S211 270cdi -04

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

S211 270cdi -04

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lauantaiehtoota!

Tehdäänpä seuraavaksi jatko-osa forumin suositttuun juttutyyppiin, pistotesteihin autoliikkeiden tarjonnasta.

Lauantain ratoksi kävin raisiolaisessa vaihtoautoliikkeessä ajamassa kymmenvuotiaan S211:n, jossa mielenkiintoa herättivät olematon mittarilukema ja moottorivaihtoehto. Lähtökohtaisesti tämä oli jotain muuta kuin 400 000 km rullatut kakssataset.

Autohan on tämä:
http://www.visa-auto.fi/autohaku/ajoneu ... 172&type=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Päälllisin puolin pihalla katsottuna auto on ulkoa oikein siisti ikäisekseen; keulassa on muutama kiveniskemä, mutta pikaisesti en huomannut pintapelleissä ruosteesta alkuakaan. Toisessa kyljessä on vähän appelsiinpintaa. Jos se ei ole tehtaan jäljiltä, niin sitten tätä on joskus maalattu uudestaan. Väri sinänsä sopii automalliin mainiosti, sen iänikuisen hopeanharmaan sijaan.

Siispä sisälle, jossa vaikutelma on vähän eri. Sisätilat ovat jotenkin yleisnuhjuiset. Jos joku toisi tästä irrallisen ovipahvin, se voisi saada arvosanan 10-, mutta kokonaisuus on jotenkin väsynyt. Pahin on ohjauspyörä, jonka kehä on mustunut ja pahasti kulunut. Ratin juurella on tahra, samoin takakontissa on jotain nuhrua. Outoa, ja herättää epäilyt ainakin mittarilukemasta. Toisaalta esim. keskikonsolin namiskat ovat hyvin siistit. Kuskin penkki ei ole ihan priima, mutta lienee hoidolla pelastettavissa Mukavan tuen se antaa isolle miehelle yhä. Sähkösääädöt ja kaikki muutkin varusteet toimivat, kuten pitääkin. Ilmastoinnista on paha ulkoilman viileyden takia sanoa.

Ajolle: kone käynnistyy sähäkästi. Joku cdi-tuntija voi varmaan sanoa, onko oire jostain, jos moottori ensimmäisten 20 sekunnin aikana vähän hakee käyntinopeuttaan; käy välillä vähän kovempaa, sitten palaa normaaliin. Alun jälkeen tätä ei tapahdu.

Joko näissä tuotannon alkupään malleissa oli sähkövastukset ilmakanavissa? Jos ei, niin ei käy tätä cdi:tä moittiminen hitaasta lämmöntulosta. Ulkoilma on vain pari-kolme astetta plussalla, mutta lämmityslaite alkaa puskea haaleaa suunnilleen yhtä nopeasti kuin W124:ssakin. Noin 20 minuutin koeajon lopussa moottorin lämpö on jo 90 asteen huitteilla, joten näiltä osin asiat ovat varmaan kunnossa.

Heti pihasta lähtiessä huomaa, että ohjaus on tanakan, jopa raskaan, jopa turhan raskaan tuntuinen, eikä palauta sitten sitäkään vähää kuin esimerkiksi W210:ssa.
Maantiellä S211 on vankka peli, ainakin tämä yksilö menee kauniisti suoraan. Tienpinnan kallistusten mukaan se toki ohjautuu, mersun ikiaikaiseen tapaan. Rengasäänet tulevat läpi yllättävän selvästi, hyvä W124 on tässä suhteessa jopa parempi. W210:aan verraten tämä taas tuntuu jotenkin etäisemmältä ja tanakammalta, mutta edelleen ns. vanhan hyvän ajan mersulta.

Viisipyttyinen om612 kuljettaa isoa koria aivan riittävästi. Sopivasti vetoalueella polkaistessa saa jopa pienen "selkä painuu penkkiin"- tunteen. Liekö tottumattomuutta vieraaseen autoon, mutta minusta tuntui kuin välillä vetoa olisi ollut vähemmän, välillä enemmän?
Automaatti vaihtaa oikein kauniisti, mutta käsin alaspäin vaihtaessa toiminta vaikuttaa jotenkin verkkaiselta ja pehmeältä.

Summa summarum: pyydettyyn runsaaseen 13 000 euron hintaan tässä voi vielä olla autoa, mutta sisustuksen nuhruisuus pistäisi ainakin itseni tinkimään jonkun verran. Tinkivaralla sitten fiksataan sisustaa hieman. Jos eivät pahat puheet alkupään W211:ien omintakeisuuksista pelota.

Omalla kohdalla tämä rohkaisi katsomaan myös S211:aa sillä silmällä, kun autonvaihdon aika eteen tulee. 211 on hyvässä ja pahassa mersun tuntuinen, siksiköhän siitä jäi W124:n jälkeen se viimeinen "wohou" -tunne saamatta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S211 270cdi -04

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitämitä :shock:
Onko Akulla lopulta lankusta luopuminen ajankohtaista :o
:thumbup: :wave:
Maucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: S211 270cdi -04

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB2112161A519588
Baumuster 211216
Sales name E 270 CDI
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... su=fqtm2t5" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 3 543 72603
Delivery date 2004-02-12
PAINT1 816U
Interior color 835A
Engine 647961 30 101058
Variant
A 647 010 44 00
Number for spare parts
64796130
Text
FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNARIV DER RUMOFMOTOR A647010034580 GELIEFERT WERDEN - FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A647010034580 CAN BE SUPPLIED ALTERNATIVELY
Text
Front axle 2 AL231140171183
Gearbox 722640 05 124229
Class 1
Infotable on engine A01000647 44
Audio serial number AL231140171183
General data for model code 211216


Baumuster Модель Платформа Модель Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
211216 E-class S211 E270CDI Дизель
647.961 АКП
722.640
5
211216 E-class S211 E270CDI
647.961 МКП
716.649
716.654
5
SA codes
Code Value
054 YEAR OF MODIFICATION 03/2
206B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ITALIAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
263B AIRBAGLABLE - ITALIAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
543L ITALY
580 AIR CONDITIONING
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
672 LIGHT-ALLOY-WHEEL 5-STAR DESIGN
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
804 YEAR OF MODIFICATION
816U ANDRADITE GREEN METALLIC
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831 VERSION FOR ITALY SUPPLEMENTARY PARTS
835A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BEIGE
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M647 R5-DIESEL ENGINE OM647
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: S211 270cdi -04

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:Mitämitä :shock:
Onko Akulla lopulta lankusta luopuminen ajankohtaista :o
:thumbup: :wave:
Vähän riippuu, mistä kysytään: minä, pankinjohtaja ja Kiskon US-motorin henkilökunta ovat sitä mieltä että ei.
Kotona sohvan toisesta päästä tulee joskus vähän toisensuuntaista näkemystä. Ja äiteeltä. :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S211 270cdi -04

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvastä asiakassuhteesta tulee huolehtia :mrgreen: :wink:
Vastaa Viestiin