Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"
Mynämäellä tuli poikettua.
Suoritin pikaiset koekiihdytykset samoissa paikoissa kun ne ekatkin. Nyt oli vaan tavaraa takakontissa noin 40kg enemmän. Nyt oli alla kesärenkaat, silloin viimeksi kitkagummit.
Ensimmäinen kiihdytys tuotti ajaksi samalla nokialaisella sekkarilla 9,1s. Parannusta on tullut 2,3s.
Toinen kiihdytys sujui aikaan 8,5s. Eli on 200D:n kulku petraantunut siinä kohtaa 1,8sekunnin verran.
Eihän se mikään ohjus vieläkään ole, mutta eipähän enää raskas liikenne tule ylämäissä ryppyilemään.
Puhtaalla perstuntumalla tuntuisi kulkuja olevan suunnilleen saman verran kuin vakiotrimmisessä W123 300D:ssä.
Suoritin pikaiset koekiihdytykset samoissa paikoissa kun ne ekatkin. Nyt oli vaan tavaraa takakontissa noin 40kg enemmän. Nyt oli alla kesärenkaat, silloin viimeksi kitkagummit.
Ensimmäinen kiihdytys tuotti ajaksi samalla nokialaisella sekkarilla 9,1s. Parannusta on tullut 2,3s.
Toinen kiihdytys sujui aikaan 8,5s. Eli on 200D:n kulku petraantunut siinä kohtaa 1,8sekunnin verran.
Eihän se mikään ohjus vieläkään ole, mutta eipähän enää raskas liikenne tule ylämäissä ryppyilemään.
Puhtaalla perstuntumalla tuntuisi kulkuja olevan suunnilleen saman verran kuin vakiotrimmisessä W123 300D:ssä.
Suomalainen häviää aina!
Onneksi olkoon Mynätyksestä . En tiedä muttei mulla ainakaan kotisäätöiset kolmesataset ole yhtään noin hitaita, vai onko tuo aika 60-120JuMu S kirjoitti:Puhtaalla perstuntumalla tuntuisi kulkuja olevan suunnilleen saman verran kuin vakiotrimmisessä W123 300D:ssä.
Nuo ajat on luonnollisesti mitattu ensin kello käyntiin ja sitten kaasu pohjaan metodilla:
Leka kirjoitti:Mahdollisimman tasaisen pätkän löydyttyä lentokentän kupeesta tein muutamia vetoja kolmosvaihteella mittarinopeuksien 65-95 välillä saaden tuloksiksi 6,2 s; 6,2 s; 6,3 s; 6,4 s.
racediesel kirjoitti:60-->100km/h todellista vauhtia.tasavauhdista 63 lähtö ja samalla kello käymään ja 105-->seis.3.4s BMW330d eikä ole mynäpumppua ja isoja nestepäitä.
ihan kotitekoinen pumppu ja 6mm elementit (ajat Gtx)
0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,7 s
0-30 km/h: 2,5 s
0-40 km/h: 3,3 s
0-50 km/h: 5,1 s
0-60 km/h: 5,5 s
0-70 km/h: 7,0 s
0-80 km/h: 7,3 s
0-90 km/h: 7,7 s
0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 15 m
0-40 km/h: 23 m
0-50 km/h: 45 m
0-60 km/h: 54 m
0-70 km/h: 80 m
0-80 km/h: 89 m
0-90 km/h: 99 m
60-90 2.2s vähän kyllä meinasi pyörä lyödä joutavaa aluksi
Tervehdys vaan kaikille. Minäkin uskaltauduin n.2 vuoden lueskelun jälkeen kirjoittaa ensimmäisen viestin Foorumille.
Kokeilin tossa omaa W124 200D:tä missä on stt:n turbosarja ja joku pikkunen cooleri keulalla et miten se menee 60 - 90. Kolmen vedon keskiarvo 4,6 sekuntia.
Pitää joku päivä kokeilla tuota omaa vanhaa vapari 200D:tä missä on mynäpumppu 7mm tapeilla, niin saa vähän vertailupohjaa.
Kokeilin tossa omaa W124 200D:tä missä on stt:n turbosarja ja joku pikkunen cooleri keulalla et miten se menee 60 - 90. Kolmen vedon keskiarvo 4,6 sekuntia.
Pitää joku päivä kokeilla tuota omaa vanhaa vapari 200D:tä missä on mynäpumppu 7mm tapeilla, niin saa vähän vertailupohjaa.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
On se vaan tyhmää olla säädättämättä pumppua! Mun "uuteen" ajokkiin ilmestyi paikoilleen PP:n säätämä pumppu kolariauton moottorista. On se vaan vähintään yksi pytty lisää tehoja ja ihan kuin äänikin kuulostaisi melkein kuusmukiselta Tyhjäkäynti muuttui selvästi tasaisemmaksi ja pontevammaksi. Laitoin pumpun kiinni 13 JYKK, joten käynti on senkin puolesta terävävää.
Tossa 250 farkussa kun on vielä lyhyt perä 3,91 välityksellä, niin tuntuu todella suurelta ero vakioon, jossa ajoitus oli vielä pahasti myöhäisellä.
Petteri hoi! Otetaampa joku päivä vähän kiihdytyskisaa jossain, niin saatan palata maan pinnalle
Tossa 250 farkussa kun on vielä lyhyt perä 3,91 välityksellä, niin tuntuu todella suurelta ero vakioon, jossa ajoitus oli vielä pahasti myöhäisellä.
Petteri hoi! Otetaampa joku päivä vähän kiihdytyskisaa jossain, niin saatan palata maan pinnalle