C32 AMG -2001

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

C32 AMG -2001

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4017269" onclick="window.open(this.href);return false;

Kävin tuota katsomassa ihan kaupanteko mielessä, rahatkin valmiina. Hintahan on tyyris mutta kuten usein, niin liike tulee vastaan vaihtoautohyvityksessä hyvin, näin oli myös mun tapauksessa.

No kokemusta on kertynyt jo C-sarjalaisesta ja paljon tietoa luettu C32-mallista, joten olin hyvin valmistautunut. Auto on tuotu Saksasta viime kesänä ja huoltokirja löytyy. Huoltokirja ei tosin antanut hirveän vakuuttavaa kuvaa taustasta. Ilmoituksessa puhuttiin kaksista renkaista, joka pitää paikkansa, mutta vanteita on vaan yksi setti... Kesäkumeina ajokuntoiset 235/45/17 ja 245/40/17, talvikumeina uudet Nankang (???) kitkat 225/45/17 ja 235/45/17. Ja sitten löydöksiin:

- ruostetta löytyi C-sarjan vakiopaikoista, eli ovien helmat ja lokareiden kaaret, ei kuitenkaan hälyttävissä määrin. Konepelti ja katto olivat yllättävän hyvässä kunnossa.
- jarrulevyt ovat vaihdon tarpeessa, palat menettelee vielä. Melkein vaihtaisin samalla kertaa jos hommaan alkaa.
- Konehuone näytti siistiltä MUTTA... ja nyt lähtee. Öljyntäyttökorkki täynnä vaaleaa limaa, eli tiivisteet vuotaa ja jäähdytin nestettä pääsee öljyn sekaan :shock: . Jokin laakeri pitää tyhjäkäynnillä ikävää ääntä, en pystynyt paikallistamaan ääntä täysin mutta arvaus olemassa :problem: . Koneessa Valeon syylari, joka tunnetusti päästää jäähdytysnesteet vaihdelaatikkoon (päästi ainakin jossakin vaiheessa).
- sähköpuolella kattoluukku kiukuttelee, ei suostunut aukeamaan kokonaan. Ikkunan avauspainike lentää paikaltaan kun sitä käytti. Penkinlämmittimet, en saanut oikein käsitystä toimiko ne vain lämpenikö ne mun persuksesta.
- varoituskolmia palasina takakontissa

Näiden löydösten, varsinkin konetta koskevien perusteella, en edes viitsinyt lähteä koeajolle :cry: . Jos joku haluaa mennä hieromaan kauppaa niin tässä pohjatietoa.

edit: tuo öljykorkin lima saattaa johtua myös lyhyestä pätkäajosta talvella ja ulkona seisottamisesta. Vesihöyry tiivistyy kopan yläosaan ja tekee limaa sinne.

edit: 08.04.2012, pyyntihinta tippunut 3000€
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Vastaa Viestiin