No niin, iäisyyskysymykseen, w124 vs w210, taas lisämaustetta. Tulihan kokeiltua äkäisesti 150 tkm ajettua -01 mallin väyrysfarkkua, tuossa alla jotain siitä miltä pirssi tuntuu oman maapallonkiertäjä-satakakslankun rinnalla...
Väyrysessä on selkeästi eri aikakauden fiilis kuin 124:ssa. Ovissa, istuimessa ja korissa muuten on enemmän tämän päivän auton tuntua. Takatilat 210:lle aivan 6-0, kuskinpaikka menee tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä. Tavaratila on molemmissa järkyttävän iso. 210:ssa on jo taas viety senkin viimeistely uudelle tasolle, on kaksitoimista verhoa ja kuormakoukkua ja mitä kaikkea.
Hajussa on jotain samaa mersun hajua, joka tuntuu olevan 60-luvulta lähtien kaikissa DB-tuotteissa.
Ajoltaan nämä kaksi ovat kyllä sukua, ison auton tuntu on maantiellä selvä. 210:n ohjaus on aivan eri maata: kevyempi, etuvetomaisempi, palautukseltaan äkkiseltään outo: tietyssä kohtaa palauttaa, tietyssä ei. Ehkä tuon kanssa pääsee sinuiksi parissa päivässä.
Melutaso on w210:ssa ehkä pettymys: sora ropisee paljon kuuluvammin kuin 124:ssa, samoin kompressorikoneen horina tulee melkoisen italohenkisesti sisään kiihdytyksessä. Maantiellä kyllä on hiljaista. 2-litrainen kompressorikone riittää liikenteen rytmissä pysymiseen kivutta. Viisipykäläinen automaatti toimii huomaamatta, kick-downikin auton luonteeseen riittävän sähäkästi ja repimättä. Vaihtoaikoja sekuntien osien tarkkuudella mittaavat tm:n kaverit voivat juosta järveen.
Väyrystä pitää ilmeisesti hetki totutella ajamaan, w124 menee jotenkin luontevammin suoraan itsekseen, tosin nythän en tiedä onko tässä ajetussa väykyssä esim. renkaissa vähän liikaa painetta. Tuntu oli vähän sellainen. Jarrutuntuma on hyvin sama, ASR:n toiminta polanteisessa mäessä oli hyvin hillittyyä ja eteneminen varsin varman tuntuista. Mutkaisella tiellä elegance-farkku on varmasti vähän raskasssoutuinen. Samalla tuntuma tiehen on jotenkin tarkempi kuin 124:ssa.
Hallintalaitteissa on ehkä sellainen pieni muovisuuden tuntu, jos 124:aan vertaa, kaukovaloviiksi on toiminnaltaan naksahtavampi, valokatkaisin samoin... ehkä se on nykyaikaa se. Väyrysen halogeenivalot eivät muuten ole ihan sysihuonot, vallankin lyhyissä oli leveyttä ihan hyvin ja kantamaakin OK. Pitkissä tuntui olevan kapea, pitkä keila. Suuntaus ja valojen kunnon tsekkaaminen ovat ohjelmassa. Lämmintä riitti -20 asteessa sisällä aivan miten halusi. Turvavarusteista ei kannata puhua samana päivänä, W124:ssa on absit ja asd, väyryssessä etutyynyt ja sivutyynyt ja esp ja näin edelleen.
Summa summarum: siinä, missä W124:ssa voi aistia vielä tiettyä mersu-fiilistä 70-luvulta, on W210 selvästi lähempänä tätä päivää. Yllättäen vanhus on jossain asiassa jälkikäteen arvioiden laadukkaamman oloinen, mutta toisaalta se pienenkin väyrys-lenkin jälkeen tuntuu myös koko lailla työkoneelta. Hyvä yksilö ei yhtä paljon, perusvarusteltu ja betonimyllärin käytössä ollut varmasti paljon. Koeajettu väykky oli aivan varmasti siitä paremmasta päästä, aikuisen pariskunnan rauhallisessa ajossa ollut merkkihuollettu ja vähän ajettu auto.
En osaa pahasti haukkua.
W210 E200 T , soiva peli
W210 E200 T , soiva peli
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W210 E200 T , soiva peli
Onko Akulla mieli uutta kulkinetta???
Ennen kuin tuomitset väykyn melutasoa, korinaa kiihdytyksissä ja ominaisuutta kulkea suoraan (muutoin kuin olosuhteissa jotka edustaa tasoa: "kävellen olisin jo mennyt nurin") täytyy pistää sut ajamaan tuota mun rohjakettakin. Ja Kaverilla on tosi hyvä kanssa vähän päälle 100th ajettu 320cdi farkku. Sitäkin voitais käydä runnomassa.
Tuosta valokatkaisijasta olen kyllä samaa mieltä ja takaluukun sulkeutuminenkin tapahtuu lankussa jotenkin määrätietoisemmin.
Tässähän olis jo aihetta jutuksikin: Kolme eri teemaa farkkuväykästä...
Ennen kuin tuomitset väykyn melutasoa, korinaa kiihdytyksissä ja ominaisuutta kulkea suoraan (muutoin kuin olosuhteissa jotka edustaa tasoa: "kävellen olisin jo mennyt nurin") täytyy pistää sut ajamaan tuota mun rohjakettakin. Ja Kaverilla on tosi hyvä kanssa vähän päälle 100th ajettu 320cdi farkku. Sitäkin voitais käydä runnomassa.
Tuosta valokatkaisijasta olen kyllä samaa mieltä ja takaluukun sulkeutuminenkin tapahtuu lankussa jotenkin määrätietoisemmin.
Tässähän olis jo aihetta jutuksikin: Kolme eri teemaa farkkuväykästä...
Re: W210 E200 T , soiva peli
MorRH kirjoitti:Onko Akulla mieli uutta kulkinetta???
Ennen kuin tuomitset väykyn melutasoa, korinaa kiihdytyksissä ja ominaisuutta kulkea suoraan (muutoin kuin olosuhteissa jotka edustaa tasoa: "kävellen olisin jo mennyt nurin") täytyy pistää sut ajamaan tuota mun rohjakettakin. Ja Kaverilla on tosi hyvä kanssa vähän päälle 100th ajettu 320cdi farkku. Sitäkin voitais käydä runnomassa.
Tuosta valokatkaisijasta olen kyllä samaa mieltä ja takaluukun sulkeutuminenkin tapahtuu lankussa jotenkin määrätietoisemmin.
Tässähän olis jo aihetta jutuksikin: Kolme eri teemaa farkkuväykästä...
Ei ole hinkua, mutta lähipiiriin tuommoinen tupsahti. Eikä muuten tuomitakaan, aiempi kokemus ko. mallista on jo vuosien takaa. Nyt puheena oleva yksilö on varmasti siitä parhaasta päästä, hillitystä ajosta ja ajallaan laitettu. Hyvä auto, jotkut piirteet kuten juuri moottorin ääni lähinnä yllättivät. On se silti ihan muuta kuin -11 mallinen Octavia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W210 E200 T , soiva peli
Ja tuommosia uusia vempaimia kaltaisineen jotkut immeiset pitää autoilun huipentumana...Aku P kirjoitti: On se silti ihan muuta kuin -11 mallinen Octavia.
Re: W210 E200 T , soiva peli
No miten se moottorin ääni niin selvästi sisälle kuuluu?? mun kutoskoneella E240 ei kyllä paljoo kuulu jos ei sitä läpykkää lattiaan paina. Samoin renkaitten ääntä en kuule sisälle vaikka onkin uudet nastat alla.. kumma juttu..
Re: W210 E200 T , soiva peli
Sano omistajalle että kannattaisi vaihdattaa rattiakselin suojakumi.kompressorikoneen horina tulee melkoisen italohenkisesti sisään kiihdytyksessä
Soran ropinat ym. eivät ole korjattavissa ...
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 E200 T , soiva peli
Noo, Aku halus varmaan olla ammattiylpeänä immeisenä vähintäänkin objektiivinen mieluummin kuin pelkäskään subjektiivinen...
Veekuutosen ja sepelimyllyn... öö... eikun neloskoneen välillä käynnin miellyttävyydessä on toki vissi ero .
Veekuutosen ja sepelimyllyn... öö... eikun neloskoneen välillä käynnin miellyttävyydessä on toki vissi ero .
Re: W210 E200 T , soiva peli
Tuo kuulosti vähän omituiselle. Väykyllä kun ajellut pitemmän aikaa niin kyllä 124:sen kuskinpaikalle istuminen aiheutti vähän ahtaanpaikan kammoa Väykyssähän on kuskinpaikallakin joka suuntaan enemmän tilaa, varsinkin leveyssuunnassa.Aku P kirjoitti: Takatilat 210:lle aivan 6-0, kuskinpaikka menee tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä.