500SEC W126

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

500SEC W126

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Eräälle foorumilaiselle (S.Heikkiselle..kin) on herännyt pienoinen ihastus ja kuume W126 SEC-mallia kohtaan, terkkuja vaan Samille.

No me aletti miätti et mist saatas sellane koeajol et sais vähän tuntumaa et minkämoine tommone o oike ajaa. Turu seudul löytys yhdest autoliikkeest yks kullanvärinen namupala vm -83 500SEC. vähä se oli maailmaa nähny (yli 300tkm mittaris, mitähän todellisia..??) No me käytiin ”potkimassa renkaita”, mutta auto oli hallin perällä muiden autojen takana ja akku oli tyhjä, joten
myyjä lupas auton koeajol seuraavaks päiväks. No sinnehän me sitte
mentiin seuraavana päivänä uudestaan, sormet syyhyten.

No joo, tutkitaas ny pikku tovi auton kuntoo vaik se ei tähä ehkä kuulukka:
Oven alareunat aika lailla ruosteessa, osin pellinpalasiakin sieltä puuttu.
Ja sit oli niit tavanomasii kohtii eli takapuskurin yläpuolel oleva peltiliitospaikka, takalasin alareuna, jne mihi oli kerääntyny kevään kukkasia. Kone piti kummallisii sivuäänii, yks niist oli nokkaketju. Se särähteli käynnistettäes pahasti, eli menis heti uusiks. Yks ääni tuli moottori viärel pesäs teneest ruisrääkkäst. Mahtaak tipu tietää et koht sais kovat kyydit ?
Jaa se oliki kuulemma ilmastointilaittee kompura sanos myyjä.
Ilmastointilaitteen kompuran pyörää ku heilutteli ni se heilus pari senttii suuntaas. Ei se ruisrääkkä noi huteras pesäs oliska asunu. Myyjä lupas vaihtaa kompuran uuteen, tai ainaki vähempi käytettyy.
Tää sekki oli sitä vanhempaa mallia siis (pre-facelift) missä on vielä se vanhempi kone missä on siis pehmeet nokat. Ja kyllä ne äänen perusteella varmaan olis uusimisen tarpeessa molemmilta puolilta. €€.
Autolla kun ajettiin niin se jarruttaessa puolsi oikeelle, joko jumittuneet jarrut taikka umpiruostunut oikeen puolen kallistuksenvakaajanpidike.
Sitten esiinty ajossa tärinöitä, ehkä kardaani tarvis jonkinlaista tarkastelua, auton renkaat nyt ensin tarkistaen. Auto kun oli tätä vanhempaa mallia, sähkökattoikkuna oli vaan 1-toiminen, eli eteen-taakse. Senkin se teki tosin hyvin vaivalloisesti. Mustalla nahalla päällystetyt jakkarat oli hyvin muotoiltu, hyvä sivutuki ja sähkösäätöjen ansiosta mukava ajo-asento löyty heti.

Sitten eikun avaimesta vääntämään..kone räjähti välittömästi käymään
jääden käymään tyhjäkäyntiä tasaisesti. Lisäää.... !

Ajeltiin aluksi rauhallisesti autoa lämmitellen ja vähän ajan päästä saatiin se liikkeelle lähteen vähän ripeemmin jahka ekaks käsin laittoi automaatin valitsimen 2-asentoon (täs ol vanhempi loora, siin ei ollu S ja E asentoi) ja sitten survas polkusinta vähän syvemmälle. Liikennevaloist ku lähdettii ni Heikkine totes et joku siel o rikki ku ulisee noi. Siin ku kiihdyttely jatkus ni 120 km/h kohdil ulina lakkas, takarenkaat ne vaa siel äänt piti.

Hyyyyiii...ei saa kiusata vanhaa, mut tähän vois viel lisät et onneks ei ollu oma auto.

Autoa ajettaessa se oli erittäin hyvin hallittavissa
joka tilanteessa, ja tuntui olevan erittäin näppärä kaupunki-ajossa pienen kääntösäteensä ansiosta.
Vaikka auto oli hyvin vanha, oli se hyvin äänetön, suuria matkanopeuksia
voi huoletta pitää yllä. Kaasua vasta reilummin painettaessa koneen upea murina
kantautui ohjaamoon. Välitykset olivat koneen tehoon nähden hyvät: suurimmalla
vaihteella kiekkamittarin ollessa 2000rpm kohdalla nopeutemme oli 110 km/h !
Aivan eri luokkaa kuin esim. M103-koneisissa SE-malleissa. Autossa oli
hyyyvin leveet renkaat ja madallettu alusta, minkä ansiosta pito kurveissa
oli sssssssuuunnattoman hyvä ! Autolla pystyy ajamaan uskomattoman
lujaa kurveihin, ja jos sen haluaa sivuluisuun, joutuu tekemään töitä ihan tosissaan. Jousitus oli silti tarpeen tullen tarpeeksi pehmeä vaimentaaksen isommat kuopat ja töyssyt ja antaakseen mukavan kyydin.
Käytökseltään alusta oli yllätyksetön, ajomukavuus ja ajettavuus luokkaa täydellinen, kyllä Saksalaiset osaa, syvä kumarrus sinnepäin !
Tämä on siis täysverinen urheiluauto, jonka voi vaikka antaa vaimolle käyttöautoksi jolla voi käydä vaikkapa jokapäiväisellä kauppareissulla
aivan kuten tavallisella henkilöautolla, mutta tarpeen vaatiessa koneesta
ja alustasta löytyy resursseja villeimpäänkin urheiluautomaiseen hurvitteluun.

Vaikka auto edustaa 80-lukua, nyrjäyttää se ohikulkijoiden päät ja
herättää naapurikateuden ilmiliekkeihin. Auton ulkonäössä- ja muotoilussa
on onnistuttu täydellisesti, ja tänä päivänäkin se on kuin ajaton taideteos, eräs
maailman kauneimmista autoista.


Oh lord, won’t you buy me a mercedes benz ?
My friends all drive porsches, I must make amends.
Worked hard all my lifetime, no help from my friends,
So lord, won’t you buy me a mercedes benz ?

- Janis Joplin -
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Kiitos hienosta raportista. Näitä lisää! 8)
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyseessä lienee tämä yksilö?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
tauno_rulez
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 10.12.2003 20:09

Viesti Kirjoittaja tauno_rulez »

Onneks tuo Mika hoiti tämän puhumisen kun mä olen melkolailla sanaton koeajon jälkeen :D
Jeps...kyseessä on juuri tuo Pasin tarjoama yksilö.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuo on ollut myynnissä ainakin puolisen vuotta. Ilmeisesti sananlasku "Moni kakku päältä kaunis" pätee koeajoraportin perustella?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Eipä olisi kuvista osannut päätellä, että noin pommi tuokin... oli muuten hersyvän hauska koeajoraportti, oikein ääneen piti naureskella.

Mites muuten, onko ajokäytökseltään lähellä W126-mallia? Raportin mukaan yhtäläisyyksiä tuntuisi löytyvän.

Pitänee jonkunnäköinen Turku-meetingi kyllä pitää tai mieluiten useampiakin, niin saisi hyvässä lykyssä ison läjän koeajoja lisää foorumillekin...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tuc kirjoitti:Eipä olisi kuvista osannut päätellä, että noin pommi tuokin... oli muuten hersyvän hauska koeajoraportti, oikein ääneen piti naureskella.
..
Vailla sarvia ja hampaita pitää kyllä todeta, että tuon Raision auto- ja venekeskuksen tarjokkaista kovin iso osa on ollut kuvatunkaltaisia päältä komeita yksilöitä.

Sinänsähän wanhoja mersuja tutkineille edellä annettu raportti ei ole mitään uutta, mutta oivallinen muistutus siitä, että harvapa tuon kaltainen auto on ihan suoraan valmis enempään ajoon.

Mainiosti kirjoitettu koeajoselostus muuten, piti varsin hehetellä useassa kohtaa... :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Aku P kirjoitti: Sinänsähän wanhoja mersuja tutkineille edellä annettu raportti ei ole mitään uutta, mutta oivallinen muistutus siitä, että harvapa tuon kaltainen auto on ihan suoraan valmis enempään ajoon.
Niin, sitä lähinnä että tuntuvat nuo etenkin vanhemmat Mersut olevan sellaisia, että ulospäin kaikki näyttää helvetin hyvältä, vaikka auto olisi umpimätä. Niinhän siinä kävi tuolle pystärillekin, kun aikanaan se perheeseen tuli noin 15 vuotta sitten osti. Ulkoapäin auto ei näyttänyt kovin paljoa erilaiselta kuin nytkään, mutta niin vaan puolet pelleistä on uusittu. Ainota pellit, joita ei paikkailtu yhtään saivat lommoja siinä vaiheessa, kun se joku neropatti päätti oikaista kävellen auton yli :roll:

Onneksi W115:n pellit olivat aikanaan todella halpoja. Ja ylikävelyyn oli vakuutus.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Sitä mieltä minäkin olen aina ollut että kyllä vanha ässä mersu on hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu luksus auto joka ei häpeä nyky autojen rinnalla. Ja coupe mallissa on vielä silmän iloa moneksi vuodeksi, jos ei ruoste raiskaa.. Koeajo raportti oli kerrassaan mainio. :)
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Kiitoksia kaikille koeajoraportin palautteesta :D

Ja tässä replyä kysymykseen:

Ajotuntuma oli siis hyvin lähellä neliovista (vrt 260SE) mallia,
tässä isoimpia (mutta pienehköjä) eroavaisuuksia:

1. Tähti puuttui keulalta ! .. .. . !!
2. istuimet olivat "syvemmät", huomattavasti parempi sivuttaistuki
3. autossa istutaan/auto on matalampi
4. peräpää tuntuu jotenkin olevan pikkasen lähempänä (niinkuin
se onkin)
5. moottori vastasi välittömästi _tehokkaasti_ kaasupolkimen painallukseen
toisin kuin omassa pappa(tunturi:)mallissa.
6. Vääntöä oli MaUkKaAsTi, kruisailla voi aivan pikkukierroksista alkaen
7. en tiedä varmasti onko tuossa 500 secissä tehokkaammat pysäyttimet,mutta tuntui kun siinä olisi ollut vielä inan "kireemmät" jarrut
8. Bensamittarin laskun voi paljain silmin havaita :)
9. Tietysti moottorin käyntiääni oli erilainen johtuen sylinterien lukumäärästä

Hyvin samantyylinen kuin neliovinen, loistava Auto ajaa.
Sanonpa sen tässä vielä uudestaan.

Ja sitten tuohon toiseen asiaan: sitä turku-miittinkiä tosiaan
vois alkaa järkkäämään, nyt kun toi huusholliremppakin
antaa tauon. Ollaan puheltu että vois järkätä näin talvella
esim. miniristeilyn jolloin sinne voisi tulla halukkaita
ympäri suomea, mutta kirjoitelllaan siitä lisää tonne
miitinkit-osastolle, jahka ideoita lisää syntyy ja aikaa
heruu..

Maiköl Nait
Tuc kirjoitti:
Mites muuten, onko ajokäytökseltään lähellä W126-mallia? Raportin mukaan yhtäläisyyksiä tuntuisi löytyvän.

Pitänee jonkunnäköinen Turku-meetingi kyllä pitää tai mieluiten useampiakin, niin saisi hyvässä lykyssä ison läjän koeajoja lisää foorumillekin...
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Että osaa auto olla nätti
Avatar
JohtajanTähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JohtajanTähti »

Olikos se nyt TM:n vanhassa numerossa, todettiin SECin olevan "muotovalio".
Mersulla mennään eikä meinata!
MickeyFIN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 23.09.2005 16:35

Viesti Kirjoittaja MickeyFIN »

Kullan värinen SEC ja Dejavú,
Tässä surffailessani itse MBn V8 kuumeen kourissa (onneksi päivittäiset 120km ajomatkat rauhoittaa tunnetta..)
tuli bongattua täältä tuo hyvinkin Turkulaisille tietyissä piireissä tunnetun auton tarina.
Tämähän oli yksi erään kuuluisan "pisnesmies Vekken" 126 Mersuista. Tiettävästi herra on vapautunut jo tuolta Turun toiseksi komeimmasta linnasta kun ainakin viime kesänä taas kantautui huhuja että herra rakenusgryndarina huseraa.
Tämä ko. SEC liikkui useimmiten erään 80 luvun alun bodarin Hannu Salpan ohjastamana "loistonsa hetkinä" ja siksi paikalliset välttivät sitä kuin haisevaa kalaa, ei siksi että Hannu halpaa kukaan olisi pelännyt, päinvastoin.

Auto mykisti erityisesti allekirjoittaneen olemuksellaan koska oli jo silloin 80luvulla madallettu ja leveillä renkailla olematta silti mikään mauton AMG levityshirviö.
Itseasiassa kesällä näin tämän auton ajavan Raision keskustan läpi poispäin. Mahtoikohan herrasmies joka sitä ajoi viedä sitä kotiinsa, jos näin oli toivotan pikaista tervehtymistä ja hyvää kotia !?
Mickey with an inverted K
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kun osui tuo topicin otsake silmään..

..Niin tulipa tässä pari viikkoa sitten myös ajettua ekaa kertaa isoa coupea:
Kaveri osti yllättäen sinisen -83 500SEC:in (työmatka-autoksi :) ). Ja sitten eikusta meikäläinenkin koeajolle. Tukevaa kyytiä, mieleenpainuvimpana automaatin vaihdot, äänettömässä autossa niitä ei huomannut kuin kiekkamittarista. Välyksiä ei tuntunut alustassa eikä missään muussakaan. Varusteet toimivat, paitsi kuskin oven lasi takkusi ylös tullessa ja turvavyön ojentajakaan ei kuskille toiminut. Päällisin puolin kunnoltaan hyvin lievästi ajan patinoima, muutamia painaumia siellä täällä korissa.
Sveitsistä tuotu Suomeen joku aika sitten, hanskalokeron ohjekirja italiaksi (joutui kurkkaamaan, että sain konepellin auki :oops: ). Kilometrejä hataran muistini mukaan taulussa pitkälti alle 300tkm.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
MickeyFIN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 23.09.2005 16:35

Viesti Kirjoittaja MickeyFIN »

Esa H. kirjoitti:Kun osui tuo topicin otsake silmään..

..Niin tulipa tässä pari viikkoa sitten myös ajettua ekaa kertaa isoa coupea:
Kaveri osti yllättäen sinisen -83 500SEC:in (työmatka-autoksi :) ). Ja sitten eikusta meikäläinenkin koeajolle. Tukevaa kyytiä, mieleenpainuvimpana automaatin vaihdot, äänettömässä autossa niitä ei huomannut kuin kiekkamittarista. Välyksiä ei tuntunut alustassa eikä missään muussakaan. Varusteet toimivat, paitsi kuskin oven lasi takkusi ylös tullessa ja turvavyön ojentajakaan ei kuskille toiminut. Päällisin puolin kunnoltaan hyvin lievästi ajan patinoima, muutamia painaumia siellä täällä korissa.
Sveitsistä tuotu Suomeen joku aika sitten, hanskalokeron ohjekirja italiaksi (joutui kurkkaamaan, että sain konepellin auki :oops: ). Kilometrejä hataran muistini mukaan taulussa pitkälti alle 300tkm.
Paljonkos oli työmatkaa ja mitä mahtoi tuossa 110-130 vauhdissa kiertää (hiukan päälle 2000?)
Ajattelin vaan kun oma työmatka on 120/päivä niin jos kuitenkin....Hullu ajatus mutta hullua on ostaa 20v vanha autokin....mulla vanhimmat on kohta 50v.
Mickey with an inverted K
Avatar
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 04.06.2004 23:23
Paikkakunta: Länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

:wink:
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hmm, mites muuten Secin keulapelti aukeaa :D

Tuossa SE:ssä aikanaan pohdittiin 5min, ennenkuin keksittiin tekniikka :oops: (noh, silloin ei ollut YHTÄÄN ainoaa kokemusta mersusta) Kyllä siinä kaikkea yritettiin :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Ere866 kirjoitti:Hmm, mites muuten Secin keulapelti aukeaa :D

Tuossa SE:ssä aikanaan pohdittiin 5min, ennenkuin keksittiin tekniikka :oops: (noh, silloin ei ollut YHTÄÄN ainoaa kokemusta mersusta) Kyllä siinä kaikkea yritettiin :)
maskin molemmissa reunoissa on tuulihaka ja niitä pitää painaa saman aikaisesti. Eli siis lykkäät kädet maskin ja ajovalojen ylänurkan väliin. Sieltä lukot löytyy.

Vaikea selittää mutta yksinkertainen juttu.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Hullu on ajatus juu 20 vuotta vanhasta autosta haaveilla.
Silti siitä edelleen haaveilen, , se on niin järjettömän upea
laite...joka suhteessa. Uudet autot ei kiinnosta,
niissä ei ole hohtoa. Ja kävin ajelemassa uuden Jaguaarin,
kun sattui koeajo kohdalle.
20 vuotta vanha ratakaakkini antaa parempaa kyytiä.

Sec on ...unelma , siinä on sitä jotain !!!

Buff, mulla taitaa olla autossani pari ovea liikaa...

MickeyFIN kirjoitti: Paljonkos oli työmatkaa ja mitä mahtoi tuossa 110-130 vauhdissa kiertää (hiukan päälle 2000?)
Ajattelin vaan kun oma työmatka on 120/päivä niin jos kuitenkin....Hullu ajatus mutta hullua on ostaa 20v vanha autokin....mulla vanhimmat on kohta 50v.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

MikaVeee kirjoitti: Buff, mulla taitaa olla autossani pari ovea liikaa..
[/quote]

Mikäs häpeä se on omistaa SE/SEL ja SEC?

Täytyy tunnustaa, että nyt on itsellekkin perkele teidän takia nousemassa SEC kuume :D....mutta ei ole rahaa ja mikä pahinta, ei tallitilaa.

Noh, joskus päivitän tuon 300SE:ni SELliinja ostan kyytipojaksi SEC:in
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

2 autoa

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Kait se on enemmän likviditeettikriisi kuin häpeä.. :D

Mika Veee

Ps. Koeajoin äsken -87 W126 500SEL:lin, kiitokset siitä Tyko H:lle.
Kyllä on hulppea peli..!

Ere866 kirjoitti:
MikaVeee kirjoitti: Buff, mulla taitaa olla autossani pari ovea liikaa..
Mikäs häpeä se on omistaa SE/SEL ja SEC?

Täytyy tunnustaa, että nyt on itsellekkin perkele teidän takia nousemassa SEC kuume :D....mutta ei ole rahaa ja mikä pahinta, ei tallitilaa.

Noh, joskus päivitän tuon 300SE:ni SELliinja ostan kyytipojaksi SEC:in[/quote]
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mulla erillainen ongelma..auto ollut jo kolmisen vuotta piha autona tai siis postin hakuautona. veroo en oo vittinyt maksella, kun pitäs käytä pellit läpi.
Mut oli kerrankin kiva ostaa ruosteinenkin auto kun kaikki lasit, umpiot,cromit...huippukunnossa. Tekniikallakin rullattu 180tkm. Kyl peltejä aina korjailee, se on halpaa. onneks pohja ok!. Todella upea auto ajettavaksi...vaikka luulee väykkyä hyväks autoks, niin ero coupeen on valtava. Ajettavuuden ymmärtää kun kattoo vaikka takapään tuentaa, näyttää lähinnä 8 tonnin sorakärryn tuennalta. Ei luulis muuttavan kulmia ajossa.
aina saa kylmiä väreitä aikaan kun painaa satasesta kaasun lattiaan ja sladittelee soratiellä. tuntuu liian helpolta ajaa.
museoikäkin jo lähellä! ostakaa joku pois koko projekti, ettei mee katoksessa pilalle! vaatii vaan osaavaa kättä ja aikaa. ei paljoo rahaa laitoon.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 697
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Nam

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Älä kuule houkuttele heikkoja :wink:

Kerro toki lisää pikku projektistasi, vielä mahtuu pihaan...äh...!

MV
Ex monta W-kirjainta.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Hah, Bach, kukahan tämänkin ketjun on aloittanut.

C126 SEC on edelleen haaveeni. Ehkä ei koskaan toteudu, mutta unelmat elävät, ne eivät haihdu mihinkään.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Mika_Veee kirjoitti:Hah, Bach, kukahan tämänkin ketjun on aloittanut.

C126 SEC on edelleen haaveeni. Ehkä ei koskaan toteudu, mutta unelmat elävät, ne eivät haihdu mihinkään.
Ootko vanhan nickin hukannut bittiavaruuteen?

Mä sain haaveista totta, mulla on nyt 560 SEC...
W903
V126
W203
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Ei viddu.

Tämä nimimerkin vaihto tosiaan ei ole mitenkään minusta riippuvainen.

560 SEC ??

*jätesäkillinen kirosanoja ja kaikkia muitakin*

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..hmm.kuinka kauan näitä kirjaimia riittää...

Ei helevata, tuo se SEC koeajolle, kerrankin voin sanoa että tää on pakko nähdä..

Saulin kanssa tossa väännettiin ja yritettiin pitkään mutta tosiaan se wanha nikki meni bittiavaruuteen, mutta
toisaalta mulla on nyt sellanen nicci että kukaan ei enää tunnista wanhaa mua. Ehhehe
tyko h kirjoitti:.
Ootko vanhan nickin hukannut bittiavaruuteen?

Mä sain haaveista totta, mulla on nyt 560 SEC...[/quote]
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Pe 07.09.2018 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Asutaan tätä nykyä ison kirkon maaseudulla, eli Vantaalla...

Turussa harvemmin enään käyntiä..
No katsotaan jos innostustaan...osta 2.6 190 poies.
W903
V126
W203
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Sulla on siis vaihtunut L- kirjain C -kirjaimeksi kuten iän myötä kuuluukin :D tai näkyykin...

Se on muuten maisteri selllaanen homma että kun tuun joskus sielläpäin pörrääileen niin tuun pyytään sulta audi-enssia..

vai onko se sitten mercu-enssia ? Tajuukohan kukaan tätä enää kukaanmuu kun mä itekkään.. ?

Muistelisin noin että Bmw:llä ja MB:llä oli 90-lukuun vaihdettaessa niin verinen kilpailu noista 2-ovisista coupeista, että silloin muistaakseni ainoa lisävaruste oli sähköinen kattoluukku mitä 560 Secciin sai. Ja syy siihen miksi 5-litraisesta V8 moottorista tehtiin 5,6 litrainen.
Onko sulla toi "pakoreitti waimokkeesta" rööri katossa ?
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja tyko h »

on juu.

Jenkkimalli, on uimalaituria kummassakin päässä.

On ollut itsellä sellainen käsitys että jenkkeihin vietiin vain 560:siä kaikilla herkuilla...runkonumerossa myös CA välissä, en tiedä mistä tulee.
Multa puuttuu asd ja ajotietokone, kaikkia muita löytyy, ratin korkeussäätö esim...muistit penkeissä.

Juu, kyllä täällä päässä pääsee koiestamaan...
W903
V126
W203
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: 500SEC W126

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Miälenkiintosta. Onkohan toi CA California ?
Se on vaan Tyco sellanen homma että sitten lähdetään koeajolle simmarit jalassa.. :D


tyko h kirjoitti:on juu.

Jenkkimalli, on uimalaituria kummassakin päässä.

On ollut itsellä sellainen käsitys että jenkkeihin vietiin vain 560:siä kaikilla herkuilla...runkonumerossa myös CA välissä, en tiedä mistä tulee.
Multa puuttuu asd ja ajotietokone, kaikkia muita löytyy, ratin korkeussäätö esim...muistit penkeissä.

Juu, kyllä täällä päässä pääsee koiestamaan...
Vastaa Viestiin