W212 facelift

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1278
Liittynyt: Ti 13.07.2004 14:38
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ma 20.05.2013 13:04
Tulipa kurvailtua 3 päivää (250 km) uudella E-sarjan farkulla. Mittarissa oli auton vuokraushetkellä 643 km...

* ulkonäkö on minusta parempi kuin aiempi W212, toki edelleen aika möhkö
* auto on erittäin tilava, taitaa mennä kaikilta sisämitoilta vanhan S210 ohi (S211 oli jo todella pieni) näin mutu tuntumalla
* kulmien hahmottaminen hankalaa auton koon vuoksi
* itsellä (188 cm) sopivan ajoasennon löytäminen aiheutti sen että ratin yläosa peitti juuri nopeusmittarin 70-120 alueen
* äärettömän hiljainen auto, vaikka lasissa 220 km/h (enempää se ei kulkenutkaan).

Mahtoiko vuokraamon autossa olla parempi äänieristys kuin vakiossa, kuten esittelyautoissa on joskus ollut.
Itsellä S211 facelift ja äänieristysmassaa pyöränkotelot täynnä. Silti S211 :n äänimaailma on kuin traktorilla ajaisi verrattuna tähän uuteen.

* koneena 220 CDI ja automaatti (125 Kw/ 400 Nm).
* renkaina PIRELLI SOTTO ZERO saksan kitkat, taisi olla 17 tuumaiset alla. Hyvät renkaat ajaa.
* Automaatin valitsin vipi ratin vieressä vipuna. Parkki (P) päälle vivun päässä napista painamalla. Käytön oppii kohtuu äkkiä ilman näyttöön vilkaisua.
* ECO-nappi : moottorin sammutus liikennevaloissa, aika turha härpäke (ainakin Suomessa) ja joka startissa piti muistaa ottaa pois päältä. Saisikohan STAR:lla ohjelmoitua oletusarvoksi pois päältä.
* kulutus oli odotettua suurempaa (12 ltr/100 km), toki tuli paljon autobaana ajoa ja loput kaupunkiajoa ja 1+4 henkilöä kyydissä, takaluukku täynnä matkalaukkuja.
Varmaan sisäänajon jälkeen tippuu
* navigaattori (Comand ruutu vai mikä lie) on siirtynyt uudelle vuosituhannelle (huomattavasti parempi käytettävyys kuin omassa S211 faceliftissä)
S205 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 387
Liittynyt: Ma 23.10.2006 08:42
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 20.05.2013 14:24
illinois kirjoitti:* Automaatin valitsin vipi ratin vieressä vipuna. Parkki (P) päälle vivun päässä napista painamalla. Käytön oppii kohtuu äkkiä ilman näyttöön vilkaisua.

Tämä toimii jo tuossa pre-faceliftissäkin niin, ettei parkille tarvitse erikseen laittaa, vaan riittää kun sammuttaa auton ja nyppää avaimen pois, niin menee parkille automaattisesti.
Kunhan muistaa ottaa avaimen pois, koska menee auton sammuttaessa vapaalle ja parkille vasta, kun ottaa avaimen pois lukosta.

Ja kyllä...keulastaan on aikalailla muuttunut edukseen, varsinkin Avantgarde, jossa AMG-korisarja.
S212 E350CDI

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Ti 27.09.2011 17:04
ViestiLähetetty: Ke 19.06.2013 07:20
illinois kirjoitti:* ECO-nappi : moottorin sammutus liikennevaloissa, aika turha härpäke (ainakin Suomessa) ja joka startissa piti muistaa ottaa pois päältä. Saisikohan STAR:lla ohjelmoitua oletusarvoksi pois päältä.



Samaa mieltä. Käytin omaa autoa huollossa ja sijaisautona oli tuore MB C 180cdi Aut, jossa oli tuo Start/Stop ominaisuus. Tajusin sen vasta ensimmäisissä liikennevaloissa kun nelipyttynen dieseli rytkäytti sammuksiin. Nopeasti se heräsi kun jalan nosti jarrulta, mutta nopeasti sormi haki ECO-nappia kojelaudasta. Eikö tuota saa valikosta pois päältä, näyttää tosiaan menevän aina oletuksena päälle kun auton käynnistää uudelleen.
S204 320cdi 4matic

Paluu Koeajot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.merteil.fi