetaulussahan on diagnostiikkaa koska nuo erilaiset varoitusvalot valot syttyy kun laitetaan virrat päälle (poltimoiden tarkistus) joten ei se ihan tyhmä piiri ole...

En nyt viitsi lähteä mahdollisesti ehjää anturia purkamaan; niin monasti menee ehjä osa rikki kun sitä alkaa ropeloimaan :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olekko varma, että anturi on ehejä, eikä se rikki mene vaikka katokki sen sisään, paskanen se on kummiski sisästä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:olekko varma, että anturi on ehejä, eikä se rikki mene vaikka katokki sen sisään, paskanen se on kummiski sisästä :wink:
Anturi oli rikki mutta paskainen se ei ollut, ihan puhdas sisältä ja päältä - ei niin lian häivän häivää. Olisiko syynä kenties se että olen ajanut 0,5 % ATF seoksella bensan lisänä :wink: .

Anturissa oli sellainen vika että kun koho laski ala-asentoonsa se ei kytkenyt merkkivalon piuhan signaalia maahan joka löytyy anturin rungosta ja keskitangosta, tämä viedään maahan omalla karvallaan. Toinen karva on mittarin signaali jonka vastus muuttuu kun koho liikkuu ja kolmas karva on tämä valon maadoitus joka oli siis poikki. Yhdistävän käpälän niittaus vaan ei johtanut maata siihen runkoon... tinasin sen kiinni ja koelampulla pelaa kun pöydällä kokeilin.

Mutta mittaristossa palaa vaan se varoitusvalo :geek: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

karra kirjoitti: Voisikohan tuo olla kytköksissä Reiserechnerin resetoimiseen, se kuulemma pitää tehdä... täytyy lukea ohje kunnolla. Kojetaulussahan on diagnostiikkaa koska nuo erilaiset varoitusvalot valot syttyy kun laitetaan virrat päälle (poltimoiden tarkistus) joten ei se ihan tyhmä piiri ole...
Mulla ei ole reiserechnerin tilalla mitään tekemistä bensavalon kanssa.
Räknääjä on kyllä kytketty bensamittariin, sillä bensa-anturin antamien arvojen perusteella lasketaan joitakin näytön näyttämiä lukuja, esim. "kilometrejä tankissa jäljellä"-lukema.
Kun tankissa on bensaa, niin valo pysyy pimeänä, oli reiserechner toiminnassa tai ei.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: C126 Q&A

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

560 SEC osto-opas videolla:

p.1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kJoC5qdVdGI[/youtube]

p.2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mgs99AQIOn0[/youtube]

p.3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YAg3d8kRdNE[/youtube]

Tästä saa myös juomapelin: nappaa shotti joka kerta kun kaveri mainitsee jonkun korjauksen maksavan tuhansia taaloja :angel:
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Vastaa Viestiin