MCC smart: koeajo talviliukkailla

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 20:26
Paikkakunta: Hki
ViestiLähetetty: Ti 20.04.2004 13:02
Sami_S kirjoitti:hieman kulkupuoli on parantunut, tasasellakin smartti kerää reilu 160km/h, ajettavuuskin parantunut huomattavasti eibachin jousilla ja huomattavasti kevyemmillä vanteilla.


Oho :o Onko rajotin poistettu ja koneelle tehty jotain viritystoimenpiteitä?Rajotinhan on jossain 130 km/h nopeudessa.



Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 16.12.2003 07:47
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 21.04.2004 10:59
Leka kirjoitti:
Sami_S kirjoitti:hieman kulkupuoli on parantunut, tasasellakin smartti kerää reilu 160km/h, ajettavuuskin parantunut huomattavasti eibachin jousilla ja huomattavasti kevyemmillä vanteilla.


Oho :o Onko rajotin poistettu ja koneelle tehty jotain viritystoimenpiteitä?Rajotinhan on jossain 130 km/h nopeudessa.


suomessa auton virityshän on laitonta :wink: mutta kuulemma toimivalla lastulla autoon smarttiiin saa reilut 50% lisää tehoa....
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi
ViestiLähetetty: Pe 04.06.2004 18:18
Mites tuo smartti on saatu noin kovaan vauhtiin, kun mulla oli ajossa niin käyttöohjekirjassa luki nopeus rajoitettu 135km/h. Eikä se sitä kovempaan kulkenut. Jos yritti niin elektroniikka astui kuvaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 05:58
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 04.06.2004 19:50
petri.n kirjoitti:Mites tuo smartti on saatu noin kovaan vauhtiin, kun mulla oli ajossa niin käyttöohjekirjassa luki nopeus rajoitettu 135km/h.


Olisiko tällainen SMART-versio mitään, tehoa 180 hp, 0 -100km/h ~6 sekuntia, huiput abt. 200 km/h ja video tässä:

http://www.smartsrus.com/images/evil-tw ... CF0248.AVI

Tosin varmaan suomalaista leimaajaa joutuu kotvasen sumuttamaan.
S320L -97

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 07.11.2003 23:36
Paikkakunta: Stuttgartin kupeessa...
ViestiLähetetty: Pe 25.03.2005 19:50
Pikku rapsaa vuoden käytöstä..

Vähän taustaa:

Hankimme ko.auton n. vuosi sitten tyttikselle työmatka-autoksi, toiveena oli saada mahdollisiman edullinen ja luotettava käyttöpirssi n.90km päivittäiseen työmatka-ajoon.

Mittarissa kilsoja osto hetkellä meidän CDI passionissa oli ~30t ja omistajia meitä ennen yksi. Tänä päivänä kilsoja 54t. Auto oli meille tullessa juuri huollettu ja huoltovälin ollessa ~15tkm autoa kertaalle huollettu välissä.

Kustannukset ja huomiot:

Muita kustannuksia ei huolloksi lisäksi ole tullut vielä, seuraavassa huollossa vaihdetaan Turbon öljyletku joka edellisessa huollossa huomattin olevan todella ruostunut. Pikku huolto oli tyyris (180e), mutta tankatessa säästetään sitten :-). Iso huolto on vielä hinnakkaampi, mutta se selviää sitten ens viikolla. Huollot Saksassa tekee ainostaan Smart centerit joten melkoista monopolia ja asiakaspalvelussa sen sitten huomaa...

Polttoaine kulutus pysyi kesäkiekoilla 3.6-3.8 ltr tuntumassa (Baana ajoa ~120km/h) ja talvikiekoilla sitten 4.0-4.5 haarukassa.

Kokonaisuudessa autoon ollaan erittäin tyytyväisiä ja edelleenkin Smarttileirissä pysytään jos 2. autoa tarvitaan.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 16.12.2003 07:47
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 18.08.2005 18:36
nonii,

Nyt tuli onnellisena smartin omistajana kaksi vuotta täyteen 8)
Pikku viilauksia on tehty ja kilometrejä kertynyt 45tuhatta ilman isompia ongelmia.
takuukin loppui joten ahtoja on parhaimmillaan 1.5kiloa ja kulku sen mukaista, G-techin pilipali mittari näyttää jopa 9.7s 0-100 :shock: ja huiput on suljetulla alueella 182km/h.

vähän harmittaa kun tuota ei saa kunnolla pelittämään, vauhtia saadakseen pitää pumpata kaasua jolloin ahdot pysyy siellä puolentoistakilon paremmalla puolella jolloin sitä kulkuakin on pelottavan paljon :lol:
Kuva

Kuva

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 05.09.2005 13:24
Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis
ViestiLähetetty: Ti 15.11.2005 13:48
Pjerke, lakkas vanha oopee tunnus pelaamasta ja profiilin postinkin suljettu, joten ollaan nyt sitten oopi :lol:

No, asiaa. Eukko pisti mailia ja kehui, että joku päästelly riisseli Smartilla vähän pitempään. Hammaslabra auto ~300km päivä, päälle 100000km vuodessa

Statistiikkaa:
Keskikulutus: 4.8l/100km
Öljynkulutus: 0.13ltr/1000km
Ensimmäinen kytkin: 154tkm jälkeen, sen jälkeen ei ole vahdettu
Huollot+korjaukset: 9172e (eli about uuden hinta)

Tällä hetkellä mittarissa 546 439km ja life goes on...Takana hyrrää alkuperäinen CDI ja laatikko
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 23.08.2004 16:37
ViestiLähetetty: Ke 04.01.2006 13:24
Oletteko huomanneet ?

Smart Fortwo Passio 11.900e

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:39
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ma 06.02.2006 11:08
Olen ollut uuden smartin onnellinen omistaja nyt reilut kaksi viikkoa, enkä vaihtaisi :D Koeajoin smartin ekan kerran 2003, kun niitä alettiin tuoda Suomeen, ja sitten uudestaan ennen kaupan lukkoonlyöntiä. Ihastuin autoon heti, kun sen ekan kerran näin täällä Turun kaduilla. Vakavasti aloimme smartin hankkimista suunnitella viime syksynä, kun vanha auto alkoi takkuilla ja vaati vähän väliä satojen eurojen huoltoja ja korjaamisia. Mieskään ei pistänyt vastaan (!) vaan suostui suoralta kädeltä tämän miniauton hankintaan. Toki piti luvata, että syksymmällä hankitaan lisäksi takapenkillinen auto...

Automme on passion-malli, jonka halusin ehdottomasti ilmastoinnin ja automaattivaihteiden takia. Nythän Veho myy varsin edullisesti maassa olevat smartit, meidän peli maksoi 11 900 (plus talvirenkaat jne.). Kohtuuhinta sanoisin. Varsinkin kun uusi malli esitellään loppuvuodesta, ja ainakin Raision Vehossa väittivät passion-mallin hinnaksi silloin yli 20 000. Siinä hilkulla, alkaako jo olla liian kallis noin pieneksi. Ainakin ne voivat perääntyä, jotka kuitenkin tarvitsevat toista autoa.

Kilometrejä on nyt kertynyt 1500, eikä valittamista. Sisämelu voisi olla vähäisempi, muttei haittaa kaupunkiajossa. Moottoritiellä rengasmelu on kovempi kuin meidän 15 vuotta vanhassa edellisessä autossa. Mutta ajamme lähinnä kaupunkiajoa, joten ei haittaa. Erittäin näppärä käsitellä, jopa minun naisenakin :wink: Parkkeeramisessa ei ongelmia, vaan mahtuu melkein minin tahansa. Vaihtaminen automaatilla on hiukan niiaavaa, johtunee vaihteiston "rakenteesta" (en tiedä oikeita nimiä, enkä ole tekniikasta kovin kiinnostunut, mutta yritän tässä nyt silti hiukan valottaa smartilla ajamisen ihanuuksia). Mäkilähtöassistentti on ainakin Turun kukkuloilla oiva apu, tosin voisi pitää autoa paikallaan kauemmin kuin 0,7 sekuntia. Kovillakin pakkasilla lämpiää nopeasti, lähtee nikottelematta käyntiin ja ikkunat pysyvät huurteettomina. Tavaratila on aivan tarpeeksi suuri, neljä isoa ruokakassia sujahtaa sisään vaivatta. Takaluukku avautuu kahdessa osassa, mikä on tosi näppärä tavaroita sisään nostaessa. Kuoppaisilla teillä smart on aikamoinen pomppija, mutta taitavat kaikki pienet autot olla? Ai niin, ja kuskin koosta: mies on 191 cm, ja hyvin mahtuu ajelemaan. Itse olen 175 cm, ja ajoasento on optimaalinen. Ratin korkeussäätöä ei ole, mutta en ole sitä kaivannut.

smart kerää katseita, kuten varmaan voitte kuvitella. Jotkut intoutuvat jopa osoittelemaan ja nauramaan ääneen :) Ensin se oli imartelevaa ja hauskaa, nyt jo joskus ärsyttää. Eli ei sovi smart sellaiselle, joka haluaa liikkua näkymättömänä ja massaan sulautuen... Niin, ja mikä parasta naisen kannalta: smart-merkkisiä tuotteita laukuista vaatteisiin ja astioihin voi tilata Vehosta. Meilläkin on nyt muutama auton värinen laukku... Puolustukseksi sanottakoon, että ovat mitoitettu nimenomaan smartin tavaratilaan.

Eli tässä tämänhetkisiä kokemuksia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 16.12.2003 07:47
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 27.04.2006 21:43
terve,

omasta smartista loppui niiailu kun vaihdoin laskusarjan jouset siihen.
Moottoritiemelua on helppo vaimentaa neliöllä 4mm bitumimattoa, sillä vuoraa koko moottorikatteen penkkien taakse asti niin johan hiljenee.

-$

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:39
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 28.04.2006 09:51
Sami_S kirjoitti:terve,

Moottoritiemelua on helppo vaimentaa neliöllä 4mm bitumimattoa, sillä vuoraa koko moottorikatteen penkkien taakse asti niin johan hiljenee.

-$


Mainitsit tosta bitumista jo jossain tässä ketjussa, ja mietinkin tuon tekemistä. Oli vaan hieman epäselvää, että miten hoituisi... En siis ole mikään tekniikan ihmelapsi :oops: Tarkoittanet siis moottorikatteella sitä, mikä löytyy tavaratilan maton alta? Eli bitumia moottorikatteen ja maton väliin? Kiva, jos viitsit vielä rautalangasta vääntää niin tämäkin naikkonen tajuaa...ja voi sitten asiantuntevasti valistaa miestään!

smarttini saa edelleen 5000 ajokilometrin jälkeen suuni hymyyn kun menen autotalliin. Suhteemme kukoistaa ja paranee ajan myötä :) Ihmisten estoton reagointi smarttiin saa joskus hämilleen, jopa raivon partaalle. Eilenkin eräs herra käveli kaupan parkkipaikalla ohitseni kun istuin autossa ja osoitteli sormella ja pudisteli päätään. Ja toinen mies hetken päästä hihkaisi kovaa vaimolleen "kato autonpoikanen!". Se oli kyllä aika hauska kommentti, mutta mitäköhän ajateltaisiin, jos menisin jonkin Toyotan ohi osoitellen ja päätäni pudistellen?

Miehelleni on kommentoitu töissä kaikenlaista, kysytty esim. myydäänkö noita jossain (vastaus: ei myydä, itse tein), eikö tollanen ole kauhean kallis, jotain 30 000 euroa, ihan oikeastiko sä olet tollasen ostanut, haluan kyllä nähdä kun tunget itsesi tohon potkupalloon, voiko tolla ajaa moottoritiellä jne. jne. Olenkin miettinyt, että kommentoidaanko muitakin autohankintoja noin estottomasti, esim. jos olisimme ostaneet vaikka Primeran? :?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 18:21
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 28.04.2006 21:57
loft kirjoitti:
Sami_S kirjoitti:terve,

Moottoritiemelua on helppo vaimentaa neliöllä 4mm bitumimattoa, sillä vuoraa koko moottorikatteen penkkien taakse asti niin johan hiljenee.

-$


Mainitsit tosta bitumista jo jossain tässä ketjussa, ja mietinkin tuon tekemistä. Oli vaan hieman epäselvää, että miten hoituisi... En siis ole mikään tekniikan ihmelapsi :oops: Tarkoittanet siis moottorikatteella sitä, mikä löytyy tavaratilan maton alta? Eli bitumia moottorikatteen ja maton väliin? Kiva, jos viitsit vielä rautalangasta vääntää niin tämäkin naikkonen tajuaa...ja voi sitten asiantuntevasti valistaa miestään!

smarttini saa edelleen 5000 ajokilometrin jälkeen suuni hymyyn kun menen autotalliin. Suhteemme kukoistaa ja paranee ajan myötä :) Ihmisten estoton reagointi smarttiin saa joskus hämilleen, jopa raivon partaalle. Eilenkin eräs herra käveli kaupan parkkipaikalla ohitseni kun istuin autossa ja osoitteli sormella ja pudisteli päätään. Ja toinen mies hetken päästä hihkaisi kovaa vaimolleen "kato autonpoikanen!". Se oli kyllä aika hauska kommentti, mutta mitäköhän ajateltaisiin, jos menisin jonkin Toyotan ohi osoitellen ja päätäni pudistellen?

Miehelleni on kommentoitu töissä kaikenlaista, kysytty esim. myydäänkö noita jossain (vastaus: ei myydä, itse tein), eikö tollanen ole kauhean kallis, jotain 30 000 euroa, ihan oikeastiko sä olet tollasen ostanut, haluan kyllä nähdä kun tunget itsesi tohon potkupalloon, voiko tolla ajaa moottoritiellä jne. jne. Olenkin miettinyt, että kommentoidaanko muitakin autohankintoja noin estottomasti, esim. jos olisimme ostaneet vaikka Primeran? :?


Smart on sitä verta erikoinen kulkine että täytyy olla kuskilla itsetunto kohdallaan :D

Ja Primera - niin, eikös niitä ole kaikilla :shock:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:39
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 29.04.2006 12:14
[
Smart on sitä verta erikoinen kulkine että täytyy olla kuskilla itsetunto kohdallaan :D

Ja Primera - niin, eikös niitä ole kaikilla :shock:[/quote]


Eipä ole smart ujon tai massaan sulautumista haluavan menopeli :wink: Tänään olin lähdössä kangaskaupan pihalta kun eräs täti-ikäinen rouva pyyhälsi paikalle ja kysyi onko tätä kiva ajaa. Ja seuraavaksi: "tämähän on moottoripyörä, eikö vaan?" Olin ihan ihmeissäni, mutta sitten selvisi että täti sekoitti mopoautoon. Onhan smartissa paljon samaa kuin niissä nykyaikaisissa mopoautoissa, ei ihme että joku sekoittaa ne keskenään. No, oikaisin sitte rouvaa että tämä kulkee 135 km/h ja mopo vain 45 km/h :) Siinä sitten ihailtiin punaista sisustusta ja päiviteltiin maastureiden parkkipaikkaongelmia.

Taidankin tästä lähteä keväisen päivän kunniaksi vähän ajelemaan ja antamaan ihmisille katseltavaa :D

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 05.09.2005 13:24
Paikkakunta: Main-Taunus-Kreis
ViestiLähetetty: Ti 20.06.2006 14:20
Ei se smartti todellakaan sovi ujolle ihmiselle, vaikkakin Saksassa tuo ei mikään ihme enää olekkaan. Kommenteista ei kannata kumminkaan hermostua :-). Uusia Smart protojakin olen nähnyt liikkeellä, mutta vaikea päätellä mitä teippien alla oikeasti on. Isompi se ei ainakaan ole :-).
Monesti ollaan lauantain shoppailukierrokset vedetty tuolla, koska paikalliset parkkitalojen tekijät ovat osanneet tehdä "Smart Only" -paikkoja (jotka usein vapaana) tilan tehokasta täyttämistä varten. Mittarissa muuten tällä hetkellä ~80tkm ja matka jatkuu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:39
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 20.06.2006 15:01
Ryntään heti kommentoimaan, kun palstalle ilmestyy ehta smart-kuski :wink: Vai näkyy protoja liikenteessä, uusi malli taitaa tulla myyntiin ainakin Suomessa vasta ensi vuoden puolella. Mielenkiinnolla odotan! Jossain autolehdessä oli piskuinen kuva tästä uutukaisesta, eikä sen perusteella ainakaan kovin isoja ulkoisia muutoksia ole tulossa. Eli ulkonäön puolesta ei tarvitse heti rynniä vaihtamaan :D

Perheen miespuolinen smart-kuski juuri soitti ja sanoi käyneensä vaihdattamassa ajovalopolttimon. Hassua, koska ajettu vasta 8000 km. Olen luullut, että kestävät useita vuosia. Kesän alussa ihmeteltiin, kun ilmastointilaite pukkaa vain haaleaa ilmaa - oli sitten unohtunut ponneaineet (?) kokonaan pois tehtaalla. Nyt kyllä hönkii lähes pakkasilmaa.

Täällä Turussa on alkanut näkymään jonkinverran smarteja, samassa talossakin asustelee toinen yksilö. Vaikka niitä näkee lähes päivittäin, kyllä smart vielä kääntää päitä. Eilen istuskeltiin jätskillä autossa näkyvällä paikalla jokirannassa ja moni meinasi niskansa nyrjäyttää. Piti vaihtaa paikkaa...

Tuosta parkkeeraamisesta: onko laillista ajaa kadunvarsiruutuun nokka päin rotvallia? Mahtuisi kyllä, ja olisi joskus helpompaa. Hesassa näin pari viikkoa sitten näin parkkeeratun smartin ja se näytti varsin veikeältä, mutta ei luultavasti parkkipirkon mielestä 8)

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:13
ViestiLähetetty: Ti 01.08.2006 22:15
donjohnsson kirjoitti:Oletteko huomanneet ?

Smart Fortwo Passio 11.900e


Moi. Ihan tätä varten piti rekisteröityä. Ajattelin ostaa Smartin tässä syksyn/talven aikana ja tämä hinta pisti silmään. Eikös Passion-malliston lähtöhinta ole jossain 15 000 - 16 000 euron paikkeilla?? :shock:
Avatar
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1287
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
ViestiLähetetty: Ke 06.09.2006 00:48
Erehdyin alkuvuodesta koeajamaan smart Roadsterin (no itse asiassa suomivarustellun Roadster-Coupen) ja se oli sitten menoa. Menetin sydämeni sen sileän tien.

Kun keväällä vielä lähti Coupesta kilvet (mikä ihmeen katsastus?), Mazdalaatikosta hajosi vaihteisto ja Lumikki ei mennyt katsastuksesta läpi löysän takanivelen kiinnityspultin takia (ja jonka vielä myöhemmin samana päivänä peruutin korokkeeseen niin että kaikki 2 vuotta vanhat tukitangot vääntyivät mutkalle) niin minulla napsahti päässä.

Keräsin kaikki omat ja varastetut ja hain rahoitusyhtiöltä hiukan lisää ja singahdin Saksaan ostoksille.

Kun kriteerit ovat tosi tiukat niin vaihtoehdot ovat vähissä. Halusin auton seuraavilla kriteereillä:
- Saksalainen, mieluiten MB tai tiukan paikan tullen BMW, ei missään tapauksessa Opel
- Takavetoinen tai oikea neliveto
- Ekonominen ja ekologinen (pieni kulutus, pienet käyttökulut, pienet päästöt, osat mahdollisimman hyvin kierrätettävissä olevia materiaaleja)
- Ruostumaton
- Urheilullinen
- Erikoinen
- Sairaan hauska
- Varustettu nahkapenkeillä, cruisella ja automaattivaihteistolla.
- Ajettu alle 50tkm ja ikää alle 5v
- Hinta alle 12Ke saksassa ja reippaasti alle 20Ke suomeen tuotuna ja verotettuna

No eipä noita KAIKKIA vastaa muu auto kuin smart Roadster. Siispä mobilesta etsimään sopivaa kärryä.

Löysin Bonnista unelmieni auton, vuosimallin 2003 smart Roadsterin sillä tehokkaammalla 60KW moottorilla (ei siis kuitenkaan Brabus), väriltään hillitysti Jack Black niin koripaneeleissa kuin Tridium rungossakin. Kun tällä ensimmäisen omistajan itse kaupiuttelmalla yksilöllä oli vasta 22,500 kilometriä takanaan, varustelu kohdallaan ja hintaan sisältyi 8 kpl suuresti rakastamiani 16" Spikeline -vanteita uudenkarheilla renkailla, ei tarvinnut kauaa ihmetellä minkä auton ostaisi.

Mieli olisi tehnyt myös SLK:ta tai CLK:ta joita saa suht vähän ajettuina (about 100,000) samaan runsaan kymppitonnin hintaan, mutta molemmista noista vaihtoehdoista olisi tullut niin tautisesti veroja maksettavaksi että ei kerta kaikkiaan "perse kestä" etekin kun tuosta meiku nyksilöstä meni reilusti alle 5 tonnia veroa" Lisäksi olin tosi ihastunut Roadsteriin autona muutenkin ja halusin nimenomaan matalilla käyttökuluilla varustetun auton.

Hakureissu meni sangen ilmeettömästi, ostimme samalla matkakumppanilleni pari moottoripyörää jotka tuotimme maahan kuljetusyhtiön avustuksella. Koska smartin kyytiin ei mitään talvirenkaita mahdu, toimitti renkaat GLS ja näppärästi hukkasi yhden neljäksi viikkoa ja naarmutti toisen. Onneksi heillä sentään vakuutukset ovat kunnossa ja vanteet ovat matkalla maalaukseen.

Olimme juhlistaneet onnistunutta reissua tissuttamalla olutta parin täysimbesillin ignorantin brittijalkapallohuligaanin kanssa hotellin baarissa ja heräilimme lauantaina puolilta päivin aika heikossa hapessa Augsburgista Münchenin vierestä. Haukkaillessamme aamiaista paikallisessa bistrossa havaitsimme että Tukholmaan on 1900 kilometriä ja molempien on absolutely oltava maanantai-aamulla Suomessa. Mikä nyt eteen?

Ajoimme seuraavat 18 tuntia putkeen, koko 1900 kilometriä yhdeltä istumalta. Auto kävi 16,5 tuntia ja 1,5 tuntia tankkailimme autoa (ja kävimme kerran Mäkkärillä). Mikä erikoista ei Roadsterissa tullut ajoväsymystä ollenkaan. Jollen olisi ollut unenpuutteesta puolikuollut olisin voinut ajaa toiset 1900 km heti perään!

Saavuimme aamukuudelta Tukholmaan, ehdimme mukavasti SeaWindiin ja nukuimme lähes koko matkan Suomeen jossa olimmekin mukavasti sunnuntai-iltana.

Autosta sen verran että olen sillä nyt ajanut 3 kuukautta joka päivä ja tuntuu aina vaan paremmalta. Kulutus on normaaliajossa 4,6-5,0 litraa satasella tai 6 litraa jos kaahaa aivan reikä päässä. Vakuutukset tasan puolet siitä mitä Coupessa oli; nyt on 65% liikennebonuksella ja 72% kaskobonuksella keskittämisalennuksineen liikenne, kasko, superlunastusturva, lasirikkoturva ja kaikki muut herkut mitä saa poislukien keskeytysturva yhteensä 340 euroa vuodessa. Halpaa kuin makkara!

Varustus on vakuuttava:
- Sporttialusta; aivan sikakireä
- 16" Spikeline -vanteet kesä- ja talvirenkaille (205 leveät)
- Ohjaustehostin
- Sporttinahkaratti "formulavaihtein"
- Nahkainen vaihdekepin nuppi
- Nahkapenkit, lämmitettävät
- Sähköikkunat
- Sähköpeilit, lämmitettävät
- Sähköhydraulinen kangaskatto
- Irroitettavat kattopalat (kunnon avoautoksi kesähelteellä)
- Ilmastointi (avoautossa! Hah!)
- Cruise (Tempomat), kaksitoiminen eli cruise / limiter
- Iso ajotietokone
- Lisämittarit ahtopaine / lämpötila
- CD-soitin Grundig (vaihdan kyllä tilalle Sonyn lippulaivan)
- Tupakansytsäri, mukiteline ja CD-pidikkeet
- Kangasmatot
- Keskuslukitus kaukosäätimellä
- Takaluukun avaus kaukosäätimellä
- Ajonestolaite
- Starttiautomatiikka (käynnistyy avaimen hipaisusta)
- Ensiapulaukku
- Kompressori ja renkaan paikkasarja
- Turbo ja intercooler
- Kolmivaihteinen manuaalivaihteisto loikkarilla eli 6 vaihdetta, robottikytkin
- Automaattinen vaihtamisohjelma valittavissa
- Sumuvalot edessä ja takana
- Ajovaloautomatiikka
- Ajovalojen "Seuraa kotiin" -automatiikka
- ABS
- Jarruvoiman tasaus (etu/takapää)
- Hätäjarruassistentti
- Mäkilähtöassistentti (pitää jarrun päällä 0,7 sek)
- Luistonesto & ESP (kytkettävissä pois)

Lisävarustelistalta on jäänyt raksittamatta vain navigaattori, sadetutka, parkkitutka ja CD-vaihtaja. Mitään niistä en sinänsä tarvitse kun navi on kännyssä ja CD:t alkuperäisessä smart -CD-kotelossa tai smart-laukussa.

Auto pysyy tiessä aivan tautisesti. Aina kun joku höpisee mopoautosta, otan heebon kyytiin ja ajan 150 km/h jonkun tiukan shikaanin läpi. Kun väri palautuu kyytiläisen kasvoille niin on toinen ääni kellossa.
Paitsi kaahailemiseen, auto soveltuu erinomaisesti leppoisaan kruisailemiseen. Vaikka autolla voi ajaa kovaakin ilman kattoa, on monasti ilman rättiä ajellessa sellainen fiilis että voi kun voi ihmisen elämä olla täydellistä ja eipä tässä sinne perille oikeastaan mikään kiire olekaan; cruise päälle ja luu ulos! Ja vaikka olisi katto päällä niin kun yleensä pidän ajotietokoneessa kulutuksen näytilä niin jotenkin ne kissan kokoiset numerot kojetaulussa saavat aikaan ilmiön jossa koettaa koko ajan saada kulutusta pienemmksi... Kahdeksankympin vauhdissa vie noin 4,0-4,1 litraa satasella.

Että tämmöstä. Paras puoli masiinassa on tietenkin Mersun tekniikka, eipä pitäisi nyt 30,000km ajetulla autolla joutua vielä pitkään aikaan muuta remppaa tekemään kuin normaalit huollot.

Henkka
Lumikki ja yksi kääpiö...

http://img72.imageshack.us/my.php?image ... r36mx8.jpg

Kuva

2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, OM602 ja tehdaskunnostettu 717.413 manuaali
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.08.2009 08:20
Paikkakunta: jämsänkoski
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 21:43
Millähän keinolla sais sen luistoneston ja ajonhallinnan pois päältä?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Ti 06.05.2003 08:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa
ViestiLähetetty: Su 29.10.2017 11:25
https://www.evilution.co.uk/560
C 220 cdi aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt ja Smart ForTwo aut +muita romuja...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.08.2009 08:20
Paikkakunta: jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ke 15.11.2017 15:22
Pikku Mersu kirjoitti:https://www.evilution.co.uk/560

ymmärsinkö ummikko suomalaisena oiken että obd liittimestä 4 ja 7 yhteen?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.08.2009 08:20
Paikkakunta: jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ke 06.12.2017 08:29
Pahus ku 4 ja 7 yhdistää ni vähän aikaa pelittää hyvin ilman estoja mut sit menee johonkin häiriötilaan ja ei ota ku 2000rpm????????

Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 06.12.2017 11:36
gaz169 kirjoitti:Pahus ku 4 ja 7 yhdistää ni vähän aikaa pelittää hyvin ilman estoja mut sit menee johonkin häiriötilaan ja ei ota ku 2000rpm????????


Oikosulku K linjassa niin selvä että mene häiriötilaan

4= -
7= K linja
Mökkillä

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 24.08.2009 08:20
Paikkakunta: jämsänkoski
ViestiLähetetty: Ke 06.12.2017 11:44
Mitä sieltä sit pitää yhistää?
Edellinen

Paluu Koeajot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

   






AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi