Rehellinen kulutus L/100km

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

S124 230TE automaatti -90, ympärivuoden -96 vuosikertaa olevilla saksankitkoilla. Perä 2.65. Keskinopeus yleensä rajoitusnopeuden mukainen.

Ympärivuotinen kulutus 11,82L/100km
mini- ja maksimikulutuksia
Kesällä matka 9,36 - 11,99
Kesällä kaupunki 11,84 - 13,6
Kesällä vaunun kanssa 16,77
Talvella matka 9,12 - 12,2
Talvella kaupunki 10,56 - 16,9
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

OT, mutta hieman aihetta sivuten: Kellään kokemuksia mihin lukemiin tuollaisen 320 CDI farkun kulutus nousee kun mennään vaikkapa tasaista 200km/h? Riittääkö 20l/100km?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tapio89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 25.09.2006 16:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mulla tuo allekirjoituksen cdi tomaattina vie 5.5-9l/100km haarukalla. 5.5 matkassa vaikka ohituksia tulee reilusti ja 9l on talviaikaan kaupunkikulutus ja webasto pöhisee melko paljon ja sillä on suuri merkitys.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
no hohhoh,et taida itekkää uskoo noihi juttuihis? vai ookko vaaa hyvä valehtelee että uskot ainaki ite niiihin :lol:
mihin, siihen että ducato on kylmä, vai tuohon kulutukseen :roll: esim. kupla kuskien on turha valittaa, että kupla on kylmä talvella, jos ei ole ducatolla ajanut...

keskikulutushan tuossa laskee heti järjelliseksi, jos lähtee vähänkin pitempää siivua ajamaan, mutta tässä pätkä ajossa kulutus on tosiaan aika reilua...
Kuplaanhan tulee helvetin kuumaa ilmaa, kun vaan poisto on kunnossa. Pulloon puhaltaminen kun ei auta.

Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.

S124 300TD edelleen kuluttaa sen 6,9-7,6 l satkulla. Useimmin tulee 7,3 alkuisia lukemia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja jysi »

tj86430 kirjoitti:Kellään kokemuksia mihin lukemiin tuollaisen 320 CDI farkun kulutus nousee kun mennään vaikkapa tasaista 200km/h? Riittääkö 20l/100km?
Ei ole kokemusta, mutta S300TD:llä on joskus tullut ajettua tankillinen 170 km/h vauhdilla, kulutus 13 sataselle ja toisen kerran 1/3 matkasta 110 km/h ja 2/3 170 km/h 11.4 sataselle.

Tuolla perusteella veikkaisin että paremminkin 15 kun 20 l/100 km
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

W123 240D kuluttaa kaasupohjassa 12,5l/100km
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja napa »

Aku P kirjoitti:

Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.
nyt on muuten alkanut ducatossa vähän paremmin tarkenemaan, vaikka ei se vieläkään mitsu L300 veroinen ole (mun aikaisempi paku ja se oli "heti lämmin malli"), mutta parempi, kuin alkutalvesta... mitään en ole sille tehnyt, joten olisko lämppärin kenno putsaantunut itsestään tai jotain muuta... moottorin lämpöjä ei saa kuitenkaan yli 65 C vieläkään, vaikka ajasis 500 km lenkin... 1/2 tunnin "lämmityskäytön" se edelleen vaatii, että voi turvallisesti lähteä liikenteeseen, jos pakkasta -10C tai enemmän...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja roiala »

Joku vika siinä kyllä on, tuossa ducatossa jos noin huono! heikko se on muttei ihan noin huono kuitenkaan.

Oma kokemus siis matkailukorilla varustetusta missä lämmitettävää tilavuutta selvästi enemmän! Sielläkin kuitenkin tarkenaa vaikkei kuuma helposti tulekkaan. Se mikä hassua on juuri tuo jotta moottrin lämmöt ei nouse "normaaliin" juuri mitenkään.

Kärryn kanssa saa tuolla S124 300d+manuaali menemään heti lähes 9l/100km (iso kuomu kärry+kelkka)
300td -91, manuaali.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
Aku P kirjoitti:

Ihmettelen kyllä että vanhempi Ducato muka ei lämpiäisi, kun broidikin moisella ajelee ihan ok tyytyväisnä. Ei se mikään sauna ole mutta välttävä.
nyt on muuten alkanut ducatossa vähän paremmin tarkenemaan, vaikka ei se vieläkään mitsu L300 veroinen ole (mun aikaisempi paku ja se oli "heti lämmin malli"), mutta parempi, kuin alkutalvesta... mitään en ole sille tehnyt, joten olisko lämppärin kenno putsaantunut itsestään tai jotain muuta... moottorin lämpöjä ei saa kuitenkaan yli 65 C vieläkään, vaikka ajasis 500 km lenkin... 1/2 tunnin "lämmityskäytön" se edelleen vaatii, että voi turvallisesti lähteä liikenteeseen, jos pakkasta -10C tai enemmän...

onhan tuosta jo kirjoiteltukin....mutta kyllä ehjä ducato lämpiää ihan saunan lämpöihin...tollasella digimittarilla +30 helposti.
mulla on ollut noita ollu muutama ja jokainen on lämmennyt ihan hyvin.
tuossa nykyisessä lämmöt koneessa nousee mittarin puoleen väliin (80-90?) (n.10km ajolla) kun viimasuojat on paikallaan ja ne pikkuluukut auki...pakkasta tuolloin -20.
lämmönsäätönappula ohjaamossa on sitten juuri tasan sen sinisen ja punaisen kentän keskellä eli ns." puolella teholla"....ja kabiinissa on T-paita kelit.....koskaan ei ole ducatolla pystynyt ajamaan millään kelillä (talvi) takki päällä.....tai sitten pitää laittaa jo ilmastointi päälle.... :wink:
webastoa en ole koskaan ajaessa käyttänyt....joten kyllä se kone tuottaa ihan tarpeeksi lämpöä....kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).
Opel, "weird lieben autos"....
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja tony »

Espoo - Tammisaari 104km cruise päällä, vauhti 84km/h, ilma +1c, tietsikka näytti 6,9l/100km. W211 320T CDI -03. Pidän kohtuullisena noinkin isolle autolle. Eikö? Sekalainen ajo n,9,6-10,8l/km
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Huikko »

1992 W201 2.0l / 4v aski / 3.07 perä

Kulutus heittelee 6.5-9l välillä maantieajossa, mutta kaupunkiajossa en tahdo talvellakaan saada kulumaan sitä mitä ohjekirja sanoo (11.2l/100km).
Tosin ajan nätisti kaupungissa yleensä.

Kone on tiptop, samoin laakerit, jarrut, rengaspaineet. Takaluukku on melkein aina typötyhjä ja ajan 99% ajosta yksin.
Ajotyyli vaikuttaa litran sataselle. Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.

Mutta ei näillä kulutuksilla kannata uudempaan vaihtaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja napa »

LopenUupunut kirjoitti:kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).
:roll: osaksi voi olla tässä se selitys, kun mulla kuluttaa matka ajossa sen 6 ltr/100 km... sekalaisessa saan menemään ehkä 8 ltr/100 km ja siinäkin alkaa olemaan jo tuota lämmityskäyttöä mukana aika paljon... ja ne viimasuojan räppänät on olleet kiinni jo syyskuusta asti :D traileria vetäessä sentään alkaa lämmöt jo hipoa sitä 70 C viivaa :? mutta sisällä tarkenee jo paremmin ajossa, koneen lämmöt haluaisin silti normaaliksi, kun tuo kylmänä käynti kuitenkin kuluttaa konetta erityyliin, kuin optimi lämpö... ja kyllä, olen optimoinut syöttöä omin päin :D

edit: tuli myös mieleen että me taatusti koetaan eri tavalla se, onko T-paita keli vai ei :roll: mulla kun on kesälläkin pitkät kalsarit jalassa ja jos lämpötila laskee ulkona alle +25 C, niin mulla on talvitakki päällä aika äkkiä :P no, on se tietysti välillä päällä, vaikka olis lämpimämpikin :oops: alkutalvi on mulle yhtä helvettiä, kun on niin kylmä (alle +10 C siis lämmintä ulkona...) näin kevään lähestyessä mun elimistö alkaa sitten taas sopeutumaan hieman tähän arktiseen ilmastoon, mutta en minä ikinä enää varmaan talven lämpötiloista tule nauttimaan...
Viimeksi muokannut napa, Ti 08.02.2011 00:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.
bensakoneessa laiha seos ei aina ole se taloudellisin... huomasin tuon kesällä 300E:n säätöjä tehdessäni, lievästi rikas seos, niin kulutti vähiten ja kulki paljon liukkaammin... nykyään kun on tuota viinaakin mukana bensassa, niin seos on jo muutenkin aavistuksen laihalla, verrattuna siihen mitä tehdas on silloisella bensalla koneen suunnitellut toimivan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:kulutus on kesät talvet 10Litraa.....+/-1L...en ole kovin tarkkaan katsellut mutta yleensä ajettu 700-800km ja tankattu 68L (valo syttyy tässä).
:roll: osaksi voi olla tässä se selitys, kun mulla kuluttaa matka ajossa sen 6 ltr/100 km... sekalaisessa saan menemään ehkä 8 ltr/100 km ja siinäkin alkaa olemaan jo tuota lämmityskäyttöä mukana aika paljon... ja ne viimasuojan räppänät on olleet kiinni jo syyskuusta asti :D traileria vetäessä sentään alkaa lämmöt jo hipoa sitä 70 C viivaa :? mutta sisällä tarkenee jo paremmin ajossa, koneen lämmöt haluaisin silti normaaliksi, kun tuo kylmänä käynti kuitenkin kuluttaa konetta erityyliin, kuin optimi lämpö... ja kyllä, olen optimoinut syöttöä omin päin :D

edit: tuli myös mieleen että me taatusti koetaan eri tavalla se, onko T-paita keli vai ei :roll: mulla kun on kesälläkin pitkät kalsarit jalassa ja jos lämpötila laskee ulkona alle +25 C, niin mulla on talvitakki päällä aika äkkiä :P no, on se tietysti välillä päällä, vaikka olis lämpimämpikin :oops: alkutalvi on mulle yhtä helvettiä, kun on niin kylmä (alle +10 C siis lämmintä ulkona...) näin kevään lähestyessä mun elimistö alkaa sitten taas sopeutumaan hieman tähän arktiseen ilmastoon, mutta en minä ikinä enää varmaan talven lämpötiloista tule nauttimaan...

tiedäksä mitä, sulla taitaa olla "isolohko" (2.8 ?) tossa ducatossa?...mulla on toi surullisen kuuluisa 2.0JTD joka on välitetty kaupunkiin ja "pakettimatkustukseen"...kierrokset on 100kmh vauhdissa vitosella yli 3000rpm....ei se voi olla taloudellinen, ei....vaikka on lastutettu uudesta lähtien...
itseasiassa ducaton valinnassa aikanaan ainoa asia mikä jäi harmittamaan...olisi pitänyt ottaa se 2.3/16v kone....no seuraavaan...tai seuraava on itseasiassa vito.
no sen verran pitää varmaan jossain vaiheessa tuota kulutusta korjata että kun tuossa viimeviikonloppuna ulkoilutin ducatoa huomasin että takajarrut kanittaa, toinen on kanittanut uudesta lähtien ja takuuseen korjattu parikin kertaa....no nyt se kanitti ihan kunnolla ja purkasin sen sitten kunnolla ja heti huomasi että kadotetut 100hv löytyivät heti...kyllä kulku parani ihmeesti.

mitä noihin lämpöihin tulee...siis ruumiinlämpöihin...mä olen todella tämmöinen hylkeen näköinen ekobingviini...-30 kelillä ohuen pilkkihaalarin alla on vain stringit ja T-paita....ja hiki lentää rauhallisesti lumikenkäillessä silti...saunan jälkeen mun pitää vilvoitella 15min -20 kelissä ulkona että hiki laskee edes vähän.... :D

ps. omistan yhdet pitkät kalsarit ja olen viimeksi käyttänyt 2007 talvella enduroa ajaessa....se oli virhe...kuumahan siinä tuli.... :wink:
niin ja nautin talvesta erittäin paljon enemmän kuin kesästä...sen kertonee sekin että lomamatkat suuntautuu aina maihin joissa ei ole kuuma...+18 on paras lämpötila kesällä...sen verran näyttää mersussakin sisälämpö kesät talvet.
talvella pitää olla talvi eli vähintään -15 ja mielellään -30. siksi tämä talvi onkin ollut "paska" mutta onneksi alla on viime talvi joka oli ihan oikea talvi..... :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Onkohan ihan normaalia ku 2.3 kompressori vie aina sen n. 10l/100km? Vaikka oon yrittäny erittäin taloudelillesti ajaa matkaa niin aina se kymppi. Eikö tehtaan mukaan tuon pitäisi kuitenkin siihen 7-8 litraan päästä?
Vaion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:18

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Vaion »

Huikko kirjoitti:1992 W201 2.0l / 4v aski / 3.07 perä

Kulutus heittelee 6.5-9l välillä maantieajossa, mutta kaupunkiajossa en tahdo talvellakaan saada kulumaan sitä mitä ohjekirja sanoo (11.2l/100km).
Tosin ajan nätisti kaupungissa yleensä.

Kone on tiptop, samoin laakerit, jarrut, rengaspaineet. Takaluukku on melkein aina typötyhjä ja ajan 99% ajosta yksin.
Ajotyyli vaikuttaa litran sataselle. Seoksia on säädetty bosch car servicessä ja ne ovat laihemmalla kuin tehtaan jäljiltä kautta kierroslukualueen.

Mutta ei näillä kulutuksilla kannata uudempaan vaihtaa.
Helpostihan tuolla koneella saa 12 litraakin menemään :D Ainakin mulla menee keskiarvolla 12 litraa talvella ja kaikki säädöt ovat kohdillaan. Ehkä vähän raskas kaasujalka, mutta kyllä tuota 12 voisi helposti korottaakkin jos vaan raaskisi rääkätä konetta.
Avatar
Rankkuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 24.09.2008 07:26
Paikkakunta: Porvoo

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Rankkuri »

Ei tule yleensä laskettua kulutusta mutta viimeisen vajaan 200 kilometrin aikana (kyllä, liian lyhyt mittausvälikin) CLK 320 vei 13,9 l/100km joka on tähänastinen selvä ennätys. Tuosta vieläpä 92% oli rauhallista maantie- ja moottoritieajoa, loput 8% kaupunkiajoa ja tyhjäkäyntiä. Ja mittauksen alussa ysikasia oli tankissa n. 80-85%. Pakkaset...

Pienin kulutus mitä olen joskus laskenut, oli n. 7,5 litraa tai jopa alle sen. Muutamalla sadalla maantiekilometrillä, talvinopeuksilla mutta syyskeleillä.
w208 CLK 320
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

300tdt 4-matic. Viikonloppuna 819,4 km ja dieseliä 62,71 l. Tekee 7,65 l/100km.
Talvirajoitukset, nopeutta 80-95 km/h lähes pelkästään maantiellä. Ja lämpöä riittää ilman Vebastoa, ei tarvi pitää edes puhallinta päällä (tiellä).
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Onko tuo rehellinen kulutus?Itsellä e300td satalankku farkku vie kyllä helposti sen kympin.Kesällä olen tuohon lukemaan päässyt ilmastointi päällä.Ilmastointi pois menee allekin.Täytyy tietysti muistaa,että talvella ei juuri matka-ajoa tule ajettua.Webasto on ollut aika ahkeraan päällä ja tuota talvilaatua tuntuu menevän vaan enemmän.Olis kiva kokeilla kesälaadulla,mikä olis kulutus sillä.Tuli joskus hieman ajeltuakin,mutta webasto sammui ja pakko oli vaihtaa talvilaatuun.

Oletko tehnyt pumpulle mitään?!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Petromax kirjoitti:Onko tuo rehellinen kulutus?
.Olis kiva kokeilla kesälaadulla,mikä olis kulutus sillä.
Oletko tehnyt pumpulle mitään?!
Kyllä se näyttäs pitävän paikkana. Tarkastin tuon menomatkan 387 km Eniron sivuilta niin mittari näytti pari km enemmän, mutta käytiinhän siinä parilla huoltoasemallakin.
Niin ja auto tosiaan 124.
Ei tuolle oo mun aikana pumppua huollettu eikä juuri muutakaan. Polttoaineen esilämmittinen jouduin juuri ennen matkaa ohittaan, mutta tuskin tuolla on merkitystä.
Kesälaadulla tosin mennään aina kun on alle 25 astetta pakkasta.
vkama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 04.11.2010 11:47

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja vkama »

Eli autona W210 E200 2002 sedan manuaali, ei webastoa vain lohkolämmitin. Näillä kovilla pakkasilla lyhyttä ajua tasan 7l/100km (ajot. näyttää 6.3) keskinopeus alle 40km/h.

Tänään aamulla tankkasin ja kävin 830km lenkin keskinopeus 79km/h. Lähinnä pienempiä valtateitä. Tankkiin sopi 39litraa, eli n. 4.7l/100km(ajotietokone näytti 4.0/100km.)
mach71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 05.04.2009 20:03
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja mach71 »

E 200 kompressor 2004.
Turku-Tampere-Oulu väli talvikelillä ajotietokoneen mukaan 6.5l keskinopeus 92 km/H.
Eipä hoksannut tankista mitata.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Tuo kesälatu kyllä selittää asiaa aika paljon.Kaverikin sanoi pakettiautosta,että kesällä 8 ja talvella 12.
Vielä jos käyttää arktista laatua,niin menee vielä enemmän.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Pelkkää kaupunkiajoa tankillinen tenavalla raskaalla kaasujalalla 11.1.l/100km 95E10.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja RAM »

Voiko kukaan kertoa W220 S500 oikeaa kulutusta ??

Vai kiinnostaako tuollaisella ajelevia kulutus ollenkaan :lol:
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja iso E »

itel on E300D 95- om 606 moottoril ja keppivaihteil perä 3,67 muistaakseni taikka sit se oli 3,69 no kumminki mynä säädetty pumppu
niin mitä nyt autol olen ajanu pian noin 8000 tuhatta niin tuntu ettei millään meinannu päästä alle 8 yleensä 8,5 - 9,5 sadalle vauhti on ollut kyllä reipasta tyhjäkäyntiä riitänyt ja ohituksia paljon :D

mut nyt ajettiin 400 km tasasta 85 km/h vauhtia niin sen jälkeen tankkaamaan ja keskikulutus alle 6 litraa ei paha 8)

mitä teil on kierroksia koneis itel on
80 km/h 2000 rpm
100 2500
120 3000


kuinkahan paljon tippuis kierrokset jos laittai 3.07 taikka 3.27 perän
mennä jaksais kyllä hyvin jollain 1500 kierroksella

sit viel viitosvaihde tiputtaa kierroksia 600
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja Petromax »

No niin,tuleehan sieltä sitä rehellistä kulutusta....Tuo 6 litraa on kyllä vähä...onko laskuvirhe.En ole kesälläkään päässyt ,kun johonkin 6.6 litran lukemiin,ilman ilmastointia.Lisääkö tuo sitten,kun on automaatti?
Tuota 6.6 litran kulutusta olen pitänyt jo melko hyvänä saavutuksena mielestäni.Ilmastointi päällä sitten lisää 0,8-1l lisää,kuinka nyt on päälläkin.Olen kyllä huomannut,että nopeudellakin säästää...mikäli mittarissa koko ajan 110 ja välillä hurjia ohituksia,niin mittari laskee ihan silmissä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja RikuK »

E 280cdi V6-06 Edellinen tankillinen 7,6L/100km. Pari viikkoa takaperin pakkasten ollessa -30c-35c 9,8L/100km. Ajo sekalaista maantiepainotteista, keskinopeus ehkä n. 50km/h.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja hharri »

W210 320CDi farkun ajotietokone näyttää viime tankkauksen jälkeen 6.0L/100km keskikulutusta kun on ajettu 480km. Ajo työmatka-ajoa eli pääasiassa maantietä ja osittain ruuhkassa lojumista. Todellisen kulutuksen näkee kunhan saa ajettua tankin tyhjemmäksi ja tankkaa.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Rehellinen kulutus L/100km

Viesti Kirjoittaja iso E »

Petromax kirjoitti:No niin,tuleehan sieltä sitä rehellistä kulutusta....Tuo 6 litraa on kyllä vähä...onko laskuvirhe.En ole kesälläkään päässyt ,kun johonkin 6.6 litran lukemiin,ilman ilmastointia.Lisääkö tuo sitten,kun on automaatti?
Tuota 6.6 litran kulutusta olen pitänyt jo melko hyvänä saavutuksena mielestäni.Ilmastointi päällä sitten lisää 0,8-1l lisää,kuinka nyt on päälläkin.Olen kyllä huomannut,että nopeudellakin säästää...mikäli mittarissa koko ajan 110 ja välillä hurjia ohituksia,niin mittari laskee ihan silmissä.

kyllä sitä itseki ihmetelin ei siin isoa lasku virhettä voi tul jos vajaa 24l tankkaa ja ajaa 405km.
mut tosiaan siin ei ole mitään muuta kun ihan tasasta 82-86 km/h tuo kilometri määärä ei tyhjäkäyntiä ei yhtään kiihdytystä (niinku nopeaa) ja olin yksin eikä painoa autos :wink:

mut takasi päin tultii jarrullinen kärry peräs ja vauhtia 100- 120 kmh auto täynnä ja jonku verran ohituksia niin sitten meni jo 10l sadalle :lol:
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Vastaa Viestiin