Rehellinen kulutus L/100km

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 12:14
MB w210
talvi 11,6 sadalle
Viimeksi muokannut LopenUupunut päivämäärä Ma 21.04.2014 04:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Opel, "weird lieben autos"....

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 11.07.2010 19:41
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 12:46
W124 E220 -95

Talvikulutus, sisältäen webaston käyttöä 20min 1-2xpäivässä, automaattilaatikko E-asennossa, n.50/50 maantietä ja kaupunkiajoa:
N.10,5L/100km on tullut laskettua, vaikeata sen alle on päästä, varsinkin jos haluaa vähän "leikkiä" jäisissä kiertoliittymissä ja kaarteissa......
W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:01
200D jotain seitsemän-kaheksan litran tienoilla kun kesällä jaksoin vielä mittailla. Nyt varmasti enemmän kun on kylmää.

280E reippaasti toistakymmentä satasella. Ehkä enemmänkin, taitaa käydä vähän rikkaalla.

Nämä siis W123-korisia kasikytluvun alusta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2624
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:07
dieselit on vieny noin 10L satkulla. toi SL on ottanu joku 20-25L menovettä satkulla...
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:09
ducatossa jotain 15-20 ltr/100 km näin pakkasilla, kun joutuu yleensä pitämään 1,5-2 h käynnissä pihalla, että tarkenee/näkee ajaa 2 km kauppareissun :P ketun dieselit, kun ne ei talvella lämpiä :evil: kylmänä tuolla on edesvastuutonta lähteä liikenteeseen, kun sieltä ei näe mitään, jos ei ole lämminnyt ensin... esim. viimeyönä pidin ensin 5 h roikassa, sitten vielä 2 h korotettua tyhjäkäyntiä pihalla ja sitten sillä pystyi juuri ja juuri heittämään sellaisen 5 km lenkin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2624
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:12
napa kirjoitti:ducatossa jotain 15-20 ltr/100 km näin pakkasilla, kun joutuu yleensä pitämään 1,5-2 h käynnissä pihalla, että tarkenee/näkee ajaa 2 km kauppareissun :P ketun dieselit, kun ne ei talvella lämpiä :evil: kylmänä tuolla on edesvastuutonta lähteä liikenteeseen, kun sieltä ei näe mitään, jos ei ole lämminnyt ensin... esim. viimeyönä pidin ensin 5 h roikassa, sitten vielä 2 h korotettua tyhjäkäyntiä pihalla ja sitten sillä pystyi juuri ja juuri heittämään sellaisen 5 km lenkin...


et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvin :lol: ainii ja toiset käyttää webastoakin :wink:
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:16
laineracing kirjoitti:
et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvin :lol: ainii ja toiset käyttää webastoakin :wink:


ei ole mainittavaa apua siälämppäreistä, tuulilasikin on kuitenkin melkein 3 neliötä :P ja se pitää saada kuumaksi, että on asiaa liikenteeseen... webastoa tuossa taas ei ole, eikä tule... ja se on vähän hankala muutenkin tuollainen sisälämppärin varassa autoilu, kun voi mennä roikka solmuun tai joku ajaa sen päälle tuolla liikenteessä...

laineracing ei selvästikkään ole autoillut talvella vanhemmalla ducatolla, kun tuollaisia edes ottaa puheeksi :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 14:53
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 13:49
Rehellinen keskikulutus C320 sekalaisessa ajossa on ajotietokoneen mukaan 13.5 - 14 litraa sadalla. Liikkeellelähdöt aina lämpimällä moottorilla ja ajo hyvin rauhallisella mutta taloudellisella ajotyylillä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2624
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 14:55
napa kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
et oo hokassu että on ostettavissa kaupasta semmosia sisätilan lämmittimiä? sulaa ikkunakkin hyvin :lol: ainii ja toiset käyttää webastoakin :wink:


ei ole mainittavaa apua siälämppäreistä, tuulilasikin on kuitenkin melkein 3 neliötä :P ja se pitää saada kuumaksi, että on asiaa liikenteeseen... webastoa tuossa taas ei ole, eikä tule... ja se on vähän hankala muutenkin tuollainen sisälämppärin varassa autoilu, kun voi mennä roikka solmuun tai joku ajaa sen päälle tuolla liikenteessä...

laineracing ei selvästikkään ole autoillut talvella vanhemmalla ducatolla, kun tuollaisia edes ottaa puheeksi :roll:


no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihin :lol:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 15:09
Millainenhan tuo (Napan) 300e olisi lämpiämään, luulisi olevan huomattavasti lämpimämpi kuin ducato, mistä on kokemusta minulla ja yhdyn kyllä mielipiteeseen että ei ole liian kuuma siellä juuri koskaan :), motttorilämpötila ei saavuta normaalia pakkasilla, edes pikku pakkasilla. Silti tuo webasto joissain autoissa ja toisaalta sisätilanlämmitin kyllä auttavat ducatossakin kuten muissakin autoissani ihan hyvin, tyhjäkäynti sen sijaan ei ainakaan näillä kovemmilla pakkasilla varsinkaan suoraruiskukoneissa jaksa lämmitellä. Ja tuo alla mainittu kärry missä oli mönkijä kyydissä kun oli perässä niin ducatokin vei kesällä 12-14 puhtaassa maantieajossa ilman että ajoi ylinopeuttakaan...

No, jos 300 e mersua käyttää monta tuntia päivässä tyhjäkäyntiä niin voi olla jo hankalampaa päästä alle 7 litran keskikulutuksiinkin.

Oma 300 diesel nappasi 8 litraa sataselle uudenvuoden reissuulla eteläsuomeen kun oli iso kuomukärry perässä, painoa ei ollut kuin jotain 600-700kg mutta kuomun korkeus 100cm+laidat 40cm niin vastustaa jo tosissaan. Tuntui muutenkin voima loppuvan ohituksissa ja isoissa ylämäissä. Nopeus oli noin 80-90km/h. Muuten tuo on kulutellut noin 7-7,5 keskimäärin mutta taitaa olla suuttimet jo huoltoa vailla?
Viimeksi muokannut roiala päivämäärä Ke 05.01.2011 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran
300td -91, manuaali.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 15:11
laineracing kirjoitti:
no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihin :lol:


mihin, siihen että ducato on kylmä, vai tuohon kulutukseen :roll: esim. kupla kuskien on turha valittaa, että kupla on kylmä talvella, jos ei ole ducatolla ajanut...

keskikulutushan tuossa laskee heti järjelliseksi, jos lähtee vähänkin pitempää siivua ajamaan, mutta tässä pätkä ajossa kulutus on tosiaan aika reilua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 15:17
roiala kirjoitti:Millainenhan tuo (Napan) 300e olisi lämpiämään
ainakin viime talvena se oli aivan ihanteellinen, mutta menin siihen ne isot jarrut asentamaan kesän aikana ja nyt siitä ei enää talviautoksi ole (ei tod. kiinnosta ostaa mitään 18" talvirenkaita ja niille vanteita...)

tarkoitus oli tehdä tuosta automaatti 200E:stä täksi talveksi käyttis, mutta siitä räjähti kone, kun oltiin ajamassa sitä halliin vaihteiston vaihtoon... joten purkaan sen osiksi, kun tuli jo liikaa vaivaa alkaa sitä korjaamaan... manuaali 200E:tä olen nyt harkinnut ottaa talveksi ajoon, mutta kun se on manuaali :evil: yritän sinnitellä ducatolla tämän talven vaihteeksi...

mulla lämpee ducato parhaiten, kun jätän sen käymään korotettua tyhjäkäyntiä (jääkrapan/harjanvarsi sotkettuna polkimien väliin painamaan kaasua), 1-1.5 tunnin jälkeen on moottorin lämpökin jo yli + 70 C :D kaupunki ajossa se taas sitten laskee sinne "normaaliin" + 50 C, maantiellä saa lämmöt sitten taas lähelle + 70 C, kun ajaa n. 30 km... keula on ollut täysin tukittu jo syksystä lähtien ja uusi termostaatti vaihdettu samalla kokeeksi, jolla ei ollut asiaan mitään vaikutusta... seraavaksi otan kyllä pakosarjan avuksi tähän lämmitykseen kiertämälle sen ja alkupään pakoputken ympärille kupariputkea, jonka kytken lämppärin vesikiertoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1489
Liittynyt: To 03.06.2004 09:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 16:10
Sprintterillä pääasiassa (n 70%) kehä kolmosen sisäpuolella ja loput maantieajoa rehellinen kulutus n 13,5 l ja ajotietokoneen näyttö 12,8 l. Yleensä aamuisin n 20-30 minuuttia webasto päällä, mikä ei todellakaan lämmitä autoa sisältä, mutta vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.
SL AMG
ML 350 CDI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 16:15
Antti V kirjoitti:vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.

käännä tosiaan vielä veistä haavassa :P

ducatolla en kyllä saa menemään yli 10 ltr/100 km, jos en aja tuolla "2 tuntia lämmityskäyttöä ja 2 km ajoa" tyylillä... että ei se lämmitys siinä nyt niin kovin kauheasti maksa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 16:18
W211 E280 CDI 4Matic 10,1 l viimeiset 100 000km keskikulutus
W212 E350 CDI 4Matic 9,0 l viimeiset (ensimmäiset) 20 000km

Noin ajotietokoneen mukaan. Enimmäkseen kaupunkiajoa
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: To 31.12.2009 19:20
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 17:08
w203 220 CDI: ajotietokoneen pitkän aikavälin keskikulutus 5.8 litraa/ 100 km. Pääasiassa työmatka-ajoa eli noin 20 kilometriä hiljasta maantietä aamulla töihin, ja iltapäivällä takas kotia, matkan puolivälissä lossi jossa tulee aina tyhjäkäyntiä jonkun verran. Ennen ajoon lähtöö aina lohkolämmitin käytössä, toi ku on niin hyvin sille johdolle opetettu :)

w124 250D: omaan laskutaitooni luottaen elo-joulukuu välisenä aikana kulutus aika tasan seittämän litraa sadalle. Ajo muuten samankaltaista ku tolla Cecilialla, mutta useimmiten töiden jälkeen käynnistetään kylmänä ku ei ole mahdollisuutta pitää johdossa.

EDIT: unohtu mainita, että molemmat on neekerimalleja eli öljyjä pitää vatkata ite, eikä kummassakaan ole webastoa.
Viimeksi muokannut JuCCiS päivämäärä Ke 05.01.2011 19:35, muokattu yhteensä 1 kerran
W212 200 bluetec
W204 180 CDI
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:40
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 17:23
Akun tyhjeneminen nollasi tietokoneen muistin, mutta sitä ennen n. 15.000 km:n keskikulutus tasan 10l/100 km. Auto on siis S211 320 CDI -04 ja useimmiten tavaraa takapaksi piukassa.
__________________________
S211 320 CDI T -04 nykyinen työkalu (tulossa myyntiin?)
S210 220 CDI T -99 (ex)
Citroen Xsara Sportswagon -00 privaatti (ex), tulossa uusi Ford Fiesta 1,0 turbo ecoboost matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 24.12.2008 16:18
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 17:48
w124 89vm ja ihan 2litrasella bensa koneella näin talvella 12/13litraa sadalla, ehkä turhan painava kaasujalka
Viimeksi muokannut torreno päivämäärä Ke 05.01.2011 18:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 17:54
124 250D man, tein juuri 3,5 vuoden kulutusennätyksen. 7,96l/100km, joka johtunee kovista pakkasista ja lähes koko tankillinen tuli kulutettua kaupunkipätkäajossa. Parhaillaan 5,2L/100km ollut kulutus, mutta vain kesällä rauhallisella maantiellä nopeuden ollessa kokoajan 90km/h eikä ohituksia.
Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ma 25.07.2005 09:54
Paikkakunta: Tre
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:20
OM605 (td)ainakin haukkaa paljon ainetta pakkasella... webaston kanssa varmaan liki kymppiä mennään. Ja Kierroksia täytyy olla tien päällä jatkuvasti yli 2500 ettei lämmöt ala putoamaan. EGR tulpattu ja kone saa raakaa ilmaa mielin määrin. Cooleri vielä nokalla varmistamassa täydellisen koneen jäähdytyksen. (miksei noissa ole coolerin ohitus mahdollisuutta talveksi).

Tietokoneet ei näytä mm. Webastollisten CDI:n kulutuksia pakkasella oikein... webasto haukkaa liki litran lisää. :D
Viimeksi muokannut jpeltoma päivämäärä Ke 05.01.2011 18:35, muokattu yhteensä 3 kertaa
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:23
johan rauhoittuu mieli kun katselee että ei ne muittenkaan autot nyt sentään hajulla kulje....

näyttää rehellisiltä noi kulutukset (paitti noi napan ducaton kulutukset, ellei siinä vuoda tankki :?: :wink: ).....jopa muutama isompi koneinen d-eemeli menee sillä 10:llä kuten ystävillänikin...pääseehän niilläkin varmaan alle 8 kun oikein ajaa sukat jalassa mutta näin talvella saattaa tulla varpaisiin kuolioita :wink:

ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää :wink: :wink: :wink:

bueno?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:27
LopenUupunut kirjoitti:
ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää :wink: :wink: :wink:

bueno?


ei, ei, ei... 185 leveä kumi näyttää aivan uskomattoman typerältä 18"... ja leveämpää talvirengasta en suostu laittamaan... jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8778
Liittynyt: Pe 17.10.2003 18:47
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:34
S600 kesäisessä seka-ajossa matkaa 40%/kylä/kaupunkiajoa 60%. noin 15-16l sataselle.

Joskus innostuessa yli 20l
Viimeksi muokannut Mika.T päivämäärä Ke 05.01.2011 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 327
Liittynyt: La 08.05.2010 10:52
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:37
napa kirjoitti:jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...


No se on kyllä paha jos joutuu manuaalilla ajelemaan :lol:
Ennen vaikka kylmällä ducatolla :roll:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 13:39
Paikkakunta: Tampere
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:45
300 tdt 4matic 1991 näyttäisi vievän 9-10 litraa sataselle eli vähemmän kuin vastaavat uudemmat.
Kovin tarkkaan en ole jaksaillut mittailla, kun on niin usein vene perässä.
Pitää olla kova pakkanen ja lyhyttä ajoa pienillä vaihteilla, että tankkausvälillä menisi selvästi yli kympin.

C220 vei 8,7 litraa bensaa sataselle, se on tarkka mittaus 7 vuodelta. Ei olllut mitään kulutusta nostavia varusteita,
paitsi vetokoukku, jota harvoin käytin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8348
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:53
napa kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
ja mitä tulee noihin napan juttuihin.....ehdotan seuraavaa, PERUSTAMME KOLEHDIN JA KERÄÄMME NAPALLE 18" RENGASSETTIIN RAHAT....tai sitten lahjoitetaan yhdessä "lainaan" hänelle sopivat vanteet ja kerätään se kolehti niihin kumeihin....nehän on kertakäyttötavaraa, kuten kaikki tietää :wink: :wink: :wink:

bueno?


ei, ei, ei... 185 leveä kumi näyttää aivan uskomattoman typerältä 18"... ja leveämpää talvirengasta en suostu laittamaan... jos mulle hätä tulee, niin nostan sitten sen 200E:n reservistä... se vaikuttaa olevan muuten ihan ok. mutta on tosiaan manuaali...


perkele! laitat ne alle mitä kolehti tuo.... :wink: :D ....vaikka 295:set saatana..... :wink: ...nehän vasta tyhmiltä näyttäskii.
vaihtoehtona on että ducatoon kerätään kolehdilla agrikaatti ja delonghin öljytäytteinen lämmitin jalkatilaan :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1489
Liittynyt: To 03.06.2004 09:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 18:58
napa kirjoitti:
Antti V kirjoitti:vaikka tuulilasi olisi kuinka jäässä, on siinä vastukset, eikä sitä juuri yli minuutin tarvitse päällä pitää, että se on sula.

käännä tosiaan vielä veistä haavassa :P


Sori, mun oli pakko :oops: :oops:
Mutta toisaalta, on aivan älyttömän hieno varuste tuo tuulilasilämmitys. Nyt ollut mulla kolme vuotta, enkä kertaakaan ole tuota lasia krapannut. Ainut mikä tuossa pikkuisen harmittaa, on sen lasin koko, sillä kerra tuo on jo vaihdettu, mutta jatkuvasti se tuntuu olevan säröillä.
SL AMG
ML 350 CDI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 08:24
Paikkakunta: Seinäjoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 19:00
LopenUupunut kirjoitti:vaihtoehtona on että ducatoon kerätään kolehdilla agrikaatti ja delonghin öljytäytteinen lämmitin jalkatilaan :wink:


itseasiassa mulla on jo 2 Kw agregaatti... se mikä oli viime talven 300E:n kontissa :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8778
Liittynyt: Pe 17.10.2003 18:47
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 19:01
Antti V kirjoitti: Ainut mikä tuossa pikkuisen harmittaa, on sen lasin koko, sillä kerra tuo on jo vaihdettu, mutta jatkuvasti se tuntuu olevan säröillä.



Käännä ilmapuhallus pois lasilta.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki
ViestiLähetetty: Ke 05.01.2011 19:40
W124 300 Turbodiisseli automaatilla vm91. syötötsäädetty mitä kotikonstein sai. heinäkuulta vuoden vaihteeseen 9.34l/100km.
Ei mun mielestä paha ku kesällä hurraa ilmastointi ja talvella eeperi aina tarpeen vaaties.

Ja on ees lämmin auto! -32 oli pakkasta ja autos on viä T-paitakeli. ei voi olla muutaku tyytyväinen!
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi