320 CDI -01

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

320 CDI -01

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkäs tuli tänään koeajettua asiakkaan tällaista (ihan asiakkaan luvalla)

Ajettu 95tkm. Avatgarde varusteet, mustat nahat, autom ilmastointi, navi, vak. nop. säädin, kattoluuku (en jaksa luetella enempää, varmaan kaikki mitä rahalla saa)

Olipa se taas unelmien koeajo, joten täytynee kaikessa lyhkäisyydessään sanoa, että tuostapa ei ainakaan minun mielestäni auto enää paljoa parane, tai jos paranee niin sellaiseen en ole vielä törmännyt :D

Isona on pakko tuommonen saaha :!: :evil: :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuollainen 320 Cdi on auto, jossa voima on koko ajan kotona, sitä ei tarvitse kaasupolkimella kysellä ja odotella...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Samanlaisen auton omistaja istui kesällä vanhan 190:n kyydissä ja tuumaili et voi kun tuon omankin sais näin ripeäksi :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kaurmi kirjoitti:Samanlaisen auton omistaja istui kesällä vanhan 190:n kyydissä ja tuumaili et voi kun tuon omankin sais näin ripeäksi :roll:
Samanlaisen 190:n omistaja istui mun kyydillä ja tuumas että tässä sellaista huomaamatonta voimaa,hiljaista. Tosi mitä dealer sanoi,voima tulee sen verran alhaalta... Vieläkun saisi sataheppaa lisää :wink:

Mutta vetää se ton 190:n kyyti aina suupieliä ylöspäin,on se eriasia 400hv pikkukorissa kuin 200 isommassa 8) Superturboissa yksi huono puoli,reippaasti kiihdyttäen kesälläkin tosi liukasta! :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ihan hienoja koneita normaaliajoon noi nykyaikaiset CDI:t, ainoa mikä tälläiseen vanhanaikaiseen esikammiokoneeseen tottunutta häiritsee on se vetoalueen kapeus, ja se että automaatti ei edelleenkään ole ajan tasalla vaan koittaa huudattaa turhaan suurimman tehon yläpuoleisilla kierrosluvuilla.

Tilanne korjaantuun Winter-asennolla ja nostamalla kikkinappi lattiasta, mutta silti ihme kun ei yksinkertaisia asioita vieläkään saa kuntoon.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Oli muuten Mauri hyvin sanottu :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Olen kanssanne hyvin pitkälti samaa mieltä. Ei ole vielä nussakampaa peli tullut omistettua.
Ehkä se Karalan lastu vielä antaisi sopivaa lisäpotkua?
No ehtiihän tuollakin. :D
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kaurmi kirjoitti:Oli muuten Mauri hyvin sanottu :roll:
***Kyllä! Poistin aamulla omasta viestistä lähestulkoon samoilla sanoilla olevan lauseen kuin Maurikin sanoi. Nostaa kierroksia ihan turhaan,lukitus ois kova sana kun lähtee ohittamaan vaikkapa nelosella kahdeksankympin vauhdista,vetäis hyvin eikä tulis turhaa vaihtoa kolmoselta neloselle,puolentoista sadan tienoilla :twisted:

Mutta automaatti toimii muuten erittäin johdonmukaisesti ja pehmeästi,talvella vain panttaa turhan kauan isompaa pykälää mikäli luistoa kiihdyttäessä. Ei ikäänkuin "uskalla" vaihtaa suurempaa pykälää mikäli kolmio vilkkuu ja kaasua reippaasti. Auttaa kaasun höllääminen kuten normaalistikin vaihtojen "houkuttelussa" mikäli sellaiseen tarvetta.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mie olen jonkun verran ajellu tuolla setämiehen 400 cdi:llä, siinä on mukavan paljon voimaa noin niinku vakio autoksi....... On siinä ollu monesti hölmistyneitä ilmeitä kun liikenne valoista on kokeiltu lähtöjä.

Vaikka hauskinta tuolla 400:lla on ohitella siellä yli 100:n vauhdissa 8) Lähtee melko kivuttomasti. Huippujaki on mukavasti, yli 260 mennee mittarin mukaan, vaikka onkin rajoitettu 250........ Tietenki heppoja on paljon vähemmän kuin super turboissa, mutta onhan tuota voimaa hihnalta tulleeksi autoksi aivan riittävästi. :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin