W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
- Bercedes Menz
- Mersumies
W211 hakusessa, W203 löytyi --> muutama kysymys
Moro,
uusi naama foorumilla, toivottavasti pian myös Mersun omistaja.
Tarkoitus on lähteä Saksasta hakemaan vm. 2006 tai uudempaa E-sarjan diesel-Mersua, todennäköisesti 280cdi. Mobile.de -sivustoa ja tätä palstaa on tullut seurattua ahkerasti, mutta joihinkin juttuihin en ole löytänyt vastauksia, vielä.
Seuraavassa siis muutama tyhmä kysymys:
1. Monissa autoissa ilmoitetaan kaksi hintaa Gross ja Net. Onko siis kyseessä verollinen ja veroton hinta vai mikä? Vaikuttaako tuo jollain tavalla Suomen päässä tapahtuvaan verotuspäätökseen? Olen siis ostamassa autoa yksityiseen käyttöön.
2. Onko Saksassa tapana tinkiä vai onko kyseessä Apteekin/Alkon hinnat? Jos tinkivaraa on niin paljonko uskoisitte sitä olevan? Ymmärrän toki, että se riippuu autosta, myyjästä yms. mutta antakaa jotain vinkkiä (prosenttia tms.) asiasta esim. omaan kokemukseenne pohjautuen. Onnistuuko muuten rahoitus saksalaisen merkkiliikkeen kautta?
3. Autoissa on (ainakin) kahta erilaista nahkaverhoilua, joista kuvat alla:
yleisempi versio, jossa sauma keskellä ja kaksi isoa palaa istuintyynyssä http://eng.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
ja tämä mun mielestä hienompi, jossa on useampia saumoja istuintyynyssä. http://tinyurl.com/2adghev
Kysymys kuuluukin, onko noissa jotain muuta eroa kuin ulkonäkö? Onko toinen parempaa/pehmeämpää nahkaa tai toinen kuuluu johonkin tiettyyn vuosimallin tai varustetasoon tms?
4. Vähän samantyylinen kysymys E-mallin rateista. Eli olen huomannut, että autoissa on kahta erilaista rattia tai oikeastaan ratin nappuloita. Mielestäni ainakin vm. 2007 on tällainen ratti http://images.thecarconnection.com/med/ ... 5692_m.jpg ja 2006 löytyy tuota samaa, mutta myös tätä http://www.carshine.com.au/Pictures/Mer ... 49230).jpg eli onko ratissa tapahtunut tällainen muutos jossain vaiheessa 2006 ja 2007 välillä vai onko taas kyseessä jokin varustetaso tms.?
Pähkäilen siis vm. 2006 ja 2007 välillä eli niiden välillä jotain muita eroja tahi tullut muutoksia?
Olen näillä näkymillä katsomassa 60-80tkm ajettua autoa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin laatikon öljynvaihto kannattanee selvittää eli milloin on vaihdettu (pitäisi olla 60tkm). Entäs hiukkassuodatin, milloin sen oletetaan kyrvähtävän 100tkm vai 200tkm kohdalla vai milloin?
Kiitos vastauksista etukäteen!
uusi naama foorumilla, toivottavasti pian myös Mersun omistaja.
Tarkoitus on lähteä Saksasta hakemaan vm. 2006 tai uudempaa E-sarjan diesel-Mersua, todennäköisesti 280cdi. Mobile.de -sivustoa ja tätä palstaa on tullut seurattua ahkerasti, mutta joihinkin juttuihin en ole löytänyt vastauksia, vielä.
Seuraavassa siis muutama tyhmä kysymys:
1. Monissa autoissa ilmoitetaan kaksi hintaa Gross ja Net. Onko siis kyseessä verollinen ja veroton hinta vai mikä? Vaikuttaako tuo jollain tavalla Suomen päässä tapahtuvaan verotuspäätökseen? Olen siis ostamassa autoa yksityiseen käyttöön.
2. Onko Saksassa tapana tinkiä vai onko kyseessä Apteekin/Alkon hinnat? Jos tinkivaraa on niin paljonko uskoisitte sitä olevan? Ymmärrän toki, että se riippuu autosta, myyjästä yms. mutta antakaa jotain vinkkiä (prosenttia tms.) asiasta esim. omaan kokemukseenne pohjautuen. Onnistuuko muuten rahoitus saksalaisen merkkiliikkeen kautta?
3. Autoissa on (ainakin) kahta erilaista nahkaverhoilua, joista kuvat alla:
yleisempi versio, jossa sauma keskellä ja kaksi isoa palaa istuintyynyssä http://eng.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
ja tämä mun mielestä hienompi, jossa on useampia saumoja istuintyynyssä. http://tinyurl.com/2adghev
Kysymys kuuluukin, onko noissa jotain muuta eroa kuin ulkonäkö? Onko toinen parempaa/pehmeämpää nahkaa tai toinen kuuluu johonkin tiettyyn vuosimallin tai varustetasoon tms?
4. Vähän samantyylinen kysymys E-mallin rateista. Eli olen huomannut, että autoissa on kahta erilaista rattia tai oikeastaan ratin nappuloita. Mielestäni ainakin vm. 2007 on tällainen ratti http://images.thecarconnection.com/med/ ... 5692_m.jpg ja 2006 löytyy tuota samaa, mutta myös tätä http://www.carshine.com.au/Pictures/Mer ... 49230).jpg eli onko ratissa tapahtunut tällainen muutos jossain vaiheessa 2006 ja 2007 välillä vai onko taas kyseessä jokin varustetaso tms.?
Pähkäilen siis vm. 2006 ja 2007 välillä eli niiden välillä jotain muita eroja tahi tullut muutoksia?
Olen näillä näkymillä katsomassa 60-80tkm ajettua autoa. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin laatikon öljynvaihto kannattanee selvittää eli milloin on vaihdettu (pitäisi olla 60tkm). Entäs hiukkassuodatin, milloin sen oletetaan kyrvähtävän 100tkm vai 200tkm kohdalla vai milloin?
Kiitos vastauksista etukäteen!
Viimeksi muokannut Bercedes Menz, To 08.09.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Re: W211 hakusessa, muutama asia askarruttaa
4. Ratit erilaisia alkupään malleissa ja faceliftissa. Eli vuosimalli ratkaisee ratin.
Tämä on faceliftin ratti

Monet suosittelee faceliftia. Eli jos sellaisen haluat, niin silloin pitää olla tuo kuvan ratti.
(Tiedän, ratin voi vaihtaa. Yks helppo on kans faceliftin tunnistus siitä, että kun valot päällä, mittaristossa vihreä valon kuva. Koska harvemmin uudempaa mittaristoa autoon vaihdetaan. Puskureita ym voi vaihtaa ja auto näyttää faceliftilta.)
Tämä on faceliftin ratti

Monet suosittelee faceliftia. Eli jos sellaisen haluat, niin silloin pitää olla tuo kuvan ratti.
(Tiedän, ratin voi vaihtaa. Yks helppo on kans faceliftin tunnistus siitä, että kun valot päällä, mittaristossa vihreä valon kuva. Koska harvemmin uudempaa mittaristoa autoon vaihdetaan. Puskureita ym voi vaihtaa ja auto näyttää faceliftilta.)
Alvillinen ja alviton. Yksityishenkilönä maksat alvillisen hinnan. Saksassa alv on 19% ja Suomessa 23% eli on järkevääkin maksaa se Saksaan.Bercedes Menz kirjoitti: 1. Monissa autoissa ilmoitetaan kaksi hintaa Gross ja Net. Onko siis kyseessä verollinen ja veroton hinta vai mikä? Vaikuttaako tuo jollain tavalla Suomen päässä tapahtuvaan verotuspäätökseen? Olen siis ostamassa autoa yksityiseen käyttöön.
Itse hain Saksasta marraskuussa 2007 C-Mersun ja sopivista ehdokkaista onnistuin tinkaamaan sähköpostin välityksellä 0-1000 euron välillä. Haet ilmeisestikin kalliimpaa kuin omani eli kyllä Saksasta ostettaessakin tulisi alennusta saada.Bercedes Menz kirjoitti: 2. Onko Saksassa tapana tinkiä vai onko kyseessä Apteekin/Alkon hinnat? Jos tinkivaraa on niin paljonko uskoisitte sitä olevan? Ymmärrän toki, että se riippuu autosta, myyjästä yms. mutta antakaa jotain vinkkiä (prosenttia tms.) asiasta
- Bercedes Menz
- Mersumies
Kiitos kommentista!Tomp kirjoitti:4. Ratit erilaisia alkupään malleissa ja faceliftissa. Eli vuosimalli ratkaisee ratin.
Tämä on faceliftin ratti
[ http://images.thecarconnection.com/med/2008-mercedes-benz-e-class-4dr-sdn_100165692_m.jpg ]
Oliko tuo "faceliftaus" tapahtunut juurikin 2006-2007 välillä? Mun puusilmä ei huomannut mitään ulkoista eroa mm. puskureissa, joten saako sanallista kuvausta tai vaikka ihan kuvaa, miten erottaa facelift Vs. ei-faceliftistä.
Exät:
Exät:
- Bercedes Menz
- Mersumies
Kiitos vastauksesta!tn62634 kirjoitti:Alvillinen ja alviton. Yksityishenkilönä maksat alvillisen hinnan. Saksassa alv on 19% ja Suomessa 23% eli on järkevääkin maksaa se Saksaan.Bercedes Menz kirjoitti: 1. Monissa autoissa ilmoitetaan kaksi hintaa Gross ja Net. Onko siis kyseessä verollinen ja veroton hinta vai mikä? Vaikuttaako tuo jollain tavalla Suomen päässä tapahtuvaan verotuspäätökseen? Olen siis ostamassa autoa yksityiseen käyttöön.
Itse hain Saksasta marraskuussa 2007 C-Mersun ja sopivista ehdokkaista onnistuin tinkaamaan sähköpostin välityksellä 0-1000 euron välillä. Haet ilmeisestikin kalliimpaa kuin omani eli kyllä Saksasta ostettaessakin tulisi alennusta saada.Bercedes Menz kirjoitti: 2. Onko Saksassa tapana tinkiä vai onko kyseessä Apteekin/Alkon hinnat? Jos tinkivaraa on niin paljonko uskoisitte sitä olevan? Ymmärrän toki, että se riippuu autosta, myyjästä yms. mutta antakaa jotain vinkkiä (prosenttia tms.) asiasta
Oma hintahaarukka on iso, sillä kiikarissa on 20-26K euron auto, jolla olisi ajettu max 80tkm (ostan auton liikkeestä). Toki nuukuus voi iskeä (lue. köyhyys lyö päin kasvoja) ja haluankin enemmän ajetun, vähemmillä varusteilla eli siis halvemman. Ilmeisesti kuitenkin n. 5% alennus on mahdollista, joka tuossa hintaluokassa on se 1000-1300eur, jos hätäpäissäni laskin oikein.
Kun katselee noita myynti-ilmoituksia, niin näkee monta "halpaa ja hyvää". Onko tuollaisia oikeasti vai kannattaako mielummin ostaa se kalliimpi, koska se on oikeasti hyvä? Toki tässäkin tapauksessa asia ei ole yksiselitteinen eli mikä on halpa/kallis ja huono/hyvä ja noiden risteytys...
Exät:
Exät:
No omasta mielestäni 80000 km ajettu ei voi olla kovin huono tuossa ikäluokassa. Yksi kysymys tietysti on se, onko autossa naarmuja tai kolhuja. Osassa liisinkiautoina olleista voi olla jos jonkunlaista ryppyä. Ja huoltokirja pitäisi kyllä löytyä. Sen voi laittaa Mobilessa hakuehdoksi detailsuche-sivulla ja rastittamalla oikeasta alanurkasta Scheckheftgepflegt-kohdan.
Valitse muutama kandidaatti, jota voit käydä katsomassa. Käy katsomassa ensiksi sitä, minkä haluaisit mieluiten ostaa ja jos se on hyvä, ota se vaikka saman tien. Huomioi myös, että talvipyörät tulisi nyt jo löytyä autosta, jos meinaat sen ajamalla tuoda, vaikkei niillä mitään Suomessa teekään, mutta saahan vanteet.
Mihin päin Saksaa olet matkalla?
Valitse muutama kandidaatti, jota voit käydä katsomassa. Käy katsomassa ensiksi sitä, minkä haluaisit mieluiten ostaa ja jos se on hyvä, ota se vaikka saman tien. Huomioi myös, että talvipyörät tulisi nyt jo löytyä autosta, jos meinaat sen ajamalla tuoda, vaikkei niillä mitään Suomessa teekään, mutta saahan vanteet.
Mihin päin Saksaa olet matkalla?
Facelift tapahtui kesällä 2006. Helpoin ulkoinen tuntomerkki on sivupeilit (siis jos ei vaihdettu): ennen faceliftiä peili on koko sivultaan kiinni autossa, faceliftin jälkeen vain "alareunasta". Ratti on toinen hyvä tuntomerkki.Bercedes Menz kirjoitti: Oliko tuo "faceliftaus" tapahtunut juurikin 2006-2007 välillä? Mun puusilmä ei huomannut mitään ulkoista eroa mm. puskureissa, joten saako sanallista kuvausta tai vaikka ihan kuvaa, miten erottaa facelift Vs. ei-faceliftistä.
En tiedä tikkauksista, mutta ekassa kuvassa on "rei'itetty" nahka, joka tulee tuuletettujen istuimien myötä, toisessa taas tavallinen. Tuuletetut istuimet tunnistaa myös siitä, että istuinlämmityksen katkaisijassa on toiminto sekä "ylöspäin" painettaessa = lämmitys, että "alaspain" = tuuletus.Bercedes Menz kirjoitti: 3. Autoissa on (ainakin) kahta erilaista nahkaverhoilua, joista kuvat alla:
E: paitsi että ekassa kuvassa ei kuitenkaan ko. toimintoa katkaisijassa näy, joten puhuin sontaa. Nahka vaan näytti ekassa kuvassa tuuletettujen istuinten nahalta.
Tässä pieni vertailu Avantgarde-mallin eroista edestä ja takaa, huomaa helposti erot kun laittaa autot vierekkäin:Bercedes Menz kirjoitti: Oliko tuo "faceliftaus" tapahtunut juurikin 2006-2007 välillä? Mun puusilmä ei huomannut mitään ulkoista eroa mm. puskureissa, joten saako sanallista kuvausta tai vaikka ihan kuvaa, miten erottaa facelift Vs. ei-faceliftistä.
Pre-facelift vs Facelift:

Tuosta vihreästä merkkivalosta ei kyllä voi faceliftiä tunnistaa, koska kyseinen merkkivalo löytyy vanhemmistakin. Tai ainakin mun -06: sta löytyy. Kyllä ne varmimmat tuntomerkit on nuo ulkoiset seikat.Tomp kirjoitti:4. Ratit erilaisia alkupään malleissa ja faceliftissa. Eli vuosimalli ratkaisee ratin.
Tämä on faceliftin ratti
[ http://images.thecarconnection.com/med/2008-mercedes-benz-e-class-4dr-sdn_100165692_m.jpg ]
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ja vihreä merkkivalo löytyy myös mun -05:sta..woke kirjoitti:Tuosta vihreästä merkkivalosta ei kyllä voi faceliftiä tunnistaa, koska kyseinen merkkivalo löytyy vanhemmistakin. Tai ainakin mun -06: sta löytyy. Kyllä ne varmimmat tuntomerkit on nuo ulkoiset seikat.Tomp kirjoitti:4. Ratit erilaisia alkupään malleissa ja faceliftissa. Eli vuosimalli ratkaisee ratin.
Tämä on faceliftin ratti
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Katsele tuolta http://e-services.mercedes-benz.com/dsc ... rocess=UCu" onclick="window.open(this.href);return false;
junge sterne auto, ei pitäsi olla pelkoa vaihdetuista mittareista...
junge sterne auto, ei pitäsi olla pelkoa vaihdetuista mittareista...
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Meitillä on tuossa omassa Eemelissä musta nahkasisusta. Mielestäni nahkapenkit kyllä melkein vaatii nuot tuuletetut istuimet. Meinaan, ettei takapuoli hikoa yhtään kesälläkään. Ajelin viime kesänä ilman istuimen tuuletusta niin alako takapuoli hieman hikoilemaan => tuuletus päälle ja ongelma loppu.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
No piru, olin siinä käsityksessä, että vain faceliftissa olisi tuo eri mittaristo. Nuo puskurit ja peilit ovat vielä helposti vaihdettavissa, eli ulkokuoreen ei kannata aina luottaa. helpoiten saa selville, vin koodilla viimeistään.
Facelift ulkoisesti on helppo tunnistaa tuosta V-keulasta. Mersu aikoinaan mainosti, että faceliftissa 2000 uudistusta, jostain kun sais sen listan niin helpottaisi vertailua.
Facelift ulkoisesti on helppo tunnistaa tuosta V-keulasta. Mersu aikoinaan mainosti, että faceliftissa 2000 uudistusta, jostain kun sais sen listan niin helpottaisi vertailua.
DBFI taisi jossain keskustelussa täällä taannoin todeta, että suurimmat muutokset ovat jarrujärjestelmä ja ulkonäkö, jos oikein muistan?
Ne 2000 uudistusta tulevat varmaan helposti täyteen kaikista pikkunippeleistä, verhoilumateriaaleista yms., joilla ei itse tekniikkaan ja ajomukavuuteen ole vaikutusta. Pelkästään ratista löytyy varmaan toistakymmentä uutta osaa?
(vanha ratti oli kyllä paremman näköinen, jos ne uuden puskurit ja maski ovatkin näyttävämmät)
Ne 2000 uudistusta tulevat varmaan helposti täyteen kaikista pikkunippeleistä, verhoilumateriaaleista yms., joilla ei itse tekniikkaan ja ajomukavuuteen ole vaikutusta. Pelkästään ratista löytyy varmaan toistakymmentä uutta osaa?
(vanha ratti oli kyllä paremman näköinen, jos ne uuden puskurit ja maski ovatkin näyttävämmät)
Oliskohan tuo ensimmäinen keinonahkaa kuten esimBercedes Menz kirjoitti:3. Autoissa on (ainakin) kahta erilaista nahkaverhoilua, joista kuvat alla:
!

Lähes aina mainostetaan kyllä nahkaverhoiluna

EDIT: Niin on kai aitoakin nahkapallia saanut tuolla kuosilla mutta tällöin ovissa on rypytetyt nahkat kuten jälkimmäisessä.
230 C 1978
Joo ja jopa merkkiliikkeiden toimesta!Marko M kirjoitti:Lähes aina mainostetaan kyllä nahkaverhoiluna![]()
Terve
Itse hain keväällä auton saksasta, tässä muutamia huomioita
1 ostin merkkiliikkeestä, autoa EI saanut heti mukaan vaan viikon päästä
2 jos ajat ruotsin kautta ei keltaiset siirtokilvet käy vaan pitää olla punaiset joissa on vakuutus.
3 Käytin http://www.finnservice.de" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoamaa palvelua jota suosittelen jos ei saksa taitu.
se mitä tuonne aspforsseille maksaa sen saa kyllä varmasti takaisin, ei tarvitse kiertää liikkeitä ja käyttää sitä rahaa autovuokraan, hotelleihin yms.
Jarno
Itse hain keväällä auton saksasta, tässä muutamia huomioita
1 ostin merkkiliikkeestä, autoa EI saanut heti mukaan vaan viikon päästä
2 jos ajat ruotsin kautta ei keltaiset siirtokilvet käy vaan pitää olla punaiset joissa on vakuutus.
3 Käytin http://www.finnservice.de" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoamaa palvelua jota suosittelen jos ei saksa taitu.
se mitä tuonne aspforsseille maksaa sen saa kyllä varmasti takaisin, ei tarvitse kiertää liikkeitä ja käyttää sitä rahaa autovuokraan, hotelleihin yms.
Jarno
Nykyisin käyvät kai ne keltaisetkin, jos on joku Green Card. Itse tulin punaisilla varmuuden vuoksi, mutta kyllä keltaisillakin näkyi väkeä tulevan Tanskaan ja Ruotsiin.jhelen kirjoitti:2 jos ajat ruotsin kautta ei keltaiset siirtokilvet käy vaan pitää olla punaiset joissa on vakuutus.
Englannillakin pärjää suht hyvin. Itse asioin englanniksi autovuokraamossa, hotellissa, rautatieasemalla, autokaupassa ym. Toki se saksan kieli olisi ehdottoman hyvä apu, sitä en kiistä. Olin yksin matkassa ja selviydyin mielestäni ongelmitta.jhelen kirjoitti: 3 Käytin http://www.finnservice.de" onclick="window.open(this.href);return false; tarjoamaa palvelua jota suosittelen jos ei saksa taitu.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... Number=113" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä oisi hyvät varusteet ,jos niitä etsit.
Noita nahka juttuja on montakin versioata,tässä on parhaasta päästä .Sportpaketti
Istuimet on reiettyä nahkaa ,joissa on ilmastointi.napit palaa sinisenä istuinlämmitin katkaisimien alla. 3 nopeutta.
Etu istuinten selkänojan takapuolella on tuloaukot ilmankierrolle ja istuimissa on nuo kaarrepussit,elikkä antaa tukea jos ajat mutkaan reipasta vauhtia.
Myös on ilmastointi paras malli,takasivulaseille suuttimet ja takamatkustajille omat säädöt ,jotka voi tehdä edestä tai takaa,ritilä kojelaudan päässä kertoo noin silmämääräisesti asian.(ero perus malliin).
Tässä huono käännös varusteista.
Käännös (saksa > suomi)
* Iridium Hopea Metalliväri
* Koko Grain Black
* Elektr.Sitzverstellung kuljettaja / matkustaja
* Muistitoiminto kuljettaja / matkustaja
* Dynaaminen ajo-istuin
* Lämmitettävä kuljettajan / matkustajan
* Tuuletus kuljettaja / matkustaja
* 7-vaihteinen automaattivaihteisto ohjauspyörän muutos mela
* Comandsystem värinäyttö navigointi
* WD ja IR-heijastava laminoitu
* Mukautuva vakionopeussäädin / Distronic
* Parametri ohjaus
* Sisä-ja ulkopeilit elektr.autom.abblendbar
* Nahkainen ohjauspyörä monitoimi
* Mobiltelefonvorrüstung yleismaailmallisten liitäntä
* Rengaspaineet tappio varoitus
* LM vanteet 18''inch Mercedes Benz
* Airmatic APS Luftferderung
* BI Xenon valot valot inteligente''''
* Precious pähkinä viimeistely
* Harman Kardon Logic 7-järjestelmän Soundsysthem
* Audio CD-vaihtaja MP3 valmius
* Etu-ja taka-pysäköintitutka
* El. Lasi Kattoluukku
* Mukinpidin
* Linguartronic Ääniohjaus järjestelmä
* Lämmitettävä tuulilasi pesin suuttimet
* Tavaratilan kansi
* Ajotietokone
* Hälytys
* keskikyynärnojan
ym,,,
Tässä oisi hyvät varusteet ,jos niitä etsit.
Noita nahka juttuja on montakin versioata,tässä on parhaasta päästä .Sportpaketti
Istuimet on reiettyä nahkaa ,joissa on ilmastointi.napit palaa sinisenä istuinlämmitin katkaisimien alla. 3 nopeutta.
Etu istuinten selkänojan takapuolella on tuloaukot ilmankierrolle ja istuimissa on nuo kaarrepussit,elikkä antaa tukea jos ajat mutkaan reipasta vauhtia.
Myös on ilmastointi paras malli,takasivulaseille suuttimet ja takamatkustajille omat säädöt ,jotka voi tehdä edestä tai takaa,ritilä kojelaudan päässä kertoo noin silmämääräisesti asian.(ero perus malliin).
Tässä huono käännös varusteista.
Käännös (saksa > suomi)
* Iridium Hopea Metalliväri
* Koko Grain Black
* Elektr.Sitzverstellung kuljettaja / matkustaja
* Muistitoiminto kuljettaja / matkustaja
* Dynaaminen ajo-istuin
* Lämmitettävä kuljettajan / matkustajan
* Tuuletus kuljettaja / matkustaja
* 7-vaihteinen automaattivaihteisto ohjauspyörän muutos mela
* Comandsystem värinäyttö navigointi
* WD ja IR-heijastava laminoitu
* Mukautuva vakionopeussäädin / Distronic
* Parametri ohjaus
* Sisä-ja ulkopeilit elektr.autom.abblendbar
* Nahkainen ohjauspyörä monitoimi
* Mobiltelefonvorrüstung yleismaailmallisten liitäntä
* Rengaspaineet tappio varoitus
* LM vanteet 18''inch Mercedes Benz
* Airmatic APS Luftferderung
* BI Xenon valot valot inteligente''''
* Precious pähkinä viimeistely
* Harman Kardon Logic 7-järjestelmän Soundsysthem
* Audio CD-vaihtaja MP3 valmius
* Etu-ja taka-pysäköintitutka
* El. Lasi Kattoluukku
* Mukinpidin
* Linguartronic Ääniohjaus järjestelmä
* Lämmitettävä tuulilasi pesin suuttimet
* Tavaratilan kansi
* Ajotietokone
* Hälytys
* keskikyynärnojan
ym,,,
^ Tuossa Nautserin linkittämässä liikkeessä voit asioida myös englannin kielellä ja vastauksen saa myös sähköpostitiedusteluihin. Siellä voi käydä sunnuntainakin katsomassa autoja, mutta kaupan voi tehdä vasta maanantaina, kuten rekisteröinninkin. Olin kiinnostunut ostamaan sieltä yhden Mersun, mutta se ehti mennä ennen matkaani.
Minäkin poikkesin kesällä tuossa kaupassa, kun hain peräkärryyn kilven tuon kaupan lähellä olevasta kilpipajasta. Tuossa liikkeessä hämmästytti valikoiman laajuus, nytkin siellä on vanhoja satalankkuja ja muutama uudenkarhea Ferrari ja kaikkea siltä väliltä. Siis autojen hintaskaala on suuri. Kesällä kaikki siellä olleet Mersut olivat suhteellisen siistin oloisia eikä hinnoittelukaan ollut ihan Metsässä. Tuo Nautserin linkin MB on Elegance varustelutasolla (+Sportpaketti), se näyttää jotenkin korkealta. Ilmajousitusko sen tekee vai saneleeko varusteluversio korkeuden vai Sporttipaketti. Yleensä noita Sporttipaketteja näkee Avantgarden yhteydessä, joka on muutenkin hieman matalammalla alustalla.
Käytin kesällä omalla autonhakumatkalla Finnserviceä. Olen erirttäin tyytyväinen heidän tarjoamaansa palveluun. Kannatta kysyä Askolta tai Merjalta apua näissä asioissa.
Minullakin oli sellainen tilanne, että autoa ei olisi saanut samantien mukaansa, vaan huollot yms jutut tuli hoitaa ennen auton luovutusta. Merja hoiteli nämä asiat
autoliikkeen kanssa. Ostin auton mersuliikkeestä ja autoon tuli myös ns. junge sterne takuu.
Minullakin oli sellainen tilanne, että autoa ei olisi saanut samantien mukaansa, vaan huollot yms jutut tuli hoitaa ennen auton luovutusta. Merja hoiteli nämä asiat
autoliikkeen kanssa. Ostin auton mersuliikkeestä ja autoon tuli myös ns. junge sterne takuu.
Sivuilla oli mainittu 350e+alv palvelun keskihinnaksi. Ei nyt ihan rosvousta, jos täysin omatoiminen ei voi tai halua olla.
Kuvan 11 perusteelle on jousitus ylä asennossa,koska valo palaa sympolissa, joka nostaa jousituksen ylä asentoon.pekkavee kirjoitti:Minäkin poikkesin kesällä tuossa kaupassa, kun hain peräkärryyn kilven tuon kaupan lähellä olevasta kilpipajasta. Tuossa liikkeessä hämmästytti valikoiman laajuus, nytkin siellä on vanhoja satalankkuja ja muutama uudenkarhea Ferrari ja kaikkea siltä väliltä. Siis autojen hintaskaala on suuri. Kesällä kaikki siellä olleet Mersut olivat suhteellisen siistin oloisia eikä hinnoittelukaan ollut ihan Metsässä. Tuo Nautserin linkin MB on Elegance varustelutasolla (+Sportpaketti), se näyttää jotenkin korkealta. Ilmajousitusko sen tekee vai saneleeko varusteluversio korkeuden vai Sporttipaketti. Yleensä noita Sporttipaketteja näkee Avantgarden yhteydessä, joka on muutenkin hieman matalammalla alustalla.
Menee aika syvässä lumessa ,omakohtaista kokemusta jonkin verran.
Myös metsäautoteillä hyvä varuste.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Lainaan hieman threadia, pahoitteluni. Mutta asiaan, onko kellään kokemuksia nuista Saksan takseista käytettyinä?
5000-7000 euroon tuntuisi kyselyjen perusteella saavan kohtuukuntoisen käyttöpelin jopa kunnollisesta liikkeestäkin ostettuna, esimerkiksi näiltä jotka myyvät juuri käytöstäpoistuneita tarkastettuja takseja todetulla historialla. Kyseeseen siis tulisi W/S211 03-05 prefacelift manuaalina ja ajokilometrejä noin 300-500tkm.
Kokemusta on useastakin W210 facelift 500-700tkm ajetuista Suomitaksista, joten vertailupohjana ovat lähinnä nämä kuntonsa puolesta.
5000-7000 euroon tuntuisi kyselyjen perusteella saavan kohtuukuntoisen käyttöpelin jopa kunnollisesta liikkeestäkin ostettuna, esimerkiksi näiltä jotka myyvät juuri käytöstäpoistuneita tarkastettuja takseja todetulla historialla. Kyseeseen siis tulisi W/S211 03-05 prefacelift manuaalina ja ajokilometrejä noin 300-500tkm.
Kokemusta on useastakin W210 facelift 500-700tkm ajetuista Suomitaksista, joten vertailupohjana ovat lähinnä nämä kuntonsa puolesta.
vielä tohon finnservicen hintaan
Jos ajattelee että menee itse, vuokraa auton , päivittää navin jos ei ole on pari yötä hotellissa jne niin ei siinä paljon säästä. Varsinkin kun askon kautta sain kilvet 10 egee ja vakuutus 2 viikoksi joka kävi myös suomessa 100 egee, itse ostettuna kilvet 30 ja vakuutus 150. Ja tosiaan lähdin kotoa ke klo 16 kohti tamperetta ja ryanairia. Kotona perjantaina klo 21.30 auton kanssa.
Saa yrittää tolla aikataululla itse auton etsien paikanpäällä. Voin kertoa ettei pysty.
Eli tulee majoitus, autonvuokraus, ruokailu, ym kuluja sen 350 verran melko nopeasti
Jarno
Jos ajattelee että menee itse, vuokraa auton , päivittää navin jos ei ole on pari yötä hotellissa jne niin ei siinä paljon säästä. Varsinkin kun askon kautta sain kilvet 10 egee ja vakuutus 2 viikoksi joka kävi myös suomessa 100 egee, itse ostettuna kilvet 30 ja vakuutus 150. Ja tosiaan lähdin kotoa ke klo 16 kohti tamperetta ja ryanairia. Kotona perjantaina klo 21.30 auton kanssa.
Saa yrittää tolla aikataululla itse auton etsien paikanpäällä. Voin kertoa ettei pysty.
Eli tulee majoitus, autonvuokraus, ruokailu, ym kuluja sen 350 verran melko nopeasti
Jarno
Nach kirjoitti:Lainaan hieman threadia, pahoitteluni. Mutta asiaan, onko kellään kokemuksia nuista Saksan takseista käytettyinä?
Saksassa ajetaan takseilla paljon . Varmasti vähintään saman verran kuin Vantaan takseilla eli vähintään 100 tkm/vuosi. Kuskit ovat harvemmin Saksalaisia . Muutamaa ex-taksi myymälää katselin ja kyllä sen autoista suurin osa oli jo loppuun ajettuna. Myös kilometreistä on ollut tapana vähentää , kunnon liikkeissä lienee asiat toisin.
Väri? Suurin osa on maalattu beige väriin , uusimissa saattaa olla vain muovikalvo päällä.
Hieman epäilen sitä että tuleeko ex-taksi Saksasta halvemmaksi kuin samanlainen ei-taksi käytössä ollut mersu. Tullin mielestä verotusarvo on ihan sama. Lisäksi kun lasket vaadittavat korjaukset alustaan yms ...
Kolmas asia lienee se että paljon ajettu mersu on jo Suomessa hyvin ei-haluttua tavaraa. Ainakin jos katsoo nettiauton tarjontaa .
Kyllähän näitä tuodaan Suomeen mutta taitavat päätyä myyntiin osina.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kai se hotelli, ruokailut yms. pitää ottaa jokatapauksessa omasta pussista vai sisältyykö sekin tuohon hintaan? Omatoimimatkailijana minulla maksoi hotelliyö 54e ja autoliikkeen kautta punakilvet, vakuutus 2vkoa ja rekisteröintimaksu (28e) olivat yhteensä 140e.jhelen kirjoitti:vielä tohon finnservicen hintaan
Jarno
Minä lähdin Ryanairilla sunnuntaina klo 10 maissa Pirkkalasta ja kotona olin tiistai-iltana 21.30. Nopeamminkin olisi toki ehtinyt, mutta kun lentokoneen ja laivan aikataulut ovat itsestä riippumattomia. Edellisestä Saksan reissusta oli aikaa 15 vuotta, silloinkin koulun kautta bussissa istuen.
Viimeksi muokannut tn62634, To 23.12.2010 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin siinä värissä... No, jos se beige väri ja halkeillut kernisisusta ei omistajaa haittaa niin kai siinä aika halvalla voi uudehkon auton saada. Toki ne hakukulut maksavat siihenkin saman kuin kalliimpaan.sportsman kirjoitti:Kolmas asia lienee se että paljon ajettu mersu on jo Suomessa hyvin ei-haluttua tavaraa. Ainakin jos katsoo nettiauton tarjontaa .