Vertailua 200D vakiopumpulla vastaan "PP diesel"

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 15:26
Paikkakunta: Itä
ViestiLähetetty: Ti 30.05.2006 11:44
Mynämäellä tuli poikettua.

Suoritin pikaiset koekiihdytykset samoissa paikoissa kun ne ekatkin. Nyt oli vaan tavaraa takakontissa noin 40kg enemmän. Nyt oli alla kesärenkaat, silloin viimeksi kitkagummit.

Ensimmäinen kiihdytys tuotti ajaksi samalla nokialaisella sekkarilla 9,1s. Parannusta on tullut 2,3s. :D

Toinen kiihdytys sujui aikaan 8,5s. Eli on 200D:n kulku petraantunut siinä kohtaa 1,8sekunnin verran.

Eihän se mikään ohjus vieläkään ole, mutta eipähän enää raskas liikenne tule ylämäissä ryppyilemään. 8)

Puhtaalla perstuntumalla tuntuisi kulkuja olevan suunnilleen saman verran kuin vakiotrimmisessä W123 300D:ssä.
Suomalainen häviää aina!

Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 20:26
Paikkakunta: Hki
ViestiLähetetty: Ti 30.05.2006 12:58
JuMu S kirjoitti:Puhtaalla perstuntumalla tuntuisi kulkuja olevan suunnilleen saman verran kuin vakiotrimmisessä W123 300D:ssä.


Onneksi olkoon Mynätyksestä :) . En tiedä muttei mulla ainakaan kotisäätöiset kolmesataset ole yhtään noin hitaita, vai onko tuo aika 60-120 :lol:

Nuo ajat on luonnollisesti mitattu ensin kello käyntiin ja sitten kaasu pohjaan metodilla:
Leka kirjoitti:Mahdollisimman tasaisen pätkän löydyttyä lentokentän kupeesta tein muutamia vetoja kolmosvaihteella mittarinopeuksien 65-95 välillä saaden tuloksiksi 6,2 s; 6,2 s; 6,3 s; 6,4 s.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 04.06.2006 21:45
Paikkakunta: Nivala
ViestiLähetetty: Pe 04.05.2007 08:00
Vähän vertailupohjaa:

Eli ajat ajettu Bemun 325 tdsa:lla (exauto). Autossa oli speedbusterin tehoboxi, muuten alkuperäinen.

60-90km/h---> 3.4s
60-100km/h-->4.7s
60-120km/h-->8.0s

mitattu kännykkällä

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 09.05.2006 17:39
ViestiLähetetty: La 12.05.2007 17:06
w201 200D kolmosella 7,1 sek.
Mersu 190D
Datsun 180B 2D HT
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13624
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 01.05.2008 16:45
PP-Diesel sääteli 200D:n pumpun ja tehoa saatiin todistettavasti lisää 18%.
Lähtötilanteessa tehtaan ilmoittamat tehot olivat tallella ja pumppu OK kunnossa.

Säätö tehtiin "herrasmiestyyliin" eli autosta ei tehty savukonetta.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 00:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa
ViestiLähetetty: Pe 27.06.2008 21:15
racediesel kirjoitti:60-->100km/h todellista vauhtia.tasavauhdista 63 lähtö ja samalla kello käymään ja 105-->seis.3.4s BMW330d eikä ole mynäpumppua ja isoja nestepäitä.



ihan kotitekoinen pumppu ja 6mm elementit (ajat Gtx)

0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,7 s
0-30 km/h: 2,5 s
0-40 km/h: 3,3 s
0-50 km/h: 5,1 s
0-60 km/h: 5,5 s
0-70 km/h: 7,0 s
0-80 km/h: 7,3 s
0-90 km/h: 7,7 s

0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 15 m
0-40 km/h: 23 m
0-50 km/h: 45 m
0-60 km/h: 54 m
0-70 km/h: 80 m
0-80 km/h: 89 m
0-90 km/h: 99 m


60-90 2.2s vähän kyllä meinasi pyörä lyödä joutavaa aluksi
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 21:32
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 08.12.2008 19:12
2.5D vapari 5 lovisella laatikolla 611tkm ajettu. Mittarin mukaan 65-95 kmh 6,30 ja 6,40 sekuntia oli parhaat ajat. Pitäisi olla ihan vakiopumppu.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13624
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ti 09.12.2008 18:30
124 250D vapari 5v, pumppu ruuvattu PP-Dieselissä.
60-90 usean vedon keskiarvo 5,7 sekuntia.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 30.07.2006 21:20
Paikkakunta: Eteläsuomi
ViestiLähetetty: Ke 10.12.2008 18:04
Tervehdys vaan kaikille. Minäkin uskaltauduin n.2 vuoden lueskelun jälkeen kirjoittaa ensimmäisen viestin Foorumille. :?

Kokeilin tossa omaa W124 200D:tä missä on stt:n turbosarja ja joku pikkunen cooleri keulalla et miten se menee 60 - 90. Kolmen vedon keskiarvo 4,6 sekuntia.
Pitää joku päivä kokeilla tuota omaa vanhaa vapari 200D:tä missä on mynäpumppu 7mm tapeilla, niin saa vähän vertailupohjaa.
W210 200cdi

ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2759
Liittynyt: To 17.06.2004 05:59
Paikkakunta: Palokka
ViestiLähetetty: Ma 16.02.2009 21:21
On se vaan tyhmää olla säädättämättä pumppua! Mun "uuteen" ajokkiin ilmestyi paikoilleen PP:n säätämä pumppu kolariauton moottorista. On se vaan vähintään yksi pytty lisää tehoja ja ihan kuin äänikin kuulostaisi melkein kuusmukiselta :lol: Tyhjäkäynti muuttui selvästi tasaisemmaksi ja pontevammaksi. Laitoin pumpun kiinni 13 JYKK, joten käynti on senkin puolesta terävävää.

Tossa 250 farkussa kun on vielä lyhyt perä 3,91 välityksellä, niin tuntuu todella suurelta ero vakioon, jossa ajoitus oli vielä pahasti myöhäisellä.

Petteri hoi! Otetaampa joku päivä vähän kiihdytyskisaa jossain, niin saatan palata maan pinnalle :lol:
"Jape"

w211 E320Cdi T- 04 240/580 Tuikutettu
w201D 2.5 -87 käyttöpeli, ei vikatiloja.
w115 200B Automatic -76 (ikuisuus)projekti+varaosa-auto 220d -70
w115 220b -
MB 190 -90 OM604 ST Harrastesprinttipeli,
MB 190 E 2.3 16V R/F Ralliauto
190 E 2.6 -87 ,190 -86
Honda NX 650 -97
Scania P92 -87 Sisu SK 260-96
Edellinen

Paluu Koeajot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi