w124 300D -93 koeajo

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

on muuten tuo auto vieläkin myynnissä tuolla, eikä ihme, sikahinta paskasta.

Nyt kun vertaan omaan -92 300D:hen niin kyllä omassa on enemmän henkeä mitä tuossa oli, vaikka oma on vielä saksan säädöissä ja jälkikatti paikalla :roll:
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

putsarin kuristus

Viesti Kirjoittaja koyama »

[quote="Mika.T"]ei se vapari 300d mikään raketti tietenkään ole mutta piristyy kivasti syötön lisäyksellä ja ilmanputsarin sisältä kaikki kuristukset pois

Mitäs sieltä putsarista voi ylimääräisiä hilippeitä riisua?
Miten pakokaasun kierrätyssysteemit vaikuttaa ilmansaantiin.kun ilmeisesti
joka paikka on ´noessa´´ Onko aiheelista putsata imusarjaa ja muita hilippeitä
Tulppasin kierrätyksen auton ostaessani.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja koyama »

näinollen mittaillut tuota kolmosella 60-90 km/h - vaan kokeilkaapa joku jolla on 250D moniventtiili-124.[/quote]

Ei tullut ihan vertailukelpoista tulosta ,mutta jotain sentään.
Kolmosella 60-100 km/h ,aika 9.7 sek .Mittarivirheet huomioitu.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Palataampas vähän tähän automalliin näin kun en viittiny uutta topikkia alottaa...eli kysymys kuuluu onko tämä konetyyppi luotettava? Meinaan vaan kun auto joka mulle tulee jossain vaiheessa sakuista on juuri tällä koneella tai sitte turboversio.
Mun yks duunikaveri vaan sano,että älä osta 24v konetta kun siinä on remontit niin kalliita ja paljon vikoja :?: Suhtaudun tohon kyllä varauksella...onko kaverin jutuissa perää vai onko tämä vaan kateelisten panettelua kun ostaa itelleen hienon mersun ja muut vikisee :) Itse kyllä uskallan ostaa tämän 24v koneen ei siinä mitään...kyllähän mersu osaa diesel koneen tehdä :wink:
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Paljon vikoja??? Mä olen ajanu kohta 100tkm omia kilsoja tohon omaan vessaan ja koneessa ei ole ollut mitään vikoja eikä myöskään apulaitteissa. Ainoa mitä joutu tekemään oli kansipahvin vaihto kun tihuutti vähän nestettä ulospäin takaosastaan. Kansi kun oli auki niin katoin muutenki kunnon ja pytyissä oli vielä hoonijäljet näkyvissä ja venat, nokat ym oli kuin uusia.
Onhan tossa 606 koneessa jo parempi jakopää, vahvempi alakerta, parempi jäähdytys jne kuin vanhemmissa. Ei oikein ymmärrä tota duunikaveris kommenttia, onko sillä oikein esimerkkejä antaa?
Se on kyllä totta että 24v osat on kalliimpia ja vaikeemmin tarvikkeena saatavia kuin 12v mutta kun ei niitä mene...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Hyvä Ahti :D rohkaisevia kommentteja :D arvasinhan ettei niissä mitään kummallista ole.Ei varmaankaa ole kaverilla mitään faktaa antaa...se taas oli kuullu joltain jne...jne ja sitä rataa...
Joo tosiaan vaikeatahan näitä on sakuistakin saada ja ei mitenkään niin halvalla :o ovat hintatietoisia siellä.
Kaveri sanoi kun mennään yli 5000 euron niin alkaa saada hyviäkin autoja saksan päässä,tosin olihan tuolla noita 3500-5000e joitain,mutta nää oli pääsääntöisesti ählämeiden liikkeissä ja heiltä se hemmo ei mielellään osta.
Mitähän mahtaa olla vero noissa jos auto maksaa sen noin 5500e jotakuinkin ja vuosimalli 93-95? farkku tai sedan,automaatti tai manuaali mulle käy kaikki joskin tomaatti kiinnostaa eniten hyvä Flosse :wink:
Joitain autoja saa täältä koto suamestakin kohtuu hintaan,mutta voi olla että sakuista saa vähä edullisemmin.
Tosin voihan se auto olla se turbokin :) kunto määrää se mikä se on odotellaan...
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Näyttäisi noita 24 naulasia+paljon muuta saksan tuonteja löytyvän tosta eestin puoleltakin, olis ainakin halvempi ja helpompi hakea, ku ne tuppaa aika usen solkkaa suomeakin ymmärrettävästi. tuossa olisi heti pari, paitsi toi sedani haiskahtais vähän taksille, vai mikä viritelmä siinä ilmansuuttimien edessä on.
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 1132958102
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 1132958102
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Juho R kirjoitti:paitsi toi sedani haiskahtais vähän taksille, vai mikä viritelmä siinä ilmansuuttimien edessä on.
puhelimen telinerauta

sedanissa ei näyttänyt olevan pissapojanmoottori omalla paikallaan :?:
farkusta taas jäähdytysveden määrä :?: ja anturin johto irti/ pois :?:
pikaisia havaintoja
autodidakti
Avatar
mesemike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.01.2004 15:52
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mesemike »

EzKo kirjoitti:Mitähän mahtaa olla vero noissa jos auto maksaa sen noin 5500e jotakuinkin ja vuosimalli 93-95? farkku tai sedan,automaatti tai manuaali mulle käy kaikki joskin tomaatti kiinnostaa eniten hyvä Flosse :wink:
.

Jos et ehdottomasti tarvitse farkkua niin osta sedan! Veroprosentissa huikea ero!!!

5d 300 T D 38%

4d 300 D 24%


http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
"MB E200D -95"
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

mesemike kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Mitähän mahtaa olla vero noissa jos auto maksaa sen noin 5500e jotakuinkin ja vuosimalli 93-95? farkku tai sedan,automaatti tai manuaali mulle käy kaikki joskin tomaatti kiinnostaa eniten hyvä Flosse :wink:
.

Jos et ehdottomasti tarvitse farkkua niin osta sedan! Veroprosentissa huikea ero!!!

5d 300 T D 38%

4d 300 D 24%


http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Kiitosta :D oikein hyvän linkin laitoit.Ompa hirveä toi prosentti farkussa :evil: kyllä sille olis käyttöä,tosin sedanillakin pärjää...
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

felmit kirjoitti:
Juho R kirjoitti:paitsi toi sedani haiskahtais vähän taksille, vai mikä viritelmä siinä ilmansuuttimien edessä on.
puhelimen telinerauta

sedanissa ei näyttänyt olevan pissapojanmoottori omalla paikallaan :?:
farkusta taas jäähdytysveden määrä :?: ja anturin johto irti/ pois :?:
pikaisia havaintoja
Sedanissa tökeröt penkinpäälliset ja veivi-ikkunat, farkusta puutuu ilmastointi.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 07.08.2004 19:38

Hyvin kerkiää

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Joo 300 D -89/90 ollut uudesta lähtien autolle tuli juuri ikää 16 vuotta, ajettu 431000 km vieläkin pirteä peli, pumppu tehtaansäädöissä, kettinki alkuperäinen, kansi ei vuoda,vesipumppu alkuperäinen ei vuoda, ei syö öljyä kuin sen normaalin 1,5 litraa 15 tkm vaihtovälein. :D Kyllä kerkiää varsinkin kun kierrokset menee päälle 3 tuhannen, 120 km/h jonka jälkeen auto vasta alkaa heräämään, ohitukset on helppoja 4 silmään ja hetkessä ohi, ei ole jäänyt jalkoihin, niinkuin joku väitti tässä foorumissa ettei muka 300 d kiihdy 120 km/h jälkeen, en muista että oliko kyseinen auto automaatti tai sitten säädöt päin peetä tai hanska vika :x
Huiput tällä autolla omalla mittarilla 190 km/h, on moni bensa auto ollut ihmeissään kun on yrittänyt jättää vanhan niin sanotun nokivasaran, joksika tietämättömät riisikuppien omistajat näitä mersu malleja kuvittelevat, mutta ovatpa erehtyneet :lol:
Puolessa millissä aattelin vaihdattaa kettingin, ja hydrauliset nostimet kun ovat naputtaneet kylmänä jo ainakin sen 250 tkm mutta ei ole menoa haitanneet, kerran olen aukaisut venttiilikopan ja tarkastanut onko nokka-akseli kulunut, ei näkynyt minkäänlaista kulumisen merkkiä, öljynä olen käyttänyt Mobilin Rally Formulaa.
Olen ollut autooni tosi tyytyväinen kahta en vaihda toinen on mersu ja toinen.... :roll:
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Sedannäyttää olevan ruotsin kilvissä. :shock:
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

Jos et ehdottomasti tarvitse farkkua niin osta sedan! Veroprosentissa huikea ero!!!

5d 300 T D 38%

4d 300 D 24%


http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp[/quote]

Jaa?? eipä kyllä tuo prosentti pitänyt omalla kohdalla paikkaansa...
30% niistivät 300TDT 124:lta eli farkusta. Tuo näyttää olevan vähän suuntaa antava tuo tullin taulukko, riippu prosentit vähän siitä miten mallinimen ilmoitat :shock:
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Itellä on -89 mallin 300D Automatik 109 hv:n koneella,ja kulkee ihan hyvin,varsinkin ohituskiihtyvyys on ahtamattomaksi dieseliksi ihan mainio! Rekan ohitus onnistuu ihan heittämällä ja uskokaa tai älkää,mutta entinen -90 vuosmallin Honda Accord 2.0 EX Automatic jää ohituskiihtyvyydessä ihan kevyesti kakkoseksi.Ite en oo Mersulleni mitään tehny,oiskohan tässä säädöt kohillaan,kun kulkee tosi hyvin.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Vastaa Viestiin