w124 300D -93 koeajo
w124 300D -93 koeajo
tänään ajoin ekaa kertaa elämässäni w124 300D autoa, ennakko odotukset kyllä meni maahan kerta laakista
olen aina mieltänyt että 6-dieseli on jokseenkin menevä peli, vaan ei ollut ainakaan tämä yksilö, tiedä sitten ovatko kaikki samanlaisia.
Auto oli siis -93 neekeriventtiili malli, mittarissa 300tkm, suomiauto. Ajosta ja ulkokuoresta päätellen todelliset kilsat +100-200tkm. Tomaatilla oli kyseinen auto.
Kone kävi nätisti ja ei nikotellut, vastasi kaasuun kun käski, tosin ei mitään räjähtävää suorituskykyä tarjonnut.
Verrokkina sanottakoon meidän ruuvattu w201 2.5D tomaatti, lähtee paremmin paikaltaan/ohituksissa
Ja omaan jälkiasennusturboon verrattuna(200D turbo) tällä autolla ei olisi mitään jakoa missään tilanteessa!
Esim. 120kmh nopeudessa kun kaasun tinttaa pohjaan, laatikostahan ei enää saanut tässä kohtaa pienempää, saa kyllä aika tovin vartoa ennenkuin rupeaa kiihtymään .
Mustaa putkesta tuli ihan normaalin tapaan, joten lienee tehdassäädöissä pumppu.
Kommentteja ??
olen aina mieltänyt että 6-dieseli on jokseenkin menevä peli, vaan ei ollut ainakaan tämä yksilö, tiedä sitten ovatko kaikki samanlaisia.
Auto oli siis -93 neekeriventtiili malli, mittarissa 300tkm, suomiauto. Ajosta ja ulkokuoresta päätellen todelliset kilsat +100-200tkm. Tomaatilla oli kyseinen auto.
Kone kävi nätisti ja ei nikotellut, vastasi kaasuun kun käski, tosin ei mitään räjähtävää suorituskykyä tarjonnut.
Verrokkina sanottakoon meidän ruuvattu w201 2.5D tomaatti, lähtee paremmin paikaltaan/ohituksissa
Ja omaan jälkiasennusturboon verrattuna(200D turbo) tällä autolla ei olisi mitään jakoa missään tilanteessa!
Esim. 120kmh nopeudessa kun kaasun tinttaa pohjaan, laatikostahan ei enää saanut tässä kohtaa pienempää, saa kyllä aika tovin vartoa ennenkuin rupeaa kiihtymään .
Mustaa putkesta tuli ihan normaalin tapaan, joten lienee tehdassäädöissä pumppu.
Kommentteja ??
No minun edellinen Mese oli juurikin tollanen 113hv vajaaventtiilinen...tosin kovalla askilla mutta farmari. Eihän se raketti ollut mutta W123 200D:n jälkeen melko euforinen kokemus kaikenkaikkiaan eikä pelkästään kulkunsa puolesta.
Tuli mieleen vaan että oliko tossa kolmesatkussa kaikki kotona? Esim jakoketju venynyt senverran että ajoitukset jo pielessä? YM YM?
Itse en ole koskaan tolla 113hv ajanut tomaatilla niin en osaa arvioida kuinka paljon se syö kulkua
Tuli mieleen vaan että oliko tossa kolmesatkussa kaikki kotona? Esim jakoketju venynyt senverran että ajoitukset jo pielessä? YM YM?
Itse en ole koskaan tolla 113hv ajanut tomaatilla niin en osaa arvioida kuinka paljon se syö kulkua
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
vaikea sanoa tosiaan oliko tuossa mitään sen enempää vikaa, kone kävi nätisti ym. ym.Ahti kirjoitti:No minun edellinen Mese oli juurikin tollanen 113hv vajaaventtiilinen...tosin kovalla askilla mutta farmari. Eihän se raketti ollut mutta W123 200D:n jälkeen melko euforinen kokemus kaikenkaikkiaan eikä pelkästään kulkunsa puolesta.
Tuli mieleen vaan että oliko tossa kolmesatkussa kaikki kotona? Esim jakoketju venynyt senverran että ajoitukset jo pielessä? YM YM?
Itse en ole koskaan tolla 113hv ajanut tomaatilla niin en osaa arvioida kuinka paljon se syö kulkua
Ei auto missään vaiheessa mitenkään hyytynyt ja niin edespäin. Omaan käteen tuntui vaan laiskalta. Esim. juuri tuo ohituskiihtyvyys 120kmh nopeudesta oli aika onneton. Täytyis ajaa sellainen yksilö joka olis varmasti tikissä vielä, niin näkisi onko tuosta kutvosesta mun käyttöön
Kyllä ne ahtamattomat taitaa olla samanlaisia nuhapumppuja kaikki vaikka olisi kuinka pakasta vedetty.
Ei tuossa omassa ohjuksessakaan enää 120 jälkeen mitään ohituskiihtyvyyttä löydy mutta pirteämpi tuokin on kuin nuo ajamani 3 satkut.
Yllätyin aikoinaan itsekin niiden laiskuudesta, mutta toisaalta kai se tehonpuute samalla tarkoittaa pitkää ikää.
Yhtä suuri ihmetys oli nuo 220dsl väyryset joita tuli kokeiltua, luulin tekniikan kehittyneen hitusen sitten 80-luvun mutta arvelin väärin.
Isäukon vanhalla ykskakskolmosella 200d sai kyllä kokea samaa vauhdinhurmaa ja suorituskykyä.
Ahdin määrää tahdin
Ei tuossa omassa ohjuksessakaan enää 120 jälkeen mitään ohituskiihtyvyyttä löydy mutta pirteämpi tuokin on kuin nuo ajamani 3 satkut.
Yllätyin aikoinaan itsekin niiden laiskuudesta, mutta toisaalta kai se tehonpuute samalla tarkoittaa pitkää ikää.
Yhtä suuri ihmetys oli nuo 220dsl väyryset joita tuli kokeiltua, luulin tekniikan kehittyneen hitusen sitten 80-luvun mutta arvelin väärin.
Isäukon vanhalla ykskakskolmosella 200d sai kyllä kokea samaa vauhdinhurmaa ja suorituskykyä.
Ahdin määrää tahdin
Noooo...tuota...kyllä tuo oma monivena on aika pirteä, hetkessä on 180 taulussa ilman sen kummempia venyttelyjä..Boss kirjoitti:Kyllä ne ahtamattomat taitaa olla samanlaisia nuhapumppuja kaikki vaikka olisi kuinka pakasta vedetty.
Ei tuossa omassa ohjuksessakaan enää 120 jälkeen mitään ohituskiihtyvyyttä löydy mutta pirteämpi tuokin on kuin nuo ajamani 3 satkut.
Ahdin määrää tahdin
Tosin on pumpusta otettu aikas paljo enempi irti ja iso vaparikartio keulilla ja onhan siinä vakionakin 136 hv.
Silti seuraava käyttis on turbolla, takuuvarmasti
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Noh, itsellä kokemuksia 300D Aut -86:sta. Tuntui olevan tarpeeksi puhdikas normaaliliikennöintiin, sillä ajettiin Saksassa liki kahtasataa boksi katolla ja pitkin vuoristoteitä kontti täynnä tavaraa ja viisi ylipainoista ihmistä kyydissä. Ja hyvin pysyi liikenteen tahdissa Keski-Euroopassakin, automaatti vaan joutui hieman turhan koville noilla vuoristoteillä vedätettäessä...
Ja enemmän sillä tuli ohiteltua, kun tolla 260SE:llä. Kyllä se kickdownilla lähti ku jänis makuulta ja mittarissa oli hetkessä 140. Ei se sitten sen jälkeen mihinkään kulkenukkaan, mutta eipä ollu tarvekkaan. Ja kaupungissa oli todella vääntävä ja miellyttävä ajaa, automaatista huolimatta / johtuen? Itseasiassa 260SE:tä joutuu huudattamaan ja kepittämään ihan hulluna pysyäkseen 300D:n perässä. Maantiellä 260SE:n valtavat tehoreservit pääsevät tietenkin oikeuksiinsa, mutta kierroksia se vaatii reilusti. Kolmosella ohitettaessa on nopeutta hyvinkin äkkiä 160, mikä myöskin vallan hyvin riittänee kotimaiseen liikennöintiin.
Ja enemmän sillä tuli ohiteltua, kun tolla 260SE:llä. Kyllä se kickdownilla lähti ku jänis makuulta ja mittarissa oli hetkessä 140. Ei se sitten sen jälkeen mihinkään kulkenukkaan, mutta eipä ollu tarvekkaan. Ja kaupungissa oli todella vääntävä ja miellyttävä ajaa, automaatista huolimatta / johtuen? Itseasiassa 260SE:tä joutuu huudattamaan ja kepittämään ihan hulluna pysyäkseen 300D:n perässä. Maantiellä 260SE:n valtavat tehoreservit pääsevät tietenkin oikeuksiinsa, mutta kierroksia se vaatii reilusti. Kolmosella ohitettaessa on nopeutta hyvinkin äkkiä 160, mikä myöskin vallan hyvin riittänee kotimaiseen liikennöintiin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: w124 300D -93 koeajo
Höpö höpö...itse olen ajanut tuota Pasi M. mainitsemaa 300 dieseliä ja kyllä siinä potkua löytyi vielä 120 km/h jälkeen. Yhden kerran lähdin moottoritielle valoista mustan w124 250D hilavitkutin ultramatala kromikaarivirityksen kanssa viereisiltä kaistoilta - eipä sillä kauheasti ollut sanomista vaikka kovasti yritti kiihdytellä rinnalla...muistaakseni 160 km/h asti silloin sai katsella jo kaukaa taustapeilistä...en tiedä sitten oliko sen sitä kuuluisaa pumppua ruuvattu vai ei mutta kyllä se vaan niin on että se kuudes sylinteri siinä puhuu...epk kirjoitti: Auto oli siis -93 neekeriventtiili malli, mittarissa 300tkm, suomiauto. Ajosta ja ulkokuoresta päätellen todelliset kilsat +100-200tkm. Tomaatilla oli kyseinen auto.
Kone kävi nätisti ja ei nikotellut, vastasi kaasuun kun käski, tosin ei mitään räjähtävää suorituskykyä tarjonnut.
Verrokkina sanottakoon meidän ruuvattu w201 2.5D tomaatti, lähtee paremmin paikaltaan/ohituksissa
Ja omaan jälkiasennusturboon verrattuna(200D turbo) tällä autolla ei olisi mitään jakoa missään tilanteessa!
Esim. 120kmh nopeudessa kun kaasun tinttaa pohjaan, laatikostahan ei enää saanut tässä kohtaa pienempää, saa kyllä aika tovin vartoa ennenkuin rupeaa kiihtymään .
Ja automaatilla täytyy osata ajaa...turhaa odottaa viivettä jos tarvii kiihdytellä - ainahan löytyy "pakko kolmonen"
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Boxi katolla, kontti täynnä ja 5 päällä, taisi olla kovakin alamäki siellä vuoristotiellä ottaen huomioon että auton huiput muistini mukaan on 190km/h ja vääntöä 190Nm. Kiihtyvyys 0-100 13,7s. Joten noilta osin aika samoissa kuin tuo oma 200cdi joka ei ainakaan lähde kuin jänis makuulta vaan ennemminkin kuin purkka tukasta eli tahmeasti.Pasi M. kirjoitti:Noh, itsellä kokemuksia 300D Aut -86:sta. Tuntui olevan tarpeeksi puhdikas normaaliliikennöintiin, sillä ajettiin Saksassa liki kahtasataa boksi katolla ja pitkin vuoristoteitä kontti täynnä tavaraa ja viisi ylipainoista ihmistä kyydissä. Ja hyvin pysyi liikenteen tahdissa Keski-Euroopassakin, automaatti vaan joutui hieman turhan koville noilla vuoristoteillä vedätettäessä...
Ja enemmän sillä tuli ohiteltua, kun tolla 260SE:llä. Kyllä se kickdownilla lähti ku jänis makuulta ja mittarissa oli hetkessä 140. Ei se sitten sen jälkeen mihinkään kulkenukkaan, mutta eipä ollu tarvekkaan. Ja kaupungissa oli todella vääntävä ja miellyttävä ajaa, automaatista huolimatta / johtuen? Itseasiassa 260SE:tä joutuu huudattamaan ja kepittämään ihan hulluna pysyäkseen 300D:n perässä. Maantiellä 260SE:n valtavat tehoreservit pääsevät tietenkin oikeuksiinsa, mutta kierroksia se vaatii reilusti. Kolmosella ohitettaessa on nopeutta hyvinkin äkkiä 160, mikä myöskin vallan hyvin riittänee kotimaiseen liikennöintiin.
Tarkoitin lähinnä noita Kasselin kohtalaisen pitkiä about 7% alamäkiä, joissa muuten taitaa olla 8-kympin nopeussuositus.Boss kirjoitti:Boxi katolla, kontti täynnä ja 5 päällä, taisi olla kovakin alamäki siellä vuoristotiellä ottaen huomioon että auton huiput muistini mukaan on 190km/h ja vääntöä 190Nm. Kiihtyvyys 0-100 13,7s.
Niissä kelas 240D:kin mittariin 180km/h ja takapyörän laakeri leikkas kiinni parin kuukauden päästä siitä. Mutta otti tuo 300D täydellä kuormalla ihan suorallakin alustalla 180 mittariin, tosin tuskallisen pitkän kiihdytyksen jälkeen.
Edit: Voipi tosin olla, että 300D:n pumppua oli jossain vaiheessa sorkittu. Iski nimittäin kunnolla kepitettäessä kohtalaisen sankkoja mustia pilviä ilmoille...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
195
[quote="Pasi MNiissä kelas 240D:kin mittariin 180km/h ja takapyörän laakeri leikkas kiinni parin kuukauden päästä siitä. Mutta otti tuo 300D täydellä kuormalla ihan suorallakin alustalla 180 mittariin, tosin tuskallisen pitkän kiihdytyksen jälkeen.
[/quote]
Tuli joskus pikkupoikana kokeiltua Tuulilasin testissä (n. -87) ollutta w124 300D automaattia. Meitä oli neljä kersaa kyydissä ja alla Hanko-Hyvinkää -tie. 195 saatiin mittariin .
Hieman ihmeteltiin mittarin paikkansa pitävyyttä, kunnes veivattiin kattoluukku auki... Käden työntäminen luukusta tuossa vauhdissa todisti, jotta aika loipakkaa mentiin.
PS. Tuossa jurpofarkussa tuntuu, jottei 0-60 välillä tapahdu yhtään mitään. Vasta 60:ssä päästään turbon toiminta-alueelle ja meno alkaa
[/quote]
Tuli joskus pikkupoikana kokeiltua Tuulilasin testissä (n. -87) ollutta w124 300D automaattia. Meitä oli neljä kersaa kyydissä ja alla Hanko-Hyvinkää -tie. 195 saatiin mittariin .
Hieman ihmeteltiin mittarin paikkansa pitävyyttä, kunnes veivattiin kattoluukku auki... Käden työntäminen luukusta tuossa vauhdissa todisti, jotta aika loipakkaa mentiin.
PS. Tuossa jurpofarkussa tuntuu, jottei 0-60 välillä tapahdu yhtään mitään. Vasta 60:ssä päästään turbon toiminta-alueelle ja meno alkaa
Terveisin
Tero
Tero
eerola kirjoitti:Oma mielipiteeni on, että automaatti on aika surullinen jatke Mersun ahtamattomille diesel-moottoreille.
Itselläni oli taannoin samanlaiset ahtamattomat automaatti ja keppivaihteinen. Tykkäsin huomattavasti enemmän manuaalista, sillä väännöllä on yleensä mukavampi edetä kuin kierrättämisellä. Ja automaatilla tuli liian usein ohitukseen lähdettäessä mieleen: "No, mitä se nyt vaihdella alkoi? Ihan justiinsa oltaisiin päästy hyvälle alueelle muutenkin!"Sivonen kirjoitti:Automaattihan on juuri parhaimmillaan hitaissa nopeuksissa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kolmesatku
Mitä olen tolla vaimon 300 DA -89 ajellu ,niin lähtee ehkä vähän hitaasti liikkeelle ,mut kyllä se kulkee ihan riittävästi
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Nyt täytyy kysäistä, että kuinka monella on tarve lähteä ohittamaan, jos edelläajava ajaa 120km/h? Oma W115 230.4 on tosin bensakone, mutta teho/paino noin sama (110hv/1370kg) ja kyllä pääsee ohi juuri siellä missä haluaa...
Eihän Suomessa sitä paitsi ole kuin muutama kilometri osuutta, jolla saa sen 120km/h eds ajaa!
Eihän Suomessa sitä paitsi ole kuin muutama kilometri osuutta, jolla saa sen 120km/h eds ajaa!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Aivan totta.Tuc kirjoitti:Nyt täytyy kysäistä, että kuinka monella on tarve lähteä ohittamaan, jos edelläajava ajaa 120km/h?
Itsekin koeajoin viime syksynä tuollaista 300 D -automaattia, vuosimalli oli 1991 tai 1993.
Omasta mielestäni se oli erittäinkin rivakka, ollakseen ilman turboa.
Tuntui, että kyllä sillä ehtii niin kaupungissa, kuin moottoritielläkin.
Onkohan tämä epk:n ajama yksilö ollut ihan säädöissään ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
juuri näin, tasaisesti se kulki tosiaan, vääntö puhuu. Eihän silä jalkoihin nyt jäänyt, olin vaan kuvitellut vähän "nopeammaksi"[ju55i] kirjoitti:Se vaan tuntuu laiskalta kun on senverran tasanen vääntö ja kun tomaatti vaihtelee vaihteita niin jää sekin rykiminen pois. Mulla on itsellä manuaali ja ei sillä ainakaan ole tarvinnut jäädä koskaan kenenkään jalkoihin, enkä usko että automaatti voi vaikuttaa niin paljoa.
No ei tuo mikään tykki ole tuo 300 d vapari, mitä on tullu ajettua, mutta silloin se nuhanen oli kun sen ostin, siis vielä nykyistäki laiskempi.
Oli vissiin karstassa moottori, kyllä se vähän sitten heräili, kun ajeli 2 - 3 vaihteella maantienopeutta 50 km. Ja syöttöä lissää. Alle 3000 kierroksen ei tapahdu oikein mittään ja sen jälkeen jotain pientä. Itse en kehuis 300d vaparia pirteäksi, painava möykky. Kyllä se ahdin olis hyvä juttu...
Oli vissiin karstassa moottori, kyllä se vähän sitten heräili, kun ajeli 2 - 3 vaihteella maantienopeutta 50 km. Ja syöttöä lissää. Alle 3000 kierroksen ei tapahdu oikein mittään ja sen jälkeen jotain pientä. Itse en kehuis 300d vaparia pirteäksi, painava möykky. Kyllä se ahdin olis hyvä juttu...
Sehän on selvä ettei lähes puolitoista tonnia painava auto kauheasti kiihdy 113 hevosvoimalla.
Vielä kun kyyti on tasainen ja moottorin ym. äänet on eristetty hyvin, sekään jonkinlainen kiihtyvyys ei tunnu oikein miltään.
Eipä silti, kyllä 300 D on riittävän ripeä auto normaali liikenteeseen - kyllähän 200 D:lläkin voi ajella ; siihen tottuu.
Vielä kun kyyti on tasainen ja moottorin ym. äänet on eristetty hyvin, sekään jonkinlainen kiihtyvyys ei tunnu oikein miltään.
Eipä silti, kyllä 300 D on riittävän ripeä auto normaali liikenteeseen - kyllähän 200 D:lläkin voi ajella ; siihen tottuu.
oulaistenliikenne.fi
ei se vapari 300d mikään raketti tietenkään ole mutta piristyy kivasti syötön lisäyksellä ja ilmanputsarin sisältä kaikki kuristukset pois ottamalla... ite ruuvasin syötöä noin 1ja vartti suuremmalle ja otin kuristukset pois niin kyllä alko ihan kivasti kulkemaan... ja kierrosherkkyys nousi alkuperäisestä todella paljon... kivasti mustaa pöläyttelee kun kiihdyttelee ja ei se 180km/h ole enään tiukassa... eihän sellasia vauhteja tarvi mutta on se kiva tietää että pääsee jos on joskus tarvis...
Vast`ikään 300 D:n hankkineena täytyy puolustella moottorin voimavaroja.
Pirteä tuo on. Ei mopolla mahottomia, se on selevä, mutta matka-autona voimavarat on just makimoilleen. Hyvät välitykset, kivasti ohi mennään, ei 190 2.0 tehoputkella pärjänny ohituskiihtyvyyessä ainakaa välillä 80-140. Manuaalilla kaiken saa toki paremmin irti tuosta. Henk. koht mielipide on, että autossa (varsinki näissä vanhoissa raskaissa tomaattiloota, ku +140hv.
Sopivasti tuo Turbo onki sitte aina automaatti.
Ja kuluttaa vähä tämä 300D.
Ja kyllä tällä 180 ottaa ilman mitään vaparisuotimia, mittarin mukaan jos haluat 200 pirteämmin ja varmemmin, sitte ruuvaile ja asentele. Eikös tehtaan huiput 190.
Sanotaan näin että käytännössä tehokas.
Ei nämä tämänikäset mersut vakiona koskaa mitää 0-100 tykkejä ole ollu. Hyvä niin, nykyään kyllä, hyvä niinki
Pirteä tuo on. Ei mopolla mahottomia, se on selevä, mutta matka-autona voimavarat on just makimoilleen. Hyvät välitykset, kivasti ohi mennään, ei 190 2.0 tehoputkella pärjänny ohituskiihtyvyyessä ainakaa välillä 80-140. Manuaalilla kaiken saa toki paremmin irti tuosta. Henk. koht mielipide on, että autossa (varsinki näissä vanhoissa raskaissa tomaattiloota, ku +140hv.
Sopivasti tuo Turbo onki sitte aina automaatti.
Ja kuluttaa vähä tämä 300D.
Ja kyllä tällä 180 ottaa ilman mitään vaparisuotimia, mittarin mukaan jos haluat 200 pirteämmin ja varmemmin, sitte ruuvaile ja asentele. Eikös tehtaan huiput 190.
Sanotaan näin että käytännössä tehokas.
Ei nämä tämänikäset mersut vakiona koskaa mitää 0-100 tykkejä ole ollu. Hyvä niin, nykyään kyllä, hyvä niinki
124.023
Ajoin 300 d automaattia vuodelta 85 (W124). Auto käynnistyi nöyrästi heti ja kävi täysin tasaisesti eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut. Ei olisi uskonut, että auto on 20 v. vanha. Minulle oli yllätys automaatin hieno toiminta-omistaja kertoi, että automaatti oli säädetty jossain pajalla.
Auton mittarissa oli 550 tkm, mutta omistaja kertoi autolla ajetun muutama satatuhat enemmän? Kulku oli vakaata kaikin puolin ja automaatilla ajaminen oli tosi rentoa. Oli oikein nautinto jäädä valoihin, taas pääsisi liikkeelle hienostuneesti kakkosvaihteella. Ottaakseen ykkösen silmään kaasu piti painaa aivan pohjaan ja sit lähtöön liittyi renkaiden sutaisu ja automaatti haki heti kakkosen kolmessakympissä vaikka kaasu oli pohjassa-luulin että olisi vedättänyt neljänkympin pintaan. Kiihtyvyys ei oikein tuntunut, mutta kyllä nopeus silti ihan hyvin kasvoi ja edessäolevat tuntuivat hidastelevan.
Kyllä kolmesatasen d:n ääni on hienoa kuunneltavaa. Avasin oikein ikkunan kun lähdin paikalta liikkeelle. Murina oli upea ja jotkut "asianymmärtävät" kävelijätkin tuntuivat katsovan autoa kohden. Pintakaasulla kiihdyttely oli hienoa-murina tuli pyytämättä. Mun täytyy sanoa, että mä nautin ajosta enemmän kuin 200 cdi:llä (auto taksiajossa). Cdi on terhakka ja vääntävä, mutta jotain siitä puuttuu verrattuna 300 d:hen. Yksi kolmesatasen etu on moottorin ääni ja pitkä vetoalue.
Nyt todella voin sanoa, että W124 D oli aikaansa edellä. Mitään vastaavaa ei ollut markkinoilla vuonna 85-sivistynyt diesel, jonka kehtaa todellakin laittaa käyntiin vieläkin kaikkien uusien dieseleiden rinnalle ja lähteä ylpeästi kohti maailman teitä.
Auton mittarissa oli 550 tkm, mutta omistaja kertoi autolla ajetun muutama satatuhat enemmän? Kulku oli vakaata kaikin puolin ja automaatilla ajaminen oli tosi rentoa. Oli oikein nautinto jäädä valoihin, taas pääsisi liikkeelle hienostuneesti kakkosvaihteella. Ottaakseen ykkösen silmään kaasu piti painaa aivan pohjaan ja sit lähtöön liittyi renkaiden sutaisu ja automaatti haki heti kakkosen kolmessakympissä vaikka kaasu oli pohjassa-luulin että olisi vedättänyt neljänkympin pintaan. Kiihtyvyys ei oikein tuntunut, mutta kyllä nopeus silti ihan hyvin kasvoi ja edessäolevat tuntuivat hidastelevan.
Kyllä kolmesatasen d:n ääni on hienoa kuunneltavaa. Avasin oikein ikkunan kun lähdin paikalta liikkeelle. Murina oli upea ja jotkut "asianymmärtävät" kävelijätkin tuntuivat katsovan autoa kohden. Pintakaasulla kiihdyttely oli hienoa-murina tuli pyytämättä. Mun täytyy sanoa, että mä nautin ajosta enemmän kuin 200 cdi:llä (auto taksiajossa). Cdi on terhakka ja vääntävä, mutta jotain siitä puuttuu verrattuna 300 d:hen. Yksi kolmesatasen etu on moottorin ääni ja pitkä vetoalue.
Nyt todella voin sanoa, että W124 D oli aikaansa edellä. Mitään vastaavaa ei ollut markkinoilla vuonna 85-sivistynyt diesel, jonka kehtaa todellakin laittaa käyntiin vieläkin kaikkien uusien dieseleiden rinnalle ja lähteä ylpeästi kohti maailman teitä.
Jep, oikein tippa oli tulla silmään kun kardaani noin kauniisti kirjoitti...
Mikähän siinä muuten on että 250D 20V ei ole suunnilleen samoilla hevosvoimilla läheskään yhtä mukavan tuntuinen ajaa moottorin puolesta ?
Kahdella yksilöllä olen ajanut senjälkeen kun ostin itselle 300D:n ja molemmat tuntuivat huomattavasti heikompitehoisilta kiihdytyksessä.
Voimaa ei ole kertakaikkiaan tarjolla normaaliajossa samallalailla, eikä sittenkään vaikka konetta kierrättäisi vähän ylemmäs.
Asiakkaitten autoilla ei viitsi "kaahailla" / tehdä kiihtyvyyskokeita, enkä ole näinollen mittaillut tuota kolmosella 60-90 km/h - vaan kokeilkaapa joku jolla on 250D moniventtiili-124.
Mikähän siinä muuten on että 250D 20V ei ole suunnilleen samoilla hevosvoimilla läheskään yhtä mukavan tuntuinen ajaa moottorin puolesta ?
Kahdella yksilöllä olen ajanut senjälkeen kun ostin itselle 300D:n ja molemmat tuntuivat huomattavasti heikompitehoisilta kiihdytyksessä.
Voimaa ei ole kertakaikkiaan tarjolla normaaliajossa samallalailla, eikä sittenkään vaikka konetta kierrättäisi vähän ylemmäs.
Asiakkaitten autoilla ei viitsi "kaahailla" / tehdä kiihtyvyyskokeita, enkä ole näinollen mittaillut tuota kolmosella 60-90 km/h - vaan kokeilkaapa joku jolla on 250D moniventtiili-124.
oulaistenliikenne.fi
Vois kuvitella että on pakoputki puhki jostain kohtaa jos W124 300D murisee? sama pätee kyllä kuutosbensaankin aika hillityt on pako- ja imuäänet...tai ainakin pitäisi olla.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: w124 300D -93 koeajo
epk kirjoitti:tänään ajoin ekaa kertaa elämässäni w124 300D autoa, ennakko odotukset kyllä meni maahan kerta laakista
olen aina mieltänyt että 6-dieseli on jokseenkin menevä peli, vaan ei ollut ainakaan tämä yksilö, tiedä sitten ovatko kaikki samanlaisia.
Auto oli siis -93 neekeriventtiili malli, mittarissa 300tkm, suomiauto. Ajosta ja ulkokuoresta päätellen todelliset kilsat +100-200tkm. Tomaatilla oli kyseinen auto.
Kone kävi nätisti ja ei nikotellut, vastasi kaasuun kun käski, tosin ei mitään räjähtävää suorituskykyä tarjonnut.
Verrokkina sanottakoon meidän ruuvattu w201 2.5D tomaatti, lähtee paremmin paikaltaan/ohituksissa
Ja omaan jälkiasennusturboon verrattuna(200D turbo) tällä autolla ei olisi mitään jakoa missään tilanteessa!
Esim. 120kmh nopeudessa kun kaasun tinttaa pohjaan, laatikostahan ei enää saanut tässä kohtaa pienempää, saa kyllä aika tovin vartoa ennenkuin rupeaa kiihtymään .
Mustaa putkesta tuli ihan normaalin tapaan, joten lienee tehdassäädöissä pumppu.
Kommentteja ??
Ëi se mikkään tykki oo se.. itte kun ostelemassa olin autoani.. kokeilin myös vapaastihengittävää.. jostain kumman syystä taivuin turboon kuitenkin.. " turvallisuutta on se, että rampilta tultaessa on sama vauhti ellei jopa enemmänkin kuin muilla "
MB 220 D "Väykky" -96
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,