Mietinnässä 220 CDI BE T 4MATIC A PREMIUM BUSIN - kokemuksia

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
ehkämersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 30.08.2015 15:30

Mietinnässä 220 CDI BE T 4MATIC A PREMIUM BUSIN - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja ehkämersu »

Olen ehkä hankkimassa elämäni ensimmäistä mersua (ajelin isukin -87 300SE :llä kyllä nuorena) mutta Mersu on erittäin vieras käsite niin olisi hyvä kuulla palautetta.

Huoltojen hinnatkin hieman kiinnostaa, joskin auto pitää huoltaa, eli säästämässä en ole kuten en nykyisenkään ja sitä edellisten autojen kanssa. Eli miten mersun huoltovälit ja huollot menee. Ilmeisesti vain merkkiliikkeet kannattaa, että Daimlerin sähköinen huoltokirja on ajan tasalla ja sitä kautta superpitkät takuut tiettyihin asioihin.

Eniten autona kiinnostaisi suht. tuore nelivetodiesel 220, joita ei tosin ole paljoa vähän käytettynä tarjolla, mutta auton ulkonäkö ja ajettavuus oli mielestäni niin hyvä, että saattaisi nykyinen Mitsu (sitä ennen aina VAG) vaihtua sakemanniin.

Ajatuksia/kokemuksia? :)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Mietinnässä 220 CDI BE T 4MATIC A PREMIUM BUSIN - kokemu

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Minkä ikäinen auto kyseessä mitä olet katsellut?
Varsinkin muutaman vuoden ikäisenä josta takuu umpeutunut, niin tuosta merkkiliike-mielipiteestä olen kyllä raskaasti eri mieltä. Jos ei itse osaa/halua huoltoja ja korjauksia tehdä niin vieläkin löytyy paljon parempia vaihtoehtoja merkkiliikkeelle.
Selaa joku ilta ajan kanssa vaikkapa tätä foorumia, niin ymmärrät mitä tarkoita. Yleistääkään ei toisaalta saisi.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
ehkämersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 30.08.2015 15:30

Re: Mietinnässä 220 CDI BE T 4MATIC A PREMIUM BUSIN - kokemu

Viesti Kirjoittaja ehkämersu »

Olen katsellut 2013 - 2014 vm. Vähän ajettu yksilö on hakusessa, yhtä kävin ajamassa jo. Mersu tuntui yllättävän hyvälle nelivetona ja tuli rinnalle kisaamaan Audi Quattron ja Passat All-Roadin kanssa listalleni.

Merkkikorjaamoista tosiaan taustalla että lueskelin että Daimlerin takuut menee jos ei sähköistä huoltokirjaa täytellä. Mitsulla ja VAG:lla ei mielestäni tällaista ole.

En tiedä onko tyyppivikoja sitten ,tai jotain mihin pitää varautua?

VAG konsernin DSG ongelmat yms, tuttuja, samaten Mitsun lapsenviat, mutta Mersu on uusi tuttavuus niin hyvä kysellä ensin.

Neliveto on "must have", melkein nyt kun siihen on tottunut nelisen vuotta. On se vaan kivaa katsoa kun muut sutii kun lähdet valoista. Siksi tämä malli mersusta olisi se jota tutkailen tarkemmin.

Merkkihuolloista:

Mitsun kanssa lopetin merkkarihuollot 100 000:ssa, (paitsi jos tulee jotain mitä ei kukaan muu osaa tehdä), ja voin suoraan sanoa että huoltokulut puolittuivat minimissään... Osat ovat kuin kultaa joillakin merkkareilla... Vaikka kyseenalaistat esim. miten jarrulevy voi maksaa 350€ pari (jotka maksaa itse ostettuna MAX 200€ pari..) + työt niin ei se mitään auta, pojilla on provikat kiinni varaosienkin katteissa ilmeisesti. Siinä vaiheessa sain tarpeekseni kun Etujarrulevyt + palat olisi maksanut tonnin vaihtaa töineen Mitsuun. Ei mennyt enää läpi... Peruskorjaamolla maksoin töineen alle 300€ (sis. renkaanvaihdon, oli syksy :)), tosin ei tä välttämätmerkkiosilla mutta nuohan nyt kuluu muutenkin....

Onneksi on nykyään OBD lukijoita parilla kympillä joilla voi hieman varmistaa jos valot vilkkuu autossa mistä on kyse :).
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: Mietinnässä 220 CDI BE T 4MATIC A PREMIUM BUSIN - kokemu

Viesti Kirjoittaja jols »

Itsellä myös kokemusta kahdesta Mitsun Outlanderista, yhteensä 240 tkm. Huollatin merkkiliikkeessä kaikki huollot mutta olivat todella kalliita, ja tiuhaan. Jarrulevyt sentään vaihdatin alle puoleen hintaan Bosch-huollossa koska merkkiliikkeen hinta vaikutti niin kalliilta..

Mersun huollot olleet edullisempia, reilusti, mikä on aika yllättävää. Nyt farkussa 150 tkm mittarissa ja juuri huoltoon menossa, merkkiliikkeesä 990 euroa ja pidin kalliina, Bosch-huolto tarjosi saman 495. Siellä pääsevät näköjään sähköiseen huoltokirjaan myöskin koska tuli kommenttia mitä viime huollossa oli tehty, ja aika myös oli mainittu. Taitaa olla että takuu-ajan jälkeen kannattaa siirtyä pois marmoritiskiltä...
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Vastaa Viestiin